Instytucja: WYRYKI

Monitoring: Cyfryzacja urzędów

Treść

  • Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

    1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
    a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
    b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
    c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
    d) Zwykłym mailem
    e) Inny sposób

    2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
    a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
    b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
    c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
    d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
    e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

    3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
    a) Tak
    b) Nie
    c) Trudno powiedzieć

    4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

    a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
    b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
    c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
    d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
    e) Inne, jakie?

    5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
    a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
    b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
    c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
    d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
    e) Inne, jakie.

    Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

    Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • odpowiedż na wniosek przez WYRYKI

    Wyryki-Połód, dnia 30.09.2020 r.

    Urząd Gminy Wyryki

    Wyryki-Połód 154, 22-205 Wyryki

    tel. 82 591-30-03, fax. 82 591-31-06

    e-mail: sekretariat@wyryki.eu

    www.wyryki.eu

    Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska

    ul. Ursynowska 22/2

    02-605 Warszawa

    e-mail: <mailto:sprawa-29057@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
    sprawa-29057@fedrowanie.siecobywatelska.pl

    W odpowiedzi na wniosek z 28 września 2020 r. w sprawie
    udzielenia informacji publicznej Urząd Gminy Wyryki przekazuje niniejszą
    odpowiedz na postawione pytania:

    1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
    wybór kilku odpowiedzi)

    a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

    b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
    podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym

    c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
    autorski sposób.

    d) Zwykłym mailem

    e) Inny sposób

    2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
    Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

    a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
    mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)

    b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
    się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

    c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
    się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

    d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
    pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

    e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

    3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
    funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

    a) Tak

    b) Nie

    c) Trudno powiedzieć

    4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
    (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

    a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
    wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.

    b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

    c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

    d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

    e) Inne, jakie?

    5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
    transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

    a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

    b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

    c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

    d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

    e) Inne, jakie. - Nie uczestniczymy z powodu braku pieniędzy na
    finansowanie samodzielnie lub z projektów zewnętrznych.

    Z poważaniem

    Mateusz Czerniak

    UG Wyryki

    Załączniki