Instytucja: 

POWIDZ

 Monitoring: 

Kto zabiera głos na Facebooku?

 Liczba listów: 

2

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Dostarczony

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Treść

  • wniosek o informację przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

    CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU

    1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
    a) tak
    b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
    c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)

    2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)

    a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
    b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
    c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
    d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
    e) Inna, jaką?

    3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.

    4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
    a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
    b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
    c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
    d) Inne, jakie?

    5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
    a) tak
    b) nie

    6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
    a) tak
    b) nie

    6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?

    7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?

    7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
    a) tak
    b) nie
    c) nie dotyczy
    d) Inna sytuacja (jaka?)

    8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
    a) pracownicy urzędu
    b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)

    8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)

    8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?

    PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9

    8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
    a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
    b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
    c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
    d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
    e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
    f) Inna - jaka?

    8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.

    8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.

    9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.

    CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P

    10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
    a) tak
    b) nie

    11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?

    12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?

    CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

    13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
    a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
    b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
    c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
    d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
    e) Inna sytuacja - jaka?

    13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

    Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • Re: Fwd: wniosek o informację przez POWIDZ

    Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska

    Numer sprawy: ORG.1431.38.2021
    W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który
    wpłynął do gminy w dniu 02.06.2021 r. informuję:

    CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU

    1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
    a) tak

    2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
    gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
    a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
    dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
    b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
    c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
    sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)

    3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
    poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
    Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
    NIE

    4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?

    c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
    pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
    d) Inne, jakie? – na stronie facebookowej gminy Powidz informacje
    umieszczane są różnie: czasem są to linki do strony internetowej urzędu,
    czasem krótkie informacje, przypomnienia są zamieszczane tylko na
    facebeooku.

    5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
    użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
    dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
    b) nie

    6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
    r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
    użytkownicy?
    b) nie

    6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
    odblokowany?
    Nie było takich sytuacji.

    7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych
    na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
    0

    7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
    kolejny?
    c) nie dotyczy

    8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
    podmiot (osoba/firma)?
    a) pracownicy urzędu

    8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
    zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
    konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
    społecznościowe?)
    -Pomoc administracyjna- prowadzenie mediów społecznościowych, promocja
    gminy.

    8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
    Nie było takich sytuacji, gdyby się pojawiły ostateczną decyzję podjąłby
    Wójt Gminy.

    PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
    PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
    - NIE DOTYCZY

    8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
    profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
    Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
    a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
    b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
    c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
    społeczności, Reklamy, Statystyki
    d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
    e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
    f) Inna - jaka?

    8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
    umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
    umowie.

    8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
    które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.

    9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
    Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
    Nie, wszystkie wpisy na gminnym profilu oraz profilu Wójta Gminy są
    publiczne, wszędzie jest otwarta możliwość dodawania komentarzy.

    CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P

    10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
    Facebooku?
    a) tak

    11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
    Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
    NIE

    12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
    prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które
    dzieją się w gminie/mieście?
    Istnieje oficjalny profil.

    CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

    13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
    jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
    jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
    Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
    d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.

    13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
    reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
    maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
    NIE DOTYCZY

    Z poważaniem

    --
    Monika Andrzejewska

    Urząd Gminy Powidz
    ul. 29 Grudnia 24
    62-430 Powidz
    tel. 63 277 62 72 wew.14
    kom. 696 862 715
    www.powidz.pl