Instytucja: OLESZYCE
Monitoring: Kto zabiera głos na Facebooku?
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-----Original Message-----
On Wednesday, 2 June 2021, 17:22 wrote:
> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostpie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sie Obywatelska Watchdog
> Polska wnosi o udostpnienie nastpujcych informacji publicznych:
>
> CZ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybra ten profil, który ma charakter
> ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzdu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejcie do pytania nr 10)
>
> 2. Jak rol ma peni profil gminy na Facebooku w Pastwa gminie/miecie?
> (moliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjn (uatwia trafienie do mieszkaców z informacjami dostpnymi
> take w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjn (promowanie walorów miasta/gminy na zewntrz)
> c) dyskusyjn (pomaga wszystkim mieszkacom/mieszkankom dyskutowa ze sob o
> sprawach, które na co dzie dziej si w gminie/miecie)
> d) ma uatwia codzienny kontakt przedstawicieli urzdu z
> mieszkacami/mieszkankami (np. na profilu pojawia si take
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkacom/mieszkankom swoj
> dziaalno, odpowiada na pytania; pojawiaj si inni przedstawiciele urzdu,
> zadawane s mieszkacom pytania o sprawy gminy itp.)
> e) Inna, jak?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gmin/miasto z Facebooka zostay poprzedzone
> dyskusj majc odzwierciedlenie w jakich dokumentach? Jeli tak, prosimy o
> wicej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
> 4. Jak wyglda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane s tylko informacje, które znalazy si wczeniej w BIP lub na
> stronie internetowej urzdu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam
> informacje trafiaj w pierwszej kolejnoci
> c) Na Facebooka przygotowywane s róne treci, niekoniecznie pokrywajce si z
> tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania uytkowników
> Facebooka zostay spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
> urzdzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w cigu ostatnich 12 miesicy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.)
> na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacy uytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany uytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzie odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
> oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy s wród nich uytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadz pracownicy urzdu czy zewntrzny podmiot
> (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzdu
> b) podmiot zewntrzny (osoba/firma) (prosz przej do pytania 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których s zatrudnieni oraz zakresu
> ich obowizków zwizanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie
> opisane czy tylko wskazane, e prowadz media spoecznociowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu uytkowników na Facebooku?
>
> PONISZE PYTANIA DOTYCZ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNTRZNYCH PROWADZCYCH PROFIL. JELI
> PROWADZI GO PRACOWNIK URZDU, NALEY PRZEJ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacj serwisu Facebook:
> https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostp do Facebooka z pen kontrol
> b) Redaktor - dostp do Facebooka z czciow kontrol
> c) Moderator - dostp do zada: Odpowiedzi na wiadomoci, Aktywno w
> spoecznoci, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostp do zada: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostp do zada: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informacj o zakresie zada zwizanych z wykonywaniem umowy
> na rzecz urzdu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajduj si w umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informacj o wysokoci miesicznego wynagrodzenia, które
> firma zewntrzna otrzymuje z tego tytuu.
>
> 9. Czy widoczno wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi
> o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
> CZ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opacane z budetu gminy?
>
> 12. Jeli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
> prowadzi swój wasny profil, na którym informuje o sprawach, które dziej si
> w gminie/miecie?
>
> CZ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOECZNOCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest
> opacane przez gmin, realizowane s dziaania reklamowe, takie jak patna
> promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o
> sytuacje, kiedy taka promocja jest opacana z budetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy patnych kampanii reklamowych w social mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informacj o cznych kosztach patnych kampanii reklamowych
> zrealizowanych w mediach spoecznociowych gminy midzy 1 maja 2020 r. a 30
> kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostpnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
> adres: sprawa-37625@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tou i Marzena Baszczyk - czonkowie zarzdu,
> zgodnie z zasadami reprezentacji --
> Sie Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org