Monitoring samorządy $475
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
5 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
|
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez kamil.bregula
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres {{EMAIL}}
Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Przeczytane: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Krosno
To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<{{ email }}> o 2018-01-09 07:56To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2018-01-09 15:27 -
Fwd: odp. Sieć Obywatelska Watchdog Polska przez Krosno
OK.1431.8.2018.F
Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 WarszawaW nawiązaniu do Państwa wniosku z dnia 9 stycznia 2018 r. (e-mail) informuję, że zgodnie z art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1764) odpowiedź zostanie udzielona najpóźniej do dnia 28 lutego 2018 r. z uwagi na szeroki zakres wniosku oraz konieczność zebrania danych od Wydziałów Urzędu Miasta Krosna.
Paweł Mierzyński
Naczelnik
Wydziału Organizacyjnego,
Zarządzania Kadrami i Kontroli -
odp. dla Watchdog przez Krosno
OK.1431.8.2018.F
Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 WarszawaW nawiązaniu do Państwa wniosku z dnia 9 stycznia 2018 r. (e-mail) poniżej przedstawiam odpowiedzi na pytania zawarte we wniosku:
Odp. 1) W gminie obowiązuje uchwała nr XL/845/17 Rady Miasta Krosna z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej.
Link do uchwały:
http://www.bip.umkrosno.pl/?c=mdTresc-cmPokazTresc-376-17178Odp. 2) W Krośnie w roku 2010 na mocy Uchwały Rady Miasta Krosna nr LXVII/1136/10 z dnia 27 sierpnia 2010 r. utworzono Miejską Radę Działalności pożytku publicznego. Obecnie funkcjonuje 4 kadencja w/w Rady.
Odp. 3) W gminie nie została powołana rada oświatowa.
Odp.4) W Gminie Miasto Krosno obowiązuje Uchwała Nr LXI/1374/14 w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta Krosna. Uchwałą dostępna jest na stronie www.bip.umkrosno.pl – menu podmiotowe – zakładka prawo - Uchwały Rady Miasta Krosna VI kadencja (2010-2014) - Uchwały Rady Miasta Krosna podjęte na LXI sesji w dniu 29 sierpnia 2014 r.
Podaję link: http://www.bip.umkrosno.pl/?c=mdTresc-cmPokazTresc-273-10910Odp. 5) Liczba uchwał podjętych w latach 2014-2016 - łącznie 1168 uchwał
Rok 2014 – 432
Rok 2015 – 347
Rok 2016 - 389Odp. 6) Liczba przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016:
Rok 2014 – 4
Rok 2015 – 1
Rok 2016 – 3
Nie zostały tu uwzględnione konsultacje społeczne organizowane przez np. Zarząd Województwa Podkarpackiego.Odp.7) Młodzieżowa Rada Miasta Krosna została powołana Uchwałą XXIX/619/05 Rady Miasta Krosna z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miasta Krosna oraz nadania jej statutu.
Odp.8) W Krośnie w roku 2017 na mocy Uchwały Rady Miasta Krosna nr XL/841/17 z dnia 28 lutego 2017 utworzono Krośnieńską Radę Seniorów.
Odp.9) Nie wyodrębniono funduszu sołeckiego ponieważ fundusze sołeckie działają wyłącznie w gminach posiadających sołectwa. Gmina Miasto Krosno jest natomiast gminą miejską - jednocześnie miastem na prawach powiatu (tzw. powiat grodzki).
Odp.10) nie dotyczyOdp. 11, 12, 13) Budżet obywatelski, nazywany także partycypacyjnym
Budżet obywatelski, nazywany także partycypacyjnym czy, w Krośnie, „budżetem 50/50”, w obecnej formule jest realizowany w Krośnie po raz drugi. Wcześniej, przez dwa lata zadania były publikowane na platformie konsultacyjnej „dobre pomysły”, gdzie mogły być oceniane i komentowane przez internautów. Ze względu na fakt, że firma, która była dostawca usług (licencjodawcą platformy „dobre pomysły”) została zlikwidowana czy przestała rozwijać tą usługę, zadania, które są realizowane w formule 50 / 50 publikowane są na stronie krosno.pl, której administratorem jest Urząd Miasta Krosna.
W Krośnie przyjęto formę, która realizowana była już od dłuższego czasu (na podstawie statutów jednostek pomocniczych): to Jednostki pomocnicze miasta (dzielnice i osiedla) pośredniczą w formułowaniu zadań i decydują o tym, co w danej dzielnicy czy osiedlu powinno być zrealizowane. Nowością będąca odpowiedzią na zmieniające się standardy i na powszechność „budżetów obywatelskich” w innych samorządach , od czasu działania platformy „dobre pomysły”, były dodatkowe konsultacje społeczne w Internecie oraz otwarcie na uwagi i pomysły mieszkańców miasta.
Obecnie proces tworzenia budżetu partycypacyjnego wygląda następująco:
• zgłaszanie pomysłów przez Zarządy dzielnic i osiedli
• weryfikacja i ocena formalna – Urząd Miasta Krosna – Wydział Organizacyjny, Zarządzania Kadrami i Kontroli UMK i wydziały merytoryczne
• poinformowanie zarządów dzielnic i osiedli o wyniku weryfikacji
• publikacja pomysłów na stronie krosno.pl i informacja do mediów o uruchomieniu konsultacji za pośrednictwem formularza na stronie krosno.pl
• ocena zadań przez mieszkańców
• konsultacje ocenionych zadań (wraz z nowymi pomysłami dodanymi przez mieszkańców) z Zarządami Dzielnic i Osiedli - przekazanie uwag, które wpłyną do Zarządów
• przekazanie zadań skierowanych do realizacji do wydziału Budżetowo-Finansowego i wydziałów merytorycznych.Uwarunkowania formalne zadań zgłaszanych w ramach budżetu partycypacyjnego (50/50):
• Szacowany koszt pojedynczego zadania nie powinien przekraczać dwukrotności kwoty pozostającej do dyspozycji Dzielnicy/Osiedla – oznacza to, że zadania inwestycyjne (bo do nich stosuje się tą zasadę) finansowane są w połowie z budżetu „przynależnego” dzielnicy / osiedlu i w połowie z budżetu Miasta.
• Środki będące do dyspozycji stanowią sumę środków niewykorzystanych w 2017 roku oraz pulę środków przyznanych na 2018 rok.
• Zgłaszane zadania powinny obejmować: nazwę zadania, zakres rzeczowy, lokalizację zadania, szacowany koszt całkowity realizacji zadania
• Forma przekazania zadań: pisemnie w formie elektronicznej lub tradycyjnej „papierowej”
• Komórka koordynująca przyjmowanie zadań: Wydział Organizacyjny, Zarządzania Kadrami i Kontroli UMK
• Komórka odpowiedzialna za publikację zadań na stronie krosno.pl oraz za konsultacje społeczne: Wydział Promocji i Turystyki UMK
• Komórka odpowiedzialna za kwestie finansowe: Wydział Budżetowo-Finansowy
Zadania, zgłoszone przez dzielnice i osiedla w edycji budżetu 2017/18 są dostępne na stronie internetowej miasta:
http://www.krosno.pl/pl/dla-mieszkancow/budzet-obywatelski-5050/
W poprzedniej edycji (2016/2017) były to zadania bardzo zbliżone.
Kwoty:
2014 r. – 1 000 000 zł
2015 r. - 700 000 zł
2016 r. – 700 000 złz up. Prezydenta
Katarzyna Oberc
Zastępca Naczelnika
Wydziału Organizacyjnego, Zarządzania Kadrami i Kontroli
Urząd Miasta Krosna -
Przeczytane: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Krosno
To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<{{ email }}> o 2018-01-09 07:56To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2018-01-09 08:15