Zarządzenie Nr 26/2021
Zarządu Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Opocznie
z dnia 12 kwietnia 2021 r.
w sprawie: Regulaminu__ postępowania _przy udzielania zamówień
publicznych w Spółce
Mając na uwadze okoliczność, iż Spółka jest „zamawiającym” w rozumieniu przepisów prawa
powszechnego, regulujących udzielanie zamówień publicznych, Zarząd Spółki ustala
niniejszym następujące zasady postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w PGK
Sp. z 0.0. w Opocznie.
Rozdz. I .
POSTANOWIENIA OGOLNE
81
1. Ilekroć w niniejszym Regulaminie mowa jesto:
1) Ustawie lub PZP- należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 września 2019 Prawo
zamówień publicznych (na dzień Zarządzenia: tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz.
2019 ze zmianami),
2) trybie udzielania zamówień - należy przez to rozumieć odpowiednio jeden z trybów
postępowania, o którym mowa w przepisach Ustawy, albo tryby zawierania umów
określone w przepisach kodeksu cywilnego,
3) Zamawiającym lub Spółce- należy przez to rozumieć PGK Sp. z o.o. w Opocznie,
4) kierowniku zamawiającego - należy przez to rozumieć Zarząd PGK Sp. z 0.0. w
Opocznie.
5) komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne Spółki
zgodnie z jej Schematem Organizacyjnym.
6) komisji przetargowej - należy przez to rozumieć:
— komisję powołaną stosownie do przepisów Ustawy, lub
— komisje powoływane do przeprowadzenia procedur udzielenia zamówienia w
oparciu o przepisy kodeksu cywilnego,
7) wykonawcy: należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę
organizacyjną nieposiadająca osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie
zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia
publicznego,
8) UZP- Urząd Zamówień Publicznych,
9) SWZ- specyfikacja warunków zamówienia,
10) SZ- specyfikacja zamówienia, w postępowaniach opartych na przepisach kodeksu
cywilnego.
$ 2
1. Wszystkie zamówienia udzielane przez Zamawiającego są zamówieniami publicznymi i jako
takie winny być udzielane zgodnie z zasadami określanymi w niniejszym Regulaminie.
2. Na czele systemu zamówień publicznych w Spółce stoi kierownik Zamawiającego.
3. Wszyscy pracownicy Spółki obowiązani są do rzetelnej współpracy w dobrej wierze z
pracownikami aktywnie uczestniczącymi w procesie udzielania zamówień, w szczególności
do należytego przygotowania przedmiotu zamówienia, ustalenia jego wartości
szacunkowej, udzielania wszelkich koniecznych wyjaśnień lub opinii, niezbędnych dla
prawidłowego udzielenia zamówienia. Wskazany obowiązek dotyczy w szczególności
wniosków komisji o wyjaśnienia wątpliwości, kierowanych na etapie wstępnym
(wewnętrznym) postępowania prowadzonego zgodnie z przepisami ustawy.
4. W zależności od ustalonej z należytą starannością wartości szacunkowej przedmiotu
zamówienia oraz decyzji kierownika zamawiającego wyróżnia się zamówienia:
1
AL
1) udzielane na podstawie i w oparciu o przepisy ustawy, albo
2) do których nie stosuje się przepisów ustawy- udzielane przy zachowaniu zasad
określonych w niniejszym Regulaminie.
$3
Komisja przetargowa
„ Komisja przetargowa działa w oparciu o przepisy ustawy lub postanowienia niniejszego
Regulaminu oraz postanowienia zarządzeń powołujących komisję w ustalonym składzie do
przeprowadzenia danego postępowania.
„. Komisja przetargowa jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego
powoływanym do:
- oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia,
—- badania i oceny ofert,
— przedłożenia kierownikowi propozycji treści czynności w postępowaniu,
z zastrzeżeniem postanowień poniższych.
„ Kierownik zamawiającego może powierzyć komisji przetargowej dokonanie także innych,
niż określone w ust. 2, czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz czynności
związanych z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówienia.
. Komisja liczy minimum 3 członków (w tym przewodniczący): stałych i doraźnych,
powoływanych dla konkretnych postępowań, przy czym co najmniej jednego członka komisji
powołuje się spośród stałych członków komisji. Każdy z członków komisji ma określony
zakres zadań. Pracami komisji kieruje Przewodniczący.
. Wykaz stałych członków komisji przetargowej stanowi załącznik nr_1 do niniejszego
Regulaminu. Wzór Zarządzenia o powołaniu komisji przetargowej stanowi załącznik nr 2
do niniejszego Regulaminu.
$4
. Przewodniczący komisji:
1) kieruje pracami komisji i reprezentuje ją na zewnątrz,
2) wyznacza terminy posiedzeń komisji, prowadzi posiedzenia oraz informuje kierownika
zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego,
w przypadku wyłączenia członka komisji lub biegłego albo ich nieobecności, wnosi o
uzupełnienie składu komisji/ powołanie nowego biegłego lub o wyrażenie zgody na
pracę komisji w niepełnym składzie (jednakże minimum 3 osoby).
4) podejmuje decyzje o ewentualnym wyłączeniu członków komisji,
5) nadzoruje prawidłowe prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamó-
wienia publicznego,
6) zarządza i nadzoruje dokonanie czynności ogłoszeń: o zamówieniu, o wyborze oferty i o
udzieleniu zamówienia,
7) przedkłada kierownikowi zamawiającego dokumenty wymagające jego akceptacji.
„. Sekretarz komisji gromadzi i prowadzi dokumentację postępowania oraz niezwłocznie informuje
przewodniczącego o stwierdzonych nieprawidłowościach w dokumentacji a także odbiera
oświadczenia członków komisji oraz biegłych i innych osób uczestniczących w postępowaniu o braku
istnienia okoliczności skutkujących wyłączeniu z postępowania.
„ Komisja przetargowa obowiązana jest podejmować wszystkie czynności postępowania zgodnie
z zasadami zawartymi w niniejszym Regulaminie oraz w obowiązujących przepisach prawa, bez
nieuzasadnionej zwłoki, z zachowaniem zasad obiektywizmu, rzetelności oraz mając na uwadze
interes Zamawiającego.
3
No”
85
Stali członkowie komisji przetargowej obowiązani są uczestniczyć w szkoleniach z zakresu zamówień
publicznych. O skierowanie na szkolenia decyduje kierownik Zamawiającego z własnej inicjatywy lub
na wniosek stałych członków komisji przetargowej.
Rozdz. II
ZAMÓWIENIA UDZIELANE NA PODSTAWIE I W OPARCIU
O PRZEPISY USTAWY
86
Obowiązki komisji przetargowej
1. W zakresie zamówień udzielanych na podstawie Ustawy, Komisja przetargowa podejmuje
czynności z dniem jej powołania i doręczenia Przewodniczącemu zatwierdzonego przez
kierownika Zamawiającego wniosku o wszczęcie postępowania, obejmującego co najmniej:
— precyzyjny opis przedmiotu zamówienia,
— wartość szacunkową przedmiotu zamówienia (bez VAT) z uzasadnieniem podstaw jej
ustalenia.
2. Czynności komisji (jej wyznaczonych członków) obejmują:
a) Ocena poprawności opisu przedmiotu zamówienia i wartości szacunkowej,
b) Przygotowanie projektu SWZ oraz ogłoszenia o zamówienie,
c) Przedłożenie SWZ do zatwierdzenia kierownikowi Zamawiającego oraz publikacja ogłoszenia
w BZP lub DUWE a także przekazanie w/w opracowań właściwemu pracownikowi
(informatykowi) do publikacji na stronie internetowej Spółki,
rzetelne prowadzenie protokołu postępowania,
przeprowadzenie wszystkich niezbędnych czynności postępowania zgodnie z Ustawą, tj.:
udzielanie wyjaśnień lub zmian SWZ i ogłoszeń, otwarcie ofert, badanie formalne i
merytoryczne ofert, przygotowanie projektów wezwań, wystąpień, wniosków itp., przedłożenie
kierownikowi Zamawiającego propozycji rozstrzygnięć, dopilnowania doręczenia
wykonawcom treści podjętych czynności, przygotowanie i publikacja ogłoszenia o
zakończeniu postępowania, zwrot wadium.
3. Kompletna dokumentacja postępowania (protokół wraz ze wszystkimi załącznikami)
przechowywana jest w archiwum Spółki przez okres wymagany Ustawą.
87
Zawarcie i wykonanie umowy
1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie i miejscu
wyznaczonym w doręczonym wykonawcy wezwaniu do zawarcia umowy, przy czym termin
ten winien być zgodny z ustawą.
2. Umowę, w oparciu o wzór załączony w SWZ (zweryfikowany uprzednio przez specjalistę
ds. prawnych Zamawiającego), sporządza uprawniony pracownik Spółki oraz przełożony
komórki organizacyjnej Zamawiającego, na rzecz której udzielono zamówienia i przedkłada
kierownikowi zamawiającego w odpowiedniej liczbie egzemplarzy.
3. Nad wykonaniem umowy pieczę sprawują:
1) pod względem formalno- prawnym: specjalista ds. prawnych Zamawiającego,
2) pod względem finansowo- księgowym: Główny Księgowy,
3) pod względem merytorycznym (co do przedmiotu, terminów, egzekwowanie uprawnień
zamawiającego z tytułu rękojmi i gwarancji, wnioskowanie o zwrot zabezpieczenia
należytego wykonania umowy): uprawniony (wskazany w umowie) pracownik Spółki oraz
przełożony komórki organizacyjnej Zamawiającego, na rzecz której udzielono
zamówienia.
4. Pracownicy odpowiedzialni za wykonanie umowy pod względem merytorycznym
obowiązani są niezwłocznie informować pozostałych pracowników obowiązanych do
pieczy nad wykonaniem umowy, o wszystkich nieprawidłowościach w wykonaniu umowy
wymagających podjęcia działań prawnych lub finansowych.
3
N—
Q
nn —
88
Pozostałe obowiązki stałych członków komisji przetargowej
. Stali członkowie komisji przetargowej obowiązani są prowadzić rejestr zamówień
publicznych w Spółce z oznaczeniem minimum: nr ewidencyjnego, przedmiotu oraz
sposobu zakończenia postępowania.
. Upoważniony członek stałej komisji przetargowej sporządza i przekazuje Prezesowi
Urzędu Zamówień Publicznych roczne sprawozdanie z postępowań
przeprowadzonych przez PGK Sp. z o.o., w danym roku zgodnie z przepisami Ustawy.
Rozdz. III
ZAMÓWIENIA DO KTÓRYCH NIE STOSUJE SIĘ PRZEPISÓW USTAWY
9
. W stosunku do zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza równowartości
kwoty 130.000,00 zł oraz zamówień sektorowych- tj. udzielanych na rzecz zapewnienia
potrzeb (tak bieżących jak i inwestycyjnych) Zakładu Wodociągów, Kanalizacji i
Oczyszczalni Ścieków, których wartość jest niższa od kwot określonych w Dzienniku
Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej „Monitor Polski”, o którym mowa w art. 3 ust. 3 Ustawy,
co do których kierownik zamawiającego nie postanowił inaczej, nie stosuje się przepisów
ustawy.
. Procedura postępowania w zakresie udzielania zamówień określonych w niniejszym
Rozdziale wszczynana jest i prowadzona wg odpowiednio stosowanych postanowień
Rozdz. Il, z zastrzeżeniem odrębności określonych niżej w ust. 3-6 niniejszego paragrafu i
$ 10 Regulaminu.
. Zamówienia określone w ust. 1 udziela się:
a) Jeżeli wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza równowartości kwoty
95.000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych) - po przeprowadzeniu
co najmniej negocjacji warunków umowy z jednym wykonawcą,
b) Jeżeli wartość szacunkowa zamówień sektorowych- tj. udzielanych na rzecz
zapewnienia potrzeb (tak bieżących jak i inwestycyjnych) Zakładu Wodociągów
iKanalizacjj i Oczyszczalni Ścieków, nie przekracza równowartości kwoty
200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) — po przeprowadzeniu co najmniej
negocjacji warunków umowy z jednym wykonawcą,
c) Jeżeli wartość szacunkowa zamówienia przekracza równowartość kwoty 95.000,00
zł (słownie: dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych) — w przypadku zamówień
niesektorowych oraz 200 000,00 (słownie: dwieście tysięcy złotych) - w przypadku
zamówień sektorowych, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu,
- przy zachowaniu zasad konkurencji i równego traktowania, co oznacza
zaproszenie do złożenia oferty możliwie dużą liczbę zidentyfikowanych
wykonawców, mogących wykonać zamówienia, nie mniej jednak niż 3 (trzech),
z zastrzeżeniem postanowień ust. 4,
„. W stosunku do zamówień, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu i które spełniają
jeden z poniższych warunków, tj.:
a) ze względu na swą specyfikę są obiektywnie trudne do udzielenia przy zachowaniu
zasad określonych w ust 3 lit. „c” niniejszego paragrafu, lub
b) zachodzi pilna potrzeba ich udzielenia, bez względu na źródło owej potrzeby,
dopuszcza się udzielenie zamówienia po negocjacjach z tylko jednym wykonawcą.
W kontaktach z wykonawcami przy udzielaniu zamówień określonych w ust. 1 zachowuje
się co najmniej jedną z wybranych form: pisemną, telefoniczną lub e-mail.
. Uczestnikami procedury udzielania zamówień określonych w ust. 1 są zainteresowani
przełożeni komórek organizacyjnych (względnie wyznaczeni przez nich pracownicy danej
komórki), kierownik zamawiającego oraz właściwi pracownicy — odpowiedzialni za
zaopatrzenie lub magazyny Spółki.
1.
810
Komisja przetargowa po otrzymaniu zatwierdzonego przez kierownika Zamawiającego
wniosku o wszczęcie postępowania, spełniającego wymagania określone w $ 6 ust. 1
Regulaminu, przystępuje do realizacji zamówienia, poprzez:
1) przygotowanie specyfikacji zamówienia bądź ustalenie listy potencjalnych wykonawców
- przy zapytaniu ofertowym lub negocjacjach tylko z jednym wykonawcą w oparciu o
postanowienia $ 9 ust. 3 lit. „c” i ust. 4 Regulaminu,
2) przeprowadzenie procedury udzielenie zamówienia (ogłoszenie/zaproszenie, otwarcie
ofert/ przeprowadzenie negocjacji, propozycja wyboru oferty/ przedłożenie wyników
negocjacji),
3) sporządzenie Protokołu postępowania,
4) wnioskowanie do kierownika zamawiającego o zatwierdzenie wyników lub umorzenia
postępowania,
5) wnioskowanie o zawarcie umowy z wykonawcą, którego ofertę wybrano lub z którym
ustalono warunki realizacji zamówienia- w tym zakresie stosuje się postanowienia $ 7
ust. 2 Regulaminu.
. W postępowaniach określonych niniejszym rozdziałem stosuje się odpowiednio
postanowienia $ 7 ust. 3 i 4 niniejszego Regulaminu.
„. Wzór Specyfikacji zamówienia stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu
58 11
.. Protokół postępowania obejmuje co najmniej:
1) czynności postępowania, w tym: określenie przedmiotu zamówienia i wartości
szacunkowej, wskazanie wykonawców do których zostało przekazane zapytanie
ofertowe,
2) załączniki, tj.. zatwierdzony wniosek o wszczęcie postępowania, oferty, lub notatkę
służbową z negocjacji, wniosek o zatwierdzenie wyników, protokoły odbiorowe
(z wykonania zamówienia),
3) datę sporządzenia i podpis sporządzającego.
„. W stosunku do zamówień sektorowych o wartościach w przedziale od równowartości kwoty
130.000,00 zł do równowartości kwot aktualnych określonych w obwieszczeniu Prezesa
Urzędu Zamówień Publicznych ogłoszonego w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej
Polskiej „Monitor Polski”, w protokole/ notatce służbowej zawierającej czynności
postępowania, należy zawrzeć wzmiankę, iż wartość zamówienia przekracza równowartość
kwoty 130.000,00 zł.
Protokoły wraz załącznikami należy przechowywać przez okres 4 lat.
. Zamówienia udzielane w oparciu o postanowienia niniejszego rozdziału wpisywane są w wg
kolejności wszczęcia do rejestru zrealizowanych zamówień, prowadzonego w DWIiOŚ.
Rejestr obejmuje co najmniej: nr ewidencyjny postępowania, przedmiot, sposób
zakończenia.
Rozdz. IV
UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ NA ZADANIA WSPÓŁFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW
UNII EUROPEJSKIEJ LUB BUDŻETU PAŃSTWA
8 12
Udzielanie zamówień, których wartość nie przekracza kwoty 130.000,00 zł
Do udzielania zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej lub budżetu
państwa, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty
130.000,00 zł oraz w stosunku do zamówień sektorowych, których wartość jest niższa od
kwot określonych w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej „Monitor Polski”,
o którym mowa w art. 3 ust. 3 Ustawy, należy posiłkowo stosować zasady wynikające z
przepisów ustawy o finansach publicznych, które nakazują dokonywanie wydatków
5
środków publicznych w sposób celowy i oszczędny, przy jednoczesnym uzyskiwaniu
najlepszych efektów z poniesionych nakładów. Udzielanie zamówienia powinno nastąpić
w oparciu o najkorzystniejszą ekonomicznie i jakościowo ofertę.
2. Zamawiający udziela zamówienia przestrzegając prawa wspólnotowego i krajowego m.in.
przy zachowaniu:
1) zasady przejrzystości i jawności prowadzonego postępowania, tj. z podaniem do
publicznej wiadomości informacji o: wszczęciu i prowadzeniu postępowania oraz
informacji o wyborze najkorzystniejszej ekonomicznie i jakościowo oferty, w
szczególności na stronie internetowej Spółki,
2) zasady ochrony uczciwej konkurencji, w szczególności w zakresie opisu przedmiotu
zamówienia- opis przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia,
jest dopuszczalny wyjątkowo, jeżeli jest to uzasadnione specyfiką zamówienia i
zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie
dokładnych określeń- w takim wypadku zamawiający zamieszcza w opisie przedmiotu
zamówienia wyrazy "lub równoważny”,
3) równego i niedyskryminującego traktowania wykonawców,
4) zasady pisemności postępowania,
5) wszelkich starań w celu uniknięcia konfliktu interesów rozumianego jako brak
bezstronności i obiektywności przy wyłanianiu przez beneficjenta wykonawcy do
zamówienia w ramach realizowanego projektu.
3. Do udzielania zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej lub budżetu
państwa stosuje się także zasady określone w regulujących to współfinansowanie aktach
prawnych, wytycznych czy regulaminach.
4. Zamówienie kończy się zawarciem umowy o udzielenie zamówienia albo zamknięciem
postępowania bez zawarcia umowy- w takim wypadku konieczne jest uzasadnienie.
Umowę zawiera się w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, chyba że przepisy
wymagają szczególnej formy prawnej dla zachowania jej ważności.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym rozdziale mają zastosowanie odpowiednie
przepisy Kodeksu Cywilnego, chyba że przepisy szczególne przewidują inny tryb i formę
udzielania zamówień.
$ 13
Udzielanie zamówień, których wartość przekracza 130.000,00 zł
1. Do udzielania zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej lub budżetu
państwa, których wartość przekracza równowartość kwoty 130.000,00 zł, o której mowa w
art. 2 ust. 1 pkt. 1 PZP, aw stosunku do zamówień sektorowych- których wartość jest równa
lub przekracza kwoty określone w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej „Monitor
Polski”, o którym mowa w art. 3 ust. 3 Ustawy, obowiązują przepisy ustawy PZP, z
uwzględnieniem odpowiednio stosowanych zasad wynikających z ustawy o finansach
publicznych nakazujące wydatkowanie tych środków w sposób celowy i oszczędny, z
zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
2. Zamawiający dokonuje zamówienia przestrzegając prawa wspólnotowego i krajowego.
Przechowywanie dokumentacji dotyczącej udzielonego zamówienia
8 14
W przypadku udzielenia zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej lub
budżetu państwa dokumentacja postępowania, w szczególności protokół, oferty itp.,
przechowuje się w formie i przez okres ustalony w regulujących to współfinansowanie aktach
prawnych, wytycznych czy regulaminach.
Rozdz. V |
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
815
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.
2. Z dniem podjęcia niniejszego Regulaminu przestają obowiązywać dotychczasowe przepisy
wewnętrzne regulujące zasady udzielania zamówień w PGK Sp. z o.o. w Opocznie.
3. Załącznikami do niniejszego Regulaminu są:
a) Załącznik nr 1: Wykaz stałych członków komisji przetargowej,
b) Załącznik nr 2: Wzór Zarządzenia o powołaniu komisji przetargowej,
c) Załącznik nr 3: Wzór Protokołu postepowania- wg procedury wewnętrznej,
d) Załącznik nr 4: Wzór Oświadczenia o bezstronności,
e) Załącznik nr 5: Wzór Specyfikacji Zamówienia- wg procedury wewnętrznej.
Opoczno, dnia „AA, Ol..4084. r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Wykaz
stałych członków komisji przetargowej
1) Andrzej Zalega
2) Alina Turlińska- Zapała,
3) Ewelina Skrzypek,
4) Anna Wudzińska.
. Załącznik nr 2 do Regulaminu
WZÓR
Zarządzenie Nr......................
Zarządu Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Opocznie
Z dNia ......:..-.uaassenaaasonaeaaasanannna
w sprawie: powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego na dostawę*/ usługę*/ robotę budowlaną* p.n. .......ii ,
prowadzonego: zgodnie z Ustawą PZP*/ wg procedury wewnętrznej.*
1.
Stosownie do postanowień $$ 3-5 Regulaminu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych
w Spółce przyjętego Zarządzeniem Zarządu nr ../2021 z dnia .................. r. (dalej Regulamin),
powołuję niniejszym komisję przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o
udzielenie zamówienia określonego w tytule niniejszego Zarządzenia.
Komisja składa się z:
1) Przewodniczący- ...........e.ueeeaue aaa aaa aaa aaa aaa zaaaaiiaiia
2) Sekretarz komisji- ...............euaueaa aa aaa aaa aaa aaa anna iLaa ah
3) Członek komisji ..............eee uuu ueeaaa aaa aaa a aaa zaawan aaa aaa iii
W charakterze biegłego powołuje się: ..................... OCET EE EE
Zadania przewodniczącego oraz sekretarza określa Regulamin, z zastrzeżeniem postanowień
poniższych.
Do zadań członków komisji dodatkowo należy:
1) Przewodniczący- ............ u euauaa aaa aaa aaa aaa aaa aaa waw iiyiia
2) Sekretarz komisji- .............. uuu aaa aaa aaa aaa a iiLiGA
3) Członek komiSji- ..........- eau aa aaa aaa aaa aaa aaa aa aaaa izzza ini ać
4) Biegły: LL... mua aaz aaa aaa i ania iii aa a aaz aaa iziziia cić
Członkowie komisji ponoszą, na zasadach określonych w Ustawie, osobista odpowiedzialność za
rzetelne i prawidłowe wykonanie powierzonych im czynności.
Komisja przy przygotowaniu i prowadzeniu postępowania obowiązana jest stosować wszelkie
zasady i wymogi ustawy o prawo zamówień publicznych, wydanych do niej aktów oraz zarządzenia,
o którym mowa w ust. 1.
Komisja rozpoczyna działalność z dniem podpisania niniejszego zarządzenia i doręczenia go
przewodniczącemu komisji.
. Załącznik nr 3 do Regulaminu
WZÓR
Protokół postępowania
o udzielenie zamówienia wg procedury wewnętrznej- do którego nie stosuje się przepisów Ustawy PZP
LLC ORZEC EENEENNENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNA
Nr sprawy: .......euaasaaaaanaanianić
Zamówienie:
- sektorowe*
- poniżej wartości 130.000,00 zł*
Część ogólna
Zamawiający
„_ PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ W OPOCZNIE
2. Przedmiot zamówienia
Wartość zamówienia ustalona została na kwotę: .................... zł, co słanowi równowartość:
W aeaaeazenacaao euro.
Ustalenia wartości zamówienia dokonano w dniu LL... r. na _ podstawie:
Osoba / osoby* dokonująca ustalenia wartości zamówienia: ...............................,
Zapytanie ofertowe zostało opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego w dniu..............
3. Termin składania ofert
[Termin składania ofert upłynął w dniu ....-...-......... r. o godzinie: ........
4. (Otwarcie ofert
1) Otwarcie ofert odbyło się w dniu.......... o godz. ........ w siedzibie Zamawiającego.
2) Do upływu terminu składania ofert złożono .............. ofert, których zbiorcze zestawienie
| stanowi załącznik do protokołu.
5. Informacja o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wykluczeniu oferenta lub odrzuceniu
oferty
r Wymagane warunki udziału w postępowaniu spełnia .......... wykonawców.
- Z postępowania wykluczono ....... wykonawców z powodu: ............u. ua. eaa aaa. 221
L OHRZUCONO La... Off Z POWOdU „aaa
6. 'Najkorzystniejsza/e oferta/y
W oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert wybrano oferty:
Zadanie nr ...............eaueaaaa11222
ECCE
Uzasadnienie wyboru: ........ eee eee ssa a seann aaa zana aazaaiazaiaaa i zaariaiza zai zaziiiz
7. UWAGI
Załączniki do Protokołu:
Nr Firma (nazwajlub | | aaazaaaca
oferty nazwisko oraz |e-1LNNNNNNNA NKK NE
adres wykonawcy |
Lista wykonawców wykluczonych z postępowania o udzielenie zamówienia
Firma (nazwa) lub nazwisko wykonawcy Prawne i faktyczne uzasadnienie wykluczenia
Oferty odrzucone
Firma (nazwa) lub nazwisko
wykonawcy
*niepotrzebne skreślić
10
Załącznik nr 4 do Regulaminu
Wzór oświadczenia o bezstronności
Oświadczenie
Zamawiającego / pracownika Zamawiającego / biegłego / innej osoby wykonującej czynności związane
z wyborem wykonawcy*
IMIĘ (IMIONA) uuu iiiaiaainzaizii
Cya EJ CN
Uprzedzony o odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania oświadczam, że:
1)
2)
3)
4)
5)
nie ubiegam się o udzielenie zamówienia;
nie pozostaję w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii
prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie jestem
związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym
lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających
się o udzielenie zamówienia;
przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia nie
pozostawałem w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą i nie byłem członkiem organów
zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie
zamówienia;
nie pozostaję z żadnym wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to
budzić uzasadnione wątpliwości co do mojej bezstronności;
nie zostałem prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem
o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi
gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
(podpis)
* - niepotrzebne skreślić
11
Załącznik nr 5 do Regulaminu
WZÓR
SPECYFIKACJA ZAMOWIENIA
dla zamówień:
- wg procedury wewnętrznej- tj. do którego nie stosuje się przepisów Ustawy PZP
Działając w oparciu o postanowienia $ 9-11* Regulaminu postępowania przy udzielaniu
zamówień publicznych 'w Spółce, zapraszamy do złożenia oferty na:
M-iaraszzerasega ozna co -o e orne najjok osanaujg a + JE-- -JER-EP - - HIRE ---- „i „ na potrzeby realizacji niżej
wymienionego zamówienia.
l. ZAMAWIAJACY
Przedsiębiorstwem Gospodarowania Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w
Opocznie, ul. Krótka 1, 26-300 Opoczno, wpisaną jako przedsiębiorca do rejestru sądowego
w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydz. KRS pod Nr 0000110297,
kapitał zakładowy w wysokości: 24.619.000,00 zł, REGON 590028079, NIP 768-000-38-62,
tel. (44) 754-76-11, FAX (044) 789-06-47 adres intern.: www.pgk.opoczno.pl, e-mail:
przetargiQQpgk.opoczno.pl
Il. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Na przedmiot zamówienia o nazwie: ,.......---...s:1:121111....., Składa się
2. Wymagania dodatkowe: .................u.mueuuuauaaaaaaaaaanaaanaaz cdn aii ati LiL
Iii. KRYTERIA OCENY OFERT- Opis sposobu obliczania ceny
1) Kryterium wyboru oferty stanowią: cena całkowita -......... %, inne kryteria:
saa %. Ocena nastąpi z zastosowaniem następujących wzorów..........
2) Do realizacji zamówienia zostanie wybrany Wykonawca, który otrzyma największą
liczbę punktów przy zastosowaniu wyżej wymienionych kryteriów oceny ofert.
3) Oferta winna zawierać cenę netto i cenę brutto za przedmiot zamówienia.
4) Sposób obliczenia ceny: ..............e--. eee aaa aaa aaa aaa aiazaaiiiiiu au:
5) Ofertę należy złożyć w formie pisemnej, przy wykorzystaniu wzoru Zamawiającego,
który stanowi załącznik niniejszej Specyfikacji.
IV.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Całość zamówienia należy zrealizować w terminie ..................... od daty zawarcia
umowy.
V. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1) Składanie ofert
a) Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, ul. Krótka 1, 26-300
Opoczno, woj. łódzkie w sekretariacie Zamawiającego, w terminie do dnia
gn... r. do godz. .... w kopercie oznaczonej: „Oferta na
a aaflea sz uiaza ta SE nfo or 003 , nie otwierać do dnia ..... r. do godz. ...”
b) Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem
kopercie.
2) Otwarcie ofert
a) Protokół z otwarcia ofert zostanie niezwłocznie zamieszczony na stronie
internetowej Zamawiającego: hitps://pgkopoczno.pl/ w zakładce przetargi.
b) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi
wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku
postępowania.
c) Zamawiający zastrzega sobie prawo anulowania zapytania ofertowego bez
podania przyczyny
12
VI.
VII.
2)
3)
4)
5)
6)
7)
OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcamii:.......................... , adres
elektroniczny: przetargiQ©)pgk.opoczno.pl , tel. 44 754 76 11, w godzinach pracy —
od 7:00 do 14:00
Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, iż
zostały złożone oferty o tej samej cenie Zamawiający wzywa wykonawców do
złożenia ofert dodatkowych. Wykonawcy składający oferty dodatkowe nie mogą
oferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może, przed upływem terminu
składania ofert, zmienić treść Specyfikacji. Zmienioną Specyfikację Zamawiający
niezwłocznie przekazuje wszystkim potencjalnym wykonawcom, którym przekazał
specyfikację zamówienia. Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji zamówienia
jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający
przedłuża termin składania ofert. Zamawiający oraz potencjalny wykonawca
związani są treścią Specyfikacji.
Zamawiający zawiera umowę w sprawie udzielenia zamówienia, po uprzednim
porównaniu i ocenie ofert. Umowę zawiera się w formie pisemnej, pod rygorem
nieważności, chyba że przepisy wymagają szczególnej formy prawnej dla
zachowania jej ważności.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od potencjalnych
wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
Zamawiający zamyka postępowanie bez zawarcia umowy jeżeli:
a) nie została złożona żadna oferta,
b) żadna ze złożonych ofert nie odpowiada wymaganiom stawianym przez
Zamawiającego,
c) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
d) Zamawiający stwierdził zaistnienie istotnych okoliczności, których nie można
było przewidzieć wcześniej, a których zaistnienie powoduje niemożność
zawarcia prawidłowej umowy.
Załącznikami do niniejszego Zapytania są:
a) Formularz ofertowy- wzór- załącznik nr 1,
b) Projekt umowy- załącznik nr 2,
c) Klauzula informacyjna — załącznik nr 3.
Sporządził Sprawdził Zatwierdził:
13