- Każda jest ważna
- Każda jest ważna #56
Każda jest ważna #56
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Otrzymano: 2024-10-09 15:32:27
Nr | Pytanie | Odpowiedź | Kategoria odpowiedzi |
---|---|---|---|
1 | Czy opracowano, przyjęto i wdrożono plan równości płci? | Nie | |
1.1 | Jeżeli tak, proszę podać datę przyjęcia. | ||
2 | Czy powołano pełnomocnika/pełnomocniczkę ds. równości? | Nie | |
2.1 | Jeżeli tak, kiedy (proszę podać datę). | ||
3 | Ile osób jest zatrudnionych w urzędzie/instytucji? | 89 | |
4 | Ile kobiet jest zatrudnionych w urzędzie/instytucji? | 62 | |
5 | Ile kobiet jest zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach? | 9 | |
6 | Ile kobiet jest zatrudnionych na zastępczynie kierowników/-czek? | 2 | |
7 | Ile jest stanowisk pełnomocniczych w urzędzie/instytucji? | 1 | |
8 | Ile kobiet jest zatrudnionych na stanowiskach pełnomocniczych? | 1 | |
9 | Czy w urzędzie/instytucji wdrożono regulamin wynagrodzeń? | Tak — załącznik zarządzenie nr SO.120.008.2023 | |
9.1 | Jeżeli tak, prosimy o dołączenie skanu dokumentu i podanie daty jego przyjęcia. | ||
10 | Czy w urzędzie/instytucji ustanowiono wewnętrzną procedurę antymobbingowa? | Tak | |
10.1 | Jeżeli tak, proszę podać datę ustanowienie. | 3.11.2022r. ze zm. | |
10.2 | Jakie działania prewencyjne przewiduje procedura antymobbingowa? | Rozdz. III Regulamin pracy zał. 1 | |
10.3 | W ilu sprawach w okresie od 1 stycznia 2023 r. do dnia realizacji wniosku prowadzono interwencje na podstawie zgłoszeń w ramach procedury antymobbingowej? | 0 | |
11 | Ile szkoleń związanych z tematem mobbingu i dyskryminacji, równości, dostępności zorganizowano dla osób zatrudnionych w urzędzie/instytucji w okresie od 1 stycznia 2023 r. do dnia realizacji wniosku? | 0 | |
11.1 | Proszę wymienić tytuły przeprowadzonych szkoleń wraz ze wskazaniem liczby osób uczestniczących w każdym z nich. | 0 | |
12 | Ile gminnych fakultatywnych organów o charakterze konsultacyjnym, doradczym lub/i inicjatywnym, np. rada seniorów, rada kobiet, młodzieżowa rada miasta funkcjonuje przy urzędzie/instytucji? | 0 | |
12.1 | Proszę o ich wymienienie oraz wskazanie liczebności składu każdego z nich z podziałem na płeć. | 0 | |
12.2 | Ile kobiet zasiada w prezydium każdego z wymienionych organów? | 0 | |
13 | Ile kobiet zasiada w Radzie Miejskiej/Miasta? | 4 | |
13.1 | Prosimy o podanie imienia i nazwiska osoby przewodniczącej. | Pan Edward Urbańczyk | |
14 | Proszę o wymienienie nazw Komisji Rady Miejskiej/Miasta, w których na przewodniczące powołano kobiety? | Komisja Spraw Społecznych - Przewodnicząca Pani Agnieszka Czerniak Komisja Budżetu - Przewodnicząca Pani Anna Adamczyk |
Treść
-
Przeczytane: Wniosek o informację - dot. polityk równościowych przez LĘDZINY
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<{{ email }}> o 2024-09-25 08:55To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2024-09-25 09:08 -
SO.1431.0092.2024 Wniosek o informację - dot. polityk równościowych przez LĘDZINY
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z LĘDZINY i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- podpiss4.png
- SO.1431.0092.2024.pdf
- Zarządzenie120.008.2023.pdf
SONIA HACHUŁA
wydział Organizacyjny
Tel: 32 216 65 11 w. 122
Emai
umaledziny.pl
kancelariaGledziny.pl
Urząd Miasta Lędziny
ul. Lędzińska 55
43-143 Lędziny
www.ledziny.plb URZĄD MIASTA LĘDZINY
Lędziny 09.10.2024r.
S0.1431.0092.2024
so.kw.04802024
Stowarzyszenie Dopamina Lab
e-mail: sprawa-73824Qinfo.szkolajestnasza.pl
Dotyczy odpowiedzi na udostępnienie informacji publicznej.
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej doręczony drogą
elektroniczną w dniu 25.09.2024r. dotyczący polityki równości udzielam następujących
odpowiedzi:
ad.l - Nie
ad.2 - Nie
ad.3 - 89
ad.4 - 62
ad.5 - 9
ad.6 - 2
ad.7 -1
ad.8 -1
ad.9 - Tak — załącznik zarządzenie nr SO.120.008.2023
ad.10 - Tak
10.1) - 3.11.2022r. ze zm.
10.2) - Rozdz. III Regulamin pracy zał. 1
10.3) -0
ad.11 -0
11.1) -0
uięeaasś o 0 Uasznóm umi wróla za
43-143 Lędziny telfax: +48 32 2168 508 skrytka ePUAP. FRTOSjrrdSSEKAPU/ eQziny
ZN
s URZĄD MIASTA LĘDZINY
ad. 12 -0
12.1) -0
12.2) -0
ad. 13 - 4
13.1) - Pan Edward Urbańczyk
ad.14 - Komisja Spraw Społecznych - Przewodnicząca Pani Agnieszka
Czerniak
- Komisja Budżetu - Przewodnicząca Pani Anna Adamczyk
ń stęza Miasta
SEKRETARZMIIASTA
| L
ngr J | 1a Warchiska |,
Otrzymują:
1. Adresat
2 da
Urząd Miasta Lęd: Inspektotel +48 32 21 66 51 „ledziny.pl h
43-143 Lędziny CH „wę +48 32 21 66 508 skrytka ePUAP: /3705jrrrd5SEKAP4/ eQziny
od bosak ksi. wc, dee
Załącznik do Zarządzenia Nr 1AQ 1.4014
Burmistrza Miasta Lędziny
zdnia. IG... 22...2017 r.
Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa
w Urzędzie Miasta Lędziny
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
$ 1. Procedura antymobbingowa ustala zasady przeciwdziałania zjawisku mobbingu w Urzędzie Miasta w
Lędzinach.
$ 2. Ilekroć w procedurze jest mowa o:
1) Komisji Antymobbingowej, zwanej dalej Komisją należy przez to rozumieć organ kolegialny powołany
każdorazowo przez Burmistrza Miasta w celu rozpatrzenia skargi pracownika o mobbing;
2) mobbingu -należy przez to rozumieć działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane
przeciwko pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika,
wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub
ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników;
3) pracodawcy należy przez to rozumieć Urząd Miasta Lędziny,
4) pracowniku - należy przez to rozumieć osobę pozostającą z pracodawcą w stosunku pracy niezależnie od
podstawy jego nawiązania oraz osobę zatrudnioną na podstawie umowy cywilnej.
Rozdział 2.
Cel procedury antymobbingowej
$ 3. 1) Priorytetowym celem wprowadzenia procedury antymobbingowej jest wspieranie działań sprzyjających
budowaniu pozytywnych relacji między pracownikami w Urzędzie Miasta Lędziny.
2) Pracodawca podejmuje starania, by środowisko pracy w Urzędzie Miasta Lędziny było wolne od mobbingu
oraz innych form przemocy psychicznej, zarówno przełożonych, jak i innych pracowników.
3) Pracodawca nie akceptuje mobbingu, ani żadnych innych form, działań lub zachowań noszących znamiona
mobbingu.
4) Obowiązkiem każdego pracownika jest podjęcie wszelkich starań, aby zjawisko mobbingu nie występowało w
Urzędzie Miasta Lędziny.
5) Stwarzanie sytuacji zachęcających do mobbingu bądź stosowanie mobbingu stanowi naruszenie podstawowych
obowiązków pracowniczych i może być podstawą do zastosowania przez pracodawcę sankcji przewidzianych
w przepisach Prawa Pracy, w szczególności zastosowania kar porządkowych lub rozwiązania umowy o pracę.
Rozdział 3.
Przeciwdziałanie mobbingowi.
$ 4.1) Każdy pracownik, który uzna, iż został poddany jakiejkolwiek formie mobbingu uprawniony jest do
złożenia pisemnej skargi do Burmistrza Miasta.
2) Skarga powinna zawierać przedstawienie stanu faktycznego, dowody na poparcie przytoczonych okoliczności i
wskazanie sprawcy bądź sprawców mobbingu. Poszkodowany powinien własnoręcznie podpisać skargę i
opatrzyć ją datą.
Id: 9501F8E8-5843-4B95-88E0-DB351123C1FF. Podpisany Strona 1
———-—---2>>żLLooccLLLLCA c LL
3) Skargi anonimowe nie będą rozpatrywane.
4) Przed złożeniem skargi pracownik może starać się samodzielnie wyjaśnić wszelkie okoliczności i dążyć do
polubownego rozwiązania sporu.
$5.1) Postępowanie w sprawie skargi o mobbing prowadzi Komisja każdorazowo powoływana przez
Burmistrza Miasta Lędziny.
2) Komisja składa się co najmniej z trzech członków:
- Sekretarza Miasta lub innego upoważnionego przez Burmistrza Miasta Lędziny pracownika jako
Przewodniczącego komisji,
- pracownika Referatu Kadr,
- pracownika wskazanego przez poszkodowanego lub na jego prośbę osoby wyznaczonej przez Burmistrza
Miasta Lędziny spośród pracowników.
3) W skład Komisji może wchodzić również, o ile zachodzi taka potrzeba, inna osoba wskazana przez Burmistrza
Miasta Lędziny, mająca przygotowanie z zakresu psychologii pracy i rozwiązywania konfliktów.
4) Członkiem Komisji nie może być osoba, której dotyczy skarga o mobbing, ani osoba wskazana, jako sprawca
mobbingu, jak również kierownik komórki organizacyjnej w której jest zatrudniony poszkodowany lub
oskarżony.
5) Obsługę administracyjną posiedzeń Komisji zapewnia Referat Kadr, który:
- gromadzi dokumentację związaną z prowadzonym postępowaniem;
- sporządza i przechowuje protokoły z posiedzeń Komisji.
6) Obsługę prawną Komisji sprawuje radca prawny z kancelarii obsługującej Urząd Miasta Lędziny.
$ 6. 1) Komisja rozpatruje skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia
skargi.
2) Zadaniem Komisji jest obiektywne rozpatrzenie skargi, ustalenie czy skarga jest zasadna i czy wystąpiło lub
występuje zjawisko mobbingu.
3) Komisja działa zgodnie z zasadami bezzwłoczności, poufności, bezstronności, ukierunkowania na
wszechstronne wyjaśnienie stanu faktycznego oraz rozwiązanie problemu.
4) Postępowanie w sprawach mobbingu polega na wysłuchaniu wyjaśnień poszkodowanego pracownika i
domniemanego sprawcy (sprawców) mobbingu i ewentualnych świadków oraz zbadaniu zebranych w trakcje
postępowania dowodów w celu ustalenia stanu faktycznego.
5) Komisja zwykłą większością głosów podejmuje rozstrzygnięcie dotyczące przedłożonej skargi.
6)Z posiedzenia Komisji sporządzany jest protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji i strony
postępowania.
7) Protokół zawiera w szczególności:
-opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku przeprowadzonego postępowania dowodowego ze
wskazaniem, czy potwierdziły się zarzuty zawarte w skardze,
- ocenę, wnioski oraz ewentualne proponowane środki prawne wobec sprawcy lub sprawców mobbingu.
8) Postępowanie przed Komisją ma charakter poufny, z poszanowaniem praw zarówno osób wnoszących skargę,
jak i oskarżonych, a fakty ustalone w trakcie tego postępowania nie mogą być ujawnione publicznie.
$7.1) W razie uznania skargi za zasadną, pracodawca podejmuje działania organizacyjne zmierzające do
wyeliminowania przyczyn występującego zjawiska mobbingu.
2) W miarę możliwości pracodawca może przenieść poszkodowanego pracownika, na jego wniosek lub za jego
zgodą na inne stanowisko.
3)W razie uznania skargi za bezzasadną, pracodawca na podstawie przedłożonego protokołu pisemnie
powiadamia strony konfliktu o ustaleniach komisji, starając się polubownie załagodzić konflikt.
Id: 9501F8E8-5843-4B95-88E0-DB351123C1FF. Podpisany Strona 2
,,ZZSSKKKKKZKZ_[_ŻZ„,,,, 0 ZZ LLC 2.2, „,z>._. _ ....
Rozdział 4.
Postanowienia końcowe
$ 8. 1) Postępowania nie prowadzi się, jeżeli:
- ustał stosunek pracy którejkolwiek ze stron postępowania,
- ten sam czyn lub na tej samej podstawie faktycznej toczyło się lub toczy postępowanie przed sądem.
2) W przypadku usprawiedliwionej nieobecności w pracy stron postępowania, czynności wyjaśniających nie
prowadzi się do czasu ustania tej przeszkody.
$9.Pracodawca zapoznaje pracowników, w tym kadry kierowniczej, w przedmiocie przeciwdziałania
mobbingowi w miejscu pracy.
$ 10. 1) Każdy pracownik ma obowiązek złożyć oświadczenie o zapoznaniu się z niniejszą procedurą, które
dołącza się do akt osobowych pracownika.
2) Procedury wewnętrzne określone niniejszym zarządzeniem nie wykluczają i nie ograniczają uprawnień
pracownika do dochodzenia swoich roszczeń z tytułu mobbingu na drodze sądowej.
BURYYS (f
mgr Kry; (U róbel
1d: 9501F8E8-5843-4B95-88E0-DB351123C1FF. Podpisany Strona 3
oąŻSŁŁ$Ś$-....--...----bL-->>->>>>.ZARZĄDZENIE Aal2:..205. 2023
BURMISTRZA MIASTA LĘDZINY
z dnia --2023--06--32023 E
w sprawie wprowadzenia regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Miasta Lędziny
Na podstawie art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz.40), art. 772
ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2022r. poz. 1510) w związku zart. 39 ustawy z dnia
21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022r. poz 530) oraz Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (tj.Dz. U.
z 2022r. poz. 1960 z późniejszymi zmianami)
Zarządzam, co następuje:
$ 1. Wprowadzić Regulamin wynagradzania pracowników Urzędu Miasta Lędziny stanowiący załącznik nr
I do nin. zarządzenia.
$ 2. Zobowiązuje się Naczelników Wydziałów, Kierowników Referatów do zapoznania z treścią Regulaminu
podległych pracowników.
$ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.
$4. Traci moc Zarządzenie Nr 120.008.2022 Burmistrza Miasta Lędziny z dnia 03.11.2022 r. w sprawie
wprowadzenia Regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Miasta Lędziny.
$ 5. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia podania go do wiadomości pracowników przez
ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej.
BU s,
mgr Krys K bel
2023 -06- 3 U
/ SE
| Komą 1 Motoh
ZASTĘĄCA BURMISTR ,
Główny Specjalista TRZA MIASTĄ
Wydział Organizacyjny,i Kadr ż
| nY Wrna W; 3
Nowi 3: nna Wiaderny = NACZELNIK
GRIMÓRE NRA Wydzi fega lizacyjny i Kadr
Id: F48C1D62-4122-4F3A-B652-1BFGAD3FB1E0. LORE Strona 1
PZAŃYĘŻZ IVlaKOSZ
,
.
dm /t 4Y
Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr M0 „AŚ, 2023
Burmistrza Miasta Lędziny
h
z dnia. 01. C(6.1.2023 r.
REGULAMIN WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDZIE MIASTA
LĘDZINY
I. PRZEPISY WSTĘPNE
$ 1. Regulamin wynagradzania zwany dalej regulaminem określa:
1. wymagania kwalifikacyjne pracowników,
2. szczegółowe warunki wynagradzania, w tym maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego,
3. warunki przyznawania oraz warunki i sposób wypłacania premii i nagród innych niż nagroda jubileuszowa,
4. warunki i sposób przyznawania dodatku funkcyjnego,
5. warunki i sposób przyznawania dodatku specjalnego.
$ 2. Postanowienia regulaminu dotyczą pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miasta
Lędziny na podstawie umowy o pracę.
$ 3. 1. Pracodawca zapoznaje pracownika z treścią regulaminu wynagradzania przed rozpoczęciem przez niego
pracy.
2. Oświadczenie pracownika o zapoznaniu się z regulaminem zostaje dołączone do jego akt osobowych.
$ 4. Ilekroć w regulaminie wynagradzania jest mowa o:
- ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 21 listopada 2008 r o pracownikach samorządowych,
- rozporządzeniu - rozumie się przez to Rozporządzenie ) Rady Ministrów z dnia 25 pażdziernika 2021 r.
w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych z późniejszymi zmianami,
- pracodawcy - rozumie się przez to Urząd Miasta Lędziny,
- pracowniku - oznacza to osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę, wyboru, powołania,
IL. SZCZEGÓŁOWE WARUNKI WYNAGRADZANIA
$ 5. 1. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosowne do zajmowanego stanowiska oraz posiadanych
kwalifikacji zawodowych.
2. Wynagrodzenie wypłacane jest do 10 dnia następnego miesiąca.
3. Jeżeli dzień wypłaty wypada w dniu wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w poprzedzającym go
dniu roboczym.
4. Ustala się dodatkowy termin wypłaty zobowiązań pracowniczych do 20 dnia następnego miesiąca.
5. Wypłata wynagrodzenia dokonywana jest na wskazany przez pracownika rachunek płatniczy, chyba, że
pracownik złożył w postaci papierowej lub elektronicznej wniosek o wypłatę wynagrodzenia do rąk własnych.
6. Wynagrodzenie wypłacane jest do rąk pracownika lub osoby pisemnie przez niego upoważnionej.
7. U pracodawcy obowiązuje czasowy system wynagradzania, polegający na ustaleniu dla poszczególnych
pracowników kategorii zaszeregowania, stawek wynagrodzenia zasadniczego oraz innych dodatków.
8. Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy wynagrodzenie zasadnicze i inne składniki
wynagrodzenia przysługują w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
9. Wysokość wynagrodzenia za pracę (brutto) w danym mleslącu nie może być niższa od wynagrodzenia
minimalnego, określonego w ustawie o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Jeżeli w danym miesiącu
wynagrodzenie za pracę przysługiwało pracownikowi w kwocie niższej niż minimalna, przysługuje mu
wyrównanie na zasadach określonych w ustawie o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
Id: F48C1D62-4122-4F3A-B652-1BF6GAD3FB1E0. Podpisany | uf, 1
Il. Wymagania kwalifikacyjne
$6. 1. Wprowadza się tabelę określającą wymagania kwalifikacyjne oraz kategorie zaszeregowania
pracowników stanowiącą załącznik nr 1 do Regulaminu.
2. W zakresie nieuregulowanym w załączniku, o którym mowa w ust. I obowiązują wymagania kwalifikacyjne
określone przepisami prawa.
II. Wynagrodzenie zasadnicze
$ 7.1. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie zasadnicze stosowne do zajmowanego stanowiska
i posiadanych kwalifikacji zawodowych. Tabela maksymalnych miesięcznych kwot wynagrodzenia zasadniczego
stanowi załącznik nr 2do nin. Regulaminu, natomiast kwoty minimalnego miesięcznego wynagrodzenia
pracowników określone są w załaczniku do rozporządzenia Rady Mianistrów w sprawie wynagradzania
pracowników samorządowych.
2. Decyzję o zastosowaniu dla danego pracownika stawki osobistego zaszeregowania podejmuje pracodawca na
wniosek Sekretarza Miasta lub Kierownika komórki organizacyjnej
3.W uzasadnionych przypadkach pracownikom może zostać skrócony staż pracy wymagany na danym
stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej (staż pracy) określają
odrębne przepisy oraz art. 5 ust.2 i art. 6 ust 4 ustawy.
III. DODATKI DO WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
1. Dodatek funkcyjny
$ 8.1. Pracownikom zatrudnionym na kierowniczych stanowiskach urzędniczych, radcy prawnemu, oraz
głównemu specjaliście przysługuje dodatek funkcyjny.
2. Dodatek ten może być także przyznany czasowo wsytuacji zastępstwa osoby, o której mowa
w ust. I pracownikowi zastępującemu, pod warunkiem realizowania zadań związanych z kierowaniem zespołem
przez okres co najmniej miesiąca.
3. Dodatek funkcyjny wypłacany jest razem z wynagrodzeniem zasadniczym.
4. Dodatek funkcyjny dla poszczególnych stanowisk ustalany jest zgodnie z Tabelą stawek dodatku
funkcyjnego stanowiącą załącznik nr 3 do Regulaminu.
2. Dodatek specjalny
$9. 1. Pracownikowi z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych
zadań może być przyznany dodatek specjalny, w kwocie nieprzekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia
zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
2. Wysokość dodatku jest ustalana przez pracodawcę z uwzględnieniem ilości powierzonych dodatkowych
obowiązków oraz potrzebnych do ich wykonywania kwalifikacji.
3. Dodatek specjalny przyznaje się na czas określony.
4. Dodatek specjalny wypłacany jest razem z wynagrodzeniem zasadniczym w ramach posiadanych środków
na wynagrodzenia.
5. Przepisy ust. 1-4 nie dotyczą pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi.
3. Dodatek za wieloletnią pracę
$ 10. 1. Pracownikowi przysługuje dodatek za wieloletnią pracę w wysokości wynoszącej po pięciu latach
pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy, aż do
osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
2.Do okresów pracy uprawniających do dodatku wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy
zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od
którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. Dodatek wypłacany jest w terminie wypłaty wynagrodzenia:
- począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył
prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;
Id: F48C1D62-4122-4F3A-B652-1BF6AD3FB1E0. Podpisany Strona 2
-za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia
miesiąca.
4. Dodatek przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności
w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby, albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad
dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia
społecznego.
4. Wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych
$11. Za pracę w godzinach nadliczbowych przysługują świadczenia zgodnie z unormowaniami zawartymi
w ustawie.
5. Wynagrodzenie za pracę w porze nocnej
$ 12. Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą
godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20 % stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy
jednak od dodatku ustalonego na podstawie art.151*$1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r - Kodeks pracy.
6. Dodatkowe wynagrodzenie roczne
$ 13. Pracownikowi przysługuje dodatkowe wynagrodzenie roczne na zasadach określonych w odrębnych
przepisach.
IV. WARUNKI PRZYZNAWANIA ORAZ WARUNKI I SPOSÓB WYPŁACANIA PREMII, NAGRÓD
I ODPRAW
I. Premia
$ 14. 1. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi tworzy się, w ramach
posiadanych środków na wynagrodzenia, fundusz premiowy.
2. Wysokość premii wynosi do 50 % miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
3. Premia, atakże jej wysokość ma charakter uznaniowy i służy preferowaniu dobrej, zaangażowanej
i efektywnej pracy.
4. Premię wypłaca się w terminie wypłaty wynagrodzenia.
5. Dopuszcza się wypłatę premii w dodatkowym terminie określonym w $ 5 ust.4.
6. Warunkiem przyznania premii są szczególne osiągnięcia w wykonywaniu zadań oraz wyróżniające
wykonywanie obowiązków.
7. Decyzję w sprawie przyznania premii uznaniowej podejmuje Burmistrz Miasta na wniosek kierownika
komórki organizacyjnej.
8. Zatwierdzony wniosek premiowy z imiennym wyszczególnieniem pracowników oraz wysokością premii,
kierownik komórki organizacyjnej składa w Wydziale Organizacyjnym i Kadr w terminie do 18-tego dnia
miesiąca.
II. Nagroda
$ 15. 1. W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia pracownikom mogą być przyznane nagrody za
szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej.
2. Nagrody mogą być wypłacane w cyklach kwartalnych, półrocznych lub rocznych.
3. Wniosek o przyznanie nagrody _ wraz z uzasadnieniem składa bezpośredni przełożony do pracodawcy.
4. Pracodawca przyznając nagrodę oraz ustalając jej wysokość bierze pod uwagę w szczególności :
l) okresową ocenę pracownika,
2) charakter pracy, jej złożoność i osiągane wyniki,
3) wiedzę zawodową, podnoszenie kwalifikacji,
4) przejawianie inicjatywy w pracy,
5) umiejętność samodzielnego rozwiązywania spraw,
Id: F48C1D62-4122-4F3A-B652-1BF6GAD3FB1E0. Podpisany Strona /
6) przestrzeganie porządku i dyscypliny pracy,
7) wzorowe wypełnianie swoich obowiązków,
8) wypełnienie zadań zleconych przez przełożonego przekraczających zakres czynności na danym stanowisku,
9) przejawianie troski o tworzenie właściwej atmosfery w pracy oraz dobrej opinii o Urzędzie.
5. Nagroda nie może zostać przyznana pracownikowi, u którego w okresie 6 miesięcy poprzedzających
przyznanie nagrody stwierdzono :
1) przewlekłość prowadzonych spraw,
2) naruszenie dyscypliny pracy,
3) kary dyscyplinarne lub porządkowe,
4) zasadność skargi na jego działalność.
6. Wysokość indywidualnej nagrody będzie ustalana do wysokości miesięcznego wynagrodzenia brutto.
7.Podstawę do obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w miesiącu
poprzedzającym miesiąc wypłaty nagrody (bez zmniejszeń o zasiłki z ubezpieczenia społecznego (świadczenia)
w razie choroby i macierzyństwa, wynagrodzenia za czas choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną).
8. Przyznanie nagrody, jej wysokość mają charakter uznaniowy i z tego tytułu nie przysługują pracownikowi
żadne roszczenia.
III. Nagroda jubileuszowa oraz jednorazowa odprawa pieniężna w związku -z przejściem na emeryturę lub
rentę z tytułu niezdolności do pracy
$ 16. 1. Nagroda jubileuszowa zwana dalej „nagrodą" przysługuje w wysokości:
- po 20 latach pracy - 75% wynagrodzenia miesięcznego
- po 25 latach pracy - 100% wynagrodzenia miesięcznego
- po 30 latach pracy - 150% wynagrodzenia miesięcznego
- po 35 latach pracy - 200% wynagrodzenia miesięcznego
- po 40 latach pracy- 300% wynagrodzenia miesięcznego
- po 45 latach pracy - 400% wynagrodzenia miesięcznego.
2. Jednorazowa odprawa pieniężna w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do
pracy, zwana dalej "odprawą" przysługuje w wysokości:
- po 10 latach pracy - w wysokości dwumiesięcznego wynagrodzenia
- po 15 latach pracy - w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia
- po 20 latach pracy - w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia.
3. Wynagrodzenie, o którym mowa wust. 1i2 oblicza się według zasad obowiązujących przy ustaleniu
ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
4. Do okresów pracy uprawniających do nagrody i odprawy wlicza się wszystkie poprzednie zakończone
okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy,
od którego zależą uprawnienia pracownicze.
5. Jeżeli praca w jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają
zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
6. Pracownikowi, który wykonuje pracę w jednostce, w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez
pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu dodatkowego zatrudnienia podlegają zaliczeniu zakończone
okresy zatrudnienia podstawowego oraz okres zatrudnienia u pracodawcy, który udzielił urlopu - do dnia
rozpoczęcia tego urlopu.
7. Pracownik nabywa prawo do nagrody w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody, albo w dniu
wejścia w życie przepisów wprowadzających nagrody jubileuszowe.
Id: F48C1D62-4122-4F3A-B652-1BF6AD3FB1E0. Podpisany Strona 4
8. W razie równoczesnego pozostawania więcej niż w jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego
do nagrody wlicza się jeden z tych okresów.
9. Pracownikowi, który wykonuje pracę w jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez
pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu uprawniającego do nagrody wlicza się okres zatrudnienia
u tego pracodawcy do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
10. Pracownik jest obowiązany udokumentować swoje prawo do nagrody, jeżeli w jego aktach osobowych brak
jest odpowiedniej dokumentacji.
11. Nagrodę wypłaca się niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
12. Podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa
do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze - wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty.
13. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody, będąc zatrudniony w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej
wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa
do nagrody.
14. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub
emeryturę, pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia
rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
15. Jeżeli w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do
świadczeń pracowniczych okresów niepodlegających dotychczas wliczeniu upływa okres uprawniający pracownika
samorządowego do dwóch lub więcej nagród, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę - najwyższą.
16. Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 15, ma okres zatrudnienia,
wraz z innymi okresami wliczanymi do tego okresu, dłuższy niż wymagany do nagrody danego stopnia, a w ciągu
12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody wyższego stopnia, nagrodę niższą
wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej - różnicę między kwotą nagrody
wyższej, a kwotą nagrody niższej.
17.Przepisy ust. 15116 mają odpowiednio zastosowanie, w razie, gdy w dniu, w którym pracownik
udokumentował swoje prawo do nagrody, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy
pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
18. Odprawa wypłacana jest w dniu ustania stosunku pracy.
V. PRZEPISY KOŃCOWE
$17.1.W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdują przepisy ustawy,
rozporządzenia oraz kodeksu pracy i innych przepisów prawa pracy.
2. Zmiana treści regulaminu może nastąpić w formie pisemnej, w tym samym trybie, co jego ustanowienie.
Id: F48C1D62-4122-4F3A-B652-1BF6AD3FB1E0. Podpisany „u
i
Załącznik Nr 1 do Załącznika Nr 1
Tabela określająca wymagania kwalifikacyjne oraz kategorie zaszeregowania pracowników
a - O
zaszeregowania umiejętności zawodowe
Stanowiska kierownicze urzednicze
XVII-XX
REAR | uz XVI-XVIII według odrębnych przepisów
stanu cywilnego
Zastępca kierownika s
3, Urzędu samicywilaego XIV-XVI według odrębnych przepisów
Pełnomocnik ds.
M Ochrony Informacji XIV - XVIII według odrębnych przepisów
Niejawnych
8 Główny księgowy XV-XVIII według odrębnych przepisów
9. | Audytor wewnętrzny XV-XVIII według odrębnych przepisów
Administrator
bezpieczeństwa z
10. informacji ( inspektor XIV-XVI według odrębnych przepisów
ochrony danych
Stanowiska urzędnicze
XIII-XVIII według odrębnych przepisów
XIII-XVII
Główny ee ds. XII-XVI według odrębnych przepisów
Starszy inspektor XIII-XVII
Ś. Inspektor XI-XVI „e ż
średnie 3
Kierownik archiwum XII-XVI wyzsze ę
średnie 4
wyższe Z.
. _ wyższe ——
[mae e] $$ 552
sza _ wyższe mam
[| we | am
VIH-XI
średnie 4
Starszy poborca IX-XII
VII-XI | średnie ||| ||| eee |
Stanowiska pomocnicze i obsługi
VII-X | średnie | ||| ||| oeeemeeee |
Pomoc administracyjna IV-VII | zasadnicze ||| | | eee 0
Id: F48C1D62-4122-4F3A-B652-1BF6AD3FB1E0. Podpisany Strona |
> Kserografista VII-X średnie PESO
zasadnicze 2
[4 | Konserwator _ | | WAX | || zasadnicze | | oem |
5 | 0 Pomier ||| | uv | ||| podstawowe | eee
6. | Sprzątaczka II-IV || podstawowe || | || ee
7. Kierowca samochodu według odrębnych przepisów
VI- VIII
osobowego
[8. | Goniec | TW
Stanowiska, na których nawiązanie stosunku pracy następuje w ramach robót publicznych lub prac
interwencyjnych
wykonujący zadania
publicznych lub prac średnie 5
intenvencvinych X-XIV wyższe 2
średnie 4
Pracownik I IX-XII wyższe a
stopnia wykonujący Średnie 3
publicznych lub prac - -
interwencyjnych Max | | ||| Średnie || ||| pea |
Straż Miejska
zaszeregowania umiejętności zawodowe
Stanowiska kierownicze urzędnicze
miejskiej
straży miejskie
Stanowiska urzędnicze
. - wyższe 3
średnie 5
: , wyższe nnn
XII-XIV
XI-XIV
Młodszy specjalista X-XIV
| 6, | | Starszy strażnik | X-XIV
IX-XIII
|_8. | ___ Młodszy strażnik VI-XII
19. |, Aplikant | VII-VIII |, średnie ||| | | me |
Id: F48C1D62-4122-4F3A-B652-1BF6AD3FB1E0. Podpisany Strona 2
Załącznik Nr 2 do Załącznika Nr 1
Tabela maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego
| Kriegora zaszeregowania | Kwoawaogh
4150
NN | A
4150
AW] m0 |
pW] m0
4800
4840
NM | 4890
Pa 80
KM | 6890
XK | 8490
| Id: F48C1D62-4122-4F3A-B652-1BF6AD3FB1E0. Podpisany Strona 1
.
r
Załącznik Nr 3 do Załącznika Nr 1
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Kwota dodatku funkcyjnego w zł brutto
do 4000
Kierownik urzędu stanu cywilnego do 3200
Zastępca kierownika urzędu stanu cywilnego, do 2400
Naczelnik wydziału do 3200
Główny księgowy, audytor wewnętrzny do 3200
Kierownik referatu, pełnomocnik do spraw ochrony informacji do 2800
niejawnych, zastępca naczelnika wydziału
do 3200
do 3000
do 3200
Id: F48C1D62-4122-4F3A-B652-1BF6GAD3FBI1E0. Podpisany Strona 1