Udział gmin w ochronie lasów przez KatarzynaBatkoToluc
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 169 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 213 | 0 |
Lubuskie | 82 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 182 | 0 |
Mazowieckie | 314 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 160 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 123 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 102 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 226 | 0 |
Zachodniopomorskie | 113 | 0 |
Listy
Udostępnienie informacji publicznej gmina Zbiczno przez ZBICZNO w sprawie Udział gmin w ochronie lasów #314
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Urząd
Gminy Zbiczno informuje (od 1 stycznia 2018 r.):
Ad. 1: Nie
Ad.2: Gmina Zbiczno posiada 16 pomników przyrody na terenach leśnych
zainicjowanych na wniosek Nadleśnictwa Brodnica. Gmina Zbiczno posiada
37 użytków ekologicznych zainicjowanych na wniosek Nadleśnictwa Brodnica.
Ad. 3. Nie
Ad.4. Nie
Z poważaniem
--
Marek Betlejewski
Urząd Gminy Zbiczno
ul. Szosa Brodnicka 53
87-305 Zbiczno
tel 56 493 93 23
Odpowiedźna wniosek oudostępnienieinformacji publicznej -UrządMiejski w Brzostku przez BRZOSTEK w sprawie Udział gmin w ochronie lasów #1464
Sz. P.
Marta Jagusztyn
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 23.02.2022 r. (dot. doprecyzowanie odpowiedzi na
pytanie nr 1 z wniosku z dnia 21.02.2022 r.)
Urząd Miejski w Brzostku
ul. Rynek 1
39-230 Brzostek
odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez BULKOWO w sprawie Udział gmin w ochronie lasów #1086
Bulkowo, dnia 25.02.2022 r.
USC.KU.1431.11.2022
Fundacja Lasy i Obywatele
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 21.02.2022 r. (data wpływu 21.02.2022 r.) przesyłam poniżej wnioskowane informacje.
Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?
ODPOWIEDŹ: Nie
Pytanie 2. Czy gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach leśnych zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie?
ODPOWIEDŹ: Nie
Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest (lasów o szczególnych walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council?
ODPOWIEDŹ: Nie
Pytanie 4. Czy władze bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
ODPOWIEDŹ: Nie
Z poważaniem
Z up. Wójta Gminy
Robert Wiśniewski
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Bulkowie
"Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Bulkowo (Gmina Bulkowo), ul. Szkolna 1, 09-454 Bulkowo. Kontakt z wyznaczonym przez administratora inspektorem ochrony danych możliwy jest pod adresem: iod@bulkowo.pl. Dane osobowe są przetwarzane w celach kontaktowych, na potrzeby prowadzenia korespondencji, udzielania informacji i odpowiedzi na zadane pytania (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane będą przechowywane do momentu realizacji przedmiotowych celów. Odbiorcami danych osobowych mogą być dostawcy usług internetowych, w tym poczty elektronicznej, hostingu. W związku z przetwarzaniem przysługuje prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). W określonych prawem przypadkach przysługuje prawo do ograniczenia przetwarzania lub prawo do usunięcia danych.
Korespondencja wraz z ewentualnymi załącznikami przeznaczona jest wyłącznie dla jej adresata i może zawierać informacje poufne. Osobom nieuprawnionym, innym niż zamierzony odbiorca zabrania się przeglądania, przekazywania, rozpowszechniania lub innego wykorzystywania, a także działania na podstawie tych informacji. Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość omyłkowo, prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej ze swej skrzynki odbiorczej".
wniosek o informację przez marta@lasyiobywatele.pl w sprawie Udział gmin w ochronie lasów #1016
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie informacji publicznych w odpowiedzi na poniższe cztery pytania.
Wszystkie pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź na wniosek. Na końcu wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami naświetlającymi kontekst pytań.
Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były wnioski i czy zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji czy wnioski zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.
2. Nie
Pytanie 2. Czy gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach leśnych zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były formy ochrony przyrody i jaką otrzymały nazwę i kto zainicjował ich powstanie
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych form ochrony przyrody
2. Nie
Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest (lasów o szczególnych walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council?
1. Tak.
Jeżeli tak, to:
1.1. Czy w toku procesu wyznaczania gmina otrzymała kwestionariusz?
1.2. Czy kwestionariusz został wyłożony do konsultacji z lokalną społecznością?
1.3. Czy w wyniku tego procesu utworzono strefę lasu o szczególnych walorach (HCVF)?
2. Nie
Pytanie 4. Czy władze bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o informacje jaka jest dokumentacji takich działań (np. pisemny apel, uchwała, protokół spotkania)
1.2 Jeżeli tak i jeżeli istnieje dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie
2. Nie
Wyjaśnienia
Pyt.1 Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć lat tworzy swój główny dokument planistyczny – Plan Urządzenia Lasu. Podczas tworzenia tego dokumentu przedstawiciele gminy oraz społeczeństwa mogą zgłaszać uwagi i wnioski do projektu Planu Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć.
Pyt. 2 Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w drodze uchwały tworzyć w lasach tak zwane małe formy ochrony przyrody: pomniki przyrody, użytki ekologiczne, zespoły przyrodniczo krajobrazowe.
Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające się systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council (a jest to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są zobowiązane tworzyć w zarządzanych przez siebie lasach strefy lasów o szczególnych walorach High Conservation Value Forest. Jedna z kategorii tych lasów – lasów kluczowych dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z dokumentem opisującym kryteria wyznaczania tych lasów Lasy Państwowe „powinny w toku certyfikacji stworzyć kwestionariusz, który będzie
rozsyłany do gmin, a na miejscu wykładany do konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy wskażą obszary leśne, które do tej kategorii powinny należeć, wraz z uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane jako lasy kluczowe dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności” (Kryteria Wyznaczania Lasów o Szczególnych Walorach Przyrodniczych (HCVF) w Polsce, str 9, https://pl.fsc.org/pl-pl/standardy-i-inne-dokumenty, w zakładce Certyfikacja lasów)
Pyt. 4 Rosnąca liczba gmin w Polsce reprezentując interes mieszkańców podejmuje próby oddziaływania na Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony sposób prowadzenia gospodarki leśnej oraz zrównoważone realizowanie przez lasy funkcji społecznej, przyrodniczej i gospodarczej.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres {{EMAIL}}
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
FW: wniosek o informację przez ŁASK w sprawie Udział gmin w ochronie lasów #756
4
From: Wioletta Rabenda [mailto:w.rabenda@lask.pl]
Sent: Monday, February 21, 2022 12:15 PM
To: 'Anna Kmieć' <a.kmiec@lask.pl>
Subject: FW: wniosek o informację
Witam
Proszę zająć się sprawą.
Pozdrawiam
Wioletta Rabenda
From: Beata Mielczarek [mailto:b.mielczarek@lask.pl]
Sent: Monday, February 21, 2022 10:22 AM
To: w.rabenda@lask.pl <mailto:w.rabenda@lask.pl>
Subject: FW: wniosek o informację
Proszę zająć się wnioskiem.
--
Beata Mielczarek
Sekretarz Gminy Łask
tel. 43 676 83 31
mailto: b.mielczarek@lask.pl <mailto:b.mielczarek@lask.pl>
Urząd Miejski w Łasku
ul. Warszawska 14
98-100 Łask
From: Urząd Miejski w Łasku <um@lask.pl <mailto:um@lask.pl> >
Sent: Monday, February 21, 2022 10:20 AM
To: b.mielczarek@lask.pl <mailto:b.mielczarek@lask.pl>
Subject: FW: wniosek o informację
From: sprawa-45005@info.lasyiobywatele.pl <mailto:sprawa-45005@info.lasyiobywatele.pl> [mailto:sprawa-45005@info.lasyiobywatele.pl]
Sent: Monday, February 21, 2022 7:15 AM
To: um@lask.pl <mailto:um@lask.pl>
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie informacji publicznych w odpowiedzi na poniższe cztery pytania.
Wszystkie pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź na wniosek. Na końcu wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami naświetlającymi kontekst pytań.
Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były wnioski i czy zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji czy wnioski zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.2. Nie
Pytanie 2. Czy gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach leśnych zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były formy ochrony przyrody i jaką otrzymały nazwę i kto zainicjował ich powstanie
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych form ochrony przyrody2. Nie
Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest (lasów o szczególnych walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council?
1. Tak.
Jeżeli tak, to:
1.1. Czy w toku procesu wyznaczania gmina otrzymała kwestionariusz?
1.2. Czy kwestionariusz został wyłożony do konsultacji z lokalną społecznością?
1.3. Czy w wyniku tego procesu utworzono strefę lasu o szczególnych walorach (HCVF)?2. Nie
Pytanie 4. Czy władze bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o informacje jaka jest dokumentacji takich działań (np. pisemny apel, uchwała, protokół spotkania)
1.2 Jeżeli tak i jeżeli istnieje dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie2. Nie
Wyjaśnienia
Pyt.1 Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć lat tworzy swój główny dokument planistyczny – Plan Urządzenia Lasu. Podczas tworzenia tego dokumentu przedstawiciele gminy oraz społeczeństwa mogą zgłaszać uwagi i wnioski do projektu Planu Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć.Pyt. 2 Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w drodze uchwały tworzyć w lasach tak zwane małe formy ochrony przyrody: pomniki przyrody, użytki ekologiczne, zespoły przyrodniczo krajobrazowe.
Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające się systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council (a jest to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są zobowiązane tworzyć w zarządzanych przez siebie lasach strefy lasów o szczególnych walorach High Conservation Value Forest. Jedna z kategorii tych lasów – lasów kluczowych dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z dokumentem opisującym kryteria wyznaczania tych lasów Lasy Państwowe „powinny w toku certyfikacji stworzyć kwestionariusz, który będzie
rozsyłany do gmin, a na miejscu wykładany do konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy wskażą obszary leśne, które do tej kategorii powinny należeć, wraz z uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane jako lasy kluczowe dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności” (Kryteria Wyznaczania Lasów o Szczególnych Walorach Przyrodniczych (HCVF) w Polsce, str 9, https://pl.fsc.org/pl-pl/standardy-i-inne-dokumenty, w zakładce Certyfikacja lasów)Pyt. 4 Rosnąca liczba gmin w Polsce reprezentując interes mieszkańców podejmuje próby oddziaływania na Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony sposób prowadzenia gospodarki leśnej oraz zrównoważone realizowanie przez lasy funkcji społecznej, przyrodniczej i gospodarczej.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres sprawa-45005@info.lasyiobywatele.pl <mailto:sprawa-45005@info.lasyiobywatele.pl>
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji--
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
tel. 515-832-707
Wysyłanie wiadomości e-mail: Doc0043.pdf przez KARPACZ w sprawie Udział gmin w ochronie lasów #139
Wiadomość jest gotowa do wysłania wraz z następującymi załącznikami
(plikami lub linkami):
Doc0043.pdf
--
Kancelaria Urzędu Miejskiego w Karpaczu
Gmina Karpacz
ul. Konstytucji 3 Maja 54
58-540 Karpacz
tel. 75 76 19 150
ePUAP: /qa70hiw89b/SkrytkaESP
e-mail: kancelaria@karpacz.eu
www.karpacz.pl
www.bip.karpacz.pl
www.facebook.com/UMKarpacz
OR.1431.11.2022 Re: FW: wniosek o informację przez SOKOŁÓW PODLASKI w sprawie Udział gmin w ochronie lasów #1213
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Konin w sprawie Udział gmin w ochronie lasów #2320
Dzień dobry,
w załączeniu przekazuje odpowiedź na Pani wniosek. Uprzejmie proszę o
potwierdzenie otrzymania pisma.
Z poważaniemKatarzyna Łubik
Główny SpecjalistaBiuro Prezydenta Miasta
Urząd Miejski w Koninie
62-500 Konin, plac Wolności 1+48 63 240 12 45
klauzula informacyjna JFIF NExif II* J R ( 1