Instytucja: 

Muzeum Sztuki w Łodzi

 Monitoring: 

Dostępne instytucje kultury

 Liczba listów: 

2

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Otwarte

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Treść

  • Wniosek o informację przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie art. 61 ust. 1 i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska zwraca się z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej dostępności budynku, w którym Państwa instytucja prowadzi działalność kulturalną (chodzi o Państwa główną siedzibę, a nie filie czy oddziały).

    Prosimy o:

    1) wskazanie nazwy instytucji i adresu jej siedziby

    oraz o odpowiedź na poniższe pytania:

    2) Czy do instytucji można wejść z psem asystującym?
    3) Czy do instytucji można wejść z psem innym niż pies asystujący?
    4) Czy, jeśli do instytucji można wejść z psem innym niż pies asystujący, pies taki musi spełniać któryś z poniższych warunków (Prosimy wymienić wszystkie stosowane warunki z wymienionych poniżej):

    a. posiadanie kagańca
    b. prowadzenie na smyczy
    c. określona wielkość
    d. określona rasa

    5) Czy do instytucji można wejść z innymi zwierzętami niż psy?
    6) Czy wejście z psem/innym zwierzęciem podlega dodatkowej opłacie?
    7) Czy instytucja zapewnia dostęp dla osób z niepełnosprawnościami?
    8) Jeśli instytucja zapewnia dostęp dla osób z niepełnosprawnościami, to jakie rozwiązania z poniższych wprowadzono w Państwa instytucji (Prosimy wymienić wszystkie stosowane rozwiązania):

    a. podjazd dla wózków
    b. toaleta przystosowana do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością
    c. miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością
    d. oznaczenia/opisy w alfabecie Braille’a
    e. kontrastowe oznaczenia ułatwiające orientację osobom z niepełnosprawnością wzroku
    f. obniżony blat w miejscu obsługi gości
    g. szerokie ciągi komunikacyjne bez przeszkód
    h. inne

    9) Czy instytucja zapewnia w programie aktywności przystosowane dla osób z różnymi niepełnosprawnościami?
    10) Jeśli instytucja zapewnia w programie aktywności przystosowane dla osób z różnymi niepełnosprawnościami, to jakie rozwiązania z poniższych wprowadzono w Państwa instytucji (Prosimy wymienić wszystkie stosowane rozwiązania):

    a. eksponaty, których można dotykać
    b. wydarzenia tłumaczone na język migowy
    c. materiały z audiodeskrypcją
    d. opisy eksponatów napisane w języku łatwym do przeczytania
    e. INNE (jakie?)

    11) Czy instytucja wydzieliła miejsce do nakarmienia/przewinięcia dziecka?
    12) Czy budynek, w którym Państwa instytucja prowadzi działalność kulturalną, został wybudowany przed 1995 rokiem?

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres {{EMAIL}}

    Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • wniosek o informację publiczną przez Muzeum Sztuki w Łodzi

    Szanowni Państwo

    W związku z przesłanym wnioskiem o informację publiczną z dnia 8 lipca b.r.
    uprzejmie odpowiadamy:

    1) Nazwa instytucji i adres siedziby

    MUZEUM SZTUKI W ŁODZI

    Ul. Więckowskiego 36

    90-734 Łódź

    2) Czy do instytucji można wejść z psem asystującym?

    Tak, pies przewodnik jest akceptowany.

    3) Czy do instytucji można wejść z psem innym niż pies asystujący?

    Niedozwolone jest wprowadzanie na teren Muzeum zwierząt, z wyjątkiem psa
    przewodnika.

    4) Czy, jeśli do instytucji można wejść z psem innym niż pies asystujący,
    pies taki musi spełniać któryś z poniższych warunków (Prosimy wymienić
    wszystkie stosowane warunki z wymienionych poniżej):

    -

    a. posiadanie kagańca

    -

    b. prowadzenie na smyczy

    -

    c. określona wielkość

    -

    d. określona rasa

    -

    5) Czy do instytucji można wejść z innymi zwierzętami niż psy?

    Niedozwolone jest wprowadzanie na teren Muzeum innych zwierząt.

    6) Czy wejście z psem/innym zwierzęciem podlega dodatkowej opłacie?

    Nie.

    7) Czy instytucja zapewnia dostęp dla osób z niepełnosprawnościami?

    Tak.

    8) Jeśli instytucja zapewnia dostęp dla osób z niepełnosprawnościami, to
    jakie rozwiązania z poniższych wprowadzono w Państwa instytucji (Prosimy
    wymienić wszystkie stosowane rozwiązania):

    a. podjazd dla wózków - tak.

    b. toaleta przystosowana do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością - tak.

    c. miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością

    d. oznaczenia/opisy w alfabecie Braille'a

    e. kontrastowe oznaczenia ułatwiające orientację osobom z
    niepełnosprawnością wzroku

    f. obniżony blat w miejscu obsługi gości

    g. szerokie ciągi komunikacyjne bez przeszkód

    h. inne

    9) Czy instytucja zapewnia w programie aktywności przystosowane dla osób z
    różnymi niepełnosprawnościami?

    Tak. Są to zarówno akcje cykliczne i jednorazowe. Cyklicznie m.in. Dzień
    Wolnej Sztuki, organizowany w kwietniu, jest dedykowany osobom z
    niepełnosprawnościami narządów zmysłów: dzieła są audiodeskrybowane,
    przygotowywane są tygflografiki.

    Działania jednorazowe to warsztaty przeznaczone dla grup zorganizowanych -
    podopiecznych różnorodnych fundacji bądź osób stowarzyszonych w związkach
    osób z niepełnosprawnościami.

    Dodatkowo Muzeum Sztuki w Łodzi w programie szkoleń prowadzonych przez Dział
    Edukacji uwzględnia uwarunkowania pracy z osobami z różnymi
    niepełnosprawnościami. W 2019 roku odbyło się trzydniowe szkolenie
    "Kreatywność w Edukacji Muzealnej. Działania Wspólne". 1/3 szkolenia była
    poświęcona gościom o specjalnych potrzebach. Odbyły się następujące bloki:
    "Muzeum dotyku, cz. 1. Audiodeskrypcja dzieła, audiodeskrypcja przestrzeni.
    Warsztat"; "Muzeum dotyku, cz. 2. Tyflografika. Warsztat"; "Muzeum dotyku,
    cz. 3. Edukacja wizualna dla osób niewidomych i słabo widzących. Warsztat";
    "Muzeum migów. Abecadło PJM dla edukatora muzealnego. Warsztat"; "Muzeum bez
    niespodzianek. Edukacja dla gości ze spektrum autyzmu. Warsztat".

    10) Jeśli instytucja zapewnia w programie aktywności przystosowane dla osób
    z różnymi niepełnosprawnościami, to jakie rozwiązania z poniższych
    wprowadzono w Państwa instytucji (Prosimy wymienić wszystkie stosowane
    rozwiązania):

    a. eksponaty, których można dotykać

    Nie. Z racji charakteru zbiorów - dzieła sztuki to unikaty istniejące
    wyłącznie w jednym egzemplarzu - muzeum nie udostępnia dzieł zwiedzającym.
    Niemniej, Dział Edukacji okazuje przygotowane dla osób z niepełnosprawnością
    wzroku profesjonalne kopie wybranych dzieł, wykonane bądź w identycznych
    materiałów w identycznej skali (metal, drewno - meble, rzeźby), bądź z
    materiałów zastępczych (styrodur - rzeźby, wikol na drukowanym podobraziu -
    obrazy, itp).

    b. wydarzenia tłumaczone na język migowy

    Tylko wydarzenia dedykowane osobom z niepełnosprawnością słuchu obejmują
    używanie Polskiego Języka Migowego - są one prowadzone w całości tylko i
    wyłącznie w PJM. Dwie edukatorki Muzeum Sztuki w Łodzi władają PJM na
    poziome B2 (umiejętności potwierdzone egzaminem).

    c. materiały z audiodeskrypcją

    W witrynie https://zasoby.msl.org.pl/ można znaleźć przygotowane przez Dział
    Edukacji audiodeskrypcje wybranych eksponatów, nagrane przez lektora.

    d. opisy eksponatów napisane w języku łatwym do przeczytania

    W witrynie https://zasoby.msl.org.pl/ można znaleźć przygotowane przez Dział
    Edukacji opisy wybranych eksponatów, napisane z myślą o osobach z wyzwaniami
    kognicyjnymi uproszczonym językiem polskim, wzorowanym na regułach
    sformułowanych dla angielszczyzny przez Charlesa Kay'a Ogdena. Towarzyszą im
    piktogramy, wzorowane na tzw. piktogramach szwedzkich.

    e. INNE (jakie?)

    W witrynie https://zasoby.msl.org.pl/ można znaleźć przygotowane przez Dział
    Edukacji filmy w PJM z opisami wybranych eksponatów, nagrane przez lektorów
    PJM.

    11) Czy instytucja wydzieliła miejsce do nakarmienia/przewinięcia dziecka?

    Tak, instytucja dysponuje przestrzenią do przewinięcia dziecka.

    12) Czy budynek, w którym Państwa instytucja prowadzi działalność
    kulturalną, został wybudowany przed 1995 rokiem?

    Tak.

    Z wyrazami szacunku,

    Inga Sałek

    Sekretariat

    Muzeum Sztuki w Łodzi