- Monitoring nadleśnictw
- Monitoring nadleśnictw #13
Monitoring nadleśnictw #13
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
5 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
|
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez adobrawy
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:
- informacji o liczbie pozyskanego drewna osobno w latach 2015, 2016, 2017 (do dnia złożenia niniejszego wniosku),
- informacji o tym komu przekazane zostało uzyskane drzewo - osobno latach 2015, 2016, 2017 r. do dnia złożenia niniejszego wniosku poprzez podanie listy odbiorców,
- skany umów, związanych z gospodarowanie uzyskanym drzewem w zakresie jakim odbiorcom drewna nie były osoby fizyczne.Stowarzyszenie wnosi o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej, na adres e-mail {{EMAIL}}.
Bartosz Wilk, Szymon Osowski - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Przeczytano: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Nadleśnictwo Białogard
Twoja wiadomość
Do: {{ email }}
Temat: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wysłano: 2017-08-24 17:25odczytano w dniu 2017-08-25 07:57.
-
ZG.0172.3.2017.ŁN przez Nadleśnictwo Białogard
Nadleśnictwo Białogard przesyła w załączeniu skan odpowiedzi na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej. Oryginał dokumentu przesłany został
także pocztą tradycyjną.Załączniki
- sharp_20170904_103335.pdf
śe) Nadleśnictwo Białogard
ZG.0172.3.2017.ŁN
Białogard, 0/.09.2017r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
ODPOWIEDŹ NA WNIOSEK
O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej
z dnia 24 sierpnia 2017 r. przesłany pocztą elektroniczną, uprzejmie informujemy, że
zaistniała konieczność przeprowadzenia analiz niezbędnych do ustalenia, czy wniosek
znajduje oparcie w prawie, w szczególności, czy mają do niego zastosowanie przepisy
ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, a jeśli tak, to czy
zachodzą negatywne przesłanki udostępnienia informacji publicznej. W konsekwencji
ustosunkowanie się do wniosku na obecnym etapie nie jest jeszcze możliwe,
a wszechstronna jego analiza wymaga skorzystania z uprawnienia określonego w art.
13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
W zaistniałej sytuacji informujemy, że ustosunkujemy się do Państwa wniosku
po przeprowadzeniu niezbędnych analiz w najszybszym możliwym terminie, nie
później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, tj. nie później niż do dnia
24 października 2017 r.
Nadleśnictwo Białogard, ul. Koszalińska 3, 78-200 Białogard s z
tel.: +48 94 312 11 12, +48 94 312 07 10, fax: +48943121115 _ WwW„bialogard.szczecinek.lasy.gov.pl
e-mail: bialogardQszczecinek.lasy.gov.pl
-
ZG.0172.3.2.2017.ŁN odpowiedź na wniosek o udostępnienie infor. publ. przez Nadleśnictwo Białogard
Nadleśnictwo Białogard - sekretariat
ul. Koszalińska 3
78-200 Białogard
Tel 94 312 07 10 IP: 11 01 100Załączniki
- sharp_20171023_134550.pdf
Nadleśnictwo Białogard
Zn. spr.: ZG.0172.3.2.2017.ŁN
Białogard,-23.10.2017r.
Nadleśniczy Nadleśnictwa Białogard
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Białogard
ul. Koszalińska 3
78-200 Białogard
Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog Polska
UI. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-
3069Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
ODPOWIEDŹ
NA WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na przesłany pocztą elektroniczną wniosek o udostępnienie informacji publicznej
z dnia 24 sierpnia 2017 r. godz. 17:26, udostępniam częściowo żądane informacje.
W pozostałym zakresie uprzejmie informuję, że została wydana decyzja od odmowie
udostępnienia informacji publicznej, która zostanie doręczona odrębnie.
Ad 1.
W latach 2015, 2016 i 2017 (do dnia złożenia wniosku) w Nadleśnictwie Białogard pozyskano
drewno w ilości:
" 2015 r. — wielkowymiarowe i średniowymiarowe razem: 99 749 m*, małowymiarowe: 7 506
m*;
u 2016 r. — wielkowymiarowe i średniowymiarowe razem: 98 630 m*, małowymiarowe: 8 823
m*;
. 01.01.2017 r. do 31.08.2017 r. — wielkowymiarowe i średniowymiarowe razem:
78 078 m*, małowymiarowe: 3 709 m*;
Ad 2.
Drewno pozyskane w Nadleśnictwie Białogard w poszczególnych latach zostało zbyte
podmiotom, których firmy wskazujemy poniżej:
Nadleśnictwo Białogard, ul. Koszalińska 3, 78-200 Białogard z s
tel.: +48 94 312 11 12, +48 94 312 07 10, fax: +48943121115 _ www.bialogard.szczecinek.lasy.gov.pl
e-mail: bialogardQszczecinek.lasy.gov.pl
2015 r.:
DREWEXIM SP. Z O.O.,
PPHIU ELDAGRAN S.C.,
KRONOSPAN SP. Z O.0.,
ZAKŁAD PRZEROBU DREWNA USŁUGI TARTACZNE,
ZSLP BIAŁOGARD,
ZAKŁAD STOLARSKI S.C,
P.P.U.H. „POL-DREW”,
PRZEDSIĘBIORSTWO „POL — OFLIS”,
MONDI ŚWIECIE SPÓŁKA AKCYJNA,
INTERNATIONAL PAPER- KWIDZYN SP. Z O.O.,
ZAKŁAD PRODUKCJI DRZEWNEJ "TARTAK",
„ABWOOD” SP. Z O.O.,
GRYFSKAND SP. Z O.O.,
HOMANIT POLSKA SP. Z O.O. I SPÓŁKA KOMANDYTOWA,
BARLINEK INWESTYCJE SP. Z O.O.,
DREW-MAT SP. Z O.O.,
EUROPAK PALETY,
LASEL SP. ZO.O.,
ZAKŁADY DRZEWNE „POLDAN” EKSPORT IMPORT,
EKO-TRAK SPJJ.,
P.P.D. POLTAREX SP. Z O.O.,
ROLNICZA SPÓŁDZIELNIA PRODUKCYJNA w RZECKU,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO USŁUGOWO HANDLOWE,
KPPD SZCZECINEK S.A.,
STEICO SP. Z O.O.,
ZU TRANSPORTOWYCH I LEŚNYCH,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO USŁUGOWO HANDLOWE „ALPA” SP. Z
O.O.,
ZAKŁAD USŁUGOWO PRODUKCYJNO HANDLOWY,
BERGS TIMBER GRANSJO AB,
DREWDAS USŁUGI TRANSPORTOWE PRZETWÓRSTWO DRZEWNE HANDEL,
NORTHWOOD,
ZAKŁAD STOLARSKO-TARTACZNY,
„SILVA” SP. Z O.O.,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCJI DRZEWNEJ „SALIX” SP. Z O.O.,
PRZEDSIĘBIORSTWO EKOLOGICZNO ROLNO PRZEMYSŁOWE „EKOBART”,
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO USŁUGOWE,
STORA ENSO WOOD PRODUCTS SP. Z O.0.,
OZEN SP. Z O.O.,
MASTERS HOLDING,
STELMET SPÓŁKA AKCYJNA,
GM. S.C.,
POLTAREX POLSKIE DREWNO SP. Z O.O.,
TARTACZNICTWO,
P.P.U. NORDTECHNIK SP. Z O.O.,
P.H.B. TRANSEDU,
DWÓR KRYTNO,
FIRMA KORBUTOWICZ,
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWO,
ŁĄCCY KOŁCZYGŁOWY SP. ZO.O.,
„KOR-PAL” PPUH EKSPORT-IMPORT,
ILIM NORDIC TIMBER GMBH£CO.KG,
WIĘŹBY I POKRYCIA DACHOWE,
ZPHU „DRAWEX” TARTAK SIENICA,
FIRMA HANDLOWA „ARKA”,
PPHU „BEMAX”,
KLIM TOP CONTROLS POLSKA SP. Z O.O.,
KOR MAG P.U.H. EKSPORT-IMPORT,
HOLZINDUSTRIE TEMPLIN GMBH,
ZAKŁAD WYROBÓW Z DREWNA „AG-MA”,
GÓŹDŹ GRZEGORZ,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWE,
IKEA INDUSTRY POLAND SP. Z O.O.,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWE,
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWO HANDLOWE,
SENDOM DOMY DREWNIANE,
TARTACZNICTWO,
ENGIE BIOENERGIA SP. Z O.0.,
ZAKŁAD PRZEROBU DREWNA,
"AGNES" SPÓŁKA JAWNA,
„OMNIVENT” SP. ZO.O.,
SPRINGER,
ZAKŁAD HANDLOWO-USŁUGOWY „Modrzew”,
SOBOS SP. Z O.O.,
HEBAN DOMY Z DREWNA,
"AWIS" SP. Z O.O.,
ZPHU DREWNOBUD,
ZAKŁAD STOLARSKI,
KJB,
ZAKŁAD PRODUKCJI DRZEWNEJ "TRAK-POL",
TRAK-DREW S.C.,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWE,
PPUH "ZBWJ' S.C.,
DREW-DACH USŁUGOWY ZAKŁAD TARTACZNO-STOLARSKI,
P.W."DAGMAR",
P.P.U.H. "MEBLOMARK" S.C.,
FIRMA EXPRO PPHUT IMPORT EXPORT,
USŁUGI TRANSPORTOWE,
„. 2016 r.:
DREWEXIM SP. Z O.O.,
PPHIU ELDAGRAN S.C.,
KRONOSPAN SP. ZO.O.,
ZSLP BIAŁOGARD,
ZAKŁAD STOLARSKI S.C.,
P.P.U.H. „POL-DREW”,
PRZEDSIĘBIORSTWO „POL — OFLIS”,
MONDI ŚWIECIE SPÓŁKA AKCYJNA,
INTERNATIONAL PAPER- KWIDZYN SP. ZO.O.,
ZAKŁAD PRODUKCJI DRZEWNEJ "TARTAK",
ZPDIUTIL W RESTRUKTURYZACJI,
PRZEDSIĘBIORSTWO P-U-H „PAULA”,
GRYFSKAND SP. Z O.O.
HOMANIT POLSKA SP. Z O.O. I SPÓŁKA KOMANDYTOWA,
BARLINEK INWESTYCJE SP. Z O.O.,
DREW-MAT SP. Z O.O.,
EUROPAK PALETY,
LASEL SP. ZO.O.,
ZAKŁADY DRZEWNE „POLDAN” EKSPORT IMPORT,
EKO-TRAK SP.J.,
P.P.D. POLTAREX SP. Z O.0.,
ROLNICZA SPÓŁDZIELNIA PRODUKCYJNA w RZECKU,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO USŁUGOWO HANDLOWE,
KPPD SZCZECINEK S.A.,
STEICO SP. ZO.O.,
ZU TRANSPORTOWYCH I LEŚNYCH,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO USŁUGOWO HANDLOWE „ALPA” SP.
O.O.
ZAKŁAD USŁUGOWO PRODUKCYJNO HANDLOWY,
BERGS TIMBER GRANSJO AB,
DREWDAS USŁUGI TRANSPORTOWE PRZETWÓRSTWO DRZEWNE HANDEL,
NORTHWOOD,
ZAKŁAD STOLARSKO-TARTACZNY,
KLON SPÓŁKA AKCYJNA,
PRZEDS.PROD.-USŁUG."KARO",
ZAKŁAD STOLARSKO-USŁUGOWY "LESZMAR",
TARTAK ROGOZINA FIRMA PRODUKCYJNO-HANDLOWA,
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO USŁUGOWE,
STORA ENSO WOOD PRODUCTS SP. ZO.O.,
OZEN SP. Z O.0.,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWE AZET,
GM. S.C.,
„HOLZWIL”,
ZAKŁAD PRZEROBU DREWNA,
P.P.U. NORDTECHNIK SP. ZO.O.,
PRODUKCJA HANDEL USŁUGI „IB”,
FIRMA KORBUTOWICZ,
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWE,
ŁĄCCY KOŁCZYGŁOWY SP.ZO.O.,
„KOR-PAL" PPUH EKSPORT-IMPORT,
ILIM NORDIC TIMBER GMBHŚCO.KG,
TRANSPORT CIĘŻAROWY,
MAXLAS,
„AIM DREWNO”,
PPHU „BEMAX”,
KOR MAG P.U.H. EKSPORT-IMPORT,
HOLZINDUSTRIE TEMPLIN GMBH,
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWO,
IKEA INDUSTRY POLAND SP. Z O.O.,
BUDO SPRZĘT,
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWO HANDLOWE,
SENDOM DOMY DREWNIANE,
ENGIE BIOENERGIA SP. Z O.O.,
KAR PLAT TROTY,
SPRINGER,
KRONOSPAN OSB SP. Z O.O.,
HEBAN DOMY Z DREWNA SP. ZO.O.,
PATRIA TOP SP. Z O.O.,
P.P.H. EKSPORT-IMPORT "DREW-TRANS" S.J.,
DREW-DACH USŁUGOWY ZAKŁAD TARTACZNO-STOLARSKI,
FHU,
PRZEDSIĘBIORSTWO „AMG”,
FHUP ABLER SP. ZO.O.,
KAR-PAL,
ZAKŁAD PRZEROBU DREWNA USŁUGI TARTACZNE,
„BODO”,
PPUH BRYK-POL,
PRZEDSIĘBIORSTWO ŻYWIEC — PERŁA SP. J.,
EKOWIL,
HOMANIT KROSNO ODRZAŃSKIE SP. Z O.O.,
JP PROMIS SP. Z O.O. SP. KOMANDYTOWA,
SERWIS PALET SP. Z O.O.,
WALCZAK SP. J.,
DREWPOL SP. Z O.O. SP. K.,
TARTAK,
F.H.U.P.,
CARTLANDER SP. Z O.O.
HANDEL I USŁUGI BUDOWLANE,
DREW-KOM,
LUDWIK STYL SP. ZO.O. SP.K.,
PRZEDSIĘBIORSTWO „FART-BIS*",
P.H.U. FRANKOWSKI S.C.,
USŁUGI STOLARSKIE,
ZAKŁAD USŁ.-PRZETW.-HANDLOWY
STANISŁAWA WRÓBEL,
FIRMA HANDLOWA „ARKA”,
DREMBO SP. Z O.O.
P.H.B. TRANSEDU,
. 2017r.
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWO,
PPUH „POL-DREW”,
"KOR-PAL" PPUH EXPORT-IMPORT,
KAR-PLAT TROTY,
STORA ENSO WOOD PRODUCTS SP. Z O.O.
DREWEXIM SP. Z O.0.
ZAKŁAD STOLARSKI S.C.,
PRZEDSIĘBIORSTWO "POL-OFLIS",
KLON SPÓŁKA AKCYJNA,
ZPDIUTIL W RESTRUKTURYZACJI,
GRYFSKAND SP. Z O.O.
DREW-MAT SP. Z O.0.
EUROPAK PALETY,
LASEL SP. Z O.O.,
EKO-TRAK SPJ.,
ROLNICZA SPÓŁDZIELNIA PRODUKCYJNA w Rzecku,
ZU TRANSPORTOWYCH I LEŚNYCH,
PRZED.PROD.HANDL.USŁ."ALPA" SP. Z O.O.,
ZAKŁAD USŁUG. PROD. HANDLOWY,
DREWDAS USŁ.TRANSP.PRZETWÓRSTW,DRZEWNE, HANDEL,
NORTHWOOD,
ZAKŁAD STOLARSKO — TARTACZNY,
TARTAK ŚMIESZKOWO,
STORA ENSO WOOD PRODUCTS SP. Z O.O.,
OZEN SP. Z O.0.,
PRZED. HANDL. -USŁUG.,
TARTAK ROGOZINA,
FIRMA PRODUKCYJNO-HANDLOWA,
PRZEDSIĘBIORSTWO EKOLOGICZNO-ROLNO-PRZEMYSŁOWE "EKOBART",
TARTACZNICTWO,
P.P.U. NORDTECHNIK SP. ZO.O.,
ZPHU „LEMAR” S.C.,
P.H.B.TRANSEDU,
FIRMA HANDLOWA"ARKA",
DELTA GARTENHOLZ POLSKA SP. ZO.O.,
"MAXLAS",
KLIMTOP CONTROLS POLSKA,
KOR MAG P.U.H. Export- Import,
ZAKŁAD WYROBÓW Z DREWNA"AG-MA”,
PPHU ANNA-PAL,
PRZEDIĘBIORSTWO USŁUGOWO HANDLOWE,
TARTACZNICTWO,
PATRIA-TOP SP. ZO.O.,
" P.P.H. EXPORT-IMPORT "DREW-TRANS'SJJ.,
« PPUH"ZBWJ'S.Q.,
« FHUP ABLER SP. Z O.O.,
« ZAKŁAD PRZEROBU DREWNA USŁUGI TARTACZNE,
" PPH "DREW-MONT" SP. Z O.O SPÓŁKA KOMANDYTOWA
«" FIRMA KORBUTOWICZ S. J.,
" PPHIU "ELDAGRAN" S.C.,
« BERGS TIMBER GRANSJO AB,
« |LIM NORDIC TIMBER GMBHŚCO.KG,
« HOLZINDUSTRIE TEMPLIN GMBH,
« HOLZINDUSTRIE SCHWEIGHOFER GmbH,
« "OMNIVENT" SP. Z O.O.,
« KRONOSPAN SZCZECINEK SP. Z O.O.,
* MONDI ŚWIECIE SPÓŁKA AKCYJNA,
«_ |NTERNATIONAL PAPER-KWIDZYN SP. ZO.O.,
s "ABWOOD" SPÓŁKA Z O.O.,
«" "HOMANIT POLSKA SP. Z O.O. i Spółka Komandytowa,
«" BARLINEK INWESTYCJE SP.Z O.O,
« ZAKŁADY DRZEWNE"POLDAN'EKSPORT IMPORT,
" P.P.D. "POLTAREX" SP. Z O.O.,
« POLTAREX POLSKIE DREWNO SP. Z O.O.,
« KPPD-SZCZECINEK SIA,,
« STEICO SP. ZO.O.,
: GMS.O,,
« P.H.B.TRANSEDU,
«" KLIMTOP CONTROLS POLSKA SP. Z O.O.,
" DUNSTER POLSKA SP. ZO.O.,
«_ |KEA INDUSTRY POLAND SP.Z O.O.,
« ZSLP BIAŁOGARD,
« ZPHU "DRAWEX" TARTAK SIENICA,
« GR. TREBOR,
« PRODUKCJA WYROBÓW TARTACZNYCH,
« SENDOM DOMY DREWNIANE,
« SPRINGER,
« KRONOSPAN OSB SP. Z O.O.,
" "BODO",
« HOMANIT KROSNO ODRZAŃSKIE SP. ZO.O.,
" ZULIPD DREWPOL DRAWSKO,
« Genowefa i Jerzy Kowalscy S.C.,
* - MRGARDEN SPÓŁKA SP. ZO.O.,
« SAEGEWERK KAWCZE SP. Z.O.O.,
" FIRMA PRODUK.-USŁUGOWA.
Lista nie obejmuje danych osobowych osób fizycznych, które nabyły drewno, bez związku
z działalnością gospodarczą lub zawodową (jako konsumenci).
-
ZG.0172.3.3.2017.ŁN - Decyzja przez Nadleśnictwo Białogard
Nadleśnictwo Białogard - sekretariat
ul. Koszalińska 3
78-200 Białogard
Tel 94 312 07 10 IP: 11 01 100Załączniki
- sharp_20171023_134648.pdf
GARE
Śo
AP) Nadleśnictwo Białogard
>
Białogard,23 .10.2017r.
Zn. spr.: ZG.0172.3.3.2017.ŁN
Nadleśniczy Nadleśnictwa Białogard
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Białogard
ul. Koszalińska 3
78-200 Białogard
Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-
3069Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
DECYZJA
Działając w imieniu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo
Białogard (dalej jako „PGL LP” albo „Nadleśnictwo”), na podstawie art. 17 ust. 1 w z związku
zart. 16 w związku z art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej! (dalej jako „u.d.i.p”),
po rozpatrzeniu wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska (dalej jako
„Wnioskodawca”) złożonego drogą e-mail w dniu 24.08.2017 r. o udostępnienie informacji
publicznej, obejmującej:
1) informacje o ilości pozyskanego drewna osobno w latach 2015, 2016, 2017 (do dnia
złożenia wniosku),
2) - informacje o tym komu przekazane zostało uzyskane drewno — osobno w latach 2015,
2016, 2017 (do dnia złożenia wniosku), poprzez podanie listy odbiorców,
3) skany umów związanych z gospodarowaniem uzyskanym drewnem, w zakresie
w jakim odbiorcami drewna nie były osoby fizyczne,
odmawiam udostępnienia informacji publicznej, w zakresie udostępnienia danych
nabywców drewna będących osobami fizycznymi, które nabyły drewno bez związku
z działalnością gospodarczą lub zawodową (jako konsumenci) ze względu na prywatność osób
fizycznych oraz ochronę danych osobowych tych osób
a także
odmawiam udostępnienia informacji publicznej, w zakresie skanów umów związanych
z gospodarowaniem uzyskanym drewnem, ze względu na fakt, że prowadziłoby to do
ujawnienia tajemnicy przedsiębiorcy.
UZASADNIENIE
Wnioskiem przesłanym drogą e-mail w dniu 24.08.2017 r. Wnioskodawca zwrócił się o
udostępnienie informacji publicznej obejmującej:
1 Dz. U. z 2016 r., poz. 1764 z późn. zm.
Nadleśnictwo Białogard, ul. Koszalińska 3, 78-200 Białogard z z
tel.: +48 94 312 11 12, +48 94 312 07 10, fax: +48943121115 _ Www.bialogard.szczecinek.lasy.gov.pl
e-mail: bialogardQszczecinek.lasy.gov.pl
1) - informację o liczbie pozyskanego drewna osobno w latach 2015, 2016, 2017 (do dnia
złożenia wniosku),
2) informację o tym komu przekazane zostało uzyskane drewno — osobno w latach 2015,
2016, 2017 (do dnia złożenia wniosku), poprzez podanie listy odbiorców,
3) skany umów związanych z gospodarowaniem uzyskanym drewnem, w zakresie
w jakim odbiorcami drewna nie były osoby fizyczne.
W dniu 04.09.2017 r. PGL LP poinformowała wnioskodawcę zgodnie z art. 13 ust. 2 u.d.i.p.
o przedłużeniu terminu do ustosunkowania się do wniosku na okres nie dłuższy niż 2 miesiące
od dnia złożenia wniosku.
Po przeprowadzeniu niezbędnych analiz w świetle przepisów u.d.i.p. uznano za dopuszczalne
i znajdujące oparcie w prawie udostępnienie Wnioskodawcy:
1) - informacji o liczbie (ilości) pozyskanego w Nadleśnictwie drewna osobno w latach 2015,
2016 i 2017 (do dnia złożenia wniosku) oraz
2) . informacji o tym komu przekazane (sprzedane) zostało uzyskane drewno — osobno w
latach 2015, 2016, 2017 (do dnia złożenia wniosku), poprzez podanie listy odbiorców
z wyłączeniem jednak danych osobowych osób fizycznych które nabyły drewno bez
związku z działalnością gospodarczą lub zawodową (jako konsumenci).
Wskazane informacje zostaną udostępnione wnioskodawcy odrębnym pismem.
W pozostałym zakresie zachodzą podstawy do odmowy udostępnienia informacji publicznej ze
względu na ograniczenia wskazane w art. 5 ust. 2 u.d.i.p. Zgodnie bowiem z tym przepisem:
„prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby
fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach
pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach
powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca
rezygnują z przysługującego im prawa.”
W pierwszej kolejności wskazać należy, że wpełni uzasadnione jest wyłączenie
z udostępnianej Wnioskodawcy listy nabywców drewna, danych osobowych osób fizycznych,
które we wskazanym okresie nabyły od PGL LP drewno bez związku ich z działalnością
gospodarczą lub zawodową (tj. jako konsumenci w rozumieniu art. 22! Kodeksu cywilnego).
Udostępnienie tych danych Wnioskodawcy przez PGL LP naruszałoby bowiem prywatność
osób fizycznych. Prywatność osób fizycznych stanowi wprost ustawową przesłankę
ograniczenia dostępu do informacji publicznej wysłowioną w przywołanym powyżej art. 5 ust.
2zd. 1 u.dii.p. Ujawnienie danych konsumentów nabywających drewno od PGLLP
stanowiłoby naruszenie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych ('u.o.d.o.”), do której przestrzegania wramach prowadzonej działalności
zobowiązane jest PGL LP zgodnie z art. 3 ust. 1 u.o.d.o., który stanowi, iż: "Ustawę stosuje się
do organów państwowych, organów samorządu terytorialnego oraz do państwowych
ikomunalnych jednostek organizacyjnych." Imię i nazwisko konsumenta w powiązaniu
z miejscem dokonania zakupu dają możliwość identyfikacji konkretnej osoby fizycznej, zatem
należy je uznać za dane osobowe w rozumieniu art. 6 u.o.d.o. Wtym kontekście należy
wskazać na trafne stanowisko Naczelnego Sądu Administracyjnego zawarte w wyroku z dnia
25 kwietnia 2014 r., sygn. | OSK 2499/13, w którym NSA wskazał, iż: "[...] należy przyjąć, że
prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie udostępnienia danych
osobowych, chyba że chodzi [0] informację o osobach pełniących funkcje publiczne, mających
związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz
przypadek, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa.”
W analizowanej sprawie konsumenci — nabywcy drewna nie byli osobami pełniącymi funkcje
publiczne ani osobami mającymi związek z pełnieniem funkcji publicznych. Osoby te nie
zrezygnowały również z przysługującej im ochrony. Tym samym informacje te nie podlegają
udostępnieniu z uwagi na ochronę prywatności i danych osobowych konsumentów,
którzy nabyli drewno.
W dalszej kolejności wskazać należy, że przepis art. 5ust. 2u.d.i.p. uzasadnia również
odmowę udostępnienia skanów umów związanych z gospodarowaniem uzyskanym drewnem
zawartych przez PGL LP z nabywcami drewna będących przedsiębiorcami. Udzielenie tych
informacji w żądanym zakresie spowodowałoby bowiem naruszenie tajemnicy przedsiębiorcy.
Przepisy u.d.i.p. nie zawierają definicji legalnej tajemnicy przedsiębiorcy, co powoduje
konieczność zinterpretowania tego pojęcia, z uwzględnieniem reguł interpretacyjnych, a także
piśmiennictwa oraz orzecznictwa — te z kolei zasadniczo prezentują zbieżność stanowisk
w zakresie definiowania i relacji wzajemnych pojęć „tajemnica przedsiębiorcy” i „tajemnica
przedsiębiorstwa”. W konsekwencji należy wskazać, że tajemnica przedsiębiorstwa w świetle
art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji? (dalej
jako „u.z.n.k.”) oznacza „nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne,
technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość
gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich
poufności."
Biorąc pod uwagę powyższe należy wskazać, że zgodnie z orzecznictwem sądów
administracyjnych „tajemnicę przedsiębiorcy wyprowadza się z tajemnicy przedsiębiorstwa.
Stanowią ją informacje znane jedynie określonemu kręgowi osób i związane z prowadzoną
przez przedsiębiorcę działalnością, wobec których podjął on wystarczające środki ochrony w
celu zachowania ich poufności”.
Dalej należy wskazać, że PGLLP należy niewątpliwie uznać za przedsiębiorcę.
W orzecznictwie uznaje się, że Skarb Państwa reprezentowany przez odpowiednie
Nadleśnictwo Lasów Państwowych prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu art. 2
ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej i jest przedsiębiorcą”.
Jak też wynika z orzecznictwa sądów administracyjnych szczegółowe dane o zakupach
drewna dokonywanych przez przedsiębiorców od PGL LP posiadają wartość gospodarczą
(zob. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 3 listopada 2015 r.,
sygn. akt II 1313/15 (prawomocny). W tym samym wyroku uznano prawidłowość decyzji
Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych odmawiającej udzielenia informacji m.in. o ilości
drewna przydzielonego do zakupu przez dany podmiot oraz cen jednostkowych i łącznych
stosowanych wobec poszczególnych nabywców.
2 Dz.U. Nr 153, poz. 1503)
3 Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 6 listopada 2014 r., sygn. Il SA/Wa 1108/14,
utrzymanym w mocy wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 18 sierpnia 2016 r., sygn. akt: | OSK
387/15.
4 Postanowienie Sądu Najwyższego z dnia 10 lutego 2011 r., sygn. akt IV CSK 272/10, LEX nr 787048, OSNC-ZD
2011/3/58, Biul.SN 2011/4/10; Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 6 lipca 2011 r., sygn. akt | CSK 582/10, LEX nr
970063; Postanowienie Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu z dnia 23 kwietnia 2012 r., sygn. akt I ACz 709/12, LEX
nr 1148378
3
W tym kontekście nie ulega wątpliwości, że również szczegółowe informacje zawarte
w umowach z nabywcami drewna, w tym m.in. przebieg uzgodnień warunków sprzedaży,
warunki sprzedaży, formy zabezpieczenia umów, harmonogramy realizacji umów, czy poziom
cen wypełniają materialny aspekt (element) definicji tajemnicy przedsiębiorstwa, o której mowa
w art. 11 ust. 4 u.z.n.k., a zatem mogą stanowić tajemnicę przedsiębiorcy.
Zważywszy zaś na aspekt formalny definicji tajemnicy przedsiębiorstwa kluczową — w
zaistniałym stanie faktycznym — okolicznością pozostaje fakt, iż Dyrektor Generalny Lasów
Państwowych dnia 6 października 2010 r. wydał zarządzenie nr 48 „Wykaz informacji
stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa”. W załączniku nr 2 do tego zarządzenia wskazał, że
do informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w PGL LP należą m.in. przebieg i
wynik przetargów, aukcji i negocjacji handlowych w zakresie dotyczącym poszczególnych
klientów, jak również informacje szczegółowe o nabywcach takie jak:
- przebieg uzgodnień warunków sprzedaży,
— warunki sprzedaży,
- formy zabezpieczenia umów,
— harmonogramy realizacji umów,
— poziom cen
- masa sprzedanego drewna lub ilość innych towarów.”
A zatem, mając na uwadze zakres tajemnicy przedsiębiorstwa wynikający z powołanego
załącznika do zarządzenia nr 48 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych oraz treść
umów zawieranych pomiędzy PGL LP, a przedsiębiorcami, uznać należy, iż w sposób
dostateczny i jednoznaczny ujawniona została wola przedsiębiorców (PGL LP oraz jego
kontrahentów - stron umów sprzedaży) co do zachowania w tajemnicy informacji o które
ubiega się Wnioskodawca.
PGL LP wyjaśnia że szczegółowe informacje zawarte w umowach sprzedaży drewna nie
zostały dotychczas ujawnione do publicznej wiadomości i jako, że stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa PGL LP oraz każdorazowego kupującego to są konsekwentnie utrzymywane
w poufności.
Tak też uznał w przywołanym powyżej prawomocnym wyroku WSA w Warszawie uznając, że
„[L...] procedury poufności Dyrektor Generalny wprowadził zarządzeniem z dnia [...]
października 2010 r. nr [...] w sprawie ustalenia zasad klasyfikacji, ochrony i udostępniania
informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w Państwowym Gospodarstwie Leśnym
Lasy Państwowe, zastrzegł poufność informacji obejmujących zasady współpracy handlowej
z kontrahentami, jak też wykazał, iż informacja ta ma dla PGL LP i jej kontrahentów znaczną
wartość gospodarczą. Tym samym wykazał, iż odmowa udostępnienia wnioskowanej
informacji opiera się na spełnionych przesłankach z art. 5 ust. 2 u.d.i.p.”
Niezależnie od powyższego nabywcom drewna mającym status przedsiębiorców przysługuje
prawo do ochrony ich tajemnicy przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy ci również nie zrezygnowali
z przysługującego im prawa do ochrony tajemnicy przedsiębiorcy, a zatem PGL LP nie jest
uprawnione do udostępnienia informacji z uwagi na obowiązek ochrony tajemnicy swoich
kontrahentów wynikający wprost z treści zawartych umów.
Podsumowując, w świetle powyższego nie ulega wątpliwości, iż informacje zawarte
w umowach z kontrahentami PGL LP wypełniają materialny element definicji tajemnicy
przedsiębiorstwa. Co więcej, należy wyraźnie podkreślić, że są to informacje, co do których
przedsiębiorcy (PGL LP we wskazanym zarządzeniu oraz jego kontrahenci - strony umów
sprzedaży w treści tych umów) podjęli działania mające na celu ochronę ich poufności. Tym
samym są one tajemnicą przedsiębiorstwa (w konsekwencji także tajemnicą przedsiębiorcy),
ze względu na którą prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu.
Niezależnie od powyższego PGL LP wskazuje, że standardowy wzór umowy sprzedaży
drewna stosowany przez jednostki organizacyjne PGL LP jest publicznie dostępny pod
adresem internetowym http://drewno.zilp.lasy.gov.pl/drewno/, co umożliwia zapoznanie się
z nim przez Wnioskodawcę i poznanie ogólnych warunków umownych na jakich zbywany jest
surowiec drzewny przez PGL LP.
Tym samym dostęp do informacji publicznej podlega ograniczeniu z uwagi na tajemnicę
przedsiębiorstwa PGLLP. Dobrowolnie PGLLP nie rezygnuje z przysługującej
mu ochrony, a zatem nie zachodzi przesłanka wyłączająca ochronę zawarta w art. 5 ust.
2 zd. 2 u.d.i.p.
W świetle powyższych okoliczności, należało częściowo odmówić udostępnienia
informacji publicznej.
Realizując obowiązek wynikający z art. 16 ust. 2 pkt 2 w zw. zart. 17 ust. 1 u.d.i.p. wskazuję:
_ podmiotami, których dobro — prywatność w tym dane osobowe podlegają ochronie na
podstawie art. 5 ust. 2 zd. 1 są osoby fizyczne, które nabyły drewno bez związku
z działalnością gospodarczą lub zawodową (jako konsumenci);
u podmiotem, którego dobro - tajemnica przedsiębiorcy podlega ochronie na podstawie
art. 5 ust. 2 zd. 1 ustawy jest Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.
ar inż. Ir$yudz Stypułe
Nadleśniczy Nadleśnictwa Białogard
Pouczenie:
Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity z dnia 13
października 2016r., Dz. U. 2016, poz. 1764 ze zm.), Wnioskodawca może zwrócić się do Nadleśniczego
Nadleśnictwa Białogard o ponowne rozpatrzenie sprawy, w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.