Kto zabiera głos na Facebooku? #2161
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
wniosek o informację przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
odp. na informację publiczną przez ZBÓJNO
Odp. na dostęp do informację publiczną
Część I
1. Tak, gmina prowadzi jeden profil.
2. Informacyjną, promocyjną.
3.Zasady korzystania z facebooka nie zostały poprzedzone dyskusją.
4.Na facebooku umieszcza się różne informacje, niekoniecznie pokrywające
się z tym co na stronie internetowej.
5.Zasady blokowanie nie zostały ustalone.
6.W ciągu ostatnich 12 miesięcy nie zablokowano użytkowników.
6.1 nie dotyczy
7.nie ma zablokowanych osób.
7.1. nie dotyczy
8. Profil prowadzi pracownik urzędu.
8.1. Pracownik ds promocji.
8.2. Nie dotyczy.
9.Widoczność wpisów nie jest ograniczona.
10.Nie istnieje oficjalny profil Wójta.
11. Nie dotyczy.
12. Wójt prowadzi swój własny profil.
13.Nie realizujemy płatnych kampanii.
13.1.Nie dotyczy.--
Marzena Marcinkowska
Inspektor
ds. przygotowania inwestycji,
gospodarki przestrzennej oraz promocji
Urząd Gminy Zbójno
tel.(54) 280 19 21Ogólna klauzula informacyjna Urzędu Gminy Zbójno (RODO)
Informuję, że:
1)Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest WÓJT GMINY ZBÓJNO z
siedzibą w Zbójnie, Zbójno 178A, 87-645 Zbójno, zwany dalej
Administratorem; Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana
danych osobowych;
2)Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się
kontaktować poprzez e-mail: {{ email }};
3)Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań z
zakresu administracji publicznej przez Urząd Gminy Zbójno; odbiorcami
danych będą tylko podmioty upoważnione z mocy prawa;
4)podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1
pkt b i c RODO;
5)podanie danych osobowych jest:
a)w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1
pkt b, dobrowolne lecz niezbędne do zawarcia i wykonania umowy, której
stroną jest Pani/Pan lub do podjęcia działań na żądanie Pani/Pana przed
zawarciem umowy; w przypadku nie podania danych osobowych nie będzie
możliwe zawarcie i wykonanie umowy lub podjęcie działań przed zawarciem
umowy,
b)w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1
pkt c, niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
Administratorze, w przypadku niepodania danych niemożliwe będzie
wypełnienie obowiązku prawnego ciażącego na Administratorze;
6)posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich
danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia
przetwarzania danych osobowych; wniesienia sprzeciwu wobec takiego
przetwarzania; przenoszenia danych; cofnięcia zgody na przetwarzanie
danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
7)Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu
decyzji, w tym profilowaniu;
8)Administrator nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa
trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
9)Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas określony w
ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i
archiwach oraz rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia
2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych
wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania
archiwów zakładowych.Administrator Danych Osobowych.