Konsultacje Planów Urządzenia Lasu #4
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
7 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Treść
-
Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania.
Pytania odnoszą się do konsultacji społecznych w procesie tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL) we wszystkich Nadleśnictwach w Regionalnej Dyrekcji. Wnioskujemy o przesłanie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno .
Pytania dotyczą procesu tworzenia obecnie obowiązujących PUL (według stanu na październik 2020). Jeżeli w Regionalnej Dyrekcji znajdują się Nadleśnictwa, w których rozpoczął się proces tworzenia nowego PUL, wnioskujemy o przesłanie dodatkowo również informacji o toczącym się procesie tworzenia nowego PUL, jeżeli jest to już możliwe. W takim wypadku wnioskujemy o oddzielne odpowiedzi na każde pytanie dla każdego z procesów tworzenia PUL (obowiązującego i nowotworzonego).
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "mieć możliwość zgłaszania uwag i wniosków" oraz "kanały komunikacji" podano poniżej.
Pytania:
1. Na jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna zgłosiła wnioski i uwagi dotyczące treści tworzonego planu? Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi
a) Przed rozpoczęciem prac nad PUL
b) Podczas Komisji Założeń Planu (KZP)
c) Podczas Narady Techniczno-Gospodarczej (NTZ)
d) Podczas Komisji Projektu Planu (KPP)
e) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić) _______________________________________________________________
f) Strona społeczna nie zgłosiła żadnych wniosków i uwag do tworzonego PULWnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
2. Na jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna miała możliwości zgłaszania wniosków i uwag? Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi:
a) Podczas Komisji Założeń Planu (KZP)
b) Podczas Narady Techniczno-Gospodarczej (NTZ)
c) Podczas Komisji Projektu Planu (KPP)
d) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić) _______________________________________________________________
e) Strona społeczna nie miała możliwości składania wniosków i uwagWnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
3. Jakimi kanałami komunikacji strona społeczna na terenie każdego Nadleśnictwa została poinformowana o możliwości wzięcia udziału w konsultacjach w procesie tworzenia PUL?
Prosimy o podanie konkretnego tytułu i daty publikacji w wypadku ogłoszeń prasowych oraz adresu internetowego w wypadku umieszczenia ogłoszenia na internecie (strona nadleśnictwa, BIP, periodyki online itp.)
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.4. Czy kanały komunikacji różniły się w zależności od typu uczestnika reprezentującego stronę społeczną? Jeżeli tak, wnosimy o wyszczególnienie jakimi kanałami powiadamiani byli różni przedstawiciele strony społecznej. W szczególności wnioskujemy o wyszczególnienie, którzy przedstawiciele strony społecznej zostali zawiadomieni o procesie konsultacji bezpośrednio (telefon, email, poczta tradycyjna).
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
5. Z jakim wyprzedzeniem została stronie społecznej zakomunikowana możliwość wzięcia udziału w konsultacjach? Jeżeli odpowiedź różni się dla różnych przedstawicieli strony społecznej i różnych etapów sporządzania PUL, prosimy o wyszczególnienie.
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
6. Czy z komunikacji i ze spotkań konsultacyjnych ze stroną społeczną były sporządzane notatki/protokoły/podsumowania? Jeżeli tak wnioskujemy również o przesłanie treści tych dokumentów.
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
7. Jakie uwagi i wnioski dotyczące treści tworzonego PUL złożyli przedstawiciele strony społecznej?
Dla każdego ze złożonych wniosków, pomysłów i zastrzeżeń wnioskujemy o przesłanie:
a) dokumentacji z nimi związanej złożonej przez stronę społeczną
b) informacji, czy w ostatecznym kształcie PUL wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało (a) odrzucone, (b) uwzględnione w całości, (c) uwzględnione częściowo?
c) dla wniosków, pomysłów i zastrzeżeń uwzględnionych w całości, bądź uwzględnionych częściowo, wnioskujemy o przesłanie informacji, w jaki sposób wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało uwzględnione w ostatecznym kształcie PUL.
d) dla wniosków, pomysłów i zastrzeżeń odrzuconych wnioskujemy o podanie powodu dla którego wnioski odrzucono.Jeżeli takie informacje znajdują się w raporcie z konsultacji, wystarczająca jest jego kopia, o ile nie została ona już uwzględniona w odpowiedzi na pytanie 6.
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
8. Czy w najbliższych dwóch latach Regionalna Dyrekcja planuje wprowadzenie zmian w procesach konsultacji społecznych podczas procesu tworzenia PUL oraz informowaniu o nich? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W celu zapewnienia precyzji w komunikacji załączamy definicje terminów użytych w pytaniach:
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje.
"Mieć możliwość składania uwag i wniosków": sytuacja gdy strona społeczna: 1. jest poinformowana o możliwości, trybie i sposobie w jaki może zgłaszać wnioski i uwagi oraz 2. ma stworzone warunki by to zrobić.
"Kanały komunikacji": sposób, w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną; Kanały komunikacji obejmują m.in.: BIP, strony internetowe, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{EMAIL}}
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Przeczytane: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krakowie
Twoja wiadomość
Do: Małgorzata Baniowska (RDLP w Krakowie)
Temat: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu
Wysłano: 4 listopada 2020 21:51:40 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 07:44:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Pismo ws. zapytania.pdf przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krakowie
Dzień dobry,
w załączeniu przekazuję pismo RDLP w Krakowie.
Pozdrawiam,Tomasz Luksa
Specjalista Służby Leśnej, Zespół ds. Urządzania Lasu i Geomatyki
[cid:image001.jpg@01D6BDB6.D8DCB9D0]
31-159 Kraków, al. Juliusza Słowackiego 17a
tel.: +48 12 63 05 218, tel. sekr.: +48 12 63 05 249
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/> -
Re: Pismo ws. zapytania.pdf przez KatarzynaBatkoToluc
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru SądowegoW nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-18 13:27:13.464672+00:00 z adresu {{ email }}:
> Dzień dobry, w załączeniu przekazuję pismo RDLP w Krakowie. Pozdrawiam,
> Tomasz Luksa Specjalista Służby Leśnej, Zespół ds. Urządzania Lasu i Geomatyki
> [cid:image001.jpg@01D6BDB6.D8DCB9D0] 31-159 Kraków, al. Juliusza Słowackiego
> 17a tel.: +48 12 63 05 218, tel. sekr.: +48 12 63 05 249
> www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>