Monitoring samorządy #2048
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
|
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez kamil.bregula
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres {{EMAIL}}
Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez SZAFLARY
Dzień dobry,
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej złożony do
tutejszego Urzędu Gminy w formie elektronicznej w dniu 09.01.2018r. na
adres skrzynki pocztowej {{ email }} poniżej przesyłam
odpowiedzi na poszczególne pytania;1.W gminie Szaflary nie obowiązuje uchwała dotycząca trybu i
szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego
w ramach inicjatywy lokalnej. Kryteria te zawarte są w Zarządzeniu Wójta
Gminy Szaflary w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na
realizację zadań publicznych w Gminie Szaflary w 2018 roku przez
organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i
wolontariacie, w dziedzinie upowszechniania kultury fizycznej i sportu
oraz w dziedzinie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym.Link:https://bip.malopolska.pl/ugszaflary,m,301956,2018.html
2.W gminie Szaflary nie utworzono Gminnej Rady Pożytku Publicznego.
3.W gminie Szaflary nie powołano Rady Oświatowej.
4.Uchwała dotycząca zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z
mieszkańcami:
https://bip.malopolska.pl/ugszaflary,a,1398684,uchwala-nr-xxii3052017-w-sprawie-uchwalenia-rocznego-programu-wspolpracy-gminy-szaflary-z-organizacj.html5.Ilość uchwały przyjętych przez Radę Gminy Szaflary w latach 2014-2016:
- rok 2014 – 68 uchwał (w tym 56 poprzednia kadencja)
- rok 2015 – 107 uchwał
- rok 2016 –99uchwał
6.W gminie Szaflary w latach 2014-2016 przeprowadzono raz konsultacje
z mieszkańcami. Dotyczyły one zmiany statutów sołectw.7.W Gminie Szaflary nie została utworzona Młodzieżowa Rada Gminy.
8.W Gminie Szaflary nie utworzono gminnej rady seniorów.
9.W Gminie Szaflary fundusz sołecki został wyodrębniony
–https://bip.malopolska.pl/ugszaflary,a,1407993,uchwala-nr-xlii2272014-z-dnia-24-marca-2014-r-w-sprawie-wyrazenia-zgody-na-wyodrebnienie-w-budzecie-.html10.Organ wykonawczy nie wydawał żadnych zarządzeń w związku z realizacją
funduszu sołeckiego w gminie.11.W Gminie Szaflary nie funkcjonuje budżet obywatelski.
12.Nie dotyczy.
13.Nie dotyczy.
Z poważaniem
--
*Anna Golonka
*
Skarbnik
18 26-123-25
{{ email }}
Urząd Gminy Szaflary
ul. Zakopiańska 18, 34 – 424 Szaflary
tel/fax. 18 275-49-77
www.szaflary.pl | {{ email }}
godziny urzędowania:
Pn: 8:00 - 17:00 | Wt-Cz: 8:00 - 16:00 | Pt: 8:00 - 15:00
Zanim wydrukujesz ten e-mail pomyśl o środowisku
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub
podmiotu, do którego jest zaadresowana. Wgląd w treść wiadomości
otrzymanej omyłkowo, dalsze jej przekazywanie, rozpowszechnianie lub
innego rodzaju wykorzystanie, przez osobę lub podmiot nie będący
adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją
omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie jej z
komputera.