Cyfryzacja urzędów #200
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez CHOJNÓW
Twoja wiadomość
Do: {{ email }}
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:45odczytano w dniu 2020-09-28 08:01.
-
Urząd Gminy Chojnów - odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CHOJNÓW
Chojnów, dn. 12.10.2020 r.
RO.1431.8.2020.PS
Urząd Gminy Chojnów
ul. Fabryczna 1,
59-225 Chojnów
tel. 76 81-88-502
fax 76 81-87-587
e-mail: {{ email }}
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
<mailto:{{ email }}>
{{ email }}W nawiązaniu do Państwa wniosku o udostepnienie informacji publicznej z dnia
28 września 2020 r., zgodnie z art. 61 Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia
1997 r. oraz art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1429 ze zm.), Urząd Gminy
Chojnów udziela następujących informacji:Ad. 1: Urząd Gminy Chojnów oferuje mieszkańcom następujące rozwiązania
cyfrowe: załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap, zwykłym mailem;Ad. 2: Możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w naszym urzędzie
ocenilibyśmy następująco: duża część usług urzędu jest możliwa do realizacji
bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 20 do poniżej 50%);Ad. 3: W momencie udzielania odpowiedzi na wniosek w Urzędzie Gminy Chojnów
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów (pomocniczo);Ad. 4: Posiadane rozwiązanie do Elektronicznego Obiegu Dokumentów stosujemy
w ograniczonym stopniu, ponieważ jako główny przyjęty jest tradycyjny obieg
dokumentów;Ad. 5: Nie;
Pouczenie:
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w trybie art. 227-240 ustawy z
dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z
2020 r. poz. 256).Organ właściwy do rozpatrzenia wniosku może podtrzymać swoje poprzednie
stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania
skarżącego, podstawa prawna: art.239 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 256).Z poważaniem:
Paweł Sobczyk
Insp. ds. informatyki<mailto:{{ email }}> {{ email }}
tel.: 76/81 88 502 wew. 37, m. 728 314 282<http://gmina-chojnow.pl/ugchojnow-stopka/m2.jpg>
<http://gmina-chojnow.pl/ugchojnow-stopka/m1.jpg>Dbaj o środowisko, nie drukuj tej wiadomości, jeśli nie jest to konieczne.