Monitoring samorządy #423
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
|
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Treść
-
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez kamil.bregula
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres {{EMAIL}}
Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - ?==?utf-8?q?Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NOWA RUDA
To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres {{ email }}.
Uwaga: To potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.
-
odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NOWA RUDA
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, złożony
dnia 9 stycznia 2018 r. informujemy, co następuje:
ad. tiret 1 – nie;
ad. tiret 2 – nie;
ad. tiret 3 – nie powołano takowej rady, jednak w zakresie działania
Komisji Spraw Społecznych, będącej zgodnie ze Statutem Gminy Miejskiej
Nowa Ruda jedną z komisji stałych Rady Miejskiej w Nowej Rudzie,
znajdują się min. sprawy z zakresu edukacji; komisja ta opiniuje
wszelkie działania związane z funkcjonowaniem oświaty na terenie miasta;
ad. tiret 4 – tak; uchwała Nr 117/XIV/03 z dnia 10 grudnia 2003r. w
sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy
Miejskiej Nowa Ruda
http://www.nowaruda.biuletyn.net/archiwum/dokument.php-iddok=13758&idmp=5921&r=r.htm
ad. tiret 5 – w VI kadencji w 2014 roku podjęto 126 uchwał, a w VII
kadencji (trwającej) podjęto 267 uchwał w latach 2014-2016;
ad. tiret 6 – przeprowadzono 13 konsultacji;
ad. tiret 7 – tak; uchwała Nr 174/XXII/04 Rady Miejskiej w Nowej Rudzie
z dnia 30 czerwca 2004r. w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miejskiej
w Nowej Rudzie i nadania jej statutu
http://nowaruda.biuletyn.net/?bip=1&cid=25&bsc=N
ad. tiret 8 – tak; uchwała Nr 403/XLVIII/14 z dnia 7 maja 2014r. w
sprawie powołania oraz nadania Statutu Radzie Seniorów Miasta Nowa Ruda
http://nowaruda.biuletyn.net/?bip=1&cid=278&bsc=N
ad. tiret 9 – nie; w Gminie Miejskiej Nowa Ruda nie ma utworzonych sołectw;
ad. tiret 10 – nie dotyczy;
ad. tiret 11 - Rada Miejska w Nowej Rudzie zainicjowała funkcjonowanie
budżetu obywatelskiego Uchwałą Nr 386/XLI/17 z dnia 28 grudnia 2017 r. w
sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta
Nowa Ruda dotyczących realizacji projektu pod nazwą :”Budżet obywatelski
w Mieście Nowa Ruda w 2019 roku”;
http://nowaruda.biuletyn.net/?bip=2&cid=354&id=5234
ad. tiret 12 - nie ma innych form prawnych funkcjonowania budżetu
obywatelskiego w mieście Nowa Ruda;
ad. tiret 13 – w latach 2014-2016 nie obowiązywał budżet obywatelski.Skan pisma w załączeniu.
Z poważaniem--
Justyna Caban
Główny Specjalista
Biuro Obsługi Samorządu
Urząd Miasta Nowa Ruda
tel. 74/872 03 16