Konsultacje społeczne w nadleśnictwach - ponowienie #291
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
14 |
Liczba spamu: |
36 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
wniosek o informację przez marta@lasyiobywatele.pl
Na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania zadaje Fundacja Lasy i Obywatele.
Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag, wniosków, petycji i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie od 1 stycznia 2018 roku do momentu odpowiedzi na to pismo.Pytania są kontynuacją monitoringu, który przeprowadziliśmy wraz z Siecią Obywatelską Watchdog na przełomie roku 2020/21. W wyniku tego monitoringu wiele z nadleśnictw odmówiło nam dostępu do informacji. Wybrane odmowy zaskarżyliśmy do sądu administracyjnego. We wszystkich zakończonych już sprawach sądy orzekły bezprawność odmowy informacji. Liczymy więc na to, że zgodnie z prawem udzielą nam Państwo informacji.
Pytania
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu od 1 stycznia 2018 roku do momentu odpowiedzi na to pismo, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, pytania, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:a. kto zgłaszał postulaty, pytania, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły pytania, wnioski i uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. rezultatów zgłaszania pytań, postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
d. dokumentacji komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną.Przyjęte definicje terminów użytych w pytaniach podano poniżej.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, media, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo w swojej dokumentacji, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{EMAIL}}
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji -
Re: wniosek o informację - podpisany elektronicznie przez marta@lasyiobywatele.pl
W celu usprawnienia komunikacji w załączniku przesyłamy wniosek podpisany podpisem zaufanym w PDFie oraz w wersji skompresowanej.
Prosimy o odpowiedź w formie elektronicznej na adres email: {{EMAIL}}Z wyrazami szacunku,
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji--
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
tel. 515-832-707W nawiązaniu do pisma:
> Na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o
> środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
> ocenach oddziaływania na środowisko wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe
> pytania. Pytania zadaje Fundacja Lasy i Obywatele. Pytania odnoszą się do
> wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag, wniosków, petycji i
> współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
> 1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli,
> inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie
> tworzenia nowego PUL. 2. miały miejsce w Nadleśnictwie od 1 stycznia 2018 roku
> do momentu odpowiedzi na to pismo. Pytania są kontynuacją monitoringu, który
> przeprowadziliśmy wraz z Siecią Obywatelską Watchdog na przełomie roku 2020/21.
> W wyniku tego monitoringu wiele z nadleśnictw odmówiło nam dostępu do
> informacji. Wybrane odmowy zaskarżyliśmy do sądu administracyjnego. We
> wszystkich zakończonych już sprawach sądy orzekły bezprawność odmowy informacji.
> Liczymy więc na to, że zgodnie z prawem udzielą nam Państwo informacji.
> Pytania 1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu od 1 stycznia
> 2018 roku do momentu odpowiedzi na to pismo, gdy przedstawiciele strony
> społecznej zgłaszali postulaty, pytania, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia
> gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o
> podanie: a. kto zgłaszał postulaty, pytania, wnioski i uwagi dotyczące
> prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? b. zagadnień, których
> dotyczyły pytania, wnioski i uwagi zgłaszane przez stronę społeczną. c.
> rezultatów zgłaszania pytań, postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
> a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej
> Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli
> tak, to w jaki sposób. d. dokumentacji komunikacji Nadleśnictwa ze stroną
> społeczną. Przyjęte definicje terminów użytych w pytaniach podano poniżej.
> "Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne
> działaczki/e, organizacje pozarządowe, media, samorząd lokalny oraz inne
> organizacje i instytucje "Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z
> form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób
> współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1.
> przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie
> konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również
> w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5.
> wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc. W
> przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o
> doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo w swojej dokumentacji,
> a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele
> Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii. Jeżeli przedstawicielami
> strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych
> osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki
> typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna
> aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych
> prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy
> o tę informację. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim
> dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej,
> wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie
> takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź
> opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa
> wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie
> Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w
> zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z
> gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na
> przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę
> miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w
> miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc. Wnosimy o
> udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email:
> {{EMAIL}} W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu:
> 515-832-707 Marta Jagusztyn Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami
> reprezentacji -
W nawiązaniu do wniosku o informację z dnia 15 lutego 2022 przez marta@lasyiobywatele.pl
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego 15 lutego 2022 r. maila z wnioskiem o dostęp do informacji o środowisku i jego ochronie wskazujemy co następuje.
1. Dziękujemy nadleśnictwom, które bez zbędnej zwłoki przesłały nam informacje o które wnioskowaliśmy.
2. Nadleśnictwa, które wezwały do uzupełnienia wniosku żądając wysłania go w formie pisemnej, informujemy, iż wniosek został ponownie przesłany do wszystkich nadleśnictw przez system e-puap. Dodatkowo sam wniosek opatrzony został podpisem zaufanym.
3. Nadleśnictwa, które przesłały nam wezwanie do uzupełnienia wniosku w postaci wskazania kategorii wniosku, informujemy, że ich ocena naszego wniosku jako niespełniającego wymogów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko jest błędna.
Nasz wniosek z dnia 15 lutego 2022 dotyczył informacji o postulatach, pytaniach, wnioskach i uwagach dotyczących prowadzenia gospodarki leśnej. Tymczasem w zestandaryzowanej odpowiedzi (identycznej dla wszystkich nadleśnictw w tej kategorii) czytamy, że "żądane informacje w ocenie tut. Nadleśnictwa nie są bezpośrednio związane z informacją o środowisku przyrodniczym, jego stanie ochrony ani nie nawiązują do projektowanych lub realizowanych działań gospodarczych w lasach". Z argumentacji nadleśnictw wynika więc, że informacje dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej nie dotyczą środowiska.Należy wskazać, że bezprawność oceny przedstawionej przed nadleśnictwa została potwierdzona przez szereg orzeczeń sądowych. W zeszłym roku do sądów administracyjnych zaskarżono odmowy wydania przez nadleśnictwa informacji w takim samym zakresie jak we wniosku z 15 lutego 2022 r. Nadleśnictwa odmowy argumentowały faktem, iż rzeczona informacja nie jest informacją o środowisku, a informacją publiczną. Sądy uchyliły decyzje o odmowie wydania informacji, co wskazuje jasno, że informacja o którą wnioskujemy jest informacją o środowisku i stosują się do niej zapisy ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Tym samym oczekujemy wykonania wniosku z 15 lutego 2022 (przesłanego ponownie przez e-puap) na zasadach określonych w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{EMAIL}}
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji--
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
tel. 515-832-707W nawiązaniu do pisma z dnia 2022-02-15:
> Na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o
> środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
> ocenach oddziaływania na środowisko wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe
> pytania. Pytania zadaje Fundacja Lasy i Obywatele. Pytania odnoszą się do
> wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag, wniosków, petycji i
> współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
> 1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli,
> inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie
> tworzenia nowego PUL. 2. miały miejsce w Nadleśnictwie od 1 stycznia 2018 roku
> do momentu odpowiedzi na to pismo. Pytania są kontynuacją monitoringu, który
> przeprowadziliśmy wraz z Siecią Obywatelską Watchdog na przełomie roku 2020/21.
> W wyniku tego monitoringu wiele z nadleśnictw odmówiło nam dostępu do
> informacji. Wybrane odmowy zaskarżyliśmy do sądu administracyjnego. We
> wszystkich zakończonych już sprawach sądy orzekły bezprawność odmowy informacji.
> Liczymy więc na to, że zgodnie z prawem udzielą nam Państwo informacji.
> Pytania 1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu od 1 stycznia
> 2018 roku do momentu odpowiedzi na to pismo, gdy przedstawiciele strony
> społecznej zgłaszali postulaty, pytania, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia
> gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o
> podanie: a. kto zgłaszał postulaty, pytania, wnioski i uwagi dotyczące
> prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? b. zagadnień, których
> dotyczyły pytania, wnioski i uwagi zgłaszane przez stronę społeczną. c.
> rezultatów zgłaszania pytań, postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
> a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej
> Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli
> tak, to w jaki sposób. d. dokumentacji komunikacji Nadleśnictwa ze stroną
> społeczną. Przyjęte definicje terminów użytych w pytaniach podano poniżej.
> "Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne
> działaczki/e, organizacje pozarządowe, media, samorząd lokalny oraz inne
> organizacje i instytucje "Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z
> form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób
> współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1.
> przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie
> konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również
> w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5.
> wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc. W
> przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o
> doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo w swojej dokumentacji,
> a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele
> Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii. Jeżeli przedstawicielami
> strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych
> osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki
> typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna
> aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych
> prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy
> o tę informację. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim
> dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej,
> wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie
> takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź
> opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa
> wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie
> Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w
> zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z
> gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na
> przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę
> miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w
> miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc. Wnosimy o
> udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email:
> {{EMAIL}} W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu:
> 515-832-707 Marta Jagusztyn Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami
> reprezentacji -
Termin rozmowy przez Nadleśnictwo Złotów
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.Szanowny Panie,
Zauważyłem, że Pana firma działa w branży, gdzie jakość leada sprzedażowego jest kluczowa.
Nasza firma specjalizuje się w dostarczaniu leadów biznesowych na wyłączność dla klientów z podobnych branż.
Chciałbym zaproponować krótką rozmowę, aby omówić, w jaki sposób możemy dostosować nasze usługi do specyfiki Państwa biznesu. Nasz zespół ma doświadczenie w pracy z firmami podobnymi do Waszej i chcielibyśmy porozmawiać o tym, jak możemy Wam pomóc.
Czy byłby Pan zainteresowany krótką rozmową?
Z poważaniem
Mieszko Górecki -
W sprawie samochodu przez Nadleśnictwo Złotów
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.Dzień dobry,
chcielibyśmy zapewnić Państwu kompleksowe rozwiązania, jeśli chodzi o system monitoringu GPS.
Precyzyjne monitorowanie pojazdów na mapach cyfrowych, śledzenie ich parametrów eksploatacyjnych w czasie rzeczywistym oraz kontrola paliwa to kluczowe funkcjonalności naszego systemu.
Organizowanie pracy pracowników jest dzięki temu prostsze i bardziej efektywne, a oszczędności i optymalizacja w zakresie ponoszonych kosztów, mają dla każdego przedsiębiorcy ogromne znaczenie.
Dopasujemy naszą ofertę do Państwa oczekiwań i potrzeb organizacji. Czy moglibyśmy porozmawiać o naszej propozycji?
Pozdrawiam
Adam Sapianik -
Termin rozmowy przez Nadleśnictwo Złotów
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla spamu lub prawdopodobnego spamu.Szanowny Panie,
Zauważyłem, że Pana firma działa w branży, gdzie jakość leada sprzedażowego jest kluczowa.
Nasza firma specjalizuje się w dostarczaniu leadów biznesowych na wyłączność dla klientów z podobnych branż.
Chciałbym zaproponować krótką rozmowę, aby omówić, w jaki sposób możemy dostosować nasze usługi do specyfiki Państwa biznesu. Nasz zespół ma doświadczenie w pracy z firmami podobnymi do Waszej i chcielibyśmy porozmawiać o tym, jak możemy Wam pomóc.
Czy byłby Pan zainteresowany krótką rozmową?
Z poważaniem
Mieszko Górecki