- Kontrole w szkołach
- Kontrole w szkołach #12
Kontrole w szkołach #12
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Otrzymano: 2024-08-29 15:28:42
Nr | Pytanie | Odpowiedź | Kategoria odpowiedzi |
---|---|---|---|
1 | Liczba kontroli w szkole rozpoczętych w latach 2022-2024 (do dnia złożenia wniosku). | 5 kontroli; | |
2 | Liczba kontroli w szkole zakończonych w latach 2022-2024 (do dnia złożenia wniosku). | 5 kontroli; | |
3 | Lista kontroli z pkt. 1 i 2 wraz z linkami do publicznie dostępnej w BIP dokumentacji przebiegu i efektów poszczególnych kontroli (w tym m. in. wystąpień, stanowisk, wniosków i opinii podmiotów ją przeprowadzających). | ||
4 | W przypadku kontroli wymienionych w pkt. 3, których dokumentacja nie jest publicznie dostępna w BIP (lub nie podano do niej linka), wnosimy o załączenie dokumentacji w postaci elektronicznej do odpowiedzi na wniosek. | przesyłam 5 załączników. W załączniku Protokół kontroli doraźnej z 20.03.2023 r część informacji jest zakryta, ponieważ są to dane wrażliwe. |
Treść
-
Read: Wniosek o informacje ws. kontroli przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią. -
SP10wToruniu odp na e-mail z 15.08.2024 przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.DzieÅ dobry,
w odpowiedzi na e-mail z dnia 15.08.2024 poniżej przesyÅam informacje.
1)Â Â 5 kontroli;
2)Â 5 kontroli;
4) przesyÅam 5 zaÅÄ czników. W zÅÄ czniku ProtokóŠkontroli doraźnej z
20.03.2023 r czÄÅÄ informacji jest zakryta, ponieważ sÄ to dane wrażliwe.Pozdrawiam
Monika Szuniewicz
Sekretarz
SzkoÅa Podstawowa nr 10
im. Komisji Edukacji Narodowej w Toruniu
Tel: 56 655 71 50
Załączniki
- protokół_kontroli_doraźnej_z_20_marca_2023.pdf
- protokół_kontroli_Państwowy_Powiatowy_Inspektor_Sanitarny_10.pdf
- protokół_kontroli_Państwowy_Powiatowy_Inspektor_Sanitarny_18.pdf
- protokół_kontroli_Państwowy_Powiatowy_Inspektor_Sanitarny_24.pdf
- protokół_kontroli_Państwowy_Powiatowy_Inspektor_Sanitarny_25.pdf
Protokół kontroli doraźnej dotyczącej prawidłowości wykonywania zadań z nadzoru
pedagogicznego w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec ucznia klasy V
DT.5533.41.2023.EI1.DBC
1. Kontrolę przeprowadzono w Szkole Podstawowej nr 10 im. Komisji Edukacji
Narodowej w Toruniu, której dyrektorem jest pani Iwona Cieślak.
2. Kontrolę 20 marca 2023 r. przeprowadził zespół wizytatorów: starszy wizytator Ewa
Ignaszak i Danuta Brzózka-Ciechanowska na podstawie upoważnień wydanych
13 marca 2023 r. przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty nr 119/2023
i 120/2023.
3. Tematyka kontroli dotyczyła prawidłowości wykonywania zadań z nadzoru
pedagogicznego w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec ucznia
_klasy V.
7. Opis ustalonego stanu faktycznego, w tym ujawnionych nieprawidłowości i uchybień
w zakresie objętych kontrolą:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
Dyrektor szkoły opracowuje plan nadzoru pedagogicznego.
Dyrektor szkoły przedstawia radzie pedagogicznej plan nadzoru pedagogicznego
w terminie do dnia 15 września każdego roku.
W planach nadzoru pedagogicznego w ostatnich latach nie dokonano zmian.
W planach nadzoru pedagogicznego zawarto następujące elementy dotyczące:
kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących
działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności
statutowej szkoły, tematyki kontroli, terminów przeprowadzania kontroli,
wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań, planu obserwacji oraz
monitorowania pracy szkoły.
Plan nadzoru pedagogicznego uwzględnia wnioski z nadzoru sprawowanego
w poprzednim roku szkolnym i podstawowe kierunki realizacji polityki
oświatowej państwa.
Dyrektor w roku szkolnym przeprowadził diagnozę pracy szkoły, planował
działania rozwojowe (motywował nauczycieli do doskonalenia zawodowego),
prowadził działania rozwojowe (organizował szkolenia, narady), a planowane
i realizowane działania w zakresie organizacji doskonalenia zawodowego
nauczycieli wynikały z uchwały rady pedagogicznej.
Dyrektor szkoły przedstawia radzie pedagogicznej dwa razy w roku szkolnym
ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz
informacje o działalności szkoły.
W statucie szkoły jest zawarta organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W szkole istnieją procedury dotyczące udzielania pomocy psychologiczno-
pedagogicznej w programie wychowawczo-profilaktycznym.
10) Dyrektor szkoły powołał zespół do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
11) Dyrektor szkoły zatrudnia specjalistów, w tym pedagoga, pedagoga specjalnego
©
i psychologa zgodnie z kwalifikacjami.
ro
7. Metody i techniki zastosowane przez pedagoga i psychologa:
e obserwacja ucznia w grupie podczas swobodnej aktywności, podczas zajęć
i uroczystości szkolnych,
e rozmowy indywidualne,
e praca w grupach,
e metoda „Burza mózgu”,
e metoda wpływu osobistego,
e _ pogadanka w zespole klasowym,
e instrukcja zachowań (wskazówki specjalisty dotyczące oczekiwanego
postępowania w sytuacjach trudnych),
e praca na kartach pracy (zadania o charakterze socjoterapeutycznym,
psychoedukacyjnym i rozwijającym kompetencje emocjonalno-
społecznym,
e materiał filmowy (głównie ze strony „Uniwersytet Dzieci”),
e historyjki obrazkowe,
e teksty bajek psychoedukacyjnych i terapeutycznych.
8. Stwierdzone nieprawidłowości i uchybienia w zakresie nieobjętym kontrolą: brak
9. Wnioski wynikające z przeprowadzonych czynności kontroli: brak
10. Zalecenia wraz z terminem ich realizacji* wydane na podstawie art. 55 ust. 4 ustawy
z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz.1082 z późn. zm.)) :
Nie wydano.
Zgodnie z $ 18 ust. 1 i 4 rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2020 r.
poz.1551 z późn. zm.), dyrektor szkoły lub placówki w ciągu 7 dni od dnia otrzymania
protokołu kontroli, może zgłosić do organu sprawującego nadzór pedagogiczny pisemne,
umotywowane zastrzeżenia od ustaleń zawartych w protokole kontroli.
W przypadku nieuwzględnienia całości lub części zgłoszonych zastrzeżeń organ sprawujący
nadzór pedagogiczny sporządza pisemne stanowisko wobec zastrzeżeń i przekazuje je
dyrektorowi szkoły lub placówki w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zalecenia.
24.03, ŁoZZy:
STARSZY WIZYTATOR
Danuta Brzózka-Ciechanowska
ata i podpis kontrolującego
data i podpis dyrektora szkoły/placówki
Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje
dyrektor kontrolowanej szkoły, drugi włącza się do akt kontroli.
RE
SZKOŁY PODSTAWIE Są *
im Komisji Eduka) Nazyn,
3
Poświadczam odbiór protokołu kontroli: .......................... pó. er luoną lieślak.........U.QŁEŚL.
Miejscowość: Toruń, 21 marca 2023 r.
Inspektor Sanitarny w Toru iu
3:98 ) UR
Państwowy Powiatowy Załącznik nr 3
F/PK/BŻ/01/01
Strona ........./.1114.1111-
a Bydgoska 1, 87-100 T(
59=250-29 33-12, tel/fax 62-222-4
Pieczęć raństtowegó inspektora sanitarnego
PROTOKÓŁ KONTROLI SANITARNEJ
(miejscowość i data,
Przeprowadzonej przez upoważnionego (-ych) przedstawiciela (-i) Państwowego Powiatowego
Inspektora Sanitarnego w Toruniu
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, nr upoważnień do czynności kontrolnych)
Kontrolę przeprowadzono na podstawie art. 4 i 25 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji
Sanitarnej (Dz. U. z 2021 r., poz. 195)V, w związku z art. 67$1 i $ 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. —
Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2021 poz. 735 z późn. zm.)".
Sposób przeprowadzania kontroli określa Procedura urzędowej kontroli żywności oraz materiałów i wyrobów
przeznaczonych do kontaktu z żywnością PK/BŻ/01 określona w zarządzeniu nr 291/19? Głównego Inspektora
Sanitarnego z dnia 13 grudnia 2019 r. w sprawie procedury przeprowadzania urzędowej kontroli żywności oraz
materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością.
Na podstawie art. 48 ust. 11 pkt I ustawy z dnia 6 marca 2018 r. — Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r.
poz. 162*” oraz na podstawie art. 9 ust. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/625
zdnia 15 marca 2017 r. w sprawie kontroli urzędowych i innych czynności urzędowych przeprowadzanych
w celu zapewnienia stosowania prawa żywnościowego i paszowego oraz zasad dotyczących zdrowia
idobrostanu zwierząt, zdrowia roślin i środków ochrony roślin, zmieniające rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (WE) nr 999/2001, (WE) nr 396/2005, (WE) nr 1069/2009, (WE) nr 1107/2009, (UE)
nr 1151/2012, (UE) nr 652/2014, (UE) 2016/429 i (UE) 2016/2031, rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2005
i(WE) nr 1099/2009 oraz dyrektywy Rady 98/58/WE, 1999/74/WE, 2007/43/WE, 2008/119/WE
i 2008/120/WE, oraz uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 854/2004 i (WE)
nr 882/2004, dyrektywy Rady 89/608/EWG, 89/662/EWG, 90/425/EWG, 91/496/EWG, 96/23/WE, 96/93/WE
i 97/78/WE oraz decyzję Rady 92/438/EWG (rozporządzenie w sprawie kontroli urzędowych) (Dz. Urz. L 95
z 07.04.2017, str. 1) — nie dokonano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli.
1. Informacje ogólne dotyczące kontrolowanego zakładu.
1. Zakład:
D Każdorazowo należy wskazać obowiązujący publikator ustawy
2) Każdorazowo należy wskazać obowiązujące zarządzenie Głównego Inspektora Sanitarnego określające tę procedurę
wraz z jego zmianami.
F/PK/BŻ/01/01
(podać nr decyzji lub wpisu do rejestru)
2. Kierujący zakładem:
(imię i nazwisko, stanowisko)
3. Przedstawiciel zakładu:
(imię i nazwisko, stanowisko)
(osoby przywołane przez strony na świadka dokonanych czynności kontrolnych)
4. Zakres przedmiotowy kontroli:.:1...41.,4...1. FAEn ycie KEEL SA MĄA NG Dy ASGŹ TAGA
4
II. 1. Opis stanu faktycznego (charakter działalności zakładu, liczba pracowników i inne informacje
charakteryzujące zakład).
F/PK/BŻ/01/01
Strona .. XA../...: 46...
Integralną część protokołu stanowią następujące załączniki:
III. Ustalenia pokontrolne
1. Za stwierdzone nieprawidłowości wymienione w pkt ...-.-..uasastassiaoyś1 4111, A... zał. 0...
ukarano .....1. bar. MEEENEKE GC ŚENŚ aa AAA AAA OOOO OE OWA
(imię, nazwisko, stanowisko)
grzywną w drodze mandatu karnego ...
(nv mandatu karnego)
na podstawie ...4SEG....le=4 DRO fa aw waeiEW EHA GREKA NASA NAO AAA NOAA O ONA za z RAKA s
(podstawa prawna)
upoważnienie do nakładania'grzywien w drodze mandatu karnego z dnia.....1..1.....4... MDA KALIK NT........
(po uprzednim wysłuchaniu osoby odpowiedzialnej za dane wykroczenie/ia oraz uwzględniając informacje o sytuacji materialnej,
pouczono o prawie odmowy przyjęcia grzywny w drodze mandatu karnego i o skutkach prawnych takiej odmowy)
2. Zgodnie z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego na wniosek strony, ustalono terminy
usunięcia nieprawidłowości sanitarno-technicznych:
3. W książce kontroli dokonano wpisu oraz wydano doraźne zalecenia dotyczące usunięcia bieżących
uchybień wymienionych w pkt sss wee oai a Ora Aaaa Ana
o usunięciu stwierdzonych nieprawidłowości kierownik zakładu jest obowiązany zawiadomić
właściwego państwowego inspektora sanitarnego nie później niż w ciągu 3 dni od daty wyznaczonego
terminu.
4. Uwagi i zastrzeżenia kierownika/przedstawiciela zakładu”.
Pan (i) wnosi /nie wnosi” uwag i zastrzeżeń do stwierdzonego stanu faktycznego:
5. Uwagi osoby kontrolującej
p»r 11
F/PK/BŻ/01/01
Strona „Ahako:
Protokół niniejszy wraz z załącznikami został sporządzony w .:... jednobrzmiących egzemplarzach
dla każdej ze stron, a następnie, po odczytaniu i omówieniu, został podpisany. W przypadku odmowy
podpisania protokołu należy dokonać odpowiedniej adnotacji.
Poprawki i uzupełnienia do protokołu: ..
=
(Podpis osoby kontrolującej);
(podpisy świadków)
IV. Potwierdzenie odbioru protokołu
Protokół kontroli przeprowadzonej w dniu (21) OOO ACE
otrzymałem (-am) w dniu ć < 5
(imię i nazwisko oraz podpis odbierającego protokół)
Właściciel/osoba upoważniona w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego protokołu może
zgłosić zastrzeżenia do ustaleń stanu faktycznego.
Wyniki kontroli dotyczą wyłącznie skontrolowanego zakładu.
Niniejszy protokół nie może być bez zgody Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Toruniu. powielany inaczej jak tylko w całości.
Protokół sprawdzono pod względem formalnym po dokonaniu czynności kontrolnych i zatwierdzono/
nie zatwierdzono” wyniki kontroli na egzemplarzu protokołu właściwego państwowego inspektora
sanitarnego:
(data, podpis kierownika komórki organizacyjnej/
kierownika technicznego/ zastępcy)
9 zaznaczyć właściwe
*) skreślić w przypadku podmiotów, których nie dotyczą przepisy Prawa przedsiębiorców
iscwowy Powiatowy
NA PODSTAWIE ANALIZY RYZYKA:
Zaznaczyć w odpowiedniej kolumnie tabeli.
Załącznik nr 6
tor Sanitarny w Toruniu A E-
osa Byd a 1, 87-100 TO w zwa
0-28, Biącz spektora sanitarnego Załącznik do protokołu kontroli sanitarnej
Nndórizka za asa Z dnia da saaŚ
ARKUSZ OCENY ZAKŁADU PRODUKCJI/OBROTU ŻYWNOŚCIĄ) ŻYWIENIA
ZBIOROWEGO/MATERIAŁÓW I WYROBÓW PRZEZNACZONYCH DO
KONTAKTU Z ŻYWNOŚCIĄ”
1. INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE KONTROLOWANEGO ZAKŁADU
OCENA ZAGROŻENIA | UWAGI
Zakres kontroli Niskie | Średnie | Wysokie | (wpisać
ND
(N) (S) (w kiedy
nie
dotyczy)
I Stan techniczno-sanitarny zakładu 0 11 22
| 1 Układ i rozplanowanie pomieszczeń zakładu — 0 2 4
funkcjonalność, krzyżowanie się dróg, przestrzeń robocza
zakładu, zaplecze sanitarne pracowników mających kontakt
z żywnością.
2 Stan techniczny pomieszczeń zakładu: podłogi, ściany, sufity | 0 2 4
i zamocowane w górze elementy, okna i inne otwory, drzwi,
oświetlenie pomieszczeń produkcyjnych, sprzedażowych
i magazynowych.
3 Powierzchnie stykające się z żywnością. Maszyny, 0 2 4
urządzenia, sprzęt wykorzystywane w procesie
produkcji/sprzedaży.
4 Instalacja wodna i kanalizacja zakładu. Systemy 0 2 4
wentylacyjne.
5 Zabezpieczenie zakładu przed szkodnikami i ich zwalczanie. 0 1 2
6 Gospodarka odpadami — przechowywanie i usuwanie 0 l 2
odpadów.
7 Zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych. 0 l 2
V zaznaczyć właściwe
ZF/PK/BŻ/01/01/01
Strona .. Ń../. moods.
11 Higiena produkcji, dystrybucji i sprzedaży 0 16 42
l Czystość pomieszczeń zakładu, w tym środków transportu. 0 8 16
Procesy czyszczenia, mycia, dezynfekcji w całym procesie
technologicznym (w tym urządzeń, sprzętu, naczyń). Jakość
wody wykorzystywanej w zakładzie.
2 Warunki magazynowania, pakowania, transportu i 0 5 11
sprzedaży, w tym zachowanie łańcucha chłodniczego.
| 3 Higiena osobista pracowników, stan zdrowia osób mających 0 3 15
| kontakt z żywnością.
|
| III | Zarządzanie zakładem, kontrola wewnętrzna i systemy 0 28 56
|
| zarządzania bezpieczeństwem żywności
l Zaangażowanie kierownictwa i przygotowanie merytoryczne | 0 2 4
pracowników (kwalifikacje zatrudnionych pracowników).
2 Wiarygodność przedsiębiorcy, w tym prawidłowość 0 1 2
| i terminowość realizacji nakazów ujętych w decyzjach
| właściwych organów PIS i gotowość do współpracy.
3 Prawidłowość procedur i ich realizacji (GHP, GMP, HACCP). | 0 9 17
4 Działania korygujące przy stwierdzonych niezgodnościach. 0 3 7
; - |
5 Śledzenie produktu (Traceability). 0 5 10
6 Kontrola surowców, półproduktów i wyrobów gotowych 0 4 8
przez producenta, w tym badania właścicielskie.
7 Znakowanie. 0 4 8
IV | Profil działalności — producenci- zgodnie z kategoryzacją 0 25 50
l zakładów
IV | Profil działalności — pozostała działalność- zgodnie z 0 8 16
2 kategoryzacją zakładów
V Powiadomienie RASFF/AAC 0 25 50
Suma punktów
Suma punktów ogółem
Kategoria ryzyka Niskie | Średnie | Wysokie
(N) (S) (w
Ryzyko dla ocenianego zakładu
ZF/PK/BŻ/01/01/01
Strona .. wsśs/ Noeetaosss
KRYTERIA OCENY:
Ryzyko wysokie powyżej 49 pkt
Ryzyko średnie powyżej 15 do 49 pkt
| Ryzyko niskie nie więcej niż 15 pkt
Il. STWIERDZONE NIEPRAWIDŁOWOŚCI ZOSTAŁY UJĘTE W PROTOKOLE KONTROLI
SANITARNEJ NR bat AK ooo aa Z DNIA Gio AMG fłoocowwa
starszy asystent
Qi 10 mgr inże Mirość
mgr iwona ( ślak
(podpis kontrolowanego) o (podpis osoby kontrolującej)Strona 1 z 8
Państwowy Powiatowy
Inspektor Sanitarny w Toruniu
ul. Szosa Bydgoska 1, 87-100 TORUŃ
tel. 62-250-29, 62-233-12, tel./fax 62-222-47
REGON 000787313
Pieczęć stacji sanitarno-epidemiologicznej
PROTOKÓŁ KONTROLI Nr 82/N.HD/24
Toruń, dnia 18.04.2024 r.
(miejscowość i data)
przeprowadzonej przez:
Dominikę Lipińską-Młynarczyk - Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży - nr upoważnienia 60
Ewelinę Kazaniecką - Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży - nr upoważnienia 90
(imię i nazwisko, komórka organizacyjna, nr upoważnienia do wykonywania czynności kontrolnych)
Pracownika(-ów) upoważnionego(-ych) przez:
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu
(nazwa organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej)
Kontrolę przeprowadzono na podstawie art. 1 i art. 25 ust. I ustawy z dnia 14 marca 1985 r.o Państwowej
Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 416), w związku z art. 67 $1 oraz art. 68 $1 i $2 ustawy z dnia
14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
I. INFORMACJE DOTYCZĄCE KONTROLOWANEGO PODMIOTU
1. Podmiot kontrolowany:
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Komisji Edukacji Narodowej w Toruniu
ul. Bażyńskich 30/36
87-100 Toruń
Tel. 56 655 71 50
Mail: sp100sp10.edu.torun.pl
(pełna nazwa/adres'telefon/faks/poczta elektroniczna)
2. Informacja dotycząca kontrolowanego obiektu:
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Komisji Edukacji Narodowej w Toruniu
ul. Bażyńskich 30/36
87-100 Toruń
Tel. 56 655 71 50
Mail: sp10Q0sp10.edu.torun.pl
(pełna nazwa/adres'telefon faks/poczta elektroniczna/rodzaj prowadzonej działalności)
3. Osoba lub jednostka organizacyjna odpowiedzialna za przestrzeganie wymagań:
Gmina Miasta Toruń
(imię i nazwisko/pełna nazwa (inwestor/organ założycielski/w przypadku spółki cywilnej wymienić wszystkich wspólników)
ul. Wały Gen. Sikorskiego 8
87-100 Toruń
Tel: 56 611 87 77
e-mail: pium2Qum.torun.pl
(adres zamieszkania/siedziby (w przypadku spółki cywilnej adresy zamieszkania wszystkich wspólnikówtelefon/faks/poczta elektroniczna)
Strona 2 z 8
4. NIP/REGON/PKOD - odpowiednio J
NIP 879-22-87-003 REGON 000-214-126 PKD - nie dotyczy
NIP Gminy Miasta Toruń 879 000 10 14 REGON Gminy Miasta Toruń 871118856
5. Osoba kierująca podmiotem kontrolowanym:
Iwona Cieślak - dyrektor szkoły
(imię i nazwisko/stanowisko)
6. Osoba upoważniona pisemnie do reprezentowania kontrolowanego podmiotu*: nie dotyczy
(imię i nazwisko/stanowisko/dane upoważniającego/data wydania upoważnienia/nr)
7. Inne osoby, w obecności których przeprowadzono kontrolę*: nie dotyczy
(imię i nazwisko/stanowisko/dane upoważniającego/data wydania upoważnienia/nr)
Ii. _ INFORMACJE DOTYCZĄCE KONTROLI
1. Data i godzina rozpoczęcia kontroli: 18.04.2024 r., godz. 11.30
2. Data otrzymania przez kontrolowanego zawiadomienia o kontroli*: nie dotyczy
|
Przyczyna odstąpienia od zawiadomienia: nie dotyczy
4. Data i godzina zakończenia kontroli: 18.04.2024 r., godz. 13.45
wm
Czas kontroli obszaru, w którym stwierdzono nieprawidłowości*: nie dotyczy
6. Zakres przedmiotowy kontroli:
- ocena stanu sanitarnego Szkoły Podstawowej nr 10 im. Komisji Edukacji Narodowej
w Toruniu,
- ocena tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych,
- ocena realizacji wymogów w zakresie stosowania niebezpiecznych substancji chemicznych iich
mieszanin w placówkach,
- ocena realizacji wymogów ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu
i wyrobów tytoniowych z dnia 09.11.1995 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 700).
7. Wyposażenie użyte podczas kontroli*: nie dotyczy
(nazwa wyposażenia/nr identyfikacyjny)
8. Podczas kontroli wykonano pomiary, badania lub pobrano próbki do badań-laberateryjnych**
- nr i nazwa protokołu/ów*: nie dotyczy
9. Podczas kontroli wykonano zapis dźwięku lub obrazu*: nie dotyczy
10. Korzystano* z wyników badań i pomiarów: nie dotyczy
11. Dokumenty oceniane w trakcie kontroli:
- dokumentacja do celów sanitarno-epidemiologicznych
- protokół z kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania
z obiektów
12. Wykaz dokumentów załączonych do protokołu kontroli*:
- wydruk z Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych z dnia 17.04.2024 r.
13. Podczas kontroli wypełniono formularze kontroli:
Strona 3 z 8
- F/HDM/04 „Ocena stanu sanitarnego szkoły”
- F/HDM/06 „Ocena realizacji wymogów w zakresie stosowania niebezpiecznych substancji
chemicznych i ich mieszanin w placówkach”
Formularze są dostępne do wglądu w siedzibie PSSE w Toruniu, ul. Szosa Bydgoska 1.
III. WYNIKI KONTROLI
l. Informacje o kontrolowanym podmiocie np. stan formalno-prawny/nr wpisu do KRS/inne informacje
istotne dla ustaleń kontroli:
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Komisji Edukacji Narodowej w Toruniu, ul. Bażyńskich 30/36
jest placówką wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych pod numerem 80509.
2. Informacje istotne dla ustaleń kontroli np. stwierdzenia dotyczące stanu technicznego
podmiotu/obiektu, stanu sanitarno-higienicznego:
Nie prowadzi się postępowania administracyjno-egzekucyjnego.
Stan sanitarny pomieszczeń, sprzętu, wyposażenia i urządzeń oceniono jako dobry.
Do placówki zapisanych jest 565 uczniów (25 oddziałów).
Dokumentację do celów sanitarno-epidemiologicznych posiadają pracownicy kuchni.
Dyrekcja jest w trakcie przygotowywania w/w dokumentacji dla nauczycieli klas I - III.
W placówce nie prowadzi się prac remontowych. W przerwie wakacyjnej w 2023 r.
w większości sal dydaktycznych wymieniono żaluzje na rolety wewnętrzne. Planowana jest
wymiana oświetlenia w sali gimnastycznej oraz sali rekreacyjno-zastępczej, po której ma być
wykonany pomiar natężenia oświetlenia sztucznego. Dyrekcja placówki wystąpiła z wnioskiem
do Wydziału Inwestycji i Remontów Urzędu Miasta Torunia o sfinansowanie remontu zaplecza
szatniowo-sanitarnego na boisku typy Orlik. Koniczna jest zmiana konstrukcji dachu.
Dyrektor placówki przedstawiła protokół z zapewnienia bezpiecznych i higienicznych
warunków korzystania z obiektów należących do placówki z dnia 29 sierpnia 2023 r.
Przeprowadzony przegląd wykazał brak uchybień i zagrożeń, które mogłyby wpłynąć na
bezpieczeństwo dzieci i innych osób przebywających w budynku szkoły.
W budynku zapewniono:
- bieżącą zimną i ciepłą wodę,
- ogrzewanie z sieci ciepłowniczej,
- wentylację zgodną z obowiązującym rozporządzeniem,
- oświetlenie światłem dziennym w pomieszczeniach przeznaczonych na stały pobyt ludzi,
- podjazd oraz dźwig osobowy dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Ściany, podłogi, posadzki, stolarka drzwiowa i okienna są w dobrym stanie. Budynek
podłączony jest do sieci wodno-kanalizacyjnej. We wszystkich pomieszczeniach punkty świetlne
są czynne.
Sale lekcyjne wyposażono w meble edukacyjne w co najmniej dwóch rozmiarach. Stoliki
i krzesła utrzymane są w dobrym stanie, w pełni certyfikowane. Okna otwierają się. W salach
zapewniono ochronę przed nadmiernym nasłonecznieniem - rolety wewnętrzne/ żaluzje/ folie/
Strona 4 z 8
rolety zewnętrzne. W salach zamontowano tablice multimedialne lub rzutniki. Uczniom N
zapewniono możliwość pozostawienia podręczników i przyborów szkolnych. Wszyscy uczniowie |
mają indywidualne szafki. Dodatkowo dzieciom z klas I-III zapewniono miejsca w salach J
dydaktycznych. Sale wyposażone są w tablice multimedialne lub rzutniki. j
Odzież wierzchnią uczniowie pozostawiają w boksach w szatni, która znajduje się
w kondygnacji podziemia.
Oceniono tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych w 25 oddziałach. Szkoła prowadzi zajęcia
w systemie jednozmianowym. Zajęcia realizowane są od 8.00 do 15.40 (we wtorki jedna z klas
kończy o 16.20). W 11 oddziałach (klasy lai, Ib, Ic, Ib, Ic, IIai, IIIc, IVai, Vd, Vlai, VIc) zajęcia
nie rozpoczynają się o stałej porze, różnica między dniami jest większa od 1 godziny.
W 18 oddziałach (Ib, Ic, IIai, IIlai, IIIb, IIIc, Vai, IVb, IVc, Vd, Vlai, VIb, Vic, VIIai, VIIb,
VIlc, VIId, VIIIai) różnica liczby godzin lekcyjnych pomiędzy kolejnymi dniami jest większa od
1 godziny. Dyrektor oświadczył, że nieprawidłowości w planie wynikają z małej liczby sal
w stosunku do liczby oddziałów. Część zajęć realizowana jest po połączeniu kilku oddziałów.
W placówce zapewniono 3 przerwy 20-minutowe (obiadowe), pozostałe trwają 10 minut.
Szkoła posiada dwie pracownie komputerowe, które wyposażono łącznie w 48 stanowisk.
W pracowni na I piętrze zapewniono możliwość ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem
- żaluzje. Druga z pracowni znajduje się w kondygnacji podziemia. Jest dostęp światła
dziennego. W widocznym miejscu umieszczono regulaminy korzystania ze sprzętu
komputerowego. Odległość między sąsiadującymi monitorami została zachowana. Monitory
ustawione są przodem, tyłem do okna.
W szkole zapewniono pracownię fizyczną, plastyczną, techniczną. Pracownia techniczna
została wyposażona z funduszy w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. We wszystkich
pomieszczeniach umieszczono regulaminy.
Szkoła posiada pracownię chemiczną. Przedstawiono spis znajdujących się na stanie
niebezpiecznych substancji chemicznych i ich mieszanin. Substancje posiadają karty
charakterystyki. Uczniowie mają możliwość dostępu do kart charakterystyk. Substancje
chemiczne i ich mieszaniny są oznakowane w sposób widoczny umożliwiający ich identyfikację
oraz informujący o ich niebezpieczeństwie lub szkodliwości dla zdrowia. Substancje
przechowywane są w zamykanych pomieszczeniach i pojemnikach przystosowanych do tego
celu oraz odpowiednio oznakowanych. Zapewniono im środki ochrony indywidualnej -
fartuchy, rękawiczki, gogle. Umieszczono regulamin pracowni. Na zapleczu pracowni
zamontowano zlew jednokomorowy.
W pomieszczeniach sanitarnych zapewniono prawidłowe zaopatrzenie w środki do
utrzymania higieny, tj. mydło w płynie, ręczniki papierowe, papier toaletowy. Ściany i posadzki
w sanitariatach są zmywalne i odporne na działanie wilgoci. Urządzenia i sprzęty są sprawne,
w pełnej użyteczności. Czystość bieżąca - zachowana. Liczbę umywalek, misek ustępowych
i pisuarów na terenie Szkoły Podstawowej nr 10 w Toruniu przedstawia Tabela 1 i Tabela 2.
Strona 5 z 8
Szkoła Miski ustępowe Umywalki Pisuary | Niepełnosprawni/ogólnodostępny
chłopcy | dziewczęta | chłopcy | dziewczęta Miski Umywałki | pisuar
ustępowe |
10 16 14 11 7 - 1 -
Tabela 1.
Sala Miski ustępowe Umywalki Pisuary | Niepełnosprawni
gimnastyczna
chłopcy | dziewczęta | chłopcy | dziewczęta Miski | Umywalki
ustępowe
- - 5 5 s z | Ś
Tabela 2.
Przy sali gimnastycznej zapewniono także po 5 pryszniców dla dziewcząt i dla chłopców.
Przeprowadzono badania wody w kierunku obecności bakterii Legionella sp. w sieci
wodociągowej. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Toruniu wydał w dniu
07.12.2023 r. decyzję nr 918/191/N.HŚ/23, że woda w trzecim prysznicu od wejścia do szatni przy
sali gimnastycznej nie spełnia wymagań mikrobiologicznych, w zakresie zawartości bakterii
Legionella sp., jakim powinna odpowiadać ciepła woda.
Szkoła posiada pełnowymiarową salę gimnastyczną o powierzchni użytkowej 634 m? oraz
salę rekreacyjno-zastępczą o powierzchni użytkowej 165 m?. Pomieszczenia sportowe
utrzymane są czysto, w dobrym stanie. Zaplecze szatniowe przy sali gimnastycznej wyposażone
jest w ławeczki, wieszaki. Zajęcia sportowe odbywają się także na boisku typu „Orlik”.
Dodatkowo uczniowie mają możliwość korzystania z pobliskiego basenu MOSiR w Toruniu
przy ul. Bażyńskich. W miejscach odbywania się zajęć sportowych umieszczono stosowne tablice
informacyjne, określające zasady bezpiecznego użytkowania urządzeń i sprzętu. Sprzęt
sportowy jest w 100% certyfikowany. Bramki i inne konstrukcje są na stałe przymocowane do
podłoża. Dzieci młodsze mogą korzystać z placu zabaw. Sprzęty sportowe są w dobrym stanie.
Plac zabaw oraz boisko są dostępne dla mieszkańców osiedla.
Maksymalnie z opieki świetlicowej korzysta 50 uczniów, którzy podzieleni są na 2 grupy.
Powierzchnia użytkowa świetlicy wynosi ok. 75 m? i składa się z 2 pomieszczeń. Świetlicę
wyposażono w zabawki, które są oznakowane symbolem CE.
Gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej jest do własnej dyspozycji.
Opieka pielęgniarska pełniona jest codziennie. Przeglądy głów prowadzone są częściej niż
1 x w roku. Zapewniono dzieciom opiekę stomatologiczną (gabinet stomatologiczny znajduje się
w budynku szkoły). Apteczki pierwszej pomocy wyposażone są w materiały opatrunkowe oraz
instrukcje udzielania pierwszej pomocy. Apteczki znajdują się m.in. w pokoju nauczycielskim,
gabinecie medycznym, pracowniach, sekretariacie, świetlicy, kuchni.
Placówka została wpisana do rejestru Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie
prowadzonego żywienia. Umożliwiono korzystanie z obiadów 2- -daniowych (190 dzieci).
Z posiłków dofinansowanych korzysta 12 osób. Posiłki dla uczniów szkoły przygotowywane są
na miejscu i podawane na naczyniach wielokrotnego użytku. Szkoła bierze udział w programie
Strona 6 z
dla szkół - mleko (351), owoce i warzywa (361) otrzymują uczniowie klas I-V. Zapewniono
sklepik szkolny - brak napojów energetycznych.
Na terenie obiektu przestrzegany jest zakaz palenia tytoniu i używania e-papierosów
(oznakowanie słowne i graficzne).
Wszystkie udostępnione w trakcie kontroli pomieszczenia oraz najbliższe otoczenie
utrzymane były w porządku. Obejście było zadbane, uprzątnięte. Nie stwierdzono obecności
odpadów ani odchodów zwierzęcych.
Deratyzacja przeprowadzana jest w ramach własnych. Trutki są wyłożone i opisane.
Działania o charakterze profilaktycznym
W trakcie kontroli przeprowadzono rozmowę nt.:
- profilaktyki wad postawy — zwrócono szczególną uwagę na ergonomię stanowisk pracy
przedszkolaków i uczniów, dostosowanie mebli do warunków antropometrycznych
przedszkolaków i uczniów, zachowanie prawidłowej postawy ciała w czasie nauki, a także
podczas wypoczynku i spożywaniu posiłków; zapewnienie dzieciom odpowiedniej ilości ruchu;
zapewnienie miejsca na pozostawienie w placówce podręczników i przyborów;
- profilaktyki zdrowotnej - poruszono zagadnienia dotyczące higieny osobistej (w tym właściwe
mycie rąk dzieci i personelu) oraz zapobiegania i zwalczania wszawicy (z omówieniem
procedury w przypadku wystąpienia wszawicy);
- profilaktyki wad wzroku - właściwe oświetlenie pomieszczeń; ochrona przed nadmiernym
nasłonecznieniem; właściwa dieta, tj. owoce i warzywa, które są bogate w witaminę
A (marchew, jarmuż, szpinak), witaminę C (czarna porzeczka, czerwona papryka, cytrusy),
witaminę E (orzechy, pestki dyni i słonecznika);
- higieny procesów nauczania — zwrócono uwagę na korzyści płynące ze spędzania czasu na
świeżym powietrzu, stosowania właściwej wentylacji, wietrzenia sal, co ma wpływ na jakość
powietrza w pomieszczeniach;
- jakości wody przeznaczonej do picia - poruszono kwestie związane z dostępem do wody
pitnej, przeglądów stanu technicznego wewnętrznych systemów wodociągowych, konserwacji
punktów wypływu wody i utrzymanie odpowiedniej temperatury wody,
- ochrony zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych -
przypomniano o zakazie palenie tytoniu i oznakowaniu o zakazie palenia wyrobów
tytoniowych,
- higieniczny rozkład zajęć lekcyjnych, przerw - prawidłowo skonstruowany rozkład zajęć
lekcyjnych wpływa na zdrowie oraz możliwości psychofizyczne dzieci i młodzieży,
a co za tym idzie na prawidłowy proces uczenia się i osiągane wyniki w nauce; dla zaspokojenia
podstawowych potrzeb fizjologicznych uczniów przy układaniu planów lekcji należy
przestrzegać następujących zasad: stałe godziny rozpoczynania lekcji w każdym dniu tygodnia,
równomierne rozłożenie liczby lekcji w poszczególnych dniach tygodnia (różnice nie większe
niż jedna lekcja), czas trwania przerw międzylekcyjnych powinien zapewnić uczniom
i nauczycielom możliwość odpoczynku (czas trwania przerw nie może być krótszy niż 10 minut,
co najmniej jedna przerwa powinna trwać 20 minut - dopuszcza się dwie przerwy 15 min.),
"app ARA mm
Strona 7 z 8
organizacja przerw międzylekcyjnych powinna zapewniać uczniom możliwość wypoczynku
w warunkach: eliminujących zagrożenia wypadkowe, hałas,
- inne — zwrócono uwagę na niekorzystne dla zdrowia działanie napojów energetycznych.
3. Nieprawidłowości stwierdzone podczas kontroliłz podaniem przepisów prawnych, które naruszono*:
nie dotyczy ł
4. Doraźne zalecenia, uwagi i wnioski*: nie dotyczy
IV. UWAGII ZASTRZEŻENIA OSÓB UCZESTNICZĄCYCH W KONTROLI
1. Omówiono wyniki kontroli, dokonano/nie dekesjane wpisu do książki kontroli/dzienałka-budowy* *
3. Poprawki i uzupełnienia do protokołu - naniesione/nie
NANIESIÓNOŻ owo OK az uwaza RARE wie waw CSI AAAA ZAADZEWYKOTEJĘnp4 ua Kina WAKE ARKA WE
(podać: numer strony protokolu, określenia lub wyrazy błędne i te, które je zastępują)
4. Za stwierdzone nieprawidłowości wymienione w protokołe w części II pkt 3 lit......... nie
nałożono/nałeżene** grzywnę w drodze mandatu karnego na
(imię i nazwisko/stanowisko)
W WySOKOŚCI..............uu uuu aaaaaa 12 SłOWNIE......o aaa AI >» wawa
(Armandalu KarMEgOJ.. coat ZW PCK WĘGY KC ZÓŚ20 oo AE WAG AA PIO OE OO OZ KEAOTEA wOwA
5. Upoważnienie do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego nr.............. Z
wydane przez
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu
(nazwa organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej)
6. Osoba ukarana została pouczona o prawie odmowy przyjęcia mandatu. Z tego prawa skorzystała/nie
SkOTZYStAŁA*,. mas seócjt J0% biumosonae weto awa MWEEBEKGEA warta a KAPA EEYGEŃ ŻĘ oiu aWERA W w
7. Dane osoby odmawiającej przyjęcia mandatu: nie dotyczy
(imię i nazwisko/adres)
8. Protokół został sporządzony w 2 jednobrzmiących egzemplarzach.
9. Z treścią protokołu kontroli zapoznano się/nie-zapeznane-się**
Strona 8$z8 == <=
10. — W przypadku odmowy podpisania protokołu należy wpisać powód odmowy podpisania protokołu
(czytelny podpis kontrolującego(-ych)
V. POTWIERDZENIE ODBIORU PROTOKOŁU
Protokół kontroli sanitarnej otrzymałem(-am) w dniu 26.04.2024 r.
DYREKTO
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR
im. Komieji Edukacji Narc pł REGON 000214126
W trakcie kontroli wykorzystano/nie wykerzystane formularze kóhttóli** "0 _ NIP 8782287003
- F/HDM/04 „Ocena stanu sanitarnego szkoły”
- F/HDM/06 „Ocena realizacji wymogów w zakresie stosowania niebezpiecznych substancji
chemicznych i ich mieszanin w placówkach”
Formularze są dostępne do wglądu w siedzibie PSSE w Toruniu, ul. Szosa Bydgoska 1.
POUCZENIE: W terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego protokołu kontroli mogą zostać zgłoszone zastrzeżenia do ustaleń stanu faktycznego.
Wyniki kontroli dotyczą warunków skontrolowanego podmiotu w czasie i miejscu trwania kontroli.
Strona na każdym etapie postępowania ma prawo wglądu w dokumentację w siedzibie właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej.
* w przypadku odpowiedzi negatywnej należy wpisać „nie dotyczy” ** niewłaściwe skreślićm MM u" nm. m "w wa m = =" PPOR VP.” MP ERP" FT
Państwowy Powiatowy
Inspektor Sanitarny w Toruniu
ul. Szosa Bydgoska 1, 87-100 TORUŃ
Tel. 62-250-29, 62-233-12, tel/fax 62-222-47 ŚiENCE T
REGON: 000787313 FONA
Pieczęć stacji sanitarno-epidemiologicznej
(imię i nazwisko, komórka organizacyjna, nr upoważnienia
Pracownika (-ów) upoważnionego (-ych) przez
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu
(nazwa organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej)
Kontrolę przeprowadzono na podstawie art. ji art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej
Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z r. poz. w związku z art. 67 $1 oraz art. 68 $1 i $2 ustawy z dnia 14
czerwca 1960 r. Kodeks postę, ia admihistracyjnego (Dz. U. z 2051 r. poz. 185 z późn. zm).
do Kas)
1. INFORMACJE DOTYCZĄCE KONTROLOWANEGO PODMIOTU
1. Podmiot kontrolowany
(pełna nazwa/adresńelefon/aks/poczta elektroniczna/rodzaj prowadzonej działalności)
3. Osoba Jyb jednostka organizacyjna odpowiędzialna za-przestrzeganie wymagań
VUs— ma
zzbę A ECS zamieszkania wszystkich wspólnikówńelefon/faks/poczta elektroniczna)
IRC ZE SE zach oo z OKNEEWŃERORIOW a
4.
5.
6.
rĄ
aska
NIP/REGON/PKD — odpowiednio... 8 ERA
„SR.228%002. 3 SM.ASIAGAZ.
Osoba kierująca podmiotem kontrolowanym:
NOSA „Ceaułał- ©
(imię
Osoba upoważniona pisemnie do reprezentowania kontrolowanego podmiotu*
(imię i nazwisko/stanowisko/dane upoważniającego/data wydania upoważnienia/nr)
Inne osoby, w obecności których przeprowadzono kontrolę*
ue (NMA Aa
Gie i nażwkikośtancnakon), s
Ii.INFORMACJE DOTYCZĄCE KONTROLI
4:
2.
3.
LA
AZ
Data i godzina rozpoczęcia kontroli... judoka: o KB: es. Ne: (i o:
Data otrzymania przez kontrolowanego zawiadomienia o kontroli* . „trosk PÓSRODKne
_ (ME Glo.
Przyczyna odstąpienia od zawiadomienia:..
, Doa Tocjekf dchzka korki. ZŁ | 24. ARR ie b ię
„ Czas kontroli obszaru, w którym stwierdzono nieprawidłowości" .................. MAS, „ołol-.. sh
Zakres przedmiotowy kontroli
Wyposażenie użyte podczas kontroli*
LkOAÓS. OAZY łamania nunen
ee) doo W OWYAGRAWZNĄE - wiiwsnasaw ieS CEO
NE”
8. Podczas kontroli wykonano pomiary, badania lub pobrano próbki do badań laboratoryjnych**
— nr i nazwa protokołu/ów*
9. Podczas kontroli wykonano zapis dźwięku lub obrazu*
zes [ NOŚ
10. Kożzyskiko? z wyników badań i pomiarów
BĘ KL Aa
ORA 2. LOD. rad
13. Podczas kontroli wypełniono formularze kontroli — nr..
m 0
R orle GB
Zmaajddkn) 1) twómeo" enotjrówo zy
oBauzstua!BIy-OUJEJIUES NUEJS
'nysiqo/njotupod oGauzoruyo8] nuejs sokz940p Bluszpiewys 'du i|oJ]uoy ue|EJsNn Ejp 8u]0]s! aoeULOJU| 'Z
!|O.Ju0Ą Ue|E]SN EJP 8U]0SI
| efoeunoju! suui/S4y op nsidm Ju/Aumeud-oujeuoj uejs 'du aolupod wAuemojo]uoy o sloeuuOJu| '|
TIOHLNOM IAINAM "Ill
hh"
=
sa Go GE
3. Nieprawidłowości stwierdzone podczas kontroli z podaniem przepisów prawnych, które naruszono”
me pozorna yzjyze PAS Rdkkikonegone
O puważnecie danakiadaniag zywian. W. AOSAR MARGO OKAENA GOW OE 0 EGZ AO AO .
IV.UWAGI I ZASTRZEŻENIA OSÓB UCZESTNICZĄCYCH W KONTROLI
1. Omówiono wyniki kontroli, dokonano/ nie dokonano wpisu do książki kontroli/dziennika-budowy**
2. Wniesiono/nie wniesiono** uwag i zastrzeżeń do opisanego w protokole stanu faktycznego
3. Poprawki i uzupełnienia do protokołu — naniesiono/nieramtesionmo**...... ez AAA
je zastępują)
"p". "LR — PME FOYPEWEMS""TUNP" "70 + "WWS 7 <a = R a
Strona Q, +
4 Za stwierdzone nieprawidłowości wymienione w protokole w części III pkt 3 lit......................
nie nałożono/nałożono** grzywnę w drodze mandatu karnego na V
(MCS
(imię i nazwisko/stanowisko)
W AUYSOKOŚCI: az zn zaa Sa on GASÓWIIIE ai KC paw
(nr mandatu karnego)............
(Podstwa MNA GGF ELLA ERROR OZGA DDA CE Op ERA
5. Upoważnienie do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego nr.............. Z dnia..........................
wydane przez
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu
(nazwa organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej)
Osoba ukarana została pouczona o prawie odmowy przyjęcia mandatu.
Z tego prawa skorzystała/nie skorzystała**
o
o
Dane osoby odmawiającej przyjęcia mandatu
0
„ Protokół został sporządzony w 2 jednobrzmiących egzemplarzach
o
. Ztreścią protokołu kontroli zapoznano się/nie-zapeznanorsię **
10. W przypadku odmowy podpisania protokołu należy wpisać powód odmowy podpisania protokołu
DYREKTO
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR
im. Komisji Edukacji Narp:
v w Toruniu
adiidaocomi mgr. Iwona.Cieślak......|............
(czytelny podpis osób obecnych podczas kontroli)
(czytelny podpis kontrolującego (-ych)
Strona z
V. POTWIERDZENIE ODBIORU PROTOKOŁU
D lu OK. A D.
tókółtkontrc itari -am) w dniu 54 .
EPPO K REGON 000214126
runiu
SZKOŁ A PODSTAWOWA NR 10
U mgr Iwona Cieślak Ę iE Edukacji hę]
(czytelny podpis osoby odbierającej protokół i pieczęć podmiotu) 8792287003
|
W trakcie kontroli wykorzystaneśnie wykorzystano formularze kontroli**................-.-....- uuu eee aaa cie
|
| (nazwa/nr)
| POUCZENIE: W terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego protokołu kontroli mogą zostać zgłoszone
H | zastrzeżenia do ustaleń stanu faktycznego.
jĄ Wyniki kontroli dotyczą warunków skontrolowanego podmiotu w czasie i miejscu trwania
i kontroli.
Strona na każdym etapie postępowania ma prawo wglądu w AC w siedzibie
właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej.
— * w przypadku odpowiedzi negatywnej należy wpisać „nie dotyczy”
** niewłaściwe skreślić
Państwowy Powiatowy
Inspektor Sanitarny w Toruniu AD
ul] Szosa Bydgoska 1, 87-100 TORUŃ A
Tel 62-250-29. 62-233-12, tel/fax 62-222-47
REGAŁ OBY Pig demiologicznej
awe komórką brganizacyjna, nr A» do wykonywania czynności kontrolnych)
Pracownika (-ów)Wpoważnionego (-ych) przez
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu
(nazwa organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej)
Kontrolę przeprowadzono na aż te Ę.
art. | i art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej
Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 202f.
ob. 195), w związku z art. 67 $1 oraz art. 68 $1 i $2 ustawy z dnia 14
czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2821 r. poz. 785 z późn--zmi).
na aocwo
1. INFORMACJE DOTYCZĄCE KONTROLOWANEGO PODMIOTU
1. Podmiot kontrolowany
(pełna nazwa/adreshelefonfaks/poczta elektroniczna)
2. Informacja dotycząca kontrolowanego obiektu
| (pełna nazwa/adresfelefonfaks/poczta elektroniczna/rodzaj prowadzonej działalności)
| 3. Osoba lub jednostka organizacyjna A STP: wymagań
. NIP/REGON/PKOD — odpowiednio...
„Se. z STA. SCO363...
.. Osoba kieruj. pam kontrolowanym: P
„„Gałoakh -
(imię 24
. Osoba upoważniona pisemnie do reprezentowania kontrolowanego podmiotu*
gesjzt
(imię i nazwisko/stanowisko/dane upoważniającego/data wydania upoważnienia/nr)
7. Inne osoby, w obecności których przeprowadzono kontrolę*
|
| II.INFORMACJE DOTYCZĄCE kk —
h 1. Data i godzina rozpoczęcia kakórak.....ć RA „„AQ. 20... FOR. wia (222 edanaiEETE
| 2. Data otrzymania przez kontrolowanego zawiadomienia o kontroli" ...... „MUC „elo 5
3. Przyczyna odstąpienia od zawiadomienia:.............. meza. uuu uee zeznania aaa
4. Data i godzina zakończenia kontroli...
5. Czas kontroli obszaru, w którym stwierdzono nieprawidłowości* ..............£..-:.7: RA mA tdkfiskowranee
6. Zakres przedmiotowy kontroli
+Dceua claru glu Abey |.
7. Wyposażenie użyte podczas kontroli*
oaza"
(nazwa wyposażenia/nr identyfikacyjny) s | "i a
O ZO ZZO
wadi
265
2, AO
czas kontroli wykonano pomiary, badania lub pobrano próbki do badań laboratoryjnych**
— nr i nazwa protokołu/ów*
„alles Bł:
Strona
9. Podczas kontroli wnano: woz cyca lub obrazu*
4oiRorzystóno*; z wyników b: w.
, ma £
10. ELLMEFLEWO_.
5.
gi a. A.04. Aożel)
-zb CO. de obo cełotcj " OGŻ, towica —
EŻEĘ, oaaoda ka!
11. Dokumenty oceniane w trakcie Kontroli
A:
Z AJ. alanaw cen da ionoti a pad
LATAM
|
|
|
|
|
|
12. Wykaz dokumentów załączonych do protokołu kontroli"
13. Podczas kontroli wypełniono formularze kontroli — nr.
„FLDHJ. Ou... Otena stat kc zicdaj
4 (du. ÓQG. , Cee RAE ę ou
W Jalnent aiaE- „duseózj RA
SA je. chem cx Tj nA WAGA NA
8 lace. - 5.08 grę e Sgt ać ndk
ASS. 28. 0. R yalęcate.. a
[[[IABB
IIUINAWNK
wa
i igi
: : 4
RR
(NIKI KONTROLI
£ Informacje o kontrolowanym podmiocie np. stan formalno-prawny/nr wpisu do KRS/inne informacje
istotne dla ustaleń kontroli
2. Informacje istotne dla ustaleń kontroli np. stwierdzenia dotyczące stanu technicznego podmiotu/obiektu,
stanu sanitarno-higienicznego
Foe 000000 jaa WWO 0 A wa a Dw Gada 00.0 pO 02 00 00 oi wa 06 00 GOW WWW Wa Sp WA
EE
Mud usb... . „„Ałałośiazcay olo tuo póz
BĘ MCAAD A zad
i
ią
AMS... giga adcieieczwń b „Aden
/ Nezełakć aNIACn us kad...
TOGO owca Pó ówają i Siwa Trzej:
ma Gebkle p de
94 5 EUOLIS
FZZ PETE EEEE TEE EPT EEE OOOO EO TOY
ieprawidłowości stwierdzone podczas kontroli z podaniem przepisów prawnych, które naruszono”
NE
a);
4. Doraźne zalecenia, uwagi i wnioski*
IV.UWAGI I ZASTRZEŻENIA OSÓB UCZESTNICZĄCYCH W KONTROLI
1. Omówiono wyniki kontroli, dokonano/ nie-dekenano wpisu do książki kontroli/dziemmika budowy**
2. Wniestonojnie wniesiono** uwag i zastrzeżeń do opisanego w protokole stanu faktycznego
3. Poprawki i uzupełnienia do protokołu -| naniesiono/flie naniesiono** ż
* UVobe...haab.... Noe? ke. Du lAa LODY.
Wa aaa R aa, daÓLEZ IZ CJE m zdam
Strona c (O
Za stwierdzone nieprawidłowości wymienione w protokole w części III pkt 3 lit
nie nałożono/nałożono** grzywnę w drodze mandatu karnego na
W WYSOKOŚCI............................... słownie.......
(imię i nazwisko/stanowisko) ARE > r
(nr mandatu karnego)......-..----..-....- OP Ram Lo AEGEE O ono iR
(POdSIOWEPLÓWNA). wy E TD oe O EAP AEOTZEZE OWA EO AEO WP ME ÓDZOA WOŚ OOO A OROZAJEG WEZWIE
5. Upoważnienie do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego nr.............. Z ANIA....--we-wesaaaaowaznii
wydane przez
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu
(nazwa organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej)
6. Osoba ukarana została pouczona o prawie odmowy przyjęcia mandatu.
Z tego prawa skorzystała/nie skorzystała**
7. Dane osoby odmawiającej przyjęcia mandatu
PO c PA Bag poc AE GTE ana wyp hd
8. Protokół został sporządzony w 2 jednobrzmiących egzemplarzach
9. Ztreścią protokołu kontroli zapoznano się/nierzapozramessię **
10. W przypadku odmowy podpisania protokołu należy wpisać powód odmowy podpisania protokołu
| J «REKTOR
| SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 10
=.) -mjei: Edukach Upryjowej
(czytelny podpis osób obecnych podczas kontroli)
| (czytelny podpis kontrolującego (-ych)
IAS |.
LNM
AD Ne
Strona ż
£ POTWIERDZENIE ODBIORU PROTOKOŁU
9.M. 2) 2
4. SEO R R yz
a (i , REGOL
wej ZKOŁA PODSTAWOWA NR 10
, gr uznam 428 ah im. Komisji Edukacji Narodowej
;, uk-Bażyńskich 30/36
(czytelny podpis osoby odbierającej protokół i pieczęć 'podmiotu) c 71 50, NIP 879 22 87 00
Protokół kontroli oli sanitame Poe -BinyW
v
W trakcie kontroli wykorzystano/nie-wykerzystano formularze kontroli**...............:442:2111...
FkDu/ Ot. Qteme dlon. kauidonwto
(nazwa/nr)
POUCZENIE: W terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego protokołu kontroli mogą zostać zgłoszone
zastrzeżenia do ustaleń stanu faktycznego. i
Wyniki kontroli dotyczą warunków skontrolowanego podmiotu w czasie i miejscu trwania
kontroli. |
Strona na każdym etapie postępowania ma prawo wglądu w dokumentację w siedzibie
właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej.
* w przypadku odpowiedzi negatywnej należy wpisać „nie dotyczy"
**_niewłaściwe skreślić