Kto zabiera głos na Facebooku? przez KatarzynaBatkoToluc
Opis
Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 169 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 213 | 0 |
Lubuskie | 81 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 183 | 0 |
Mazowieckie | 314 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 160 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 123 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 102 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 226 | 0 |
Zachodniopomorskie | 113 | 0 |
Listy
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej dla Watchdog Polska przez BISKUPICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #397
Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam skan pisma znak sprawy Nr RO.1431.36.2021 - odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej .
Z poważaniem
Wioletta Wicher
Sekretariat Urzędu Gminy Biskupice
Gmina Granowo przez None w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1554
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.
--
Anna Kostyra
Urząd Gminy Granowo
ul. Sportowa 2
62-066 Granowo
tel. 61 44 72 001
Wysyłanie wiadomości e-mail: odpowiedź na infor. publiczną z dnia 02.06.2021 przez KOBYLANKA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1822
Wiadomość jest gotowa do wysłania wraz z następującymi załącznikami
(plikami lub linkami):
odpowiedź na infor. publiczną z dnia 02.06.2021
--
Ta wiadomość jest przeznaczona do wyłącznego użytku jej adresata. Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę,
prosimy o bezzwłoczne skontaktowanie się z nadawcą oraz jej usunięcie. Jeśli nie są Państwo adresatem tej wiadomości,
to jej wykorzystanie, w szczególności poprzez rozpowszechnianie, dystrybucję, powielanie, publikację wiadomości lub
zawartych w niej informacji i/lub dokumentów, jest zabronione.
Informacja o przetwarzaniu danych przekazywana na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 RODO:
Administratorem Pani/a danych osobowych jest Gmina Kobylanka, z siedzibą w Kobylance przy ul. Szkolnej 12,
73-108 Kobylanka, tel. 91 561 03 10 e-mail: ugk@kobylanka.pl. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia
obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz wykonywania przez administratora
zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO).
Podanie danych jest niezbędne do załatwienia sprawy i wymagane przepisami KPA. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych
dostępne są w siedzibie Administratora, a także, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez LUZINO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1340
Re: Fwd: wniosek o informację przez POKÓJ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #753
2
>
>
>
>
> --- Treść przekazanej wiadomości ---
> From: 45 2021 <>
> X-Account-Key: account1
> X-UIDL: UID173366-1248419619
> X-Mozilla-Status: 0001
> X-Mozilla-Status2: 00000000
> X-Mozilla-Keys:
> Return-Path:
> <el.d6f5c99b98d79633617059dc23d24664.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co>
>
> X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.4.0 (2014-02-07) on
> plesk.netkoncept.com
> X-Spam-Level: *
> X-Spam-Status: No, score=1.9 required=7.0
> tests=DKIM_SIGNED,DKIM_VALID,
> HEADER_FROM_DIFFERENT_DOMAINS,HTML_MESSAGE,SPF_HELO_NONE,SPF_PASS,URIBL_BLACK
> autolearn=disabled version=3.4.0
> X-Original-To: sekretarz@gminapokoj.pl
> Delivered-To: pokoj02@gminapokoj.pl
> Received: from smtp2-2131.emaillabs.co (smtp2-2131.emaillabs.co
> [185.243.31.151]) by mail.plesk.netkoncept.com (Postfix) with ESMTPS
> id 702641FD69E4 for <sekretarz@gminapokoj.pl>; Thu, 17 Jun 2021
> 09:49:56 +0200 (CEST)
> Authentication-Results: plesk.netkoncept.com; spf=pass (sender IP is
> 185.243.31.151)
> smtp.mailfrom=el.d6f5c99b98d79633617059dc23d24664.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co
> smtp.helo=smtp2-2131.emaillabs.co
> Received-SPF: pass (plesk.netkoncept.com: domain of news.emaillabs.co
> designates 185.243.31.151 as permitted sender)
> client-ip=185.243.31.151;
> envelope-from=el.d6f5c99b98d79633617059dc23d24664.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co;
> helo=smtp2-2131.emaillabs.co;
> Received: from smtp2-2131 (smtp2-2131.emaillabs.co [185.243.31.151])
> by smtp2-2131.emaillabs.co (SMTP) with ESMTP id 4G5Djc1qNzz8RvXK for
> <sekretarz@gminapokoj.pl>; Thu, 17 Jun 2021 07:49:56 +0000 (UTC)
> DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/relaxed; d=emaillabs.co;
> s=emaillabs; t=1623916196; bh=o/zwW/i68HifcfSodkhsVep4doE=;
> h=Subject:From:To:Reply-To:Date;
> b=zmG0NheG511VS/mAv8DxmwfPUx2c1z2KhjpZ7+8WqFPihXtmBhnt0ioTm2LM/KNT+
> T8HLUmpwOc06nTNBoyKznvYDiJyjDZ//5n2DM0LKPBKhRNeED+ih//U1FR82Oo+XpI
> Ik8Zv+1topcc4sH/LsxNkiU1MimZx6iMl0H4ujFE=
> Received: from app-prod.watchdog.internal (localhost [127.0.0.1]) by
> app-prod.watchdog.internal (SMTP) with ESMTP id C4BC61FAAE for
> <sekretarz@gminapokoj.pl>; Thu, 17 Jun 2021 09:49:55 +0200 (CEST)
> Content-Type: multipart/alternative;
> boundary="===============3679853228976808587=="
> MIME-Version: 1.0
> Subject: wniosek o informację
> From: sprawa-37536@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> To: sekretarz@gminapokoj.pl
> Reply-To: sprawa-37536@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Date: Thu, 17 Jun 2021 07:49:55 -0000
> Return-Receipt-To: sprawa-37536@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Disposition-Notification-To: sprawa-37536@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Message-ID:
> <162391619575.25707.3566611217096144207@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
> Feedback-ID:
> :siecobywatelska.emaillabs.co:1.siecobywatelska.smtp:emaillabs
> X-Sid: d6f5c99b98d79633617059dc23d24664@emaillabs.co
> X-Return-Path:
> <el.d6f5c99b98d79633617059dc23d24664.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co>
>
>
>
>
> Szanowni Państwo,
>
> przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o
> informację w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej
> ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie
> odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
> sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
> urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
> lub na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: sprawa-37536@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Z poważaniem
>
> Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały
> Zarządu 9/OB/I/2021
>
> --
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
> Załączniki:
>
> * https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43476/109212
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
> > W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu >
> gmina@jodlownik.pl: > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i >
> art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do > informacji publicznej, >
> stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > >
> udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I >
> OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi
> swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest
> kilka profili, w tym tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania
> prosimy wybrać ten profil, który ma charakter > > ogólny i dotyczy
> codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o
> przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na >
> Facebooku w Państwa gminie/mieście? > (możliwe jest udzielenie kilku
> odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do mieszkańców z
> informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie > walorów > miasta/gminy na zewnątrz) c)
> dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
> sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d)
> ma ułatwiać > codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z > >
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także > >
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją >
> > działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni >
> przedstawiciele urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy >
> gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez >
> gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją > mającą >
> odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej >
> > informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia >
> umieszczania > informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko >
> informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub na stronie >
> internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze miejsce >
> umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej > >
> kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, >
> niekoniecznie > pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i >
> w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady blokowania i ukrywania >
> komentarzy oraz blokowania użytkowników > Facebooka zostały spisane >
> w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie >
> chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu > >
> ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na >
> oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś >
> użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach > zablokowany
> użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób jest obecnie
> (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > > oficjalnym
> profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są > wśród nich >
> użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz > kolejny? a) tak b)
> nie c) nie > dotyczy d) Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook
> gminy prowadzą > pracownicy > urzędu czy zewnętrzny podmiot
> (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b) podmiot zewnętrzny
> (osoba/firma) (proszę przejść do pytania > 8.2) 8.1. > Prosimy o
> wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz zakresu ich >
> obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy jest to
> konkretnie opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą media
> społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o > > zablokowaniu użytkowników na
> Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
> PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY
> PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy > o wskazanie, jakie ma uprawnienia
> w > ramach prowadzenia profilu. > Prosimy o wskazanie roli zgodnie z
> klasyfikacją > serwisu Facebook: >
> https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - >
> dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do > >
> Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: >
> Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, >
> Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1.
> Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, > jakie > zadania znajdują
> się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o wysokości > miesięcznego
> wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. > 9.
> Czy widoczność wpisów na > gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
> CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny
> profil > > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11.
> > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta >
> na Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje
> oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój
> własny profil, na którym informuje o > sprawach, > które dzieją się w
> gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W > MEDIACH
> SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, >
> którego prowadzenie jest opłacane przez > gminę, realizowane są
> działania > reklamowe, takie jak płatna > promocja profilu,
> konkretnych wpisów lub kampanie > reklamowe? > Chodzi o sytuacje,
> kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu > > gminy. a) Tak -
> zarówno na profilu(ach) gminy, jak i > > wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy > c) Tak - > tylko na oficjalnym
> profilu wójta/burmistrza/prezydenta. > d) Nie - nie > realizujemy
> płatnych kampanii reklamowych w social > mediach. e) Inna sytuacja - >
> jaka? 13.1. Prosimy o informację > o łącznych kosztach płatnych
> kampanii > reklamowych zrealizowanych > w mediach społecznościowych
> gminy między 1 maja 2020 > r. a 30 > kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
> Wnosimy o udostępnienie > wskazanych > informacji w formie
> elektronicznej na adres: {{EMAIL}} > Szymon Osowski, > Katarzyna
> Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - > członkowie zarządu, zgodnie z >
> zasadami reprezentacji
FW: Odpowiedź na Wniosek o informację publiczna z dnia 2.06.2021 r. przez SZCZYTNIKI w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1608
RE: wniosek o informację przez KORCZEW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #496
From: sprawa-37279@fedrowanie.siecobywatelska.pl [mailto:sprawa-37279@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Thursday, June 17, 2021 9:50 AM
To: korczew_gmina@wp.pl
Subject: wniosek o informację
Szanowni Państwo,
przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o informację w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-37279@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-37279@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu 9/OB/I/2021
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>Załączniki:
* https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43352/109088
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>> W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu > gmina@jodlownik.pl <mailto:gmina@jodlownik.pl> : > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i > art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do > informacji publicznej, > stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > > udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I > OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter > > ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na > Facebooku w Państwa gminie/mieście? > (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie > walorów > miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać > codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z > > mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także > > wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją > > działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni > przedstawiciele urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy > gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez > gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją > mającą > odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej > > informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia > umieszczania > informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko > informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub na stronie > internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze miejsce > umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej > > kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, > niekoniecznie > pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i > w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady blokowania i ukrywania > komentarzy oraz blokowania użytkowników > Facebooka zostały spisane > w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie > chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu > > ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na > oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś > użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach > zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > > oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są > wśród nich > użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz > kolejny? a) tak b) nie c) nie > dotyczy d) Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą > pracownicy > urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania > 8.2) 8.1. > Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz zakresu ich > obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy jest to konkretnie opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą media społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o > > zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy > o wskazanie, jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia profilu. > Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu Facebook: > https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - > dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do > > Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: > Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, > Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, > jakie > zadania znajdują się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o wysokości > miesięcznego wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. > 9. Czy widoczność wpisów na > gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil > > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11. > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta > na Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój własny profil, na którym informuje o > sprawach, > które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W > MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, > którego prowadzenie jest opłacane przez > gminę, realizowane są działania > reklamowe, takie jak płatna > promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie > reklamowe? > Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu > > gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i > > wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy > c) Tak - > tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. > d) Nie - nie > realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social > mediach. e) Inna sytuacja - > jaka? 13.1. Prosimy o informację > o łącznych kosztach płatnych kampanii > reklamowych zrealizowanych > w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 > r. a 30 > kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie > wskazanych > informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}} > Szymon Osowski, > Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - > członkowie zarządu, zgodnie z > zasadami reprezentacji <http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYyMzkxNjE4NTk1LjI1NzA3LjE1MTQ3NDQ0MDM0ODYyNDEwOTFAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8VGh1LCAxNyBKdW4gMjAyMSAwNzo0OTo0NiAtMDAwMHxrb3JjemV3X2dtaW5hQHdwLnBsfDEuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnNtdHB8cmVkZ3JpZDF8MHwxLmQ0ODNjODA1NGFiOWNmNDkyMDhiNDk1ODBkZjUwNjBj>
Przeczytane: wniosek o informację przez MYKANÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1134
To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<ug@mykanow.pl> o 2021-06-17 09:50
To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2021-06-18 10:45
RE: wniosek o informację przez OLECKO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1411
3
From: Urząd Miejski w Olecku <um@um.olecko.pl>
Sent: Friday, June 18, 2021 10:11 AM
To: mblaszak@olecko.eu
Subject: FW: wniosek o informację
From: sprawa-38194@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-38194@fedrowanie.siecobywatelska.pl> <sprawa-38194@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-38194@fedrowanie.siecobywatelska.pl> >
Sent: Thursday, June 17, 2021 9:50 AM
To: um@um.olecko.pl <mailto:um@um.olecko.pl>
Subject: wniosek o informację
Szanowni Państwo,
przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o informację w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-38194@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-38194@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu 9/OB/I/2021
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>Załączniki:
* https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43710/109446
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>> W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu > gmina@jodlownik.pl <mailto:gmina@jodlownik.pl> : > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i > art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do > informacji publicznej, > stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > > udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I > OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter > > ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na > Facebooku w Państwa gminie/mieście? > (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie > walorów > miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać > codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z > > mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także > > wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją > > działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni > przedstawiciele urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy > gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez > gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją > mającą > odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej > > informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia > umieszczania > informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko > informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub na stronie > internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze miejsce > umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej > > kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, > niekoniecznie > pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i > w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady blokowania i ukrywania > komentarzy oraz blokowania użytkowników > Facebooka zostały spisane > w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie > chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu > > ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na > oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś > użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach > zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > > oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są > wśród nich > użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz > kolejny? a) tak b) nie c) nie > dotyczy d) Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą > pracownicy > urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania > 8.2) 8.1. > Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz zakresu ich > obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy jest to konkretnie opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą media społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o > > zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy > o wskazanie, jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia profilu. > Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu Facebook: > https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - > dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do > > Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: > Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, > Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, > jakie > zadania znajdują się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o wysokości > miesięcznego wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. > 9. Czy widoczność wpisów na > gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil > > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11. > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta > na Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój własny profil, na którym informuje o > sprawach, > które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W > MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, > którego prowadzenie jest opłacane przez > gminę, realizowane są działania > reklamowe, takie jak płatna > promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie > reklamowe? > Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu > > gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i > > wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy > c) Tak - > tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. > d) Nie - nie > realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social > mediach. e) Inna sytuacja - > jaka? 13.1. Prosimy o informację > o łącznych kosztach płatnych kampanii > reklamowych zrealizowanych > w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 > r. a 30 > kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie > wskazanych > informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}} > Szymon Osowski, > Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - > członkowie zarządu, zgodnie z > zasadami reprezentacji
Odpowiedz na wniosek o dostęp do informacji publicznej. przez PRZYWIDZ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1347
odpowiedź na wniosek przez JAKUBÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #527
Dzień dobry, w załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek.
--
Z poważaniem
Justyna Miłaczewska
Sekretarz Gminy
tel. (25) 757 91 90
tel. (25) 758 24 03
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229
- 230
- 231
- 232
- 233
- 234
- 235
- 236
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- 242
- 243
- 244
- 245
- 246
- 247
- 248
- 249
- 250
- 251
- 252
- 253
- 254
- 255
- 256
- 257
- 258
- 259
- 260
- 261
- 262
- 263
- 264
- 265
- 266
- 267
- 268
- 269
- 270
- 271