ZARZĄDZENIE WEWNĘTRZNE NR 6/2021
ZARZĄDU MWiO sp. z 0.0.
z dnia 1 marca 2021 roku
w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień sektorowych w Miejskich
Wodociągach i Oczyszczalni sp. z 0.0. z siedzibą w Grudziądzu
zarządza się, co następuje:
$1
1. Wprowadza się w Miejskich Wodociągach i Oczyszczalni sp. z 0.0. Regulamin udzielania
zamówień sektorowych, zwany dalej „Regulaminem sektorowym”.
2. Treść Regulaminu określa załącznik do niniejszego zarządzenia.
$2
Wszystkie zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane będące przedmiotem
zamówień sektorowych należy realizować w sposób oszczędny i celowy, przy przestrzeganiu
zasady racjonalności wydatków oraz zgodnie z zatwierdzonym planem rzeczowo —
finansowym.
$3
1. Pracownicy Spółki, a także ustanowieni przez Zarząd pełnomocnicy odpowiedzialni są za
udzielanie zamówień publicznych związanych z działalnością Miejskich Wodociągów
i Oczyszczalni sp. z 0.0., zgodnie z obowiązującymi przepisami w granicach posiadanych
uprawnień.
2. Podmioty wskazane w ust. | zobowiązane są do przestrzegania postanowień Regulaminu.
34
Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Dyrektorowi Biura Logistyki.
$5
1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 8 marca 2021r. Z tym dniem traci moc
obowiązującą Zarządzenie wewnętrzne Nr 2/2012 Prezesa MWiO sp. z o.o. z dnia
27 lutego 2012 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień
sektorowych w Miejskich Wodociągach i Oczyszczalni sp. z 0.0.
2. Do postępowań wszczętych przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia stosuje
się przepisy dotychczasowe.
3. Do umów zawartych z wykonawcami przed dniem wejścia w życie niniejszego
zarządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
Załączniki:
1. Regulamin udzielania zamówień sektorowych w Miejskich Wodociągach i Oczyszczalni
sp. Z 0.0. z siedzibą w Grudziądzu.
" PREZES ZARZĄDU |. WICEPRI dą pu
DM
masz Pasikownij % foanna JĄkA-Blóżyńska
Zarządzenie otrzymują:
Wszystkie komórki.
Y Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia spółka z 0.0.
REGULAMIN
UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
W MIEJSKICH WODOCIĄGACH I OCZYSZCZALNI SP. Z O.0.
Z SIEDZIBĄ W GRUDZIĄDZU
LUTY 2021
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
[Przedmiot regulacji]
31
1. Regulamin ma zastosowanie do zamówień sektorowych udzielanych przez zamawiającego,
których wartość jest równa lub przekracza kwotę 130000 złotych, a jednocześnie nie
przekracza progów unijnych.
2. Regulamin określa zasady i tryb udzielania zamówień sektorowych przez Miejskie
Wodociągi i Oczyszezalnię spółkę z o. o. w Grudziądzu.
[Objaśnienie pojęć]
82
1. Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia oznaczają:
5
2)
3)
4)
6)
7
8)
9)
ustawa — należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 września 2019 r. — Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.);
regulamin - należy przez to rozumieć Regulamin udzielania zamówień sektorowych
w Miejskich Wodociągach i Oczyszczalni sp. z 0.0.;
zamawiający — należy przez to rozumieć Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnię
Sp. Z 0.0.;
wykonawca — należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę
organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie
robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie
usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę
w sprawie zamówienia sektorowego;
zamówienie — należy przez to rozumieć umowę odpłatną zawieraną miedzy
zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem jest nabycie przez zamawiającego
od wybranego wykonawcy robót budowlanych, dostaw lub usług;
zamówienie sektorowe — należy przez to rozumieć zamówienie udzielane przez
zamawiającego sektorowego w celu prowadzenia jednego z rodzajów działalności
sektorowej w zakresie gospodarki wodnej, tj. udostępniania lub obsługi stałych sieci
przeznaczonych do świadczenia usług publicznych w związku z produkcją,
transportem lub dystrybucją wody pitnej; dostarczania wody pitnej do sieci, w zakresie
projektów dotyczących inżynierii wodnej, nawadniania lub melioracji, pod warunkiem
że ilość wody wykorzystywanej do celów dostaw wody pitnej stanowi ponad 20%
łącznej ilości wody dostępnej dzięki tym projektom lub instalacjom nawadniającym
lub melioracyjnym; odprowadzania lub oczyszczania ścieków; dostarczania
i dystrybucji, o których mowa powyżej, należy rozumieć również produkcję, sprzedaż
hurtową i detaliczną;
wartość zamówienia — należy przez to rozumieć całkowite szacunkowe wynagrodzenie
wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego
z należytą starannością;
usługi — należy przez to rozumieć wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są
roboty budowlane lub dostawy;
dostawy — należy przez to rozumieć nabywanie produktów, którymi są rzeczy
ruchome, energia, woda oraz prawa majątkowe, jeżeli mogą być przedmiotem obrotu
w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy oraz
leasingu z opcją lub bez opcji zakupu, które może obejmować dodatkowo
rozmieszczenie lub instalację;
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
10) roboty budowlane — wykonanie albo zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. — Prawo budowlane (jednolity
tekst — Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.), a także realizację obiektu budowlanego
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. — Prawo budowlane, za pomocą
dowolnych środków, zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego;
11) cena — należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy
z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług, nawet jeżeli jest
płacona na rzecz osoby nie będącej przedsiębiorca;
12) kurs euro — należy przez to rozumieć średni kursu złotego w stosunku do euro
ogłaszany przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w drodze obwieszczenia,
w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” oraz
zamieszczany na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych;
13) platforma zakupowa — należy przez to rozumieć system informatyczny wspierający
proces udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane
w formie elektronicznej, prowadzony pod adresem: https://platformazakupowa.pl;
14) awaria — nagłe, nieprzewidziane zdarzenie wymagające niezwłocznego usunięcia
ze względu na grożące niebezpieczeństwo dla zdrowia i życia ludzi, majątkowe,
finansowe, techniczne, prawne lub handlowe;
15) najkorzystniejsza cenowo oferta — należy przez to rozumieć ofertę, która przedstawia
najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert albo ofertę z najniższą
ceną;
16) postępowanie o udzielenie zamówienia — postępowanie wszczynane w celu dokonania
wyboru oferty wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa, lub — w przypadku
zamówienia z wolnej ręki — wynegocjowanie postanowień takiej umowy;
17) SWZ — specyfikacja warunków zamówienia lub inny dokument przekazywany
wykonawcom, w którym zamawiający określa zasady i warunki udzielenia
zamówienia;
18) oferta częściowa — oferta przewidująca, zgodnie z treścią SWZ, wykonanie części
zamówienia;
19) dokumentacja postępowania — wszystkie dokumenty związane z przeprowadzeniem
postępowania, w szczególności protokół postępowania wraz z załącznikami;
20) umowa ramowa — umowa zawierana pomiędzy zamawiającym a jednym lub większą
liczbą wykonawców, której celem jest ustalenie warunków dotyczących zamówień,
jakie mogą być udzielone w danym okresie, w szczególności cen, i jeżeli zachodzi
taka potrzeba, przewidywanych ilości.
[Wyłączenia]
83
1. Regulaminu można nie stosować do zamówień:
1) które dotyczą usuwania awarii;
2) typu „giełdowego” np. prawa majątkowe, certyfikaty, akcje;
3) na usługi prawne;
4) na usługi pocztowe;
5) na usługi finansowe, brokerskie lub bankowe;
6) na usługi badawcze, wykonywania ekspertyz lub koncepcji technicznych;
7). na usługi doradcze lub konsultanckie;
8) na usługi sponsoringowe, promocyjne lub reklamowe;
9) na usługi szkoleniowe lub konferencyjne;
10) na usługi hotelarskie lub gastronomiczne;
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
11) na usługi prasowe, telekomunikacyjne, telewizyjne lub radiowe;
12) finansowanych lub współfinansowanych z funduszu socjalnego MWiO;
13) na zakup sieci, instalacji lub urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych, infrastruktury
kanalizacji deszczowej, w celu przejęcia ich na majątek MWiO.
2. Na udzielenie zamówienia wymienionego w ust. 1 pkt 2-13 wymagana jest zgoda Zarządu,
natomiast w sytuacji określonej w ust. 1 pkt 1 zgoda udzielana jest przez Zarząd bądź
Dyrektora.
[Zamówienia mieszane]
54
Udzielenie zamówienia innego niż sektorowe na podstawie przepisów niniejszego regulaminu
dopuszczalne jest wyłącznie w przypadku, gdy jest udzielane łącznie z zamówieniem
sektorowym i pod warunkiem, że wartość zamówienia innego niż sektorowe nie przekracza
kwoty 130 000 złotych, a łączna wartość zamówienia (sektorowego i innego niż sektorowe)
nie przekracza kwot, od których uzależniony jest obowiązek stosowania ustawy Pzp dla
zamówień sektorowych.
Il. ZASADY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
$5
1. Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowania o udzielenie zamówienia
w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie
wykonawców.
2. Czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania
o udzielenie zamówienia wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm.
3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
4. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w formie elektronicznej przy użyciu
platformy zakupowej albo z zachowaniem formy pisemnej.
5. Wszelkie oświadczenia, wnioski, informacje i zawiadomienia składane przez
zamawiającego oraz wykonawców przekazywane są drogą elektroniczną albo pisemnie.
6. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia
oraz informacje, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich
otrzymania.
$6
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia jest jawne.
Zamawiający może ograniczyć dostęp do informacji związanych z postępowaniem
o udzielenie zamówienia tylko w przypadkach określonych w regulaminie.
3. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż do
upływu terminu składania ofert zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane.
Wykonawca nie może zastrzec informacji podanych podczas otwarcia ofert.
4. Do czynności podejmowanych przez zamawiającego i wykonawców stosuje się przepisy
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. — Kodeks cywilny (tekst jednolity - Dz. U. z 2020 r.
poz. 1740 ze zm.), jeżeli przepisy regulaminu nie stanowią inaczej.
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
III. PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
[Opis przedmiotu zamówienia]
1.
87
Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą
dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie okoliczności
mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą
konkurencję.
Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych,
patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje
produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to
doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub
produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia
i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie
dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
W sytuacji, gdy zachodzi potrzeba standaryzacji, unifikacji urządzeń, wyrobów,
materiałów lub z uwagi na specjalistyczny charakter zamówienia albo zapewnienie
utrzymania wymaganych standardów jakościowych, zamawiający może opisać przedmiot
zamówienia również poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia.
Zamówienia na roboty budowlane opisuje się za pomocą dokumentacji projektowej oraz
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
[Wartość zamówienia]
1.
2
88
Przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia należy przestrzegać zakazu dzielenia
zamówień oraz zaniżania wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania ustawy Pzp.
Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie
wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą
starannością.
Przez wartość zamówienia uważa się:
1) dla zamówienia jednorazowego — wartość tego zamówienia netto,
2) dla zamówień powtarzających się okresowo — łączna wartość netto zamówień tego
samego rodzaju planowanych do udzielenia w ciągu następnych 12 miesięcy lub
łączna wartość netto zamówień tego samego rodzaju udzielonych w okresie
poprzednich 12 miesięcy.
Równowartość zamówienia w euro zamawiający ustala na podstawie średniego kursu
złotego w stosunku do euro ogłaszanego przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor
Polski” oraz zamieszczanego na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych.
Ustalenia wartości zamówienia dokonuje się nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem
wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli przedmiotem zamówienia są
dostawy i usługi, oraz nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem wszczęcia postępowania
o udzielenie zamówienia, jeżeli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane. Jeżeli po
ustaleniu wartości zamówienia nastąpiła zmiana okoliczności mających wpływ na
dokonane ustalenie, zamawiający przed wszczęciem postępowania dokonuje zmiany
wartości zamówienia.
Wartość zamówienia na roboty budowlane ustala się na podstawie kosztorysu
inwestorskiego, planów kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót
budowlanych lub kalkulacji własnych.
1v.
>
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
Wartość szacunkową zamówienia na dostawy i usługi ustala się na podstawie:
— rozeznania rynku cen podobnych dostaw lub usług (zapytania, katalogi, cenniki,
informacje prasowe, internetowe itp.);
— analizy wydatków poniesionych na tego rodzaju zamówienie w okresie
poprzedzającym moment szacowania wartości zamówienia;
— analizy cen ofertowych złożonych w postępowaniach prowadzonych przez
Zamawiającego lub innych zamawiających, obejmujących analogiczny przedmiot
zamówienia
Wartość zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo jest łączna
wartość zamówień tego samego rodzaju:
a) udzielonych w terminie poprzednich 12 miesięcy lub w poprzednim roku
kalendarzowym z uwzględnieniem zmian ilościowych zamawianych usług lub dostaw
oraz prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług
konsumpcyjnych ogółem, albo
b) których zamawiający zamierza udzielić w terminie 12 miesięcy następujących po
pierwszej usłudze lub dostawie,
c) jeżeli zamówienia udziela się na czas oznaczony:
— nie dłuższy niż 12 miesięcy, wartością zamówienia jest wartość ustalona
z uwzględnieniem okresu wykonywania zamówienia,
— dłuższy niż 12 miesięcy, wartością zamówienia jest wartość ustalona
z uwzględnieniem okresu wykonywania zamówienia, a w przypadku zamówień,
których przedmiotem są dostawy nabywane na podstawie umowy dzierżawy, najmu
lub leasingu z uwzględnieniem również wartości końcowej przedmiotu umowy
w sprawie zamówienia publicznego,
d) jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, przy ustaleniu
wartości zamówienia uwzględnia się wartość zamówień uzupełniających.
OSOBY PRZYGOTOWUJĄCE I PRZEPROWADZAJĄCE POSTĘPOWANIE,
OSOBY ODPOWIEDZIALNE, KOMISJA PRZETARGOWA
$9
. Postępowanie o udzielenie zamówienia przygotowuje i przeprowadza zamawiający.
. Zamawiający może również powierzyć przygotowanie i przeprowadzenie postępowania
innemu podmiotowi.
„ Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania odpowiada kierownik zamawiającego.
„Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania odpowiadają także inne osoby
w zakresie, w jakim powierzono im czynności w postępowaniu oraz czynności związane
z przygotowaniem postępowania.
. Kierownik zamawiającego może również powierzyć pisemnie wykonywanie
zastrzeżonych dla niego czynności pracownikom zamawiającego.
$10
„Kierownik zamawiającego może sam przeprowadzić postępowanie o udzielenie
zamówienia lub powołać komisję przetargową albo wyznaczyć pracownika, który
wykonuje wówczas czynności zastrzeżone dla komisji przetargowej.
„Komisja przetargowa jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego
powoływanym do wyboru trybu postępowania, oceny spełniania przez wykonawców
warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz badania i oceny ofert.
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
3. Komisja przetargowa w szczególności przedstawia kierownikowi zamawiającego
propozycje wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej
oferty, a także występuje z wnioskiem o unieważnienie postępowania.
4. Kierownik zamawiającego może także powierzyć komisji przetargowej dokonanie innych,
niż określone w ust. 2 i 3, czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz
czynności związanych z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówienia.
V. WYKONAWCY
[Udział w postępowaniu]
811
1. Oudzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały określone przez
zamawiającego.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W przypadku, o którym mowa w ust. l, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy.
4. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których
mowa w ust. 1.
5. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w ust. 1 została wybrana, zamawiający
może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, umowy regulującej
współpracę tych Wykonawców.
9
[Przesłanki wykluczenia wykonawcy]
$12
1. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę:
1) który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu;
2) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami
zarządza likwidator lub sąd, który zawarł układ z wierzycielami albo którego
działalność jest zawieszona;
3) który nie wniósł wadium, w przypadku żądania jego wniesienia przez zamawiającego,
do upływu terminu składania ofert, w tym również na przedłużony okres związania
ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
4) który złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik
prowadzonego postępowania;
2.Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający może również wykluczyć
wykonawcę:
1) z którym zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia
lub odstąpił od umowy w sprawie zamówienia, z powodu okoliczności, za które
wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy
lub odstąpienie od umowy nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2) który po wyborze oferty, jako oferty najkorzystniejszej, odmówił zawarcia umowy
z zamawiającym, jeżeli odmowa zawarcia umowy nastąpiła w okresie 3 lat przed
wszczęciem postępowania.
3. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia
z przesłanek innych niż określone w ust. 1 i 2. W takim przypadku informacja o ich
zastosowaniu zostanie zawarta w warunkach zamówienia.
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
4. Równocześnie z wynikami postępowania zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy
zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie
wykluczenia.
5. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
[Zakres żądań zamawiającego]
$ 13
1. Zamawiający może żądać od wykonawcy dokumentów:
1) potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) potwierdzających że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają
wymaganiom określonym przez zamawiającego;
3) wykazujących brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku żądania przez zamawiającego dokumentów, ich wykaz i szczegółowe
wymogi odnośnie tych dokumentów będą zawarte w warunkach zamówienia lub zapytaniu
ofertowym.
3. Zamawiający może wezwać wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli
oświadczeń i dokumentów żądanych przez zamawiającego lub którzy nie złożyli
pełnomocnictw, albo którzy złożyli oświadczenia i dokumenty zawierające błędy, lub
którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba
że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Nie
uzupełnienie dokumentów we wskazanym terminie może skutkować wykluczeniem
wykonawcy z postępowania.
VI. SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SWZ)
[Informacje zawarte w SWZ]
$ 14
1. SWZ winna zawierać m.in. następujące informacje:
1) nazwę i adres zamawiającego;
2) tryb udzielania zamówienia;
3) informację, że zamówienie jest prowadzone na podstawie regulaminu oraz miejsce,
w którym można zapoznać się z regulaminem;
4) opis przedmiotu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert
częściowych (jeśli zamawiający dopuszcza ich składanie);
5) termin wykonania zamówienia;
6) warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania
tych warunków;
7) wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają przedłożyć wykonawcy;
8) informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz
przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do
porozumiewania się z wykonawcami;
9) - wymagania dotyczące wadium, jeśli jest wymagane;
10) termin związania ofertą;
11) opis sposobu przygotowania ofert;
12) miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert;
13) - opis sposobu obliczenia ceny;
14) opis kryteriów, którymi zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty wraz
z podaniem ich znaczenia;
15) wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli jest
wymagane;
3.
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
16) ogólne warunki umowy lub wzór umowy.
2.
Zamawiający może żądać wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia,
której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz wskazanie tych
podwykonawców.
Zamawiający może określić w SWZ, która część zamówienia lub całość zamówienia nie
może być powierzona podwykonawcom.
[Przekazanie SWZ, wyjaśnienie i modyfikacja treści SWZ]
$15
Zamawiający udostępnia SWZ na stronie platformy zakupowej albo na swojej stronie
internetowej.
Wykonawcy mogą zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ,
a zamawiający zobowiązany jest udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż
na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek
o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed
wyznaczonym terminem składania ofert.
Zamawiający udostępnia treść zapytań wraz z wyjaśnieniami wykonawcom, bez
ujawniania źródła zapytania, na platformie zakupowej albo na swojej stronie internetowej.
Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, dokonać
zmiany treści SWZ, udostępniając na platformie zakupowej albo na swojej stronie
internetowej.
. Zamawiający może również przedłużyć termin składania ofert. O przedłużeniu terminu
składania ofert zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich wykonawców,
udostępniając informację o przedłużeniu terminu na platformie zakupowej albo na swojej
stronie internetowej.
VII. WADIUM, ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
[Wadium]
$ 16
1. Zamawiający może żądać od wykonawców wniesienia wadium.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Zamawiający określa kwotę wadium w granicach do 3% wartości zamówienia.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany
przez zamawiającego. Pozostałe formy zabezpieczeń należy złożyć jako załącznik do
oferty w postaci elektronicznej, jeżeli postępowanie prowadzone jest na platformie
zakupowej albo przed otwarciem ofert, w oryginałach w kasie spółki, jeżeli postępowanie
prowadzone jest w formie pisemnej.
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, na
zasadach określonych w warunkach zamówienia.
Zamawiający zwraca wadium:
a) wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub
unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza,
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
b) wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po
zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego
wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano,
c) niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu
składania ofert.
8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za
przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
9. Zamawiający może zatrzymać wadium, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie
zamawiającego nie złożył dokumentów lub oświadczeń, lub pełnomocnictw chyba, że
udowodnił, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy na zamówienia na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli było
ono wymagane,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących
po stronie wykonawcy.
[Zabezpieczenie należytego wykonania umowy]
$ 17
1. Zamawiający może żądać od wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
zwanego dalej „zabezpieczeniem".
2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy, a także pokryciu roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji.
3. Zabezpieczenie wnosi się przed zawarciem umowy, chyba że zamawiający określi inny
termin w warunkach zamówienia.
4. Wysokość zabezpieczenia nie może być większa niż 5 % ceny całkowitej podanej
w ofercie.
5. Zabezpieczenie może być wniesione w jednej z form wymienionych w $ 16 ust. 4.
6. Zasady zwrotu i zatrzymania zabezpieczenia określają każdorazowo warunki zamówienia.
VIII. TRYBY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
$ 18
1. Niniejszy regulamin przewiduje stosowanie następujących trybów postępowań:
1) Przetarg nieograniczony,
2) Zapytanie ofertowe,
3) Zamówienie z wolnej ręki,
przy czym podstawowym trybem udzielania zamówień jest przetarg nieograniczony.
2. Zamawiający wybierając tryb dla danego zamówienia ma na celu uzyskanie
najkorzystniejszych warunków zamówienia i sprawne przeprowadzenie postępowania
w celu udzielenia zamówienia.
[Przetarg nieograniczony]
$19
1. Przetarg nieograniczony to tryb udzielenia zamówienia, w którym oferty mogą składać
wszyscy zainteresowani wykonawcy.
10
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
Zamawiający wszczyna postępowanie przetargowe na platformie zakupowej albo na
swojej stronie internetowej.
Zamawiający może wysłać również informację o wszczętym postępowaniu do wybranych
przez siebie wykonawców.
Zamawiający wyznacza termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do
przygotowania i złożenia oferty.
$20
Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenie o spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu, a jeżeli zamawiający żąda dokumentów potwierdzających spełnianie tych
warunków, również te dokumenty.
[Zapytanie ofertowe]
1.
2.
$21
Zapytanie ofertowe to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający kieruje
pytanie o cenę do wybranych przez siebie wykonawców i zaprasza ich do składania ofert.
Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania ofertowego zapraszając do
składania ofert taką liczbę wykonawców świadczących w ramach prowadzonej przez
nich działalności dostawy lub usługi będące przedmiotem zamówienia, która zapewnia
konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty, jednak nie mniej niż do 3.
Wraz z zaproszeniem do składania ofert zamawiający przesyła warunki zamówienia.
W przypadku, gdy mimo wysłania zapytania ofertowego do co najmniej 3 wykonawców,
zamawiający otrzyma tylko jedna ofertę, należy przyjąć, że zasada konkurencyjności
została spełniona.
[Zamówienie z wolnej ręki]
1.
2
$22
Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela
zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą.
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna
z następujących okoliczności:
1)z uzasadnionych powodów dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być
świadczone tylko przez jednego wykonawcę:
a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze,
b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających
z odrębnych przepisów,
©) w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub
artystycznej;
2) wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia lub udzielenie takiego
zamówienia związane jest z istotnym interesem zamawiającego;
3) w prowadzonym uprzednio postępowaniu o udzielenie zamówienia:
a) nie zostały złożone żadne oferty lub
b) wszystkie oferty zostały odrzucone albo
c) postępowanie zostało unieważnione,
—_ a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione;
4) możliwe jest udzielenie zamówienia na szczególnie korzystnych warunkach
w związku z likwidacją działalności innego podmiotu, postępowaniem egzekucyjnym
albo upadłościowym;
5) w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych
zamówień _ dodatkowych, nie _ objętych zamówieniem _ podstawowym
11
3.
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych
do jego prawidłowego wykonania;
6) w przypadku udzielania, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego,
dotychczasowemu wykonawcy dostaw, zamówień uzupełniających, stanowiących nie
więcej niż 20% zamówienia podstawowego i polegających na rozszerzeniu dostawy,
jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego
i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
Wraz z zaproszeniem do udziału w postępowaniu zamawiający przekazuje informacje
niezbędne do przeprowadzenia postępowania, w tym istotne dla stron postanowienia, które
zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, ogólne warunki umowy lub wzór
umowy.
Najpóźniej wraz z zawarciem umowy w sprawie zamówienia wykonawca składa
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a jeżeli zamawiający tego
wymaga, również dokumenty potwierdzające spełnienie tych warunków.
IX. _ WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
[Złożenie oferty, uprawnienie do zmiany i wycofania oferty, okres związania ofertą]
dm
8.
9.
$23
Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w formie
dokumentowej na platformie zakupowej albo w formie pisemnej, według wyboru
Zamawiającego. Przez formę dokumentową oferty rozumie się sporządzenie dokumentu,
którego treść odzwierciedla fakt złożenia oświadczenia woli wykonawcy w sposób
umożliwiający ustalenie osoby składającej oświadczenie, np.: w postaci skanu oferty
podpisanej przez wykonawcę.
Treść oferty musi odpowiadać treści SWZ lub być zgodna z warunkami zamówienia.
Zamawiający może dopuścić możliwość złożenia oferty częściowej, jeżeli przedmiot
zamówienia jest podzielny.
W przypadku, o którym mowa w ust. 4, wykonawca może złożyć oferty częściowe na
jedną lub więcej części zamówienia, chyba, że zamawiający określi maksymalną liczbę
części zamówienia, na które oferty częściowe może złożyć jeden wykonawca.
Wykonawca jest związany ofertą do upływu terminu określonego w SWZ, lecz nie dłużej
niż 30 dni.
Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin
związania ofertą o oznaczony czas, nie dłuższy jednak niż 30 dni.
Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa w ust. 7, nie powoduje utraty wadium.
Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne z jednoczesnym przedłużeniem
okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium.
10. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
11. Wykonawca może, przed upływem terminu otwarcia, zmienić lub wycofać ofertę.
[Otwarcie ofert]
$ 24
1. Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert.
2. Otwarcie ofert następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania, z tym że
dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia.
3. Informacje z otwarcia ofert tj.:
12
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
1) nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców,
2) informacje dotyczące ceny oferty,
przekazywane są wykonawcom na ich wniosek.
[Omyłki, korekta ofert]
$ 25
W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych ofert.
[Odrzucenie oferty]
$26
1. Zamawiający może odrzucić ofertę jeżeli:
1) jest niezgodna z regulaminem;
2) jej treść nie odpowiada treści SWZ lub warunkom zamówienia, z zastrzeżeniem
$ 25;
3) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia lub przez wykonawcę nie zaproszonego do składania ofert;
4) zawiera błędy w obliczeniu ceny;
5) wykonawca w wyznaczonym terminie nie uzupełnił oświadczeń i dokumentów lub
pełnomocnictw;
6) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
2. Równocześnie z wynikami postępowania zamawiający informuje wykonawcę, którego
oferta została odrzucona, o odrzuceniu oferty podając przyczyny jej odrzucenia.
[Kryteria wyboru, zawiadomienie o wyborze]
$ 27
1. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert
określonych w SWZ lub warunkach zamówienia.
2. Kryteriami oceny ofert są cena albo cena i inne kryteria (np.: parametry techniczne,
jakość, funkcjonalność, koszty eksploatacji, serwis, termin wykonania zamówienia,
warunki i termin gwarancji).
3. Jeżeli w postępowaniu, w którym jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej
jest cena, złożone zostały oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców,
którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez wykonawcę ofert
dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen
wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
4. O wyborze oferty zamawiający zawiadamia niezwłocznie wszystkich wykonawców,
którzy złożyli oferty.
5. Zamawiający po dokonaniu wyboru oferty zgodnie z opisanymi zasadami, podpisuje
umowę z wybranym wykonawcą. Dopuszcza się przesłanie jednostronnie podpisanej
umowy do wykonawcy pocztą.
6. Jeśli wybrany wykonawca odmówi podpisania umowy zamawiający może dokonać
ponownego wyboru oferty spośród nieodrzuconych ofert, wyłącznie na podstawie
kryteriów oceny ofert, określonych w SWZ lub w warunkach zamówienia.
7. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieszcza informacje
o wyborze na platformie zakupowej lub swojej stronie internetowej.
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
[Unieważnienie postępowania]
$ 28
1. Zamawiający może unieważnić postępowanie w przypadkach gdy:
X.
1) nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu;
2) cena najkorzystniejszej oferty albo oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką
zamawiający przeznaczył lub może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
3) wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
realizacja zamówienia nie leży w interesie zamawiającego;
4) w przypadkach, o których mowa w $ 27 ust. 3, zostały złożone oferty dodatkowe
o takiej samej cenie;
5) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiająca zawarcie ważnej umowy;
6) wykonawca uchylił się od zawarcia umowy.
Jeżeli zamawiający dopuścił składanie ofert częściowych, do unieważnienia części
postępowania o udzielenie zamówienia przepis ust. | stosuje się odpowiednio.
O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadamia jednocześnie wszystkich
wykonawców, którzy złożyli oferty.
Zamawiający może unieważnić postępowanie przed upływem terminu składania ofert,
jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest
nieuzasadnione. W takim przypadku informację o unieważnieniu postępowania
zamawiający udostępnia na platformie zakupowej lub swojej stronie internetowej.
Zamawiający może również unieważnić postępowanie z innych powodów niż
wymienione w ust. 1. W takim przypadku o unieważnieniu postępowania zamawiający
zawiadamia jednocześnie wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie
zamówienia.
W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcom,
którzy złożyli oferty nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa
w postępowaniu, w tym również kosztów przygotowania oferty.
W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający może
zawiadomić wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia, o wszczęciu
kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub
obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
DOKUMENTOWANIE POSTĘPOWAŃ I UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI
Z POSTĘPOWANIA
[Protokół postępowania]
1.
$29
Z prowadzonego postępowania sporządza się protokół zawierający m.in.:
1) opis przedmiotu zamówienia;
2) informację o trybie udzielenia zamówienia;
3) informacje o kryteriach oceny ofert;
4) informacje o terminie składania ofert / terminie prowadzenia negocjacji;
5) informacje o wykonawcach;
6) cenę i inne istotne elementy ofert;
7) informacje o wykonawcach wykluczonych z postępowania;
8) informacje o wykonawcach, których oferty zostały odrzucone;
9) wskazanie wybranej oferty lub ofert;
10) informacje o unieważnieniu postępowania wraz z uzasadnieniem unieważnienia.
Protokół powinien zawierać również inne informacje istotne dla przebiegu postępowania
o udzielenie zamówienia (np. informacje o poprawieniu omyłek w ofercie lub informacje
14
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
o uzupełnianiu dokumentów albo wyjaśnieniach składanych przez wykonawców,
informacje o przeprowadzonej negocjacji ceny).
3. Protokół sporządzony zgodnie z ust. 1 i 2 zatwierdza kierownik zamawiającego.
[Przechowywanie protokołu]
$30
1. Zamawiający przechowuje protokół wraz z załącznikami przez okres 3 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego
nienaruszalność zgodnie z wewnętrznymi procedurami zamawiającego.
2. Zamawiający zwraca wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane, na ich wniosek,
złożone przez nich plany, projekty, rysunki, modele, próbki, wzory, programy
komputerowe oraz inne podobne materiały.
[Udostępniania protokołu]
$31
Protokół i oferty złożone w postępowaniu nie podlegają udostępnieniu.
XI. UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
[Forma umowy, solidarna odpowiedzialność wykonawców, okres zawarcia umowy]
$32
l. Postępowanie o udzielenie zamówienia, które nie zostało unieważnione, prowadzi
do zawarcia umowy.
2. Jeżeli wykonawca, którego oferta został wybrana, uchyla się od zawarcia umowy lub nie
wnosi wymaganego zabezpieczenia wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę
najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzenia ich ponownego badania
i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
3. Przed podpisaniem umowy zamawiający może negocjować z wybranym wykonawcą cenę
umowy w celu uzyskania jeszcze korzystniejszych warunków.
4. Umowa wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
5. Umowy są jawne i podlegają udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach
o dostępie do informacji publicznej.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność
za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
7. Umowy zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 4 lata.
8. Na czas nieoznaczony może być zawierana umowa, której przedmiotem są dostawy:
1) energii elektrycznej z sieci elektroenergetycznej;
2) gazu z sieci gazowej;
3) ciepła z sieci ciepłowniczej;
4) licencji na oprogramowanie komputerowe.
9. Na czas nieoznaczony mogą być zawarte również inne umowy, o ile decyzję taką
podejmie kierownik zamawiającego.
10. Umowa w sprawie realizacji zamówienia wygasa:
1) gdy została zrealizowana co do przedmiotu, lub
2) gdy została wyczerpana co do wartości, albo
3) gdy upłynął termin realizacji umowy.
11. Do umów stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. — Kodeks cywilny, jeżeli
przepisy niniejszego regulaminu nie stanowią inaczej.
15
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
[Umowy ramowe]
1.
$ 33
Zamawiający może zawrzeć umowę ramową po przeprowadzeniu postępowania, stosując
przepisy dotyczące udzielania zamówienia zgodnie z trybami określonymi
w $ 18.
Umowę ramową zawiera się na okres nie dłuższy niż 4 lata, o ile szacunkowa wartość
zamówienia objętego umową ramową nie przekracza progów unijnych.
Do umowy ramowej stosuje się odpowiednio $ 32.
PRZEPISY KOŃCOWE
$ 34
Szczegółowe informacje na temat danego postępowania umieszcza się każdorazowo
w SWZ lub warunkach zamówienia.
Kierownik zamawiającego może zdecydować o udzieleniu zamówienia na odmiennych
zasadach, niż określone w niniejszym regulaminie. W takim przypadku przesłanki
zastosowania odmiennych zasad, w szczególności sposób przeprowadzenia postępowania
o udzielenie zamówienia, przesłanki odrzucenia ofert, sposób wyboru najkorzystniejszej
oferty reguluje każdorazowo SWZ lub warunki zamówienia.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym w oparciu o niniejszy
regulamin decyzje podejmowane przez zamawiającego są ostateczne i nie przysługuje od
nich odwołanie.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają przepisy
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. — Kodeks cywilny.
335
Do postępowań wszczętych przed dniem wejścia w życie regulaminu stosuje się przepisy
dotychczasowe.
Do umów w sprawach zamówień zawartych przed dniem wejścia w życie regulaminu
stosuje się przepisy dotychczasowe.
Niniejszy regulamin podlega udostępnieniu na stronie internetowej zamawiającego.
Opracowanie: Biuro Logistyki.
"RREZES ZARZĄDU ICEPĄEZ szyjzbu
Tomasz Pass oanna oh. lażyńska