Cyfryzacja urzędów #904
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Treść
-
Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Przeczytane: Cyfryzacja gmin przez TARNÓW
To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<{{ email }}> o 28.09.2020 07:48To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o28.09.2020 08:46 -
Re: Fw: Cyfryzacja gmin przez TARNÓW
ad 1:
a, d, e W przypadku d,e to sprawy informacyjne lub gdy mamy zweryfikowaną
osobę, mail zawiera dokument podpisany podpisem kwalifikowanym (PK) lub
profilem zaufanym (PZ).ad 2: c W przypadku zastosowania powszechności PZ i zrównania jego wagi
prawnej z PK oraz doprecyzowaniu prawodawstwa można by podnieść do poziomu
b oczywiście z zachowaniem awaryjnych ścieżek dla skomplikowanych spraw lub
ludzi którzy nie są w stanie zaakceptować cyfryzacji.
ad 3: b W chwili obecnej urząd posiada elektroniczny obieg dokumentów ale
jest on systemem pomocniczym do tradycyjnego systemy obiego dokumentów.
Czyli zgodnie i w rozumieniu prawa urząd nie posiada elektronicznego obiegu
dokumentów.
ad 4: c,d,e Ograniczenia prawne: np jeśli urząd przyjmie elektroniczny
obieg dokumentów to nie może wrócić do tradycyjnego. Brak wytycznych czy
można wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów nie dla całego urzędu ale
jedynie dla wybranych usług, procesów biznesowych. Nie ustalone wytyczne
techniczne dla archiwów elektronicznych, formy ich składowania i
przekazania do archiwów państwowych.
ad 5: dpon., 12 paź 2020 o 11:25 ablyskal <{{ email }}>
napisał(a):>
>
> ****************************************************************
> Aneta Błyskal
> Kierownik Referatu Spraw Organizacyjnych
> Urząd Gminy Tarnów
> ul. Krakowska 19
> 33-100 Tarnów
> tel. 146880135
>
> *From:* Sekretariat Urzędu Gminy Tarnow
> *Sent:* Monday, September 28, 2020 8:46 AM
> *To:* Aneta Błyskal
> *Subject:* Fw: Cyfryzacja gmin
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> ***********************************************
> Sekretariat Urzędu Gminy Tarnów
> Monika Myszona
> tel. 14 688 01 72
>
> *From:* {{ email }}
> *Sent:* Monday, September 28, 2020 7:48 AM
> *To:* {{ email }}
> *Subject:* Cyfryzacja gmin
>
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
> Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
>
> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
> wybór kilku odpowiedzi)
> a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
> b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
> podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
> autorski sposób.
> d) Zwykłym mailem
> e) Inny sposób
>
> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet
> w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
> a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
> mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
> b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
> się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
> c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
> się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>
> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
> funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
> a) Tak
> b) Nie
> c) Trudno powiedzieć
>
> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
> (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>
> a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
> wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
> b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
> c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
> d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
> e) Inne, jakie?
>
> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
> transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
> a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
> b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
> c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
> e) Inne, jakie.
>
> Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
> odpowiedzi.
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
> adres: {{ email }}
>
> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
> zasadami reprezentacji
> --
>
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55
> adres email: {{ email }}
> skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
> www.siecobywatelska.pl
> NIP 526282872
> KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
> Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
> -
Re: Fw: Cyfryzacja gmin przez TARNÓW
pon., 12 paź 2020 o 12:10 Klaudiusz Dzik <{{ email }}>
napisał(a):> ad 1:
> a, d, e W przypadku d,e to sprawy informacyjne lub gdy mamy zweryfikowaną
> osobę, mail zawiera dokument podpisany podpisem kwalifikowanym (PK) lub
> profilem zaufanym (PZ).
>
> ad 2: c W przypadku zastosowania powszechności PZ i zrównania jego wagi
> prawnej z PK oraz doprecyzowaniu prawodawstwa można by podnieść do poziomu
> b oczywiście z zachowaniem awaryjnych ścieżek dla skomplikowanych spraw lub
> ludzi którzy nie są w stanie zaakceptować cyfryzacji.
> ad 3: b W chwili obecnej urząd posiada elektroniczny obieg dokumentów
> ale jest on systemem pomocniczym do tradycyjnego systemy obiego dokumentów.
> Czyli zgodnie i w rozumieniu prawa urząd nie posiada elektronicznego obiegu
> dokumentów.
> ad 4: c,d,e Ograniczenia prawne: np jeśli urząd przyjmie elektroniczny
> obieg dokumentów to nie może wrócić do tradycyjnego. Brak wytycznych czy
> można wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów nie dla całego urzędu ale
> jedynie dla wybranych usług, procesów biznesowych. Nie ustalone wytyczne
> techniczne dla archiwów elektronicznych, formy ich składowania i
> przekazania do archiwów państwowych.
> ad 5: d
>
> pon., 12 paź 2020 o 11:25 ablyskal <{{ email }}>
> napisał(a):
>
>>
>>
>> ****************************************************************
>> Aneta Błyskal
>> Kierownik Referatu Spraw Organizacyjnych
>> Urząd Gminy Tarnów
>> ul. Krakowska 19
>> 33-100 Tarnów
>> tel. 146880135
>>
>> *From:* Sekretariat Urzędu Gminy Tarnow
>> *Sent:* Monday, September 28, 2020 8:46 AM
>> *To:* Aneta Błyskal
>> *Subject:* Fw: Cyfryzacja gmin
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> ***********************************************
>> Sekretariat Urzędu Gminy Tarnów
>> Monika Myszona
>> tel. 14 688 01 72
>>
>> *From:* {{ email }}
>> *Sent:* Monday, September 28, 2020 7:48 AM
>> *To:* {{ email }}
>> *Subject:* Cyfryzacja gmin
>>
>>
>> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
>> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
>> Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
>>
>> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
>> wybór kilku odpowiedzi)
>> a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
>> b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
>> podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
>> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
>> autorski sposób.
>> d) Zwykłym mailem
>> e) Inny sposób
>>
>> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
>> Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
>> a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
>> mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
>> b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
>> się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
>> c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
>> się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
>> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
>> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
>> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>>
>> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
>> funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
>> a) Tak
>> b) Nie
>> c) Trudno powiedzieć
>>
>> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
>> (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>>
>> a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
>> wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
>> b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
>> c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
>> d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
>> e) Inne, jakie?
>>
>> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
>> transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
>> a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
>> b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
>> c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
>> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
>> e) Inne, jakie.
>>
>> Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
>> udzielone odpowiedzi.
>>
>> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
>> adres: {{ email }}
>>
>> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
>> zasadami reprezentacji
>> --
>>
>> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
>> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
>> tel: 22 844 73 55
>> adres email: {{ email }}
>> skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
>> www.siecobywatelska.pl
>> NIP 526282872
>> KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
>> Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
>>
>