Monitoring samorządy #1842
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Treść
-
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez kamil.bregula
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres {{EMAIL}}
Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Przeczytano: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez OSTRÓW WIELKOPOLSKI
Twoja wiadomość
Do: um@ostrow-wielkopolski.um.gov.pl
Temat: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wysłano: 30.01.2018 21:49odczytano w dniu 31.01.2018 10:00.
-
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez OSTRÓW WIELKOPOLSKI
W odpowiedzi na wniosek z dnia 30 stycznia 2018 roku o udostępnienie
informacji publicznej w trybie ustawy z dnia 6 września 2011 r. o dostępie
do informacji publicznej informuję, że:Ad 1. W Gminie Miasto Ostrów Wielkopolski obowiązuje Uchwała nr IV/25/2015
Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego z dnia 28 stycznia 2015 roku w
sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o
realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
<http://bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/ostrowfiles/file/RAZ/Uchwaly/E454A
73723994D0581042ACBA1F1B063.doc>
http://bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/ostrowfiles/file/RAZ/Uchwaly/E454A7
3723994D0581042ACBA1F1B063.docAd 2. W dniu 31 marca 2011 r. Uchwałą Nr VI/55/2011 Rada Miejska Ostrowa
Wielkopolskiego określiła tryb powołania członków oraz sposób organizacji i
tryb działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Oficjalne
wręczenie nominacji miało miejsce w ostrowskim Ratuszu 7 czerwca 2011 r., a
pierwsze posiedzenie Rady Działalności Pożytku Publicznego odbyło się 28
czerwca 2011 roku. Obecnie działa Rada III kadencji.Ad 3. W Ostrowie Wielkopolskim nie powołano rady oświatowej.
Ad 4. W Gminie Miasto Ostrów Wielkopolski obowiązuje Uchwała Nr
XXXI/358/2017 Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego z dnia 28 lutego 2017
roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z
mieszkańcami Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski.
<http://bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/ostrowfiles/file/RAZ/Uchwaly/CE709
FB3B5AE4D47B7EA13165415A9BC.doc>
http://bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/ostrowfiles/file/RAZ/Uchwaly/CE709F
B3B5AE4D47B7EA13165415A9BC.docAd 5. W 2014 r. podjęto 127 uchwał Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego,
w 2015 r. podjęto 173 uchwały Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego,
w 2016 r. podjęto 150 uchwał Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego.
Ad 6. W 2014 r. przeprowadzono 6 konsultacji społecznych z mieszkańcami
miasta Ostrowa Wielkopolskiego,w 2015 r. przeprowadzono 6 konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta
Ostrowa Wielkopolskiego,w 2016 r. przeprowadzono 6 konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta
Ostrowa Wielkopolskiego.Ad 7. Młodzieżową Radę Miejską powołano Uchwałą Nr XXXVIII/464/2017 Rady
Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego z dnia 2 października 2017 roku w sprawie
Młodzieżowej Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego.Ad 8. Gminną Radę Seniorów powołano Uchwałą Nr L/483/2014/ Rady Miejskiej
Ostrowa Wielkopolskiego z dnia 29 maja 2016 roku w sprawie utworzenia
Gminnej Rady Seniorów.Ad 9. W Ostrowie Wielkopolskim nie utworzono funduszu sołeckiego.
Ad 10. Ostrowski Budżet Obywatelski jest realizowany w formie konsultacji
społecznych na podstawie Zarządzenia nr 1965/VII/2017 Prezydenta Miasta
Ostrowa Wielkopolskiego z dnia 8 czerwca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia
na terenie miasta Ostrowa Wielkopolskiego konsultacji społecznych
dotyczących Ostrowskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2018.
<http://bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/ostrowfiles/file/RAZ/Zarzadzenia/3
363F22FA8214789AE939C1EB5F6147C.doc>
http://bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/ostrowfiles/file/RAZ/Zarzadzenia/33
63F22FA8214789AE939C1EB5F6147C.docAd 11. Pierwsza edycja Ostrowskiego Budżetu Obywatelskiego odbyła się w 2015
roku. W roku 2015 i 2016 kwota na realizacje zwycięskich zadań w ramach
Ostrowskiego Budżetu Obywatelskiego wynosiła 1 000 000 zł.Dominika Szumniak
Biuro Inicjatyw i Konsultacji Społecznych
Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim
al. Powstańców Wielkopolskich 18
63-400 Ostrów Wielkopolski
tel. (62) 58-22-321