'

Instytucja: SAWIN

Monitoring: Cyfryzacja urzędów

Treść

  • Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

    1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
    a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
    b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
    c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
    d) Zwykłym mailem
    e) Inny sposób

    2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
    a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
    b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
    c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
    d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
    e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

    3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
    a) Tak
    b) Nie
    c) Trudno powiedzieć

    4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

    a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
    b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
    c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
    d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
    e) Inne, jakie?

    5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
    a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
    b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
    c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
    d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
    e) Inne, jakie.

    Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

    Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • Potwierdzenie otrzymania: Cyfryzacja gmin przez SAWIN

    To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości

    Do: ug@sawin.pl
    Temat: Cyfryzacja gmin
    Data: 2020-09-28 07:47

    Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
    została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
    odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.

  • Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez SAWIN

    Szanowni Państwo,

    Dziękujemy za przesłane zapytanie. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na
    pytania zawarte we wniosku:

    1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
    wybór kilku odpowiedzi)
    a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
    b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
    podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
    c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
    autorski sposób.
    d) Zwykłym mailem
    e) Inny sposób

    2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
    Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
    a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
    mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
    b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
    się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
    c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
    się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
    d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
    pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
    e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

    3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
    funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
    a) Tak
    b) Nie
    c) Trudno powiedzieć

    4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
    (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

    a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
    wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
    b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
    c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
    d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
    e) Inne, jakie?

    5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
    transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
    samodzielnie?
    a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany - Wykonane
    zostało przyłącze światłowodowe do urzędu gminy. Od przyszłego roku
    będziemy mogli skorzystać z możliwości internetu światłowodowego.
    b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
    c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
    d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
    e) Inne, jakie. Z poważaniem,

    Urząd Gminy Sawin

    ul. Chutecka 12, 22-107 Sawin
    tel. (82) 567 30 12
    fax. (82) 545 97 14
    e-mail: ug@sawin.pl

    Uprzejmie informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych
    jest Wójt Gminy Sawin z siedzibą w 22-107 Sawin, ul Chutecka 12. Dane są
    przetwarzane wyłącznie w celu ustosunkowania się i udzielenia odpowiedzi
    na Pana/Pani korespondencję, jak również w celu archiwizacji.
    Przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo
    ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do
    przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia
    zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania
    (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano
    na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Podanie danych jest dobrowolne,
    jednakże niezbędne do udzielenia Panu/Pani odpowiedzi.

    Niniejsza wiadomość jest kierowana jedynie do użytku podmiotu lub osoby,
    do której jest adresowana. W związku z tym może zawierać informacje
    kierowane wyłącznie do określonego adresata. Jeżeli Pani/Pan nie jest
    odbiorcą, dla którego wiadomość jest przeznaczona, proszę zawiadomić o
    tym nadawcę wiadomości odpowiadając na nią, a następnie skasować ją.
    Zabronione jest jakiekolwiek ujawnianie, kopiowanie, rozpowszechnianie
    lub inne przetwarzanie tej wiadomości i informacji w niej zawartych. W
    przypadku podjęcia któregoś z powyższych działań, może być ono uznane za
    naruszające prawo.

    --

    URZĄD GMINY SAWIN
    ul. Chutecka 12, 22-107 Sawin tel./fax 82 567 30 12 e-mail: ug@sawin.pl