'

Instytucja: Opole

Monitoring: Monitoring samorządy

Zadania

Brak wierszy.

Treść

  • Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez kamil.bregula

    Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:

    - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
    - czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
    - czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
    - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
    - informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
    - informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
    - czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
    - czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
    - czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
    - link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
    - czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
    - jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
    - jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres {{EMAIL}}

    Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • Pytanie odnośnie danych Urząd Miasta Opola przez Opole

    Szanowni Państwo,

    uprzejmie proszę o doprecyzowanie pytania:

    - informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
    2014-2016,

    O jaką radę chodzi?

    Będę zobowiązany.

    Z poważaniem,

    Paweł Sadło

    Podinspektor

    Centrum Dialogu Obywatelskiego

    Urzędu Miasta Opola

    ul. Koraszewskiego 7-9

    45-011 Opole

    Tel. +48 77 44 61 569

    E-mail: <mailto:pawel.sadlo@um.opole.pl> pawel.sadlo@um.opole.pl

    <http://www.opole.pl/> www.opole.pl

    Urząd Miasta Opola

    Rynek-Ratusz

    45-015 Opole

    Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie
    następujących informacji:

    - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
    wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
    19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a
    jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest
    dostępna ta uchwała,

    - czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
    1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

    - czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

    - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
    konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
    jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
    jest dostępna ta uchwała,

    - informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
    2014-2016,

    - informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
    poszczególnych latach 2014-2016,

    - czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
    gminnym),

    - czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
    gminnym),

    - czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
    sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
    pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
    wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu
    strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
    odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

    - link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
    realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

    - czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
    jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
    przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
    projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
    którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
    budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

    - jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
    o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
    wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
    (partycypacyjny),

    - jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
    latach 2014-2016.

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
    adres sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl
    <mailto:sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

    Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami
    reprezentacji

    --

    Sieć Obywatelska Watchdog Polska

    ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa

    tel: 22 844 73 55 | fax: 22 207 24 09

    www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>

    www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl>

    www.funduszesoleckie.pl <http://www.funduszesoleckie.pl>

    www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>

    NIP 526282872

    KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział
    Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

    Z poważaniem,

    Paweł Sadło

    Podinspektor

    Centrum Dialogu Obywatelskiego

    Urzędu Miasta Opola

    ul. Koraszewskiego 7-9

    45-011 Opole

    Tel. +48 77 44 61 569

    E-mail: <mailto:pawel.sadlo@um.opole.pl> pawel.sadlo@um.opole.pl

    <http://www.opole.pl/> www.opole.pl

    Urząd Miasta Opola

    Rynek-Ratusz

    45-015 Opole

  • Odpowiedzi na pytania Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska przez Opole

    Szanowni Państwo,

    poniżej przesyłam odpowiedzi na Państwa pytania w kolejności ich zadania:

    1. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych
    kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
    inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku
    publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu
    strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała.

    W mieście Opolu obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
    oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
    lokalnej.

    BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/1348/18386

    2. Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art.
    41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).

    W mieście Opolu utworzono Opolską Radę Działalności Pożytku Publicznego.

    BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6409/18386

    Obecnie działa Opolska Rada Działalności Pożytku Publicznego II kadencji,
    powołana Zarządzeniem nr OR-I.0050.663.2017 Prezydenta Miasta Opola z dnia
    09 października 2017 r. w sprawie powołania Opolskiej Rady Działalności
    Pożytku Publicznego na II kadencję.

    www:
    http://www.opole.pl/dzial/miasto/centrum-dialogu-obywatelskiego/rada-dzialal
    nosci-pozytku-publicznego/

    3. czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
    oświatowego),

    W mieście Opolu nie powołano Rady Oświatowej.

    4. czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
    konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
    jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
    jest dostępna ta uchwała,

    W mieście Opolu obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
    konsultacji z mieszkańcami.

    www: <http://www.opole.pl/konsultacje-z-mieszkancami-uchwala/>
    http://www.opole.pl/konsultacje-z-mieszkancami-uchwala/

    BIP:
    <http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/4979/18386/htm
    lpreview>
    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/4979/18386/html
    preview

    5. informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
    latach 2014-2016,

    Rada Miasta Opola przyjęła następującą liczbę uchwał w poszczególnych
    latach:

    2014: 243 uchwały (211 uchwał w VI kadencji Rady + 32 uchwały w VII kadencji
    Rady)

    2015: 342 uchwały

    2016: 343 Uchwały

    6. informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
    poszczególnych latach 2014-2016,

    W mieście Opolu prowadzone są konsultacje z mieszkańcami.

    w 2014 odbyły się 3 konsultacje

    w 2015 odbyły się 7 konsultacji

    w 2016 odbyły się 2 konsultacje

    7. czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
    samorządzie gminnym),

    W mieście Opolu utworzono młodzieżową Radę Miasta.

    www: http://www.opole.pl/dzial/rada-miasta-opola/mlodziezowa-rada-miasta/

    BIP:
    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5051/18386/html
    preview;
    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/755/18386

    8. czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
    samorządzie gminnym),

    W mieście Opolu utworzono Radę Seniorów.

    www:
    http://www.opole.pl/dzial/miasto/dla-mieszkancow/senior-w-opolu/rada-senioro
    w-miasta-opola/

    BIP:
    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/517/18386/htmlp
    review

    9. czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
    funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
    BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody
    na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie
    adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała
    o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

    W mieście Opolu działa 28 Jednostek Pomocniczych. Pod poniższym linkiem
    dostępny jest akt prawa miejscowego w sprawie zasad przyznawania środków
    budżetowych na realizację zadań jednostek pomocniczych Miasta Opola.

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5222/18386

    10. link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
    związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

    W mieście Opolu działa 28 Jednostek Pomocniczych. Poniżej znajdują się linki
    do regulacji.

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5305/18386

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5223/18386

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5222/18386

    http://baw.umo.lokalna/institution/18386/legalact/6662/18386

    http://baw.umo.lokalna/institution/18386/legalact/6658/18386

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5780/18386

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6277/18386

    11. czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
    rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
    sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
    mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www
    (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w
    sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

    Nie dotyczy. W mieście Opolu budżet obywatelski funkcjonuje w oparciu o
    zarządzenie Prezydenta miasta Opola.

    12. jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
    oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
    wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
    (partycypacyjny),

    W mieście Opolu budżet obywatelski funkcjonuje w oparciu o zarządzenie
    Prezydenta miasta Opola.

    http://www.bip.um.opole.pl/?id=41882

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6069/18386

    http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego/

    http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego-miasta-opola-w-2015-rok
    u/

    http://www.opole.pl/dzial/miasto/centrum-dialogu-obywatelskiego/budzet-obywa
    telski-opola/;
    http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego-na-2018-rok/

    13. jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
    poszczególnych latach 2014-2016.

    2014: 2.000.000 zł.

    2015: 2.000.000 zł.

    2016: 2.500.000 zł.

    Informacje zgodnie z Państwa prośbą zostają udostępnione w formie
    elektronicznej na adres sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl
    <mailto:sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

    W przypadku pytań proszę o kontakt.

    Z poważaniem,

    Paweł Sadło

    Podinspektor

    Centrum Dialogu Obywatelskiego

    Referat ds. Organizacji Pozarządowych

    Urzędu Miasta Opola

    ul. Koraszewskiego 7-9

    45-011 Opole

    Tel. +48 77 44 61 569

    E-mail: <mailto:pawel.sadlo@um.opole.pl> pawel.sadlo@um.opole.pl

    <http://www.opole.pl/> www.opole.pl

    Urząd Miasta Opola

    Rynek-Ratusz

    45-015 Opole

  • RE: Odpowiedzi na pytania Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska przez Opole

    Szanowni Państwo,

    Informacja wysłana przez Pana Pawła Sadło będzie aktualizowana - wkradł się na pewno jeden błąd w przypadku linku do uchwały o inicjatywie lokalnej!

    Ta uchwała była zmieniana pod koniec 2017 roku i jest zdecydowanie lepszym i ambitniejszym dokumentem niż tez z 2011!

    Serdecznie pozdrawiam i proszę nam wybaczyć pomyłkę!

    Zdarza się niestety ;)

    Pozdrawiam

    Dorota Piechowicz-Witoń
    Naczelnik
    Centrum Dialogu Obywatelskiego
    ul. Koraszewskiego 7-9 w Opolu
    Tel. 77 446 15 66
    Kom. 505 435 055
    e-mail: Dorota.Piechowicz@um.opole.pl<mailto:Dorota.Piechowicz@um.opole.pl>

    https://www.facebook.com/cdo.opole/
    www.opole.pl<http://www.opole.pl/>

    Urząd Miasta Opola
    Rynek-Ratusz
    45-015 Opole

    [Macintosh HD:Users:mkula:Desktop:LOGO-OPOLA-KOLOR_rgb.jpg]

  • RE: Odpowiedzi na pytania Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska przez Opole

    Szanowni Państwo,

    Poniżej przesyłam zaktualizowane odpowiedzi na Państwa pytania w kolejności
    ich zadania:

    1. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych
    kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
    inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku
    publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu
    strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała.

    W mieście Opolu obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
    oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
    lokalnej.

    BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6472/18386

    2. Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art.
    41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).

    W mieście Opolu utworzono Opolską Radę Działalności Pożytku Publicznego.

    BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5209/18386

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6409/18386

    Obecnie działa Opolska Rada Działalności Pożytku Publicznego II kadencji,
    powołana Zarządzeniem nr OR-I.0050.663.2017 Prezydenta Miasta Opola z dnia
    09 października 2017 r. w sprawie powołania Opolskiej Rady Działalności
    Pożytku Publicznego na II kadencję.

    www:
    http://www.opole.pl/dzial/miasto/centrum-dialogu-obywatelskiego/rada-dzialal
    nosci-pozytku-publicznego/

    3. czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
    oświatowego),

    W mieście Opolu nie powołano Rady Oświatowej.

    4. czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
    konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
    jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
    jest dostępna ta uchwała,

    W mieście Opolu obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
    konsultacji z mieszkańcami.

    www: http://www.opole.pl/konsultacje-z-mieszkancami-uchwala/

    BIP:
    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/4979/18386/html
    preview

    5. informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
    latach 2014-2016,

    Rada Miasta Opola przyjęła następującą liczbę uchwał w poszczególnych
    latach:

    2014: 243 uchwały (211 uchwał w VI kadencji Rady + 32 uchwały w VII kadencji
    Rady)

    2015: 342 uchwały

    2016: 343 Uchwały

    6. informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
    poszczególnych latach 2014-2016,

    W mieście Opolu prowadzone są konsultacje z mieszkańcami.

    W 2014 odbyły się 3 konsultacje:

    W 2015 odbyły się 7 konsultacji:

    W 2016 odbyły się 2 konsultacje:

    7. czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
    samorządzie gminnym),

    W mieście Opolu utworzono Młodzieżową Radę Miasta.

    www: http://www.opole.pl/dzial/rada-miasta-opola/mlodziezowa-rada-miasta/

    BIP:
    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5051/18386/html
    preview;
    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/755/18386

    8. czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
    samorządzie gminnym),

    W mieście Opolu utworzono Radę Seniorów.

    www:
    http://www.opole.pl/dzial/miasto/dla-mieszkancow/senior-w-opolu/rada-senioro
    w-miasta-opola/

    BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5250/18386

    9. czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
    funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
    BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody
    na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie
    adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała
    o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

    W mieście Opolu działa 28 Jednostek Pomocniczych. Pod poniższym linkiem
    dostępny jest akt prawa miejscowego w sprawie zasad przyznawania środków
    budżetowych na realizację zadań jednostek pomocniczych Miasta Opola.

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5222/18386

    10. link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
    związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

    W mieście Opolu działa 28 Jednostek Pomocniczych. Poniżej znajdują się linki
    do regulacji.

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5305/18386

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5223/18386

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5222/18386

    http://baw.umo.lokalna/institution/18386/legalact/6662/18386

    http://baw.umo.lokalna/institution/18386/legalact/6658/18386

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5780/18386

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6277/18386

    11. czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
    rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
    sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
    mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www
    (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w
    sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

    Nie dotyczy. W mieście Opolu budżet obywatelski funkcjonuje w oparciu o
    zarządzenie Prezydenta miasta Opola.

    12. jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
    oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
    wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
    (partycypacyjny),

    W mieście Opolu budżet obywatelski funkcjonuje w oparciu o zarządzenie
    Prezydenta miasta Opola.

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5857/18386

    http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6069/18386

    http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego/

    http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego-miasta-opola-w-2015-rok
    u/

    http://www.opole.pl/dzial/miasto/centrum-dialogu-obywatelskiego/budzet-obywa
    telski-opola/;
    http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego-na-2018-rok/

    13. jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
    poszczególnych latach 2014-2016.

    2014: 2.000.000 zł.

    2015: 2.000.000 zł.

    2016: 2.500.000 zł.

    Informacje zgodnie z Państwa prośbą zostają udostępnione w formie
    elektronicznej na adres sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl
    <mailto:sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

    W przypadku pytań proszę o kontakt.

    Z poważaniem,

    Paweł Sadło

    Podinspektor

    Centrum Dialogu Obywatelskiego

    Referat ds. Organizacji Pozarządowych

    Urzędu Miasta Opola

    ul. Koraszewskiego 7-9

    45-011 Opole

    Tel. +48 77 44 61 569

    E-mail: <mailto:pawel.sadlo@um.opole.pl> pawel.sadlo@um.opole.pl

    <http://www.opole.pl/> www.opole.pl

    Urząd Miasta Opola

    Rynek-Ratusz

    45-015 Opole