Tekst pierwotny:
Wejście
Zmiany:
Zarządzenie organizacyjne nr 6/10 z 20 stycznia 2010 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 41/10 z 9 czerwca 2010 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 47/12 z 29 czerwca 2012 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 15/13 z 28 lutego 2013 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 61/13 z 30 lipca 2013 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 76/13 z 25 września 2013 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 16/14 z 7 lutego 2014 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 50/17 z 13 czerwca 2017 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 107/17 z 14 grudnia 2017 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 52/18 z 8 czerwca 2018 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 121/18 z 20 grudnia 2018 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 124/19 z 10 grudnia 2019 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 60/20 z 18 czerwca 2020 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 121/20 z 1 grudnia 2020 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 127/20 z 31 grudnia 2020 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 12/21 z 8 lutego 2021 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 30/21 z 14 maja 2021 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 53/21 z 5 października 2021 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 65/21 z 16 grudnia 2021 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 24/22 z 6 maja 2022 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 30/22 z 30 maja 2022 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 57/22 z 16 grudnia 2022 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 26/23 z 16 czerwca 2023 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 30/24 z 20 czerwca 2024 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 38/24 z 29 lipca 2024 r.
Zarządzenie organizacyjne nr 47/09
Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 16 czerwca 2009 r.
(tekst ujednolicony)
w sprawie: Regulaminu wynagradzania i nagradzania pracowników Urzędu Miejskiego
w Gliwicach.
Działając na podstawie art. 39 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach
samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 530 z późn. zm.) w związku z art. 33 ust. 1, 3 i 5 ustawy
z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.),
w porozumieniu ze Związkiem Zawodowym Pracowników Urzędu Miejskiego i Miejskich
Jednostek Organizacyjnych w Gliwicach
zarządzam:
1. Wprowadzić Regulamin wynagradzania i nagradzania pracowników Urzędu Miejskiego
w Gliwicach w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Odpowiedzialnymi za wykonanie niniejszego zarządzenia są wszyscy pracownicy Urzędu
zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.
2a. Naczelnik Wydziału Kadr, Szkoleń i Płac jest odpowiedzialny za okresowy przegląd
zarządzenia oraz jego aktualizację.
3. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia sprawują:
− naczelnicy wydziałów w stosunku do pracowników wydziałów, którymi kierują,
− kierownictwo w stosunku do podległych służbowo naczelników wydziałów.
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia przez kierownictwo sprawuję osobiście.
4. Do momentu aneksowania umów o pracę składniki wynagrodzenia pracowników Urzędu
pozostają bez zmian.
4a. Zapisy zawarte w załączniku nr 1 § 10 pkt 4. (z wyłączeniem lit. b)), mają zastosowanie
również do szkoleń przeprowadzonych w roku 2013.
5. Z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia organizacyjnego tracą moc zarządzenia
organizacyjne:
− Nr 42/09 z dnia 29 maja 2009 r. w sprawie regulaminu wynagradzania prowizyjnego
pracowników Urzędu Miejskiego w Gliwicach wykonujących czynności w zakresie
egzekucji administracyjnej należności pieniężnych,
− Nr 54/03 z dnia 29 lipca 2003 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu premiowania
pracowników obsługi i pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych
Urzędu Miejskiego w Gliwicach,
− Nr 37/08 z dnia 11 kwietnia 2008 r. w sprawie przyznawania dodatków specjalnych dla
pracowników BOI, USC i Biura Paszportowego
− Nr 42/05 z dnia 10 sierpnia 2005 r. w sprawie ustalenia zasad wynagradzania
i nagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
6. Zarządzenie organizacyjne wchodzi w życie po upływie 14 dni od podania do wiadomości
pracowników.
(-) Prezydent Miasta
Zygmunt Frankiewicz
Załącznik nr 1 do zarządzenia organizacyjnego nr 47/09
Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 16 czerwca 2009 r.
Regulamin wynagradzania i nagradzania pracowników
Urzędu Miejskiego w Gliwicach
Postanowienia ogólne
§ 1
1. Regulamin wynagradzania i nagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Gliwicach
(zwany dalej Regulaminem) ustala zasady i warunki wynagradzania i nagradzania
pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w Urzędzie Miejskim w Gliwicach
(zwanym dalej Urzędem) z zastrzeżeniem pkt. 3 i 4.
2. Decyzję o wysokości wynagrodzenia oraz jego składnikach podejmuje prezydent miasta na
wniosek naczelnika wydziału lub osoby nadzorującej pracę wydziału zaopiniowany przez
sekretarza miasta z zastrzeżeniem:
− wskazanych w Regulaminie sytuacji szczególnych, w których prezydent miasta
przekazał kompetencje do zatwierdzania wysokości wynagrodzenia sekretarzowi miasta,
− wskazanych w Regulaminie sytuacji szczególnych, w których prezydent miasta upoważnił
inne osoby do występowania z wnioskiem o ustalenie dodatkowych składników
wynagrodzenia pracownikom.
2a. skreślony.
3. Zasady wypłaty wynagrodzeń, w tym miejsce i termin ich wypłaty oraz zasady
wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych oraz w porze nocnej określa
Regulamin pracy Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
4. Zasady ustalania wysokości dodatku za wieloletnią pracę, nagrody jubileuszowej,
jednorazowej odprawy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę, dodatkowego
wynagrodzenia rocznego oraz innych odpraw i ekwiwalentów regulują przepisy prawa
powszechnie obowiązującego.
§ 2
Regulamin określa:
a) zasady ustalania wysokości wynagrodzenia zasadniczego, a w tym w zał. nr 1 i 1a do
Regulaminu – wykaz stanowisk, kategorie zaszeregowania na poszczególnych stanowiskach,
minimalny oraz maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego w poszczególnych
kategoriach, wymagania kwalifikacyjne pracowników (z zastrzeżeniem, że szczegółowe
wymagania kwalifikacyjne określa każdorazowo, w treści wniosku, wnioskujący o zatrudnienie
pracownika),
b) zasady ustalania wysokości dodatku funkcyjnego,
c) zasady ustalania wysokości dodatkowych składników wynagrodzeń, tj.:
− dodatek specjalny,
− dodatek motywacyjny,
− skreślony,
− dodatek za szkolenie pracowników Urzędu, miejskich jednostek organizacyjnych lub
innych podmiotów,
− premia miesięczna,
− nagroda indywidualna,
− dodatek za pracę w zespołach zadaniowych,
− wynagrodzenie prowizyjne pracowników wykonujących osobiście czynności z zakresu
egzekucji administracyjnej należności pieniężnych.
Definicje
§ 3
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
− pracowniku - rozumie się przez to pracowników Urzędu zatrudnionych na podstawie umowy
o pracę,
− osobie nadzorującej pracę wydziału – rozumie się przez to odpowiednio prezydenta miasta,
zastępcę prezydenta miasta, sekretarza miasta, skarbnika miasta,
− najniższym wynagrodzeniu zasadniczym – rozumie się przez to minimalną kwotę
wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania określoną w rozporządzeniu
Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników
samorządowych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1960 z późn. zm.),
− skreślony
Wynagrodzenie zasadnicze
§ 4
1. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosowne do zajmowanego stanowiska oraz
posiadanych kwalifikacji zawodowych z uwzględnieniem posiadanego doświadczenia,
stopnia odpowiedzialności wynikającego z powierzonych zadań oraz jakości realizacji zadań.
2. Zmiana wynagrodzenia zasadniczego w czasie trwania stosunku pracy może nastąpić
w drodze porozumienia pomiędzy pracownikiem a pracodawcą lub w drodze wypowiedzenia
warunków pracy i płacy.
3. Zakresy kategorii dla poszczególnych stanowisk, minimalny oraz maksymalny poziom
wynagrodzenia zasadniczego w poszczególnych kategoriach określają zał. nr 1 i 1a.
Dodatek funkcyjny
§ 5
1. Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikom kierującym zespołem.
2. Dodatek funkcyjny może być przyznany na stanowiskach, dla których w zał. nr 1
przewidziano możliwość jego przyznania, na czas:
a) nieokreślony,
b) określony – pracownikowi, któremu czasowo powierzono wykonywanie określonego
zadania.
3. Maksymalną kwotę dodatku funkcyjnego na poszczególnych stanowiskach określa zał. nr 1.
4. W szczególnych sytuacjach wysokość dodatku funkcyjnego jest ustalana zgodnie z zasadami
opisanymi w tabeli stanowiącej załącznik nr 3.
Dodatek specjalny
§ 6
1. Dodatek specjalny może zostać przyznany pracownikom na stanowiskach urzędniczych
(w tym na kierowniczych stanowiskach urzędniczych) ze względu na:
a) okresowe zwiększenie zakresu obowiązków służbowych,
b) powierzenie dodatkowych zadań
w wysokości nie przekraczającej 40% sumy wynagrodzenia zasadniczego i dodatku
funkcyjnego z zastrzeżeniem pkt. 2.
1a. Szczegółowe zasady ustalania wysokości dodatków specjalnych wynikają z tabeli
stanowiącej załącznik nr 3.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach prezydent miasta może wyrazić zgodę na
przyznanie dodatku specjalnego w wyższej wysokości niż określona w pkt 1.
§ 7
1. Dodatek specjalny przyznawany jest odpowiednio na czas zwiększenia zakresu
obowiązków służbowych lub czas realizacji powierzonego zadania.
2. Dodatek specjalny może zostać cofnięty, jeżeli ustanie tytuł uzasadniający przyznanie tego
dodatku.
3. Wniosek o przyznanie dodatku specjalnego wraz z uzasadnieniem składa odpowiednio
naczelnik wydziału lub nadzorujący pracę wydziału na formularzu wewnętrznym do
Wydziału Kadr, Szkoleń i Płac za wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt 3a.
3a. W sytuacji gdy przyznanie dodatku specjalnego związane jest z powierzeniem
pracownikowi dodatkowej funkcji, a wysokość dodatku wynika z odrębnego zarządzenia,
naczelnik Wydziału Kadr, Szkoleń i Płac potwierdza fakt powierzenia pracownikowi funkcji
oraz okres, na jaki funkcja została powierzona.
4. W sytuacji szczególnej opisanej w § 18 wniosek o przyznanie dodatku specjalnego składa
pracownik, któremu powierzono funkcję związaną z zarządzaniem zespołem w trybie i wg
wzoru przewidzianego w § 18.
5. Wniosek o przyznanie dodatku specjalnego opiniuje sekretarz miasta oraz nadzorujący
pracę wydziału, a decyzję podejmuje prezydent miasta.
Dodatek motywacyjny
§ 8
1. Pracownikom Urzędu, może zostać przyznany dodatek motywacyjny – decyzję o uruchomieniu
funduszu płac na wypłatę dodatków motywacyjnych podejmuje każdorazowo prezydent
miasta w oparciu o informację bieżącą dotyczącą zaangażowania funduszu płac. Szczegółowe
zasady tworzenia funduszu na dodatki motywacyjne opisane zostały w pkt 3., 4. i 5.
2. Dodatek motywacyjny ma charakter uznaniowy i może zostać przyznany z uwzględnieniem
między innymi następujących kryteriów:
a) oceny pracy pracownika dokonanej przez naczelnika wydziału/osobę nadzorującą wydział,
b) sprawowania funkcji opiekuna w stosunku do pracownika nowo zatrudnionego, stażysty
lub praktykanta,
c) terminowości realizacji zadań,
d) jakości wykonywanej pracy,
e) efektywności i sprawności działania,
f) stopnia złożoności wykonywanych zadań,
g) zaangażowania w zadania dodatkowe i koncepcyjne,
h) dyspozycyjności,
i) nienagannego zachowania i przestrzegania zasad postępowania pracownika Urzędu
oraz – na stanowiskach urzędniczych – zasad postępowania urzędnika.
Naczelnik wydziału/osoba nadzorująca wydział ustalając wysokość dodatku motywacyjnego
bierze pod uwagę m.in. nieobecności z powodu choroby, macierzyństwa, sprawowania
opieki nad dzieckiem lub innym członkiem rodziny.
3. Wydział Kadr, Szkoleń i Płac we wniosku o uruchomienie funduszu płac na dodatki
motywacyjne przedstawia prezydentowi miasta do zatwierdzenia następujące informacje:
a) ogólną kwotę, jaką można przeznaczyć na wypłatę dodatków motywacyjnych za dany okres
ze szczególnym uwzględnieniem stopnia realizacji planu budżetu oraz oszczędności
powstałych w wyniku długotrwałych nieobecności pracowników (tj. m.in. chorobowe,
macierzyńskie), wakatów,
b) proponowany podział ogólnej puli w poszczególnych wydziałach z uwzględnieniem
liczby etatów oraz oszczędności w funduszu płac w wydziałach zgodnie z pkt 5.
4. skreślony.
5. Podstawą do ustalenia oszczędności powstałych w funduszu płac są wynagrodzenia
pracowników według angaży na dzień 31 grudnia roku poprzedniego. Ustalone wynagrodzenia
według stanu na 31 grudnia mnożone są przez liczbę miesięcy badanego okresu, który
stanowi podstawę do przyznania dodatku.
Następnie badane jest faktyczne wykonanie funduszu płac w danym okresie i ustalana jest
kwota wypracowanych oszczędności. Kwota powstałych oszczędności przeliczana jest na
etat. O wysokości oszczędności przeznaczonych na dodatki oraz o podziale na wydziały
każdorazowo decyduje prezydent miasta.
6. Wnioski o przyznanie dodatków motywacyjnych przygotowują naczelnicy wydziałów dla
podległych pracowników, a sekretarz miasta w uzgodnieniu z nadzorującymi wydziały dla
naczelników wydziałów, na arkuszach dostarczonych przez Wydział Kadr, Szkoleń i Płac.
Wnioski naczelników Wydział Kadr, Szkoleń i Płac przedkłada za pośrednictwem sekretarza
miasta do zatwierdzenia osobom nadzorującym wydziały. Ostateczną decyzję o przyznaniu
dodatku motywacyjnego i jego indywidualnej wysokości podejmuje prezydent miasta.
7. Informując pracowników o wysokości dodatku motywacyjnego naczelnik wydziału ma
obowiązek przekazać pracownikowi ustne uzasadnienie swojej propozycji. Na wniosek
sekretarza miasta, osoby nadzorującej pracę wydziału lub prezydenta miasta naczelnik
wydziału przedstawia pisemne uzasadnienie do wnioskowanych kwot dodatków
motywacyjnych.
skreślony
§ 9
skreślony
Dodatek za szkolenie pracowników Urzędu, miejskich jednostek organizacyjnych lub
innych podmiotów
§ 10
1. Pracownikom Urzędu przygotowującym i/lub prowadzącym szkolenia/cykl szkoleń dla
innych pracowników zatrudnionych w Urzędzie, stażystów / praktykantów, osób zatrudnionych
w miejskich jednostkach organizacyjnych, a także prowadzącym inne szkolenia, na
organizacje których zgodę wyraził sekretarz miasta, może zostać przyznany dodatek
obliczony na podstawie kwot zawartych w pkt 2. z zastrzeżeniem pkt 7.
2. Dodatek za przygotowanie i/lub przeprowadzenie szkolenia ustala się następująco:
a) jeżeli szkolenie przygotowane i prowadzone było przez jednego pracownika:
− 550 zł za przygotowanie (w przypadku szkoleń cyklicznych kwota za przygotowanie
przyznawana jest tylko raz) oraz
− 40 zł za każdą rozpoczętą godzinę szkolenia,
b) jeżeli szkolenie przygotowane/prowadzone było przez więcej niż jednego pracownika:
− wnioskujący dzieli kwotę 1000 zł za przygotowanie szkolenia odpowiednio do
zaangażowania i obciążenia pracowników (w przypadku szkoleń cyklicznych kwota
za przygotowanie przyznawana jest tylko raz) oraz
− 30 zł/osobę za każdą rozpoczętą godzinę szkolenia.
3. Wniosek o wypłatę dodatku za szkolenie sporządza (po zakończeniu szkolenia/cyklu
szkoleń z tego samego tematu) naczelnik wydziału i składa do Wydziału Kadr, Szkoleń
i Płac. W przypadku szkoleń prowadzonych przez naczelnika wydziału i sekretarza miasta
wniosek o wypłatę dodatku przygotowuje naczelnik Wydziału Kadr, Szkoleń i Płac.
Pracownik Wydziału Kadr, Szkoleń i Płac nanosi na wniosku adnotację dotyczącą średniej
oceny szkolenia przez uczestników (jeżeli została dokonana) oraz informację o dostępności
środków w funduszu płac.
4. Wniosek o wypłatę dodatku za szkolenia przeprowadzane w ramach adaptacji nowo
zatrudnionych pracowników/stażystów/praktykantów sporządza naczelnik Wydziału Kadr,
Szkoleń i Płac. Wniosek sporządzany jest raz w roku po zakończeniu roku kalendarzowego
i obejmuje szkolenia przeprowadzane w okresie styczeń – grudzień.
Wypłata dodatku:
a) następuje wyłącznie w przypadku gdy pracownik w ciągu roku kalendarzowego
zrealizował co najmniej 4 h szkoleń, zastrzeżenie nie dotyczy szkoleń, które zgodnie
z harmonogramem odbywają się rzadziej niż raz w miesiącu,
b) obejmuje wszystkie szkolenia, których średnia ocen przyznanych przez osoby szkolone
wyniesie nie mniej niż 4 pkt.
5. Wysokość dodatku za szkolenia zatwierdza sekretarz miasta, przy czym składnik dodatku,
o którym mowa w pkt 2. lit. a) tiret pierwsze i lit. b) tiret pierwsze może zostać zmniejszony,
jeżeli zostaną zgłoszone uwagi co do jakości szkolenia i po wyjaśnieniach sekretarz miasta
uzna uwagi za zasadne.
6. Wysokość dodatku za szkolenia przeprowadzone przez sekretarza miasta zatwierdza
prezydent Miasta.
7. Dodatek za prowadzenie szkoleń nie przysługuje pracownikom, którzy:
a) przygotowują i prowadzą szkolenia w ramach pracy zespołu zadaniowego i otrzymują
dodatkowe składniki wynagrodzenia na zasadach określonych w § 18,
b) przygotowują i prowadzą szkolenia wewnątrzwydziałowe.
Premia miesięczna
§ 11
Premia miesięczna jest przyznawana pracownikom zatrudnionym na:
a) stanowiskach pomocniczych i obsługi wymienionych w zał. nr 1,
b) stanowiskach urzędniczych zlokalizowanych w salach bezpośredniej obsługi klientów
przypisanych do wydziałów: Biura Obsługi Interesantów, Wydziału Komunikacji, Wydziału
Spraw Obywatelskich, Urzędu Stanu Cywilnego.
§ 12
Wysokość premii miesięcznej uzależniona jest od jednego lub kilku z poniższych zdarzeń:
a) realizacji dodatkowych zadań nie objętych zakresem czynności, za który nie został
przyznany dodatek specjalny,
b) pełnienia zastępstw za pozostałych pracowników,
c) jakości i ilości wykonywanej pracy.
Naczelnik wydziału ustalając wysokość premii uwzględnia absencje pracownika (inne niż urlop
wypoczynkowy) w okresie, za który premia jest przyznawana.
§ 13
Premia miesięczna nie przysługuje pracownikowi w przypadku:
a) dopuszczenia się kradzieży mienia,
b) naruszenia w rażący sposób regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
lub przepisów przeciwpożarowych,
c) opuszczenia dnia pracy bez usprawiedliwienia,
d) naruszenia dyscypliny pracy,
e) nieterminowego i nienależytego wykonania obowiązków służbowych,
f) niewykonania polecenia służbowego.
§ 14
1. Premia miesięczna dla pracowników obsługi i pracowników zatrudnionych na stanowiskach
pomocniczych może być przyznana w wysokości do 50% wynagrodzenia zasadniczego
z zastrzeżeniem pkt. 2.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach prezydent miasta może wyrazić zgodę na
wypłatę premii w wyższej wysokości niż określona w pkt. 1 nie przekraczającej wysokości
80% wynagrodzenia zasadniczego.
3. Premia dla pracowników na stanowiskach urzędniczych zlokalizowanych w salach
bezpośredniej obsługi klientów przypisanych do wydziałów: Biura Obsługi Interesantów,
Wydziału Komunikacji, Wydziału Spraw Obywatelskich, Urzędu Stanu Cywilnego (za
wyjątkiem naczelników wymienionych wydziałów) nie może przekroczyć kwoty 350 zł brutto
na osobę za jeden miesiąc.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w szczególności:
−
w przypadku utrzymującej się, przez dłuższy okres, zwiększonej liczby klientów,
−
w okresie przedłużającej się wysokiej absencji pracowników,
sekretarz miasta na wniosek naczelnika wydziału, którego stanowiska są zlokalizowane
w salach bezpośredniej obsługi klientów przypisanych do wydziałów: Biura Obsługi
Interesantów, Wydziału Komunikacji, Wydziału Spraw Obywatelskich oraz kierownika
Urzędu Stanu Cywilnego może wystąpić o zwiększenie premii, o której mowa w pkt 3. do
kwoty nie wyższej niż 500 zł brutto na osobę za jeden miesiąc. Decyzję podejmuje
prezydent miasta.
§ 15
1. Miesięczny fundusz premiowy dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach
pomocniczych i obsługi tworzy się w ramach środków przewidzianych na wynagrodzenia
w wysokości do 85% funduszu wynagrodzeń zasadniczych tych pracowników.
2. Miesięczny fundusz premiowy dla pracowników, o których mowa w § 11 ppkt b) obliczany
jest jako iloczyn kwoty wymienionej w § 14 pkt 3 i liczby pracowników na tych stanowiskach.
§ 16
1. Wysokość indywidualnej premii miesięcznej ustala sekretarz miasta na wniosek naczelnika
wydziału, zaopiniowany przez naczelnika Wydziału Kadr, Szkoleń i Płac, za wyjątkiem
sytuacji, o której mowa w § 14 pkt 2, gdzie decyzję podejmuje prezydent miasta.
2. Wnioski o przyznanie premii miesięcznej dla pracowników obsługi muszą posiadać
uzasadnienie.
3. Wnioski o przyznanie premii miesięcznej naczelnicy wydziałów składają do Wydziału Kadr,
Szkoleń i Płac w terminie do dnia 10-tego następnego miesiąca po miesiącu, za który
premia przysługuje.
Nagroda indywidualna
§ 17
1. Pracownikom może zostać przyznana nagroda indywidualna w ramach posiadanych
środków w funduszu płac.
2. Nagroda indywidualna ma charakter uznaniowy.
3. Nagroda indywidualna może zostać przyznana za szczególne osiągnięcia i zaangażowanie
pracownika, w tym między innymi za:
a) realizację nowych zadań wynikających ze zmiany przepisów prawa,
b) wykonywanie zadań wykraczających poza realizowany zakres obowiązków, w tym m.in.
za udział w akcjach z zakresu zarządzania kryzysowego
c) skreślona,
d) podnoszenie kwalifikacji w zakresie wpływającym na efektywność realizowanych zadań.
3a. W szczególnych sytuacjach wysokość nagrody jest ustalana zgodnie z zasadami opisanymi
w tabeli stanowiącej załącznik nr 3.
4. Wniosek o przyznanie nagrody indywidualnej składa w Wydziale Kadr, Szkoleń i Płac
odpowiednio naczelnik wydziału lub osoba nadzorująca pracę wydziału z zastrzeżeniem
pkt 5.
5. W sytuacji szczególnej opisanej w § 18 wniosek o przyznanie nagrody indywidualnej składa
pracownik, któremu powierzono funkcję związaną z zarządzaniem zespołem na czas
realizacji określonego zadania.
6. Wniosek o przyznanie nagrody indywidualnej opiniuje sekretarz miasta i nadzorujący pracę
wydziału, a ostateczną decyzję podejmuje prezydent miasta.
Dodatek za pracę w zespołach zadaniowych
§ 18
1. Osoba kierująca pracą zespołu zadaniowego, wraz z wnioskiem o utworzenie zespołu
przedstawia propozycję sposobu wynagrodzenia za wykonanie poszczególnych zadań,
o ile przedsięwzięcie stanowi istotne dodatkowe obciążenie pracowników. Koszt realizacji
zadania jest szacowany zgodnie z zasadami opisanymi w pkt 1a. Jeżeli zadania mają
charakter periodyczny i nie powodują istotnego zaangażowania pracownika osoba
kierująca zespołem po zakończeniu jego prac przedstawia odpowiednio naczelnikowi
wydziału/osobie nadzorującej wydział informację o stopniu zaangażowania i jakości pracy
pracownika w zespole w celu uwzględnienia opinii na etapie przyznawania dodatku
motywacyjnego.
1a. Zadaniem osoby kierującej pracą zespołu jest ustalenie harmonogramu realizacji zadania
oraz oszacowanie niezbędnego wymiaru etatów koniecznych do zrealizowania zadania.
Wydział Kadr, Szkoleń i Płac, na podstawie przekazanych danych, szacuje koszt realizacji
zadania, przyjmując za podstawę średnie wynagrodzenie na stanowisku głównego
specjalisty (zgodnie ze stawkami obliczonymi przez wydział KD i przyjętymi na dany rok)
pomnożone przez liczbę miesięcy wynikających z harmonogramu realizacji zadania.
2. Wynagrodzenie za pracę w zespole zadaniowym może składać się z dwóch elementów:
a) stałego – dodatek specjalny na czas realizacji zadania,
b) motywacyjnego – nagroda indywidualna po zakończeniu zadania z zastrzeżeniem pkt 3.
Wniosek o którym mowa w pkt. 1 powinien wówczas uwzględniać podział wynagrodzenia
na wymienione składniki oraz łączną kwotę na każdym stanowisku, wg poniższego wzoru.
Nazwa zadania:
L.p.
Imię i nazwisko członka zespołu/
symbol wydziału/ oraz krótki
opis powierzonych zadań
Łączne
proponowane
wynagrodzenie
w tym dodatek
specjalny
w tym nagroda
indywidualna
okres
(od... do
lub
lb. m-cy)
kwota na
m-ąc
1.
.....
...
W sumie za zadanie
[łączne
wynagrodzenie]
3. Jeżeli ze względu na specyfikę zadania kierujący zespołem nie będzie w stanie, na etapie
planowania, oszacować kosztów pracy poszczególnych członków zespołu, wówczas
szacuje ogólny koszt zadania, a kwota zatwierdzona zostanie podzielona pomiędzy
członków zespołu w formie nagrody indywidualnej po zakończeniu całości zadania lub jego
wyodrębnionych etapów. W opisanej sytuacji obowiązkiem osoby kierującej pracą zespołu
jest prowadzenie ewidencji zadań realizowanych przez poszczególnych członków zespołu
i czasu poświęconego na ich realizację.
4. Koszty realizacji zadania, o których mowa powyżej, muszą obejmować również
wynagrodzenie kierującego zespołem, jeżeli ma zostać wypłacone.
5. Zarówno koszt zadania, jak i indywidualny podział wynagrodzenia na poszczególnych
członków zespołu zatwierdza prezydent miasta po zaopiniowaniu przez sekretarza miasta
i nadzorującego pracę wydziału. Wnioski o przyznanie dodatków i nagród pracownikom,
winny być zaparafowane przez naczelników ich wydziałów i złożone w Wydziale Kadr,
Szkoleń i Płac.
Wynagrodzenie prowizyjne pracowników wykonujących osobiście czynności
z zakresu egzekucji administracyjnej należności pieniężnych
§ 19
skreślony
§ 20
1. Pracownikom Wydziału Podatków i Opłat Urzędu Miejskiego w Gliwicach zatrudnionym na
stanowiskach urzędniczych wykonujących egzekucję administracyjną należności pieniężnych,
przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 2% kwoty wszystkich należności
pieniężnych wraz z odsetkami za zwłokę, wyegzekwowanymi od zobowiązanego.
2. Przez kwoty wyegzekwowane od zobowiązanego, o których mowa w § 20 w pkt 1., rozumie
się kwoty wpłacone w organie egzekucyjnym (na jego rachunek) lub u wierzyciela przez:
− zobowiązanego po zastosowaniu środków egzekucyjnych określonych w przepisach
ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
(t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2505 z późn. zm.) lub czynności egzekucyjnej w postaci
doręczenia zobowiązanemu odpisu tytułu wykonawczego,
− dłużnika zajętej wierzytelności w rozumieniu przepisów ustawy o postępowaniu
egzekucyjnym w administracji,
− organ prowadzący łączną egzekucję w sytuacji zbiegu egzekucji administracyjnej
i sądowej (art. 62 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji) oraz
w przypadku zbiegu kilku egzekucji administracyjnych (art. 63 ustawy o postępowaniu
egzekucyjnym w administracji),
− podmioty wskazane w art. 71 ca ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
3. Kwoty kosztów egzekucyjnych oraz kosztów upomnienia nie stanowią podstawy do
naliczenia wynagrodzenia prowizyjnego.
§ 21
1. Wynagrodzenie prowizyjne od wyegzekwowanej kwoty należności pieniężnych, objętych
jednym tytułem wykonawczym, nie może przekraczać z zastrzeżeniem pkt 2. jednokrotnej
wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wynagrodzenie prowizyjne od wyegzekwowanych z jednego tytułu wykonawczego
należności pieniężnych, nie może przekroczyć kwoty kosztów egzekucyjnych i kosztów
upomnienia, naliczonych i pobranych od danego tytułu wykonawczego.
§ 22
Miesięczne wynagrodzenie prowizyjne, nie może przekraczać pięciokrotnej wysokości
najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
§ 22a
Jeżeli sprawa egzekucyjna jest przydzielona do realizacji więcej niż jednemu pracownikowi
samorządowemu, podstawą wynagrodzenia prowizyjnego pracownika samorządowego jest
kwota będąca wynikiem podziału na równe części sumy kwot uzyskanych w przydzielonej tym
pracownikom samorządowym sprawie egzekucyjnej.
§ 23
Kierownik Referatu Egzekucji Administracyjnej w Wydziale Podatków i Opłat przygotowuje
imienne zestawienie wynagrodzenia prowizyjnego pracowników. Pracownik Wydziału Kadr,
Szkoleń i Płac uzupełnia zestawienie o informację na temat urlopów wypoczynkowych
pracowników w okresie, za który została naliczona prowizja.
§ 24
Po zaakceptowaniu przez skarbnika miasta i zatwierdzeniu przez sekretarza miasta wysokości
wynagrodzeń prowizyjnych, zestawienie jest przekazywane do Wydziału Kadr, Szkoleń i Płac
w terminie do 10-tego dnia następnego miesiąca po miesiącu, za który wynagrodzenie
prowizyjne przysługuje.
§ 25
Wynagrodzenie prowizyjne wraz z należnym wynagrodzeniem urlopowym naliczane jest za
dany miesiąc i płatne jest ono do końca miesiąca następującego po miesiącu, za który została
naliczona prowizja. Wynagrodzenie prowizyjne jest płatne z budżetu miasta ze środków
zaplanowanych przez Wydział Podatków i Opłat i przeznaczonych na realizację zadania
związanego z prowadzeniem egzekucji administracyjnej.
Szczegółowe zasady obliczania wynagrodzeń
§ 26
1. Wynagrodzenie zasadnicze, o którym mowa w § 4 oraz dodatkowe składniki
wynagrodzenia, o których mowa w §: 5, 6, 11, 18 pkt 2 lit. a) ulegają pomniejszeniu za
okres nieobecności w pracy z powodu choroby, macierzyństwa i sprawowania opieki nad
dzieckiem lub innym chorym członkiem rodziny.
2. Składniki wynagrodzenia wymienione w §: 8, 10, 17, 18 pkt 2 lit. b), 20 wypłacane są
w przyznanej wysokości.
3. Wszystkie składniki wynagrodzenia wymienione w pkt. 1 i 2, z wyłączeniem nagrody,
o której mowa w § 17 pkt 3. lit. d), ujęte w niniejszym Regulaminie wliczane są do podstawy
wymiaru wynagrodzenia za czas choroby oraz zasiłków.
Załącznik nr 1 do Regulaminu wynagradzania
i nagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Gliwicach
TABELA WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH I KATEGORII ZASZEREGOWANIA
LP.
STANOWISKO
KATEGORIA
MIN
KATEGORIA
MAX
maksymalny
poziom
dodatku
funkcyjnego
(kwota)
WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE
WYKSZTAŁCENIE/DOŚWIADCZENIE
STAŻ
PRACY
KIEROWNICZE STANOWISKA URZĘDNICZE
1. SEKRETARZ MIASTA
XVII
XX
4 950
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
4
2. ZASTĘPCA SKARBNIKA
MIASTA
XVI
XIX
4 125
WYŻSZE EKONOMICZNE LUB
PODYPLOMOWE EKONOMICZNE
3
3. KIEROWNIK URZĘDU STANU
CYWILNEGO
XVI
XVIII
4 125
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
4.
KIEROWNIK OŚRODKA
DOKUMENTACJI
GEODEZYJNEJ
I KARTOGRAFICZNEJ
XVI
XVII
4 125
JAK DLA STANOWISKA GEODETY
WOJEWÓDZTWA
4a. GEODETA MIASTA
XVI
XVIII
4125
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
5. DYREKTOR DEPARTAMENTU
XV
XVIII
4 125
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
5
6.
NACZELNIK WYDZIAŁU,
KIEROWNIK SAMODZIELNEGO
REFERATU,
RZECZNIK PRASOWY
XV
XVIII
4 125
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
5
7. GŁÓWNY KSIĘGOWY
XV
XVIII
4 125
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
8. AUDYTOR WEWNĘTRZNY
XV
XVIII
4 125
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
9.
skreślona
10. MIEJSKI KONSERWATOR
ZABYTKÓW
XV
XVII
2 475
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
11. MIEJSKI RZECZNIK
KONSUMENTÓW
XV
XVII
2 475
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
5
12.
ZASTĘPCA KIEROWNIKA
OŚRODKA DOKUMENTACJI
GEODEZYJNEJ
I KARTOGRAFICZNEJ
XV
XVII
4 125
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
13.
INSPEKTOR KONTROLI
DOKUMENTACJI
GEODEZYJNEJ
I KARTOGRAFICZNEJ
XIV
XVI
2 475
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
14. ZASTĘPCA GŁÓWNEGO
KSIĘGOWEGO
XIV
XVII
3 300
WYŻSZE EKONOMICZNE LUB
PODYPLOMOWE EKONOMICZNE
3
15. ZASTĘPCA KIEROWNIKA
URZĘDU STANU CYWILNEGO
XIV
XVII
4 125
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
16. PEŁNOMOCNIK DS. OCHRONY
INFORMACJI NIEJAWNYCH
XIV
XVI
2 475
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
17. INSPEKTOR OCHRONY
DANYCH
XIV
XVI
2 475
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
18. ZASTĘPCA NACZELNIKA
WYDZIAŁU
XIII
XVII
3 300
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
4
19. KIEROWNIK REFERATU
XIII
XVI
3 300
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
4
STANOWISKA URZĘDNICZE
1.
STARSZY INSPEKTOR
NADZORU INWESTORSKIEGO
XIII
XV
2 475
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ
I UPRAWNIENIA BUDOWLANE
5
2.
RADCA PRAWNY
XIII
XV
2 475
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
3.
GŁÓWNY SPECJALISTA
XIII
XV
1 650
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
4
4.
GŁÓWNY SPECJALISTA DS.
BHP
XIII
XV
1 980
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
5.
GŁÓWNY ADMINISTRATOR
(BAZ DANYCH, SYSTEMÓW
KOMPUTEROWYCH,
ZINTEGROWANYCH
SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA)
XIII
XVII
1 650
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
4
6.
GŁÓWNY PROGRAMISTA
APLIKACJI
XIII
XVII
1 650
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
4
7.
GŁÓWNY PROJEKTANT
SYSTEMÓW
TELEINFORMATYCZNYCH
XIII
XVII
1 650
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
4
8.
GŁÓWNY ANALITYK
(SYSTEMÓW
TELEINFORMATYCZNYCH, BAZ
DANYCH, SIECI
KOMPUTEROWYCH)
XIII
XVII
1 650
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
4
9.
STARSZY INSPEKTOR
XIII
XV
1 650
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
4
10. INSPEKTOR NADZORU
INWESTORSKIEGO
XII
XIV
1 650
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ
I UPRAWNIENIA BUDOWLANE
4
1 320
ŚREDNIE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ
I UPRAWNIENIA BUDOWLANE
6
11. STARSZY SPECJALISTA DS.
BHP
XII
XIV
1 320
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
12. INSPEKTOR
XI
XIV
1 320
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
1 320
ŚREDNIE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
5
13. STARSZY PROGRAMISTA
APLIKACJI
XI
XIV
1 320
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
1 320
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
5
14.
STARSZY ADMINISTRATOR
(BAZ DANYCH, SYSTEMÓW
KOMPUTEROWYCH,
ZINTEGROWANYCH
SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA)
XI
XIV
1 320
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
1 320
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
5
15.
STARSZY ANALITYK
(SYSTEMÓW
TELEINFORMATYCZNYCH, BAZ
DANYCH, SIECI
KOMPUTEROWYCH)
XI
XIV
1 320
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
1 320
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
5
16. SPECJALISTA DS. BHP
XI
XIII
990
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
17. STARSZY SPECJALISTA
XI
XIII
1 320
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
1 320
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
5
18. STARSZY INFORMATYK
XI
XIV
1 320
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
1 320
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
5
19. STARSZY KSIĘGOWY
XI
XIII
1 320
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
1 320
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
5
20. STARSZY INSPEKTOR DS. BHP
X
XIII
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
21. SPECJALISTA
X
XIII
1 320
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
-
1 320
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
22. INFORMATYK
X
XIII
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
-
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
23. PROGRAMISTA APLIKACJI
X
XIII
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
-
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
24.
ADMINISTRATOR (BAZ
DANYCH, SYSTEMÓW
KOMPUTEROWYCH,
ZINTEGROWANYCH
SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA)
X
XIII
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
-
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
25.
ANALITYK (SYSTEMÓW
TELEINFORMATYCZNYCH, BAZ
DANYCH, SIECI
KOMPUTEROWYCH)
X
XIII
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
-
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
3
26. PODINSPEKTOR
X
XII
WYŻSZE
-
ŚREDNIE
3
27. SAMODZIELNY REFERENT
X
XII
WYŻSZE
1
ŚREDNIE
4
28. INSPEKTOR DS. BHP
IX
XII
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
29. KSIĘGOWY
IX
XI
WYŻSZE O PROFILU WŁAŚCIWYM
DLA POWIERZONYCH ZADAŃ LUB
WYŻSZE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
-
ŚREDNIE I DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE WŁAŚCIWE DLA
POWIERZONYCH ZADAŃ
2
30. STARSZY POBORCA
IX
XI
ŚREDNIE
2
31. REFERENT
VIII
XI
ŚREDNIE
1
32. ARCHIWISTA
VII
X
ŚREDNIE
-
33. MŁODSZY KSIĘGOWY
VII
IX
ŚREDNIE
-
34. MŁODSZY REFERENT
VII
IX
ŚREDNIE
-
35. POBORCA
VII
IX
ŚREDNIE
-
STANOWISKA POMOCNICZE I OBSŁUGI (PREMIA)
1. KIEROWNIK KANCELARII
TAJNEJ (NIEJAWNEJ)
VIII
X
ŚREDNIE
3
2.
STARSZY KONSERWATOR
VIII
XI
ŚREDNIE
2
ZASADNICZE
3
3.
SEKRETARKA
VII
X
ŚREDNIE
-
4.
KIEROWCA SAMOCHODU
OSOBOWEGO
VI
VIII
WG ODRĘBNYCH PRZEPISÓW
5.
KONSERWATOR
V
X
ZASADNICZE
-
6.
POMOC ADMINISTRACYJNA
IV
VI
ZASADNICZE
-
7.
STARSZY ROBOTNIK
IV
VI
ZASADNICZE
-
8.
ROBOTNIK
II
VI
PODSTAWOWE
-
9.
PORTIER
II
V
PODSTAWOWE
-
10. SPRZĄTACZKA
II
IV
PODSTAWOWE
-
11. GONIEC
II
IV
PODSTAWOWE
-
STANOWISKA, NA KTÓRYCH NAWIĄZANIE STOSUNKU PRACY NASTĘPUJE W RAMACH ROBÓT PUBLICZNYCH LUB
PRAC INTERWENCYJNYCH
1.
PRACOWNIK II STOPNIA
WYKONUJĄCY ZADANIA
W RAMACH ROBÓT
PUBLICZNYCH LUB PRAC
INTERWENCYJNYCH
XII
XIII
WYŻSZE
4
XI
XII
WYŻSZE
ŚREDNIE
3
5
X
XI
WYŻSZE
ŚREDNIE
2
4
2.
PRACOWNIK I STOPNIA
WYKONUJĄCY ZADANIA
W RAMACH ROBÓT
PUBLICZNYCH LUB PRAC
INTERWENCYJNYCH
IX
X
WYŻSZE
ŚREDNIE
-
3
VIII
IX
ŚREDNIE
2
VII
VIII
ŚREDNIE
-
Załącznik nr 1a do Regulaminu wynagradzania
i nagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Gliwicach
TABELA KWOT MINIMALNEGO I MAKSYMALNEGO MIESIĘCZNEGO POZIOMU WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
W KATEGORIACH ZASZEREGOWANIA
Kategoria
zaszeregowania
MINIMALNY POZIOM
(w złotych)
MAKSYMALNY POZIOM
(w złotych)
I
4 000
4 300
II
4 050
4 400
III
4 100
4 500
IV
4 150
4 600
V
4 200
4 700
VI
4 250
4 800
VII
4 300
5 000
VIII
4 350
5 200
IX
4 400
6 000
X
4 500
6 400
XI
4 600
6 800
XII
4 700
7 200
XIII
4 800
8 000
XIV
4 900
8 400
XV
5 000
8 800
XVI
5 200
9 200
XVII
5 400
9 600
XVIII
5 600
10 000
XIX
5 900
10 400
XX
6 200
10 800
Załącznik nr 2 do Regulaminu wynagradzania
i nagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Gliwicach
skreślony
Załącznik nr 3 do Regulaminu wynagradzania
i nagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Gliwicach
Szczegółowe zasady ustalania wysokości dodatków specjalnych, dodatków funkcyjnych oraz nagród
dodatkowe
wynagrodzenie
pracownika
opis sytuacji kiedy
dodatkowe wynagrodzenie
jest przyznawane
liczba pracowników
niezbędnych do wykonania
zadania
sposób ustalenia wysokości składnika
(wysokość średniego wynagrodzenia przyjmowana
do obliczeń na dany rok ustalana jest na podstawie
wysokości wynagrodzeń na danym stanowisku na
31 grudnia roku ubiegłego - dane wydział KD)
możliwość zwiększenia puli środków -
w szczególnie uzasadnionych
przypadkach prezydent miasta może
wyrazić zgodę na zwiększenie dodatku,
jak również wydłużenie maksymalnego
okresu jego przyznania
rodzaj przyznanego składnika
(dodatki w trakcie trwania
zadania, nagrody po
zakończeniu)
Dodatkowe założenia
realizacja zadań
STANDARDOWYCH
okresowe zwiększenie
zadań wynikających
z zakresu obowiązków
pracownika
składnik przyznawany
pracownikowi realizującemu
zadanie
przyjmuje się kwotę do 20% średniego
wynagrodzenia referenta
dodatkowo kwota ulega zwiększeniu
maksymalnie o 10% (łącznie do 30%) za
pracę pod presją czasu - zadanie
realizowane w okresie nie dłuższym niż
2 miesiące
1) dodatek specjalny lub
dodatek jest
przyznawany na okres
nie dłuższy niż 1 rok
2) nagroda, jeżeli realizacja
zadania związana jest ze
szczególnymi osiągnięciami
realizacja zadań
NOWYCH
składnik jest przyznawany
w przypadku realizacji
zadania nowego dla:
1 pracownik
przyjmuje się kwotę do 20% średniego
wynagrodzenia inspektora
dodatkowo kwota ulega zwiększeniu
maksymalnie o 10% (łącznie do 30%) za
pracę pod presją czasu - zadanie
realizowane w okresie nie dłuższym niż
2 miesiące
1) dodatek specjalny lub
po upływie pół roku
zadanie staje się
zadaniem standardowym,
które powinno być
włączone do zakresu
czynności pracownika
z uwzględnieniem zmiany
wynagrodzenia (podczas
zaplanowanych
podwyżek wynagrodzeń);
jeśli z jakiegoś powodu
zadanie nie jest włączane
do zakresu czynności,
dopuszcza się
przyznanie dodatku
specjalnego za okresowe
zwiększenie liczby zadań
standardowych na okres
nie dłuższy niż
6 miesięcy
1) pracownika - zadanie
wykraczające poza jego
dotychczasowy zakres
obowiązków
kilkoro pracowników
przyjmuje się kwotę łącznie do 40% wartości
średniego wynagrodzenia inspektora - do podziału
pomiędzy pracowników
dodatkowo kwota ulega zwiększeniu
maksymalnie o 10% (łącznie do 50%) za
pracę pod presją czasu - zadanie
realizowane w okresie nie dłuższym niż
2 miesiące
2) nagroda, jeżeli realizacja
zadania związana jest ze
szczególnymi osiągnięciami
2) wydziału - zadanie
wykraczające poza
standardowy zakres,
wynikający z Regulaminu
organizacyjnego lub ze
zmiany przepisów prawa lub
wprowadzonych regulacji
wewnętrznych
3) dodatek specjalny do czasu
uruchomienia nowego etatu
(w przypadku uruchomienia etatu
dodatek jest wypłacany do czasu
wdrożenia nowego pracownika)
zastępstwo za
nieobecnego
pracownika
1) zastępstwo za
nieobecnego pracownika
1 pracownik
przyjmuje się kwotę do 20% wartości
wynagrodzenia zastępowanego pracownika
oszczędności w funduszu płac zasilają
pulę na dodatki motywacyjne
1) dodatek specjalny
2) dodatek funkcyjny
(w przypadku stanowisk, dla
których taki dodatek jest
przewidziany zgodnie
z Regulaminem wynagradzania)
wynagrodzenie
pracownika
zatrudnionego na
zastępstwo i dodatki
pracowników
wspomagających
realizację zadania nie
mogą przekroczyć kwoty
100% wynagrodzenia
pracownika
zastępowanego
kilkoro pracowników
przyjmuje się kwotę do 100% wartości
wynagrodzenia zastępowanego pracownika - dla
jednego pracownika do 20% wartości tego
wynagrodzenia
zatrudnienie nowego
pracownika
wynagrodzenie nowego pracownika nie wyższe niż
100% wynagrodzenia zastępowanego
pełnienie
obowiązków
funkcyjnych
1) zastępstwo za
nieobecnego pracownika
2) powierzenie obowiązków
w sytuacji, kiedy na
aktualnym stanowisku
powstaje wakat
1 pracownik
przyjmuje się kwotę do 20% wartości
wynagrodzenia zastępowanego pracownika lub
ostatniego wynagrodzenia pracownika, który
zwolnił etat
-
1) dodatek specjalny
2) dodatek funkcyjny
(w przypadku stanowisk dla
których taki dodatek jest
przewidziany zgodnie z
Regulaminem wynagradzania)
-
Przyjmuje się, że dopuszczalne jest otrzymywanie przez pracownika więcej niż jednego dodatku specjalnego, w takiej sytuacji suma wszystkich dodatków nie może przekroczyć maksymalnej wartości najwyższego z nich.
W przypadku gdy dodatek ma być podzielony pomiędzy kilku pracowników, z których niektórzy już otrzymują inne dodatki: od kwoty planowanego dodatku odejmuje się sumę dodatków już przyznanych, pozostałą część
dzieli się na pracowników.