Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #384
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
14 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Treść
-
Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{EMAIL}}
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Twoja wiadomość
Do: Andrzej Palmowski
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 07:07:14 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Twoja wiadomość
Do: Gabriel Grobelny
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 07:22:40 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Twoja wiadomość
Do: Sławomir Karwowski
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 09:45:07 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Twoja wiadomość
Do: Joanna Tkaczyk
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 11:10:06 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Twoja wiadomość
Do: Dariusz Foja
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 12 listopada 2020 15:12:14 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Szanowni Państwo,
Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku
o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo Jugów w dniu 4 listopada 2020r.1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
2. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
3. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
4. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
5. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż
w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie sposób przyjąć – jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”.Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje każdego „udziału
w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej
w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo, w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji „strony społecznej” (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:
§ ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
§ brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
§ koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
§ możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:
§ uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat” wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
§ wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej
w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają
i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).Z leśnym pozdrowieniem
DARZ BÓR
Rzecznik prasowy Nadleśnictwa Jugów
Gabriel Grobelny
Zastępca Nadleśniczegoe-mail:{{ email }}<mailto:{{ email }}> | tel. +48 74 872 24 52, +48 690 129 156 IP Cisco: 1311320| fax: +48 74 872 22 79
[cid:image001.png@01D47693.86E28810]N a d l e ś n i c t w o J u g ó w
57-430 Jugów ul. Główna 149From: [External] {{ email }} [mailto:{{ email }}]
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:50 PM
To: 1311 Biuro Nadleśnictwa Jugów
Subject: Konsultacje społeczne w NadleśnictwachNa podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{ email }}
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego -
Re: RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk
Członkinie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru SądowegoW nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-17 10:10:06.598112+00:00 z adresu {{ email }}:
> Szanowni Państwo, Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski
> zawarte w Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym
> przez Nadleśnictwo Jugów w dniu 4 listopada 2020r. 1. Wnioskujemy o
> przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele
> strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia
> gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o
> podanie: 1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia
> gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? 2. zagadnień, których dotyczyły
> postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną. 3. kanałów
> komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną 4. rezultatów zgłaszania
> postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności
> informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo
> zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki
> sposób. 5. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną. Zmuszeni
> jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż w
> obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji.
> Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą
> wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o
> gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które
> definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie sposób przyjąć – jak wynika
> z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o
> obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia
> przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w
> decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często
> możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub
> wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z
> tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób
> współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Państwa wniosek
> obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez
> nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego
> obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby
> informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego
> zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje każdego „udziału
> w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy
> szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie
> archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o
> nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań,
> postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz
> bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle
> niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami
> o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w
> nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism
> składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną,
> ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie
> społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie
> jesteśmy w stanie wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom
> określonym w Państwa wniosku. Przykładowo, w odniesieniu do nawet spełniających
> warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez
> internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy
> zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy
> mieszczą się w Państwa definicji „strony społecznej” (tym bardziej, że mogą
> posługiwać się anonimowymi profilami). Wreszcie nawet udostępnienie
> informacji, co do których jest to możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września
> 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa
> wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia,
> wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7
> grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z: § ogromnym zakresem
> czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku; § brakiem możliwości oddelegowania
> przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania
> wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań
> nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej
> możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych
> archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii
> COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym); § koniecznością dodatkowej pracy
> związanej z anonimizacją danych osób fizycznych w przypadku udostępniania
> informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji
> korespondencji; § możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo
> dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu
> przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym
> czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy
> prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w
> serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na
> żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych w postaci
> publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy
> nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i
> prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych
> mediach); informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może
> być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1
> ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej,
> przekształcenie i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z
> uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych
> dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na
> podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi
> te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości
> odpowiadającej tym kosztom. W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam
> prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do: § uzupełnienia wniosku poprzez
> m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat” wskazanie zakresu dat,
> którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we
> wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i
> możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może
> gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to
> robić); § wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września
> 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie
> tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu
> publicznego. Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym
> terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by
> udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało
> przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie. 2. Czy w
> najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach
> rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z
> nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są
> planowane? W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu
> urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest
> opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach,
> rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie
> szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego
> planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w
> Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego
> Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie
> wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku
> wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony
> społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich
> rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony
> jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub
> organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy
> odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem
> o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają
> i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy.
> Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie
> o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o
> informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21
> grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10). Z leśnym pozdrowieniem DARZ BÓR
> Rzecznik prasowy Nadleśnictwa Jugów Gabriel Grobelny Zastępca Nadleśniczego
> e-mail:{{ email }}<mailto:{{ email }}
> .gov.pl> | tel. +48 74 872 24 52, +48 690 129 156 IP Cisco: 1311320| fax: +48
> 74 872 22 79 [cid:image001.png@01D47693.86E28810] N a d l e ś n i c t w o
> J u g ó w 57-430 Jugów ul. Główna 149 -
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Twoja wiadomość
Do: Dariusz Foja
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 14 grudnia 2020 21:12:58 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 15 grudnia 2020 07:19:29 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Twoja wiadomość
Do: Gabriel Grobelny
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 14 grudnia 2020 21:12:58 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 15 grudnia 2020 07:32:41 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Twoja wiadomość
Do: Sławomir Karwowski
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 14 grudnia 2020 21:12:58 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 15 grudnia 2020 09:44:12 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
RE: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
W załączeniu przesyłam Decyzję nr 01/2020 Nadleśniczego Nadleśnictwa Jugów
dotycząca poniższego wniosku.
Oryginał decyzji został przesłany pocztą tradycyjną.Z leśnym pozdrowieniem
DARZ BÓR
Rzecznik prasowy Nadleśnictwa Jugów
Gabriel Grobelny
Zastępca Nadleśniczegoe-mail:{{ email }}<mailto:{{ email }}> | tel. +48 74 872 24 52, +48 690 129 156 IP Cisco: 1311320| fax: +48 74 872 22 79
[cid:image001.png@01D47693.86E28810]N a d l e ś n i c t w o J u g ó w
57-430 Jugów ul. Główna 149From: [External] {{ email }} [mailto:{{ email }}]
Sent: Monday, December 14, 2020 9:13 PM
To: 1311 Biuro Nadleśnictwa Jugów
Subject: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w NadleśnictwachSzanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk
Członkinie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
--Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
> W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-17 10:10:06.598112+00:00 z > adresu {{ email }}: > Szanowni Państwo, > Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski > zawarte w > Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym > > przez Nadleśnictwo Jugów w dniu 4 listopada 2020r. 1. > Wnioskujemy o > przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich > trzech lat, gdy przedstawiciele > strony społecznej zgłaszali > postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia > gospodarki > leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o > > podanie: 1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi > dotyczące prowadzenia > gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? > 2. zagadnień, których dotyczyły > postulaty, wnioski, bądź uwagi > zgłaszane przez stronę społeczną. 3. kanałów > komunikacji > Nadleśnictwa ze stroną społeczną 4. rezultatów zgłaszania > > postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w > szczególności > informacji, czy w wyniku zaangażowania strony > społecznej Nadleśnictwo > zmodyfikowało swoje plany prowadzenia > gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki > sposób. 5. > dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną. Zmuszeni > > jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, > gdyż w > obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne > udostępnienie rzeczowej informacji. > Dla przykładu, wskazujecie > Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą > wszelkich > przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o > > gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i > uwag”, które > definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie > sposób przyjąć – jak wynika > z Państwa wniosku - że każde > zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o > obowiązujące > przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia > > przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób > współuczestniczenia w > decyzjach o gospodarce leśnej”. > Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często > możliwości ocenić, jakie > intencje i cele przyświecają pytającemu lub > wnioskodawcy > (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z > > tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób > > współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Państwa > wniosek > obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są > albo nie mogą być przez > nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w > jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego > obowiązujące przepisy i > procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby > informacji > o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego > > zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje > każdego „udziału > w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej > osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy > szereg tego rodzaju spotkań ma > charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie > archiwizujemy, czy to w > formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o > nieokreślonym > statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, > > postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony > nadleśnictwa, lecz > bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub > inne treści (w tym w ogóle > niewłaściwie adresowane do > nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami > o wnioskach, > postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w > > nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci > petycji lub pism > składanych lub przychodzących do sekretariatu > pocztą tradycyjną, elektroniczną, > ewentualnie również pytań lub > komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie > społecznościowym > oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie > > jesteśmy w stanie wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej > warunkom > określonym w Państwa wniosku. Przykładowo, w odniesieniu > do nawet spełniających > warunek konkretności i rzeczowości > postulatów czy żądań formułowanych przez > internautów w serwisach > społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy > > zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich > autorzy i czy > mieszczą się w Państwa definicji „strony > społecznej” (tym bardziej, że mogą > posługiwać się anonimowymi > profilami). Wreszcie nawet udostępnienie > informacji, co do > których jest to możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września > 2001 > r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez > Państwa > wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i > przekształcenia, > wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem > pracy (vide: wyrok NSA z 7 > grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). > Dlatego w związku z: § ogromnym zakresem > czasowym i > przedmiotowym Państwa wniosku; § brakiem możliwości oddelegowania > > przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do > przetwarzania > wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji > podstawowych zadań > nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a > częściowo brakiem fizycznej > możliwości realizacji tego zdania > (np. konieczność przeglądania papierowych > archiwów w sytuacji, > gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii > > COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym); § koniecznością > dodatkowej pracy > związanej z anonimizacją danych osób fizycznych > w przypadku udostępniania > informacji odnośnie ich uwag, wniosków > i postulatów, w tym dokumentacji > korespondencji; § możliwą > koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo > dodatkowej osoby > lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu > > przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w > rozsądnym > czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność > przejrzenia i analizy > prywatnych wiadomości oraz komentarzy > internautów na profilu nadleśnictwa w > serwisie społecznościowych > za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na > żądanej liście > przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych w postaci > > publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w > sytuacji, gdy > nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia > takich informacji i > prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów > ukazujących się w ogólnodostępnych > mediach); informuję, że > informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może > być przez > nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 > > ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji > publicznej. Co więcej, > przekształcenie i przetworzenie > wnioskowanych informacji będzie wymagało, z > uwagi na okoliczności > wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych > > dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, > na > podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo > obliczy i przedstawi > te koszty i pobierze od Państwa jako > wnioskodawców opłatę w wysokości > odpowiadającej tym kosztom. W > związku z powyższym, w celu umożliwienia nam > prawidłowej > odpowiedzi, wzywam Państwa do: § uzupełnienia wniosku poprzez > > m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat” wskazanie > zakresu dat, > którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także > doprecyzowanie pytań zawartych we > wniosku poprzez > skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i > > możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście > może > gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną > możliwość, by to > robić); § wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 > pkt 1) ustawy z dnia 6 września > 2001 r. o dostępie do informacji > publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie > tych informacji, w > tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu > > publicznego. Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim > wydłużonym > terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć > żądane informacje, by > udzielić Państwu odpowiedzi, a także > wyliczyć, ile będzie kosztowało > przetworzenie tych danych i > poinformować Państwa o opłacie. 2. Czy w > najbliższych 12 > miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach > > rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz > prowadzenia z > nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, > to jakie zmiany są > planowane? W przypadku konsultacji > społecznych przy tworzeniu planu > urządzania lasu lub prognozy > oddziaływania na środowisko, proces ten jest > opisany i wynika z > przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, > > rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w > sprawie > szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu > urządzenia lasu, uproszczonego > planu urządzenia lasu oraz > inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w > Lasach > Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora > generalnego > Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą > nadleśnictwa jest stosowanie > wyżej wskazanych regulacji, a nie > planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku > wszelkich innych > „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony > > społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki > leśnej” sposób ich > rozpatrywania lub prowadzenia jest > zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony > jest od tego, jaki > postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub > > organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i > formy > odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. > Nie sposób mówić zatem > o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w > „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają > i uzależnione są od > każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. > Dlatego > ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż > pytanie > o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie > nastąpiły, nie jest pytaniem o > informację publiczną podlegającą > udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 > grudnia 2010 r., > II SAB/Wa 219/10). Z leśnym pozdrowieniem DARZ BÓR > > Rzecznik prasowy Nadleśnictwa Jugów Gabriel Grobelny Zastępca > Nadleśniczego > e-mail:{{ email }}<mailto: > {{ email }} > .gov.pl> | tel. +48 74 872 24 52, > +48 690 129 156 IP Cisco: 1311320| fax: +48 > 74 872 22 79 > [cid:image001.png@01D47693.86E28810] N a d l e ś n i c t w o > > J u g ó w 57-430 Jugów ul. Główna 149 -
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Twoja wiadomość
Do: Andrzej Palmowski
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 14 grudnia 2020 21:12:58 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 16 grudnia 2020 08:30:07 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów
Twoja wiadomość
Do: Joanna Tkaczyk
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 14 grudnia 2020 21:12:58 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 16 grudnia 2020 10:06:58 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.