Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2120
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez SZCZYRK w sprawie Monitoring samorządy #137

Szczyrk, dnia 15 grudnia 2017r.

Nr 033.31.2017

Sieć Obywatelska Watchdog Polska

ul. Ursynowska 22/2

02-605 Warszawa

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, udzielam
odpowiedzi na pytania:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest
dostępna ta uchwała - nie ma takiej uchwały,

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie) - nie
utworzono,

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego) -
nie powołano,

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała - Uchwała Nr LII/272/2013 Rady Miejskiej w Szczyrku
z dnia 27 grudnia 2013 roku w sprawie określenia zasad i trybu
przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta Szczyrk oraz
Uchwała Nr LIII/285/2014 Rady Miejskiej w Szczyrku z dnia 28 stycznia 2014r.
w sprawie zmiany uchwały Nr LII/272/2013 Rady Miejskiej w Szczyrku z dnia 27
grudnia 2013 roku w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta Szczyrk (www.bip.szczyrk.pl -
prawo lokalne - uchwały Rady Miejskiej),

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016

w roku 2014 podjętych zostało 98 uchwał,

w roku 2015 podjętych zostało 101 uchwał,

w roku 2016 podjętych zostało 94 uchwały

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016 - w oparciu o Uchwałę Nr LII/272/2013 Rady
Miejskiej w Szczyrku z dnia 27 grudnia 2013 roku w sprawie określenia zasad
i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta
Szczyrk przeprowadzonych zostało

w roku 2014 - 3 konsultacje,

w roku 2015 - 3 konsultacje,

w roku 2016 - 3 konsultacje,

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym) - nie utworzono,

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym) - nie utworzono,

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego - nie
wyodrębniono w Gminie funduszu sołeckiego, nie ma uchwały o odmowie
wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
realizacją funduszu sołeckiego w gminie - nie dotyczy,

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) - nie funkcjonuje,

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny) - nie dotyczy,

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
latach 2014-2016 - nie dotyczy.

Urząd Miejski w Szczyrku

Anna Szostak

Tel. 33 82 950 13

odp. na wniosek o udost. inf. publicznej z dn. 4.12.2017 przez SOŚNICOWICE w sprawie Monitoring samorządy #132

Sośnicowice dn. 14.12.2017

ROiSO.1431.22.2017

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska

Watchdog Polska

W odpowiedzi na wniesione zapytanie o udostępnienie następujących
informacji:

uprzejmie odpowiadam

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
(art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie),

a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym
jest dostępna ta uchwała,

Nie podejmowano takiej uchwały więc nie obowiązuje

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

Nie utworzono

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

Nie powołano

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP,

pod którym jest dostępna ta uchwała,

<http://sosnicowice.i-gmina.pl/> http://sosnicowice.i-gmina.pl/

http://sosnicowice.i-gmina.pl/uchwaly/uchwala-nr-xxxiii-343-2010

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016,

W 2014 roku podjęto - -99

W 2015 roku podjęto - 96

W 2016 roku podjęto - -86

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,

W 2014 przeprowadzono konsultacji z mieszkańcami - -18

W 2015 przeprowadzono konsultacji z mieszkańcami - 18

W 2016 przeprowadzono konsultacji z mieszkańcami - -15

2014-2016,--51

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

Nie utworzono

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

Nie utworzono

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody
na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie
adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała
o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

Nie wyodrębniono

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku
z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

Nie wyodrębniono więc nie ma linku

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

Nie funkcjonuje

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),

Nie funkcjonuje

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016.

Nie było budżetu obywatelskiego

Biuro Rady Miejskiej w Sośnicowicach

Cecylia Hippe

insp. ds. Kadrowych i Obsługi Rady Miejskiej

ul. Rynek 19

44-153 Sośnicowice

tel. 32 3358629

odpowiedź na wniosek z dnia 2017-12-02 przez MSZANA w sprawie Monitoring samorządy #86

W załączeniu przekazujemy odpowiedź na Państwa wniosek.

Z poważaniem

Jerzy Mazur

1

odpowiedż na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Mysłowice w sprawie Monitoring samorządy #88

Szanowni Państwo,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 2 grudnia br.
Odpowiedź, z uwagi na linki zawarte w odpowiedzi, pismo przesyłam w formacie pdf oraz doc.

Z wyrazami szacunku

Jolanta Szmałańska
Kancelaria Prezydenta Miasta
Urząd Miasta Mysłowice
tel.: (32) 31 71 205

4

Wysyłanie wiadomości e-mail: 20171215_082706.pdf przez CHEŁM ŚLĄSKI w sprawie Monitoring samorządy #12

Wiadomość jest gotowa do wysłania wraz z następującymi załącznikami
(plikami lub łączami):
20171215_082706.pdf

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez OGRODZIENIEC w sprawie Monitoring samorządy #92

Szanowni Państwo,
Odpowiadając na przesłany wniosek przekazuję poniższe odpowiedzi:
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest
dostępna ta uchwała,
W Gminie Ogrodzieniec nie obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych
kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie).
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
Nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego.
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
Nie powołano w gminie rady oświatowej.
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,
Tak, obowiązuje taka uchwała -
http://www.ogrodzieniec.bip.jur.pl/dokumenty/uchwala_LIX_434_2010.pdf
- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016,
Liczba przyjętych uchwał przez Radę Miejską w Ogrodzieńcu: 2014- 106, 2015 -
124, 2016 - 117
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,
Liczba przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami: 2014 - 5, 2015 - 16,
2016 - 10,
- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),
Nie utworzono młodzieżowej rady gminy.
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),
Nie utworzono gminnej rady seniorów.
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
Tak, utworzono fundusz sołecki -
http://www.ogrodzieniec.bip.jur.pl/dokumenty/uchwala_lii_397_2014.pdf
- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
Nie ma wyodrębnionych zarządzeń Burmistrza, które dotyczą realizacji
funduszu sołeckiego
http://www.ogrodzieniec.bip.jur.pl/kategorie/zarzadzenia_burmistrza_183
- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
Nie funkcjonuje budżet obywatelski.
- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),
Nie funkcjonuje budżet obywatelski w oparciu o wskazaną konstrukcję prawną.
- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
latach 2014-2016.
Budżet obywatelski nie obowiązuje.
Dariusz Ptaś
Sekretarz Miasta i Gminy Ogrodzieniec

-----Oryginalna wiadomość-----

UG Chybie - re : wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CHYBIE w sprawie Monitoring samorządy #14

Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam skan odpowiedzi na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej.

Z poważaniem

Andrzej Bura

Sekretarz Gminy Chybie

1

Odpowiedź na wniosek o u.i.p. przez Sosnowiec w sprawie Monitoring samorządy #131

Stopka_rgb_01

Działając z upoważnienia Prezydenta Miasta Sosnowca w odpowiedzi na wniosek
o udostępnienie informacji publicznej, który wpłynął do Urzędu Miejskiego w
Sosnowcu, w załączniku przesyłam odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Rafał Łysy

Kierownik Biura Prasowego - Rzecznik Prasowy

Urzędu Miejskiego w Sosnowcu

Więcej o SOSNOWCU znajdziesz na www.sosnowiec.pl

Facebook : facebook.com/cimsosnowiec <http://www.facebook.com/cimsosnowiec>

__________________________________________

tel. +48 32 296 06 93

kom. 509 965 441

rafal.lysy@um.sosnowiec.pl

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienia informacji publicznej. [Sprawa#ZO.1431.0226.2017] przez Siemianowice Śląskie w sprawie Monitoring samorządy #127

Dokumenty: ZO.KW.1235.2017
Znak sprawy: ZO.1431.0226.2017
Rej. koresp. wych.: RKW-email-005675/17
Wysłane przez: Aneta Pelka

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Aneta Pelka
Główny Specjalista Wydziału Organizacji i Zarządzania
--
W przypadku kontynuacji korespondencji w aktualnej sprawie prosimy nie usuwać znaku sprawy z tematu wiadomości.
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

1

Odpowiedź w sprawie udostępnienia informacji publicznej dotyczącej m.in. działających w mieście rad, funduszu sołeckiego i obywatelskiego Sz.Osowski. [Sprawa#SE-OR.1431.70.2017] przez CZELADŹ w sprawie Monitoring samorządy #18

Dokumenty: SE-OR.KW.000718.2017
Znak sprawy: SE-OR.1431.70.2017
Rej. koresp. wych.: KWemail.0071.2017
Wysłane przez: Arkadiusz Olechwieruk

--
Urząd Miasta Czeladź
ul. Katowicka 45
41-250 Czeladź
--
tel. 032 76 37 900
fax. 032 76 33 694
email: czeladz@um.czeladz.pl
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

1

odpowiedź na wniosek o udost. inf. publicznej - Urząd Miejski w Kłobucku przez KŁOBUCK w sprawie Monitoring samorządy #48

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

--
Anna Pastuszka
Wydział Organizacyjny
Urząd Miejski w Kłobucku
ul. 11 Listopada 6, 42-100 Kłobuck
tel. 34 3100185

2

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CZERNICHÓW w sprawie Monitoring samorządy #19

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej.

Z poważaniem
Urząd Gminy Czernichów

-----Oryginalna wiadomość-----

1

Odpowiedz na wniosek przez MILÓWKA w sprawie Monitoring samorządy #84

Witam,
w załączniku przesyłam odpowiedź na przesłany przez Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej.
Pozdrawiam
Katarzyna Gąska
Urząd Gminy Milówka

1

Odpowiedz na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. przez LUBOMIA w sprawie Monitoring samorządy #72

W odpowiedzi na wniosek (e mail)  z dnia 02.12.2017 r. o udostępnienie
informacji publicznej  Urząd Gminy Lubomia w załączeniu przesyła
wymagane informacje. Z poważaniem Janusz Zakrzyk

1

Odpowiedź na korespondencję nr UM.764104.2017<br />Wniosek o udostępnienieinformacji publicznej przez Gliwice w sprawie Monitoring samorządy #28

<html><body><p>
<strong>Pan Szymon Osowski i Pan Bartosz Wilk - członkowie zarządu</strong></p>
<p>
<strong>Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska</strong></p>
<p>
&nbsp;</p>
<p>
Przedstawiam poniżej odpowiedzi na pytania sformułowane przez Państwa w korespondencji e-mail z dnia 2 grudnia 2017 r.:</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczeg&oacute;łowych kryteri&oacute;w oceny wniosk&oacute;w o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod kt&oacute;rym jest dostępna ta uchwała,</span></li>
</ul>
<p style="text-align:justify; padding:5px;">
W Gliwicach obowiązuje Uchwała Nr XXXIII/767/2001 Rady Miejskiej w Gliwicach z 29 listopada 2001 r. w sprawie zasad wsp&oacute;łfinansowania inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej terenu dla budownictwa mieszkaniowego.</p>
<p style="text-align:justify; padding:5px;">
Link do uchwały oraz uchwał ją zmieniających (wraz z tekstem ujednoliconym): <a href="https://bip.gliwice.eu/prawo_lokalne/uchwaly_rady_miasta,2452,1" target="_blank">https://bip.gliwice.eu/prawo_lokalne/uchwaly_rady_miasta,2452,1</a>)</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie)</span></li>
</ul>
<p>
Na terenie miasta Gliwice działa Miejska Rada Działalności Pożytku Publicznego.</p>
<p>
Obecny jej skład na kadencję 2017-2020 został określony na podstawie zarządzenia Prezydenta Miasta Gliwice nr PM-4496/17 z dnia 10 maja 2017 roku (link do BIP: <a href="https://bip.gliwice.eu/pub/zpm/ZPM_2017_4496.pdf" target="_blank">https://bip.gliwice.eu/pub/zpm/ZPM_2017_4496.pdf</a>). Natomiast tryb powoływania członk&oacute;w oraz organizacja i tryb działania MRDPP określa uchwała nr XXIII/591/2017 z dnia 9 lutego 2017 r.</p>
<p>
Uchwała oraz inne informacje dostępne są na stronie:<a href="http://mrdpp.gliwice.pl/mrdpp/akty-prawne/" target="_blank"> http://mrdpp.gliwice.pl/mrdpp/akty-prawne/</a>.</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego)</span></li>
</ul>
<p>
W Gliwicach nie powołano rady oświatowej.</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod kt&oacute;rym jest dostępna ta uchwała</span></li>
</ul>
<p>
Zasady przeprowadzania konsultacji reguluje &sect; 16 Statutu Miasta Gliwice (t.j. Dz. Urz. Woj. Ślaskiego z 2016 r. poz 4722), kt&oacute;ry stanowi:</p>
<p>
<br />
"&sect; 16. 1. Konsultacje społeczne są formą zasięgania opinii mieszkańc&oacute;w Miasta.<br />
2. Konsultacje przeprowadza się w przypadkach przewidzianych w przepisach powszechnie<br />
obowiązujących (konsultacje obowiązkowe) oraz w sprawach uznanych za ważne dla Miasta (konsultacje fakultatywne).<br />
3. Decyzję o przeprowadzeniu konsultacji podejmuje Rada lub Prezydent, w zależności od zakresu<br />
kompetencji organu w sprawie podlegającej konsultacjom.<br />
4. Konsultacje mogą być przeprowadzone w formie:<br />
1) ankiet publicznych, w tym internetowych;<br />
2) zebrań mieszkańc&oacute;w;<br />
3) opinii organ&oacute;w jednostek pomocniczych;<br />
4) opinii zainteresowanych instytucji i stowarzyszeń;<br />
5) opinii zainteresowanych mieszkańc&oacute;w po publicznym ogłoszeniu zamierzonego przedsięwzięcia.<br />
5. Konsultacje mogą mieć zasięg:<br />
1) og&oacute;lnomiejski;<br />
2) lokalny (np. osiedlowy);<br />
3) środowiskowy, w odniesieniu do określonej grupy społecznej.<br />
6. W zależności od rodzaju sprawy, decyzję o wyborze formy, zasięgu i czasu trwania konsultacji<br />
obowiązkowych podejmuje Prezydent, a o wyborze formy, zasięgu i czasu trwania konsultacji fakultatywnych podejmuje organ, kt&oacute;ry decyduje o przeprowadzeniu konsultacji, biorąc pod uwagę optymalny spos&oacute;b dotarcia do mieszkańc&oacute;w i zapewniając jak największą reprezentatywność prowadzonych konsultacji.<br />
7. Ogłoszenie o konsultacjach publikuje się w prasie lokalnej i na stronie internetowej Urzędu. Ogłoszenie takie powinno zawierać w szczeg&oacute;lności opis przedmiotu konsultacji oraz spos&oacute;b i termin udzielenia odpowiedzi.<br />
8. Okres oczekiwania na opinie i uwagi mieszkańc&oacute;w o przedmiocie konsultacji nie może być kr&oacute;tszy niż 14 dni.<br />
9. Informację o wynikach konsultacji opracowuje Prezydent i publikuje w prasie lokalnej oraz na stronie internetowej Urzędu.<br />
10. Wyniki konsultacji nie są wiążące dla organ&oacute;w Miasta.<br />
11. W szczeg&oacute;lnie ważnych sprawach Rada może ustalić zasady i tryb przeprowadzania konsultacji odrębną uchwałą.</p>
<p>
Link do Statutu Miasta w BIP: <a href="https://bip.gliwice.eu/prawo_lokalne/statut_miasta" target="_blank">https://bip.gliwice.eu/prawo_lokalne/statut_miasta</a>.</p>
<p>
&nbsp;</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczeg&oacute;lnych latach 2014-2016</span></li>
</ul>
<p>
Przedstawiam poniżej dane liczbowe dot. liczby podjętych przez Radę Miasta uchwał:</p>
<p>
2014 r. - 241</p>
<p>
2015 r. - 287</p>
<p>
2016 r. - 246</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczeg&oacute;lnych latach 2014-2016</span></li>
</ul>
<p>
Przedstawiam poniżej dane liczbowe dot. konsultacji przeprowadzonych w latach 2014-2016:</p>
<p>
2014 r. - 5</p>
<p>
2015 r. - 14</p>
<p>
2016 r. - 19</p>
<p>
Szczeg&oacute;łowe informacje na temat zakończonych oraz aktualnie prowadzonych konsultacji dostępne są w BIP (link: <a href="https://bip.gliwice.eu/informacje_publiczne/konsultacje_spoleczne" target="_blank">https://bip.gliwice.eu/informacje_publiczne/konsultacje_spoleczne</a>).</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),</span></li>
</ul>
<p>
W Gliwicach funkcjonuje Młodzieżowa Rada Miasta Gliwice. Informacje na temat zasad jej powoływania oraz jej obecnego składu dostępne są w BIP (link: <a href="https://bip.gliwice.eu/samorzad/mlodziezowa_rada_miasta" target="_blank">https://bip.gliwice.eu/samorzad/mlodziezowa_rada_miasta</a>).</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">czy utworzono gminną radę senior&oacute;w (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym)</span></li>
</ul>
<p>
W Gliwicach nie utworzono rady senior&oacute;w.</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod kt&oacute;rym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod kt&oacute;rym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,</span></li>
</ul>
<p>
W mieście Gliwice nie wyodrębniono funduszu sołeckiego, nie podjęto r&oacute;wnież uchwały o odmowie wyrażenia zgody na jego wyodrębnienie. W Gliwicach nie ma sołectw, działają natomiast jednostki pomocnicze - Rady Osiedli, funkcjonujące na podstawie uchwalonych przez Radę Miasta statut&oacute;w i korzystające z przyznanych środk&oacute;w finansowych na działalność statutową (link: <a href="https://bip.gliwice.eu/samorzad/rady_osiedli" target="_blank">https://bip.gliwice.eu/samorzad/rady_osiedli</a>).</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie</span></li>
</ul>
<p>
Nie dotyczy.</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatk&oacute;w z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańc&oacute;w projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod kt&oacute;rym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),</span></li>
</ul>
<p>
W Gliwicach funkcjonuje budżet obywatelski rozumiany jako konsultacje społeczne. Określa go zarządzenie Prezydenta Gliwic. Procedura, kt&oacute;ra obowiązywała w 2017 roku (Zarządzenie Nr PM-3902/16 Prezydenta Miasta Gliwice z 19 grudnia 2016 roku w sprawie zasad budżetu obywatelskiego miasta Gliwice) jest dostępna m.in. pod adresami: <a href="https://bip.gliwice.eu/budzet_i_majatek/budzet_obywatelski" target="_blank">https://bip.gliwice.eu/budzet_i_majatek/budzet_obywatelski</a>, <a href="https://gliwice.eu/miasto/gliwicki-budzet-obywatelski/2018" target="_blank">https://gliwice.eu/miasto/gliwicki-budzet-obywatelski/2018</a>. Procedura na 2018 r. ma powstać do 19 grudnia br.</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny)</span>,</li>
</ul>
<p>
Nie dotyczy.</p>
<p>
&nbsp;</p>
<ul>
<li>
<span style="color:#0000cd;">jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczeg&oacute;lnych latach 2014-2016.</span></li>
</ul>
<p>
Kwoty przeznaczane na realizację zadań w poszczeg&oacute;lnych edycjach budżetu obywatelskiego:<br />
2014 &ndash; 2 500 000 zł<br />
2015 -2 500 000 zł<br />
2016 &ndash; 3 500 000 zł</p>
<p>
&nbsp;</p>
<p>
Z poważaniem</p>
<p>
<br />
Barbara Chodaczek-Sagan</p>
<p>
Naczelnik Biura Prezydenta i Rady Miasta</p>
<p>
Urząd Miejski w Gliwicach<br />
<br />
<br />
<br />
&nbsp;</p>
</body></html>

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez JAWORZE w sprawie Monitoring samorządy #41

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 2
grudnia 2017r. poniżej przedstawiam odpowiedzi na zadane pytania:

/ - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
(link), pod którym jest dostępna ta uchwała,/
*Odp. NIE*

/ - czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),/
*Odp. NIE*

/ - czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
oświatowego),/
*Odp. NIE*

/ - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link)
BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,/
*Odp. TAK**
**http://jaworze.bip.info.pl/dokument.php?iddok=2107&idmp=162&r=o**
*
/ - informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
latach 2014-2016,/
*Odp. **
**2014- 123**
**2015 – 84**
**2016 - 82*

/ - informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,/
*Odp. **
**2014 – 6**
**2015 – 3**
**2016 – 14*

/ - czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),/
*Odp. TAK*

/ - czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),/
*Odp. NIE*

/ - czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony
www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to
wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna
jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie
funduszu sołeckiego,/
*Odp. NIE*

/ - link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,/
*Odp. NIE DOTYCZY*

-/czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony
www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie
(uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),/
*Odp. TAK**
**http://jaworze.bip.info.pl/index.php?idmp=90&r=r*

/- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),/
*Odp. NIE DOTYCZY*

/ - jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016./
*Odp. **
**2014 – 0.00 zł**
**2015 – 100.000,00 zł**
**2016 – 100.000,00 zł*

pozdrawiam

--
Anna Talik
Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Zarządzania Kryzysowego

Urząd Gminy Jaworze
ul. Zdrojowa 82, 43-384 Jaworze
tel. +48 33 82 86 610
faks +48 33 82 86 601
e-mail: atalik@jaworze.pl
www.jaworze.bip.info.pl
www.jaworze.pl

Odpowiedź na informację publiczną przez USTROŃ w sprawie Monitoring samorządy #148

Szanowni Państwo,

W załączeniu przesyłam skan odpowiedzi na Państwa wniosek o udzielenie
informacji publicznej.

Z poważaniem

Paulina Kubok

Stażysta

Tel.: +48 33 85 79 356 / Email: <mailto:paulina.kubok@um.ustron.pl>
paulina.kubok@um.ustron.pl

Urząd Miasta Ustroń

43-450 Ustroń, Rynek 1

Tel.: +48 33 85 79 300 / Fax: +48 33 85 79 330

<http://www.ustron.pl> www.ustron.pl

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez WISŁA w sprawie Monitoring samorządy #153

Z poważaniem,
Joanna Hernik
Urząd Miejski
Pl. B. Hoffa 3
43-460 Wisła
tel: 33 855 24 25
fax: 33 855 29 95
e-mail:um@wisla.pl

1

Fwd: Odpowiedź na wniosek przez PORĄBKA w sprawie Monitoring samorządy #108

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Odpowiedź na wniosek
Data: Thu, 14 Dec 2017 10:23:39 +0100
Nadawca: Agnieszka Smoła <agnieszka.smola@ug.porabka.pl>
Adresat: sprawa-3593@federowanie.siecobywatelska.pl

OR.1431.51.2017

Sieć Obywatelska WATCHDOG Polska

02-605 warszawa

ul. Ursynowska 22/2

Szanowni Państwo,

w odpowiedzi na Państwa pismo informuję iż:

1. Gmina Porąbka na chwilę obecną nie ma podjętej uchwały dot. trybu i
szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego
w ramach inicjatywy lokalnej.

2. W Gminie Porąbka nie utworzono gminnej rady działalności pożytku
publicznego.

3. W Gminie Porąbka nie powołano rady oświatowej.

4. Na chwilę obecną przygotowywany jest projekt uchwały dot.
konsultacji  z mieszkańcami

5. Liczba podjętych uchwał przez Radę Gminy:

2014 r. - 86

2015 r.- 97

2016 r. - 63

Ad. 6 i 7 - W Gminie nie utworzono młodzieżowej rady gminy i rady gminy
seniorów.

Ad.8 W Gminie Porąbka wyodrębniono fundusz sołecki
http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=7567&ident=16032,

( zarządzenie wykonawcze na 2018 r - scan w załączeniu do niniejszego maila)

Ad.9 W Gminie Porąbka nie funkcjonuje budżet obywatelski.

z poważaniem

Czesław Bułka

Wójt Gmina Porąbka

1

Udostępnienie informacji publicznej przez SKOCZÓW w sprawie Monitoring samorządy #129

Dzień dobry,

w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który
wpłynął do Urzędu Miejskiego w Skoczowie w dniu 4 grudnia 2017 r. 
przekazuje odpowiedź, która jest dołączona w załączniku do pisma.

--
Pozdrawiam
Łukasz Wencek

Administrator Bezpieczeństwa Informacji
Urząd Miejski w Skoczowie
43-430 Skoczów Rynek 1
tel. 33 853 38 54 w. 157

2

[E-mail] Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Watchdog Polska [Sprawa#BRM.1431.137.2017] przez RACIBÓRZ w sprawie Monitoring samorządy #116

Dokumenty: BRM.KW-0215/17
Znak sprawy: BRM.1431.137.2017
Rej. koresp. wych.: RKW.2017.59510
Wysłane przez: Anita Tyszkiewicz-Zimałka

--
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

1

Re: Fwd: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KONOPISKA w sprawie Monitoring samorządy #54

W załączeniu odpowiedź na informacje publiczną.

--
Ilona Dudek
Urząd Gminy Konopiska
34 3282-057 w.40

1

Odpowiedź przez WŁODOWICE w sprawie Monitoring samorządy #154

Dzień dobry!
Odpowiedź na Wniosek o udostępnienie informacji publicznej:
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
(link), pod którym jest dostępna ta uchwała,

TAK

http://www.bip.wlodowice.pl/artykuly/2925
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

NIE
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

NIE
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),

a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,

TAK

http://www.bip.wlodowice.pl/artykuly/467
- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,

w roku 2014 - 66

w roku 2015 - 69

w roku 2016 - 76
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,

Konsultacje społeczne w latach 2014 - 2016

2014r. - 2

2015r. - 1

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o > samorządzie gminnym),

NIE
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),

TAK
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www , a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

TAK WYODRĘBNIONO FUNDUSZ SOŁECKI PONIŻEJ LINK DO UCHWAŁY

http://www.bip.wlodowice.pl/dokumenty/uchw_nr279xxxiv2014.pdf

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie, - ORGAN WYKONAWCZY NIE WYDAWAŁ TAKICH ZARZĄDZEŃ

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia)

w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

W GMINIE NIE FUNKCJONUJE BUDŻET PARTYCYPACYJNY

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,

wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),

NIE FUNKCJONUJE

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.

NIE FUNKCJONUJE

--------------------------------------------------------------------------------

URZĄD GMINY WŁODOWICE
42-421 WŁODOWICE
ul. Krakowska 26
Insp. ds. kultury, promocji gminy mgr inż. Sylwia Surowiec
e- mail: promocja@wlodowice.pl
tel.34/3153001

Wniosek oudostępnienie informacji publicznej - Rybnik przez Rybnik w sprawie Monitoring samorządy #125

Witam,
w załączeniu przekazuję odpowiedź na Państwa wniosek dot. udostępnienia informacji publicznej.

Bardzo proszę o potwierdzenie otrzymania niniejszej korespondencji.

Agnieszka Merkel
Urząd Miasta Rybnika

1