Opis

Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1690
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2130
Lubuskie810
Łódzkie1770
Małopolskie1830
Mazowieckie3140
Opolskie710
Podkarpackie1600
Podlaskie1180
Pomorskie1230
Śląskie1670
Świętokrzyskie1020
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2260
Zachodniopomorskie1130

Listy

Odpowiedź na informacje publiczna przez KURYŁÓWKA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #837

OS.17.1431.13.2021

W odpowiedzi na wniosek złożony drogą elektroniczną w dniu 2.06.2021 r.
udzielam informacji z trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej:

CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU

1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak

2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)

3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.

4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP

5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)

b) nie

6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
użytkownicy?

b) nie

6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?
Nie dotyczy

7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych
na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Nie ma zablokowanych osób

7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
kolejny?
c) nie dotyczy

8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu

8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?)

nie dotyczy

8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?

9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.

CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P

10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku?
b) nie

11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Nie dotyczy

12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które
dzieją się w gminie/mieście?

CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak
płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.

d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.

13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - wniosek o informację przez ROZPRZA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #221

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres ug@rozprza.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

RE: wniosek o informację przez RUTKI w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #995

1

Odpowiedz na UIP w spr. profilu Gminy na Facebooku przez LUBOMIA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1079

W odpowiedzi na wniosek (e mail) z dnia 02.06.2021 r data wpłynięcia do
Urzędu 07.06.2021 r o udostępnienia informacji publicznej w sprawie
profilu Gminy na Facebooku Urząd Gminy Lubomia przesyła w załączeniu
wymagane informacje.

--
Janusz Zakrzyk
Pełnomocnik ds. OIN
Urząd Gminy Lubomia
ul. Szkolna 1
44-360 Lubomia
Tel. 32 451 66 14 wew. 36

1

Gmina Gózd - odpowiedź na wniosek RO.1431.28.2021 przez GÓZD w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #557

--
Urząd Gminy w Goździe
ul. Radomska 7
26-634 Gózd
tel/fax: 48 320-20-97
e-mail: gmina@gozd.pl

1

Odpowiedź na wniosek przez GRABICA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #274

Dzień dobry,

w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej w
załączeniu przekazuję pismo z odpowiedzią.

Z poważaniem

Magdalena Wspaniała

Urząd Gminy w Grabicy

tel. 44/616-11-25 wew. 37

1

RE: wniosek o informację przez WALCE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #767

1

FW: odpowiedź na wniosek przez GRÓDEK NAD DUNAJCEM w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #293

Odpowiedź na wniosek o informację publiczną- Urząd Gminy w Rudzie Malenieckiej przez RUDA MALENIECKA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1300

Urząd Gminy w Rudzie Malenieckiej w odpowiedzi na wniosek o informację
publiczną poniżej przekazuje odpowiedź:
1. a) TAK
2. a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
3. NIE
4. c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
5. NIE
6. NIE
6.1 Brak procedury określającej odblokowanie użytkownika wcześniej
zablokowanego.
7. 0
7.1 c) Nie dotyczy
8. a) pracownicy urzędu
8.1 informatyk, informacja dotycząca prowadzenia strony internetowej
Urzędu.
8.2 Brak wewnętrznej regulacji dotyczącej osoby odpowiedzialnej za
blokowanie użytkowników
9. Nie, widoczność wpisów nie jest ograniczana
10. Nie
11. Nie dotyczy
12. Wójt nie prowadzi swojego profilu na Facebooku
13. Nie, Gmina Ruda Maleniecka prowadzi tylko jeden profil na Facebooku,
który nie jest opłacany z budżetu Gminy.
13.1. Nie dotyczy

--
Informatyk
Urząd Gminy w Rudzie Malenieckiej
26-242 Ruda Maleniecka 99A
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) z dn. 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych (RODO) informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Urząd
Gminy w Rudzie Malenieckiej. Klauzula informacyjna znajduje się na
stronie http://www.bip.rudamaleniecka.samorzady.pl/zalacznik/id/6020
oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Administratora".

Przeczytane: wniosek o informację przez TCZEW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #86

To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<info@um.tczew.pl> o 2021-06-17 09:49

To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2021-06-17 11:41

Potwierdzenie otrzymania: wniosek o informację przez ŚWINNA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1142

To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości

Do: ug@swinna.pl
Temat: wniosek o informację
Data: 2021-06-17 09:50

Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.