Kto zabiera głos na Facebooku? #1921
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
wniosek o informację przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Odpowiedź na wniosek o informację - Gmina Włodawa przez WŁODAWA
Dzień dobry
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia
18.06.2021r. (zarejestrowany w kancelarii Urzędu Gminy Włodawa w dniu
21.06.2021) informuję:CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Jeśli tak
NIE, nie prowadzono dyskusji na ten temat.4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
użytkownicy?
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?
Nie blokowano użytkowników7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Nie ma żadnych zablokowanych użytkowników.7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po
raz kolejny?
c) nie dotyczy8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy
zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?)
Sekretarz Gminy Włodawa
pracownik odpowiedzialny za zarządzanie kryzysowe w Gminie
w/w pracownicy nie mają wpisanego zadania do zakresu czynności.8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Od chwili założenia konta Gminy Włodawa nie blokowano żadnego
użytkownika.PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO
PYTANIA 98.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność
w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania
znajdują się w umowie.8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest
ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem
publicznym.
NIECZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku?
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Nie dotyczy12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
NIECZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social
mediach.13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczyPozdrawiam
Marta Wawryszuk
Sekretarz Gminy Włodawa--
Gmina Włodawa
Al. Jana Pawła II 22
tel./fax. 082 5721 234
NIP: 565-14-45-740
Regon: 000550203
e-mail: {{ email }}Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Włodawa z
siedzibą we Włodawie
Al. Jana Pawła II 22, 22-200 Włodawa,
adres e-mail: {{ email }}
Kontakt z Inspektorem ochrony danych: {{ email }}.
Dane osobowe przetwarzane są w celu prowadzenia z Panią/Panem
korespondencji oraz w celu,
dla którego zostały nam udostępnione.
Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych i ich sprostowania oraz
wniesienia skargi
do organu nadzorczego.
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne
są w siedzibie Urzędu Gminy
we Włodawie oraz na stronie: www.gmina-wlodawa.pl w zakładce klauzula
informacyjna dla interesantów
Urzędu Gminy Włodawa.Uwaga! Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby
lub podmiotu, do którego
jest zaadresowana i może zawierać treści chronione przepisami prawa.
Wgląd w treść wiadomości
otrzymanej omyłkowo, dalsze jej przekazywanie, rozpowszechnianie lub
innego rodzaju wykorzystanie,
bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w niej
informacje przez osobę lub podmiot
nie będący adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który
otrzymał ją omyłkowo,
proszony jest o zawiadomienie nadawcy poprzez wysłanie odpowiedzi i
usunięcie tego materiału
z komputera. -
Potwierdzenie otrzymania: wniosek o informację przez WŁODAWA
To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości
Do: {{ email }}
Temat: wniosek o informację
Data: 2021-06-18 16:18Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.