Ministerstwo Rodziny,
" Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
Dyrektor
Małgorzata Pietrzyk-Wichrowska
BDG-Vl.0171.214.2024
Warszawa, dnia 16 lipca 2024 r.
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
e-mail: sprawa-/1395Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na wniosek złożony w dniu 3 lipca 2024 r. ws. udostępnienia informacji w trybie
ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t. j. Dz. U. z 2022r. poz. 902),
w przedmiocie prowadzonej elektronicznej bazy danych umów cywilnoprawnych, ich rejestracji
w bazie oraz terminu od kiedy prowadzona jest baza, przekazuję wyjaśnienia.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, nie prowadzi bazy (rejestru) umów
cywilnoprawnych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie finansów publicznych
i rachunkowości, komórka merytoryczna ds. budżetu jest zobowiązana ujmować w księgach
rachunkowych zdarzenia gospodarcze m.in. w zakresie zaangażowania wydatków. Zawarte umowy
cywilnoprawne, o ile wywołują skutki finansowe, stanowią dowody księgowe podlegające ujęciu
w księgach rachunkowych właściwych dysponentów.
Ponadto w Wydziale Zamówień Publicznych prowadzony jest rejestr postepowań
przeprowadzonych zgodnie zustawą Prawo zamówień publicznych. Informacje na temat
udzielonych w Ministerstwie zamówień publicznych odnotowywane są w wykazie zamówień
publicznych.
Jednocześnie informuję, że zgodnie z $ 12 ust. 17 Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów
finansowych w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej (załącznik do zarządzenia nr 49
w Sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowych w Ministerstwie
Rodziny i Polityki Społecznej) - umowy lub porozumienia przed przekazaniem do komórki właściwej do
spraw finansowych podlegają kontroli merytorycznej na zasadach, o których mowa w $ 7 ust. 4 pkt 1-
5,11i11a, oraz są rejestrowane w rejestrach prowadzonych w komórkach.
Procedury wewnętrzne nie precyzują formy prowadzenia rejestru przez komórki organizacyjne.
Z wyrazami szacunku
Małgorzata Pietrzyk-Wichrowska
Dyrektor
Biura Dyrektora Generalnego
/-kwalifikowany podpis elektroniczny-/
tel. 222-500-108 ul. Nowogrodzka 1/3/5
infoQmrips.gov.pl 00-513 Warszawa
https://www.gov.pl/web/rodzina
tel. 222-500-108
ul. Nowogrodzka 1/3/5
info@mrips.gov.pl
00-513 Warszawa
https://www.gov.pl/web/rodzina
2
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w zakresie kierowanej do MRPiPS
korespondencji (dane zebrane w sposób inny niż od osoby, której dotyczą)
Zgodnie z art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE poniżej
przekazuję następujące informacje:
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
Administratorem danych osobowych jest Minister Rodziny, Pracy
i
Polityki
Społecznej
z
siedzibą
w
Warszawie
przy
ul. Nowogrodzkiej 1/3/5, 00-513 Warszawa.
DANE KONTAKTOWE
ADMINISTRATORA
Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres
mailowy: info@mrips.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby
administratora.
DANE KONTAKTOWE
INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we
wszystkich
sprawach
dotyczących
przetwarzania
danych
osobowych w szczególności w zakresie korzystania z praw
związanych z ich przetwarzaniem poprzez adres mailowy:
iodo@mrips.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
CELE PRZETWARZANIA I
PODSTAWA PRAWNA
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu rozpatrzenia
przesłanej do MRPiPS korespondencji. Podstawą prawną
przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO.
ODBIORCY DANYCH
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom
przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora,
a także
innym
podmiotom
na
podstawie
obowiązujących
przepisów (przykład: sądowi, Policji, instytucjom kontrolnym,
podmiotom lub osobom fizycznym występującym z wnioskiem
o dostęp do informacji publicznej).
OKRES PRZECHOWYWANIA
DANYCH
Pani/Pana dane będą przetwarzane w okresie przewidzianym dla
archiwizacji dokumentów wchodzących do narodowego zasobu
archiwalnego.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz
prawo żądania ich sprostowania, sprzeciwu, ich usunięcia po
upływie wskazanych okresów lub ograniczenia ich przetwarzania.
ZAUTOMATYZOWANE
PODEJMOWANIE DECYZJI, W
TYM PROFILOWANIE
Pani/Pana
dane
nie
podlegają
zautomatyzowanemu
podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO
ORGANU NADZORCZEGO
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do
organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych
w państwie członkowskim Pani/Pana zwykłego pobytu, miejsca
pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 531 03 00
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI
LUB OBOWIĄZKU PODANIA
DANYCH
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich
przetwarzanie jest warunkiem rozpatrzenia korespondencji.
INFORMACJE DOTYCZĄCE
PODMIOTU, KTÓRY UDOSTĘPNIŁ
DANE
Informacje dotyczące podmiotu, który udostępnił dane oraz ich
zakresu - wskazane zostały w piśmie przewodnim.