- Odstrzał redukcyjny
- Odstrzał redukcyjny #307
Odstrzał redukcyjny #307
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Informacja publiczna dot. wydania decyzji o odstrzale redukcyjnym zwierzyny przez Starostwo Powiatowe w Żyrardowie
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z Starostwo Powiatowe w Żyrardowie i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- image001_2UlfRzk.png
- informacja_publiczna_OR.1431.112.2025_p._K._Wychowałek.pdf
- Decyzja_odstrzał_redukcyjny.pdf
- informacja_od_PZŁ.pdf
- pismo_do_PZŁ_z_07.05.pdf
- pismo_do_PZŁ_z_12.06.pdf
- uzgodnienie_projektu_decyzji_PZŁ.pdf
M STAROSTA POWIATU ŻYRARDOWSKIEGO
A :
U ul. Bolesława Limanowskiego 45, 96-300 Żyrardów
Ę starostaQ©powiat-zyrardowski.pl | tel. sekretariatu: 46 856 61 22
OR.1431.112.2025 Żyrardów, dnia 03 października 2025 r.
Pan Krzysztof Wychowałek
Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”
ul. Zielona 27
96-602 Łódź
e-mail: sprawa-104673©pokot.pl
W odpowiedzi na Pana wniosek z dnia 30 września 2025 r. o udostępnienie informacji
publicznej na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz. U. z 2022 r. poz. 902) uprzejmie informuję, iż w latach 2020 — 2024 Starosta Powiatu
Żyrardowskiego nie wydawał decyzji o odstrzale redukcyjnym na podstawie art. 45 ust. 3
Prawa łowieckiego. W 2025 r. po uzgodnieniu z Polskim Związkiem Łowieckim wydano jedną
decyzję odmawiającą odstrzału redukcyjnego zwierzyny.
Signa Not
Veri
Doktmient
podpisa Z
Monika
Rogowi -Lasota
Data: zd 0.03
11:20:22 CEST
Załącznik: decyzja znak: OŚ.6150.9.2025.MI wraz z uzgodnieniem z PZŁ
Otrzymują:
1. Adresat;
2. Afa.1
Żyrardów, 30.06.2025 r.
STAROSTA
POWIATU ŻYRARDOWSKIEGO
ul. Limanowskiego 45, 96-300 Żyrardów
OŚ.6150.9.2025.MI
D E C Y Z J A
Na podstawie art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz.
U. z 2025 r. poz. 539) i art. 104 i 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 10.03.2025 r.,
znak: RGOS.6150.2.2025.MN Gminy Radziejowice reprezentowanej przez Wójta Gminy
Radziejowice, uzupełnionego pismem z dnia 17.04.2025 r. (data wpływu do tut. organu:
18.04.2025 r.) w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie odstrzału redukcyjnego lub
odłowu z uśmierceniem dzików, w przypadku szczególnego zagrożenia w prawidłowym
funkcjonowaniu obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej w obwodach kół łowieckich
Dzik, Rogacz oraz Lis, działających na terenie gminy Radziejowice
orzekam
odmówić Gminie Radziejowice reprezentowanej przez Wójta Gminy Radziejowice wydania
decyzji na podstawie art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie
w zakresie odstrzału redukcyjnego lub odłowu z uśmierceniem dzików z terenów gminy
Radziejowice
Uzasadnienie
Gmina Radziejowice reprezentowana przez Wójta Gminy Radziejowice zwróciła się
z wnioskiem z dnia 10.03.2025 r., znak: RGOS.6150.2.2025.MN do Starosty Powiatu
Żyrardowskiego „o wydanie decyzji o odłowie lub odstrzale wraz z uśmierceniem dzików
w obwodach kół łowieckich Dzik, Rogacz oraz Lis, działających na terenie Gminy Radziejowice”
Wniosek uzasadniono tym, że „dziki niszczą ogrodzenia, uprawy i coraz częściej stają się
zagrożeniem dla ludzi.(…) Występowanie dużej liczebności dzików oraz przenoszenie się ze
swojego naturalnego środowiska do obiektów użyteczności publicznej na ulice, chodniki,
place zabaw, tereny wokół szkół, budynków handlowych, parków, gospodarstw rolnych, które
stanowią własność prywatną, spowodowały szczególne szkody w płodach rolnych oraz
wpłynęły przy tym na zakłócanie ich prawidłowego funkcjonowania.” Do wniosku Gmina
załączyła korespondencję rolników skierowaną do Wójta, przedstawiającą problem szkód
łowieckich na terenie ich nieruchomości wraz z prośbą o wystąpienie o odstrzał redukcyjny
dzików.
Ze względu na fakt, iż ze złożonego wniosku nie wynikało wprost, iż w przedmiotowej
sprawie zachodzą przesłanki wydania decyzji z art. 45 ust. 3 ustawy Prawo łowieckie,
w zakresie „szczególnego zagrożenia w prawidłowym funkcjonowaniu obiektów użyteczności
publicznej” przez dziki stąd Starosta, na podstawie art. 50 § 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r.
Kodeks postępowania administracyjnego pismem z dnia 09.04.2025 r. wezwał Wójta Gminy
Radziejowice do złożenia wyjaśnień i doprecyzowania liczby dzików oraz w jakim okresie czasu
się pojawiają, czy przebywanie zwierząt ma charakter incydentalny, czy też ma charakter stały
i czy istotne w sprawie zachodzi wskazane w ustawie „szczególne zagrożenie” i czym ono się
2
charakteryzuje w kwestii wymienionych obiektów. Ze względu na konieczność wyjaśnienia
podanych kwestii oraz konieczności przeprowadzenia właściwej procedury postępowania
administracyjnego, przedłużono termin załatwienia sprawy.
Wójt Gminy Radziejowice w odpowiedzi z dnia 17.04.2025 r. informuje Starostę w jakiej
liczbie dokonano odstrzału w 2024 r. a nie podaje liczby osobników do odstrzału o jaki
wnioskuje. Pisze: „ zwierzęta przebywają na terenie całej Gminy w szczególności na obszarze
miejscowości Adamów Wieś, Adamów Parcel, Kamiona i Krze Duże, Słabomierz, Nowe Budy.”
Wójt wskazuje tutaj ogólne przebywanie dzików. Dalej pisze „dziki przebywają przy obiektach
użyteczności publicznej tj. przy Szkole Podstawowej w Radziejowicach przy ul. Kubickiego wraz
z przyległym boiskiem szkolnym, Cmentarzu Parafialnym w Radziejowicach, stacji uzdatniania
wody w miejscowości Krze Duże, Muzeum Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich
w Kuklówce Radziejowickiej,(…) Znajdują się również w gospodarstwach rolnych(…).” Dla
potwierdzenia załącza fotografię opisaną jako działka 17/14 (obecnie podzielona na dz. o nr
ewid. 17/15, 17/16, 17/17 i 17/18 wg ewidencji gruntów w tut. Starostwie) w miejscowości
Krze Duże, która jest działką rolną, nie wyłączoną z obwodu łowieckiego i działalności kół
łowieckich. Są to tereny płaskie, otwarte i dostępne z każdej strony. Stanowią własność
prywatną. Ponadto Wójt pisze, iż dziki „pojawiają się przy obiektach użyteczności publicznej”.
Nie jest jednak doprecyzowane czy są widywane sporadycznie czy stale przebywają w pobliżu
podanych obiektów, czy wchodzą na ich teren. Nie wiemy czy pojawiają się regularnie
i przebywają tam permanentnie nie opuszczając tych miejsc i jaki był czas przebywania tych
zwierząt. Należy zaznaczyć, że nawet stała regularna obecność dzików na danym terenie nie
musi oznaczać szczególnego zagrożenia dla funkcjonowania danego obiektu.
Starosta Powiatu Żyrardowskiego dnia 07.05.2025 r. zwrócił się do Polskiego Związku
Łowieckiego Zarządu Okręgowego w Skierniewicach o wyrażenie opinii czy wykonanie
odstrzału redukcyjnego na terenach objętych obwodami łowieckimi 424 i 413, jest wskazane,
mimo działających na tym obszarze dwóch kół łowieckich. Ustalono, że projekt decyzji zostanie
przesłany do uzgodnienia w celu uzyskania porozumienia z PZŁ.
Łowczy Okręgowy Polskiego Związku Łowieckiego w Skierniewicach pismem z dnia
3.06.2025 r., znak L.dz. 423/O/2025 nie wyraził zgody na odstrzał redukcyjny, o który zwrócił
się Wójt Gminy Radziejowice. „Obydwaj dzierżawcy pozyskują rekordową liczbę dzików
w powiecie żyrardowskim, co potwierdza również statystyka prowadzona przez PIW.
W związku z ASF odstrzał dzików jest nie limitowany oraz na ten gatunek zdjęty jest okres
ochronny, co znaczy, że jest on pozyskiwany przez cały rok.”
Z dokumentacji wynika, że dziki bytują na terenie obwodów łowieckich, gdzie
prawidłową gospodarkę łowiecką ma prowadzić właściwe koło łowieckie. Wydana decyzja na
podstawie art. 45 ust. 3 ustawy Prawo łowieckie nie powinna i nie może w żaden sposób
zastępować właściwej działalności koła łowieckiego, w zakresie pozyskania zwierzyny we
właściwej ilości. Decyzja ta nie może również w jakikolwiek sposób wyręczać działalności koła
łowieckiego, którego działalność determinuje wykonanie rocznego planu łowieckiego
w ramach czasowych od dnia 1 kwietnia danego roku do 31 marca roku następnego. Skoro
zatem roczny plan łowiecki dla obwodu uwzględnia minimalną liczbę dzików zaplanowaną do
pozyskania przez koło łowieckie i nie zakłada maksymalnej ilości dzików do pozyskania, oznacza
3
to, że koło może w danym obwodzie łowieckim w bieżącym roku pozyskać więcej dzików, tak
jak miało to miejsce w poprzednich latach. Kwestia pozyskania większej ilości dzików jest
uzależniona od współpracy Gminy i rolników z kołami łowieckimi.
W myśl art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie
„w przypadku szczególnego zagrożenia w prawidłowym funkcjonowaniu obiektów
produkcyjnych i użyteczności publicznej przez zwierzynę, starosta, w porozumieniu z Polskim
Związkiem Łowieckim, może wydać decyzję o odłowie, odłowie wraz z uśmierceniem lub
odstrzale redukcyjnym zwierzyny”. Treść tego przepisu jednoznacznie stanowi, że może mieć
on jedynie zastosowanie gdy dojdzie do „szczególnego zagrożenia w prawidłowym
funkcjonowaniu obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej”. Oznacza to, że
przesłankami wydania decyzji o odłowie lub odstrzale jest zaistnienie szczególnego zagrożenia
spowodowanego przez zwierzę, które to zagrożenie utrudnia bądź uniemożliwia prawidłowe
funkcjonowanie obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej. Potoczne znaczenie
obiektu produkcyjnego to obiekt przeznaczony do wytwarzania i wyposażony w urządzenia
produkcyjne,
albo
przedsiębiorstwo
produkujące,
zatrudniające
określoną
liczbę
pracowników, wykonujące określone zadania w różnych gałęziach, jak również obiekty
prowadzenia działalności rolniczej i wysokotowarowe gospodarstwa rolne (w tym np. kurniki,
chlewnie, magazyny dla pasz). Poprzez obiekt użyteczności publicznej należy rozumieć
budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości,
kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki
zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym
usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów
w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz
inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji. Za budynek użyteczności
publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny. W niniejszym postępowaniu
ustalono, iż dziki nie stanowią „szczególnego” zagrożenia dla obiektów użyteczności publicznej
znajdujących się na terenie gminy Radziejowice. „Pojawianie się” dzików, a nie ich stałe
przebywanie i notoryczne powracanie w dane miejsce potwierdzone np. przez mieszkańców,
nie jest wystarczającym uzasadnieniem do wydania decyzji. Bezspornym jest to, że dzikie
zwierzęta migrując (przemieszczając się) trafiają do miejsc zamieszkałych przez ludzi, jednak
same znajdują się w niebezpieczeństwie. Należy prowadzić zarówno przemyślane działania
mogące uratować życie takiego zwierzęcia, jak i wszelkie działania mające chronić przed
niebezpieczeństwem zdrowie i życie ludzi.
Z załączonej do wniosku dokumentacji fotograficznej oraz uzasadnienia nie wynika, aby
szkody w uprawie siana, ziemniaków czy kukurydzy miały wpływ na funkcjonowanie obiektów
produkcyjnych. Zniszczenia dotyczą upraw rolnych. Wyrządzenie szkód przez dziki w uprawach
rolnych nie jest równoznaczne ze szczególnym zagrożeniem w funkcjonowaniu obiektów
produkcyjnych i użyteczności publicznej. Pojęcie szczególnego zagrożenia należy odróżnić od
zagrożenia typowego, charakteryzującego się względną regularnością występowania
niekorzystnych zdarzeń, o typowej skali.
4
Należy pokreślić, że decyzja zezwalająca rozwiązywałaby problem w sposób doraźny.
Tylko działania podjęte w dłuższej perspektywie mogą pomóc w rozwiązaniu problemu np.:
stosowanie odpowiednich sankcji wobec osób dokarmiających dziki na terenie zabudowanym,
edukacja mieszkańców, współpraca z kołami łowieckimi w celu zwiększenia odstrzału dzików,
a także utrzymywanie i w miarę możliwości, odtwarzanie korytarzy ekologicznych,
umożliwiających naturalne migracje zwierzyny. Ponadto należy zwrócić uwagę na roczne plany
łowieckie sporządzone przez dzierżawców obwodów łowieckich, opiniowane przez wójtów,
którzy mogą mieć wpływ na planowaną wielkość pozyskania m. in. dzików, biorąc pod uwagę
ewentualny wzrost populacji w danym regionie i mając informacje o rozmiarze szkód na
terenie danej gminy.
W dniu 12.06.2025 r. Starosta Powiatu Żyrardowskiego przesłał projekt niniejszej
decyzji do Polskiego Związku Łowieckiego Zarządu Okręgowego w Skierniewicach w celu
uzgodnienia. W dniu 16.06.2025 r. do tut. Starostwa wpłynęło pismo Polskiego Związku
Łowieckiego z dnia 13.06.2025 r. znak: L.dz.573/O/2025 w którym PZŁ uznał projekt decyzji
jako uzgodniony.
Starosta Powiatu Żyrardowskiego powołując się na zapisy art. 10 § 1 ustawy z dnia 14
czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 572)
poinformował, że strony biorące udział w postępowaniu mają prawo przed wydaniem decyzji
do zapoznania się z materiałami i dokumentami zgromadzonymi w toku postępowania oraz
zgłoszenia Staroście Powiatu Żyrardowskiego ewentualnych uwag i wniosków. Wnioskodawca
w wyznaczonym terminie nie wniósł uwag i zastrzeżeń do prowadzonego postępowania.
Biorąc powyższe pod uwagę i kierując się obowiązującym prawem organ nie
przychylił się do prośby Wnioskodawcy, wydając odmowę na wydanie zezwolenia na
podstawie art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie w zakresie
odstrzału redukcyjnego lub odłowu z uśmierceniem w porozumieniu z PZŁ i orzeczono jak
w sentencji.
Od decyzji niniejszej służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Starosty Powiatu Żyrardowskiego
w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (art. 129 §1 i §2 K.p.a.)
Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu
do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania stron wobec
organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi
administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez
ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Zwolniono z opłaty skarbowej stosownie do art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada
2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2023 r. poz. 2111 z późn. zm.).
Otrzymują:
1.Wójt Gminy Radziejowice, ul. Kubickiego 10, 96-325 Radziejowice,
2.A/a.
Do wiadomości:
1. Polski Związek Łowiecki Zarząd Okręgowy w Skierniewicach
Dokument podpisany
przez Monika
Rogowiecka-Lasota
Data: 2025.06.30
13:08:48 CEST
Signature Not Verified( Jn.
08, 81s0. ©. Aoaś M
pz USA
1 e e ©
Polski Związek Łowiecki
Zarząd Okręgowy w Skierniewicach
Skierniewice, dnia 3 czerwca 2025r.
L.dz. 423/0/2025
Starostwo Powiatowe w Żyrardowie | '
w Ka
| K 06, 2025 | Starostwo Powiatowe
|: m 15 Qi< w Żyrardowie
Podpis: .... 86 Hai
Szanowny Panie Starosto,
odpowiadając na pismo z dnia 7 maja 2025r. Znak: 0S.6150.11.2025.MI, informuję, że nie
wyrażam zgody na odstrzał redukcyjny, o który zwrócił się Wójt Gminy Radziejowice.
Zgodnie z podpisaną umowa dzierżawy obwody 424 i 413 dzierżawione są przez dwa
koła: KŁ „Lis” oraz KŁ „Rogacz”. Obydwaj dzierżawcy pozyskują rekordową liczbę
dzików w powiecie żyrardowskim, co potwierdza również statystyka prowadzona przez
PIW. W związku z ASF odstrzał dzików jest nie limitowany oraz na ten gatunek zdjęty jest
okres ochronny, co znaczy, że jest on pozyskiwany przez cały rok.
Mając ogromny szacunek dla władz samorządowych i chcąc z nimi zawsze
współpracować dla dobra ogólnego pragnę zwrócić uwagę, że nas myśliwych ogranicza
obowiązujące prawo jeżeli chodzi o pozyskiwanie zwierzyny np. odległość strzału od
zabudowań mieszkalnych minimum 150 metrów. Mając na uwadze intensywną urbanizację
Gminy Radziejowice problem będzie narastał.
Pozwolę sobie zasugerować postawienie odłowni w miejscach gdzie dziki stwarzają
problem, a gdzie myśliwi nie mogą, ze względu na ograniczenia prawne, ich odstrzelić.
ŁOWCZY OKRĘGOWY
Za kręgowego ©
Polskiego Źwińzku Łowieckiego
w Śkikmiewicach
JecekjKucharski
/
/
ul. św. Stanisława 10a 96-100 Skierniewice tel./fax. /046/ 833 46 10 „skierniewice.pzlow.pl
Konto Bankowe: PKO BP SA Skierniewice 64 1020 4580 0000 1902 0150 3747bij z | STAROSTA POWIATU ŻYRARDOWSKIEGO
U >
| sh ul. Bolesława Limanowskiego 45, 96-300 Żyrardów
o starostaQ©powiat-zyrardowski.pl | tel. sekretariatu: 46 856 61 22
0.6150, 5.2025.MI Żyrardów, dnia 07 maja 2025 r.
Polski Związek Łowiecki
„ Zarząd Okręgowy w Skierniewicach
ul. św. Stanisława 10A
96-100 Skierniewice
W związku ze złożonym wnioskiem Wójta Gminy Radziejowice z dnia 10.03.2025 r.
znak: RGOS.6150.2.2025.MN, uzupełnionym pismem z dnia 17.04.2025 r., w sprawie wydania
decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym dzików na terenie gminy Radziejowice, Starosta
Powiatu Żyrardowskiego zwraca się z prośbą o wyrażenie opinii czy wykonanie odstrzału
redukcyjnego na terenach objętych obwodami łowieckimi 424 i 413, jest wskazane, mimo
działających na tym obszarze dwóch kół łowieckich. Czy po przeprowadzonej corocznej
inwentaryzacji stanu lasów, w stosunku do poprzednich lat, znacząco zwiększyła się populacja
dzika w obwodach łowieckich 424 i 413. Jeśli tak to jakie czynności na bieżący rok zostały
podjęte w celu zwiększenia rocznych planów.
Prosimy o zajęcie stanowiska niezwłocznie, abyśmy mogli podjąć dalsze działania
w celu przygotowania projektu decyzji i przesłania Państwu do uzgodnienia.
Podpis jest
Załączniki: prawidłowy
= wniosek z dnia 10.03.2025 r. Dokument P any
- uzupełninie wniosku z dnia 17.04.2025 r. przęgdnytonj
Ro asota
Data: 5.07
12:36:4 MZ EST
Otrzymują:
1. Adresat,
2. Afa.
Do wiadomości:
1. Wójt Gminy Radziejowice
Sprawę prowadzi:
Monika Iwan — Inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
tel. 46 856 61 29, e-mail: wosirQ powiat-zyrardowski.plbi = STAROSTA POWIATU ŻYRARDOWSKIEGO
Ż .
| W ul. Bolesława Limanowskiego 45, 96-300 Żyrardów
Ę Ę starostaQ©powiat-zyrardowski.pl | tel. sekretariatu: 46 856 61 22
OŚ.6150.9.2025.MI Żyrardów, dnia 12 czerwca 2025 r.
Polski Związek Łowiecki
Zarząd Okręgowy w Skierniewicach
„ul. św. Stanisława 10A
96-100 Skierniewice
Starosta Powiatu Żyrardowskiego zwraca się z prośbą o uzgodnienie projektu decyzji
znak: OŚ.6150.9.2025.MI w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie odstrzału
redukcyjnego lub odłowu z uśmierceniem dzików, w przypadku szczególnego zagrożenia
w prawidłowym funkcjonowaniu obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej
w obwodach kół łowieckich Dzik, Rogacz oraz Lis, działających na terenie gminy Radziejowice
na podstawie art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995 r. - Prawo łowieckie (t.j. Dz. U.
z 2025 r. poz. 539) „W przypadku szczególnego zagrożenia w prawidłowym funkcjonowaniu
obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej przez zwierzynę, starosta, w porozumieniu
z Polskim Związkiem Łowieckim, może wydać decyzję o odłowie, odłowie wraz z uśmierceniem
lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny.”
Z UPASĄĄROSTY,
WY
Załącznik: Projekt decyzji znak: OŚ.6150.9.2025.MI. Monika Rogotbsćcka-Lijsott
Dyrektor Wydziału Ochrpny
Srodowiska i |
Otrzymują:
| 1. Adresat;
(2 A/fa.
Sprawę prowadzi:
Monika Iwan — Inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
tel. 46 856 61 29, e-mail: wosirQ©powiat-zyrardowski.plPIE „pe
na
O . PE "ATO-e e
Polski Związek Łowiecki
Zarząd Okręgowy w Skierniewicach
Skierniewieeę dnia, 03 czerwca 2025FRardowie
WPŁYNĘŁO DNIA
L.dz. 573/0/2025 | 16.-06. 2025
LIdZ. 1122242122 KL). M Ru. ORAL odp p oppona
POdPISZ 2... oeea rana aaaooaowaaaoaaawzadanacchzco
Starostwo Powiatowe
w Żyrardowie
Szanowny Panie Starosto,
odpowiadając na pismo z dnia 12 czerwca 2025r. Znak: OŚ.6150.9.2025.MI,
informuję, że przesłany do uzgodnienia projekt decyzji znak: OŚ.6150.9.2025.MI w
sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie odstrzału redukcyjnego lub odłowu z
uśmierceniem dzików uznaję jako uzgodniony.
ŁOWC o
Zarzęcj! DHręgowego 4
Polskiego Ferm;
w Ef rjiewicach w
Jacek kucharski -
)
ul. św. Stanisława 10a 96-100 Skierniewice tel. /046/ 833 46 10 www.skierniewice.pziow.pl
Konto Bankowe: PKO BP SA Skierniewice 64 1020 4580 0000 1902 0150 3747