Instytucja: 

LIPSKO

 Monitoring: 

Monitoring samorządy

 Liczba listów: 

3

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Treść

  • Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez kamil.bregula

    Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:

    - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
    - czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
    - czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
    - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
    - informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
    - informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
    - czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
    - czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
    - czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
    - link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
    - czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
    - jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
    - jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres {{EMAIL}}

    Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 09.01.2018 roku przez LIPSKO

    W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji Publicznej
    poniżej udzielam odpowiedzi:

    Pytanie 1. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych
    kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
    inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku
    publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie
    adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,

    odpowiedź: według dokumentów w latach 2014 -2018 nie była podjęta taka
    uchwała.

    Pytanie 2 Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego
    (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
    wolontariacie),-

    odpowiedź: NIE - według posiadanych dokumentów

    Pytanie 3. Czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
    oświatowego), -

    odpowiedź: NIE - według posiadanych dokumentów

    Pytanie 4. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu
    przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o
    samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony
    www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała

    odpowiedź: TAK - Uchwała Nr XXIV/197/2012 Rady Miejskiej w Lipsku z dnia
    26 listopada 2012 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania
    konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta i Gminy Lipsko (Dz. Urz.
    Woj. Maz. z 2012 r. poz. 8458 -  data publikacji : 4 grudnia 2012 r.

    Pytanie 5. Informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w
    poszczególnych latach 2014-2016,

    Odpowiedź:-ogółem  podjęto 247 uchwał: wyszczególnienie:*2014 - 16; 2015
    -134; 2016 - 97*

    Pytanie 6.informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z
    mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,

    odpowiedź: rok 2014 - 0, rok 2015 - 2, rok 2016 - 2

    Pytanie 7. Czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
    samorządzie gminnym)

    odpowiedź: TAK - Uchwała Nr XIX/98/2008 Rady Miejskiej w Lipsku z dnia
    28 stycznia 2008 r. w sprawie powołania i funkcjonowania młodzieżowej
    Rady MiastaLipska;

    Pytanie 8. Czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
    samorządzie gminnym)

    Odpowiedź: NIE

    Pytanie 9. Czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1
    ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu
    strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
    wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego;

    odpowiedź: Uchwała Nr VII/35/2015 Rady Miejskiej w Lipsku z dnia 23
    marca 2015 r. w sprawie funduszu sołeckiego i Uchwała Nr VIII/46/2015
    Rady Miejskiej w Lipsku z dnia 3 kwietnia 2015 r. zmieniająca uchwałę Nr
    VII/35/2015 z dnia 23 marca 2015 r.

    Pytanie 10. link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego,
    wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

    odpowiedź: wszystkie zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Lipsko
    przesyłamy w formie skanów w załączeniu niniejszej odpowiedzi.( 3
    załączniki)

    Pytanie 11. czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny)
    - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
    sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
    mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony
    www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie
    (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

    odpowiedź: W mieście i Gminie Lipsko nie funkcjonuje budżet obywatelski

    Pytanie 12. jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski
    (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę
    konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie
    realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),

    odpowiedź: W mieście i Gminie Lipsko nie funkcjonuje budżet obywatelski

    Pytanie 13. Jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
    poszczególnych latach 2014-2016.

    odpowiedź: W mieście i Gminie Lipsko nie funkcjonuje budżet obywatelski

    --
    Z Poważaniem,
    Sekretarz Miasta i Gminy Lipsko
    Artur Dygas
    tel.: (48) 37 84 123

    Załączniki

    • FS_zarzadzenie_burmistrza_45_2016.pdf
    • FS_Zarzadzenie_Burmistrza_76_2015.pdf
    • FS_zarzadzenie_burmistrza_121_2017.pdf
  • Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - ?==?utf-8?q?Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez LIPSKO

    To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres {{ email }}.

    Uwaga: To potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

    Załączniki

    • MDNPart3_3y5ejf2.txt