Mieszkańcy i radni wobec raportu o stanie gminy #2
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Mieszkańcy i radni wobec raportu o stanie gminy przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1) Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym?
2) Jak przygotowywano ww. raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
a) pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali informacje do koordynatora lub osoby odpowiedzialnej (np. sekretarza)
b) powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu przed jego przygotowaniem
c) raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej instytucji
d) raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w gminie osobą/osobami
e) całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu podmiotowi
f) raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.3) Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na temat treści ww. raportu (należy wybrać wszystkie możliwe odpowiedzi):
a) nie informowano o tym mieszkańców
b) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej
c) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd
d) informowano w radiu bądź telewizji samorządowej
e) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta/burmistrza/prezydenta
f) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez samorząd
g) informował wójt/burmistrz/prezydent lub inny przedstawiciel urzędu podczas spotkań z mieszkańcami
h) władze gminy informowały o możliwości zabrania głosu w inny sposób. Prosimy o opisanie w jaki.4. Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie gminy?
5. Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie gminy?
6. Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie gminy?
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez KŁODAWA
Dzień dobry,
Urząd Miasta i Gminy w Kłodawie przesyła odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej według
zadanych we wniosku pytań dotyczących raportu o stanie Gminy Kłodawa.
Ad.1
Radni nie przyjęli uchwały w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy.Ad.2
a) nad raportem pracowali poszczególni pracownicy, zebrane informacje przekazali do osoby odpowiedzialnej za przygotowanie raportu tj. zastępcy burmistrza,b) raport omawiany był z pracownikami ,
c) raport napisała zastępca burmistrza na podstawie otrzymanych informacji od pracowników,
d) nie ;
e) nie ;
f) nie dotyczy.
Ad.3
Informacja na temat zgłoszenia do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Kłodawa za 2018 rok została podana do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty (strona internetowa, tablice ogłoszeniowe).W debacie mogli wziąć udział radni oraz mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciał zabrać głos w debacie zobowiązany był złożyć pisemne zgłoszenie,poparte podpisami co najmniej 20 osób do Przewodniczącego Rady Miejskiej. Zgłoszenia mogły być składane najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja,podczas której miał być przedstawiony raport o stanie gminy. Mieszkańcy mogli być dopuszczeni do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia.
Formularz zgłoszenia do debaty dostępny był na stronie internetowej gminy Kłodawa, a także w biurze Rady.
Na stronie internetowej została zamieszczona treść Raportu o stanie Gminy Kłodawa za rok 2018.
d) nie dotyczy,
e) nie dotyczy,
f) nie dotyczy,
g) nie dotyczy,
h) nie dotyczy.
Ad.4 Podczas debaty głos zabrało 4 radnych.
Ad.5 Mieszkańcy nie zgłosili się do debaty.
Ad.6 Mieszkańcy nie wypowiadali się.
Pozdrawiam
Izabela Nowak
Kierownik Referatu Administracji i KadrUrząd Miasta i Gminy w Kłodawie
ul. Dąbska 17, 62-650 Kłodawa
63 2730622 wew.111