- Jawność w spółkach komunalnych
- Jawność w spółkach komunalnych #516
Jawność w spółkach komunalnych #516
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
7 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o informację przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Czy spółka prowadzi BIP?
1.1. Jeśli tak, to prosimy o podanie linku do BIP spółki.
1.2. Prosimy o podanie daty ostatniej aktualizacji strony BIP spółki.
1.3. Czy spółka publikuje dokumenty z prac organów (protokoły z rad nadzorczych, posiedzeń zarządów)? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
1.4. Czy spółka publikuje wyniki kontroli zewnętrznych realizowanych przez uprawnione podmioty? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
1.5. Czy spółka publikuje wyniki kontroli wewnętrznych prowadzonych przez organy spółki? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.2. Czy spółka prowadzi rejestr umów?
2.1. Jeśli tak, to czy spółka publikuje rejestr umów? Prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.3. Czy spółka posiada procedury zamówień z wolnej ręki?
a) Tak
b) Nie4. Czy spółka posiada procedury przyznawania dotacji/darowizn/stypendiów/sponsoringu?
a) Tak
b) Nie5. Czy spółka publikuje informacje o przyznanych dotacjach/darowiznach/stypendiach/sponsoringu? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.6. Czy spółka publikuje sprawozdania finansowe? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.7. Jakie były przychody spółki w 2019 r.? Prosimy o podanie kwoty.
8. Jaka była strata spółki w 2019 r.? Prosimy o podanie kwoty.
9. Jaka była łączna wysokość części stałej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu zarządzającego w 2019 r.?
10. Jaka była łączna wysokość części zmiennej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu zarządzającego w 2019 r.?
11. W jakim stopniu (procentowo) zostały zrealizowane cele zarządcze spółki na 2019 r.?
12. Czy uchwała w sprawie zasad kształtowania wynagrodzeń członków organu zarządzającego, dotycząca 2019 roku, została opublikowana? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.13. Czy w 2019 r. spółka kupowała reklamy, ogłoszenia lub teksty sponsorowane w mediach?
13.1. Jeśli tak, to jakie były wydatki spółki na promocję w mediach w 2019 r., o której mowa w poprzednim pytaniu?14. Czy w 2019 roku radni realizowali w spółce uprawnienia, przewidziane w art. 24 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym? [uzyskiwanie informacji i materiałów, wstęp do pomieszczeń, w których znajdują się te informacje i materiały, oraz wgląd w działalność (...) spółki]
15. Czy w 2019 roku spółka przyznawała dotacje/darowizny/stypendia/sponsoring?
a) Tak
b) Nie16. Prosimy o podanie adresu skrzynki ePuap Państwa spółki.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}} UWAGA: prosimy o to, by nie zmieniać podanego adresu.
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Wniosek o informację - prośba o dosłanie procedur przez AgnieszkaZdanowicz
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do Państwa odpowiedzi na wniosek o informację złożony 13.02.2021 r. prosimy o przesłanie procedury przyznawania dotacji/darowizn/stypendiów/sponsoringu (pytanie nr 4 z wniosku) oraz procedury zamówień z wolnej ręki (pytanie 3 z wniosku), o których mowa w Państwa odpowiedzi.
Procedury prosimy przesłać na ten sam adres, na który została przesłana odpowiedź na wniosek, tj.: {{EMAIL}
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
www.siecobywatelska.pl
NIP 5262842872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru SądowegoW nawiązaniu do pisma z dnia 2021-01-24 20:20:53 z adresu {{ email }}:
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie
> do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi
> o udostępnienie następujących informacji publicznych: 1. Czy spółka prowadzi
> BIP? 1.1. Jeśli tak, to prosimy o podanie linku do BIP spółki. 1.2. Prosimy o
> podanie daty ostatniej aktualizacji strony BIP spółki. 1.3. Czy spółka
> publikuje dokumenty z prac organów (protokoły z rad nadzorczych, posiedzeń
> zarządów)? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie: a) BIP b) strona www. 1.4. Czy
> spółka publikuje wyniki kontroli zewnętrznych realizowanych przez uprawnione
> podmioty? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie: a) BIP b) strona www. 1.5. Czy
> spółka publikuje wyniki kontroli wewnętrznych prowadzonych przez organy spółki?
> Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie: a) BIP b) strona www. 2. Czy spółka
> prowadzi rejestr umów? 2.1. Jeśli tak, to czy spółka publikuje rejestr umów?
> Prosimy wskazać gdzie: a) BIP b) strona www. 3. Czy spółka posiada
> procedury zamówień z wolnej ręki? a) Tak b) Nie 4. Czy spółka posiada
> procedury przyznawania dotacji/darowizn/stypendiów/sponsoringu? a) Tak b) Nie
> 5. Czy spółka publikuje informacje o przyznanych
> dotacjach/darowiznach/stypendiach/sponsoringu? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
> a) BIP b) strona www. 6. Czy spółka publikuje sprawozdania finansowe?
> Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie: a) BIP b) strona www. 7. Jakie były
> przychody spółki w 2019 r.? Prosimy o podanie kwoty. 8. Jaka była strata
> spółki w 2019 r.? Prosimy o podanie kwoty. 9. Jaka była łączna wysokość
> części stałej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu zarządzającego w 2019 r.?
> 10. Jaka była łączna wysokość części zmiennej wynagrodzenia wypłaconej członkom
> organu zarządzającego w 2019 r.? 11. W jakim stopniu (procentowo) zostały
> zrealizowane cele zarządcze spółki na 2019 r.? 12. Czy uchwała w sprawie
> zasad kształtowania wynagrodzeń członków organu zarządzającego, dotycząca 2019
> roku, została opublikowana? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie: a) BIP b)
> strona www. 13. Czy w 2019 r. spółka kupowała reklamy, ogłoszenia lub teksty
> sponsorowane w mediach? 13.1. Jeśli tak, to jakie były wydatki spółki na
> promocję w mediach w 2019 r., o której mowa w poprzednim pytaniu? 14. Czy w
> 2019 roku radni realizowali w spółce uprawnienia, przewidziane w art. 24 ust. 2
> ustawy o samorządzie gminnym? [uzyskiwanie informacji i materiałów, wstęp do
> pomieszczeń, w których znajdują się te informacje i materiały, oraz wgląd w
> działalność (...) spółki] Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w
> formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}} UWAGA: prosimy o to, by nie zmieniać
> podanego adresu. Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu,
> zgodnie z zasadami reprezentacjiZałączniki
- Uchwała_-_pełnomocnictwo_dip_AZ_9_OB_I_2021_podpis_ldO9Ees.pdf
Uchwała zarządu Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska
z 26.01.2021 r.
nr 9/OB/I/2021
o udzieleniu pełnomocnictwa Agnieszce Zdanowicz
§ 1. Zarząd stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska udziela Agnieszce Zdanowicz,
pracownicy
stowarzyszenia
Sieć
Obywatelska
Watchdog
Polska,
zatrudnionej
na
czas
nieokreślony
na
podstawie
umowy
o
pracę
na
stanowisku
Dyrektorki
Zarządzającej,
pełnomocnictwa
do
prowadzenia
przed
organami
administracji
publicznej
i
sądami
administracyjnymi spraw dotyczących dostępu do informacji publicznej oraz do dochodzenia w
imieniu Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska należności związanych z tymi sprawami.
§ 2. Uchwała obowiązuje do odwołania.
Katarzyna Batko-Tołuć, Marzena Błaszczyk, Szymon Osowski –
członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji (dokument
opatrzono podpisami elektronicznymi)
Dokument podpisany przez
Marzena Błaszczyk
Data: 2021.01.26 14:19:48 CET
Signature Not Verified
Szymon Błażej Osowski
2021-01-29 -
RE: Wniosek o informację przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o.
Załączniki
- regulamin-zamowien-sektorowych.pdf
- Uchwała_nr_12-2020_RN.pdf
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 3/2021 Prezesa Zarządu
Regulamin Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinku
udzielania zamówień sektorowych
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady udzielania przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. z siedzibą
w Szczecinku (dalej: .Zamawiający") zamówień sektorowych, w rozumieniu art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 11
września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (zwana dalej „ustawą PZP” lub „p.z.p.”), o wartości niższej
od progów unijnych.
2. Zamówienia współfinansowane ze środków zewnętrznych, w tym pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
udzielane są z zachowaniem odpowiednich wytycznych wynikających z obowiązujących przepisów prawa lub
innych dokumentów określających sposób ich udzielania. W stosunku do takich zamówień przepisów
niniejszego regulaminu nie stosuje się, chyba że Kierownik zamawiającego wyrazi na to zgodę.
3. Niniejszy Regulamin obowiązuje Wykonawców biorących udział w postępowaniu oraz wszystkich
pracowników i współpracowników Spółki, niezależnie od formy prawnej podjętej współpracy.
4. O ile nie postanowiono inaczej, wszelkim pojęciom i definicjom użytym w niniejszym Regulaminie nadaje się
znaczenie określone w art. 7 ustawy PZP.
5. Wartości określone w niniejszym Regulaminie są wartościami netto (bez podatku od towarów i usług), chyba
że Regulamin stanowi inaczej.
6. Postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadza się w sposób zapewniający uczciwą konkurencję,
równe traktowanie Wykonawców, przejrzysty i proporcjonalny.
7. Czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia
wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm.
8. Postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie niniejszego regulaminu prowadzi się z zachowaniem
formy pisemnej. Zamawiający do komunikacji z Wykonawcą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, może
dopuścić użycie środków komunikacji elektronicznej.
9. Ilekroć w postępowaniach o udzielenie zamówień pojawiają się niżej podane określenia, rozumieć przez nie
należy:
a)
kierownik Zamawiającego - Zarząd Spółki,
b)
wniosek o zamówienie - wniosek o wszczęcie postępowania sektorowego, do którego stosuje się
postanowienia niniejszego Regulaminu
c)
wnioskujący - komórka organizacyjna Zamawiającego, występująca z wnioskiem o zamówienie.
10. Jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, dostawy lub roboty budowlane, do udzielenia zamówienia
stosuje się przepisy ustawy dotyczące głównego przedmiotu zamówienia. Jeżeli zamówienie obejmuje
równocześnie:
a) usługi i dostawy lub,
b) usługi i usługi społeczne oraz inne szczególne usługi
główny przedmiot zamówienia określa się przez ustalenie, która z szacowanych wartości danych usług lub
dostaw jest wyższa.
11. Jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie dostawy i usługi polegające na rozmieszczeniu lub instalacji,
montażu dostarczonej rzeczy, do udzielenia takiego zamówienia stosuje się przepisy dotyczące dostaw.
12. Jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie roboty budowlane i dostawy niezbędne do ich wykonania, do
udzielenia takiego zamówienia stosuje się przepisy dotyczące robót budowlanych.
13. Jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi oraz roboty budowlane niezbędne do wykonania usług, do
udzielania zamówienia stosuje się przepisy dotyczące usług.
14. Udzielanie zamówień o wartości poniżej 130.000 zł reguluje odrębny Regulamin.
15. Zamawiający może zastosować zasady niniejszego regulaminu dla postępowań poniżej 130.000 zł.
16. W przypadku zamówień o wartości nie przekraczającej kwoty 30.000 zł (bez podatku VAT), zamówienia
realizuje samodzielnie kierownik komórki organizacyjnej lub osoba upoważniona, której zamówienie dotyczy
gdzie łączna wartość zamówienia tego samego rodzaju w ciągu roku nie przekracza 30 000,00 zł netto na
podstawie wewnętrznego regulaminu obiegu dokumentów.
§2
Wniosek o zamówienie:
1.
Komórki odpowiedzialne za złożenie wniosków o zamówienie:
a) roboty budowlane, dostawy i usługi związane z oczyszczalniami ścieków - Kierownik Działu TO,
b) dostawy i usługi związane z technologią oczyszczania ścieków - Główny Technolog IT,
c) roboty budowlane, dostawy, i usługi związane ze stacjami uzdatniania wody - Kierownik Działu TW,
d) roboty budowlane związane z remontami, inwestycjami sieci wod. -kan. i obiektów na sieci wod.-
kan:
OPZ dla Szczecinka przygotowuje Kierownik Działu TE,
OPZ dla rejonów przygotowują koordynatorzy rejonów.
OPZ każdorazowo akceptuje Dyrektor ds. Eksploatacji Sieci.
e) dostawy i usługi związane z BHP i PPOŻ - sekcja ds. BHP,
f)
dostawy i usługi administracyjne - Kierownik Działu AO,
g) dostawy i usługi związane z transportem - Kierownik Działu LTZ,
h) dostawy i usługi laboratoryjne - Kierownik Działu IL,
i)
dostawy i usługi związane z obsługą informatyczną – FGE,
j)
roboty budowlane, dostawy i usługi w zakresie energetyki i automatyki - Kierownik Działu TG,
k) dostawy i usługi związane z gospodarką wodomierzową- Kierownik Działu FSM.
2.
Poszczególne komórki organizacyjne zobowiązane są do składania wniosków o udzielenie zamówienia w
zakresie swojej właściwości do sekcji LI po uprzednim zaakceptowaniu wniosku przez Zarząd Spółki w
terminie dwóch tygodni przed planowanym wszczęciem postępowania. Wzór wniosku o udzielenie
zamówienia stanowi - zał. nr 1 do niniejszego Regulaminu.
3.
Po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zarządu, Sekcja LI wraz z Komisją przetargową rozpoczyna procedurę
związaną z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.
4. Archiwizację dokumentacji prowadzi Sekcja LI - dokumenty przechowywane są przez okres 4 lat.
§3
Określenie wartości zamówienia
1. Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie Wykonawcy, bez
podatku od towarów i usług, ustalone przez Zamawiającego z należytą starannością, z uwzględnieniem
postanowień art. 28, 36 ustawy PZP.
2. W przypadku dostaw lub usług, przy określeniu wartości zamówienia za podstawę wyceny można przyjąć
oferty dostawców lub usługodawców, prezentowane na stronach internetowych, katalogach lub
przekazanych w drodze informacji mailowej.
3. W przypadku robót budowlanych przy określaniu wartości zamówienia wartość zamówienia szacuje się na
podstawie kosztorysu inwestorskiego sporządzonego na etapie opracowania dokumentacji projektowej, lub
na podstawie planu inwestycji na dany rok lub na podstawie rozeznania cen rynkowych
4.
5. Ustalenia wartości szacunkowej zamówienia dokonuje się nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem
wszczęcia procedury określonej niniejszym Regulaminem, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub
usługi, oraz nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem wszczęcia procedury, jeżeli przedmiotem zamówienia
są roboty budowlane.
6. Wartość zamówienia oszacowana przez wnioskującego podlega akceptacji przez Zarząd Spółki.
§4
Komisja Przetargowa
1. Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia odpowiedzialna jest komisja
przetargowa wraz z sekcją LI, która jest zespołem pomocniczym, powołanym do oceny spełnienia przez
wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert.
2. Członków komisji przetargowej powołuje i odwołuje Zarząd Spółki.
3. Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania
o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych Zarząd Spółki może powołać biegłych.
4. Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
a) czynny udział w pracach komisji,
b) nie ujawnianie informacji związanych z pracami komisji,
c) udzielanie wyjaśnień dotyczących SWZ,
d) prowadzenie negocjacji z Wykonawcami, w tych przypadkach, gdy negocjacje przewidziane są w
Regulaminie,
e) ocenianie ofert.
5. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
a) organizowanie prac komisji,
b) nadzorowanie prawidłowego przebiegu procedury przetargowej,
c) nadzorowanie otwarcia ofert, poinformowania zainteresowanych: o przedmiocie zamówienia, kwocie
przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, ilości ofert, które wpłynęły w wyznaczonym terminie,
o nazwach Wykonawców i cenach ofert oraz innych kryteriach, które zostały zastosowane w
postępowaniu. W przypadku nieobecności przewodniczącego komisji podczas otwarcia ofert jego
zadania przejmuje sekretarz komisji.
6. Do zadań sekretarza komisji przetargowej należy w szczególności:
a) opracowanie SWZ oraz ogłoszenia o postępowaniu lub zapytania ofertowego,
7. prowadzenie dokumentacji postępowania Komisja przetargowa przygotowuje i przekazuje do zatwierdzenia
Zarządowi Spółki:
a) Opis przedmiotu zamówienia lub specyfikację techniczną podpisaną przez osobę merytorycznie
odpowiedzialną i zaakceptowaną przez PZ (dla działów LTZ, AO, KP, BHP, TG, IL), przez IT (dla
działów TO, TW), DE (dla działu TE), FGK (dla działów FSM, FK i FGE),
b) Specyfikację Warunków Zamówienia lub zapytanie ofertowe przygotowaną przez Sekretarza Komisji
zaakceptowaną przez PZ (dla działów LTZ, AO, KP, BHP TG, IL), IT (dla działów TO, TW), DE (dla
działu TE), FGK (dla działów FSM, FK i FGE) oraz każdorazowo przez FGK pod względem
finansowym,
c) Projekt umowy zgodny z obowiązującym w Spółce wzorem, zweryfikowany przez osoby, jak w
punkcie powyżej,
d) Ogłoszenie o zamówieniu lub zaproszenie do udziału w postępowaniu,
e) Udzielone wyjaśnienia dotyczące treści SWZ,
f)
Informację o wynikach postępowania tj. o wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania,
g) Informacje do Wykonawców zawierające wyniki przeprowadzonego postępowania,
h) Ogłoszenie / zawiadomienie o udzieleniu zamówienia lub unieważnieniu postępowania - w każdym
z trybów udzielania zamówień, o których mowa poniżej.
§5
Wszczęcie postępowania
1. Strona organizacyjna postępowania składa się z następujących działań:
a) Poszczególne komórki organizacyjne, określone w § 2 ust 1 Regulaminu, składają do Zarządu Spółki
wnioski o zamówienie wraz z dokładnym merytorycznym opisem przedmiotu zamówienia lub specyfikacją
techniczną oraz inne dokumenty niezbędne do prawidłowego prowadzenia postępowania o udzielenie
zamówienia sektorowego. Dokumenty muszą zostać wcześniej zaakceptowane przez PZ (dla działów LTZ,
AO, KP, BHP TG, IL), IT (dla działów TO, TW), DE (dla działu TE), FGK (dla działów FSM, FK i FGE) oraz
każdorazowo przez FGK pod względem finansowym,
b) Sekcja LI po otrzymaniu wniosku o zamówienie: sprawdza złożony wniosek z załączonymi do niego
dokumentami, sprawdza zgodność wniosku z planem zamówień na dany rok, komisja przetargowa
przygotowuje wniosek o wszczęcie procedury wraz z trybem postępowania i kieruje go do zatwierdzenia do
Zarządu, rejestruje sprawę w rejestrze zamówień (po zatwierdzeniu wniosku przez Zarząd).
2. Wszczęcie postępowania o udzielenia zamówienia następuje z chwilą pisemnego zaakceptowania wniosku
przez Zarząd Spółki.
3. Sekcja LI zawiadamia Zarząd o wynikach postępowania. Rozstrzygnięcie postępowania wymaga
zatwierdzenia przez Zarząd Spółki.
4. Po podpisaniu umowy oryginał przekazany zostaje do działu AO. Dział AO zobowiązany jest do rozesłania
kopii umowy w Systemie Obiegu Dokumentów do działu odpowiedzialnego za realizację zamówienia oraz
do sekcji LI.
5. Za należyte przygotowanie SWZ w zakresie opisu przedmiotu zamówienia, odpowiedzialność ponosi
kierownik jednostki wnioskującej o udzielenie zamówienia, a pozostałej dokumentacji - komisja przetargowa.
W przypadku niestandardowych zapisów umowy odpowiedzialność za ich wprowadzenie do projektu umowy
ponosi kierownik jednostki wnioskującej i komisja przetargowa. Dopuszcza się wprowadzanie zmian do
wzorów umów po uzyskaniu akceptacji osób wymienionych w §4 pkt. 7 ppkt.. b, c.
§6
Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawców
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy
ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zawarcia
umowy w sprawie zamówienia. Zamawiający może żądać dostarczenia przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. W odniesieniu do Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający może określić wymagania związane z realizacją
zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców, jeżeli jest to uzasadnione
charakterem zamówienia i proporcjonalne do jego przedmiotu. Zamawiający może zastrzec obowiązek
osobistego wykonania przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia kluczowych zadań dotyczących:
a) zamówień na roboty budowlane lub usługi,
b) prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu mogą dotyczyć:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
d) zdolności technicznej lub zawodowej.
3. Zamawiający w zapytaniu ofertowym lub SWZ może zażądać od Wykonawcy złożenia oświadczenia o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z
postępowania. Zamawiający może ponadto określić dokumenty, jakie Wykonawcy powinni złożyć w celu
wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
4. Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny potwierdzać, że Wykonawca spełnia warunki udziału w
postępowaniu nie później niż z upływem terminu składania ofert.
5. Dokumenty, o których mowa wyżej oraz pełnomocnictwa są składane w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do złożenia oferty. W przypadku braku
potwierdzenia za zgodność z oryginałem Zamawiający może wezwać Wykonawcę, aby w wyznaczonym
terminie uzupełnił złożone dokumenty.
6. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych oświadczeń lub innych dokumentów albo są one niekompletne
lub zawierają błędy, zamawiający wzywa wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub
uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
a) wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferta wykonawcy podlegają odrzuceniu
bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub
b) zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania lub,
c) nie będzie to miało wpływu na wynik postępowania.
7. Jeżeli Zamawiający powziął wątpliwości co do jakiegokolwiek dokumentu lub oświadczenia złożonego
przez Wykonawcę, powinien wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia treści oferty lub danego dokumentu albo
oświadczenia. Dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie do
uzupełnienia lub wyjaśnienia, uznaje się za część oferty Wykonawcy.
8. W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
Zamawiający i Wykonawcy przekazują zgodnie z wyborem Zamawiającego, pisemnie, lub drogą
elektroniczną.
9. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawcy przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
lub drogą elektroniczną. Każda ze stron może zażądać od drugiej strony niezwłocznego potwierdzenia
faktu ich otrzymania.
10. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
11. Ofertę składa się:
a)
w języku polskim
b)
w formie pisemnej, w 1 egz. oraz w walucie PLN pod rygorem nieważności,
12. Wymaga się, aby oferta była podpisana przez osobę uprawnioną do zaciągania zobowiązań w imieniu
Wykonawcy lub przez osobę przez nią upoważnioną. W takim przypadku do oferty musi zostać dołączone
pełnomocnictwo.
13. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego lub SWZ i jej załączników.
14. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
15. Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania, chyba że jest to niezbędne w celu ustalenia danych
wykonawcy.
16. Ofertę należy składać:
a) w zewnętrznej zamkniętej kopercie z oznaczeniem Zamawiającego, nazwą postępowania oraz
adnotacją: „ nie otwierać przed …..”
b) W wewnętrznej zamkniętej kopercie z oznaczeniem Wykonawcy (i jego adresu), Zamawiającego,
nazwą postępowania oraz adnotacją: „ nie otwierać przed …."
§7
Wykluczenie Wykonawcy
1.
Z postępowania wyklucza się Wykonawcę:
1.1. będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia
25 czerwca 2010 r. o sporcie,
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu
karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia
pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na
celu popełnienie tego przestępstwa,
f)
pracy małoletnich cudzoziemców, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r.
o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego,
przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko
wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo
skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach
powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej
i)
lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
1.2. jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce
jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej
lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w lit. a powyżej;
1.3. wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z
uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że
wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków,
opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub
zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
1.4. wobec którego orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
1.5. jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z
innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli
należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
2.
Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę:
a.
który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne
lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca
odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków,
opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub
zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
b.
który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa pracy:
-
będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o
którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za przestępstwo przeciwko prawom osób
wykonujących pracę zarobkową, o którym mowa w rozdziale XXVIII Kodeksu karnego, lub za
odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego,
-
będącego osobą fizyczną prawomocnie skazanego za wykroczenie przeciwko prawom
pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę
aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny,
-
wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków
wynikających z prawa ochrony środowiska, prawa pracy lub przepisów o zabezpieczeniu
społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną;
c.
jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce
jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej
lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo lub wykroczenie, o którym mowa w lit b tiret
pierwszy i drugi;
d.
w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator
lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje
się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach
miejsca wszczęcia tej procedury;
e.
który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w
szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie
wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą
stosownych dowodów;
f.
który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub
nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z
wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do
wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji
uprawnień z tytułu rękojmi za wady;
g.
który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd
przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu
lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w
postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić
wymaganych podmiotowych środków dowodowych;
h.
który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności zamawiającego lub próbował pozyskać
lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
i.
który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co
mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o
udzielenie zamówienia.
3.
Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie
zamówienia.
4.
Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w ust. 1 pkt a, b, e i f lub ust. 2 lit b-i
jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
a.
naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub
swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
b.
wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim
nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując
odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;
c.
podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym
przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
-
zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe
postępowanie wykonawcy,
-
zreorganizował personel,
-
wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
-
utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów,
wewnętrznych regulacji lub standardów,
-
wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za
nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
5.
Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 4 powyżej, są
wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu
wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności, nie są wystarczające do wykazania jego
rzetelności, Zamawiający wyklucza wykonawcę.
6. Zamawiający może określić w zapytaniu ofertowym lub SWZ dokumenty jakie zobowiązany jest złożyć
Wykonawca wraz z ofertą w celu potwierdzenia braku wystąpienia przesłanek do wykluczenia Wykonawcy
z postępowania. Dokumenty te powinny potwierdzać, że na dzień upływu terminu składania ofert,
Wykonawca nie podlegał wykluczeniu z postępowania. Przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i
Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń,
jakich może żądać zamawiający od wykonawcy można stosować odpowiednio.
§ 8
Jawność postępowania
1.
Otwarcie ofert jest jawne i następuje w tym samym dniu, w którym upływa termin ich składania. W
szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym w z powodu ograniczeń będących następstwem stanu
epidemii lub zagrożenia epidemicznego, otwarcie ofert następuje wyłącznie w obecności komisji
przetargowej. W przypadku przetargu nieograniczonego, w którym nie jest możliwe jawne otwarcie ofert i
nformacja z otwarcia ofert zamieszczana jest na stronie internetowej Spółki.
2.
Podczas otwarcia ofert podaje się kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia, nazwy
Wykonawców, adresy, cenę oraz inne zastosowane kryteria.
3.
Informacje, o których mowa w ust. 2 przekazuje się Wykonawcom, którzy nie byli obecni na otwarciu ofert,
na ich pisemny wniosek.
4.
Zamawiający może ponadto zamieścić na swojej stronie internetowej, informacje o których mowa w ust 2
lub z własnej inicjatywy przesłać je do Wykonawców biorących udział w danym postępowaniu.
5.
W przypadkach określonych w ustawie Zamawiający może ograniczyć dostęp do informacji związanych z
postępowaniem o udzielenie zamówienia.
6.
Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, wraz z przekazaniem takich
informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5
PZP.
7.
Zamawiający udostępnia dane osobowe oraz realizuje obowiązki informacyjne, w sposób określony w art.
18 ust 5 i 19 PZP.
§ 9
Specyfikacja warunków zamówienia (SWZ)
1. SWZ zawiera co najmniej:
a) firmę oraz adres Zamawiającego,
b) tryb udzielenia zamówienia,
c) opis przedmiotu zamówienia,
d) termin wykonania zamówienia,
e) opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny tych warunków, o ile
Zamawiający określił warunki udziału w postępowaniu,
f)
informacje o oświadczeniach i dokumentach jakie mają dostarczyć Wykonawcy,
g) informację o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania
oświadczeń i dokumentów z podaniem adresu poczty elektronicznej lub strony internetowej Zamawiającego,
jeżeli Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się pocztą elektroniczną,
h) wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami,
i)
wymagania dotyczące wadium,
j)
termin związania ofertą,
k) opis sposobu przygotowania ofert,
l)
miejsce i termin składania ofert,
m) opis sposobu obliczenia ceny,
n) opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia
tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert,
o) informację o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w
sprawie zamówienia,
p) wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
q) istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie
zamówienia, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby
zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia na takich warunkach.
2. Zamawiający zamieszcza SWZ na swojej stronie internetowej,.
3. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający jest obowiązany
niezwłocznie udzielić wyjaśnień, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod
warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed
wyznaczonym terminem składania ofert. Treść wyjaśnień Zamawiający umieszcza na stronie internetowej,
. Zamawiający może przekazać treść wyjaśnień wszystkim Wykonawcom, którym doręczono SWZ bez
ujawniania źródła zapytania.
4. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert
zmodyfikować treść SWZ. Dokonaną modyfikację udostępniania się na stronie internetowej. .
5. Zamawiający może poprzestać na zażądaniu w SWZ od Wykonawcy złożenia wyłącznie oświadczenia o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia
Wykonawcy z postępowania.
6. Zamawiający wyznacza termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego na przygotowanie
oferty z tym, że termin ten nie może być krótszy niż 7 dni licząc od dnia wszczęcia postępowania dla dostaw
i usług oraz 14 dni dla robót budowlanych.
7. Zamawiający może dopuścić możliwość złożenia oferty wariantowej lub oferty częściowej.
8. O ile Zamawiający dopuszcza wykonywanie zamówienia przez podwykonawców Zamawiający żąda od
Wykonawcy wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć
podwykonawcom oraz podania nazw podwykonawców, jeżeli przedmiotem zamówienia są roboty
budowlane lub usługi.
9. Modyfikacja treści SWZ- może także dotyczyć kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający
przedłuża termin otwarcia ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian
wynikających z modyfikacji SWZ.
10. Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do
wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji SWZ.
11. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający zamieszcza informację na swojej stronie internetowej.
12. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
Kryteriami oceny ofert są albo cena albo cena i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
13. Zmawiający może sporządzić SWZ w przypadku udzielenia zamówienia w trybie zapytania ofertowego
§ 10
Opis przedmiotu zamówienia lub specyfikacja techniczna
1.
Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie
dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ
na sporządzenie oferty. Do opisu wykorzystuje się nazwy i kody wspólnego słownika zamówień (CPV), przy
czym za wskazanie kodu odpowiada komisja przetargowa. .
2.
Przedmiot zamówienia może zostać opisany za pomocą wskazania producenta, nazwy własnej bądź w inny
sposób jednoznacznie go definiujący, jeżeli jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia, wynika
z istotnych wskazań Zamawiającego, bądź w przypadku dopuszczenia składania ofert równoważnych.
3.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest
obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełniają wymagania określone
przez Zamawiającego.
4.
Przedmiot zamówienia opisuje komórka wnioskująca, określona w § 2 ust 1 Regulaminu.
5.
Jeżeli przedmiotem zamówienia jest:
a)
wykonanie robót budowlanych, to opisu dokonuje się za pomocą dokumentacji projektowej lub i
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych lub charakterystyki przedmiotu
zamówienia.
b)
zaprojektowanie robót budowlanych, to opisu dokonuje się za pomocą charakterystyki przedmiotu
zamówienia.
c)
zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, to opisu dokonuje się za pomocą charakterystyki
przedmiotu zamówienia oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
6.
Szczegółowy zakres i formę dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru
robót budowlanych określa Zamawiający w dokumentacji przetargowej.
§11
Tryby udzielania zamówień
1. Zamówienia realizuje się w następujących trybach:
a) Przetargu nieograniczonego,
b) Zapytania ofertowego,
c) Zapytania ofertowego - postępowanie II etapowe,
d) Zamówienia z wolnej ręki.
2. Zamawiający może najpierw dokonać badania i oceny ofert, a następnie dokonać kwalifikacji wykonawcy,
którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków
udziału w postępowaniu, stosując odpowiednio przepisy art. 139 PZP.
3. Decyzję o wyborze trybu, w którym będzie prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia podejmuje
kierownik Zamawiającego na wniosek komisji przetargowej.
4. Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym publikowane jest na stronie internetowej Zamawiającego,
5. W przypadku pozostałych trybów Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej wyłączenie nazwę
zadania, tryb postępowania oraz nazwę wykonawcy, któremu udzielono zamówienia. Informacja
umieszczana jest niezwłocznie po zawarciu umowy.
§12
Przetarg nieograniczony
1. Przetarg nieograniczony to tryb udzielania zamówienia, w którym oferty mogą składać wszyscy
zainteresowani Wykonawcy.
2. Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, zamieszczając ogłoszenie o
zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Spółki.
3. Ogłoszenie o zamówieniu zawiera co najmniej:
a) nazwę i adres zamawiającego;
b) określenie trybu zamówienia;
c) określenie warunków zamówienia;
d) określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości
składania ofert częściowych;
e) informację o możliwości złożenia oferty wariantowej;
f) termin wykonania zamówienia;
g) warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków;
h) informację na temat wadium;
i) kryteria oceny ofert i ich znaczenie;
j) miejsce i termin składania ofert;
k) termin związania z ofertą
l) informacja o możliwości dokonania zmian w umowie
4. Zamawiający umieszcza na stronie internetowej Specyfikację Warunków Zamówienia,wraz ze wszystkimi
załącznikami.
5. Zamawiający wyznacza termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego na przygotowanie
oferty z tym, że termin ten nie może być krótszy niż 7dni licząc od dnia wszczęcia postępowania dla dostaw
i usług oraz 14 dni dla robót budowlanych.
6. Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę.
§13
Zapytanie ofertowe
1.
Zapytanie ofertowe to tryb udzielenia zamówienia, w którym Zamawiający kieruje informację o zamiarze
udzielenia zamówienia do wybranych przez siebie Wykonawców i zaprasza ich do składania ofert.
Zapytanie ofertowe powinno zostać skierowane do co najmniej trzech Wykonawców, chyba że z przyczyn
obiektywnych nie jest to możliwe lub jest to nadmiernie utrudnione.
2.
Prowadzenie postępowania w trybie zapytania ofertowego wymaga uzyskania uprzedniej zgody Zarządu
Spółki na wybór tego trybu. Zgody Zarządu Spółki wymaga także skierowanie zapytania ofertowego do
mniejszej, niż wskazana w ust 1, liczby Wykonawców.
3.
Do prowadzenia postępowania w trybie zapytania o cenę stosuje się następujące zasady:
a) Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania ofertowego, zapraszając do składania ofert
taką liczbę Wykonawców świadczących w ramach prowadzonej przez nich działalności dostawy,
usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, która zapewnia konkurencję oraz
wybór najkorzystniejszej oferty. Każdy z Wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę i nie
może jej zmienić,
b) Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę,
c) W przypadku, gdy wpłynie tylko jedna oferta nie podlegająca odrzuceniu i spełniająca wymagania
określone w zapytaniu ofertowym Zamawiający może udzielić zamówienia Wykonawcy, który złożył
tę ofertę lub unieważnić postępowanie;
d) Zamawiający ustala termin składania ofert nie krótszy niż 7dni licząc od dnia wszczęcia
postępowania dla dostaw i usług oraz 14 dni dla robót budowlanych.
4.
Zamawiający w zapytaniu ofertowym może wskazać w szczególności:
a) przedmiot zamówienia;
b) opis przedmiotu zamówienia;
c) termin wykonania zamówienia;
d) termin i miejsce składania ofert;
e) kryterium oceny ofert;
f)
opis sposobu obliczenia ceny;
g) informacje dotyczące sposobu przygotowania oferty;
h) informacje o oświadczeniach i dokumentach jakie mają dostarczyć Wykonawcy.
5.
Zamawiający w zapytaniu ofertowym może poprzestać na zażądaniu od Wykonawcy złożenia wyłącznie
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenia o braku podstaw do
wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
6.
Kryterium oceny ofert może być tylko cena jest cena lub cena i inne kryterium określone przez
Zamawiającego w zapytaniu ofertowym.
7.
Zapytanie ofertowe, za zgodą Zarządu, może nastąpić poprzez zapytanie telefoniczne, mailowe.
8.
Wykonawca powinien złożyć ofertę w terminie wskazanym przez Zamawiającego w zapytaniu ofertowym.
Oferta złożona przez Wykonawcę po terminie nie wiąże Zamawiającego.
9.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród złożonych ofert na podstawie kryterium
wskazanym w zapytaniu ofertowym. Jeżeli w zapytaniu ofertowym nie zostało określone kryterium oceny
ofert, przyjmuje się, że jedynym kryterium jest cena oferty.
10. Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
Zamawiający nie jest zobowiązany do informowania o wyborze oferty najkorzystniejszej pozostałych
Wykonawców.
§14
Zapytanie ofertowe - postępowanie II etapowe
1.
Zapytanie ofertowe - postępowanie II etapowe to tryb udzielenia zamówienia, w którym Zamawiający
kieruje zapytanie ofertowe do wybranych przez siebie Wykonawców, weryfikuje ich zdolność do
wykonania zamówienia oraz aspekty techniczne wykonania zamówienia i zaprasza ich do składania ofert.
Zapytanie ofertowe w postępowaniu II etapowym powinno zostać skierowane do co najmniej trzech
Wykonawców, chyba że z przyczyn obiektywnych nie jest to możliwe lub jest to nadmiernie utrudnione.
2.
Wykonawcy uczestniczą w postępowaniu II etapowym z zastrzeżeniem, iż do II etapu zostaje zaproszony
Wykonawca, którego oferta z I etapu została zaakceptowana.
3.
Wykonawca w I etapie składa ofertę techniczną a po jej zakwalifikowaniu do II etapu ofertę cenową.
Oferta techniczna musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego włącznie z podaniem kosztów
wykonania i eksploatacji inwestycji lub innych opisanych w postępowaniu Szczegółowe wymagania będą
zawarte w OPZ. Wykonawca zaproszony do złożenia oferty cenowej (II etap), poda koszt opracowania
założeń technicznych.
4.
Prowadzenie postępowania w trybie zapytania ofertowego II etapowego wymaga uzyskania uprzedniej
zgody Zarządu Spółki na wybór tego trybu. Zgody Zarządu Spółki wymaga także skierowanie zapytania
ofertowego do mniejszej, niż wskazana w ust 1, liczby Wykonawców.
5.
Do prowadzenia postępowania w trybie zapytania ofertowego – postępowania II etapowego stosuje się
następujące zasady:
a)
Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania o cenę, zapraszając do składania ofert taką
liczbę Wykonawców świadczących w ramach prowadzonej przez nich działalności będące
przedmiotem zamówienia, która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty.
Możliwość złożenia oferty cenowej może nastąpić w tylko w przypadku zakwalifikowania Wykonawcy
do etapu II. Każdy z Wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić;
b)
Zamawiający wyznacza termin na składanie ofert technicznych oraz wraz z zaproszeniem
przekazuje Opis przedmiotu zamówienia oraz wykaz dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia
postępowania dla etapu I;
c)
W przypadku kwalifikacji Wykonawców do etapu II, Zamawiający wyznacza termin na złożenie oferty
cenowej oraz przekazuje niezbędne dokumenty do przeprowadzenia postępowania dla etapu II;
d)
Wykonawcy niezakwalifikowani do II etapu zostaną powiadomieni pisemnie.
e)
Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę w II etapie.
f)
Zamawiający dopuszcza możliwość zakwalifikowania do II etapu tylko jednego Wykonawcy
spełniającego oczekiwania Zamawiającego, a po złożeniu oferty cenowej dokonania jego wyboru.
6. Zamawiający w zapytaniu ofertowym może wskazać w szczególności także :
a)
termin wykonania zamówienia;
b)
kryterium oceny ofert w II etapie;
c)
opis sposobu obliczenia ceny;
7. Zamawiający w zapytaniu ofertowym – postępowaniu II etapowym może poprzestać na zażądaniu od
Wykonawcy złożenia wyłącznie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz
oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
8. Kryterium oceny ofert w II etapie jest cena lub inne kryterium określone przez Zamawiającego w zapytaniu
ofertowym.
9. Oferta złożona przez Wykonawcę po terminie nie wiąże Zamawiającego.
§15
Zamówienie z wolnej ręki
1.
Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielania zamówienia, w których Zamawiający udziela zamówienia tylko
jednemu Wykonawcy po:
a)
rozeznaniu rynku poprzez zapytanie ofertowe lub
b)
przeprowadzeniu negocjacji.
2.
Zamówienie z wolnej ręki może zostać zastosowane, jeżeli zachodzi jedna z następujących przesłanek:
a)
dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę,
b)
z przyczyn technicznych i organizacyjnych,
c)
z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów,
d)
w przypadku zamówień awaryjnych, których realizacja jest wymagana natychmiastowo,
e)
w przypadku, gdy zostało przeprowadzone postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego lub
zapytania ofertowego i nie został wyłoniony Wykonawca.
f)
możliwe jest udzielenie zamówienia na dostawy, usługi lub roboty budowlane na korzystnych
warunkach.
g) zamówienie na dostawy jest dokonywane na giełdzie towarowej.
3.
W przypadku, o którym mowa w ust. 2 wymagana jest zgoda Zarządu Spółki, po przedstawieniu
okoliczności uzasadniających konieczność udzielania zamówienia z wolnej ręki.
§16
Wadium
1.
Zamawiający może żądać od wykonawców wniesienia wadium.
2.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za wniesione uważa się, jeżeli kwota wadium
wnoszonego w pieniądzu znajduje się na koncie Zamawiającego najpóźniej przed terminem otwarcia ofert
(data i godzina).
3.
Zamawiający określa wadium w wysokości do 3% szacowanej wartości zamówienia.
4.
Jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych lub udziela zamówienia w częściach, określa
wówczas kwotę wadium dla każdej z części.
5.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych:
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości).
6.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez
Zamawiającego. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa wyżej,
Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7.
Zamawiający przechowuje wadium na rachunku bankowym.
8.
Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu
ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres
związania ofertą.
9.
Złożenie przez Wykonawcę wniosku o zwrot wadium, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z
Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej.
10. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia wystąpienia
jednej z okoliczności:
a)upływu terminu związania ofertą;
b)zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
c)unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało
rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
11. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku zwraca
wadium wykonawcy:
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
b) którego oferta została odrzucona;
c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza;
d) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność
unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
12. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku
bankowego, na którym było ono przechowywane (o ile jest on oprocentowany). Może ono zostać
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy
na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
13. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub
poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie
gwarancji lub poręczenia, o których mowa wyżej, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z
żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
a.
wykonawca w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego nie złożył wymaganych w postępowaniu
dokumentów lub oświadczeń potwierdzających, iż nie podlega on wykluczeniu lub/oraz spełnia
warunki udziału w postępowaniu lub innych dokumentów i oświadczeń niezbędnych do
przeprowadzenia danego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a także w sytuacji,
gdy nie wyraził on zgody na poprawienie omyłek, w trybie określonym w Regulaminie - co
spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,
b.
wykonawca, którego oferta została wybrana:
-
odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
-
nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
c.
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po
stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
§ 17
Odrzucenie oferty
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
a.
została złożona po terminie składania ofert,
b.
została złożona przez wykonawcę:
-
podlegającego wykluczeniu z postępowania lub
-
niespełniającego warunków udziału w postępowaniu lub
-
który nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
albo oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub
kryteriów selekcji lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzających brak podstaw
wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub innych dokumentów lub
oświadczeń,
c.
jest niezgodna z przepisami ustawy,
d.
jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
e.
jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia,
f.
nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz
organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
określonymi przez zamawiającego,
g.
została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia
1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
h.
zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia,
i.
została złożona przez wykonawcę niezaproszonego do składania ofert,
j.
zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu, nie podlegające poprawieniu przez Zamawiającego,
k.
wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie przez Zamawiającego:
-
oczywiste omyłki pisarskie,
-
oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
-
inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych
zmian w treści oferty,
l.
wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
m.
wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na wybór jego oferty po upływie terminu związania ofertą;
n.
wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium
nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium,
o.
oferta wariantowa nie została złożona lub nie spełnia minimalnych wymagań określonych przez
zamawiającego, w przypadku gdy zamawiający wymagał jej złożenia,
p.
jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a
tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób;
q.
obejmuje ona urządzenia informatyczne lub oprogramowanie wskazane w rekomendacji, o której
mowa w art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz. U.
poz. 1560), stwierdzającej ich negatywny wpływ na bezpieczeństwo publiczne lub bezpieczeństwo
narodowe,
§18
Ocena ofert i wybór najkorzystniejszej oferty
1.
Jeżeli w treści zapytania ofertowego lub SWZ nie zastrzeżono inaczej, termin związania ofertą wynosi 60
dni. Termin ten liczony jest od dnia upływu terminu składania ofert.
2.
Wykonawcy mogą przedłużyć termin związania ofertą na wniosek Zamawiającego albo samodzielnie na
okres nie dłuższy niż kolejne 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody przez Wykonawcę powoduje odrzucenie
jego oferty.
3.
Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu
ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres
związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty
najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie
wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
4.
W toku badania ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych
ofert. Niedopuszczalne jest, z zastrzeżeniem ust.5 dokonywanie jakichkolwiek zmian w jej treści.
5.
W sytuacji, gdy oferta zawiera omyłki rachunkowe, pisarskie lub inne omyłki w ofercie Wykonawcy -
Zamawiający poprawi w treści oferty te omyłki Zamawiający poinformuje o tym Wykonawcę, jeżeli omyłki
te będą miały wpływ na wybór oferty najkorzystniejszej w postępowaniu lub oferta tego Wykonawcy okaże
się ofertą najkorzystniejszą. . W przypadku braku sprzeciwu w wyznaczonym przez Zamawiającego
terminie uważa się, że Wykonawca zaakceptował poprawki. W przypadku braku zgody na poprawienie
omyłek, Zamawiający zastrzega sobie prawo zatrzymania wadium.
6.
W przypadku, kiedy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących
elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Wykonawca zobowiązany jest udowodnić, że za
oferowaną cenę jest w stanie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
7.
Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku
podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług dla celów
zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę
podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W ofercie takiej, Wykonawca ma
obowiązek:
a) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u
zamawiającego obowiązku podatkowego;
b) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do
powstania obowiązku podatkowego;
c) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty
podatku;
d) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała
zastosowanie.
8.
Zamawiający wybierze spośród ważnych ofert, ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert
określonych w SWZ lub zapytaniu ofertowym.
9.
Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
a)
nie wpłynęła żadna oferta nie podlegająca odrzuceniu,
b)
cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia,
c)
postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiająca zawarcie umowy.
10. Zamawiający może w każdej chwili unieważnić postępowanie (zakończyć postępowanie bez wyboru
jakiejkolwiek oferty) w całości lub części bez konieczności podawania przyczyny. W przypadku
unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia (lub zakończenia postępowania bez wyboru oferty),
niezależnie od tego przyczyny, Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia względem
Zamawiającego.
11. Zamawiający o wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania, poinformuje Wykonawców, którzy złożyli
oferty, a w przypadku przetargu nieograniczonego zamieści ogłoszenie o wyborze na stronie internetowej.
12. Ogłoszenie o wyborze oferty zawiera co najmniej:
a)
przedmiot zamówienia,
b)
kryterium wyboru oferty,
c)
ilość złożonych ofert,
d)
nazwę i adres wybranego Wykonawcy,
e)
cenę brutto wybranej oferty
13. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w terminie 7 dni od
dnia otrzymania zawiadomienia o wyborze oferty, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą
spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że kierownik Zamawiającego
postanowi inaczej.
14. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienie nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na
to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający
spośród tych ofert może wybierać ofertę z niższą ceną.
15. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze
względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub o takiej samej cenie i takim samym innym
kryterium, Zamawiający może wezwać Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie
określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
16. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w
złożonych ofertach. Jeżeli pomimo złożenia ofert dodatkowych nie można dokonać wyboru oferty
najkorzystniejszej oferty, Zamawiający może umorzyć postępowanie lub ponowić wezwanie do złożenia
ofert dodatkowych.
§19
Umowy
1. Do umów stosuje się przepisy kodeksu cywilnego.
2. Z zastrzeżeniem postanowień niniejszego paragrafu, zakres świadczenia Wykonawcy, wynikający z
umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. W szczególnie uzasadnionych
przypadkach dopuszczalna jest zmiana sposobu spełnienia świadczenia przed zawarciem umowy na
skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru najkorzystniejszej oferty lub
zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
3. Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadkach określonych w art. 456 PZP.
4. Umowa oraz aneks wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności, chyba że przepisy odrębne
wymagają formy szczególnej.
5. Komórka wnioskująca o aneks do umowy winna określić szczegółowe uzasadnienie jego zawarcia.
Wniosek o aneks do umowy składany jest do sekcji LI.
6. W przypadku nienależytego wywiązywania się z umowy przez poszczególnych Wykonawców, sekcja LI
(po otrzymaniu stosownej pisemnej informacji od kierownika działu merytorycznie odpowiedzialnego za
zamówienie) składa do Zarządu Spółki informacje o zaistnieniu powyższego faktu, informacja ta powinna
zawierać:
a)
uzasadnienie, że dany Wykonawca, nie wywiązuje się należycie z wykonywania umowy wraz z
korespondencją z Wykonawcą
b)
podstawę do naliczenia kar umownych, zgodnie z zapisami danej umowy.
7. Z zastrzeżeniem ust 8 i 9, rzeczowy zakres umów na dostawy i usługi za zgodą Stron, może ulec zmianie.
8. Umowa może zostać zmieniona, w następujących przypadkach:
1)
z przyczyn niezależnych od stron, umowa nie może zostać wykonana w terminie umownym albo jej
wykonanie w tym terminie wiąże się z nadzwyczajnymi trudnościami,
2)
z zastrzeżeniem ust 9, zmiana umowy nie ma charakteru istotnego, w szczególności:
a)
nie zmienia ogólnego charakteru umowy w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu
b)
nie wprowadza warunków, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto by oferty
innej treści,
9. Umowa może zostać zmieniona także w przypadku gdy:
a) zmiana dotyczy postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano
wyboru Wykonawcy, polegającej na przedłużeniu terminu zakończenia robót, co najmniej o okres
odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu usługi, dostawy, roboty budowlanej w przypadku:
1)
wystąpienia konieczności udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem
podstawowym, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy.
2)
wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych /w tym z uwagi na istotne wady
dokumentacji/, zamiennych lub zaniechanych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu
umowy.
3)
wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania zmian w
dokumentacji projektowej, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót
mających wpływ na termin wykonania robót.
4)
wystąpienia
niemożliwych
do
przewidzenia
niekorzystnych
warunków
atmosferycznych
uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac
określonych umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków
atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności,
za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność.
b) zmiana dotyczy postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano
wyboru Wykonawcy, przez zmianę sposobu wykonania przedmiotu umowy, zmianę wynagrodzenia
Wykonawcy lub poprzez przedłużenie terminu zakończenia usługi, dostawy lub roboty budowlanej w
przypadku:
1)
zmian technologicznych korzystnych dla Zamawiającego spowodowanych w szczególności:
pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji lub nowszej technologii
wykonania robót umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót.
2)
konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części zamówienia, przy zastosowaniu odmiennych
rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a
wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji.
3)
wystąpienia odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków
geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych, które mogą skutkować w świetle
dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy.
4)
wystąpienia odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków
terenu
budowy,
w
szczególności
napotkania
nie
zinwentaryzowanych,
lub
błędnie
zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych.
5)
konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub
materiałowych.
6)
wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub zaniechanych.
c) dopuszczalność innej zmiany została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu albo w dokumentach
zamówienia.
10. Wszystkie umowy rejestrowane są przez dział AO.
11. Zamawiający może wymagać od Wykonawców wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
W przypadku wymagania zabezpieczenia należytego wykonania umowy Wykonawca wnosi je przed
podpisaniem umowy, zaś dla robót budowlanych najpóźniej do dnia przekazania placu budowy. . Sekcja LI
odpowiada za sprawdzenie prawidłowości wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
następnie przedkłada umowę dla Zarządu Spółki do podpisu.
12. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy i
roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji.
13. Zabezpieczenie wnoszone w formie pieniężnej Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy
wskazany przez Zamawiającego.
14. W przypadku zabezpieczenia wnoszonego w formie pieniężnej, Zamawiający może umożliwić wniesienie
30% kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed zawarciem umowy, natomiast pozostała
część zabezpieczenia tj. 70% zostanie wniesiona w postaci potrąceń dokonywanych przez Zamawiającego
z należności Wykonawcy za częściową realizację przedmiotu umowy.
15. Wykonawca może pisemnie wnioskować do Zamawiającego o wyrażenie zgody na zaliczenie wadium na
poczet zabezpieczenia należytego wykonania.
16. Wysokość zabezpieczenia ustala się w wysokości od 2% do 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie. W
przypadku zwiększenia wartości umowy (udzielenia zamówienia uzupełniającego lub dodatkowego)
Zamawiający może żądać wniesienia dodatkowego zabezpieczenia do 10% łącznej wartości zamówienia
podstawowego wraz zamówieniami uzupełniającymi i dodatkowymi - w terminie do 14 dni, od dnia w którym
nastąpiło zwiększenie wartości umowy.
17. Zamawiający zwraca 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez
Zamawiającego za należycie wykonane. 30% wysokości zabezpieczenia pozostawiona jest na
zabezpieczenie z tytułu rękojmi lub gwarancji za wykonane roboty. Zabezpieczenie to jest zwracane
najpóźniej w 15 dniu po upływie okresu rękojmi lub gwarancji. W przypadku gwarancji bankowej lub
ubezpieczeniowej - winna być zawarta na cały okres trwania rękojmi i gwarancji.
18. W przypadku wniesienia zabezpieczenia tylko na wykonanie umowy, zostanie ono zwrócone w 100% po
30 dniach od dnia wykonania umowy i uznaniu przez Zamawiającego umowy za należycie wykonaną.
19. Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku
bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy
20. Komórkami odpowiedzialnymi za kontrolę prawidłowości wniesienia oraz za zwrot zabezpieczenia
należytego wykonania umowy są sekcja LI i dział FK. Dział FK na pisemny wniosek sekcji LI zwraca
zabezpieczenie.
§20
Środki ochrony prawnej
1.
Środki ochrony prawnej przysługują wyłącznie Wykonawcom biorącym udział w danym postępowaniu.
2.
Wobec czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania Wykonawca biorący udział w
postępowaniu może wnieść pisemne odwołanie do Zarządu Spółki.
3.
Odwołanie wnosi się w terminie 3 dni od dnia, w którym Wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość
o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, z zastrzeżeniem, że odwołanie dotyczące
postanowień specyfikacji warunków zamówienia wnosi się nie później niż 3 dni przed upływem terminu
składania ofert. Odwołanie uważa się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynęło do Zamawiającego do
godziny 15.00 ostatniego dnia roboczego terminu przewidzianego na jego wniesienie.
4.
Wniesienie odwołania jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
5.
Zamawiający odrzuca odwołanie wniesione po terminie lub wniesione przez podmiot nieuprawniony.
6.
Odwołanie powinno wyraźnie wskazywać czynność, której dotyczy, a także zawierać żądanie, zwięzłe
przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie odwołania
7.
Wniesienie odwołania nie przerywa biegu związania ofertą.
8.
Decyzja Zarządu Spółki o rozstrzygnięciu odwołania jest ostateczna i nie podlega zaskarżeniu. Decyzja
Zarządu Spółki w tej sprawie zapada w formie uchwały. Dzień podjęcia rzeczonej uchwały jest dniem
rozstrzygnięcia odwołania.
§ 21
Postanowienia końcowe
1. Do zamówień udzielanych w oparciu o niniejszy Regulamin nie znajdują zastosowania przepisy ustawy
PZP, poza przypadkami wprost wskazanymi. Zamawiający może jednak zastosować pomocniczo przepisy
PZP, do których nie ma bezpośrednich odesłań, jeśli jest to uzasadnione zaistniałą sytuacją i zgodne z
dobrem postępowania. W takim przypadku Kierownik Zamawiającego określi zakres zastosowania tych
przepisów.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik Zamawiającego może odstąpić od stosowania
Regulaminu w stosunku do danego zamówienia sektorowego, w całości lub części.
3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 28 stycznia 2021 roku.
4. Z dniem wskazanym w ust 3, traci moc Regulamin Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji udzielania
zamówień sektorowych, przyjęty Zarządzeniem nr 42/2019 Prezesa Zarządu Zamawiającego, z tym
zastrzeżeniem iż Regulamin ten ma zastosowanie do zakończenia postępowań wszczętych na jego
podstawie.Rada Nadzorcza PWik sp. z o.o. 16.12.2020 r.
Uchwała nr 12/2020
Rady Nadzorczej PWiK sp. z 0.0.
z siedzibą w Szczecinku
z dnia 16 grudnia 2020 roku
w sprawie ustalenia limitu darowizn na rok 2021
Rada Nadzorcza Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinku
uchwala, co następuje:
1.
$1
Rada Nadzorcza ustala limit darowizn na rok 2021 w ogólnej kwocie 22 200,00 (słownie:
dwadzieścia dwa tysiące dwieście 00/100) złotych.
Dofinansowanie udzielane będzie na pisemny wniosek ubiegającego się o dofinansowanie,
którym może być wyłącznie:
a) Wspólnik Spółki lub podmioty mu podlegające (za zgodą Wspólnika Spółki) na
finansowanie nieodpłatnych imprez masowych lub działania związane z ochroną zdrowia
lub życia mieszkańców, ,
b) Stowarzyszenie Hospicjum im. Św. Franciszka z Asyżu z siedzibą przy ul. Bukowej w
Szczecinku, obejmujące swoim działaniem teren wszystkich gmin reprezentowanych
przez Wspólników spółki.
3. Na działania, o których mowa w punkcie 2a przeznaczona zostanie kwota 15 000 (słownie:
piętnaście tysięcy 00/100) złotych. Dofinansowanie udzielane będzie do czasu wyczerpania
środków przypadających na daną Gminę proporcjonalnie do posiadanych udziałów:
Miasto Szczecinek — do kwoty 5 494,00 zł;
Gmina Barwice — do kwoty 1 941,00 zł;
Gmina Biały Bór — do kwoty 2 346,00 zł;
Gmina Borne Sulinowo — do kwoty 1 967,00 zł;
Gmina Grzmiąca —do kwoty 2 210,00 zł;
Gmina Szczecinek — do kwoty 1 042,00 zł.
Na hospicjum, o którym mowa w punkcie 2b przeznaczona zostanie kwota 7 200 (słownie:
siedem tysięcy dwieście 00/100) złotych na działania związane działalnością charytatywno—
opiekuńczą, opieką medyczną nad osobami w terminalnym okresie choroby nowotworowej, jak
też ich rodzinami w czasie choroby i w okresie żałoby. Dofinansowanie udzielone zostanie na
bieżącą obsługę techniczną hospicjum.
20 SA
NZ CZ RH.
© o
$2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
|
Przewodniczący fp pacz
PRZEWOD ZĄCY
SWRGGAJE ASB Rad adzotczej, +14:
PAD Mojsiewicz