Instytucja: 

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Olsztynie

 Monitoring: 

Konsultacje Planów Urządzenia Lasu

 Liczba listów: 

2

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Otwarte

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Treść

  • Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania.

    Pytania odnoszą się do konsultacji społecznych w procesie tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL) we wszystkich Nadleśnictwach w Regionalnej Dyrekcji. Wnioskujemy o przesłanie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno .

    Pytania dotyczą procesu tworzenia obecnie obowiązujących PUL (według stanu na październik 2020). Jeżeli w Regionalnej Dyrekcji znajdują się Nadleśnictwa, w których rozpoczął się proces tworzenia nowego PUL, wnioskujemy o przesłanie dodatkowo również informacji o toczącym się procesie tworzenia nowego PUL, jeżeli jest to już możliwe. W takim wypadku wnioskujemy o oddzielne odpowiedzi na każde pytanie dla każdego z procesów tworzenia PUL (obowiązującego i nowotworzonego).

    Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.

    Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "mieć możliwość zgłaszania uwag i wniosków" oraz "kanały komunikacji" podano poniżej.

    Pytania:

    1. Na jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna zgłosiła wnioski i uwagi dotyczące treści tworzonego planu? Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi
    a) Przed rozpoczęciem prac nad PUL
    b) Podczas Komisji Założeń Planu (KZP)
    c) Podczas Narady Techniczno-Gospodarczej (NTZ)
    d) Podczas Komisji Projektu Planu (KPP)
    e) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić) _______________________________________________________________
    f) Strona społeczna nie zgłosiła żadnych wniosków i uwag do tworzonego PUL

    Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.

    2. Na jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna miała możliwości zgłaszania wniosków i uwag? Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi:
    a) Podczas Komisji Założeń Planu (KZP)
    b) Podczas Narady Techniczno-Gospodarczej (NTZ)
    c) Podczas Komisji Projektu Planu (KPP)
    d) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić) _______________________________________________________________
    e) Strona społeczna nie miała możliwości składania wniosków i uwag

    Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.

    3. Jakimi kanałami komunikacji strona społeczna na terenie każdego Nadleśnictwa została poinformowana o możliwości wzięcia udziału w konsultacjach w procesie tworzenia PUL?
    Prosimy o podanie konkretnego tytułu i daty publikacji w wypadku ogłoszeń prasowych oraz adresu internetowego w wypadku umieszczenia ogłoszenia na internecie (strona nadleśnictwa, BIP, periodyki online itp.)
    Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.

    4. Czy kanały komunikacji różniły się w zależności od typu uczestnika reprezentującego stronę społeczną? Jeżeli tak, wnosimy o wyszczególnienie jakimi kanałami powiadamiani byli różni przedstawiciele strony społecznej. W szczególności wnioskujemy o wyszczególnienie, którzy przedstawiciele strony społecznej zostali zawiadomieni o procesie konsultacji bezpośrednio (telefon, email, poczta tradycyjna).

    Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.

    5. Z jakim wyprzedzeniem została stronie społecznej zakomunikowana możliwość wzięcia udziału w konsultacjach? Jeżeli odpowiedź różni się dla różnych przedstawicieli strony społecznej i różnych etapów sporządzania PUL, prosimy o wyszczególnienie.

    Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.

    6. Czy z komunikacji i ze spotkań konsultacyjnych ze stroną społeczną były sporządzane notatki/protokoły/podsumowania? Jeżeli tak wnioskujemy również o przesłanie treści tych dokumentów.

    Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.

    7. Jakie uwagi i wnioski dotyczące treści tworzonego PUL złożyli przedstawiciele strony społecznej?

    Dla każdego ze złożonych wniosków, pomysłów i zastrzeżeń wnioskujemy o przesłanie:
    a) dokumentacji z nimi związanej złożonej przez stronę społeczną
    b) informacji, czy w ostatecznym kształcie PUL wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało (a) odrzucone, (b) uwzględnione w całości, (c) uwzględnione częściowo?
    c) dla wniosków, pomysłów i zastrzeżeń uwzględnionych w całości, bądź uwzględnionych częściowo, wnioskujemy o przesłanie informacji, w jaki sposób wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało uwzględnione w ostatecznym kształcie PUL.
    d) dla wniosków, pomysłów i zastrzeżeń odrzuconych wnioskujemy o podanie powodu dla którego wnioski odrzucono.

    Jeżeli takie informacje znajdują się w raporcie z konsultacji, wystarczająca jest jego kopia, o ile nie została ona już uwzględniona w odpowiedzi na pytanie 6.

    Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.

    8. Czy w najbliższych dwóch latach Regionalna Dyrekcja planuje wprowadzenie zmian w procesach konsultacji społecznych podczas procesu tworzenia PUL oraz informowaniu o nich? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?

    W celu zapewnienia precyzji w komunikacji załączamy definicje terminów użytych w pytaniach:

    "Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje.

    "Mieć możliwość składania uwag i wniosków": sytuacja gdy strona społeczna: 1. jest poinformowana o możliwości, trybie i sposobie w jaki może zgłaszać wnioski i uwagi oraz 2. ma stworzone warunki by to zrobić.

    "Kanały komunikacji": sposób, w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną; Kanały komunikacji obejmują m.in.: BIP, strony internetowe, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{EMAIL}}

    W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707

    Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • Realizacja prawa do informacji przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Olsztynie

    Dzień dobry
    W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji, którego podstawa prawna nie została przez Wnioskującego określona.

    Na pytanie nr 2 i 3 udzielono wspólnej odpowiedzi.

    W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt.

    z poważaniem
    Małgorzata Ogonowska
    Specjalista w Wydziale Organizacji i Kadr
    [cid:image001.png@01D47B57.7D02BE50]
    10 - 959 Olsztyn, ul. Kościuszki 46/48
    Tel. +48 89 521 01 38, tel. sekr. +48 89 527 21 70
    www.olsztyn.lasy.gov.pl<http://www.olsztyn.lasy.gov.pl/>

    Załączniki

    • image001_o5pvmS8.png
    • UDIP_konsultacje_PUL.pdf
    • Załącznik_nr_1.pdf