Liczba umów zawieranych przez gminy, powiaty, województwa i ministerstwa w 2024 roku #605
Instytucja: |
|
Monitoring: |
Liczba umów zawieranych przez gminy, powiaty, województwa i ministerstwa w 2024 roku |
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Przeczytane: Wniosek o liczbę umów z 2024 przez Ministerstwo Aktywów Państwowych
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z Ministerstwo Aktywów Państwowych
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną. -
RE: Wniosek o liczbę umów z 2024 przez Ministerstwo Aktywów Państwowych
Ocena LLM: B) email jest odpowiedzią z Ministerstwo Aktywów Państwowych i zawiera odmowę odpowiedzi na
pytania z wniosku o informację publiczną.From: {{ email }} <{{ email }}>
Sent: Wednesday, February 5, 2025 10:26 AM
To: MAP <{{ email }}>
Subject: Wniosek o liczbę umów z 2024UWAGA! - Mail pochodzi spoza organizacji. Zachowaj szczególną ostrożność przy otwieraniu linków i załączników.
[Obraz usunięty przez nadawcę. Logo Sieci Obywatelskiej]<https://siecobywatelska.pl/>
Wniosek o udzielenie informacji publicznejNa podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, na potrzeby prac związanych z Centralnym Rejestrem Umów niniejszym wnosimy o udostępnienie informacji w zakresie:
1. Liczby umów niezależnie od formy ich zawarcia, których wartość wynagrodzenia za realizację całego świadczenia objętego umową w całym okresie obowiązywania umowy jest większa lub równa 10.000,00 zł bez podatku od towarów i usług - dotyczy umów zawartych w roku 2024.
2. Liczby umów niezależnie od formy ich zawarcia, których wartość wynagrodzenia za realizację całego świadczenia objętego umową w całym okresie obowiązywania umowy jest mniejsza niż 10.000,00 zł bez podatku od towarów i usług - dotyczy umów zawartych w roku 2024.
3. Zsumowanej kwoty brutto, na którą zostały zawarte umowy, o których mowa w punkcie 1.
4. Zsumowanej kwoty brutto, na którą zostały zawarte umowy, o których mowa w punkcie 2.Wniosek nie dotyczy następujących umów:
* poświadczających nawiązanie stosunku pracy;
* dotyczących spraw socjalnych związanych z istniejącym stosunkiem pracy;
* związanych z końcowymi odbiorcami usług użyteczności publicznej (tj. z mieszkańcami na dostarczanie mediów - np. woda, kanalizacja);
* dotyczących zamówień, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.Prosimy o odpowiedź na adres:
{{ email }}
Uzasadnienie
Udostępnienie informacji o umowach zawieranych przez Urząd jest szczególnie istotne dla interesu publicznego z kilku powodów, zwłaszcza w kontekście planowanego Centralnego Rejestru Umów i analizy progu 10.000,00 zł, które poprzez nowelizację chce wprowadzić Ministerstwo Finansów.
Informacje o zawartych umowach pozwalają śledzić, na co są wydawane środki publiczne, co jest kluczowym elementem kontroli społecznej nad instytucjami publicznymi. Zebrane dane pozwolą ocenić, czy próg 10.000,00 zł jest optymalny dla zapewnienia realnej jawności informacji o zawieranych umowach. Analiza pokaże, jaka część umów będzie podlegać ujawnieniu, a jaka pozostanie poza rejestrem i czy taka wartość nie spowoduje nieuzasadnionego wykluczenia mniejszych umów z Centralnego Rejestru Umów. Wyniki analizy mogą być podstawą do debaty na temat optymalnego progu dla rejestru umów, w kontekście czy 10.000,00 zł to kwota zapewniająca wystarczającą transparentność.
Działania organizacji pozarządowych, takich jak Sieć Obywatelska Watchdog Polska, są nieocenione w monitorowaniu instytucji publicznych i działaniu na rzecz większej jawności. Wskazujemy również, że od samego początku tworzenia przepisów o Centralnym Rejestrze Umów bierzemy udział w procesach legislacyjnych i informujemy o powstających rozwiązaniach, m.in:
* Centralny rejestr umów<https://umowy.siecobywatelska.pl/>
* Nadzieja na centralny rejestr umów?<https://siecobywatelska.pl/rejestr-umow/>
* Jakie mamy rejestry umów w Europie?<https://siecobywatelska.pl/jakie-mamy-rejestry-umow-w-europie/>
* Będzie zmiana ustawy wprowadzającej rejestr umów<https://siecobywatelska.pl/zmiana-cru/>
* Centralny rejestr umów – o czym rozmawialiśmy w Ministerstwie Finansów?<https://siecobywatelska.pl/centralny-rejestr-umow-o-czym-rozmawialismy-w-ministerstwie-finansow/>
* Po spotkaniu eksperckim na temat rejestru umów<https://siecobywatelska.pl/notatka-ze-spotkania-eksperckiego-na-temat-rejestru-umow/>Członkowie zarządu,
Katarzyna Batko-Tołuć i Szymon Osowski
Sieć Obywatelska Watchdog Polska<https://siecobywatelska.pl>
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email: biuro@siecobywatelska.pl skrytka ePUAP: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl<https://siecobywatelska.pl> | www.informacjapubliczna.org<https://informacjapubliczna.org> NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
--
Klauzula RODO
Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww. adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail: biuro@siecobywatelska.pl. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail: iod@siecobywatelska.plPaństwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu, podpis.
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej: fedrowanie.siecobywatelska.pl<http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/>. Ponadto możemy przetwarzać Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Państwa dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej, mogą zostać opublikowane na naszej stronie: fedrowanie.siecobywatelska.pl<http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/> - w takim przypadku odbiorcami Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Minister Aktywów Państwowych
z siedzibą w Warszawie przy ul. Wspólna6/Krucza36. Państwa dane osobowe przetwarzane
są w celu realizacji czynności urzędowych. Macie Państwo prawo do realizacji praw
osoby, której dane dotyczą na zasadach określonych w RODO.
Wszystkie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się pod adresem:
https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/klauzula-przetwarzania-danych-osobowych-udostepnionych-droga-elektroniczna
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych
w Ministerstwie Aktywów Państwowych – {{ email }}.
Treść tej wiadomości zawiera informacje przeznaczone tylko dla adresata.
Jeżeli nie jesteście Państwo jej adresatem, bądź otrzymaliście ją przez pomyłkę, prosimy
o powiadomienie o tym nadawcy oraz trwałe jej usunięcie.
The administrator of your personal data is the Minister of State Assets with its registered seat
in Warsaw at ul. Wspólna6 / Krucza36. Your personal data is processed to official matter.
You have the right to execution the rights of the data subject on the principles set out in the GDPR.
All information regarding the processing of personal data can be found at:
https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/klauzula-przetwarzania-danych-osobowych-udostepnionych-droga-elektroniczna
If you have any questions, please contact the Data Protection Inspector
at the Ministry of State Assets - {{ email }}.
This message contains information intended only for the recipient.
If you are not the addressee or you have received it by mistake, please notify
the sender and delete it permanently.