- Kontrole punktów gastronomicznych
- Kontrole punktów gastronomicznych #7
Kontrole punktów gastronomicznych #7
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Twardo odrzucony |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Przeczytane: [EXTERNAL] Wniosek o informacje - kontrole punktów gastronomicznych 20-30.06.2024 przez PSSE w Wejherowie
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią. -
odpowiedź na wniosek Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska o udostępnienie informacji publicznej przez PSSE w Wejherowie
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z PSSE w Wejherowie i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- image001_CVI0fPz.jpg
- image002_vRJMQja.png
- 1._Ruchomy_obiekt_gastronomiczny_przyczepa_GWE_4491P.pdf
- 2._Łowisko_Bielik_Słuszewo_26.pdf
- 3._Kurczaki_z_rożna_Wejherowo.pdf
- 4._Lodziarnia_Azymut_Rumia.pdf
- 5._Budka_z_lodami_MACADAMIA_Rumia.pdf
- 6._Budka_z_lodami_Gracja_Rumia.pdf
- 7._Tawerna_Viking_Reda.pdf
- 8._Ruchomy_obiekt_gastronomiczny_Skuter_Piaggio.pdf
- 9._Restauracja_Wodne_Ogrody_Wejherowo.pdf
- 10._Restauracja_Do_Syta_Wejherowo.pdf
- 11._Restauracja_Sami_Swoi_Sasino.pdf
- 12._Przyczepa_Gastronomiczna_Lubiatowo.pdf
- 13._Mobilny_punkt_gastronomiczny_Grumark.pdf
- 14._Restauracja_Chmaryczówka_Nadole.pdf
- 15._Agroturystyka_Mirabelka_w_Kopalinie.pdf
- 16._Restauracja_Razem_Lepiej_Kopalino.pdf
- 17._Gospodarstwo_Agroturystyczne_Pod_Strzechą_Kierzkowo.pdf
- Pismo.pdf
- Załącznik_do_pisma.pdf
01 -08- 2024
F/PK/BŻ/01/01
Data wydania: 2019.12.13
Strona 2/4
COCHĄ,)...taktitONO.....
QL | Lamy
Integralną część protokołu stanowią
R ffa
| -0004...manaj ay. „admagch...oeOkO way
ZZA kwa ono aa nana oa br erec SOEETEPREP
2 pair CZY WYCH ATOAZZE TITATNIALU KATIEBO Z ANIA. a Pak prak 5 Deer PO
(pó uprzedniu_wystuchaniu gsebhy-adpowiedzialnej ża damezwykraczeńieśa Grez rzględniając informiaejezzSynacBiater iENEF=POWEEBRO 0 prawiezędmówy <= = — —
= "=przyjęcia STZIACGYAY EEEE Mandatu karnego TFo'skutkach prawnych takiej odmowy)
2-=7gednie z art. .10 Kodeksu postępowania administracyjnego na wniosek strony, ustalono terminy usunięcia nieprawidłowości a
sanitarno-technicznych:
cal ŚL "AA NE DZ
PO ROOCORZORKS BERD EAWCZI
-—-3,-W książce-kontroli dokonano wpisu oraz wydano doraźne. zalecenia dotyczące usunięcia bieżąc:
W PKS aaa. 2 =
ymienionych. |
= = =— | || EG = = = sa = z ma
E/PK/BŻ/01/0 I
NT Data wydania: 2019.1243 =
Gtrona 4/4 u
(| WIAZ Z załącznikami. został. s] orządzony w 2 jednobrzmiących. "egzemplarzach dia dla” każdej” że” stEón; a
<= -
__ fimię i nazw isko oraz - podpis 5 odbierającego go protokół)
/ skiesiić w pizypauku POGIMOLÓW, Kigry U ie GULy Le pi eTyiny iiawipióewciczwiee i
By
SB MIS
NA
so
NOE
NA TESS
NG, Si
5 NALE RAR Ą AND 1E DK „SSSAIRENIA A= A=
01 -08- 2024 | | F/PK/BŻ/01/01
5 z 3 M s - Data wydania: 2019.12.13
JOSSKUŃIĘ, l ERKKĘRRNNĘGNR , RESRERSK. NONKRERIDGRINOAR SSĄRSRROR AA, M Strona 1 z 4 * SES
SINIKAR SKIMŃKERRRK" R EDRERKR| OMDRREBRELRRRDSRR 5 GRRREKIKEŁ S8) UNA. GREEN , <a, Tai
tkana qzeez% założ okego zatoki lego ai
PROTOKÓŁ KONTROLI SANITARNEJ
side. BŻ,9020,607.2024, KB tai dna, arta srzimnigaj e herowo, 2 0. 06 „2024 r.
miejscowość i dala
3 CAN aan lai ę ;
"EBiZEBRóWa c żóhej” "PRZ" GPOWZNIENSA =icych) przedstawiciela (-1) Państwowego Powiatowego
Inspektora Sanitarnego w Weji
NS RC NS AGIRRA az WE OE 4 2% a USOWAGNE Du o:
„ - Kata rz iu BO ogdańowicz-stażystka, óważnieńia 1678/24 7%
SGO « O aż: gdn OWI SZ SI O
w deksand in drt ak — SG asystenta, nr"upoważnienia 1677/24
o oC RR KADR BY SZYROŚGRKOKKURYCR A OBÓSONSÓRA
zaRGÓBEDN X DYR 3 wawa 2 dnia JA mat
Kontrolę przeprowadzono Ra odstay Mica st; , Państwo! s pekcji. Sanitarnej
(Dz. U. 2024 r. poz. 16 Dy r zwyła pk 67 A Oraz 6 6 NN BD 5 Ga ć God RS Lodeks
postępowania administracyjnego TOR ws 730024, poz. 572).
Sposób _ przeprowadzania *konftóli Wiokieślat=bRóGóduła urżędiawej «skortiolOczywnwŚci © dmiż = matefitłów hy,
i wyrobów przeznaczonych do kontaktezeż: <żywdością Pl aRZIOR ekteślona w zarządzeniu nr 291/19 Głównego Inspektora
Sanitarnego z dnia 13 grudnia 2019 r. zmieniające zarządzenie w sprawie procedury przeprowadzania urzędowej kontroli
żywności oraz materiałów i wyrobółepizeznaczonyelrdokonfakitwą żydwniościąwa «Rene m, a „ Gisaówa. KNRĘSĘNNNN
Na podstawie art. 48 ust. LL. pktoybejuStayy z dnia 6: MALA 20H BraWO „Przed ZCZONN
z 2024 r., poz. 236) oraz na podstawie ar 9 Oo 4 tozporządzenia "Parlamentu | Europejskiego 1. Rady y ( 26177623 jj
z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie kontroli urzędowych i innych czynności urzędowych przeprowadzanych w celu
zapewnienia stosowania prawa żywnościowego i paszowego oraz zasad dotyczących zdrowia i dobrostanu zwierząt,
zdrowia roślin i środków ochrony roślin, zmieniające rozporządzenia Parłamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 9997/2001,
ocinainitax( WE) nr 396/2005, (WE) nr 1069/2009, ŻE (UE) nr 6532/2014, (UE) [000 PLOWE, feria
Śdóisa 00 2016/2031, rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2005 i (WE) OGAR
AREA. 2007/43/WE, 2008/119/WE i 2008/120/WE, oraz uchylające *6żpóF wa
854/2004 i (WE) nr 882/2004, dyrektywy Rady 89/608/EWG, 89/662/EWG, 90/425/EWG, 91/496/EWG, 96/23/WE,
96/93/WE i 97/78/WE oraz decy zję Rady 92/438/EWG (rozporządzenie w sprawie kontroli urzędowych) (Dz. Urz. L 95
NG ZSO NAC GS SORDO
SE IE SNR jj
N Re dż RaZ
ZRSTNLDORZC R
=au wydania: 2019.12.13
porę nt ”
za GER Jka AA a - __ Strona . ndk
2. Warzpki n aŻQRĄ wania, pakowania, transportu i Y '5 1 |
| | ti 2482 , - | |
| | sprze aży, w tym zc wanis łańcucha chlodhićzego, z | dT - | ma
3 | Higiena osobista Pracowników, stan zdrowia osób mających (0 | 4 15 |
| kontakt z żywnością. | | | aa |__—
mu | Zarządzanie zakładem, kontrola wewnętrzna i systemy 0 | 28 | 56 |
zarządzania bezpieczeństwem żywności
L | | b= „|
(1 Zaangażowanie kierownictwa i Przygotowanie merytoryczne | q 2 4 |
| | pracowników (kwalifikacje Zatrudnionych pracowników) | | ma | Z Ja -
| 2 | Wiarygodność przedsiębiorcy w tym prawidłowość 6 | 1 12
J |
'3 Prawidłowość procedur i ich realizacji (GHP GMP HACCP) | 0 8 | 17 | |
| |
| || |_|
|4 | Działania korygujące Przy stwierdzonych niezgodnościach. | K | 3 7 | |
| | | | |
| a_—, = Z a CLJ MMM
5 | Śledzenie produktu (Traceability), 0 I% 110 |
j | |
6 | Kontrola surowców, półproduktów i wyrobów gotowych | | 0 14 | 8 | M
| _ Przez producenta, w tym badania właścicielskie. | | | Sa
[7 | Znakowanie. 0 I£ |
| | | |
| = mi - — —
IV | Profil działalności — producenci- zgodnie z kategoryzacją lo | 25 |$0 |
1 __| zakładów SA ma | | [|
IV | Profil działalności — pozostała działalność. zgodnie z 0 $ 16
| 2 | kategoryzacją zakładów | | |
l z Eg zz 5 mJ R
| V | Powiadomienie RASFF/AAC | 0 | 25 | 50 | o
| | Suma punktów | 9 | 3% | 5 NO
T
tów: nnza
NORSE ODŃRNKĄ
F/PK/BŻIOWOŁ
JA "E2
SNWSH
s ę ŻE sgtatęk OR tg AtA Wydania: 2019.12.13
awa M 0 1 -06- 202% 4, "m SRS Strona 3 z 4
aa * ; | SSBREAR MGR JARRE
SSPŻŃR WRRRAR sa , a
stanowić naruszenie art. 5 Rozporządzenia 852/2004 w sprawie hisienv środków spożywczych.
10. Brak środka do dezynfekcji powierzchni mających kontakt z żywnością — co stanowi naruszenie
Załącznika II Rozdz. V pkt I lit. c Rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
29.04.2004 r. w sprawie higienv środków spożywczych. Zobowiązano do zakupu środka oraz dostarczenia
dowodu potwierdzającego jego zakup do dnia 27.06.2024 r.
11. Brak do wglądu orzeczenia lekarskiego do cełów sanitarno-epidemiologicznych pracownika obecnego
podczas czynności kontrolnych — stanowi to naruszenie art. 39 pkt 4 ustawy z dnia 25.08.2006 o
bezpieczeństwie żywności i żywienia.
Według oświadczenia pracownika orzeczenie znajduje się u właściciela zakładu. Zobowiązano do dostarczenia
dokumentu do siedziby PSSE w Wejherowie, ul. Obrońców Helu 3. bądź drogą elektroniczną na adres
zywnosc.psse.wejherowoćłsanepid.gov.pl do dnia 20.06.2024 r.
12. Higiena personelu zachowana. Pracownik wyposażony w odzież roboczą, rękawiczki jednorazowego
użytku.
13. Na suficie, na sali sprzedaży, widoczne zacieki i odpryski farby (w okolicach okapu) - naruszenie
Załącznika II Rozdz. I pkt. 1. 2 lit. a. c Rozdz. II pkt I lit c Rozporzadzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu
Europejskiego i Rady z dnia 29.04.2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych Rozporządzenia (WE)
Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Radv z dnia 29.04.2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych.
14. Dostawy półproduktów do zakladu realizowane są codziennie przez właściciela. Niewykorzystane
półprodukty odbierane są przez właściciela codziennie, po zamknięciu zakładu. Zobowiązano do dostarczenia
dokumentów. potwierdzających dane dot. zakupu środków spożywczych (z miesiąca czerwca) do_ dnia
27.06.2024 r.
15. Sprawdzono daty minimalnej trwałości sosów dostępnych w zakładzie podczas trwania czynności
kontrolnych - nie stwierdzono nieprawidłowości w powyższym zakresie.
SONA DANONŃ 6 ę RON
O GCN ERN
> (SZSRN0A NAB- RERLERS ARA) Bi |GJEA=AlIŁ RONA) o)NBSSSON
OwęŃRROSK GRARĘ NRD KERRE
01 -08- 2026
| | - . /BK/BZ/OL4
KA BENE RRESSRN Z RJ RRĘ o iłecaana.
a; ZU17. 12. - .
fi RIEKDIYNKNN NEYCEE OROSNNSZĘfEGĄ 4 Z NEO
na podstawie sma PE STEPM „M AW Ó 11 TE EET .
mienie SSR Naa. (podstawa prawna) . stan ERN RRANNNRA
upoważnienie aadania,grzywien w drodze mandatu karnego z dnia ............ sasżsżdłk ssa
z 3 ASESOR
(po uprzednim wysiaohtmiwsoby odpowiedzialnej za dane wykroczenieńia oraz uwżgiętmiająć ih j
sytuacji materialnej, pouczono o prawie odmowy przyjęcia grzywny w drodze mandatu karnego i o skutkach
prawnych takiej odmowy)
2. Zgodnie z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego na wniosek strony, ustalono terminy usunięcia
nieprawidłowości sanitarno-technicznych: j.w.
3. W książce kontroli dokonano wpisu oraz wydano doraźne zalecenia dotyczące usunięcia bieżących uchybień
wymienionych w pkt (-)
o usunięciu stwierdzonych nieprawidłowości kierownik zakładu jest obowiązany zawiadomić właściwego
państwowego inspektora sanitarnego nie później niż w ciągu 3 dni od daty wyznaczonego terminu.
4. Uwagi i zastrzeżenia kicrownika/przedstawiciela zakładu”.
Pan (i) waesi-/nie wnosi” uwag i zastrzeżeń do stwierdzonego stanu faktycznego:
5. Uwagi osoby kontrolującej
Brak uwag.
6. Czas trwania kontroli: od. 12:15 do 14:00
Protokół niniejszy wraz z załącznikami został sporządzony w 2 jednobrzmiących egzemplarzach dla każdej
ze stron, a następnie, po odczytaniu i omówieniu, został podpisany.
W przypadku odmowy podpisania protokołu należy dokonać odpowiedniej adnotacji.
(podpisy świadków)
6 po7 Sn type ye pr stony
Właściciel/osoba upoważniona w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego protokołu może zgłosić zastrzeżenia
do ustaleń stanu faktycznego.
Wyniki kontroli dotyczą wyłącznie skontrołowanego zakladu.
Niniejszy protokół nie może być bez zgody Państwowego Powiatowega Tnenaktnra Ganitarnann w; Wnihoenei waż
F/PK/BŻ/OL/01
Data wydania: 2019.12.13
Strona 3 z 3
01 -08- 2024 *SSE n
2. Zgodnie z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego na wniosek strony, ustalono terminy usunięcia
nieprawidłowości sanitarno-technicznych: Nie ustalono.
3. W książce kontroli dokonano wpisu oraz wydano doraźne zalecenia dotyczące usunięcia bieżących uchybień
wymienionych w pkt (-)
o usunięciu stwierdzonych nieprawidłowości kierownik zakładu jest obowiązany zawiadomić właściwego państwowego
inspektora sanitarnego nie później niż w ciągu 3 dni od daty wyznaczonego terminu.
4. Uwagi i zastrzeżenia kierownika/przedstawiciela zakladu”.
Pan (i) wnesi-/nie wnosi” uwag i zastrzeżeń do stwierdzonego stanu faktycznego:
5. Uwagi osoby kontrolującej: Brak uwag.
6. Czas trwania kontroli: od 09:20 do 10:20
Protokół niniejszy wraz z załącznikami został sporządzony w 2 jednobrzmiących egzemplarzach dla każdej ze stron.
a następnie, po odczytaniu i omówieniu, został podpisany.
W przypadku odmowy podpisania protokołu należy dokonać odpowiedniej adnotacji.
Poprawki i uzupelnienia do protokołu: (-)
(podać: nr strony protokołu, załącznika, określenia lub wyrazy błędne i te, które Je zastępują)
Starszy Asysteni
01 -00- 2024 PSSE Wejherowo
Aleksandra Nowak
TORCECH (vc
t
I SZATWIĄ T (2 UHUWACLEĄ
o
R — o
sd PZ
x SJ i PRAWI
gl : ZLEWOEŁH ULAŁ
— A m
a
RMEAŁAŁ j | O i
e ć 4 Ląl POHieaczenie " owi C
— |. zak£RŁAE EA SOCJHUWE
41] ef LODAWEA | .
| NNTCJTEJ woń
ESRET | —2o= | DO KYCIUA
* | EUEWYTH Yi EĄE
* komora. ZJ
kowSEPLRTOR
DO LepAL)
Unięetu” StWwICTAZĘ ep lódvasGi klerówiik=zż l bewiążany*zawiadonfić_wlaścE
państwowego inspektora sanitarnego nie później niż w ciągu 3 dni od daty wyznaczonego terminu.
POTWIERDZENIE ODBIORU PROTOKOŁU
+ŁŁ2ŁLL Dozeżekzia kmóclm |zprzznzz z r m r e w i). JJ] Ó = ni — arę—a * EE
—- (UGT PAŃ » ri yETONEFYTYUMZACJJREJ 7 klerównika technież
" zaznaczyć właściwe
esa
W iążku ; z ait, 6
postępowania adm inistracy jnego (Dz. | U. z2024 r., poz. 572),
Zofia Rozumienko- właścicielka
NCQ LNNlii Óilzmw dzc NN
r chwArAPCE
Ww dniu kontrol pr
ACOWIICY oświadczy ZO. A WAAUCZ 16: z
(| jeee
> mA CZ, A m
a nn |
da = aim, A. azmacn cza
oe = Z ii CZ0 471
= NY Ama ua ue 1 A AAC 2 .
= © RET Piaf y Ćxó" AFU + s
= 'Fmlanói 17 TWE Tala?
do. o siedziby PSSE w W ejherowie, do dnia ( 01.07. 2024 | r. Nie dostarczenie brakujących dokumentów będzie
——lamawió namiszenie Ari_Ś0 nież ustawyzdnia A0RA00K aksa niarzaństaiażwnnaści-i-ż
sytuacji mdterialnej, pouczońć o prawie” odmiówy przyjęcia grzywny w drodze iandati karnego”; io o skadka ach
prawnych takiej odmowy)
Brak uwag.
stafsży
PSSE E Wejherowo
J wanego zal E
Niniejszy protokół nie może być bez zgody "Państwow jego Powi iatow ego Inspektora Są
aszej-jąk-alle łaś
Jiticzny pomieszczeń zakłady: podłogi; śćidiiy sufity
i zamocowane w górze elementy, okna i inne otwory, drzwi
=== Z A” "M j = o BR - - -
UWAGI I ZASTRZEŻENIA KONTROLOWANEGO DO NINIEJSZEJ OCENY.
ejherowu,
Pieczęć państwowego CA sanitarnego =
UJ: = R a
postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024 r r. poz. 572).
_|//óó | Sposób przeprowadzania kontroli _ określa _ Procedura _ urzędowej kontroli _ żywności _ oraz materiałów
" (pełna nazwa, wszystkie niezbędne dane dotyczące identyfil kacji zakładu)
(imię i nazwisko, stanowisko)
-)
właściciela zakładu znajdującym się na Dębkach ul. Spacerowa. Okazano umowę n wywóz z nieczystości „stałych nr 28/2024
——————G EG 2205-2024-porl pisana zakładem - — a= —"W=nmmowiec————
ujęto zapis o wywozie nieczystości stałych.
8. Pouczono o konieczności posiadania aktualnych orzeczeń lekarskich do celów sanitarno-epidemiologicznych
przez pracowników zakładu.
9. Poinformowano o konieczności posiadania informacji dla konsumenta dotyczącej wykazu składników wraz z
zaznaczeniem alergenów (dotyczącej środków spożywczych sprzedawanych w formie nieopakowanej) zgodnie z
Rozporządzeniem 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności.
10. Okazano księgę jakości, która zawiera prezentacje ruchomego punktu gastronomicznego, zakres systemu HACCP,
utworzenie zespołu HACCP, opis sprzedawanych środków spożywczych, schematu technologicznego dot. sprzedaży lodów
kuwetowych, opisu poszczególnych etapów działalności, weryfikacji schematu technologicznego, charakterystyki
zagrożeń, drzewka decyzyjnego. Przeprowadzono analizę zagrożeń, w której ujęto każdy etap planowanej działalności tj.
przyjęcie towaru, przechowywanie, sprzedaż. Wyznaczono CCPI — przyjęcie towaru, CCP2 przechowywanie w warunkach
zamrażalniczych, ustalono krytyczne wartości graniczne, sposób monitorowania, działania korygujące. Omówiono zasady
weryfikacji systemu HACCP, oraz instrukcje monitorowania CCPI, CCP2.Okazano dokumentację GHP/GMP, w której
opisano a. a zakładu przed szkodnikami, „procedurę dotyczącą „higieny 1 „zdrowia pracowników,
kwietnia 2004r. "w sprawie hi pe środków” spożywczych * w kresie ę prowadzenia działalności dótyczącej sprzedaży -
—_—————odć afelkachukujedno ch-kubeczkach=Lzupełlni vydąc:
Ta podstawie (-),
(podstawa prawna)
Greta zakładu = ==
o stanu fakt
Uwagi Tzaśizeżenia kierówńika/przedst
Pan (1) wnesi/nie wnosi” uw
3
-_ "Timię'tnazwisko oraż podpis kontrolowanegó)
Wyn dotyczą:
iniejszy-protokół nie-moż
„: „(imię i nazwisko oraz podpis odbierającego-protokó
nizacyjnej: kierownika technicznegó/ zastępcy)
polwiatowy 77 /BK/BŻ70176T ©
>aństwowy Powi | | M R
Panepektor Sanitarny | | | | Data wydania: 2019.12.13
w Wejherowie Strona 1/4
Pieczęć pańgóryyega dh wekkoha Sanitarnego
84-200 Wejherow" PROTOKÓŁ KONTROLI SANITARNEJ
w P8.80.20.623.3024, IM EONMQ, MAMY. OGG.
"a (miejscowość i data)
Przeprowadzonej przez upoważnionego (-ych) przedstawiciela (-i) Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Wejherowie .
Ta podstaw > 18: t 1EB 1 wy z dhiż e | , prze óreów. (Dz. U. -z-2024:%., paz. 2360214.
podstawie Art. 9 ust. rozpórządzenia*Parlament | a 2047 r. w*śprawie
kontroli urzędowych i innych czynności urzędowych przeprowadzanych w celu. zapewnienia stosowania prawa żywnościowego
-«..| paszowego oraz-zasad dotyczących zdrowia i dobrostanu zwierząt, zdrowia roślin.-i środków ochrony roślin, zmieniające
: MESEZ) Pope atadstama | Dosloę BY ze DANARŃAT PIETA —= DARIANNE PFUJDY ne TAKQMADO FWTEY nr 1 1ATPNNO.
". Zakład-objęty nadzofeń na podstawie” ró 5 E == = = RETE =
maa naaana dna nę rara ia rana ne ae e bea aaa rear cene eee iii
M Fineinau mniekndnny*
POLO MY ALE... non]
DQ. M. dona ule 0. pu e pot ię kak OKRE...
gruję MOLuĘ. sh Jia „kub dożę. ulenume a unediu. |
duiódu M
grzywną w
(podstawa prawną.
upoważnienie do nakładania s grzywien: w drodze mandatu karnego z dnia...
(pa uprzednim wysłuchaniu osoby odpowiedzialnej za dane wykroczenie/ia oraz uwzględniając informacje o sytuacji materialnej, pouczońo o prawie odmowy
przyjęcia grzywny w drodze mandatu karnego i o'skutkach prawnych takiej odmowy) ć
2. Zgodnie z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego na wniosek strony, ustalono terminy usunięcia nieprawidłowości
sanitarno-technicznych:
Fan U) WILSL/THE WNOSI "U Wag 1 ZASUACZEN:GO-STWIETĄZONEgO 'StaANnU-IaKtycznego" - ——-
F/PK/BŻ/O F=" -
___ Data wydania: 2019.12.13
L -___ Strona 1/4 NZ
U o op
(pełna ndzwa, Wst stkie nież
zbędne dłinę doj czące identy „kk oj i zakłce
ANNY ” : :
waist Aamtówomia - Tuan. Oasłumcnilaha W Riekić A. hania A=
a R CZ 0 1--08- 0 R SE | — Data wydania: „2019. 12.13
) = F - Strona 2/4
5. AA WJ podczas kontroli:
"77% zgócnóżdi IF Mi” sam w po DAMWydaNt20A2> -
Raye AW... da a "pouoolśija „AMO ali MO JU... 0. AOKME.......- -
Mud An A Wa 38 NS
|nAam 16 t An |
mege=z=dniax> >... :
zeńie ir oraz wr=ględniajqe
—Ipów niemisgio nakładania-SREEWIERW dródź mandatu
ZA im. wyskrekonin=esobyodpowiedziełnejzteudne Wy
= przyj Nęcia gr ET AE AE = UTTTOAWYJĄ jo sku skutkach pR rasy ChEtCUkieE ikiejsodnzcai mie = —
2. Zgodnie z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego na wniosek „strony; ustalono terminy usunięcia nieprawidłowości.
sanitarno-technicznych: 5
ci a pieżących HchyDIEŃ. mienny"
F/ PK/ BŻ/ 0 EE - -
Data wydania: 2019.12.13
Strona 4/4 ON
wzolędem formalnym. -po-dokonaniui. czynności
kołu właściwego państwowego ins p A sanitarnegi :
fózpórządzenia Rady (WE) ne 1/2005 (WE) nr "1099/2009 Otaz 'dyfektywy Rady 98/58/WE, 199 007/43/WE,
2008/119/WE i 2008/120/WE, oraz uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 854/2004 i (WE)
„r | 882/2004, dyrektywy Rady 89/608/EWG, „89/662/EWG, _90/425/EWG, 91/496/EWG, 96/23/WE, 6/93/WĘ i i JT/78IWE
FIPK/BZ,
7. Nieczystości stałe będą zabierane przez właściciela w worku foliowym i niezwłoczńić wyrzucane w miejscu
imprez okolicznościowych.
= przygótówywańia potraw: pi „fast. foodzffityiki, "hot-dogi kielbasa z *grillaj=wsopatciu* półpi 5 -do- =
- konsumpcji na naczyniach jednorazowego użytku. Ponadto w zakresie przygotowywania kawy z ekspresu i i wydawania jej
do konsumpcji w kubkach jednorazowego użytku oraz sprzedaży środków „spożywczych w opakowaniach. Jednostkowych..
- upoważnienie do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego z dnia (- ) ne(-)
(po uprzednim wysłuchaniu osoby odpowiedzialnej za dane wykroczeniefia oraz O ĘODAE informacje o sytuacji materialnej, Pouczóna o prawie
odmowy przyjęcia grzywny w drodze mandatu karnego_i o skutkach prawnych takiej odmowy). - 2 > -— ——
U sptawdzońo pód wżględeni formalńvm na dakananin nmmnnóni romtmaducaL ot Na
(rodzaj kontroli, zakres itp.)
aieżuóna w ja ga adna iażczzkky ak U KAI LUAMNLWE Ć> ŻA JHruuwówicj —— — —— — == — ==
Na a podsiawie a ań. '48 ust. 11 „pkt I ustawy ż ż dnią 61 „marca 2018 t.— = Prawo przedsiębiórców ©QDz. U. z 2024. 1. poz. 236. ) oraz
1. 1 Opis stanu mu faktycznego oraz uchybień/nieprawidłowości”.
1. Kontrolę tematyczną podjęto w związku z harmonogramem kontroli sanitarnych na rok 2024,
Zakres kontroli: Ocena wdrożenia i utrzymania procedur systemu HACCP.
2. Zakład zatwierdzony decyzją o zatwierdzeniu zakładu nr 133/23/HŻŻ-10/Z z dnia 13.07.2023r.
w zakresie przygotowywania potraw w oparciu o surowce (z wyłączeniem warzyw okopowych)
wydawanych do konsumpcji na naczyniach wielokrotnego użytku, sprzedaży napojów ciepłych
i zimnych w tym alkoholu (do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwa, powyżej 4,5% do .18% alkoholu
pasze 56 ład y-wodę badanię” ody pód względem -
= parametrów snikto obiologicznych. przeprowadi
i dokonywania zapisów. Okazano prowadzone na hieżaca zanisyu _Panadta u samaah CIIDLEN
, 5) F/PK/BŻ/0 1/03
01 -08- 2024 "SSE NĄ ' Data wydania: 2019.12.13
Strona 3 z 4
2. Nieprawidłowości stwierdzone podczas kontroli stanowią naruszenie następujących przepisów
7 — prawar 775 — 7 — 77277 7 — Fama 775 —
51 Rady--ć diii-29.04.2604-
_ Ustalono, iż nieprawidłowość zostanie usunięta w terminie do 31.07.2024r.
2. Brak wyciągu mechanicznego nad punktem obróbki cieplnej (frytownicą) w kuchni, a ponadto
wyciąg nad kuchniami gazowymi wymaga naprawy (moc wyciągu nie jest wystarczająca) — naruszenie
Załącznika II Rozdz. 1 pkt. $ Rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady
z dnia 29.04.2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych. Ustalono, iż został zamówiony nowy
wyciąg, który będzie montowany nad kuchniami gazowymi. Termin na usunięcie powyższej
nieprawidłowości ustalono również na 31.07.2024r
grzywną w dródze © madatu karnego” cookie inE
w wysokości - - - 2 a
6. Uwagi osoby kontrolującej: brak
8. Poprawki i uzupełnienia do protokołu: (-)
( podać nr strony protokołu, załącznika, określenia lub wy razy błędne i te, które je zasiępują)
U's7u Agvstent
(imię i Jazwisko oraz pochfiś kontrolowanegłf
Bro
otrzymałem (-am) w dniu 27.06.2024 r. Ć
pearaaazenetrio
„SB r
NL (imie fazwisko oraz podpis odbierającego pati
Właściciel/osoba upoważniona w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego protokołu może zgłosić
zastrzeżenia do ustaleń stanu faktycznego.
Wyniki kontroli dotyczą wyłącznie skontrolowanego zakładu.
nazi == zac RE Toż R
Mi ZF/PK/BŻ/01/01/01
01 -08- 2024 cza h Data wydania: 2019.12.13
BOAT | |
In Strona AA...
M .
6 M : Załącznik do protokołu kontroli sanitarnej
NL EDO. z dnia A06. OUN
Ge, 10H. AN
Pieczęć państwowego inspektora sanitarnego
ARKUSZ OCENY ZAKŁADU PRODUKCJIUOBROTU ŻYWNOŚCIĄ) ŻYWIENIA
ZBIOROWEGO/MATERIAŁÓW I WYROBÓW PRZEZNACZONYCH DO _
PANA
| GR
7 Zabezpieczenie przed = osób postronnych. | ) 1 | STF"
LLL SYSTEM —— 7 ZF/PK/BŻ/01/01/01
NIET KA Data o 2019.12.13
Strona G/ sal, LA.
2 | Warunki magazynowania, pakowania, transportu i ( yy [5 11
sprzedaży, w tym zachowanie łańcucha chłodniczego. /
3 | Higiena osobista pracowników, stan zdrowia osób mających () |3 | 15
kontakt z żywnością.
an | Zarządzanie zakładem, kontrola wew nętrzna i systemy 0 | 28 | 56
zarządzania bezpieczeństwem żywności ,
Ema Zaangażowanie kierownictwa i przygotowanie merytoryczne o [2 4
pracowników (kwalifi ikacje zatrudnionych pracowników). A
2 Wiary odność przedsiębiorcy, w tym praw idłowość
m BR | 005 asy NE 7" HBK/BŻÓJOT 7
01 -08- 2024 SZĄ Data wydania: 2019.12.13
: Wej Strona 1z4
33-200 Wejterówo | U
Pieczęć państwowego inspektora sanitarnego NEKSZNU
PROTOKÓŁ KONTROLI SANITARNEJ
Nr BŻ.9020. 642.2024,AS Kopalino, 28.06.2024r.
(miejscowość i data)
Przeprowadzonej przez upoważnionego (-ych) przedstawiciela (-i) Państwowego Powiatowego Inspektora
Sanitarnego
w Wejherowie
* Zakład objęty nad "na podstawie.
(podać irdec
= -. Małgorzata Mażuś — właśc
_ (imię i nazwisko, stanowisko)
3. Przedstawiciel zakładu:
4. Zakres przedmiotówy kontroli: kontrola kompłeksowa zgodnie z harmonogramem na 2024 r.
IL. 1. Opis stanu faktycznego (charakter działalności zakładu, liczba pracowników i. inne.. informacje:
charakteryzujące zaklad). SE |
1. Zakład działa zgodnie z wpisem do rejestru zakładów . podlegających urzędowej kontroli
organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej z dnia 13.04.2017 roku w. zakresie *
przygotowywania posiłków w parciu o surowce, wydawanych do konsumpcji na naczyniach
wielokrotnego użytku, nr wpisu 3299/1118/2017
-se_-- 2, W. kontrolowanym. zakładzie. przygotowywane. są-wyłącznie posiłki-dla- gości -agroturystyki. --———.
Przygotowywane są śniadania, obiadokolacj e. Goście mają również możliwość poczęstowania
się ciastem upieczonym przez właścicielkę. Pion kuchenny składa się z jednego pomieszczenia,
które jest wyposażone w blaty robocze, 2 urządzenia chłodnicze i mroźnicze, zmywarkę,
wyparzarkę, szafki zamykane. Ciasto przechowywane w witrynie chłodniczej przy recepcji.
Zmywarka i wyparzarka sprawne, w użyciu.
= w
.
W kontrolowanym zakładzie przygotowywane są posiłki dla ok 12-15 osób dziennie.
mn
Środek do dezynfekcji powierzchni mających kontakt z żywnością w użyciu.
6. Środki spożywcze w terminach przydatności do spożycia, przechowywane zgodnie z
ratura prawidłowa.
F/PK/BŻ/O 1/01
Data wydania: 2019.12.13
Strona 3 z 4
-08- 2024 SEL ył
0 1-08 A
11 Ustalenia pokontrolne *
__——___— lLZastwierdzone nieprawidłowości wymieniene w-pkt ©-załnrf)
ukarano -() «<< BT uiśktt (ul, ad
a NE > „gfimię, nazwiske,śtonowiskoj
grzywną w.drodze mandatu karnego (-) wysokość i(-)
óe . (nr mandatu karnego)
na podstawie (-), o "
> so (podstawa prawna)
upoważnienie do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego z dnia (-) nr(-)
(po uprzednim wysłuchaniu osoby odpowiedzialnej za dane wykroczeniefia oraz uwzględniając informacje o sytuacji materialnej, pouczono o prawie
odmowy przyjęcia grzywny w drodze mandatckarńegośi o skutkach brawnych takiej_ odmowy) : RE - - > cm a.
2. Zgodnie z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego na wniosek strony, ustalono terminy usunięcia
nieprawidłowości sanitarno-technicznych: jw.
> =3r-W- książce. kontroli dokonano "vpiśtoraz_wydańć "dórAźne zalecenia „doty czące usunięcia_ bieżących uchybień _—_———
wymienionych w pkt jw.
o usunięciu stwierdzonych nieprawidłowości kierownik zakładu jest obowiązany zawiadomić właściwego państwowego
inspektora sanitarnego nie później niż w ciągu 3 dni od daty wyznaczonego terminu.
4. Uwagi i zastrzeżenia kierownika/przedstawiciela zakładu”.
Pan (i) wnesł/nie wnosi”? uwag i zastrzeżeń do stwierdzonego stanu faktycznego:
5. Wyposażenie użyte podczas kontroli: (-)
6. Uwagi osoby kontrolującej (-)
7. Czas trwania kontroli: od 10:00 do 11:20
Protokół niniejszy wraz z załącznikami został sporządzony w 2 jednobrzmiących egzemplarzach dla każdej ze stron,
a następnie, po odczytaniu i omówieniu, został podpisany.
W przypadku odmowy podpisania protokołu należy dokonać odpowiedniej adnotacji.
F/PK/BŻ/01/01
-NR- Data wydania: 2019.12.13
01 8 2024 Strona 4 z 4
(podpisy świadków)
Protokół kontroli przeprowadzonej w dniu (-ach) 28.06.2024: / *
| + Z A
otrzymałem (-am) w dniu 28.06.2024r.
4
m
Taawa M aaa aaa abi aa nak ai kach
(imię i nuzwisłłó oraz poapis uuwserającego protokół)
Właściciel/osoba upoważniona w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego protokołu może zgłosić zastrzeżenia
do ustaleń stanu faktycznego.
Wyniki kontroli dotyczą wyłącznie skontrolowanego zakładu.
Niniejszy protokół nie może być bez zgody Państwowego Powiatowe go Inspektora Sanitarnego w Wejherowie powielany
inaczej jak tyłko w całości.
"zaznaczyć właściwe
se ga
rzypadki
"ZBIÓROWEGO/MATERIAŁÓW I WYROBÓW PRZEZŃACĆZONYCH DO
—— KONTAKTU Z-ŻYWNOŚCIĄ?
fzoskawwyj 0. Mimblow c „Kopidiwie, ul, Dożenchy 2
I. INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE . KONTROLOWANEGO ZAKŁADU
NA PODSTAWIE ANALIZY RYZYKA:
„ Zaznaczyć w odpowiedniej kolumnie tabeli.
_| OCENA ZAGROŻENIA | UWAGI)
Zakres kontroli Niskie Średnie | Wysokie | (wpisać | za
ND
W_| 6) | (w) | kiedy |
m e nn Ea > nn > 5 |p=> [ o*młet | © 7
777777 -—p—— > >|>Z-ZDD.D.D5- | 27] | dotyczy)
I Stan techniczno-sanitarny zakładu 0 11 22
| pn z << = | | _—| |
1 Układ i rozplanowanie pomieszczeń zakładu -- " 6) 2 4 |
funkcjonalność, krzyżowanie się dróg, przestrzeń robocza -
zakładu, zaplecze sanitarne pracowników mających kontakt
|z żywnością. Z |
2 Stan techniczny pomieszczeń zakładu: podłogi, ściany, sufity 0 ) 2 14
i zamocowane w górze elementy, okna i inne otwory, drzwi, 4
oświetlenie pomieszczeń produkcyjnych, sprzedażowych
| imagazynowych. | ZO |
3 Powierzchnie stykające się z żywnością. Maszyny, [o ) 2 4
| urządzenia, Sprzęt wykorzystywane w procesie
ĘE= Gospodarka odpadami — przechowywanie FUSUWAME
| | odpadów. sa sza [3 | _| |
7 Zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych. | 0 ) 1 2 |
| || sza sa | | | = z
II Higiena produkcji, dystrybucji i sprzedaży 0 16 42
1 | Czystość pomieszczeń zakładu, w tym środków transportu. a To) 8 | 16
Procesy czyszczenia, mycia, dezynfekcji w całym procesie
| technologicznym (w tym urządzeń, sprzętu, naczyń). Jakość
_wody wykorzystywanej w zakładzie.
D zaznaczyć właściwe
91 -08- 202%. h
ŻF/PK/BŻ/01/01/1
Data wydania: 2019.12.13
za . Strona „ZA./.bee... |
|2 | Warunki magazynowania, pakowania, transportu i (0) 5 (11 |
sprzedaży, w tym zachowanie łańcucha chłodniczego. |” |
| 3 Higiena osobista pracowników, stan zdrowia osób mających 0 (3) | 15 |
| | kontakt z żywnością. -
| II | Zarządzanie zakładem, kontrola wewnętrzna i systemy 0 | 28 56
zarządzania bezpieczeństwem żywności
| 4 | Działania korygujące przy stwierdzonych niezgodnościach. ( 6) | 3 7
| | | |
|5 | Śledzenie produktu (Traceability). (0 ) $ 10
| j = A _
6 | Kontrola surowców, półproduktów i wyrobów gotowych ( 0 4 8
| przez producenta, w tym badania właścicielskie. P |
7 | Znakowanie. (0) | 4 | 8
IV | Profil działalności — producenci- zgodnie z kategoryzacją lo 25) |50 -
zakładów ... _
- -Ryzykó ni niskie =
© nie więććj niź 15 pkt
———— I, STWIERDZONE NIEPRA WIDŁOWOŚCI-ZOSTAŁY- UJĘPE W PROTOKOLE KONTROLI
SANITARNEJ NR (uk 60. a AU. pi DNIA .. ARLOE, c” a aói,
III.
Starszy A, Sys!
PSSE Wait”. yi
k;
tata Kaczowską
"Małgorzata Kaszowska — st. asystent, nr upów. 1 34
(imię i nazwisko, arowiaka aiżbowe, nm upoważnłań oczy mości koniralnychi
Kontrolę przeprowadzono na podstawi 1e art. 4i L. 25 ustawy z dnia 141 marca. 1985 r. O Państwowej Inspekcji
Sanitarnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 416)' ze zm:, w związku z art. 67 $ l oraz art. 68 $ 1182 ustawy z dnia 14
czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyj jnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572). .
Sposób przeprowadzania kontroli określa Procedura urzędówej kontroli żywności óraz materialów
i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością PK/BŻ/01 określona w zarządzeniu nr 291/19 Glównego
Inspektora Sanitarnego z dnia 13 grudnia 2019 r. zmieniające zarządzenie w. sprawie procedury
przeprow yadzania urzędowej kontroli żywności oraz materialów i wyrobów przezńacżónych do kontaktu
z żywnością
Na podstawie art. 48ust. 1l pkt I ustawy-z dnia 61 marca 2018 r; — Prawo przedsiębiorców (Dz; U. z 2024r.;.poz.
236) oraz na podstawie art. 9 ust. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i 1 Rady (UE) 2017/625 z dnia 15
marca 2017 r. w sprawie kontroli urzędowych i innych czynności urzędowych przeprowadzany ch w celu
zapewnienia stosowania prawa żywnościowego i paszowego oraz zasad dotyczących zdrowia i dobrostanu
ssa zwierząt, -zdrowia a srodków aka rośliny zmieniające rozporządzenia” Parlamentu Europejskiego” 1 ==
= nr 999720 | 9 l »„ (UE)
nr 1151/2012, (UE) nr 65242014, (UE). 2016/429 i (UE) 2016/2031, rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2005
i (WE) nr 1099/2009 oraz dyrektywy Rady 98/58/WE, 1999/74/WE, 2007/43/WE, 2008/119/WE
1 2008/120/WE, oraz uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i 1 Rady (WE) nr 854/2004 i (WE)
nr 882/2004, dyrektywy Rady 89/608/EWG, 89/662/EWG, 90/425/EWG, 91/496/EWG, 96/23/WE, 96/93/WE
1 97/78/WE oraz decy zję Rady 92/438/EWG (rozporządzenie w sprawie kontroli urzędowych) (Dz. Urz. L 95
z 07.04.2017, str. 1) — nie dokonano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli.
I. Informacje ogólne dotyczące kontrolowanego zakładu.
1. Zakład:
Restauracja Razem Lepiej
(pelna nazwa, wszystkie niezbędne dane dotyczące identyfikacji zakładu)
84-210 Kopalino, ul. Bursztynowa 39
(Ad)
(podać nr decyzji lub wpisu do rejestru)
2. Kierujący zakładem:
p. Małgorzta Fetta - właścicielka
. limię i nazwisko, stanowisko)
3. Przedstawiciel zakładu.
— szef kuchni
fimię i nazwisko, stanowisko)
(-)
(osoby przywołane przez strony na świadka dokonanych czynności kontroln ych)
konsumpcji na naczy niach w wielokrotnego użytku, sprzedaży napojów bezalkoholowych i 1 ooo wc
4. Zakres przedmiotowy kontroli: Kontrolę przeprowadzono w związku z rocznym harmonogramem kontroli na
rok 2024r. — kontrola kompleksowa.
5. Wyposażenie użyte podczas kontroli: (-)
II. 1. Opis stanu faktycznego (charakter działalności zakładu, liczba pracowników i inne informacje
charakteryzujące zakład).
l. Zakład zatwierdzony decyzją nr 101/23/HŻŻ-10/Z z dnia 31.10.2023r. w zakresie przygotowywania
potraw od surowca do gotowego wyrobu (z wyłączeniem warzyw okopowych) wydawanych do
| orzeczelia
podczas kontroli- wszy stkic aktualne,
Okazano rejestry obowi iązujące w ramach sy ystemu HACCP. „Okazano. następujące rejestry prowadzone
w ramach systemii HACCP: karta przyjęcia dostawy, rejestr my cia i dezynfekcji, rejestr temperatury: W.
urządzeniach mroźniczych i chłodniczych, karta sprawdzenia temp. w dużym kawałku mięsa, która nie
jest wypełniona z uwagi na brak w menu potraw przygotowywanych z dużych kawałków mięsa
(serwowana w zakładzie jest przeważnie smażona ryba, kotlet panierowany, nugetsy). Każdy pracownik
przeszkolóny z zakresu HACCP.
s Przy punktach wodnych - umywalki w toaletach do mycia rąk oraz brudowniku, woda: zimną z -
wodociągu publicznego, ciepła z bojlera. Umywalki wyposażone w mydlo w płynie, ręcznik papierowy.
9. Czystość bieżąca zachowana.
_———-40--Zabezpiećzenie "zakładu przed” szkodnikami Tealizówane_przęz_fir irmę_zewnężizną.
Nie stwierdzono obecności szkodników oraz śladów ich bytowania. Osoba
odpowiedzialna za zabezpieczenie zakładu przed szkodnikami przyjeżdża do zakładu raz w miesiącu.
11. Odpady magazynowane w wyznaczonym miejscu na zewnątrz budynku, nie stwierdzono przepelnienia
koszy na Śmieci. Zabezpieczone w wiacie zamykanej na kłódkę. Okazano fakturę na wywóz
nieczystości z dnia 31.05.2024r. nr fak. 1201/2024 — odbiór przez firmę Odbiór
zużytego oleju przez firmę
l st NA
Data wydania: 2010,12. 13
_ Strona3z4
120W użyciu środek do dezynfekcji powierzchni mających kontakt z żywnością. VOIGT, -w_terminić
- przydatności do spoży cia.
13. Okazano aktualne spraw ozdanie z ostatniego badania wody Ar 203/51/W/23 z dnia 07. 06-2023. Badanie
„wody wykonywane raz na dwa lata, zgodnie z procedurą. Parametry zgodne- brak niezgodności. |
14. Wszy stkie dostawy ży wności realizowane są przez dostawców firm zewnętrznych. Okazano faktury na
+. wybrane środki spożywcze — nie stwierdzono nieprawidlowości. Dostawy:dostarczane przez =."
sos paprykowy, majonez) i fak. Nr F/1/24/010976 z dnia 25.06.2024r.- ryby),
wędliny, grzbiety z kurczaka, fak. Nr 1255/MTZ/2024 z dnia 27.06.2024r.),
NO (Fak VATZIAJMAG/062024 -z-dnia L 2062004 wazy” wa = marchew ka_obrana—og: órek-papry kan
czerwona).
15. Przy barze umieszczono poprawnie opracowany wykaz składników.
16. Podczas kontroli sporządzono arkusz oceny zakładu(ryzyko średnie) — zalącznik do protokołu.
II. 2. Opis stwierdzonych nieprawidłowości jak w treści protokołu.
1I[. Ustalenia pokontrolne
l. Za stwierdzone nieprawidłowości wymienione w pkt I[.1. zał. nr(-)
ukarano (-)
(imię, nazwisko, stanowisko)
grzywną w drodze mandatu kammego (-) (-)
(nr mandatu karnego) Pora A
2. Zgodnie z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego na wniosek strony, ustalono terminy usunięcia
nieprawidłowości sanitarno-technicznych: (-)
3. W książce kontroli dokonano wpisu oraz wydano doraźne zalecenia dotyczące usunięcia bieżących uchybień
wymienionych w pkt. (-)
o usunięciu stwierdzonych nieprawidłowości kierownik zakładu jest obowiązany zawiadomić właściwego
państwowego inspektora sanitarnego nie później niż w ciągu 3 dni od daty wyznaczonego terminu.
4. Uwagi i zastrzeżenia kierownika/przedstawiciela zakładu ”.
Pan (i) wnesi-/nie wnosi” uwag i zastrzeżeń do stwierdzonego stanu faktycznego:
5. Uwagi osoby kontrolującej
/ Asystent Śtarszy Ą
: ; AŻ: sę) ASystent
ana na aa nania aa ii , aaa naaa nano ni aaa — PSSE. A sią kai: --B a gle AL 3, 1
(imię i nazwisko oraz podpis kontrolowanego) - PIĘEAWÓ SSE %a her OWO
Agaia Sienie Małgórzałą Kaszowską
awego Powiatowego Inspektóra Ś ititnego w-Wejherowie.
ż GL. — ==RZAL 577707 a 2 « = m — "
Protokół sprawdzono pod względem formalnym po dokonaniu czynności kontrolnych i zatwierdzono/ nie 3
zatwierdzono” wyniki kontroli-na-egzemplarzu protokofu właściwego państwowego:inspektora sanitamego:--= * OE
(data, podpis kierownika komórki organizacyjnej/
| kierownika technicznego/ zastępcy
© zaznaczyć właściwe
"© skreślić w przypadku podmiotów; których nie dotyczą przepisy
Prawa przedsiębiorców
az m 1 01-06-2024 | NA , PE PIA= ae |
0 a | cza do protokołu KOD sanitarnej
NP :.......... z,dnia $$.0: NA
> Gi 8030 [pl AOR W:
Piecz zęć państwowego inspektora sanitarnego
'ARKUSZ OCENY ZAKŁADU PRODUKCJIJOBROTU ŻYWNOŚCIĄ ŻYWIENIA
ZBIOROWEGO/MATERIAŁÓW I WYROBÓW PRZEZNACZONYCH DO
KONTAKTU Z Z ŻYWNOŚCIĄ"
L INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE KONTROLOWANEGO ZAKŁADU
NA PODSTAWIE ANALIZY RYZYKA:
Zaznaczyć w odpowiedniej kolumnie tabeli.
OCENA ZAGROŻENIA UWAGI
Zakres kontroli Niskie | Średnie Wysokie | (wpisać
ND
N) | (8) (W) kiedy
nie
| dotyczy) |
(2 | Stan techniczny pomieszczeń zakładu: podłogi, ściany, sufity | 6 ) 2 4
i zamocowane w górze elementy, okna i inne otwory, drzwi, N/
oświetlenie pomieszczeń produkcyjnych, sprzedażowych
i magazynowych.
'3 | Powierzchnie stykające się z żywnością. Maszyny, | o] 2 4
urządzenia, sprzęt wykorzystywane w procesie U
produkcji/sprzedaży. - |
4 | Instalacja wodna i kanalizacja zakładu. Systemy [ %) |2 4
( wentylacyjne. | U
|5 Zabezpieczenie zakładu przed szkodnikami i ich zwalczanie. ( o) 11 2
ZF/PK/BŻ/01/01/01
Data wydania: 2019.12.13
ESSE uktu (Traceability) . _—— [o)_15 10
6 „Kontrola surowców, .półproduktów i wyrobów-gotowych. 0:5. (4 8 *D: =]
a | |] przez producenta, W tym badania właścicielskie. = | | m
7 Znakowanie. = . „ (0) 3 4 8
|IV Profil działalności — producenci- zgodnie z kategoryzacją 0 | 25 '50 | VO
(1 | zakładów | | |
IV Profil działalności — pożostała działalność: zgodnie z "10 8 | 16 |
2 kategoryzacją zakładów CZ
"]|V | Powiadomienie RASFF/AAĆ * | 10 0/28 |50
Suma punktów A 0 (6
| N
|_| SUMA Punktów ogółem naa ann EE: Sa
Niskie | Średnie Wysokie |
NW | 6, | (W
X
| Kategoria ryzyka
| Ryzyko dla ocenianego zakładu
KRYTERIA OCENY:
Ryzyko wysokie powyżej 49 pkt
( Ryzyko średnie __ powyżej 15 do 49 pkt j
"Ryzykoniskie nie więcej niż 15 pkt
II. STWIERDZONE NIEPRAWIDŁOWOŚCI ZOSTAŁY UJĘTE W PROTOKOLE KONTROLI
SANITARNEJ NR ..GŹ 8600,64. ANKA 09.06 ddd |
(podpis kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)SO F/PK/BŻ/01/02
A u a TO M w 024 Data wydania: 2019.12.13
1 o AEROW GA 00 B--- Ip =, m. Statszy.bSySStronalz3...|.||( (-_,
czy pasi oweginńpółyókih udukcóći pra) SPAN ZPR WE
v 84-200 wejhe U
PROTOKÓŁ
KONTROLI SPRAWDZAJĄCEJ
Nr BŹ.9020.645.2024.MK. Kierzkowo, 28.06.2024r.
(miejscowość i datą)
Kontrolę przeprowadzono na podstawie art. 4 i art. 25 ustawy z dnia 14 marca 1985 r.
o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2024r. poz. 416 ), w związku z art. 67 $1 oraz art. 68 $1 $2 ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572). Sposób
przeprowadzania kontroli określa Procedura urzędów ej kontroli żywności oraz maenalów
( nazwa kontrolowanego zakładu, adres)
dnia 28.06.2024r. przez upoważnionego przedstawiciela (-1) Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Wejherowie
Małgorzata Kaszowska -st. asystent, nr upow. 1778/24
Agata Stenka — asystent nr upow. 1779/24
( imię i nazwisko, stanowisko służbowe, nr upoważnień do czynności kontrolnych)
w obecności
p. Michał Bianga — właściciel zakładu
( imię i nazwisko, stanowisko służbowe kierownika / przedstawiciela zakładu)
1 W wyniki pafretr wierdzono:
«> a) wykonanie pkt.: 1,2,3,4,5,6
«0 b) niewykonanie pkt.:-(-) "ZE
obowiązków wynikających z decyzji z dnia 15.04.2024r. znak: BŹ.9022.10.22.2024.MK.1 wy danej przez |
- Państwowego Powiatow ego Inspektora Sanitamego w Wejherowie nr 55/24/BŻŻ lub/oraz” innych doraźnych
zaleceń pokontrolnych zawartych w protokole kontroli sanitamej z dnia (-). nr ()
F/PK/BŻ/01/02
01 -08- 2024 SE | K Data wydania: 2019.12.13
Strona 2 z3
Ów, półproduktów i wyrobów gotowy ch WYKONANO OE
doku | akladu, która <Sktadala -się z —
KE funkcjonowanie. niejszego Systemu. _opisu-produkowanego asortymentu oraz schematów procesów technologicznych, ,_
"> przeprowadzono analizę żagrożeń, ponadto zidentyfikowano zagrożenia, oceniono ryzykow i ustalono srodki żaradezć, © ©
= określoó'etapy kiytyczne dla żapewnienia bezpieczeństwa zywności, CP 1 — przyjęcie towaru, CP 2 — przechowywanie,
CP- 3 — rozmrażanie (gdy. to konieczne), CP.4-— obróbka cieplna, CP, 5 - przechowywanie produktów
przetworzonych:
- » Opis postępowanie przy monitorowaniu ww. punktów, wyznaczono dzi
ałania naprawcze, opisano procedurę:przeglądu-i
weryfikację systemu, zarządzanie dokumentacją systemu, Punkty kontrolne. należy monitorować i zapisywać - w
odpowiednich rejestrach — wypełnione w dniu wczorajszym i dzisiejszym z uwagi na wznowienie działalności przez Organ
Inspekcji Weterynaryjnej ( działalność wznowiona w dniu 25.06.2024r.). Okazano również procedury GHP, która składa
- się z higieny środków spożywczych. Higieny pomieszczeń (zawiera również elementy zabezpieczenia przed szkodnikami),
higieny sprzętu i wyposażenia, Higieny personelu, Szkolenia pracowników, opis grup asortymentowych, Okazano
._ Sprawozdanie z badanie wody nr 93/51/W/24._z dnia -12.04-2024r. (badanie-wodywg. Proćedury-Raz w toku) W użyciu
—7————środektio dezynfekcji powierzchni mających kontakt z żywnością, w terminie do użycia.
(opis stanu faktycznego z przytoczeniem niewykonania któregokolwiek z nałożonych obowiązków)
2. Zobowiązanym do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości był:
p. Iwona i Michał Bianga, Gospodarstwo Agroturystyczne „POD STRZECHĄ”, ul. Matejki 6, Kierzkowo
( podać nazwę i siedzibę kontrolowanego zakładu / imię i nazwisko oraz adres osoby fizycznej)
3. Dodatkowe informacje dotyczące stanu faktycznego: Podczas
przedstawiciel zakładu zawnioskował o wydłużenie terminu wydania decyzji
iż posadzka może zostać zalana posadzką epoksydową dopiero za 2 tyg.
( np. nieprawidłowości, uchybienia sanitarne, inne uwagi)
czynności kontrolnych upoważniony
o zatwierdzeniu zakładu z uwagi na fakt,
4. Nieprawidłowości stwierdzone podczas kontroli stanowi
7. Uwagi i zastrzeżenia kierownika/przedstawiciela zakładu”.
Pan (i) wnesi/nie wnosi”) uwag i zastrzeżeń do stwierdzonego stanu faktycznego:
8. Uwagi osoby kontrolującej: brak uwag.
___ 9. Zaśtwierdzońć nieprawidłowości w
01 -08- 202k stars; - F/PK/BŻ/O1/02
M Data wydania: 2019.12.13
P a NOW Le M ae 0. „OłrONA 3Z.3_._- A 2
ymienione w pkt. (-)_— __— . _ —
fimię, nazwisko, stanowisko)
grzywną w drodze mandatu karnego (-) w wysokości (-) zł
( nr mandatu karnego)
w oparciu o art. (-);
( podstawa prawna)
upoważnienie do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego
z dnia.(-).nr (-)
(po uprzednim wysłuchaniu osoby odpowiedzialnej za dane wykroczenie/ia oraz uwzględniając informacje o sytuacji
materialnej, pouczono o prawie odmowy przyjęcia grzywny w drodze mandatu karnego i o skutkach prawnych takiej
odmowy)
10. Czas trwania kontroli: od 12.45 do 13:30
Protokół niniejszy wraz z załącznikami zostal sporządzony w 2 jednobrzmiących egzemplarzach dla każdej ze
stron, a następnie, po odczytaniu i omówieniu został podpisanv. W przypadku odmowy Isani
Malcz dokOf EOG cj adińć
WM p TTE PAT PARA PAPA PPTP AE
(podać hr strony protokohu, wyrazy błędne i wyrazy, które je zastępują)
(imię i nazwisko oraz podpis konqolowanego) e rszy A Systent
A systent SE tweiherowa
a „kt <"AvWG ,
zab e4pOdpis osoby kontrolującej) sską
ERA nież
zgody Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
Protokół sprawdzono pod względem formalnym po dokonaniu czynności kontrolnych i /zatwierdzono, /
nie zatwierdzono” wyniki kontroli na egzemplarzu protokołu właściwego państwowego inspektora sanitarnego:
OL. LOKZY
tzonyełd Ś[zK99p ouepAm
arudśjseu 'oS9MOTO$OUMAZ
EMEJd TUIETUSZSNIEU Z NĄZEIMZ M
SUJONUOY IO$OUUKZO BZ
Kqeqdo erusqejsn sImeIds M
su(A3EHSTUTUJPE *JSOd OJSZJZSM
TOSOUTEJEIZP aruszpemoJd
bobfnuukzijsm Sl[zKo8p ouepAm
OBOMOTOSOUMAZ EMEJd
TUIETUSZSNIEU TUAUOZPISLAMIS SZ
+
LI EASIOWOJ
pz0c'90'Fe
qoAj3[pod o ef>emuioju]
cel s 90
nyzbrmz M Aejdo Eruo]ejsn pz0z'90' pz
SIMEBIdS M su[KOEHSIUIUPE BopjskoJqE(]
SIUEMOdŚJSOd OJ3ZOZSM
| peprez | zoz-on-
! | kotfezpiolmąez ŚlzK9sp ouepAm oBopjskOpIaCT Fa0c 90 rz
UAMOTO$OUM AZ i
uromeld wAstlnzeimogo z € EĄDNq 'pz0c'90'07
rogoupoSz aluslumodez
boblnzeyeu ŚfzK99p ouepam
PEPTEZ _ d 90:
| botfezpiormiez ŚfzAoop ouepAM © Proc 90/02
pepjez () 't202'90'0Z
tobfezpiormiez A[zKoop ouepAm | i
Ioxjuoy muszpemoandszad od s31pY qoą tloy
SIMEIdS M YDEIISONUAZI GET
0'0€-07 UDSEIUP M S]OJ]UOĄ SUOZ
oyDIIsE3 MOPJUNA B3SN
3 luzożjez
£/C |
I | ĄJEUNIE)
DISMOJSYRBĄ | KUZSTUOUOJJSEC)
I9MQI KMON 90Z-p$ blunq KUJrqoJj
©) 9T EMOJEIMY GA :AWoYoNI rz0z'90'Ł2
EGQNIH) FEYSIW ĄTEWUNID DisIqO — OZaIEAMNO
EQQNIH) FEYDIJĄ| nd) o8aMmo0JOIQZ
| EluslMAZ pEPJEZ
SZ EYoAH EQ | BUZOIUIOUOJSEŚ
EĄSUIUIEY ŁyESY | edazokza1d tzoz'90'ŁZ
i ; 0 - EIUIOUOJSE3 EFEJN |
LĘZ EĄSIOJN Ubnupó( EukZEJĄ) | 10M$ [UIeS +z0z'90'9z
TC OEOAPPĄOŚ OMOMEJSKPEFM pOI-$8
| EĄSMOZOY *[N ŁIQO| | A.
erqaZIISEf EYSU zi B1A$ OC] EOEJNEJSSY przoc'90'9c
BUUY RIYLNYWNY
, | . l Kpo180 NE
ZlBisfkremiey | , pisqdzise bzpiy anpoją efemensoyj bz0z'90'92
„| eyaideg uowAzg Aq
m ypzoeq | | adrouniq ady o!38eIq a.
| 0 EJTUEY BfEJAJ nHd Jajnyg KUZolWoUo4SE8 veoc 9092
i | prund Kuroysny
| eposu OPz-r8 | |
h 9 0 B>jsmoJsY RAY FT U 00-
07 EysMoJoU(o4 Surjrą euokej| | SUIĄTĄ EUJOMEJ, |. rz0z'90'Sz
OĄUSIUNZEY EJOZ
uf a | |
, |
Ge
OMSZJ0YJ) ,
|
eloenejssy
01C-p8'OMoYZISI | tbyssznS
| 9PiBieW ny | o suzońjskmioi3
- Gaba iary „VHOdzauisaód* |” oisrepodsot) v bzoz'90'8Z
P [EST auzo4skmo13iy
| auz5I30JOĄĄ
omjsrepodsog) |
ESUETQ JEYSIJN I EUOjAJ
6€ EMmoufńiżsnq OMSZJ0YJ |
| OT2-t8 owi -faidar] m
(9 ByoAJEg "TN c p
uno g eieziośreją uszey'* E(OEINEJSTY
e EHSH4. EJEZIOSJEJĄJ
| zśązwrzą |
SA Ś i d
$NZEJĄJ zeziośjejyj wyśiskmyady pPc0z'90'8z
| h
« 0€ EĄSAJFEq ' | Kra
R "| ZOKIEWIUJ) MEJSOPEY Pozo LIEWU ) Pe0Z'90'ŁZ