Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 2/2018 Prezesa Zarządu Spółki
TBS sp. z o.o. w Kutnie z dnia 14.02.2018 r.
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ POWOŁYWANEJ W TOWARZYSTWIE
BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SP. Z 0.0. W KUTNIE DO PRZEPROWADZANIA POSTĘPOWAŃ O
a
UDZIELENIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Zasady ogólne
81
Regulamin określa zadania członków oraz tryb pracy komisji przetargowej powoływanej
w TBS Sp. z o.o. w Kutnie do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień
publicznych.
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
- ustawie — należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 styczeń 2004 r. — Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177 wraz z późniejszymi zmianami);
- prezesie — należy przez to rozumieć Prezesa Towarzystwa Budownictwa społecznego
Sp. z 0.0. w Kutnie, ul. Wojska Polskiego 10a;
- siwz- należy przez to rozumieć specyfikację istotnych warunków zamówienia.
$2
Komisja przetargowa, zwana dalej komisją, jest organem pomocniczym prezesa
powoływanym do przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielenia zamówień
publicznych.
Komisja rozpoczyna działalność z datą powołania przez prezesa.
w slład komisji wchodzi od 4 do 6 osób.
$3
Za wstępne przygotowywanie projektów ogłoszeń, siwz, projektów pism, oświadczeń
wyjaśnień i inną niezbędną dokumentację związaną z postępowaniem odpowiada kierownik
działu, w którym realizowane są zadania będące przedmiotem postępowania. Dokumenty
te są następnie przekazywane przewodniczącemu komisji.
Członkowie komisji uczestniczą w pracach komisji na równych zasadach.
W skład komisji przetargowej wchodzą:
- przewodniczący komisji,
- zastępca przewodniczącego,
- członkowie komisji.
Pracami komisji kieruje przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności zastępca.
Na pierwszym posiedzeniu przewodniczący rozdziela obowiązki pomiędzy poszczególnych
członków komisji.
Wyznaczony przez przewodniczącego komisji członek prowadzi dokumentację postępowania,
w szczególności sporządza protokoły z posiedzeń komisji przetargowych.
Czynności podjęte w postępowaniu przez członka komisji, po powzięciu przez niego
wiadomości o zaistnieniu okoliczności wskazujących na jego wyłączenie, o których mowa
w ustawie, są nieważne.
Czynności komisji, jeżeli zostały dokonane z udziałem członka, o którym mowa wyżej
powtarza się, chyba że postępowanie powinno zostać unieważnione. Przepis stosuje się w
sytuacji,
w której członek komisji zostanie wyłączony z powodu nie złożenia oświadczenia albo złożenia
oświadczenia niezgodnego z prawdą.
Powtarza się czynność otwarcia ofert oraz czynności faktycznych nie wpływających na wynik
postępowania.
Prezes stwierdza nieważność czynności postepowania podjętej z naruszeniem prawa.
Na polecenie prezesa komisja powtarza unieważnioną czynność.
584
Stanowiska komisji podejmowane są na posiedzeniach komisji w głosowaniu w trybie zwykłej
większości głosów, udokumentowanych w formie protokołu podpisanego przez jej członków.
W razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego. W protokole dokumentuje się
również zdania odrębne z pisemnym uzasadnieniem członków komisji.
Do protokołu załącza się listę obecności z posiedzenie komisji.
$5
Do zadań komisji należy w szczególności:
- przygotowanie postepowania o udzielenie zamówienia poprzez opracowanie otrzymanych
od kierowników działów wstępnych projektów ogłoszeń i siwz, warunków udziału
wykonawców w postępowaniu, kryteriów wyboru oferty oraz wymogów co do pozostałej
treści specyfikacji,
- prowadzenie postepowania o udzielenie zamówienia publicznego poprzez czynności
otwarcia ofert, oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wymaganych od
wykonawców, propozycji wykluczenia wykonawców nie spełniających warunków udziału w
postępowaniu, odrzuceniem ofert w wypadkach przewidzianych w ustawie, oceny ofert nie
podlegających odrzuceniu na podstawie kryteriów wyboru oferty, wskazanie oferty
najkorzystniejszej, proponowanie unieważnienia postępowania w wypadkach przewidzianych
w ustawie,
- prowadzenie dokumentacji postępowania, w tym przypadku protokołu postepowania
o udzielenie zamówienia publicznego na zasadach określonych w ustawie i przepisach
wykonawczych do ustawy,
- realizacja czynności zamawiającego w ramach procedur odwoławczych, przewidzianych
w ustawie,
- przedkładanie wyników prac komisji w postępowaniu o udzielenie zamówienia wraz z
ofertami oraz wszelkimi innymi dokumentami i oświadczeniami związanymi z postepowaniem
do zatwierdzenia prezesa,
- po zatwierdzeniu przez Prezesa opracowanie i publikacja wyników postępowania na
zasadach określonych w ustawie i w przepisach wykonawczych do ustawy.
2. Wszelkie projekty oświadczeń, wyjaśnień, zawiadomień i informacji, a także decyzji w imieniu
zamawiającego, kierowanie do wykonawców w związku z prowadzonym postępowaniem
o udzielenie zamówienia wymagają zatwierdzenie przez prezesa.
$6
Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1. Wyznaczanie terminów i prowadzenie posiedzeń komisji,
2. Odbieranie oświadczeń członków komisji określonych ustawą,
3. Informowanie prezesa o okolicznościach powodujących wyłączenie członka komisji z jej
składu,
Składanie do prezesa wniosków,
Podział miedzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
6. Nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postepowania o udzielenie
zamówienia publicznego,
7. Przedkładanie do podpisu przez prezesa wszelkich oświadczeń, zawiadomień
zamawiającego związanych z danym postępowaniem, protokołu postepowania lub
dokumentacji podstawowych czynności postepowania,
8. Informowanie prezesa o problemach związanych z pracami komisji w toku postepowania.
UB
Przygotowanie postepowania
87
1. Przygotowanie postepowania polega na opracowaniu i przedłożeniu do zatwierdzenia przez
prezesa niezbędnych dokumentów, a także uzyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych
umożliwiających rozpoczęcie i prowadzenie postepowania, a także zawarcie ważnej umowy.
2. Komisja rozpoczyna czynności przygotowania od ustalenia wartości zamówienia, opisania
przedmiotu zamówienia oraz propozycji wyboru właściwego trybu zamówienia publicznego.
3. Wcelu określenia odpowiednich warunków do komunikacji elektronicznej komisja gromadzi
niezbędne informacje dotyczące formatu, parametrów wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego oraz technicznych warunków i specyfikacji połączenia w zakresie katalogu
elektronicznego, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. W terminie do 18 października 2018 roku komisja może stosować środki komunikacji według
zasad dotychczasowych, tj. za pośrednictwem operatora pocztowego, faksu, posłańca lub
drogą elektroniczną.
Oferty i wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu mogą być składane do upływu
tego terminu w formie pisemnej lub za zgoda zamawiającego w formie elektronicznej.
58
Proponując wybór trybu udzielenia zamówienia publicznego, komisja winna mieć na względzie,
że przetarg nieograniczony pełni role trybu podstawowego, bez względu na wartość postępowania,
co oznacza, że jego zastosowanie nie wymaga uzasadnienia, natomiast zastosowanie trybu innego
niż przetarg nieograniczony jest dopuszczalne tylko przy zachowaniu warunków określonych
w ustawie.
89
Stosownie do zaproponowanego trybu, komisja opracowuje siwz stanowiącą podstawę
przygotowania ofert przez wykonawców.
810
Stosownie do właściwego trybu komisja przygotowuje dokument stanowiący podstawę do
rozpoczęcia postepowania w postaci ogłoszenia o zamówieniu według wzoru zamieszczanego w
Biuletynie Zamówień Publicznych, określonego w przepisach wykonawczych do ustawy.
$11
Po opracowaniu projektów dokumentów, o których mowa w 69 i 810:
1. Przewodniczący komisji przedstawia je do zatwierdzenia przez Prezesa.
2. Komisja opracowuje zestawienie podmiotów proponowanych do zaproszenia do postępowań
w trybach, w których zaproszenia są stosowane ,
3. Po zatwierdzeniu przez Prezesa dokumentów, o których mowa w ust. 1 wraz
z wykazem podmiotów, o których mowa w ust. 2 , przewodniczący wzywa członków komisji
do złożenia oświadczeń określonych ustawą.
Rozpoczęcie i prowadzenie postępowania
812
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego uważa się za rozpoczęte z chwilą zamieszczenia
ogłoszenia w sposób określony ustawą.
$ 13
1. W trybie przetargu nieograniczonego komisja wydaje siwz na wniosek wykonawców
zainteresowanych danym postepowaniem.
2. Komisja prowadzi rejestr wykonawców, niezależnie od trybu postępowania, którym wydano
siwz.
3. Wtrybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego komisja udostępnia , a
w innych trybach może udostępnić siwz na stronie internetowej od dnia zamieszczenia
ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, z zastrzeżeniem $ 7 ust. 314.
$ 14
1. Jeżeli wykonawcy zwrócą się do zamawiającego o wyjaśnienie treści siwz, komisja
niezwłocznie przygotowuje i przedkłada do akceptacji przez prezesa treści wyjaśnień
zamawiającego, chyba ze prośba o to wyjaśnienie wpłynęła do zamawiającego na mniej niż 2
dni przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza od kwoty
określonej na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy.
Treść wyjaśnień komisja przesyła wszystkim wykonawcom, którym doręczono specyfikację
lub wystosowano zapytanie o cenę, bez ujawniania źródła zapytania.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, wywołanych zwłaszcza treścią zapytań i
wyjaśnień, w każdym czasie przed upływem terminu do składania ofert komisja może
zmodyfikować treść dokumentów zawierających siwz i po zaakceptowaniu przez Prezesa
niezwłocznie przekazać dokonane w ten sposób uzupełnienia wszystkim dostawcom lub
wykonawcom.
W uzasadnionych przypadkach można zwołać zebranie wszystkich wykonawców w celu
wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści swiz. Informacje o terminie zebrania oraz
informację z przeprowadzonego zebrania zamieszcza się na stronie internetowej
$15
Miejsce oraz nieprzekraczalny termin składania ofert są określone w siwz.
Oferty złożone droga elektroniczną są otwierane według zasad ustalonych w rozporządzeniu
Prezesa Rady Ministrów określających wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków
komunikacji elektronicznej oraz sposób sporządzania i przechowywania dokumentów
elektronicznych, a także sposób i tryb przekazywania i udostępniania tych dokumentów
w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Jeżeli protokół wskazuje powody odstąpienia od wymogu użycia środków komunikacji
elektronicznej, oferty opisane w sposób określony w specyfikacji, w terminie o którym mowa
wyżej, wpływają do siedziby zamawiającego — sekretariatu Towarzystwa Budownictwa
Społecznego , gdzie przechowywane są zgodnie z instrukcja kancelaryjną, obowiązującą
u zamawiającego.
Niezwłocznie po upływie terminu składania ofert, nie później jednak niż 15 minut przed
wyznaczonym w specyfikacji publicznym otwarciem ofert, członek komisji, wskazany przez
przewodniczącego komisji, pobiera z sekretariatu oferty złożone na dane postępowanie,
sprawdzając poprawność opisu i nienaruszalności ich opakowania ( w przypadku ofert
składanych w formie zwykłej pisemnej ).
Oferty składane drogą elektroniczną otwierane są w sposób określony w ust. 2.
Od momentu pobrania ofert pełna odpowiedzialność za ich nienaruszalność przechodzi
na komisję przetargową.
Otwarcie ofert
$ 16
Publiczne otwarcie ofert komisja prowadzi w miejscu i terminie określonym w siwz
lub ogłoszeniu.
Oferty otwiera się po upływie wyznaczonego terminu do składania ofert, przy czym dzień,
w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia.
Wszystkie czynności otwarcia ofert, określonych w ustawie musza być zrealizowane w trakcie
jednego, nieprzerwanego posiedzenia komisji.
817
1.
Rozpoczynając publiczne otwarcie ofert, przewodniczący komisji:
- przedstawia członków komisji,
- składa informację o postępowaniu, w szczególności o przedmiocie zamówienia, trybie
postepowania, miejscu i dacie publikacji ogłoszenia oraz dacie i miejscu otwarcia ofert,
określonych w siwz,
- informuję o liczbie złożonych ofert oraz o ilości i autorach ofert złożonych po wyznaczonym
terminie,
- bezpośrednio przed otwarciem ofert podaje się kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia.
Po wykonaniu czynności, o których mowa wyżej, przewodniczący komisji winien zwrócić się
do obecnych na otwarciu wykonawców z zapytaniem, czy chcą złożyć oświadczenie w sprawie
postępowania do protokołu postepowania. Treść ewentualnych oświadczeń wyznaczony członek
komisji odnotowuje niezwłocznie w stosownym załączniku do protokołu postępowania.
Przed otwarciem każdej z ofert, przewodniczący okazuje zebranym nienaruszone opakowanie
zawierające ofertę, podaje treść opisu na tym opakowaniu.
Po otwarciu ofert przewodniczący odczytuje, a wyznaczony członek komisji dokonuje wpisu
na druku zbiorczego zestawienia ofert następujących danych:
- nazwy i adresu oferenta,
- ceny oferty brutto,
- terminu wykonania zamówienia,
- okresu gwarancji,
- warunków płatności lub innych kryteriów wyboru , a w kolumnie „uwagi” tego druku — liczby
kolejno ponumerowanych stron, składających się na całość oferty.
Przed zamknięciem jawnej części publicznego otwarcia ofert możliwe jest poinformowanie
zebranych o przewidywanym terminie rozstrzygnięcia postepowania i opublikowania ogłoszenia
o wyborze najkorzystniejszej oferty w siedzibie zamawiającego.
Niezwłocznie po otwarciu ofert komisja zamieszcza na stronie internetowej informacje
dotyczące:
- kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
- firm oraz adresatów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie,
- ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych
w ofertach.
Ocena ofert
$ 18
Oferty dzieli się na:
- oferty złożone w terminie,
- oferty złożone po upływie terminu składania ofert.
Oferty złożone po upływie terminu składania ofert zwraca się niezwłocznie oferentom bez
otwierania.
$ 19
Po dokonaniu czynności, o których mowa w 8 18, komisja ocenia, czy wykonawcy, którzy
złożyli oferty w wyznaczonym terminie, spełniają wymagane warunki, określone odpowiednio
w ustawie oraz w siwz.
Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami i dokumentami, o których mowa
wyżej, przewodniczący wzywa członków komisji, do złożenia oświadczeń o zaistnieniu lub
braku okoliczności powodujących konieczność wyłączenia się z udziału w dalszej części
postępowaniu z powodu okoliczności określonych w ustawie.
Oceny, o której mowa w ust.1, komisja dokonuje na podstawie treści złożonych oświadczeń
oraz dokumentów potwierdzających ich prawdziwość. Z ubiegania się o udzielenie
zamówienia publicznego wyklucza się oferentów, o których mowa w ustawie.
Oferta wykonawcy, który został wykluczony z postępowania podlega odrzuceniu.
O wykluczeniu z postepowania komisja zawiadamia wykluczonego wykonawcę, podając
uzasadnienie faktyczne i prawne w treści zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty,
jeżeli doszło do wyboru.
$20
Oferty złożone w terminie przez wykonawców nie podlegających wykluczeniu z postępowania
podlegają ocenie pod względem spełniania warunków odnoszących się do przedmiotu
zamówienia.
Zamawiający zobowiązany jest odrzucić oferty zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.
Wybór najkorzystniejszej oferty
821
Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty spośród nie odrzuconych ofert,
na podstawie indywidualnej oceny ofert, dokonanej przez członków komisji, z zastrzeżeniem
ust. 3,4,5, wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w siwz.
Przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami, można sporządzić zbiorcze zestawienie
oceny ofert.
W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę, komisja proponuje wybór oferty,
która zawiera najniższą cenę.
W postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki, komisja przedstawia
prezesowi propozycje zawarcia umowy z oferentem, z którym były prowadzone negocjacje.
Wyboru najkorzystniejszej oferty, w oparciu o wskazanie, o którym mowa w ust.1 dokonuje
prezes, zatwierdzając propozycję komisji.
Zawiadomienie uczestników i publikacja wyników postepowania
$ 22
Komisja niezwłocznie przygotowuje zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty,
podając nazwę i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz nazwy i adresy wykonawców,
którzy złożyli oferty, a także punktację przyznawaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert
iłączną punktację wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym. W zawiadomieniu
zamieszcza się również informację o wykonawcach, którzy zostali wykluczeni oraz
wykonawcach, których oferty zostały odrzucone wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym.
Ogłoszenie zawierające informacje , o których mowa wyżej, niezwłocznie zamieszcza się
w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego oraz wysyła do uczestników
postepowania.
Informacja przesłana do wykonawcy, którego ofertę wybrano, zawiera poza danymi ,o
których mowa w ust. 1, określenie miejsca i terminu zawarcia umowy.
Zawarcie umowy z wybranym wykonawcą
$ 23
Komisja przedstawia Prezesowi umowę w sprawie zamówienia publicznego do podpisania w
terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze
najkorzystniejszej oferty przy użyciu środków komunikacji elektronicznej albo 10 dni — jeżeli
zawiadomienie zostało przesłane w inny sposób- jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż
kwoty określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, przedstawił nieprawdziwe dane, uchyla się
od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania
umowy, zamawiający wybiera tę spośród pozostałych ofert, która stosownie do trybu lub
zastosowanych kryteriów zawiera najniższą cenę lub uzyskała najwyższą liczbę punktów,
chyba że upłyną termin związania ofertą.
Po zawarciu umowy, o której stanowi ust.1, zamieszczane jest ogłoszenie o udzieleniu
zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych nie później niż w terminie 30 dni od daty
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Unieważnienie postepowania
8 24
Postepowanie o zamówienie publiczne unieważnia się, jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy nie podlegającego
wykluczeniu z zastrzeżeniem pkt. bic;
b) w postepowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę nie złożono co najmniej dwóch
ofert nie podlegających odrzuceniu;
c) w postepowaniu prowadzonym w trybie licytacji elektronicznej wpłynęły mniej niż dwa
wnioski o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej albo nie została złożona
żadna oferta;
d) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia, chyba ze zamawiający może zwiększyć tę kwotę;
e) w przypadkach, o których mowa w ustawie, zostały złożone oferty dodatkowe o takiej
samej cenie;
f) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, ze prowadzenie postepowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej
przewidzieć;
g) postepowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
Jeżeli zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, do unieważnienia w
części postepowania o udzielenie zamówienia przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio.
Jeżeli wystąpi którakolwiek z przyczyn wymienionych w ust. 1, komisja przygotowuje
niezwłocznie zawiadomienie o unieważnieniu postepowania wraz z uzasadnieniem
faktycznym i prawnym, które zamawiający przesyła równocześnie wszystkim wykonawcom,
którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia — w przypadku unieważnienia postepowania prze
upływem terminu składania ofert; albo wykonawcom, którzy złożyli oferty — w przypadku
unieważnienia postepowania po upływie terminu składania ofert.
Odwołania i skarga sądowa
$ 25
W przypadku wymienionych w art. 180 ustawy wykonawca może złożyć odwołanie do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej.
Odwołanie wnosi się w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej w terminie 5 dni od dnia
przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia —
jeżeli zostały przestane drogą elektroniczną, albo w terminie 10 dni — jeżeli zostały przesłane
w inny sposób, jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone na podstawie
art. 11 ust 8 ustawy.
Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia
odwołania w taki sposób, aby mógł się zapoznać z jego treścią przed upływem tego terminu.
Domniemywa się, ze zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem
terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłania kopii odwołania nastąpiło przed upływem do
jego wniesienia drogą elektroniczną.
$ 26
1. Komisja przesyła niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopię
odwołania innym wykonawcom uczestniczącym w postepowaniu o udzielenie zamówienia,
a jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień siwz, zamieszcza
kopię również na stronie internetowej, wzywając wykonawców do przystąpienia do
postępowania odwoławczego
2. Jeżeli w postepowaniu obowiązywało wadium, komisja nie później niż na 7 dni przed
upływem ważności wadium, wzywa wykonawców pod rygorem wykluczenia z postępowania
do przedłożenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny
do zabezpieczenia postepowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze
ofert najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę
wybrano.
$27
1. W przypadku wniesienia odwołania komisja realizuje zakaz zawarcia umowy przez
zamawiającego do czasu ogłoszenia przez izbę wyroku lub postanowienia kończącego
postepowanie odwoławcze.
2. Komisja stwierdza zakończenie postepowania odwoławczego na podstawie doręczonego
zamawiającemu orzeczenia Izby ze stwierdzeniem prawomocności.
$ 28
1. Jeżeli wniesiono skargę do sądu, komisja nie podejmuje dalszych czynności do czasu
zakończenia postępowania sądowego.
2. Komisja stwierdza zakończenie postepowania wywołanego wniesieniem skargi na podstawie
doręczonego zamawiającemu orzeczenia Sądu Okręgowego , kończącego postępowanie
sądowe.
829
1. W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania
ofertą, zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o przedłużenie tego terminu
o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
2. Zgoda wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalna tylko
z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe,
z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
$30
Sprawy związane ze skargą do Sądu Okręgowego od orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej reguluje
ustawa.
Publikacja wyników postepowania w Biuletynie Zamówień Publicznych
$31
1
W przypadkach określonych ustawą komisja przygotowuje i po zatwierdzeniu przez prezesa
przekazuje do wysłania do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych niezwłocznie
po zawarciu umowy, nie później niż w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy, ogłoszenie
o wyniku postepowania o udzielenie zamówienia według wzoru określonego na podstawie
przepisów wykonawczych do ustawy.
W przypadkach określonych ustawą, gdy zamawiający udziela zamówienia z wolnej ręki,
komisja przygotowuje i po zatwierdzeniu przez prezesa, przekazuje do wysłania do publikacji
w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o wyniku postepowania o udzielenie
zamówienia publicznego zawierające informacje o zawarciu umowy. Przepis ust. 1 stosuje się
odpowiednio.
W przypadku unieważnienia postepowania ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych
ogłoszenie o unieważnieniu postepowania zawierające informacje o liczbie złożonych ofert,
cenie oferty najtańszej i najdroższej oraz podstawie unieważnienia publikuje się w Biuletynie
Zamówień publicznych.
Dokumentacja czynności postepowania
832
Podczas prowadzenia postepowań o zamówienie publiczne wyznaczony członek komisji
sporządza protokół postępowania o zamówienie publiczne.
Protokół, oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania
są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a nie mogą być one udostępnione innym
uczestnikom postepowania. Oferty, opinie biegłych oraz wszelkie oświadczenia
i zawiadomienia składane przez zamawiającego oraz dostawców lub wykonawców stanowią
załącznik do protokołu.
Na pisemny wniosek wykonawcy biorącego udział w pastqnawanniu, komisja udastonnia
dokumenty, o których mowa wyżej , za wyjątkiem informacji, stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Udostępnienie dokumentów na zasadach określonych w siwz, komisja przetargowa dokonuje
wyłącznie:
- w składzie co najmniej 2 osób, w tym , obowiązkowo w obecności przewodniczącego komisji
lub jego zastępcy,
- w siedzibie zamawiającego,
- w dniach i godzinach pracy zamawiającego.
Z udostępnienia dokumentów komisja sporządza notatkę i włącza ją do dokumentacji
postepowania.
Zakończenie prac komisji przetargowej
$33
Komisja przetargowa kończy pracę po:
1.
Obustronnym podpisaniu umowy o zamówienie publiczne przez zamawiającego oraz
wykonawcę, którego oferta została wybrana.
Opublikowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych odpowiedniego ogłoszenia, jeśli było to
wymagane.
Skompletowanie dokumentacji postepowania.
Przekazaniu dokumentacji postępowania do działu , w którym realizowane są zadania będące
przedmiotem postepowania, gdzie przechowuje się ją w sposób określony w ustawie.
$ 34
W sprawach nie uregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu, maja zastosowanie
przepisy ustawy wraz z aktami wykonawczymi .
P E
ZAR ŁKI
inż. Jact baniak