- Cyfryzacja urzędów 2023 - pilotaż
- Cyfryzacja urzędów 2023 - pilotaż #3
Cyfryzacja urzędów 2023 - pilotaż #3
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Miękko odrzucony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o informację w sprawie zarządzania danymi w cyfrowym świecie przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, wnosimy o udostępnienie informacji publicznej w następującym zakresie:
1. Ilu pracowników jest zatrudnionych w urzędzie na stanowiskach merytorycznych?
2. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu zbierane są w jakichś systemach informatycznych?
a) Jeśli tak, to jakich?
3. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu wprowadzane są do państwowych systemów?
a) Jeśli tak, to jakich?
b) Jeśli tak, to z których systemów urząd może pobrać dane dla swoich celów?4. Czy systemy urzędu są zintegrowane z innymi systemami samorządowymi lub rządowymi? Jeżeli tak, prosimy o podanie nazw systemów.
5. Prosimy o listę rejestrów publikowanych przez Państwa i linki do tych rejestrów.
6. Czy w urzędzie przeprowadzono inwentaryzację danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie dokumentu ze zinwentaryzowanymi zbiorami.
7. Czy w urzędzie istnieje jakikolwiek raport analizujący, o co pytają mieszkańcy i na jakie dane warto szczególnie zwrócić uwagę?
8. Czy w urzędzie, na szczeblu wewnętrznym, stworzone zostały standardy gromadzenia danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie takiego dokumentu do odpowiedzi.
9. Czy w urzędzie istnieje stanowisko pełnomocnika danych, czyli osoby nie będącej informatykiem, ani specjalistą, natomiast łączącej świat informatyków i pracowników merytorycznych?
10. Czy w urzędzie wyznaczone są lub zatrudnione osoby zajmujące się zarządzaniem danymi? Jeśli tak, to na jakich stanowiskach pracują takie osoby?
11. Czy w urzędzie jest osoba, którą można nazwać liderem cyfryzacji.
Prosimy o przesłanie wnioskowanych informacji na adres {{EMAIL}} .
Łączymy wyrazy szacunku,
Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk,
Członkinie Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji -
Dotyczy zapytania o informację w sprawie zarządzania danymi w cyfrowym świecie przez Wrocław
Załączniki
- WOK-IP.1431.84.2023.pdf
- WOK-IP.1431.84.2023_link.pdf
Departament Obsługi i Administracji EE.
urząd
miejski
wrocławia
Wrocław, 22 maja 2023 r.
Pani Katarzyna Batko-Tołuć
Pani Marzena Błaszczyk
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
WOK-IP.1431.84.2023
W odpowiedzi na wniosek przesłany z powołaniem przepisów ustawy o dostępie do
informacji publicznej, dotyczący udostępnienia danych w zakresie cyt.
„zarządzanie danymi w cyfrowym świecie”, poniżej udzielam odpowiedzi na zadane
pytania:
Ad. 1. W Urzędzie Miejskim Wrocławia na stanowiskach merytorycznych
zatrudnionych jest 2048 osób (bez osób przebywających na urlopach
wychowawczych i bezpłatnych).
Ad. 5. Wykaz prowadzonych rejestrów i ewidencji jest opublikowany w Biuletynie
Informacji Publicznej, www.bip.um.wroc.pl, zakładka: Urząd Miejski - Rejestry,
ewidencje i archiwa. Dostęp do danych z rejestrów jest opisany przy każdej
pozycji.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/156/rejestry-ewidencje-i-archiwa
Ad. 6. W tutejszym Urzędzie prowadzono inwentaryzację danych, w szczególności
w zakresie dotyczącym przetwarzania danych osobowych. Wynik tej inwentaryzacji
jest odzwierciedlony w Rejestrze Czynności Przetwarzania. Wyciąg z RCP jest
dostępny w BIP Urzędu (adres jak wyżej), dół strony, pasek Ochrona danych
osobowych
link: https://bip.um.wroc.pl/rcp
Ad. 7. Dane na temat spraw, którymi zainteresowani są klienci Urzędu są
analizowane w ramach funkcjonowania Telefonicznego Centrum Obsługi
Mieszkańców, komórkę organizacyjną w Wydziale Organizacyjnym i Kadr. Wyniki
tej analizy są udostępniane w corocznych sprawozdaniach z działalności Urzędu
Miejskiego Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych, publikowanych w BIP
Urzędu, w zakładce: Prezydent - Sprawozdania Prezydenta i UMW z realizacji
zadań.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/154/sprawozdania-prezydenta-i-umw-
zrealizacji-zadan
Dane za 2022 rok będą opublikowane w miesiącu czerwcu br.
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrocław
tel. +48 717 77 87 88
fax +48 717 77 87 89
wokQum.wroc.pl
www.wroclaw.pl
Dodatkowo, Urząd udostępnienia informacje w ramach portalu OpenData,
realizując przepisy ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i
ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Informacje na
powyższy temat znajdują się w BIP, dół strony, pasek Otwarte dane i ponowne
wykorzystywanie. link: https://bip.um.wroc.pl//artykul/7/1/name
Portal OpenData: https://www.wroclaw.pl/open-data/dataset
Ad. 8. Dane gromadzone są zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram
Interoperacyjności oraz wymogów określonych chociażby dla przetwarzania
danych, w tym danych osobowych w Urzędzie. Są to następujące zasady:
« identyfikacja zasobów informacyjnych i przypisanie im właściciela zasobu;
« jednoznaczna odpowiedzialność właściciela zasobu informacyjnego za
wykorzystywanie zasobu;
« zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość przetwarzana danych;
« wyraźny, konkretny i prawnie uzasadniony cel przetwarzania;
« minimalizacja przetwarzanych danych (przetwarzanie jedynie w zakresie
niezbędnym dla uzasadnionego celu);
« ciągła prawidłowość i aktualność danych;
« zachowanie wszystkich atrybutów bezpieczeństwa informacji: poufności,
integralności, dostępności, autentyczności, rozliczalności, niezawodności i
niezaprzeczalności;
« adekwatność stosowanych środków bezpieczeństwa do wartości informacyjnej
zasobu.
Ad. 9. Obsługą informatyczną tutejszego Urzędu zajmuje się Centrum Usług
Informatycznych we Wrocławiu, działające w formie centrum usług wspólnych. W
CUI wyznaczony został administrator do działań związanych ze zbieraniem i
udostępnianiem danych w ramach obsługi portalu OpenData. Dane teleadresowe
celem pozyskania danych z CUI dostępne są w BIP Urzędu w zakładce: Jednostki
organizacyjne,
linki: https://bip.cui.wroclaw.pl/ lub https://cui.wroclaw.pl/.
Ad. 10. Pytanie jest nieprecyzyjne. Zarządzaniem danymi zajmują się wszyscy
pracownicy Urzędu w ramach przypisanych zadań i kompetencji na swoich
stanowiskach pracy.
Natomiast Dyrektorzy komórek organizacyjnych są odpowiedzialni za dane
przetwarzane w zasobach informacyjnych i systemach informatycznych, których są
właścicielami. Powyższe ma swoje odzwierciedlenie w RCP w kontekście np.
organizacji ochrony danych osobowych (vide pkt 6 niniejszego pisma).
Ad. 11. Tak, zgodnie z zarządzeniem nr 7495/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 13
kwietnia 2022 r. powołany został Zespół ds. transformacji cyfrowej Wrocławia, w
którym wyznaczono role i obowiązki do realizacji. Przewodniczącym Zespołu został
Pan Łukasz Medeksza - Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju
Urzędu Miejskiego Wrocławia. Dokument opublikowany w BIP Urzędu, w zakładce
pionowej: Prawo lokalne — Prawo lokalne — Baza aktów prawnych,
link:
https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/64643/Zarzadzenie-
7495_22
Ponadto informuję, iż w 2021 r. zarządzeniem nr 5295/21 Prezydenta Wrocławia z
dnia 31 maja 2021 r. przyjęto Programu transformacji cyfrowej Urzędu Miejskiego
Strona 2/3
Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych na lata 2021-2027, ścieżka
dostępu do dokumentu jak wyżej,
Link:
https://baw.cui.wroclaw.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/63335/Zarzadzenie-
5295_21
Jednocześnie wskazuję, iż dla pytań 2, 3 i 4, udzielenie odpowiedzi nastąpi w
terminie określonym w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj. najpóźniej w ciągu dwóch
miesięcy od dnia złożenia wniosku (do dnia 8 lipca 2023 r.).
Powyższe jest podyktowane koniecznością dokonania analizy posiadanej bazy
danych oraz wygenerowania i opracowania uzyskanych informacji zgodnie ze
wskazaniami we wniosku.
DYRELTOR WYDZIAŁU
A ,
Sprawę prowadzi Wydział Organizacyjny i Kadr, Departament Obsługi i
Administracji, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, tel. +48 71 777 87 88,
wokQum.wroc.pl
Strona 3/3Departament Obsługi i Administracji m
urząd
miejski
wrocławia
Wrocław, 22 maja 2023 r.
Pani Katarzyna Batko-Tołuć
Pani Marzena Błaszczyk
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
WOK-IP.1431.84.2023
W odpowiedzi na wniosek przesłany z powołaniem przepisów ustawy o dostępie do
informacji publicznej, dotyczący udostępnienia danych w zakresie cyt.
„zarządzanie danymi w cyfrowym świecie”, poniżej udzielam odpowiedzi na zadane
pytania:
Ad. 1. W Urzędzie Miejskim Wrocławia na stanowiskach merytorycznych
zatrudnionych jest 2048 osób (bez osób przebywających na urlopach
wychowawczych i bezpłatnych).
Ad. 5. Wykaz prowadzonych rejestrów i ewidencji jest opublikowany w Biuletynie
Informacji Publicznej, www.bip.um.wroc.pl, zakładka: Urząd Miejski - Rejestry,
ewidencje i archiwa. Dostęp do danych z rejestrów jest opisany przy każdej
pozycji.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/156/rejestry-ewidencje-i-archiwa
Ad. 6. W tutejszym Urzędzie prowadzono inwentaryzację danych, w szczególności
w zakresie dotyczącym przetwarzania danych osobowych. Wynik tej inwentaryzacji
jest odzwierciedlony w Rejestrze Czynności Przetwarzania. Wyciąg z RCP jest
dostępny w BIP Urzędu (adres jak wyżej), dół strony, pasek Ochrona danych
osobowych
link: https://bip.um.wroc.pl/rcp
Ad. 7. Dane na temat spraw, którymi zainteresowani są klienci Urzędu są
analizowane w ramach funkcjonowania Telefonicznego Centrum Obsługi
Mieszkańców, komórkę organizacyjną w Wydziale Organizacyjnym i Kadr. Wyniki
tej analizy są udostępniane w corocznych sprawozdaniach z działalności Urzędu
Miejskiego Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych, publikowanych w BIP
Urzędu, w zakładce: Prezydent - Sprawozdania Prezydenta i UMW z realizacji
zadań.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/154/sprawozdania-prezydenta-i-umw-
zrealizacji-zadan
Dane za 2022 rok będą opublikowane w miesiącu czerwcu br.
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrocław
tel. +48 717 77 87 88
fax +48 717 77 87 89
wokQum.wroc.pl
www.wroclaw.pl
Strona 2/3
Dodatkowo, Urząd udostępnienia informacje w ramach portalu OpenData,
realizując przepisy ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i
ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Informacje na
powyższy temat znajdują się w BIP, dół strony, pasek Otwarte dane i ponowne
wykorzystywanie. link: https://bip.um.wroc.pl//artykul/7/1/name
Portal OpenData: https://www.wroclaw.pl/open-data/dataset
Ad. 8. Dane gromadzone są zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram
Interoperacyjności oraz wymogów określonych chociażby dla przetwarzania
danych, w tym danych osobowych w Urzędzie. Są to następujące zasady:
identyfikacja zasobów informacyjnych i przypisanie im właściciela zasobu;
jednoznaczna odpowiedzialność właściciela zasobu informacyjnego za
wykorzystywanie zasobu;
zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość przetwarzana danych;
wyraźny, konkretny i prawnie uzasadniony cel przetwarzania;
minimalizacja przetwarzanych danych (przetwarzanie jedynie w zakresie
niezbędnym dla uzasadnionego celu);
ciągła prawidłowość i aktualność danych;
zachowanie wszystkich atrybutów bezpieczeństwa informacji: poufności,
integralności, dostępności, autentyczności, rozliczalności, niezawodności i
niezaprzeczalności;
adekwatność stosowanych środków bezpieczeństwa do wartości informacyjnej
zasobu.
Ad. 9. Obsługą informatyczną tutejszego Urzędu zajmuje się Centrum Usług
Informatycznych we Wrocławiu, działające w formie centrum usług wspólnych. W
CUI wyznaczony został administrator do działań związanych ze zbieraniem i
udostępnianiem danych w ramach obsługi portalu OpenData. Dane teleadresowe
celem pozyskania danych z CUI dostępne są w BIP Urzędu w zakładce: Jednostki
organizacyjne,
linki: https://bip.cui.wroclaw.pl/ lub https://cui.wroclaw.pl/.
Ad. 10. Pytanie jest nieprecyzyjne. Zarządzaniem danymi zajmują się wszyscy
pracownicy Urzędu w ramach przypisanych zadań i kompetencji na swoich
stanowiskach pracy.
Natomiast Dyrektorzy komórek organizacyjnych są odpowiedzialni za dane
przetwarzane w zasobach informacyjnych i systemach informatycznych, których są
właścicielami. Powyższe ma swoje odzwierciedlenie w RCP w kontekście np.
organizacji ochrony danych osobowych (vide pkt 6 niniejszego pisma).
Ad. 11. Tak, zgodnie z zarządzeniem nr 7495/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 13
kwietnia 2022 r. powołany został Zespół ds. transformacji cyfrowej Wrocławia, w
którym wyznaczono role i obowiązki do realizacji. Przewodniczącym Zespołu został
Pan Łukasz Medeksza – Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju
Urzędu Miejskiego Wrocławia. Dokument opublikowany w BIP Urzędu, w zakładce
pionowej: Prawo lokalne – Prawo lokalne – Baza aktów prawnych,
link:
https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/64643/Zarzadzenie-
7495_22
Ponadto informuję, iż w 2021 r. zarządzeniem nr 5295/21 Prezydenta Wrocławia z
dnia 31 maja 2021 r. przyjęto Programu transformacji cyfrowej Urzędu Miejskiego
Strona 3/3
Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych na lata 2021-2027, ścieżka
dostępu do dokumentu jak wyżej,
Link:
https://baw.cui.wroclaw.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/63335/Zarzadzenie-
5295_21
Jednocześnie wskazuję, iż dla pytań 2, 3 i 4, udzielenie odpowiedzi nastąpi w
terminie określonym w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj. najpóźniej w ciągu dwóch
miesięcy od dnia złożenia wniosku (do dnia 8 lipca 2023 r.).
Powyższe jest podyktowane koniecznością dokonania analizy posiadanej bazy
danych oraz wygenerowania i opracowania uzyskanych informacji zgodnie ze
wskazaniami we wniosku.
Dokument podpisała
Alicja Bogusz
Dyrektor Wydziału Organizacyjnego i Kadr
Sprawę prowadzi Wydział Organizacyjny i Kadr, Departament Obsługi i
Administracji, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, tel. +48 71 777 87 88,
wok@um.wroc.pl
-
PD: Dotyczy zapytania o informację w sprawie zarządzania danymi w cyfrowym świecie przez Wrocław
Załączniki
- WOK-IP.1431.84.2023.pdf
- WOK-IP.1431.84.2023_link.pdf
- WOK-IP.1431.84.1.2023.pdf
- WOK-IP.1431.84.1.2023_link.pdf
Departament Obsługi i Administracji EE.
urząd
miejski
wrocławia
Wrocław, 22 maja 2023 r.
Pani Katarzyna Batko-Tołuć
Pani Marzena Błaszczyk
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
WOK-IP.1431.84.2023
W odpowiedzi na wniosek przesłany z powołaniem przepisów ustawy o dostępie do
informacji publicznej, dotyczący udostępnienia danych w zakresie cyt.
„zarządzanie danymi w cyfrowym świecie”, poniżej udzielam odpowiedzi na zadane
pytania:
Ad. 1. W Urzędzie Miejskim Wrocławia na stanowiskach merytorycznych
zatrudnionych jest 2048 osób (bez osób przebywających na urlopach
wychowawczych i bezpłatnych).
Ad. 5. Wykaz prowadzonych rejestrów i ewidencji jest opublikowany w Biuletynie
Informacji Publicznej, www.bip.um.wroc.pl, zakładka: Urząd Miejski - Rejestry,
ewidencje i archiwa. Dostęp do danych z rejestrów jest opisany przy każdej
pozycji.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/156/rejestry-ewidencje-i-archiwa
Ad. 6. W tutejszym Urzędzie prowadzono inwentaryzację danych, w szczególności
w zakresie dotyczącym przetwarzania danych osobowych. Wynik tej inwentaryzacji
jest odzwierciedlony w Rejestrze Czynności Przetwarzania. Wyciąg z RCP jest
dostępny w BIP Urzędu (adres jak wyżej), dół strony, pasek Ochrona danych
osobowych
link: https://bip.um.wroc.pl/rcp
Ad. 7. Dane na temat spraw, którymi zainteresowani są klienci Urzędu są
analizowane w ramach funkcjonowania Telefonicznego Centrum Obsługi
Mieszkańców, komórkę organizacyjną w Wydziale Organizacyjnym i Kadr. Wyniki
tej analizy są udostępniane w corocznych sprawozdaniach z działalności Urzędu
Miejskiego Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych, publikowanych w BIP
Urzędu, w zakładce: Prezydent - Sprawozdania Prezydenta i UMW z realizacji
zadań.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/154/sprawozdania-prezydenta-i-umw-
zrealizacji-zadan
Dane za 2022 rok będą opublikowane w miesiącu czerwcu br.
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrocław
tel. +48 717 77 87 88
fax +48 717 77 87 89
wokQum.wroc.pl
www.wroclaw.pl
Dodatkowo, Urząd udostępnienia informacje w ramach portalu OpenData,
realizując przepisy ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i
ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Informacje na
powyższy temat znajdują się w BIP, dół strony, pasek Otwarte dane i ponowne
wykorzystywanie. link: https://bip.um.wroc.pl//artykul/7/1/name
Portal OpenData: https://www.wroclaw.pl/open-data/dataset
Ad. 8. Dane gromadzone są zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram
Interoperacyjności oraz wymogów określonych chociażby dla przetwarzania
danych, w tym danych osobowych w Urzędzie. Są to następujące zasady:
« identyfikacja zasobów informacyjnych i przypisanie im właściciela zasobu;
« jednoznaczna odpowiedzialność właściciela zasobu informacyjnego za
wykorzystywanie zasobu;
« zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość przetwarzana danych;
« wyraźny, konkretny i prawnie uzasadniony cel przetwarzania;
« minimalizacja przetwarzanych danych (przetwarzanie jedynie w zakresie
niezbędnym dla uzasadnionego celu);
« ciągła prawidłowość i aktualność danych;
« zachowanie wszystkich atrybutów bezpieczeństwa informacji: poufności,
integralności, dostępności, autentyczności, rozliczalności, niezawodności i
niezaprzeczalności;
« adekwatność stosowanych środków bezpieczeństwa do wartości informacyjnej
zasobu.
Ad. 9. Obsługą informatyczną tutejszego Urzędu zajmuje się Centrum Usług
Informatycznych we Wrocławiu, działające w formie centrum usług wspólnych. W
CUI wyznaczony został administrator do działań związanych ze zbieraniem i
udostępnianiem danych w ramach obsługi portalu OpenData. Dane teleadresowe
celem pozyskania danych z CUI dostępne są w BIP Urzędu w zakładce: Jednostki
organizacyjne,
linki: https://bip.cui.wroclaw.pl/ lub https://cui.wroclaw.pl/.
Ad. 10. Pytanie jest nieprecyzyjne. Zarządzaniem danymi zajmują się wszyscy
pracownicy Urzędu w ramach przypisanych zadań i kompetencji na swoich
stanowiskach pracy.
Natomiast Dyrektorzy komórek organizacyjnych są odpowiedzialni za dane
przetwarzane w zasobach informacyjnych i systemach informatycznych, których są
właścicielami. Powyższe ma swoje odzwierciedlenie w RCP w kontekście np.
organizacji ochrony danych osobowych (vide pkt 6 niniejszego pisma).
Ad. 11. Tak, zgodnie z zarządzeniem nr 7495/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 13
kwietnia 2022 r. powołany został Zespół ds. transformacji cyfrowej Wrocławia, w
którym wyznaczono role i obowiązki do realizacji. Przewodniczącym Zespołu został
Pan Łukasz Medeksza - Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju
Urzędu Miejskiego Wrocławia. Dokument opublikowany w BIP Urzędu, w zakładce
pionowej: Prawo lokalne — Prawo lokalne — Baza aktów prawnych,
link:
https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/64643/Zarzadzenie-
7495_22
Ponadto informuję, iż w 2021 r. zarządzeniem nr 5295/21 Prezydenta Wrocławia z
dnia 31 maja 2021 r. przyjęto Programu transformacji cyfrowej Urzędu Miejskiego
Strona 2/3
Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych na lata 2021-2027, ścieżka
dostępu do dokumentu jak wyżej,
Link:
https://baw.cui.wroclaw.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/63335/Zarzadzenie-
5295_21
Jednocześnie wskazuję, iż dla pytań 2, 3 i 4, udzielenie odpowiedzi nastąpi w
terminie określonym w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj. najpóźniej w ciągu dwóch
miesięcy od dnia złożenia wniosku (do dnia 8 lipca 2023 r.).
Powyższe jest podyktowane koniecznością dokonania analizy posiadanej bazy
danych oraz wygenerowania i opracowania uzyskanych informacji zgodnie ze
wskazaniami we wniosku.
DYRELTOR WYDZIAŁU
A ,
Sprawę prowadzi Wydział Organizacyjny i Kadr, Departament Obsługi i
Administracji, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, tel. +48 71 777 87 88,
wokQum.wroc.pl
Strona 3/3Departament Obsługi i Administracji m
urząd
miejski
wrocławia
Wrocław, 22 maja 2023 r.
Pani Katarzyna Batko-Tołuć
Pani Marzena Błaszczyk
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
WOK-IP.1431.84.2023
W odpowiedzi na wniosek przesłany z powołaniem przepisów ustawy o dostępie do
informacji publicznej, dotyczący udostępnienia danych w zakresie cyt.
„zarządzanie danymi w cyfrowym świecie”, poniżej udzielam odpowiedzi na zadane
pytania:
Ad. 1. W Urzędzie Miejskim Wrocławia na stanowiskach merytorycznych
zatrudnionych jest 2048 osób (bez osób przebywających na urlopach
wychowawczych i bezpłatnych).
Ad. 5. Wykaz prowadzonych rejestrów i ewidencji jest opublikowany w Biuletynie
Informacji Publicznej, www.bip.um.wroc.pl, zakładka: Urząd Miejski - Rejestry,
ewidencje i archiwa. Dostęp do danych z rejestrów jest opisany przy każdej
pozycji.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/156/rejestry-ewidencje-i-archiwa
Ad. 6. W tutejszym Urzędzie prowadzono inwentaryzację danych, w szczególności
w zakresie dotyczącym przetwarzania danych osobowych. Wynik tej inwentaryzacji
jest odzwierciedlony w Rejestrze Czynności Przetwarzania. Wyciąg z RCP jest
dostępny w BIP Urzędu (adres jak wyżej), dół strony, pasek Ochrona danych
osobowych
link: https://bip.um.wroc.pl/rcp
Ad. 7. Dane na temat spraw, którymi zainteresowani są klienci Urzędu są
analizowane w ramach funkcjonowania Telefonicznego Centrum Obsługi
Mieszkańców, komórkę organizacyjną w Wydziale Organizacyjnym i Kadr. Wyniki
tej analizy są udostępniane w corocznych sprawozdaniach z działalności Urzędu
Miejskiego Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych, publikowanych w BIP
Urzędu, w zakładce: Prezydent - Sprawozdania Prezydenta i UMW z realizacji
zadań.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/154/sprawozdania-prezydenta-i-umw-
zrealizacji-zadan
Dane za 2022 rok będą opublikowane w miesiącu czerwcu br.
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrocław
tel. +48 717 77 87 88
fax +48 717 77 87 89
wokQum.wroc.pl
www.wroclaw.pl
Strona 2/3
Dodatkowo, Urząd udostępnienia informacje w ramach portalu OpenData,
realizując przepisy ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i
ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Informacje na
powyższy temat znajdują się w BIP, dół strony, pasek Otwarte dane i ponowne
wykorzystywanie. link: https://bip.um.wroc.pl//artykul/7/1/name
Portal OpenData: https://www.wroclaw.pl/open-data/dataset
Ad. 8. Dane gromadzone są zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram
Interoperacyjności oraz wymogów określonych chociażby dla przetwarzania
danych, w tym danych osobowych w Urzędzie. Są to następujące zasady:
identyfikacja zasobów informacyjnych i przypisanie im właściciela zasobu;
jednoznaczna odpowiedzialność właściciela zasobu informacyjnego za
wykorzystywanie zasobu;
zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość przetwarzana danych;
wyraźny, konkretny i prawnie uzasadniony cel przetwarzania;
minimalizacja przetwarzanych danych (przetwarzanie jedynie w zakresie
niezbędnym dla uzasadnionego celu);
ciągła prawidłowość i aktualność danych;
zachowanie wszystkich atrybutów bezpieczeństwa informacji: poufności,
integralności, dostępności, autentyczności, rozliczalności, niezawodności i
niezaprzeczalności;
adekwatność stosowanych środków bezpieczeństwa do wartości informacyjnej
zasobu.
Ad. 9. Obsługą informatyczną tutejszego Urzędu zajmuje się Centrum Usług
Informatycznych we Wrocławiu, działające w formie centrum usług wspólnych. W
CUI wyznaczony został administrator do działań związanych ze zbieraniem i
udostępnianiem danych w ramach obsługi portalu OpenData. Dane teleadresowe
celem pozyskania danych z CUI dostępne są w BIP Urzędu w zakładce: Jednostki
organizacyjne,
linki: https://bip.cui.wroclaw.pl/ lub https://cui.wroclaw.pl/.
Ad. 10. Pytanie jest nieprecyzyjne. Zarządzaniem danymi zajmują się wszyscy
pracownicy Urzędu w ramach przypisanych zadań i kompetencji na swoich
stanowiskach pracy.
Natomiast Dyrektorzy komórek organizacyjnych są odpowiedzialni za dane
przetwarzane w zasobach informacyjnych i systemach informatycznych, których są
właścicielami. Powyższe ma swoje odzwierciedlenie w RCP w kontekście np.
organizacji ochrony danych osobowych (vide pkt 6 niniejszego pisma).
Ad. 11. Tak, zgodnie z zarządzeniem nr 7495/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 13
kwietnia 2022 r. powołany został Zespół ds. transformacji cyfrowej Wrocławia, w
którym wyznaczono role i obowiązki do realizacji. Przewodniczącym Zespołu został
Pan Łukasz Medeksza – Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju
Urzędu Miejskiego Wrocławia. Dokument opublikowany w BIP Urzędu, w zakładce
pionowej: Prawo lokalne – Prawo lokalne – Baza aktów prawnych,
link:
https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/64643/Zarzadzenie-
7495_22
Ponadto informuję, iż w 2021 r. zarządzeniem nr 5295/21 Prezydenta Wrocławia z
dnia 31 maja 2021 r. przyjęto Programu transformacji cyfrowej Urzędu Miejskiego
Strona 3/3
Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych na lata 2021-2027, ścieżka
dostępu do dokumentu jak wyżej,
Link:
https://baw.cui.wroclaw.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/63335/Zarzadzenie-
5295_21
Jednocześnie wskazuję, iż dla pytań 2, 3 i 4, udzielenie odpowiedzi nastąpi w
terminie określonym w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj. najpóźniej w ciągu dwóch
miesięcy od dnia złożenia wniosku (do dnia 8 lipca 2023 r.).
Powyższe jest podyktowane koniecznością dokonania analizy posiadanej bazy
danych oraz wygenerowania i opracowania uzyskanych informacji zgodnie ze
wskazaniami we wniosku.
Dokument podpisała
Alicja Bogusz
Dyrektor Wydziału Organizacyjnego i Kadr
Sprawę prowadzi Wydział Organizacyjny i Kadr, Departament Obsługi i
Administracji, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, tel. +48 71 777 87 88,
wok@um.wroc.pl
Departament Obsługi i Administracji | R
urząd
miejski
wrocławia
Wrocław, 28 czerwca 2023 r.
Pani Katarzyna Batko-Tołuć
Pani Marzena Błaszczyk
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
WOK-IP.1431.84.1.2023
W nawiązaniu do wniosku z dnia 7 maja 2023 . o udostępnienie informacji w
zakresie cyt. „zarządzanie danymi w cyfrowym świecie” oraz późniejszej
korespondencji informuję, co następuje.
Poniżej przesyłam dane stanowiące odpowiedzi na pozostałe wskazane we wniosku
pytania, na które nie została udzielona odpowiedź pismem z dnia 22 maja 2023 r.
Ad. 2. TAK, w Urzędzie Miejskim Wrocławia dane w poszczególnych komó©kach
organizacyjnych zbierane i przetwarzana są w systemach informatycznych:
a) wykaz systemów:
- HCL Domino - system pocztowy wraz z serwerem aplikacyjnym - Centralny
Rejestr Postępowań, Dopłaty z ZFŚS, Dystrybucja informacji, Ewidencja wniosków
mieszkaniowych, Informacje bazy SAP, Ławnicy - obsługa procesu wyborów
ławników, Monitoring Wskaźników Budżetowych, Oświadczenia majątkowe, Plan
Wydatków Budżetowych, Pobór (komisje wojskowe),
- MS Sharepoint - platforma z dedykowanymi aplikacjami i prostymi listami -
ekstranet, dedykowana aplikacje: Gospodarowanie nieruchomościami, Zwierzęta
egzotyczne zagrożone wyginięciem, Konsultacje społeczne, Udział mieszkańców w
kształtowaniu przestrzeni miejskiej przyjaznej pieszym i rowerzystom, OpenData -
rejestr umów proste listy - Opłata jednorazowa za przekształcenie, Usuwanie
wyrobów zawierających azbest, Wykaz osób fizycznych, którym użyczono
kompostowniki, Radni Wrocławia, Wnioski o objęcie patronatem honorowym
wydarzenia lub udział Prezydenta Wrocławia w Komitecie Honorowym, VIP-Y,
Zaświadczenia i informacje o płatnościach podatków i opłat, Ławnicy we
Wrocławiu, Skargi, wezwania i wnioski Rady Miejskiej Wrocławia, Spotkania
Prezydenta z mieszkańcami Wrocławia, Goście Rady i Przewodniczącego Rady
Miejskiej Wrocławia, Odznaczenia i nagrody Prezydenta, Inicjatywa
uchwałodawcza,
- Systemy i aplikacje dziedzinowe:
AA_USC - Akty Stanu Cywilnego (Migracja danych z AA_USC do SRP), Aplikacja
do Automatyzacji ankiet RODO, Aplikacja do składania wniosków w Miejskim
Programie Wsparcia Partnerstwa szkolnictwa wyższego i nauki oraz sektora
aktywności gospodarczej „Mozart”, Aplikacja Harmonogram Rzeczowo-Finansowy
(pobrana ze strony PFRON), iPPK (PKOTFI/ PPK), Aplikacje Wyborcze —
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrodaw
tel. +48 717 77 87 88
fax +48 717 77 87 89
wokQum.wroc.pl
www.wroclaw.pl
wewnętrzna aplikacja na potrzeby obsługi wyborów, B-Access — aplikacja do
zarządzania czytnikami Rejestracji Czasu Pracy, Baza Aktów Własnych BAW, Baza
Azbestowa, Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce
odpadami (prowadzenie gminnej sprawozdawczości w zakresie gospodarowania
odpadami komunalnymi), Baza danych Psy i koty miejskie, Baza OOŚ Generalnej
Dyrekcji Ochrony Środowiska, Bazy Oświatowe, BESTIQ - System Zarządzanai
Budżetem Jednostek Samorządu Terytorialnego, BIP — Biuletyn Informacji
Publicznej, Biuletyn Urzędowy BRM, BML — Budynki i lokale mieszkalne, Buchalter,
BUSMAN, CEiDG.WSR (dane o przedsiębiorcach prowadzących działalność w
zakresie gospodarowania nieczystościami ciekłymi i odpadami komunalnymi),
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB), Centralny System
Teleinformatyczny (aplikacje w ramach KPO, funduszy EU), CRM - obsługa
mieszkańców jeden numer, CROEF - Centralny Rejestr Oszczędności Energii
Finalnej, DART - System zarządzania bezpieczeństwem publicznym, eDeklaracje,
EITR - Ewidencja indywidualnych tablic rejestracyjnych , Elektroniczna obsługa
spraw wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w
wieku do lat 3 z wykorzystaniem oprogramowania rejestru żłobków, Elektroniczny
Obieg Faktur, ELP — Elektroniczne Listy Płac, EON - Ewidencja Obiektów
Noclegowych, e-petycje Aplikacja do obsługi petycji, ePUAP UMW, e-Risk, ETO -
Elektroniczne tablice ogłoszeniowe, EU Funding 8 Tender Portal, EZD —
Elektroniczny Obieg Dokumentów, FORIS - system wspierający zarządzanie
transportem, Generator EUCF, Generator NGO, Generator Obsługi Dotacji
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Generator wniosków o dofinansowanie
GWD, Generator wniosków o dofinansowanie ze środków krajowych i POIiŚ, Giełda
Nieruchomości, HDSYSTEM - HDSESJA, https://dotacjacovid.nfz.gov.pl,
https://projektyue.pfron.org.pl/, Interaction Desktop, Internetowy program
Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Internetowy System Ubiegania się o Stypendia dla
Doktorantów(SPS), iPKO, Kajet — proces obsługi tworzenia miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego, Kalendarz CZK — KaCZKa, Karty wędkarskie,
KonsolidacjaRb — aplikacja wspierająca przygotowanie sprawozdań RB w Gminie
Wrocław, KSAT -— Zintegrowany System Zarządzania m.in. podatki i opłaty,
podsystem finansowo-księgowy , KZI (FRODO) - Karta Zadań Inwestycyjnych,
Mdok — system obieg dokumentów, Nasz Wrocław, ODPN System Kontroli Dotacji
Oświaty Niepublicznej, online.frse.org, OPDR/REKO, Otago — Ewidencja Ludności,
Obsługa Wyborów System do obsługi Rejestru Wyborców, EDG, KOALA, OWG -
System do obsługi gospodarki odpadami, PABS Planowanie i Analiza Budżetu
Szkoły. Petycje, PGN-Wroclaw, Platforma zakupowa, PLIP - Platforma
Informacyjno-Płatnicza Wrocławia, Płatnik, POI/WroSPA, POI/WroSPA, Portal
Informacyjno - Usługowy EmpQtia - aplikacja „Rejestr żłobków”, Portal
sprawozdawczy GUS, Portal Starosty, pueZUS, REJA24, Rejestr Danych
Kontaktowych, Rejestr PESEL — rejestr państwowy, Rejestr Spółek, Rejestr
wniosków o udostępnienie danych osobowych, RODO UMW, ROE - Raportowanie
Oszczędności Energii, SAFE — ANIMAL (baza zwierząt), SAP - system HR i
Finansowo-księgowy, Serwis internetowy ZITWROF.PL, SGN - System
Gospodarowania Nieruchomościami, SHRIMP2 - System Harmonogramowania
Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs'
do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do
CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI2PEM System Informacyjny o
Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne, SIO - System
Informacji Oświatowej, SL 2014, SMP - System Monitorowania Projektów, SNOW
(Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020) RPO
WD, SORM - eSesja, SOW (System Obsługi Wsparcia PFRON dla osób z
Strona 2/4
niepełnosprawnością), SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) POWER,
SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) RPO EFS, SRP - Żródło (PESEL,
RDO, RDK, Baza Usług Stanu Cywilnego — rejestr państwowy), Strona internetowa
Akademicki Wrocław, Strona internetowa Akademii Młodych Uczonych i Artystów,
Synergie, System do rejestracji poczty wychodzącej — pisma sql (Kancelaria,
InPost), System Informacji Przestrzennej (w tym zestaw narzędzi i aplikacji
związanych wprowadzaniem, analizowaniem i udostępnianiem danych
przestrzennych), System obsługujący Wrocławski Budżet Obywatelski, System
WRAP —- baza aktów prawnych, System Wsparcia Obsługi Spraw SWOS, System
Zarządzania Procesami, SZP - System Zarządzania Placówką, Świadczenia
Socjalne UMW (ZFŚS), TAXI+ - system wsparcia obsługi procesów egzekucyjnych,
TQC - Transport Quality Center, System Rekrutacji do Żłobków, Usługi
elektroniczne Urzędów Pracy, VAT-7 (Centralna Deklaracja VAT-7), Vulcan
Centralny Vat placówki nieoświatowe, WD (Wirtualny Doradca), Windykacje
Twarde —- DebtManager, WITKAC, Wnioski - Ukraina, WOW — System Wsparcia
Organów Wyborczych udostępniony przez Krajowe Biuro Wyborcze, WROUP,
Wyszukiwarka inwestycji miejskich, XML Legislator + Moduł Komunikacyjny,
Zamiana Mieszkań Komunalnych, Zintegrowany System Kolejkowy (Q-NSK),
Źródło (teleinformatyczna baza rządowa).
Ad. 3.
a) TAK, dane z komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia są
wprowadzane do państwowych systemów informatycznych.
Lista systemów:
Baza Azbestowa, Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce
odpadami (prowadzenie gminnej sprawozdawczości w zakresie gospodarowania
odpadami komunalnymi), Baza OOŚ Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska,
Baza Usług Stanu Cywilnego — rejestr państwowy, BESTIQ, CEiDG. WSR (dane o
przedsiębiorcach prowadzących działalność w zakresie gospodarowania
nieczystościami ciekłymi i odpadami komunalnymi), Centralna Ewidencja
Emisyjności Budynków (CEEB), CROEF — Centralny Rejestr Oszczędności Energii
Finalnej, eDeklaracje, ePUAP UMW, eTW Elektroniczne Tytuły Wykonawcze, EU
Funding 8 Tender Portal (poziom Komisji Europejskiej) , Generator EUCF (poziom
Komisji Europejskiej), Generator Obsługi Dotacji Ministerstwo Rodziny i Polityki
Społecznej, Generator wniosków o dofinansowanie GWD, Generator wniosków o
dofinansowanie ze środków krajowych i POIIŚ, https://dotacjacovid.nfz.gov.pl,
https://projektyue.pfron.org.pl/, Internetowy program Nieodpłatnej Pomocy
Prawnej, Płatnik, POI/WroSPA (dane EMUIA są przekazywane do PRG),
POI/WroSPA (dane EMUIA są przekazywane do PRG), Portal Informacyjno -
Usługowy EmpQtia - aplikacja „Rejestr żłobków”, Portal sprawozdawczy GUS,
Portal Starosty, pueZUS, REJA24, SHRIMP2 - System Harmonogramowania
Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs'
do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do
CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI2PEM System Informacyjny o
Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne, SIO - System
Informacji Oświatowej, SL 2014, SNOW (Regionalny Program Operacyjny
Województwa Dolnośląskiego 2014-2020) RPO wD, SOW (System Obsługi
Wsparcia PFRON dla osób z niepełnosprawnością), SOWA (System Obsługi
Wniosków Aplikacyjnych) POWER, SOWA (System Obsługi Wniosków
Aplikacyjnych) RPO EFS, SRP - Źródło (PESEL, RDO, RDK, teleinformatyczna baza
rządowa), Synergie, Usługi elektroniczne Urzędów Pracy, WOW — System Wsparcia
Organów Wyborczych udostępniony przez Krajowe Biuro Wyborcze;
Strona 3/4
b) TAK, tutejszy Urząd może pobrać dane do swoich celów z:
SRP - Źródło, ePUAP, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający
dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w
obie strony), BestiQ, PUE ZUS, PEF, Źródło, SIO System Informacji Oświatowej.
Ad. 4. TAK, systemy są zintegrowane z systemami rządowymi lub
samorządowymi.
Wykaz systemów:
AA_USC - Akty Stanu Cywilnego (Migracja danych z AA_USC do SRP, EITR -
Ewidencja indywidualnych tablic rejestracyjnych, EZD, Generator NGO, Otago -
Ewidencja Ludności, PLIP, POI/WroSPA, POI/WroSPA, System Wsparcia Obsługi
Spraw SWOS (komponent systemu e-portal), Windykacje Twarde - DebtManager,
Vulcan Centralny Vat placówki nieświatowe.
z-ca Dyr ral Wydziału
Honorata Lańgner-Mrozek
Sprawę prowadzi Wydział Organizacyjny i Kadr, Departament Obsługi i
Administracji, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, tel. +48 71 777 87 88,
wokQum.wroc.pl
Strona 4/4Departament Obsługi i Administracji m
urząd
miejski
wrocławia
Wrocław, 28 czerwca 2023 r.
Pani Katarzyna Batko-Tołuć
Pani Marzena Błaszczyk
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
WOK-1IP.1431.84.1.2023
W nawiązaniu do wniosku z dnia 7 maja 2023 . o udostępnienie informacji w
zakresie cyt. „zarządzanie danymi w cyfrowym świecie” oraz późniejszej
korespondencji informuję, co następuje.
Poniżej przesyłam dane stanowiące odpowiedzi na pozostałe wskazane we wniosku
pytania, na które nie została udzielona odpowiedź pismem z dnia 22 maja 2023 r.
Ad. 2. TAK, w Urzędzie Miejskim Wrocławia dane w poszczególnych komó©kach
organizacyjnych zbierane i przetwarzana są w systemach informatycznych:
a) wykaz systemów:
- HCL Domino - system pocztowy wraz z serwerem aplikacyjnym - Centralny
Rejestr Postępowań, Dopłaty z ZFŚS, Dystrybucja informacji, Ewidencja wniosków
mieszkaniowych, Informacje bazy SAP, Ławnicy - obsługa procesu wyborów
ławników, Monitoring Wskaźników Budżetowych, Oświadczenia majątkowe, Plan
Wydatków Budżetowych, Pobór (komisje wojskowe),
- MS Sharepoint - platforma z dedykowanymi aplikacjami i prostymi listami -
ekstranet, dedykowana aplikacje: Gospodarowanie nieruchomościami, Zwierzęta
egzotyczne zagrożone wyginięciem, Konsultacje społeczne, Udział mieszkańców w
kształtowaniu przestrzeni miejskiej przyjaznej pieszym i rowerzystom, OpenData -
rejestr umów proste listy - Opłata jednorazowa za przekształcenie, Usuwanie
wyrobów zawierających azbest, Wykaz osób fizycznych, którym użyczono
kompostowniki, Radni Wrocławia, Wnioski o objęcie patronatem honorowym
wydarzenia lub udział Prezydenta Wrocławia w Komitecie Honorowym, VIP-Y,
Zaświadczenia i informacje o płatnościach podatków i opłat, Ławnicy we
Wrocławiu, Skargi, wezwania i wnioski Rady Miejskiej Wrocławia, Spotkania
Prezydenta z mieszkańcami Wrocławia, Goście Rady i Przewodniczącego Rady
Miejskiej Wrocławia, Odznaczenia i nagrody Prezydenta, Inicjatywa
uchwałodawcza,
- Systemy i aplikacje dziedzinowe:
AA_USC - Akty Stanu Cywilnego (Migracja danych z AA_USC do SRP), Aplikacja
do Automatyzacji ankiet RODO, Aplikacja do składania wniosków w Miejskim
Programie Wsparcia Partnerstwa szkolnictwa wyższego i nauki oraz sektora
aktywności gospodarczej „Mozart”, Aplikacja Harmonogram Rzeczowo-Finansowy
(pobrana ze strony PFRON), iPPK (PKOTFI/ PPK), Aplikacje Wyborcze —
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrocław
tel. +48 717 77 87 88
fax +48 717 77 87 89
wokQum.wroc.pl
www.wroclaw.pl
Strona 2/4
wewnętrzna aplikacja na potrzeby obsługi wyborów, B-Access – aplikacja do
zarządzania czytnikami Rejestracji Czasu Pracy, Baza Aktów Własnych BAW, Baza
Azbestowa, Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce
odpadami (prowadzenie gminnej sprawozdawczości w zakresie gospodarowania
odpadami komunalnymi), Baza danych Psy i koty miejskie, Baza OOŚ Generalnej
Dyrekcji Ochrony Środowiska, Bazy Oświatowe, BESTI@ - System Zarządzanai
Budżetem Jednostek Samorządu Terytorialnego, BIP – Biuletyn Informacji
Publicznej, Biuletyn Urzędowy BRM, BML – Budynki i lokale mieszkalne, Buchalter,
BUSMAN, CEiDG.WSR (dane o przedsiębiorcach prowadzących działalność w
zakresie gospodarowania nieczystościami ciekłymi i odpadami komunalnymi),
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB), Centralny System
Teleinformatyczny (aplikacje w ramach KPO, funduszy EU), CRM – obsługa
mieszkańców jeden numer, CROEF – Centralny Rejestr Oszczędności Energii
Finalnej, DART – System zarządzania bezpieczeństwem publicznym, eDeklaracje,
EITR - Ewidencja indywidualnych tablic rejestracyjnych , Elektroniczna obsługa
spraw wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w
wieku do lat 3 z wykorzystaniem oprogramowania rejestru żłobków, Elektroniczny
Obieg Faktur, ELP – Elektroniczne Listy Płac, EON - Ewidencja Obiektów
Noclegowych, e-petycje Aplikacja do obsługi petycji, ePUAP UMW, e-Risk, ETO -
Elektroniczne tablice ogłoszeniowe, EU Funding & Tender Portal, EZD –
Elektroniczny Obieg Dokumentów, FORIS – system wspierający zarządzanie
transportem, Generator EUCF, Generator NGO, Generator Obsługi Dotacji
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Generator wniosków o dofinansowanie
GWD, Generator wniosków o dofinansowanie ze środków krajowych i POIiŚ, Giełda
Nieruchomości, HDSYSTEM – HDSESJA, https://dotacjacovid.nfz.gov.pl,
https://projektyue.pfron.org.pl/, Interaction Desktop, Internetowy program
Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Internetowy System Ubiegania się o Stypendia dla
Doktorantów(SPS), iPKO, Kajet – proces obsługi tworzenia miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego, Kalendarz CZK – KaCZKa, Karty wędkarskie,
KonsolidacjaRb – aplikacja wspierająca przygotowanie sprawozdań RB w Gminie
Wrocław, KSAT – Zintegrowany System Zarządzania m.in. podatki i opłaty,
podsystem finansowo-księgowy , KZI (FRODO) – Karta Zadań Inwestycyjnych,
Mdok – system obieg dokumentów, Nasz Wrocław, ODPN System Kontroli Dotacji
Oświaty Niepublicznej, online.frse.org, OPDR/REKO, Otago – Ewidencja Ludności,
Obsługa Wyborów System do obsługi Rejestru Wyborców, EDG, KOALA, OWG -
System do obsługi gospodarki odpadami, PABS Planowanie i Analiza Budżetu
Szkoły. Petycje, PGN-Wroclaw, Platforma zakupowa, PLIP – Platforma
Informacyjno-Płatnicza Wrocławia, Płatnik, POI/WroSPA, POI/WroSPA, Portal
Informacyjno – Usługowy Emp@tia - aplikacja „Rejestr żłobków”, Portal
sprawozdawczy GUS, Portal Starosty, pueZUS, REJA24, Rejestr Danych
Kontaktowych, Rejestr PESEL – rejestr państwowy, Rejestr Spółek, Rejestr
wniosków o udostępnienie danych osobowych, RODO UMW, ROE - Raportowanie
Oszczędności Energii, SAFE – ANIMAL (baza zwierząt), SAP – system HR i
Finansowo-księgowy, Serwis internetowy ZITWROF.PL, SGN – System
Gospodarowania Nieruchomościami, SHRIMP2 - System Harmonogramowania
Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs'
do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do
CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI2PEM System Informacyjny o
Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne, SIO – System
Informacji Oświatowej, SL 2014, SMP – System Monitorowania Projektów, SNOW
(Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020) RPO
WD, SORM – eSesja, SOW (System Obsługi Wsparcia PFRON dla osób z
Strona 3/4
niepełnosprawnością), SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) POWER,
SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) RPO EFS, SRP – Żródło (PESEL,
RDO, RDK, Baza Usług Stanu Cywilnego – rejestr państwowy), Strona internetowa
Akademicki Wrocław, Strona internetowa Akademii Młodych Uczonych i Artystów,
Synergie, System do rejestracji poczty wychodzącej – pisma sql (Kancelaria,
InPost), System Informacji Przestrzennej (w tym zestaw narzędzi i aplikacji
związanych wprowadzaniem, analizowaniem i udostępnianiem danych
przestrzennych), System obsługujący Wrocławski Budżet Obywatelski, System
WRAP – baza aktów prawnych, System Wsparcia Obsługi Spraw SWOS, System
Zarządzania Procesami, SZP - System Zarządzania Placówką, Świadczenia
Socjalne UMW (ZFŚS), TAXI+ - system wsparcia obsługi procesów egzekucyjnych,
TQC – Transport Quality Center, System Rekrutacji do Żłobków, Usługi
elektroniczne Urzędów Pracy, VAT-7 (Centralna Deklaracja VAT-7), Vulcan
Centralny Vat placówki nieoświatowe, WD (Wirtualny Doradca), Windykacje
Twarde – DebtManager, WITKAC, Wnioski – Ukraina, WOW – System Wsparcia
Organów Wyborczych udostępniony przez Krajowe Biuro Wyborcze, WROUP,
Wyszukiwarka inwestycji miejskich, XML Legislator + Moduł Komunikacyjny,
Zamiana Mieszkań Komunalnych, Zintegrowany System Kolejkowy (Q-NSK),
Źródło (teleinformatyczna baza rządowa).
Ad. 3.
a) TAK, dane z komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia są
wprowadzane do państwowych systemów informatycznych.
Lista systemów:
Baza Azbestowa, Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce
odpadami (prowadzenie gminnej sprawozdawczości w zakresie gospodarowania
odpadami komunalnymi), Baza OOŚ Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska,
Baza Usług Stanu Cywilnego – rejestr państwowy, BESTI@, CEiDG. WSR (dane o
przedsiębiorcach prowadzących działalność w zakresie gospodarowania
nieczystościami ciekłymi i odpadami komunalnymi), Centralna Ewidencja
Emisyjności Budynków (CEEB), CROEF – Centralny Rejestr Oszczędności Energii
Finalnej, eDeklaracje, ePUAP UMW, eTW Elektroniczne Tytuły Wykonawcze, EU
Funding & Tender Portal (poziom Komisji Europejskiej) , Generator EUCF (poziom
Komisji Europejskiej), Generator Obsługi Dotacji Ministerstwo Rodziny i Polityki
Społecznej, Generator wniosków o dofinansowanie GWD, Generator wniosków o
dofinansowanie ze środków krajowych i POIiŚ, https://dotacjacovid.nfz.gov.pl,
https://projektyue.pfron.org.pl/, Internetowy program Nieodpłatnej Pomocy
Prawnej, Płatnik, POI/WroSPA (dane EMUiA są przekazywane do PRG),
POI/WroSPA (dane EMUiA są przekazywane do PRG), Portal Informacyjno –
Usługowy Emp@tia - aplikacja „Rejestr żłobków”, Portal sprawozdawczy GUS,
Portal Starosty, pueZUS, REJA24, SHRIMP2 - System Harmonogramowania
Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs'
do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do
CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI2PEM System Informacyjny o
Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne, SIO – System
Informacji Oświatowej, SL 2014, SNOW (Regionalny Program Operacyjny
Województwa Dolnośląskiego 2014-2020) RPO WD, SOW (System Obsługi
Wsparcia PFRON dla osób z niepełnosprawnością), SOWA (System Obsługi
Wniosków Aplikacyjnych) POWER, SOWA (System Obsługi Wniosków
Aplikacyjnych) RPO EFS, SRP – Żródło (PESEL, RDO, RDK, teleinformatyczna baza
rządowa), Synergie, Usługi elektroniczne Urzędów Pracy, WOW – System Wsparcia
Organów Wyborczych udostępniony przez Krajowe Biuro Wyborcze;
Strona 4/4
b) TAK, tutejszy Urząd może pobrać dane do swoich celów z:
SRP – Żródło, ePUAP, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający
dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w
obie strony), Besti@, PUE ZUS, PEF, Źródło, SIO System Informacji Oświatowej.
Ad. 4. TAK, systemy są zintegrowane z systemami rządowymi lub
samorządowymi.
Wykaz systemów:
AA_USC - Akty Stanu Cywilnego (Migracja danych z AA_USC do SRP, EITR -
Ewidencja indywidualnych tablic rejestracyjnych, EZD, Generator NGO, Otago –
Ewidencja Ludności, PLIP, POI/WroSPA, POI/WroSPA, System Wsparcia Obsługi
Spraw SWOS (komponent systemu e-portal), Windykacje Twarde – DebtManager,
Vulcan Centralny Vat placówki nieświatowe.
Dokument podpisała
Honorata Langner-Mrozek
Zastępca Dyrektora Wydziału Organizacyjnego i Kadr
Sprawę prowadzi Wydział Organizacyjny i Kadr, Departament Obsługi i
Administracji, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, tel. +48 71 777 87 88,
wok@um.wroc.pl