Instytucja: 

ADAMÓW (pow. zamojski)

 Monitoring: 

Cyfryzacja urzędów

 Liczba listów: 

3

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Dostarczony

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Treść

  • Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

    1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
    a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
    b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
    c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
    d) Zwykłym mailem
    e) Inny sposób

    2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
    a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
    b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
    c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
    d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
    e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

    3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
    a) Tak
    b) Nie
    c) Trudno powiedzieć

    4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

    a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
    b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
    c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
    d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
    e) Inne, jakie?

    5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
    a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
    b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
    c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
    d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
    e) Inne, jakie.

    Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

    Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez None

    W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28
    września 2020 r. Urząd Gminy Adamów informuje:

    1. Rozwiązania cyfrowe oferowane mieszkańcom: załatwianie spraw za
    pośrednictwem ePuap, za pośrednictwem innej platformy, na której można
    podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym, zwykłym mailem.

    2. Duża część usług urzędu jest możliwa do realizacji bez pojawiania się
    mieszkańców w Urzędzie (od 25 do poniżej 50 %).

    3. W urzędzie nie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów.

    4. Problemy, jakie napotykamy w transformacji cyfrowej urzędu:

     - brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
    i wdrożenia zmian technologicznych,

    - brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji,

    - problemy z dostępną na rynku ofertą.

    5. Nie uczestniczymy.

    Z poważaniem

    Jolanta Biaduń

    Komentarz: Refleksja osobista - rozwiązania cyfrowe są wymuszone w
    małych ośrodkach zmianami ustaw i przepisów wykonawczych. Nie nadążamy
    za nimi, ani jeśli chodzi o wyposażenie, ani jeśli o kwalifikacje kadry
    i zarządzającej, i administracyjnej oraz interesantów.

    Nawet jeśli nauczymy się obsługi sprzętu i jakiejś konkretnej aplikacji,
    wciąż mamy problemy z wdrażaniem aktualizacji, z eliminowaniem błędów.
    Szereg rozwiązań wdrażanych nawet przez administrację państwową zawiera
    błędy, "niedoróbki", nie zawsze rozwiązania cyfrowe odpowiadają
    przepisom ustaw i rozporządzeń. Mamy "prawo jazdy", ale nie potrafimy
    zlokalizować drobnej usterki w samochodzie, a cóż dopiero ją usunąć. 
    Brak jest w urzędzie wyspecjalizowanej kadry, która "nadążyłaby" za
    zmianami programowymi w szeregu aplikacji, z których każda tworzona jest
    przez inną szkołę, nie wszystkie obsługuje się intuicyjnie. Często
    metodą na naprawienie jest wychodzenie z programu, zamykanie programu,
    komputera i ponowne uruchamianie. Instrukcje do obsługi programów
    napisane są językiem często mało zrozumiałym dla informatyków.

  • odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - OR.1431.49.2020 przez ADAMÓW (pow. zamojski)

    W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28
    września 2020 r. dot. cyfryzacji gmin Urząd Gminy Adamów (powiat
    zamojski) udziela odpowiedzi na zadane pytania:

    1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
    wybór kilku odpowiedzi)
    _*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*_
    b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
    podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
    c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
    autorski sposób.
    _*d) Zwykłym mailem*_
    e) Inny sposób

    2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
    Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
    a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
    mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
    b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
    się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
    c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
    się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
    _*d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
    pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)*_
    e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

    3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
    funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
    a) Tak
    _*b) Nie*_
    c) Trudno powiedzieć

    4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
    (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

    _*a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
    i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.*_
    b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
    _*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji*_
    d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
    *_e) Inne, jakie?- brak dostępu do szerokopasmowego internetu_
    *

    5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
    transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
    a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
    b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
    c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
    _*d) Nie, choć byłaby taka potrzeba*_
    e) Inne, jakie.

    W dniu 2020-09-28 o 07:47, {{ email }} pisze:

    Załączniki

    • Stopka_-_email-sektretariat.png