A
"| Nadleśnictwo Kolbuszowa w Świerczowie
Świerczów, 14 grudnia 2020 r.
Zn.spr.: NN.0172.15.2020
DECYZJA Nr 21/2020
Na podstawie art. 16 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) — dalej jako
„u.d.i.p.” oraz art. 104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256) — dalej jako „k.p.a.”,
po rozpatrzeniu wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska
z dnia 4 listopada 2020 roku o udostępnienie informacji publicznej,
odmawiam
udostępnienia informacji publicznej we wnioskowanym zakresie.
UZASADNIENIE
W dniu 4 listopada 2020 roku Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska złożyło wniosek o udzielenie informacji dotyczących wszelkich procesów
konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w
decyzjach o gospodarce leśnej, które:
„1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej
mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia
nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.”
Stowarzyszenie skierowało do Nadleśnictwa następujące pytania i wnioski:
Nadleśnictwo Kolbuszowa, Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel./fax.: +48 17 22-71-710, 22-71-815, Ivww.krosno.lasy.gov.pl/kolbuszowa
e-mail: kolbuszowaQkrosno.lasy.gov.pl
Ą
(i J Nadleśnictwo Kolbuszowa w Świerczowie
„1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy
przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące
prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku
wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej
na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez
stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej
Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak,
to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej
oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie
zmiany są planowane?”
Pismem z dnia 17 listopada 2020 roku Nadleśnictwo skierowało
do Stowarzyszenia prośbę o doprecyzowanie wniosku, gdyż jego forma
uniemożliwiała poprawne udostępnienie informacji. Dla przykładu wskazano, iż we
wniosku przyjęta została teza, zgodnie z którą pytania zawarte we wniosku dotyczą
wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach
o gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które
zdefiniowano m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nadleśnictwo podkreśliło, że nie
sposób przyjąć można, że każde zapytanie skierowane do Nadleśnictwa (choćby
o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia
przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia
w decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie Nadleśnictwo podkreśliło,
że nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu
lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku
Nadleśnictwo Kolbuszowa, Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel./fax.: +48 17 22-71-710, 22-71-815,
l Ivww.krosno.lasy.gov.pl/kolbuszowa |
e-mail: kolbuszowaQkrosno.lasy.gov.pl
z tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób
współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”.
Ponadto wskazano, że wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje,
które nie są albo nie mogą być przez Nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego
posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne.
Dotyczy to choćby informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci
artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje
się każdego „udziału w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby
z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty.
Nie gromadzi się i nie archiwizuje korespondencji o nieokreślonym statusie,
niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań
jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie,
pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa).
Gromadzona jest jedynie informacja o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie
prowadzenia gospodarki leśnej w Nadleśnictwie, które były oficjalnie do kierowane
w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą
tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu
nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie.
Dodatkowo wskazano, że nawet udostępnienie informacji, co do których jest
to możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej, w sposób i w zakresie przez Stowarzyszenie wnioskowanym, wymaga od
Nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi
kosztami i nakładem pracy. Dlatego też, w związku z:
* ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym wniosku;
« brakiem możliwości oddelegowania przez Nadleśnictwo pracownika lub
pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez
szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego
pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania
(np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy
zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie
zdalnym lub hybrydowym);
Nadleśnictwo Kolbuszowa, Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel./fax.: +48 17 22-71-710, 22-71-815, Ivww.krosno.lasy.gov.plkolbuszowa
e-mail: kolbuszowaQkrosno.lasy.gov.pl
« koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób
fizycznych w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag,
wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
* możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub
udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia
ogromnej ilości danych zgodnie z wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy
wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych
wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie
społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej
liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych w postaci
publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy
nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji
i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się
w ogólnodostępnych mediach);
poinformowano Stowarzyszenie, że informacja publiczna objęta wnioskiem nie
może być przez Nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust.
1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności
wskazane wyżej, poniesienia przez Nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów
organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1
wspomnianej ustawy wskazano, że Nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i
pobierze od Stowarzyszenia, jako wnioskodawcy, opłatę w wysokości
odpowiadającej tym kosztom.
W związku z powyższymi okolicznościami Nadleśnictwo wezwało
Stowarzyszenie do:
* uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich
trzech lat" wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a
także doprecyzowanie pytań zawartych 'we wniosku poprzez
skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich
ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić
i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
Nadleśnictwo Kolbuszowa, Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel./fax.: +48 17 22-71-710, 22-71-815,
: fvww.krosno.lasy.gov.pl/kolbuszowa
e-mail: kolbuszowaQkrosno.lasy.gov.pl
Ó
) Nadleśnictwo Kolbuszowa w Świerczowie
« wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy o dostępie do informacji
publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym
przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Odnosząc się zaś do pytania o to, czy w najbliższych 12 miesiącach
Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów,
wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat
gospodarki leśnej wskazano, że w przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu
planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest
opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach,
rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie
szczegółowych warunków i _ trybu sporządzania planu urządzenia lasu,
uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także
obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych
dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009).
Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w
nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania
postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na
temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest
zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek
konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni,
jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc.
Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”,
jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań
danego wnioskodawcy. Dlatego ten wniosek, w ocenie Nadleśnictwa, nie mógł być
uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie
nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu.
Pismem z dnia 10 grudnia 2020 roku Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wskazało, iż wniosek z dnia 4 listopada 2020 roku złożony był w
trybie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i
jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko, tym samym oczekuje ono wykonania wniosku na
zasadach określonych w tej ustawie. Wskazano też, że w tej ustawie nie znajduje się
Nadleśnictwo Kolbuszowa, Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel./fax.: +48 17 22-71-710, 22-71-815, Ivww.krosno.lasy.gov.pl/kolbuszowa
e-mail: kolbuszowaQkrosno.lasy.gov.pl
* s u. z n a
, Nadleśnictwo Kolbuszowa w Świerczowie
rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3
ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie
do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu
publicznego jest bezpodstawne. Stowarzyszenie wskazało też, że pojęcie
„zgłaszania postulatów, wniosków i uwag" należy interpretować jako zawierające
pojęcie dostępu do informacji o Środowisku. Wnioskodawca wskazał także,
iż w przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskuje o przesłanie informacji
o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności
doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali
poproszeni o wyrażenie opinii, zaś w przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada
wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę
o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach, wnioskuje
o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób.
Rozpoznając złożony w niniejszej sprawie wniosek Nadleśniczy Nadleśnictwa
Kolbuszowa, uznaje, iż zachodzą przesłanki do odmowy udostępnienia informacji we
wnioskowanym przez Stowarzyszenie zakresie.
Na wstępie konieczne jest ustalenie charakteru wniosku, z jakim
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska zwróciło się do Nadleśnictwa.
Stowarzyszenie wprawdzie wskazało, iż jest to wniosek złożony w oparciu o przepisy
ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko, jednakże zauważyć trzeba, iż zgodnie z art. 9 ust. 1 tej
ustawy udostępnieniu podlegają informacje dotyczące:
1. stanu elementów środowiska, takich jak: powietrze, woda, powierzchnia ziemi,
kopaliny, klimat, krajobraz i obszary naturalne, w tym bagna, obszary
nadmorskie i morskie, a także rośliny, zwierzęta i grzyby oraz inne elementy
różnorodności biologicznej, w tym organizmy genetycznie zmodyfikowane,
oraz wzajemnych oddziaływań między tymi elementami;
2. emisji, w tym odpadów promieniotwórczych, a także zanieczyszczeń, które
wpływają lub mogą wpłynąć na elementy środowiska, o których mowa w pkt 1;
3. środków, takich jak: środki administracyjne, polityki, przepisy prawne
dotyczące środowiska i gospodarki wodnej, plany, programy oraz
Nadleśnictwo Kolbuszowa, Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel./fax.: +48 17 22-71-710, 22-71-815, Ivww.krosno.lasy.gov.pl/kolbuszowa
e-mail: kolbuszowaQkrosno.lasy.gov.pl
" a 5 r u = m "=
,) Nadleśnictwo Kolbuszowa w Świerczowie
porozumienia w sprawie ochrony środowiska, a także działań wpływających
lub mogących wpłynąć na elementy środowiska, o których mowa w pkt 1, oraz
na emisje i zanieczyszczenia, o których mowa w pkt 2, jak również środków i
działań, które mają na celu ochronę tych elementów;
4. raportów na temat realizacji przepisów dotyczących ochrony środowiska;
5. analiz kosztów i korzyści oraz innych analiz gospodarczych i założeń
wykorzystanych w ramach środków i działań, o których mowa w pkt 3;
6. stanu zdrowia, bezpieczeństwa i warunków życia ludzi, oraz stanu obiektów
kultury i obiektów budowlanych - w zakresie, w jakim oddziałują na nie lub
mogą oddziaływać:
a) stany elementów środowiska, o których mowa w pkt 1, lub
b) przez elementy środowiska, o których mowa w pkt 1 - emisje i
zanieczyszczenia, o których mowa w pkt 2, oraz środki, o których mowa w
pkt 3.
Po dokonaniu analizy przedmiotowego wniosku Nadleśnictwo stanęło na
stanowisku, iż żądane informacje nie stanowią żadnego z rodzaju informacji
o środowisku, określonego w przywołanym wyżej katalogu. Żądanie Stowarzyszenia
dotyczy w zasadzie bliżej nieokreślonego katalogu informacji na temat zgłaszanych
przez czynniki zewnętrzne (a więc spoza struktury PGL LP) wniosków, postulatów
i spostrzeżeń na temat prowadzonej przez Nadleśnictwo gospodarki leśnej w ramach
wykonywania przez nie zatwierdzonego Planu Urządzenia Lasu. Tego rodzaju
informacje — w ocenie Nadleśnictwa — nie mieszczą się w żadnej z kategorii
informacji o środowisku, wskazanych powyżej. W związku z tym nie mogą one
podlegać udostępnieniu w trybie przepisów ustawy o udostępnianiu informacji
o środowisku.
Kolejnym argumentem wskazującym na brak możliwości zastosowania
przepisów tej ustawy jest fakt, iż zgodnie z jej art. 8 udostępnia się te informacje,
które są informacjami znajdującymi się w posiadaniu władz publicznych
lub informacjami przeznaczonymi dla władz publicznych, w zakresie, w jakim nie
dotyczy to ich działalności ustawodawczej, a w przypadku sądów i trybunałów -
działalności orzeczniczej. Oznacza to, że udostępnieniu podlegają informacje
znajdujące się fizycznie w posiadaniu danego organu, ale także te, które są „dla
Nadleśnictwo Kolbuszowa, Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel./fax.: +48 17 22-71-710, 22-71-815, iwww.krosno.lasy.gov.pl/kolbuszowa
e-mail: kolbuszowaQkrosno.lasy.gov.pl
,j Nadleśnictwo Kolbuszowa w Świerczowie
niego przeznaczone”, przez co rozumie się informację, którą w imieniu organu
administracji dysponują osoby trzecie, w tym też informację, której organ ten ma
prawo żądać od osób trzecich. Takie rozwiązanie prowadzi do jedynego możliwego
do przyjęcia wniosku — udostępnieniu w oparciu o przepisy ustawy o udostępnianiu
informacji o środowisku podlegają tylko takie dane, które są w jakikolwiek sposób
gromadzone zarówno przez organ, do którego skierowany jest wniosek, jak i przez
inne podmioty, do których organ może zwrócić się o ich przekazanie, celem
udostępnienia. W piśmie z dnia 17 listopada 2020 roku Nadleśnictwo wskazało
wprost, iż nie prowadzi żadnego rejestru czy też archiwizacji danych o charakterze
czysto nieformalnym, czy też znajdujących się w źródłach niezwiązanych w żaden
sposób z Lasami Państwowym (tj. artykuły prasowe czy też wystąpienia na portalach
internetowych nie administrowanych przez jednostki LP), a głównie o takie dane
wystąpiło Stowarzyszenie. Skoro zatem żądane dane nie znajdują się ani
w posiadaniu Nadleśnictwa, ani żadnego innego organu, do którego Nadleśnictwo
mogłoby wystąpić o ich przekazanie celem udostępnienia, to przyjąć należy,
iż nie mogą one zostać w żaden sposób potraktowane jako informacje o środowisku
w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r.
Wskazania wymaga też to, że z uwagi na okoliczność nieistnienia
wnioskowanych informacji (co wynika z informacji udzielonej stronie), spełnienie
żądania zawartego we wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska
wymagałoby dokonania przetworzenia informacji, o udostępnienie których
Stowarzyszenie zwróciło się do Nadleśnictwa — niezbędne byłoby bowiem
przeprowadzenie przez Nadleśnictwo działań prowadzących do wytworzenia
żądanych informacji z danych zgromadzonych w źródłach zewnętrznych, takich jak
portale internetowe i społecznościowe, czy też zestawienia artykułów prasowych za
okres wskazany przez wnioskodawcę. Ustawa o udostępnianiu informacji
o środowisku nie przewiduje możliwości przetwarzania informacji, nakazując wprost
udostępnianie informacji znajdujących się w posiadaniu organu lub dla tego organu
przeznaczonych, w związku z powyższym Nadleśnictwo uznaje, iż wniosek winien
być rozpoznany w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Konsekwencją uznania, że żądana przez wnioskodawcę informacja posiada
charakter informacji przetworzonej, jest fakt, iż organ ma obowiązek pozytywnego
Nadleśnictwo Kolbuszowa, Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel./fax.: +48 17 22-71-710, 22-71-815, Ivww.krosno.lasy.gov.pl/kolbuszowa
e-mail: kolbuszowaQkrosno.lasy.gov.pl
) Nadleśnictwo Kolbuszowa w Świerczowie
rozpatrzenia wniosku wyłącznie w sytuacji spełnienia przesłanki szczególnej
istotności dla interesu publicznego. Pojęcie szczególnie istotnego interesu
publicznego jest pojęciem niedookreślonym, odnosi się do spraw związanych
z funkcjonowaniem państwa i innych podmiotów publicznych jako prawnej całości —
zwłaszcza, jeżeli związane jest ono z gospodarowaniem mieniem komunalnym lub
majątkiem Skarbu Państwa. Żądając informacji publicznej przetworzonej
wnioskodawca powinien więc wykazać, w jakim zakresie jest to szczególnie istotne
dla interesu publicznego, tj. w jaki sposób zamierza wykorzystać uzyskane
informacje dla poprawy funkcjonowania organów administracji publicznej i lepszej
ochrony interesu publicznego. Wnioskodawca w niniejszej sprawie nie wskazał — ani
w samym wniosku ani też w odpowiedzi na wezwanie z dnia 10 grudnia 2020 roku —
szczególnej istotności dla interesu publicznego w uzyskaniu informacji objętej
żądaniem.
W związku z powyższym, wobec braku spełnienia przesłanki wykazania
szczególnej istotności udostępnienia żądanej informacji dla interesu publicznego,
orzeczono jak w sentencji.
NADLEŚNICTWO KOLBUSZOWA
Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel. 17-581-21-20, fax 17-581-21 -21
NIP 814-00-02-291, ReaoN 690027094
Od niniejszej decyzji przysługuje stronie prawo do złożenia wniosku
o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wniosek taki winien być złożony w terminie 14 dni
od dnia doręczenia niniejszej decyzji. Strona ma także prawo do zrezygnowania
ze składania wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy i może wnieść skargę do
Nadleśnictwo Kolbuszowa, Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel./fax.: +48 17 22-71-710, 22-71-815, Ivww.krosno.lasy.gov. likolbuszowa
e-mail: kolbuszowaQkrosno.lasy.gov.pl y90v.P
wojewódzkiego sądu administracyjnego, co wynika z treści art. 52 $ 3 ustawy z dnia
30 sierpnia 2002 r. Praw o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z
2019 r., poz. 2325 ze zm.). Skargę taką wnosi się za pośrednictwem tutejszej
Jednostki, w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji.
Do wiadomości:
1. Adresat,
2. ała.
Nadleśnictwo Kolbuszowa, Świerczów 138, 36-100 Kolbuszowa
tel./fax.: +48 17 22-71-710, 22-71-815, www.k I
e-mail: kolbuszowaQ©krosno.lasy.gov.pl ESO ZSS WBIC BUTOW