Opis

Wojewodowie w oparciu o stosowne przepisy są zobligowani do prowadzenia nadzoru nad strażami gminnymi (miejskimi). W związku z tym powinni mieć jakiś rodzaj rejestru, o który wnioskujemy, by w przyszłości móc monitorować również straże gminne (miejskie). Monitoring należy do serii monitoringów, służących zebraniu danych do kolejnej edycji "Raportu o stanie jawności w Polsce".

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie10
Kujawsko-Pomorskie10
Lubelskie10
Lubuskie10
Łódzkie10
Małopolskie10
Mazowieckie10
Opolskie10
Podkarpackie10
Podlaskie10
Pomorskie10
Śląskie10
Świętokrzyskie10
Warmińsko-Mazurskie10
Wielkopolskie10
Zachodniopomorskie10

Szablon

Temat e-mail
Wniosek o informacje dot. straży miejskich (gminnych)

Szablon

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

Zgodnie z art. 9b Ustawy o strażach gminnych, straże gminne (miejskie) mają obowiązek przekazywać komendantom wojewódzkim Policji ewidencje etatów, wyposażenia oraz wyników działań. Komendanci wojewódzcy przekazują następnie zbiorcze informacje z obszaru województwa wojewodom, zaś wojewodowie przekazują otrzymane informacje z obszaru województwa o danych zawartych we wspomnianych ewidencjach Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.  

Zgodnie z wzorem załączonym do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zakresu i sposobu prowadzenia przez straże gminne (miejskie) ewidencji etatów, wyposażenia oraz wyników działań straży, ewidencje te zawierają nazwę straży gminnej (miejskiej), jej adres, numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej oraz informację czy straż jest samodzielną jednostką organizacyjną czy też jednostką organizacyjną w strukturze urzędu gminy oraz informację o dacie powołania straży. 

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie trybu sprawowania nadzoru nad działalnością straży gminnych (miejskich) wojewoda w porozumieniu z komendantem wojewódzkim Policji sporządza plan kontroli okresowych straży gminnych (miejskich), a następnie dokonuje oceny wyników tych kontroli. Do wojewody trafiają również zbiorcze informacje z obszaru województwa na temat współpracy straży gminnych (miejskich) z Policją (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji) w sprawie form współpracy straży gminnej z Policją oraz sposobu informowania wojewody o tej współpracy). 

W związku z powyższym, na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:

  1. Czy organ posiada bazę (rejestr, zestawienie) straży gminnych (miejskich) działających na obszarze województwa, zawierającą co najmniej następujące dane: nazwa straży gminnej (miejskiej) oraz adres poczty elektronicznej? Jeśli tak, to prosimy o jej udostępnienie oraz wskazanie daty jej aktualizacji. 

Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres: {{EMAIL}}


Podpis w e-mail
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email: biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl | www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
 
Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww. adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail: biuro@siecobywatelska.pl. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail: iod@siecobywatelska.pl
 
Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu, podpis. 
 
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej: fedrowanie.siecobywatelska.pl. Ponadto możemy przetwarzać Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
 
Państwa dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej, mogą zostać opublikowane na naszej stronie: fedrowanie.siecobywatelska.pl - w takim przypadku odbiorcami Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on odpowiedni poziom ochrony danych osobowych. 
 
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.