- Perły Samorządu 2021
- Perły Samorządu 2021 #14
Perły Samorządu 2021 #14
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
NIEWYSŁANY |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o informację publiczną przez AgnieszkaZdanowicz
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska, na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
- ankiety zgłoszeniowej, którą przesłał Państwa urząd do konkursu Perły Samorządu 2021 organizowanego przez Dziennik Gazeta Prawna.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej (np. skan) na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Fwd: PD: wniosek o informację publiczną - Perły Samorządu przez Gdańsk
Załączniki
- stopka_MB_ost_74b342e1-15b6-4143-889a-5f8be3db6ce3.png
- odpowiedz_na_wniosek_591_2021.pdf
- ankieta_Perły_Samorzadu_2021.pdf
- klauzula_RODO.pdf
MUZEUM BURSZTYNU
OTWARCIE
W WIELKIM MŁYNIE
GDAŃSK _ taro2021Urząd Miejski w Gdańsku
Wydział Polityki Gospodarczej
WPG-1.1431.5.2021 Gdańsk, 14.07.2021 r.
ID: 2965269
Sz. P.
Marzena Błaszczyk,
Katarzyna Batko-Tołuć,
Szymon Osowski -
członkowie Zarządu Sieci
Obywatelskiej Watchdog
Polska
Dotyczy: wniosek o informację publiczną nr 591/2021
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
w załączeniu przekazuję ankietę zgłoszeniową do rankingu Perły Samorządu 2021
organizowanego przez Dziennik Gazeta Prawna. Odpowiedzi Gminy Miasta Gdańska
na pytania zawarte w formularzu są zaznaczone szarym kolorem, zostały one
wprowadzone za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego online w czasie
wyznaczonym przez organizatora do wzięcia udziału w rankingu.
Z wyrazami szacunku
Iwona Bierut
Dyrektor Wydziału Polityki Gospodarczej
/podpisano elektronicznym podpisem
kwalifikowanym/
Załączniki do pisma:
Załącznik nr 1. Ankieta rankingu Perły Samorządu 2021
ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk www.gdansk.pl
tel. 58 323 64 65, wpgQgdansk.gda.pl
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
2965269.5991765.7828755
Nazwa dokumentu
odpowiedź na wniosek nr 591_2021.pdf
Tytuł dokumentu
odpowiedź na wniosek nr 591_2021
Sygnatura dokumentu
WPG-I.1431.5.2021
Data dokumentu
2021-07-14
Skrót dokumentu
8E8410119E4A29B1E340D32ECCA6CB66DD498A8D
Wersja dokumentu
1.1
Data podpisu
2021-07-14 12:17:36
Podpisane przez
Iwona Bożena Bierut Dyrektor Wydziału
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.102.6.6.8102
Data wydruku: 2021-07-14
Autor wydruku: Tanaś Karolina w zastępstwie za WPG Sekretariat (Inspektor)Załącznik nr 1
do pisma o sygn. WPG-I.1431.5.2021
Niniejsza ankieta zawiera zestaw pytań przygotowanych przez Dziennik Gazeta Prawna - organizatora
rankingu Perły Samorządu (edycja 2021) oraz zaznaczone kolorem szarym pola, które stanowiły odpowiedź
Gminy Miasta Gdańska na poszczególne pytania w ankiecie i zostały wprowadzone za pośrednictwem
formularza w wersji online w terminie wyznaczonym przez organizatora do wzięcia udziału w rankingu.
Ankieta rankingu Perły Samorządu 2021
1. Proszę podać adres e-mail
umgQgdansk.gda.pl
2.1. Nazwa JST
Gmina Miasta Gdańska
3. 2. Imię i nazwisko Włodarza
Aleksandra Dulkiewicz
4. 3. Imię i nazwisko osoby kontaktowej ws. ankiety
Jacek Zabłotny
5. 4. Stanowisko osoby kontaktowej ws. ankiety
Inspektor
6. 5. Telefon osoby kontaktowej ws. ankiety
Numer telefonu proszę podać w jednym ciągu liczb (bez znaku spacji)
583236503
7. 6. Proszę podać adres e-mail osoby wyznaczonej do kontaktu w sprawie ankiety Jeżeli inny niż
podany wyżej
jacek.zablotnyQgdansk.gda.pl
METRYCZKA
8. 1. Proszę zaznaczyć kategorię, która Państwa dotyczy
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
C] Gmina do5 tys. mieszkańców (zarówno wiejska, wiejsko-miejska, miejska)
CJ Gmina wiejska powyżej 5 tys. mieszkańców
CJ Gmina wiejsko-miejska powyżej 5 tys. mieszkańców
Strona 1z31
CJ Gmina miejska do 100 tys. mieszkańców
CJ Gmina miejska powyżej 100 tys. mieszkańców
9.2. Proszę wskazać, w którym rankingu pragną Państwo wziąć udział
LJ Najlepsza gmina
LJ Najlepsza gmina i najlepszy włodarz
10.3. Proszę podać wielkość budżetu gminy w 2019 r. Pytanie o dochody gminy. Proszę podać kwotę
w pełnych złotych (z dokładnością do 1 zł)
3623047449
11.4. Proszę podać wielkość budżetu gminy w 2020 r. Pytanie o dochody gminy. Proszę podać kwotę
w pełnych złotych (z dokładnością do 1 zł)
3929266825
12.5. Proszę podać liczbę mieszkańców gminy (stan na 31.12.2019)
470907
13.6. Proszę podać liczbę mieszkańców gminy (stan na 31.12.2020)
471525
(stan na 30.06.2020)
14.7. Proszę podać liczbę szkół i placówek, dla których gmina pełni rolę organu prowadzącego
165
15.8. Proszę podać liczbę uczniów w szkołach i placówkach prowadzonych przez gminę
56377
KATEGORIA: NAJLEPSZY WŁODARZ
Włodarz — reprezentant gminy i jej mieszkańców
16. 1. Czy w 2020 r. wójt/burmistrz/prezydent reprezentował gminę w organach zarządczych lub
doradczych następujących gremiów skupiających samorządy:
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
W a. Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego
CJ b. Związek Polskich Samorządów
Ce Ogólnopolskie Porozumienie Organizacji Samorządowych
Ca. Związek Gmin Wiejskich RP
Strona 2 z 31
agogjogu
©
©
e. Unia Miasteczek Polskich
f. Związek Miast Polskich
g. Unia Metropolii Polskich
h. Stowarzyszenia samorządów na poziomie regionalnym (np. Podkarpackie
Stowarzyszenie Samorządów Terytorialnych, Związek Gmin Warmińsko-Mazurskich,
Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Wielkopolski). Proszę wskazać jakie.:
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot
i. Regionalne związki gmin (np. Związek Gmin Regionu Płockiego, Związek Miast i Gmin
Morskich, Związek Gmin Jurajskich, Związek Miast i Gmin Nadnoteckich itp.) Proszę
wskazać jakie.:
Stowarzyszenie Gmin Rzeczypospolitej Polskiej Euroregion Bałtyk
j. Gmina jest członkiem organizacji zrzeszających samorządy, ale włodarz nie reprezentuje
gminy w organach zarządczych ani doradczych żadnej z nich.
k. Gmina nie jest członkiem organizacji zrzeszających samorządy.
17. 2. Czy w 2020 r. wójt/burmistrz/prezydent reprezentował gminę w następujących
międzynarodowych inicjatywach samorządowych
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
OOO0OZOGOGOUCGZUZ
im
a. Kongres Władz Lokalnych i Regionalnych Europy (CLRAE) w Izbie Władz Lokalnych
b. Rada Gmin i Regionów Europy
c. Europejski Komitet Regionów
d. Eurocities
e. Stowarzyszenie Gmin Wiejskich Unii Europejskiej
f. Międzynarodowe Stowarzyszenie Miast Orędowników Pokoju
g. Stowarzyszenie Miast Laureatów Nagrody Europy
h. Organizacja Miast Światowego Dziedzictwa OWHC
i. Inne - proszę podać nazwę tych organizacji:
1. European Network of Science Centres And Museums (ECSITE);
2. Europejskie Forum Na Rzecz Bezpieczeństwa w Miastach/European Forum For Urban
Security (EFUS);
3. Międzynarodowy Związek Hanzy;
4. Związek Miast Bałtyckich/Union of the Baltic Cities (UBC);
5. Światowa Rada Bursztynu
j. Gmina nie jest członkiem żadnej międzynarodowej inicjatywy samorządowej.
18. 3. Jak często kierowana przez włodarza gmina brała w 2020 r. udział w formalnych konsultacjach np.
na temat ważnych inwestycji, czy planów związanych z regionem, organizowanych przez samorząd
województwa (administrację regionalną) lub instytucje administracji rządowej?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
im
a. sporadycznie, rzadziej niż raz na pół roku
Strona 3 z 31
0
0
©
b. regularnie, co najmniej raz na kwartał
c. regularnie, co najmniej raz na miesiąc i aktywnie, przekazując im informacje o swoich
priorytetach
d. gmina nie brała udziału w formalnych konsultacjach organizowanych przez samorząd
województwa lub instytucje administracji rządowej.
19. 4. Jaki procent wszystkich procedowanych (wprowadzonych do porządku obrad) uchwał Rady
Miasta/Gminy w 2020 r. stanowiły uchwały wprowadzone pod obrady organu na wniosek włodarza?
Prosimy podać liczbę bez znaku procenta (%). Miejsce dziesiętne należy oddzielić kropką *
79.0
Włodarz — zarządzający urzędem i prowadzący politykę gminy
20.1. Proszę wskazać, które z poniższych działań, mających na celu przyciągnięcie inwestorów, zostały
podjęte przez włodarza w 2020 r.:
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
0 OUDŻ
(m
a. Organizacja wydarzeń gospodarczych/branżowych (w tym online)
b. Spotkania bezpośrednie z inwestorami krajowymi i zagranicznymi (online)
c. Utworzenie lub aktualizacja przewodnika inwestora z opisami procedur, instrumentów
wsparcia oferowanych w gminie (w tym w wersji elektronicznej)
d. Działania podejmowane na rzecz współpracy pomiędzy przedsiębiorcami (np.
organizacja biznes mikserów i innych spotkań przedsiębiorców, udostępnianie informacji o
przedsiębiorstwach działających na terenie gminy itp.)
e. Bieżące aktualizowanie map oraz folderów informacyjnych na temat gminnych terenów
inwestycyjnych
f. Publikacja referencji od dotychczasowych inwestorów. Proszę podać linki dot.
wskazanych działań:
investgda.pl
inkubatorstarter.pl/strefa-biznesu/lista-firm
g. Włączenie się w działania w ramach kampanii marketingowych gminy (np. uczestnictwo
w spotach) Proszę podać linki dot. wskazanych działań:
h. Inne - proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. Promocja projektów Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot
2. Komercjalizacja powierzchni inwestycyjnych i biurowych
3. Doradztwo inwestycyjne i finansowe
4. Wsparcie polskich i zagranicznych inwestorów
5. Rola partnera w projekcie „Pomorski Broker Eksportowy. Kompleksowy system
wspierania eksportu w województwie pomorskim”
6. Program Edukacja dla biznesu
7. Wsparcie rozwoju startupów oraz mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w Gdańsku.
przedsiebiorczygdansk.pl
8. Program Gdańsk Ogarnij Kryzys
Strona4z31
https://www.gdansk.pl/wiadomosci/ogarnij-kryzys-doradztwo-online-dla-biznesu-od-
startera-kto-korzysta-i-dlaczego-warto-rozmowa,a,170465
9. Gdański Pakiet Wsparcia Przedsiębiorców
https://biznes.inkubatorstarter.pl
10. Gdański Informator Pomocowy https://www.gdansk.pl/gip
11. Badania sektora turystyki
https://www.gdansk.pl/wiadomosci/wplyw-koronawirusa-na-pomorska-branze-
turystyczna-raport,a,170611
(0 i Żadne z powyższych
21.2. Jakie zmiany w funkcjonowaniu urzędu wprowadzono w związku z zapobieganiem
rozprzestrzeniania się COVID-19?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
© a. Praca zdalna (zanim zostało to wprowadzone regulacjami na poziomie krajowym
[2.11.2020])
b. Rotacyjny system obecności w pracy stacjonarnej pracowników
SZ
c. Reorganizacja pracy urzędu - ograniczenie fizycznego kontaktu pracowników z
mieszkańcami (np. przez wydzielenie bezpiecznych pomieszczeń na konieczne spotkania
[przed 10.04.2020 r.]|)
d. Opracowanie nowych zasad obsługi mieszkańców, dostosowanych do sytuacji
pandemicznej
e. System umawiania wizyt mieszkańców na konsultacje online
f. System umawiania wizyt mieszkańców w urzędzie na konkretne godziny
g. Wprowadzenie Elektronicznego Obiegu Dokumentów
h. Wprowadzenie możliwości składania wniosków przez Internet (np. przez ePUAP)
i. Wprowadzenie możliwości wydawania decyzji elektronicznie (np. przez ePUAP)
j. Wprowadzenie możliwości składania ofert elektronicznie w postępowaniach o
zamówienia publiczne (także dla zamówień o wartości poniżej tzw. progu unijnego)
k. Finansowanie i organizacja testów w kierunku zakażenia SARS-CoV-2 dla pracowników
urzędu gminy
I. Regularne odkażanie wszystkich pomieszczeń w urzędzie (np. ozonowanie, zamgławianie
itp.)
m. Uruchomienie usługi tzw. mobilnego urzędnika, czyli regularnego dojeżdżania urzędnika
do mieszkańców w przypadku, gdy nie mogli się oni stawić w urzędzie
00 OG 0 OO0Zdodz
n. Urząd pracował bez zmian / wszelkie zmiany wprowadzane były w wyniku ustaw lub
rozporządzeń wprowadzanych na poziomie krajowym
22.3. Jaki był średni czas oczekiwania na wydanie dokumentu albo decyzji w 2020 r. ?
Prosimy o wskazanie czasu liczonego od wpłynięcia wniosku do przygotowania dokumentu do odbioru
przez mieszkańca. Proszę podać uśrednioną liczbę dni liczoną za wrzesień 2020 r. Jeżeli dokument
wydawany był „od ręki”, prosimy wpisać „0”
Strona 5z31
a. Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy — [miejsce na wpisanie liczby]
dni: 0
b. Odpis aktów z Urzędu Stanu Cywilnego — [miejsce na wpisanie liczby] dni: 7
c. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu — [miejsce na wpisanie
liczby] dni: 120
d. Zezwolenie na usunięcie drzewa/krzewu — [miejsce na wpisanie liczby] dni: 90
e. Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości — [miejsce na wpisanie liczby] dni: 5
oO0oQ GZ ©
f. Gmina nie ma możliwości ustalenia średniego czasu oczekiwania na wydanie ww.
dokumentów/decyzji
23. 4. Czy istnieją opłaty na rzecz gminy, których dokonać można jedynie w kasie urzędu (tj. nie ma
możliwości dokonania przelewu na konto bankowe)
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CI] Tak
CJ Nie
24.5. Czywkasie urzędu gminy można dokonywać płatności bezgotówkowych?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CI] Tak
CJ Nie
25.6. Jaki procent pracowników urzędu gminy/urzędu miasta, posługiwało się w 2020 r. podpisem
elektronicznym/profilem zaufanym?
Prosimy podać liczbę bez znaku procenta (%). Miejsce dziesiętne należy oddzielić kropką *
24.7
26.7. Czywurzędzie były w 2020 r. przyjmowane dokumenty podpisane podpisem elektronicznym?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CI] Tak
CJ Nie
27. 8. Czy członkowie kadry zarządzającej urzędem (włodarz i jego zastępcy, sekretarz, skarbnik,
dyrektorzy wydziałów) uczestniczyli w 2020 r. w zewnętrznych (w tym online) programach podnoszenia
kwalifikacji (np. szkolenia, kursy, warsztaty)? Jaka była tematyka szkoleń?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
Wa. Regulacje prawne w administracji publicznej
Strona 6 z 31
UOZO UGOCULŻ
b. Zarządzanie informacjami i danymi
c. Rozwój kompetencji cyfrowych
d. Dyscyplina finansów publicznych
e. Efektywne gospodarowanie majątkiem gminy
f. Aspekty etyczne działalności publicznej ( np. w zakresie polityki antykorupcyjne,
antydyskryminacyjnej, antymobingowej itp.)
g. Kontakt z obywatelem
h. Zwiększanie potencjału inwestycyjnego gminy
i. Zamówienia publiczne
j. Żadne z powyższych
Włodarz - zaangażowany lider społeczności
28.1. Jak często i w jakiej formie włodarz był dostępny dla mieszkańców w czasie pandemii?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
OOO0OZUCZZOU
im
a. Rzadziej niż raz w miesiącu poprzez dyżur telefoniczny
b. Rzadziej niż raz w miesiącu poprzez sesję pytań i odpowiedzi na żywo (online)
c. Średnio 1-2 razy w miesiącu poprzez dyżur telefoniczny
d. Średnio 1-2 razy w miesiącu poprzez sesję pytań i odpowiedzi na żywo (online)
e. Średnio co tydzień poprzez dyżur telefoniczny
f. Średnio co tydzień poprzez sesję pytań i odpowiedzi na żywo (online)
g. Inne, na przykład kalendarz codziennych zajęć online, bezpośredni mail do włodarza -
proszę wymienić W PUNKTACH jakie, proszę podać linki do informacji potwierdzających
wskazane odpowiedzi:
Interwencje on-line: https://bip.gdansk.pl/prezydent-miasta/jak-umowic-sie-na-spotkanie-
z-prezydentem-miasta-gdanska,a,12331
Kalendarz on-line: https://www.gdansk.pl/prezydent-miasta/kalendarz-prezydenta
h. Żadne z powyższych
29. 2. Czy w gminie w 2020 r. działały poniższe ciała doradcze (koordynator, rada, pełnomocnik itp.):
Pytania lub odpowiedzi w kafeteriach oznaczone ** kierowane są przede wszystkim do miast. Jeśli
jednak dane pytanie lub odpowiedź dotyczy Państwa gminy, zachęcamy do udzielenia odpowiedzi.
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
im
0 OJO
a. Młodzieżowa Rada Gminy/Miasta
b. Rada Działalności Pożytku Publicznego
c. Ciało doradcze ds. seniorów
d. Streetworker (finansowany z budżetu miasta, w tym np. poprzez GOPS/MOPR/MOPS
itp.)**
e. Ciało doradcze ds. mobilności /transportu**
Strona 7 z31
f. Ciało doradcze ds. gospodarczych/przedsiębiorczości
g. Ciało doradcze ds. rynku pracy/zatrudnienia
h. Ciało doradcze ds. osób z niepełnosprawnościami
i. Ciało doradcze ds. sportu
j. Ciało doradcze ds. klimatycznych/ekologii /ochrony środowiska
k. Ciało doradcze ds. edukacji/oświaty
l. Ciało doradcze ds. kultury
m. Społeczna Komisja Mieszkaniowa**
OOZOZOO0UZUCZOU
n. Żadne z powyższych
Dodatkowa informacja przekazana w ankiecie organizatorowi rankingu:
Inne ciała doradcze działające w Gminie Miasta Gdańska:
Ciało doradcze ds. osób doświadczających bezdomności
Ciało doradcze w obszarze interwencji kryzysowej
Ciało doradcze dot. profilaktyki uzależnień od alkoholu i narkotyków
Ciało doradcze ds. zdrowia publicznego
Ciało doradcze dot. imigrantek i imigrantów
Ciało doradcze dot. równego traktowania
30.3. Które działania mające na celu wspieranie inicjatyw lokalnych zostały podjęte przez włodarza
osobiście chociaż raz w 2020 r.:
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
CI a. Promowanie oddolnej inicjatywy lokalnej za pomocą własnych kanałów komunikacji (np.
przez portale społecznościowe, w trakcie wywiadów, przez stronę urzędu miasta itp.) -
proszę podać link do informacji potwierdzających wskazaną odpowiedź:
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1826192690883428
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1826074727561891
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1822746634561367
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1822426537926710
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1819544041548293
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1817840768385287
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1789387887897242
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1790156391153725
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1797830533719644
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1794748677361163
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1791437844358913
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1783841875118510
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1772324432936921
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1771476259688405
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1768516873317677
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1759424517560246
https://business.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1747809995388365
https://business.facebook.com/1171587709677266/posts/1724726971030001
https://business.facebook.com/1171587709677266/posts/1725318494304182
CJ b. Przyznanie dofinansowania dla inicjatywy lokalnej - proszę podać link do informacji
potwierdzających wskazaną odpowiedź:
Strona 8z31
im
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1817633378406026
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1805220049647359
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1780357818800249
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1778257732343591
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1776441422525222
c. Rozwijanie struktur wspierających realizację inicjatyw lokalnych (np. Inkubator Inicjatyw
Lokalnych, foldery informacyjne o procedurze) ? - proszę podać link do informacji
potwierdzających wskazaną odpowiedź:
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1816979361804761
d. Organizowanie i uczestniczenie (także online) w spotkaniach edukacyjnych promujących
ideę inicjatyw lokalnych - proszę podać link do informacji potwierdzających wskazaną
odpowiedź:
https://www.facebook.com/A.Dulkiewicz/posts/1817840768385287
e. Żadne z powyższych
[komentarz do wniosku nr 591/2021 z 1 lipca 2021 r. o informację publiczną —
W związku ze zmianami, które w 2021 r. wprowadził Facebook na swojej platformie, odnotowujemy
szereg awarii, które wpływają na techniczny aspekt działania oficjalnego profilu prezydent Aleksandry
Dulkiewicz. Jednym z występujących błędów jest brak dostępności do postów w wersji desktopowej po
dłuższym czasie od momentu wygenerowania linka, można je wyświetlić jedynie w urządzeniach
mobilnych. Wspomniana awaria dotyczy powyższych postów przekazanych organizatorowi rankingu w
ankiecie online. Błąd został zgłoszony do centrum pomocy Facebooka. ]
31. 4. Jakie działania proekologiczne realizowane były w urzędzie w 2020r. ?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
UGO O GG Z UD
a. Osobiste uczestnictwo włodarza i urzędników w akcjach ekologicznych, edukacyjnych
(także online)
b. Współpraca ze stowarzyszeniami/organizacjami (NGO), działającymi na rzecz gospodarki
niskoemisyjnej
c. Zwiększenie udziału pojazdów niskoemisyjnych w użytkowanej flocie gminy (w stosunku
do 2019 r.)
d. Zmiany w polityce zakupowej urzędu gminy skutkujące ograniczeniem zużycia
produktów jednorazowych (innych niż środki ochrony osobistej)
e. Instalacja automatycznych czujek oświetleniowych w urzędzie gminy
f. Instalacja automatycznych czujek monitorujących wodę
g. Inne - proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. Gaje Ojców - Projekt „Gaju Ojców” powstał w 2012 roku, dla upamiętnienia przez ojców
narodzin dziecka. Pierwsze wnętrze parkowe pod nazwą „Gaj Ojca” powstało w Parku
Nadmorskim im. Prezydenta Ronalda Reagana. Co roku organizujemy akcję nasadzenie 5
drzew w 5 Gajach Ojca zlokalizowanych na terenie miasta. W 2020 r. ze względu na
pandemię akcja została przeprowadzona bez udziału mieszkańców. W chwili obecnej w
Gdańsku jest 5 lokalizacji Gajów Ojca.
2. Ogrody Motylowe - W 2020 r. sfinansowano kolejne ogrody motylowe w 5 szkołach
podstawowych na terenie miasta Gdańska oraz przeprowadzenie warsztatów związanych z
projektem. Rabaty są zakładane i pielęgnowane przez społeczność szkolną przy wsparciu
Miasta Gdańska oraz Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą. Partnerami projektu
Strona 9z31
jest Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Centrum Edukacji i Informacji
Ekologicznej.
3. Nasiona na łąki kwietne - Zakupiono 8 kg mieszanki nasion przeznaczonych do
utworzenia łąk kwietnych (możliwość obsiania 4 tyś. m2), które zostały rozdane
spółdzielniom Mieszkaniowym i organizacjom pozarządowym
4. Nasadzenia zastępcze - W 2020 r. zostało nasadzonych ok. 350 drzew w ramach
nasadzeń kompensacyjnych za wycinkę.
CI h. Żadne z powyższych
32. 5.Jakie działania na rzecz wsparcia mieszkańców (szczególnie osób znajdujących się w trudnej
sytuacji życiowej) podejmowane były przez urząd gminy i jednostki mu podległe w 2020 r.
Proszę opisać konkretne działania podejmowane w związku z sytuacją pandemiczną, inne niż wynikające
z regulacji na poziomie krajowym)
Działania w zakresie wspierania mieszkanek i mieszkańców w tym zapobiegania, przeciwdziałania
i zwalczania COVID-19 to m.in.: 1. Koordynacja usług wsparcia łgdanskpomaga, 2. prowadzenie świetlicy
międzykulturowej dla dzieci ze środowisk imigranckich zagrożonych bezdomnością; 3. organizacja czasu
wolnego w okresie letnim, w szczególności w formie zajęć opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych
z elementami profilaktyki uzależnień; 4. organizacja grupowych zajęć sportowych dla dzieci z placówek
wsparcia dziennego; 5.realizacja projektu „Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie
epidemii COVID-19”; 6. uruchomiono linię tel. MOPR- Policja dot. weryfikacji osób i adresów w
kwarantannie/izolacji; 7. obsługa programu „Pomoc osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w
wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi”; 8. udział w inicjatywie
rządowej Program Wspieraj Seniora; 9. przekazano środki fin. na środki ochrony osobistej pracowników
domów pomocy społecznej, pracowników świadczących usługi opiekuńcze oraz na zapewnienie usług
opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla mieszkańców; 10. dofinansowanie domów pomocy społecznej;
11. finansowano posiłki dowożone, posiłki dostarczane do noclegowni, paczki żywnościowe dla osób na
kwarantannie oraz przyznano zasiłki celowe na zakup żywności; 12. prowadzono kampanię „Dom bez
przemocy”, 13. organizowano pomoc mobilną z dostępem do m.in. usług ratownika medycznego,
pracownika socjalnego/streetworkera oraz gorącego posiłku — Autobus SOS; 14. funkcjonowanie
noclegowni dla os. w bezdomności; 15. przygotowano miejsca izolacyjno-kwarantannowe dla os.
doświadczających bezdomności; 16. zakupiono maseczki, płyny dezynfekcyjne, dezynfekcyjne środki do
mycia dla mieszkańców miasta oraz zadań wsparcia społecznego; 17. zakupiono przez jednostki miejskie
testy RT PCR na potrzeby plac. leczniczych oraz klientów MOPR; 18. zakupiono sprzęt medyczny (w tym
9 respiratorów stacjonarnych lub transportowych, urządzenia odkażające, aparaturę do podaży płynów
infuzyjnych, system do kompresji klatki piersiowej, aparat USG, system do monitorowania pacjenta; 19.
przekazano dotację w wys. 1 mln zł dla placówek leczniczych, prowadzonych przez Marszałka Woj.
Pomorskiego na zakup środków ochronnych.
33.6. Proszę opisać konkretny przykład jednej, kluczowej, oddolnej, inicjatywy obywatelskiej
rozwiniętej i wdrożonej przez włodarza w 2020 r., która przyczyniła się do poprawy życia mieszkańców
Rok 2020 r. z uwagi na pandemię przeniósł zainteresowanie mieszkańców na inne niż dotychczas działania.
Jedną z ciekawszych inicjatyw oddolnych było zaangażowanie się rad dzielnic w pomoc mieszkańcom oraz
służbie zdrowia. W ramach współpracy z gdańskimi szpitalami co roku przeznaczona jest kwota z budżetu
miasta na wsparcie wyposażenia szpitali. Tym razem do akcji włączyli się mieszkańcy i za pośrednictwem
swoich przedstawicieli 16 rad dzielnic przeznaczyła cześć swoich środków na zakup respiratorów. W
ramach współpracy z radami udało się kupić 4 respiratory stacjonarne na łączną kwotę 239.398,20 PLN (3
x szpital im. Kopernika, 1 x szpital św. Wojciecha), 5 respiratorów transportowych na łączną kwotę
120.413,50 PLN (2 x szpital im. Kopernika, 1 x szpital św. Wojciecha, 1 x szpital dziecięcy, 1 x pogotowie
ratunkowe). Łącznie zakupiono 9 respiratorów za 359.811,70 PLN. Różnica pomiędzy środkami
zadeklarowanymi przez dzielnice (324.177,00 PLN) a wartością zakupu pokryta została ze środków
miejskich. Akcja tym bardziej zasługuje na uznanie, ze oprócz zakupów dla szpitali dodatkowe środki rady
przeznaczyły na pomoc bezpośrednią dla mieszkańców — pomoc żywieniowa, organizacyjna, zakup
Strona 10z31
maseczek. To oddolne zaangażowanie i współpraca z instytucjami miejskimi oraz szpitalami pokazała siłę
solidarności i wzajemnej pomocy w trudnych sytuacjach.
KATEGORIA: NAJLEPSZA GMINA
OBSZAR : GOSPODARKA
34.1a. Proszę podać kwotę zadłużenia gminy na koniec 2019 r. Proszę podać kwotę w pełnych złotych
(z dokładnością do 1 zł) *
929.000.650
35.1b. Proszę podać kwotę zadłużenia gminy na koniec 2020 r. Proszę podać kwotę w pełnych złotych
(z dokładnością do 1 zł)
1.114.003.551
36. 2. a. Proszę podać zakładane wpływy z podatków i danin publicznych na 2020 r. wskazane w uchwale
budżetowej obowiązującej na 1.01.2020 r. Proszę podać kwotę w pełnych złotych (z dokładnością do 1
zł)
1.662.538.570
37.2b. Proszę podać zakładane wpływy z podatków i danin publicznych na 2020 r. wskazane w
ostatniej uchwale budżetowej podjętej w 2020 r. Proszę podać kwotę w pełnych złotych (z dokładnością
do 1 zł)
1.588.338.57/0
38. 3. Czy gmina korzystała w 2020 r. z kredytów i instrumentów dłużnych na realizację przedsięwzięć
inwestycyjnych?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
W a. Nie, gmina nie miała w 2020 r zdolności kredytowej
CJ b. Nie, gmina nie miała zdolności kredytowej, ale opracowała plan działania, aby poprawić
swoją sytuację budżetową i zdolność kredytową - proszę podać link lub wskazać w
PUNKTACH maksymalnie trzy działania naprawcze, których celem jest naprawa sytuacji
budżetowej.:
CI c. Gmina mogła realizować priorytetowe projekty, bo miała wymaganą zdolność kredytową
lub wystarczające zasoby pieniężne
39. 4. a. Proszę podać kwotę środków w zrealizowanym budżecie na 2019 r. pozyskanych z funduszy
zewnętrznych. Proszę podać kwotę w pełnych złotych (z dokładnością do 1 zł)
Proszę podać łączną kwotę środków, o które gmina wnioskowała w konkursach, naborach,
organizowanych przez instytucje krajowe i zagraniczne. Środki przyznawane w ramach subwencji,
refinansowania zadań zleconych itp. NIE POWINNY być wliczane.
164.777.845
Strona 11z31
40. 4. b. Proszę podać kwotę środków w zrealizowanym budżecie na 2020 r. pozyskanych z funduszy
zewnętrznych . Proszę podać kwotę w pełnych złotych (z dokładnością do 1 zł)
Proszę podać łączną kwotę środków, o które gmina wnioskowała w konkursach, naborach,
organizowanych przez instytucje krajowe i zagraniczne. Środki przyznawane w ramach subwencji,
refinansowania zadań zleconych itp. NIE POWINNY być wliczane.
197.898.025
41. 4.c. Wtym środki z budżetu państwa związane z przeciwdziałaniem skutkom COVID-19 (z wyjątkiem
środków przekazanych w ramach refinansowania zadań zleconych)
Proszę podać kwotę w pełnych złotych (z dokładnością do 1 zł)
8.700.882
42.5.a. Czy gmina prowadziła w 2020 r. wspólne zakupy (Centrum Usług Wspólnych) dla swoich
jednostek lub z innymi gminami:
Wspólne zakupy mogą dotyczyć przykładowo: energii, artykułów biurowych, sprzętu komputerowego
itd. *
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CJ TAK
CJ NIE
43. 5. b. W przypadku odpowiedzi „Tak” w pytaniu 5a, proszę wskazać:
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CJ Gmina prowadziła wspólne zakupy dla swoich jednostek
CJ Gmina prowadziła wspólne zakupy z innymi gminami
(informacja przekazana organizatorowi - w przypadku Gminy Miasta Gdańska obie odpowiedzi są
właściwe)
44.6. Czy gmina prowadziła w 2020 r. wspólne zakupy dla swoich jednostek na działania w związku z
pandemią COVID-19?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CI] Tak
CJ Nie
45.7. Proszę wskazać, które z poniższych działań mających na celu pozyskanie inwestorów zostały
podjęte w Państwa gminie w 2020 r.:
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
Strona 12 z 31
CI a. Gmina posiadała opracowany program promocji gminy i/lub strategię pozyskiwania
inwestorów (nie starszą niż z 2018 r.)
O bw gminie wypracowano mechanizm zachęt podatkowych w celu pozyskania nowych
inwestorów
© c. Gmina udostępniała informacje (w tym online) dla inwestorów w językach obcych (np.
publikacja oferty gminy, informatorów dla inwestorów opracowanych w językach obcych,
posiadanie angielskiej (lub w innym języku obcym) wersji strony internetowej urzędu lub
podstrony/zakładki dot. inwestycji w gminie, etc.)
CJ d. Gmina miała opracowane i stosowała aktualne standardy/listę zasad związanych z
inwestycjami, które pozwalają stwierdzić, czy dana inwestycja spełnia wymogi „inwestycji
zrównoważonej” w obszarze społeczno-gospodarczym, finansowym, środowiskowym,
planistycznym, itp. na różnych etapach inwestycji, tj. projektowania, budowy, eksploatacji
(1 e. Gmina dysponowała w pełni uzbrojonymi terenami inwestycyjnymi (gotowymi pod
zabudowę)
1 £. Gmina posiadała miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego dla ponad 80%
terenów (podlegających mpzp, tj. z wyłączeniem lasów, terenów podlegających ochronie
itp.)
CJ g. W gminie były podejmowanie działania na rzecz utworzenia giełd lokalnych, targowisk
etc. (innych stref aktywności gospodarczej)
CI h. Inne- proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. Współpraca w zakresie pozyskiwania inwestycji z Agencją Rozwoju Pomorza, Zarządem
Morskiego Portu Gdańsk, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Pomorską Specjalną Strefą
Ekonomiczną, samorządami Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, Gdańskim
Urzędem Pracy.
2. Promocja gospodarcza w ramach wydarzeń gospodarczych, misji i wizyt studyjnych w
2020 objęła m. in. wydarzenie gospodarcze „Pomerania — Nevada Dialogue of the Future”,
wizytę delegacji z Bremy, uczestniczyło w 6 targach i spotkaniach biznesowych: CONVENE
w Wilnie, Wyred World Forum by M£il (online), World Travel Market 2020 (online), IBTM
World Barcelona (online), Virtual Meeting Day by WITS (online) oraz Discover Central
Europe Online Workshop.
CI i. Nie dotyczy
46. 8. Które z niżej wymienionych form partnerstwa publiczno-społecznego mających na celu wspólne
projekty inwestycyjne zastosowano w Państwa gminie w 2020 roku:
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
© a. Partnerstwo z innym podmiotem sektora publicznego (ale nie jednostką gminy)
CI b. Partnerstwo z podmiotem prywatnym (w tym również podmioty non-profit)
CI e. Żadne z powyższych
(informacja przekazana organizatorowi - w przypadku Gminy Miasta Gdańska odpowiedzi a. i b. są
właściwe)
47. 9. Które z poniższych działań zostały podjęte przez gminę w 2020 r. w celu wsparcia podmiotów
gospodarczych w związku z trudną sytuacją spowodowaną pandemią COVID-19?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
Strona 13z31
a. obniżenie stawek czynszów w nieruchomościach gminnych
b. zamrożenie czynszów w nieruchomościach gminnych
c. umorzenie czynszów w nieruchomościach gminnych
d. odroczenie terminów lub rozłożenie na raty podatków lokalnych
e. zwolnienia z podatku od nieruchomości
f. zwolnienie z opłaty targowej
g. zwolnienie z opłat od dzierżawy gruntu
OOOOUGCGOGCGU
h. wsparcie promocyjno-informacyjne (np. udostępnianie informacji o dostawach
realizowanych przez punkty gastronomiczne, udostępnienie miejskich powierzchni
reklamowych etc)
i. wykupywanie roślin, zniczy niesprzedanych przez przedsiębiorców w związku z
zamknięciem cmentarzy podczas święta Wszystkich Świętych
j. bezpłatne korzystanie z miejsc parkingowych w płatnej strefie przez branżę
gastronomiczną dowożącą jedzenie
k. organizacja bezpłatnych szkoleń z zakresu pozyskiwania finansowania, wsparcia, radzenia
sobie w kryzysie itd.
I. uruchomienie bazy usług zdalnych zawierających informacje o podmiotach z różnych
branż świadczących zdalne usługi
O 0 0 O D
m. Żadne z powyższych
48. 10. Proszę opisać najważniejsze działania (maksymalnie trzy), jakie gmina wprowadziła z własnej
inicjatywy (poza ustawowymi rozwiązaniami) w 2020 r. na rzecz wsparcia przedsiębiorców w związku z
trudną sytuacją wynikającą z pandemii COVID-19.
1. „Gdański Pakiet Wsparcia Przedsiębiorców” to inicjatywa obejmująca projekty wsparcia udzielonego
przez GMG w związku z pandemią COVID-19 w 2020r. Łączna pula wsparcia oszacowana została na ok.
269.527 tys. zł. Gdański Pakiet Wsparcia objął m.in. działania takie jak: Odroczenie, rozłożenie na raty
podatku od nieruchomości; Przedłużenie terminu płatności podatku od nieruchomości na podst.
Uchwały RMG XXII.544.2020; Umorzenie odsetek z tytułu nieterminowej zapłaty podatku od
nieruchomości; Program Gdańsk Ogarnij Kryzys prowadzony przez Gdańską Fundację
Przedsiębiorczości (podmiot miejski) https://biznes.inkubatorstarter.pl/; Pożyczki na pokrycie
bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy, jednoosobowej firmie
oraz przedsiębiorcy niezatrudniającemu pracowników; Dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw
określonych branż; Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń przedsiębiorców zatrudniających
pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne;
Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorcom
niezatrudniającym pracowników. itp. Działania komunikowane były m.in. poprzez stronę
www.przedsiebiorczygdansk.pl
2. Wsparcie branży turystycznej prowadzone było, m.in. poprzez akcję HCityWillWait oraz następująca
po niej akcję HCitylsReady - kampanie społeczne, które zaangażowała i zjednoczyła 13 miast w Polsce
.„pl/komunikaty/499767/cztery-miasta-jednocza-sily-citywillwait
https://visitgdansk.com/convention/aktualnosci/akcja-citywillwait-laureatem-miedzynarodowego-
konkursu,a,5400
A także tłCzasNaGdańsk kampanię, której celem była aktywizacja turystyczna mieszkańców z użyciem
systemu Gdańskiej Karty Mieszkańca i zachęcenie turystów do wizyt citybreakowych.
e?rarticleld=28338652
.„pl/n-aktualnosci-lista.qbpa
Strona 14z31
Strona 15 z 31
3. Wszystkie działania komunikowane są poprzez Gdański Informator Pomocowy przedstawiającym
informacje o akcjach organizowanych przez Gdańsk, władze centralne, NGO, osoby prywatne. Dzięki
temu w jednym miejscu znaleźć można pomoc lub odszukać kogoś, komu można ją ofiarować.
https://www.gdansk.pl/gip
https://www.gdansk.pl/koronawirus
Chcesz zostać Liderem Dobrych Praktyk w zakresie gospodarki? Sprawdź się!
49. 11. Pytanie LIDERSKIE - Proszę opisać jedno szczególne, innowatorskie działanie podjęte w 2020 r. w
zakresie restrukturyzacji budżetu gminy, które przyczyniło się do zwiększonej efektywności budżetowej.
Proszę wskazać jaka była korzyść finansowa ,ewentualnie jakie inne działania można było dzięki temu
sfinansować.
Władze gminy podjęły działania mające zabezpieczyć stabilność finansów miasta, w szczególności na
podstawie przeprowadzonych w trybie pilnym analiz w maju 2020 r. dokonano zamrożenia oraz
zablokowania wydatków na łączną kwotę ponad 58 mln zł. Następnie dokonywano kroczących
analiz i w październiku 2020 r. dokonano korekty budżetu, w kierunku dostosowania go do
nadzwyczajnych warunków, wynikających z pandemii. Realizowano także racjonalną politykę kredytową
– uchwalony na 2020 r. budżet miasta przewidywał wysokość kredytu bankowego w wysokości 490,2
mln zł jako źródło pokrycia deficytu budżetowego, zaś wysokość kredytu bankowego określona uchwale
rady miasta z grudnia 2020 r., zmieniającej budżet, została zredukowana do kwoty 213 mln zł. Władze
Miasta dbając o stabilne finanse, realizowały jednocześnie najważniejsze dla Miasta zadania i inwestycje,
niezależnie od trudnych okoliczności wynikających z pandemii COVID-19.
OBSZAR: EDUKACJA
50. 1. Proszę podać łączną kwotę środków z Funduszy Europejskich (lub innych źródeł zewnętrznych
poza MEN) na realizację projektów edukacyjnych pozyskanych w 2019 r. przez gminę lub publiczne
szkoły i placówki prowadzone przez gminę
(Proszę podać kwotę w pełnych złotych (z dokładnością do 1 zł)
4.606.322
51. 2. Proszę podać łączną kwotę środków z Funduszy Europejskich (lub innych źródeł zewnętrznych
poza MEN) na realizację projektów edukacyjnych pozyskanych w 2020 r. przez gminę lub publiczne
szkoły i placówki prowadzone przez gminę (z wyłączeniem wsparcia udzielanego w związku z pandemią
COVID-19) (Proszę podać kwotę w pełnych złotych (z dokładnością do 1 zł)
3.635.121
52. 3. Proszę podać kwotę środków pozyskanych z budżetu państwa (lub innego źródła zewnętrznego)
na wsparcie nauki zdalnej (zakup sprzętu lub oprogramowania, finansowanie kosztów dostępu do
Internetu) Proszę NIE WLICZAĆ środków otrzymanych w ramach refinansowania zadań zleconych. Proszę
podać kwotę w pełnych złotych (z dokładnością do 1 zł)
263.515
53. 4. W jaki sposób gmina wspierała szkoły i placówki we wdrożeniu nauki zdalnej?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
0 OUDŻ
(m
im
(m
(m
a. pozyskano środki ze źródeł zewnętrznych na sprzęt i oprogramowanie
b. zakupiono (ze środków własnych) sprzęt lub oprogramowanie do nauki zdalnej
c. zorganizowano szkolenia dla nauczycieli w zakresie korzystania z narzędzi
umożliwiających prowadzenie nauki zdalnej
d. finansowano szkolenia dla nauczycieli w zakresie korzystania z narzędzi umożliwiających
prowadzenie nauki zdalnej (finansowanie ze środków własnych lub pozyskanych przez
gminę specjalnie na ten cel)
e. sfinansowano koszt jednolitego oprogramowania do prowadzenia zajęć w szkołach i
placówkach prowadzonych przez gminę
f. inne działania - proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. Bieżąca komunikacja zarówno w okresie poprzedzającym zawieszenie zajęć w szkołach,
jak również w jego trakcie. Za pośrednictwem poczty służbowej oraz z wykorzystaniem
grup dystrybucyjnych wysyłano komunikaty do wszystkich placówek, dyrektorów jednostek
oświatowych oraz nauczycieli. Informacje zawarte w komunikatach dotyczyły zarówno
konieczności przestrzegania zasad BHP w okresie zagrożenia koronawirusem, jak i zasad
organizacji pracy placówek w okresie zawieszenia zajęć, w tym realizacji zapisów
rozporządzenia MEN na temat pracy zdalnej z uczniami. Wszystkie informacje i komunikaty
zamieszczano na stronie www.gdansk.pl/edukacja a najważniejsze skierowane do rodziców
i uczniów również na stronach www placówek oraz na Gdańskiej Platformie Edukacyjnej,
2. Utworzenie kanału informacyjnego na platformie YT zawierającego tutoriale z zakresu
wykorzystania aplikacji środowiska Gdańskiej Platformy Edukacyjnej, w tym Microsoft
Teams,
3. Bieżącego wsparcia informacyjnego udzielono również podmiotom
niesamorządowym, dla których Miasto Gdańsk jest organem ewidencyjnym. Wszystkie
komunikaty dotyczące zasad wypłaty dotacji na bieżąco wysyłano do placówek,
publikowano na stronie gdansk.pl oraz publikowano za pomocą narzędzia do rozliczania
dotacji ODPN,
4. Współpraca z dyrektorami poradni psychologiczno-pedagogicznych w celu
przygotowania tych placówek do pracy z dziećmi w zakresie koniecznych do wydania
orzeczeń i opinii,
5. Oprócz komunikatów, w ramach ścisłej współpracy i w obliczu konieczności
wypracowania optymalnych rozwiązań, przekazywano dyrektorom przykładowe
dokumenty do wykorzystania — przykładowe zarządzenie w zakresie zawieszenia zajęć,
przykładowe oświadczenie rodzica w momencie przyprowadzania dziecka do placówki,
6. Organizowano robocze spotkania z dyrektorami przedszkoli i szkół w celu wypracowania
procedur postępowania do stosowania w momencie przyjęcia dzieci do placówek.
g. nie dotyczy
54. 5. Czy w gminie organizowane były zajęcia dla uczniów ze szczególnymi potrzebami w czasie
prowadzonej nauki zdalnej?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
TAK
NIE
55. 6. Czy w szkołach i placówkach prowadzonych przez gminę były prowadzone ponadprogramowe
zajęcia dydaktyczne w czasie pandemii (ponad godziny wynikające z Ramowych Planów Nauczania)?
Strona 16 z31
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CJ TAK
CI NIE
56. 7. W jaki sposób gmina nagradzała szczególne osiągnięcia uczniów (w nauce, artystyczne, sportowe)
w 2020r. ?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
a. przyznając stypendia finansowane ze środków własnych gminy
b. fundując nagrody dla uczniów za szczególne osiągnięcia
c. przez promocję osiągnięć uczniów w gminie
d. włodarz kierował listy gratulacyjne / drobne upominki
e. zorganizowano wydarzenie, podczas którego wyróżniono / nagrodzono uczniów za
szczególne osiągnięcia
0 OUGZDŻ
f. inne - proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. Wybitne talenty nagradzane są środkami finansowymi, a dodatkowo każdemu zostaje
przydzielony tutor, który przez cały rok szkolny prowadzi i wspomaga ucznia.
2. Gdańsk Miasto Przedsiębiorczych - konkurs promujący postawy przedsiębiorcze, m.in. w
kategorii Przedsiębiorczość młodzieżowa.
CJ g. nie dotyczy
57. 8. Jakie były średnie wyniki z egzaminu ósmoklasisty w 2020 r. w szkołach prowadzonych przez
gminę (język polski)
Wynikw%
63
58. 9. Jakie były średnie wyniki z egzaminu ósmoklasisty w 2020 r. w szkołach prowadzonych przez
gminę (matematyka)
Wynikw%
51
59. 10. Jakie były średnie wyniki z egzaminu ósmoklasisty w 2020 r. w szkołach prowadzonych przez
gminę (język obcy — język zdawany przez większość uczniów w gminie)
Wynikw%
63
60. 11. Jakie były średnie wyniki z egzaminu maturalnego w 2020 r. w szkołach prowadzonych przez
gminę (język polski)
Wynikw%
Strona 17 z 31
54
61.12. Jakie były średnie wyniki z egzaminu maturalnego w 2020 r. w szkołach prowadzonych przez
gminę (matematyka)
Wynikw%
58
62. 13. Jakie były średnie wyniki z egzaminu maturalnego w 2020 r. w szkołach prowadzonych przez
gminę (język obcy — język zdawany przez największą liczbę uczniów w gminie)
Wynikw%
82
63. 14. Proszę opisać jedno szczególne działanie podjęte przez gminę, poza finansowanymi z budżetu
państwa, na rzecz wsparcia nauki zdalnej w szkołach (zarówno na rzecz uczniów jak i nauczycieli) w 2020
r.
Czas nauki zdalnej w dobie zagrożenia epidemicznego może stać się dla nas wszystkich okazją do
pełniejszego skupienia na zdobywaniu wiedzy, ale też rozwijania swoich zainteresowań i poszerzania
własnych horyzontów. Z tego powodu zaprosiliśmy uczniów szkół średnich do udziału w I zdalnej lekcji
filozofii w ramach Gdańskiej Akademii Filozofii, pt. "Herakles, Neo i Lord Vader na rozstajnych drogach",
która odbyła się na platformie TEAMS 9 grudnia 2020 r. Link do wydarzenia na żywo uczniowie otrzymali
na swoje skrzynki mailowe. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 1400 uczniów.
Chcesz zostać Liderem Dobrych Praktyk w zakresie edukacji? Sprawdź się!
64. 15. Pytanie LIDERSKIE - Proszę opisać jedną najciekawszą innowację lub eksperyment edukacyjny
realizowany w szkołach i/lub placówkach prowadzonych przez gminę w roku szkolnym 2019/2020 r.,
który przyczynił się do podniesienia efektów kształcenia. Proszę opisać rolę gminy w opracowaniu i/lub
wdrożeniu tego działania. (Jeśli eksperyment/przedsięwzięcie został przerwany przez pandemię, a jego
realizacja rozpoczęła się w roku szkolnym 2019/2020 to także proszę go opisać)
Model edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu — nowatorski program
realizowany w Szkole Podstawowej nr 69 w Gdańsku. Dla uczniów z autyzmem została stworzona klasa, w
której otoczeni są oni opieką wykwalifikowanych nauczycieli i specjalistów. Ważnym aspektem jest
wzmacnianie samodzielności uczniów oraz stopniowe i elastyczne włączanie ich do grupy rówieśniczej.
Projekt został zainaugurowany w roku szkolnym 2017/2018. W roku 2019/2020 oraz 2020/2021 naukę w
klasie | rozpoczęło kolejnych 8 uczniów.
OBSZAR: ZDROWIE I OPIEKA
65. 1. Proszę wskazać programy, które gmina dofinansowała/organizowała w zakresie polityki
prozdrowotnej w 2020 r.:
Zaznacz kilka odpowiedzi
CI a. Ochrona zdrowia psychicznego dorosłych
CI b. Ochrona zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
Strona 18 z 31
W c Bezpłatne badania mające na celu diagnozowanie chorób nowotworowych
© a. Profilaktyka chorób cywilizacyjnych (zawały, udary, otyłość, depresja)
e. Organizacja i finansowanie testów w kierunku zakażenia COVID-19 dla pracowników
podmiotów prowadzonych przez gminę (np. GOPR, MOPS, DPS)
O e Organizacja lub finansowanie punktów drive-through (lub punktów mobilnych)
testowania w kierunku zakażenia COVID-19 dla mieszkańców gminy
LJ g. Inne - proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. Program szczepień p/grypie dla seniorów
2. Program przeciwdziałania HIV/AIDS
3. Szczegółowy Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz
Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska
. Program wsparcia prokreacji dla mieszkańców Gdańska
. Program profilaktyki stomatologicznej dla dzieci w wieku 1-6 lat
. Gdański Program Profilaktyki Cukrzycy
. Program FitKlasa Gdańska Koperta Życia
. Trzeci Wiek w Zdrowiu
. Gdańsk JeMy Zdrowo
. Program Operacyjny Zdrowie Publiczne i Sport gdansk.pl/strategia
o © 4 O U U R
10. Miasto nie organizowało punktów wymazowych, a wspierało ich działanie poprzez:
- namiot wymazowy przy Stadionie Gdańsk - oznakowanie dojazdu do namiotu, użyczenie
pomieszczenia sanitarnego oraz szatni, zapewnienie akcji edukacyjnej wśród osób, którym
były pobierane wymazy. Akcja edukacyjna trwała od 27.04 do 31.08.2020r.
- kontenery wymazowe na terenie Uniwersytetu Gdańskiego przy ul. Bażyńskiego -
zorganizowanie akcji edukacyjnej wśród osób, którym były pobierane wymazy. Akcja
edukacyjna trwała od 1.06 do 31.08.2020r.
11. Zakup środków ochrony dla Ochotniczych Straży Pożarnych, Komendy Miejskiej
Państwowej Straży Pożarnej.
12. Mobilne punkty opieki medycznej - przygotowano miasteczko kontenerowe dla osób
bezdomnych, jako miejsca kwarantanny i izolacji.
13. Zgodnie z wytycznymi wojewody zorganizowano trzy miejsca zorganizowanej
kwarantanny. W poszczególnych obiektach było 12, 20 i 37 pokoi z łazienkami,
przygotowano pełną obsługę obiektów, miejsca nie zostały uruchomione z uwagi na brak
polecenia Wojewody Pomorskiego o uruchomieniu kwarantanny.
CI h.Nie dotyczy
66. 2. W jaki sposób gmina wspierała lokalny DPS (lub inny ośrodek opieki, w którym przebywają
mieszkańcy gminy) w związku z trudną sytuacją spowodowaną pandemią COVID-19 w 2020 r.?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
CI a. Dodatkowe środki finansowe na potrzeby DPS
CI b. Organizacja wolontariatu na rzecz DPS
We Oddelegowanie pracowników urzędu lub jednostek pomocniczych gminy do pracy w DPS
© a. Pozyskiwanie pracowników z innych miejscowości (oferując wynagrodzenie znacznie
powyżej średniego wynagrodzenia dla osób na podobnych stanowiskach)
Strona 19z31
U e. Organizacja testów dla pracowników i podopiecznych w kierunku zakażenia wirusem
SARS-CoV-2 (np. organizacja poboru wymazów na terenie DPS)
CJ f. Finansowanie testów dla pracowników i podopiecznych DPS w kierunku zakażenia
wirusem SARS-CoV-2
CJ g. Inne - proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
premie dla pracowników DPSów za postawę w czasie epidemii
pozyskanie pracowników z organizacji pozarządowych, świadczących usługi z zakresu
pomocy społecznej na terenie miasta (niepubliczne DPSy, usługi opiekuńcze świadczone w
miejscu zamieszkania i podobne)
CI h. Naterenie gminy ani w jednostkach pobliskich nie funkcjonuje DPS ani inny ośrodek
opieki
67.3. Proszę podać udział procentowy dzieci w wieku 0-3 lat, objętych opieką żłobkową w
placówkach finansowanych przez gminę w 2020 r., w stosunku do liczby zgłoszeń.
Prosimy podać liczbę bez znaku procenta (%). Miejsce dziesiętne należy oddzielić kropką
35
68. 4. Czy spełnienie obowiązku szczepień było traktowane jako kryterium pierwszeństwa w zakresie
przyjmowania dzieci do żłobków lub przedszkoli prowadzonych przez gminę?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CI TAK
CI NIE
69. 5. Jaka była planowana liczba mieszkańców do objęcia wsparciem w zakresie ochrony zdrowia i
profilaktyki, na które gmina w 2020 r. przeznaczyła środki finansowe? Proszę podać łączną liczbę
mieszkańców, którzy według dokumentów programowych mieli być objęci wszystkimi programami
wsparcia finansowanymi przez gminę w 2020r.
120460
70. 6. Jaką liczbę mieszkańców objęto programami w zakresie ochrony zdrowia i profilaktyki, na które
gmina w 2020 r. przeznaczyła środki finansowe?
Proszę podać łączną liczbę mieszkańców, którzy zostali objęci wszystkimi programami wsparcia
finansowanymi przez gminę w 2020r.
65651
71. 7. Jaką kwotę z budżetu gminy przeznaczono na wsparcie placówek medycznych w związku z walką z
COVID-19 (z wyjątkiem placówek prowadzonych przez gminę) (np. środki ochrony, dezynfekujące, testy
na obecność koronawirusa itp.)
1000000
Strona 20z31
72. 8. Jakie zmiany w funkcjonowaniu przestrzeni publicznej gmina wprowadziła w związku z
zapobieganiem zakażeniom COVID-19 (inne niż wymagane regulacjami na poziomie krajowym), jeśli z
uwagi na jej wielkość było to możliwe.
Pytania lub odpowiedzi w kafeteriach oznaczone ** kierowane są przede wszystkim do miast. Jeśli
jednak dane pytanie lub odpowiedź dotyczy Państwa gminy, zachęcamy do udzielenia odpowiedzi.
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
© a. Zmiana organizacji transportu publicznego (np. Wyznaczenie miejsc, które nie powinny
być zajmowane przez pasażerów - zanim wprowadzone zostały obostrzenia na poziomie
krajowym, tj. przed [25.03.2020])**
b. Automatyzacja sygnalizacji świetlnej na przejściach dla pieszych (w czasie gdy nie
obowiązywały obostrzenia w tym zakresie wprowadzone na poziomie krajowym)**
c. Tymczasowe lub stałe poszerzenie chodników kosztem zwężenia jezdni/zmniejszenia
liczby miejsc parkingowych**
d. Wyznaczenie tymczasowych lub stałych pasów/dróg rowerowych na jezdni/miejscach
parkingowych**
0.0 O U
e. Zakaz/ograniczenie ruchu pojazdów silnikowych na fragmentach dróg, w celu
zwiększenia dostępnej przestrzeni dla pieszych/rowerzystów i tym samym - dystansu
społecznego**
O e Opracowanie specjalnych oznaczeń i informacji, umieszczanych w przestrzeni publicznej
(np. naklejek "Proszę tutaj nie siadać," linii wyznaczających dystans społeczny, plakatów
informacyjnych opracowanych przez gminę itp.)**
LJ g. Nie dotyczy
73. 9. Jakie działania w zakresie opieki nad mieszkańcami gmina podejmowała w związku z
występowaniem COVID-19?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
a. Organizacja pomocy seniorom - np. zaangażowanie wolontariuszy
b. Dostarczanie posiłków rodzinom będącym pod opieką GOPS / MOPS / MOPR
c. Zakup maseczek i innych środków ochrony dla potrzebujących mieszkańców
d. Telefon zaufania (albo inna forma pomocy) rodzinom dotkniętym problemem przemocy
domowej
e. Mobilne punkty opieki medycznej
f. Wsparcie osób przebywających w kwarantannie (np. dostarczanie jedzenia, leków)
g. Zorganizowanie izolatoriów dla osób pozostających w kwarantannie (działania podjęte z
własnej inicjatywy, a nie w wyniku zarządzenia administracji centralnej)
0 OOO GOGJU
h. Inne - proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. Akcja HGdańskPomaga służąca kompleksową pomocą osobom i instytucjom, którym stan
epidemii utrudnia lub uniemożliwia normalne funkcjonowanie.
2. Kampania „Dom bez przemocy” — upowszechnianie informacji o przemocy w rodzinie i
miejscach udzielania pomocy, telefon interwencyjny
3. Dostarczenie paczek z produktami żywnościowymi osobom będącym w kwarantannie
Strona 21z31
4. Zapewnienie całodziennego wyżywienia w placówkach noclegowych dla osób
doświadczających bezdomności
5. Dostarczanie posiłków dla osób doświadczających bezdomności przebywających w
miejscach niemieszkalnych
6. Miejsca izolacyjno-kwarantannowe dla osób doświadczających bezdomności
7. Całodobowe funkcjonowanie noclegowni (6 miesięcy w 2020)
8. Obsługa programu PFRON „Pomoc osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w
wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi”
9. Program Wspieraj Seniora
10. Realizacja projektu „Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie
epidemii COVID-19”
11. Dodatkowe środki finansowe dla NGO w ramach zaproszenia do składania ofert na
realizację zadań w celu przeciwdziałania COVID-19
(0 i Żadne z powyższych
74. 10. Czy i w jaki sposób gmina współpracowała z placówkami medycznymi lub Sanepidem w zakresie
walki z pandemią COVID-19 (z wyjątkiem działań wynikających z prowadzenia placówek medycznych)? *
1. Obsługa mieszkańców Gdańska będących na kwarantannie, szczególnie w formie paczek
żywnościowych, konsultacji pracownika socjalnego i wsparcia psychologicznego.
2. Obsługa list mailowych osób będących na kwarantannie przekazywanych przez Sanepid i
Pomorski Urząd Wojewódzki. Weryfikacja potrzeb osób będących na listach i przyznawanie
paczek żywnościowych.
3. |zolacja osób bezdomnych, wobec których nałożono kwarantannę decyzją Sanepidu.
4. Ścisła współpraca w przypadkach ujawnienia koronawirusa w placówkach dla osób
bezdomnych.
5. Współpraca z Sanepidem dotyczyła badań kontrolnych w kierunku SARS-CoV-2 dla
nowoprzyjętych mieszkańców domów pomocy społecznej z potwierdzonym negatywnym
wynikiem badania na obecność COVID-19, kierowanych wyłącznie z placówek medycznych (w
pierwszym etapie pandemii, wykonywanych po okresie 11-13 dni od przyjęcia).
6. Współpraca z Sanepidem w zakresie testowania nowo przyjętych mieszkańców domów pomocy
społecznej (kierowanych nie tylko z placówek medycznych, ale również ze środowiska) oraz
pracowników DPS, przed dopuszczeniem do pracy, po dłuższej nieobecności lub w przypadku
uzasadnionego podejrzenia kontaktu z osobą zakażoną (w oparciu o obowiązujące przepisy
prawa).
7. Obecnie współpraca z Sanepidem w zakresie testowania osób kierowanych do domów pomocy
społecznej, przed ich umieszczeniem w placówce, na podstawie decyzji administracyjnej o
skierowaniu do DPS.
Chcesz zostać Liderem Dobrych Praktyk w zakresie zdrowia? Sprawdź się!
75. 11. Pytanie LIDERSKIE Proszę wskazać jedno konkretne działanie
w obszarze zdrowia i opieki podejmowane przez gminę na rzecz społeczności lokalnej związane z
przeciwdziałaniem rozprzestrzeniania się epidemii COVID-19 lub zwalczaniem jej skutków.
HGdańskPomaga — (gdanskpomaga.pl) to akcja społeczna obejmująca wspólne, solidarne działanie
mieszkańców i mieszkanek Gdańska, instytucji, organizacji pozarządowych, wolontariuszy, na rzecz
przeciwdziałania i zwalczania COVID-19 oraz skutkom sytuacji pandemicznej. Skierowana jest dla każdej
osoby, która znalazła się w trudnej sytuacji z powodu pandemii COVID-19. Wspieramy także instytucje i
organizacje pozarządowe, którym koronawirus utrudnia lub uniemożliwia funkcjonowanie. Chodzi o
Strona 22 z31
wsparcie lokalnych szpitali, domów pomocy społecznej, organizacji pozarządowych, miejskich służb,
wolontariuszy oraz innych lokalnych jednostek borykających się z brakiem odpowiedniego sprzętu,
środków ochrony osobistej czy funduszy na dalsze sprawne przeciwdziałanie koronawirusowi. Akcja
przybierała różne formy, jej główną ideą jest łączenie tych, którzy pomocy potrzebują z tymi, którzy
pomocy chcą udzielić. Prowadzone są zarówno zbiórki pieniędzy, jak i umożliwiona wzajemna pomoc czy
wymiana usług. Wiosną 2020 r., w pierwszej części epidemii koronawirusa, wspierano służby medyczne i
osoby pracujące na zlecenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, które pomagały osobom
niewychodzącym z domów. Od początku kampanii wsparcie w postaci paczek, posiłków, ale także przy
robieniu zakupów, wyprowadzaniu zwierząt, dotarła do kilku tysięcy odbiorców. Głównymi
beneficjentami prowadzonych działań są gdańscy seniorzy i seniorki, ale na wsparcie może liczyć każdy
potrzebujący.
OBSZAR: CYFRYZACJA
76. 1. Czy gmina w 2020 r. korzystała z systemu informacji przestrzennej (SIP)? (własnego lub innej JST)
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CI TAK
CJ NIE
77. 2. Czy w 2020 r. w gminie funkcjonował system inteligentnego oświetlenia ulic?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CI TAK
CI NIE
78. 3. Które działania z zakresu rozwoju kompetencji cyfrowych mieszkańców gmina realizowała w 2020
r.?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
CI a. szkolenia rozwijające kompetencje cyfrowe wśród seniorów
CI b. szkolenia dla młodzieży szkolnej w zakresie cyberbezpieczeństwa, korzystania z sieci i e-
usług
W e edukacja w zakresie uzależnień cyfrowych
CI d. Inne- proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. Utworzenie kanału informacyjnego na platformie YT zawierającego tutoriale z zakresu
wykorzystania krok po kroku aplikacji środowiska Gdańskiej Platformy Edukacyjnej,
zwłaszcza Microsoft Teams.
2. Zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem (152), sprzętu
audiowizualnego (79), środków ochrony osobistej i środków dezynfekcyjnych oraz
oprogramowania komputerowego dla dzieci z niepełnosprawnością
CI e.nie dotyczy
79.4. Ile osób skorzystało z działań w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych mieszkańców
realizowanych przez gminę w 2020 r.?
Strona 23231
Ok. 12,5 tys. osób
80. 5. Które kategorie zbiorów danych są udostępnianych online - bez konieczności składania wniosku o
dostęp do informacji publicznej?
Pytania lub odpowiedzi w kafeteriach oznaczone ** kierowane są przede wszystkim do miast. Jeśli
jednak dane pytanie lub odpowiedź dotyczy Państwa gminy, zachęcamy do udzielenia odpowiedzi.
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
00 UOZO0JOZZU
a. Plany zagospodarowania przestrzennego
b. Mapy komunikacji publicznej**
c. Informacje o stanie zanieczyszczenia powietrza
d. Ewidencje dróg publicznych, obiektów mostowych
e. Wykazy przedsiębiorstw świadczących usługi w zakresie odbioru odpadów, ścieków etc
f. Wykaz szkół i placówek opiekuńczych prowadzonych na terenie gminy
g. Rejestr wniosków / inwestycji realizowanych z budżetu obywatelskiego / funduszy
sołeckich
h. Rejestr inwestycji prowadzonych przez gminę
i. Inne - proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. Centralny rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej
2. Rejestr petycji
CJ j. żadne z powyższych
81. 6. Które z powyższych zbiorów danych są udostępniane w formacie umożliwiającym pracę na
danych? (np. pliki edytowalne)
Pytania lub odpowiedzi w kafeteriach oznaczone ** kierowane są przede wszystkim do miast. Jeśli
jednak dane pytanie lub odpowiedź dotyczy Państwa gminy, zachęcamy do udzielenia odpowiedzi.
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
UO UGOUOGOGCJOU
a. Plany zagospodarowania przestrzennego (są obowiązkowe)
b. Mapy komunikacyjne**
c. Informacje o stanie zanieczyszczenia powietrza
d. Ewidencje dróg publicznych, obiektów mostowych
e. Wykazy przedsiębiorstw świadczących usługi w zakresie odbioru odpadów, ścieków etc
f. Wykaz szkół i placówek opiekuńczych prowadzonych na terenie gminy
g. Rejestr wniosków / inwestycji realizowanych z budżetu obywatelskiego/funduszy
sołeckich
h. Rejestr inwestycji prowadzonych przez gminę
i. Inne - proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. rejestr wydatków UMG
2. pozycje GPS pojazdów komunikacji miejskiej
Strona 24 z 31
3. lista tras
4. rozkłady jazdy
5. dane o miejscach parkingowych
6. dane meteo ze zbiorników retencyjnych
© i. żadne z powyższych
82. 7. Czy gmina posiada certyfikat IS037120 (Zrównoważony rozwój społeczny. Wskaźniki usług
miejskich i jakości życia)?
Proszę zaznaczyć wszystkie odpowiedzi odpowiadające sytuacji w gminie
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
a. TAK - na poziomie Platynowym
b. TAK - na poziomie Złotym
c. TAK - na poziomie Srebrnym
d. TAK - na poziomie Brązowym
e. TAK - na poziomie Aspirującym
f. TAK - jest w trakcie procesu certyfikacji (lub ubiega się o nadanie certyfikatu na wyższym
poziomie)
0 OUGZOŻ
g. NIE
83. 8. Proszę opisać jedno najistotniejsze działanie podjęte przez gminę w celu zwiększenia poziomu
cyfryzacji usług publicznych (w tym obsługi mieszkańców) wprowadzone w 2020 r.
Wdrożono rozwiązanie Przyjazne Deklaracje, umożliwiające złożenie przez internet deklaracji
podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości, środków transportu, rolnego i leśnego. Przyjęte
rozwiązanie pozwala mieszkańcowi łatwiej obliczyć koszt zobowiązania, a także przesłać wypełnioną
deklarację do urzędu - za pomocą platformy e-PUAP wypełniona deklaracja trafia do gminnego systemu
EZD.
84. 9. Proszę podać kwotę nakładów finansowych przeznaczoną na powyższe działania w 2020 r.
(dotyczy pytania 83.8.) Proszę podać kwotę w pełnych złotych (z dokładnością do 1 zł)
145140
OBSZAR: ŚRODOWISKO
85. 1. Proszę wskazać działania prowadzone w gminie w 2020 r. w zakresie gospodarki odpadami:
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
a. Regularna obwoźna zbiórka odpadów wielkogabarytowych
b. Dofinansowanie zakupu pojemników na zbiórkę odpadów dla właścicieli nieruchomości
c. Regularna zbiórka elektrośmieci od gospodarstw domowych
OOZO
d. Ulga za posiadanie kompostownika przydomowego - proszę podać w jakiej wysokości:
Strona 25 z 31
0,03 zł / m2 powierzchni lokalu
Ce. Udostępnienie odrębnych pojemników na odpady PET
W £ Udostępnienie odrębnych pojemników na odpady odbierane od osób znajdujących się w
kwarantannie w związku z pandemią COVID-19
CI g. żadne z powyższych
86. 2.a. Proszę wskazać stawkę za odbiór odpadów na koniec 2019 r.
Miejsce dziesiętne należy oddzielić kropką.
0.44 zł/m2 powierzchni lokalu do 110m2
0.05 zł/m2 powierzchni lokalu powyżej 110m2
87. 2. b. Proszę wskazać stawkę za odbiór odpadów na koniec 2020 r.
Miejsce dziesiętne należy oddzielić kropką.
0.88 zł/m2 powierzchni lokalu do 110m2
0.10 zł/m2 powierzchni lokalu powyżej 110m2
88. 2. c. Czy sposób naliczania opłat za odbiór odpadów w 2020 r. uległ zmianie w stosunku do 2019 r.?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CJ Tak
LJ Nie
89.2.d. ** Jeśli w pytaniu 2c odpowiedziano "TAK" „proszę wskazać miesięczny koszt odbioru odpadów
na koniec 2019r. od gospodarstwa domowego lub 4- osobowej rodziny zamieszkującej mieszkanie o
powierzchni 60 m2 zużywającej średnio 2.5 m3 na osobę.
(Przykładowo, jeśli stawka odbioru śmieci w gminie liczona była na 1 osobę, stawkę należy pomnożyć
przez 4; jeśli podstawą naliczania odbioru odpadów było zużycie 1m3 wody, stawkę należy pomnożyć
przez liczbę osób (4) oraz średnie zużycie wody na osobę (2,5) (4 osoby * 2,5m3 wody * stawka za 1m3),
etc.)
Pytania lub odpowiedzi w kafeteriach oznaczone ** kierowane są przede wszystkim do miast. Jeśli
jednak dane pytanie lub odpowiedź dotyczy Państwa gminy, zachęcamy do udzielenia odpowiedzi.
26.40
90. 2. e. **Jeśli w pytaniu 2c odpowiedziano "TAK", proszę wskazać miesięczny koszt odbioru odpadów
na koniec 2020r. od gospodarstwa domowego lub 4- osobowej rodziny zamieszkującej mieszkanie o
powierzchni 60 m2 zużywającej średnio 2.5 m3 na osobę.
(Przykładowo, jeśli stawka odbioru śmieci w gminie liczona była na 1 osobę, stawkę należy pomnożyć
przez 4; jeśli podstawą naliczania odbioru odpadów było zużycie 1m3 wody, stawkę należy pomnożyć
przez liczbę osób (4) oraz średnie zużycie wody na osobę (2,5) (4 osoby * 2,5m3 wody * stawka za 1m3),
etc.)
Pytania lub odpowiedzi w kafeteriach oznaczone ** kierowane są przede wszystkim do miast. Jeśli
jednak dane pytanie lub odpowiedź dotyczy Państwa gminy, zachęcamy do udzielenia odpowiedzi.
Strona 26 z 31
52.80
91.3. Czy system odbioru odpadów w gminie się bilansuje?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CJ Tak
CJ Nie
92. 4. Jak często prowadzony jest odbiór frakcji zmieszanej odpadów komunalnych z domów
jednorodzinnych?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
a. Częściej niż raz w tygodniu
b. Raz w tygodniu
c. Raz na dwa tygodnie
UGZOŻ
d. Rzadziej niż raz na dwa tygodnie
93.5. Proszę podać procentowy udział masy wytworzonych odpadów komunalnych frakcji zmieszanej
w ogólnej masie odpadów komunalnych w gminie w 2019 r.
Prosimy podać liczbę bez znaku procenta (%). Miejsce dziesiętne należy oddzielić kropką.
61.81
94.6. Proszę podać procentowy udział masy wytworzonych odpadów komunalnych frakcji zmieszanej
w ogólnej masie odpadów komunalnych w gminie w 2020 r.
Prosimy podać liczbę bez znaku procenta (%). Miejsce dziesiętne należy oddzielić kropką.
40.0
(informacja przekazana organizatorowi - dane za 2019 r., w dniu wypełniania ankiety brak oficjalnych
danych za 2020 r.)
95. 7. Które działania w zakresie ochrony środowiska i polityki klimatycznej realizowane były w gminie
w 2020 r.?
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
a. Wdrożono politykę eliminowania jednorazowych produktów plastikowych w placówkach
prowadzonych przez gminę
b. Opracowano i dostarczono mieszkańcom gminy materiały edukacyjne/informacyjne w
zakresie poprawnej segregacji odpadów
c. Opracowano lub wdrożono miejski plan adaptacji do zmian klimatu**
O U ©_
d. Zwiększono poziom retencji (przez działania takie, jak: budowa zbiorników retencyjnych,
ogrodów deszczowych, itp.)
Strona 27 z31
e. Zwiększono udział powierzchni biologicznie czynnych (np. zielone dachy, ścieżki w
parkach wykonane z materiałów przepuszczalnych, zielone torowiska, itd.)**
f. Zabezpieczono infrastrukturę gminną przed skutkami ekstremalnych zjawisk pogodowych
g. Zbierano folię rolniczą
UGO ©
h. Inne - proszę wymienić W PUNKTACH jakie:
1. Program budowy i modernizacji chodników - kolejna edycja - W wyniku modernizacji
chodników na terenie całego miasta zwiększył się odsetek osób przemieszczających się
pieszo pomiędzy dwoma punktami sieci. To z kolei ma przełożenie na zmniejszenie ilości
emisji spalin do atmosfery z pojazdów osobowych.
2. Szlak Turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami - opracowanie
dokumentacji projektowej dla gdańskiej części projektu. Projekt „Szlak Turystyczny przez
Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami jest projektem partnerskim w którym
oprócz Gminy Miasta Gdańska uczestniczą Gmina Miasta Gdyni oraz Gmina Miasta Sopotu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 — 2020 (Oś priorytetowa 11.
Środowisko, Działanie 11.4 Ochrona różnorodności biologicznej). Partnerem wiodącym
Projektu jest Gmina Miasta Gdańska, natomiast każdy z partnerów Projektu realizować
będzie samodzielnie i na własny koszt tę część Projektu, która obejmuje swym zakresem
obszar administracyjny jego gminy. Projekt przewiduje zagospodarowanie Trójmiejskiego
Parku Krajobrazowego i terenów przyległych poprzez utworzenie pieszo-rowerowego
szlaku turystycznego (rekreacyjnego) wraz łącznikami tj. trasami pomocniczymi,
dojazdowymi do dróg głównych miast będących partnerami Projektu. Zasadniczym celem
Projektu jest uporządkowanie ruchu turystycznego na terenie Trójmiejskiego Parku
Krajobrazowego poprzez ukierunkowanie go na przygotowane szlaki turystyczne i w ten
sposób ograniczenie niekontrolowanej penetracji obszaru Parku, co jest jednym z
najistotniejszych jego zagrożeń. W ramach inwestycji nastąpi modernizacja istniejących
nawierzchni ciągów rekreacyjnych oraz wykonanie oznakowania tych tras. Przewiduje się
utwardzenie nawierzchni przez zastosowanie nawierzchni szutrowej lub bitumicznej,
cząstkowy remont istniejących nawierzchni bitumicznych będących w złym stanie
technicznym, wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu oraz wzmocnienie podbudowy
części dróg leśnych w przebiegu szlaku do obsługi ciężkich pojazdów związanych z
gospodarką leśną.
3. Przeprowadzono działania edukacyjne w zakresie gospodarki wodnej, np. HYDROMISJA —
NAUKA PRZEZ ZABAWĘ http://blizejzrodel.pl/blizej-wiedzy/oto-hydromisja/ konkurs
Dlaczego sieci nie lubią śmieci http://blizejzrodel.pl/blizej-wiedzy/dsnls6-nowetermin
4. Wprowadzono Zielony Budżet Obywatelski, którego celem jest zwiększenie ilości lub
jakości terenów zielonych www.gdansk.pl/budzet-obywatelski/zbo,a,166418
(0 i Żadne z powyższych
96. 8. Które z poniższych inicjatyw mających na celu podniesienie jakości powietrza gmina zastosowała
w 2020 r.
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
W a. Podjęto inwentaryzację pieców węglowych
CI b. Zakończono inwentaryzację pieców węglowych
CJ c. Dofinansowano wymianę pieców węglowych na bardziej ekologiczne źródła ogrzewania
(np. gaz, fotowoltaika, pompy ciepła, itd.)
Cd. Dofinansowano termomodernizację budynków mieszkalnych
Strona 28 z31
e. Inwestowano w stacje pomiaru jakości powietrza
f. Wprowadzono system informacji o jakości powietrza w gminie (np. aplikacja, często
aktualizowana informacja na stronie gminy etc)
g. Kontrolowano paleniska (np. przez Straż Miejską).
UO ODŻ
h. Wspierano doradztwem mieszkańców w pozyskiwaniu środków dystrybuowanych
z poziomu krajowego
i. Zatrudniono doradcę energetycznego
UO
j. Żadne z powyższych
97. 9. Które z rozwiązań w zakresie elektromobilności** funkcjonowały w gminie w 2020 r.:
Pytania lub odpowiedzi w kafeteriach oznaczone ** kierowane są przede wszystkim do miast. Jeśli
jednak dane pytanie lub odpowiedź dotyczy Państwa gminy, zachęcamy do udzielenia odpowiedzi.
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
W a. Inwestycje w niskoemisyjne środki komunikacji miejskiej (LNG, hybrydowe, elektryczne)
CJ b. Inwestycje w zwiększenie liczby punktów ładowania pojazdów elektrycznych
CI e. Żadne z powyższych
98. 10. W jaki sposób gmina monitoruje efektywność działań na rzecz ochrony środowiska lub
przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych? Proszę w punktach opisać działania podejmowane z
inicjatywy gminy (nie więcej niż 5) i ich skuteczność.
Działania na rzecz ochrony środowiska i przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych prowadzone są
w oparciu o miejską strategię i programy operacyjne, które co roku są ewaluowane i sprawozdawane na
www.gdansk.pl/strategia Ponadto istotne działania w tym zakresie to:
1. Od 1996 r. prowadzony jest monitoring automatyczny zanieczyszczeń powietrza realizowany przez
Fundację ARMAG - podmiot z udziałem miasta. Dzięki czemu na bieżąco monitorować można jakość
powietrza, dokonywać analiz w dłuższym horyzoncie czasowym oraz identyfikować występowanie
zagrożeń. W mieście funkcjonuje 5 stacji monitoringu automatycznego atmosfery (stacje tła miejskiego),
które włączone są do sieci Państwowego Monitoringu Środowiska.
2. „Rozwój systemu monitoringu wód podziemnych na obszarze Gdańska, Sopotu i gminy Pruszcz
Gdański” - W 2020 r. realizowana była część badawcza projektu polegająca na prowadzeniu prac
badawczych na terenie wszystkich gmin będących partnerami przedsięwzięcia.
3. Wprowadzenie nowych narzędzi do partycypacji - Zastosowanie zdjęć lotniczych, modelu 3D miasta
oraz zdjęć ukośnych miasta przy prezentacji ustaleń projektów planów miejscowych. Ponadto
wykorzystywanie ankiet internetowych przy opracowaniach studialnych, realizacja filmików edukacyjno-
informacyjnych, działania edukacyjne skierowane do młodzieży (prelekcje, warsztaty), prototypowanie i
eksperymentowanie np. w ramach rozwiązań przestrzeni ulicznych. W 2020 r. w związku z pandemią
wprowadzono możliwość zdalnych konsultacji społecznych przy użyciu programu Cisco Webex.
4. W ramach programu FanpLESStic-sea w 2020 r. wykonano pilotową stację poprawy jakości wód
opadowych zlokalizowaną przy obiekcie kanalizacji deszczowej w dzielnicy Brzeźno. Wyniki posłużą do
szerszego wprowadzenia w krajobrazie miasta roślinności poprawiającej jakość wód opadowych.
www.giwk.pl/badania-i-ekologia/projekt-fanplesstic-sea
Strona 29z31
5. RUGGEDISED — Designing smart, resilient cities for all - projekt w zakresie zarządzania energią w
duchu smat city. www.giwk.pl/badania-i-ekologia/projekt-ruggedised
Chcesz zostać Liderem Dobrych Praktyk w zakresie środowiska? Sprawdź się!
99. 11. Pytanie Liderskie - Jakie konkretne i kluczowe działania podjęła gmina w 2020 r. w zakresie
ochrony środowiska ( poprawa jakości powietrza, skuteczna gospodarka odpadami, retencja itp. ) ?
Proszę wskazać maksymalnie trzy działania edukacyjne, systemy zachęt (w tym finansowych), działania
organizacyjne ułatwiające mieszkańcom poprawną segregację odpadów itd. [pytanie będzie rozważane
pod warunkiem, że zwiększył się udział odpadów segregowanych w całości masy odpadów
generowanych w gminie])
I. Do działań w zakresie poprawy jakości powietrza należały: a) wspieranie likwidacji źródeł niskiej emisji
dla os. fiz. i prawnych. W 2020 r. zawarto 224 umowy, na łączną kwotę dofinansowania 1 539 835,37 zł;
b) rozwój dróg rowerowych — dł. nowych dróg rowerowych 15,9 km; c) rozwój komunikacji zbiorowej:
Budowa nowej linii tramwajowej w Gdańsku na ul. Nowej Bulońskiej wraz z pętlą tramwajową i
niezbędnym układem drogowym, chodnikami i drogą rowerową - całość oddano do użytku d) pow.
terenów zieleni w 2020 wyniosła 1227,71 ha (o 2,35 ha więcej niż w 2019 r.); e) Zielony Budżet
Obywatelski to sposób na wyodrębnienie w BO projektów, których założeniem jest rozwój terenów
zielonych. W każdej dzielnicy 20% środków przeznaczonych jest na takie projekty, a w puli projektów
ogólnomiejskich 30% kwoty. Projekty można było zgłaszać w 5 kategoriach: 1. Nasadzenia roślinności na
terenach zieleni miejskiej; 2. Przestrzenie rekreacyjne; 3. Parki kieszonkowe; 4. Ogrody deszczowe; 5.
Renowacja istniejących terenów zieleni.
II. Do działań w zakresie zagospodarowania wody/retencji należały: a) Realizacja konkursu „Nie marnuj
deszczu” na rzecz podniesienia świadomości w zakresie skutków zmian klimatu, potrzeby
odpowiedniego gospodarowania wodą opadową, w tym poprzez małą retencję terenową, wykształcenie
w mieszkańcach proekologicznych nawyków. b) Zakup zbiorników z tworzywa sztucznego na wodę
deszczową - dostawa 50 szt. — w celu przeprowadzenia konkursu edukacyjnego dla szkół w 2021 r. c)
Udzielanie dotacji dla mieszkańców na zagospodarowanie wód opadowych poprzez ich odprowadzanie
do gruntu przy pomocy podziemnych urządzeń rozsączających, do wód lub do sieci kanalizacji
deszczowej w wysokości 4 tys. zł dla os. fiz. i prawnych oraz przedsiębiorców, natomiast 10 tys. zł dla
wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych. d) Udzielanie dotacji dla mieszkańców na wykonanie ogrodu
deszczowego do 5 tys. zł dla os. fiz. i prawnych oraz przedsiębiorców, natomiast 10 tys. zł dla wspólnot i
spółdzielni mieszkaniowych.
III. Do działań w zakresie ogrzewania należały: a) Udzielono 224 dotacji na wymianę ogrzewania
węglowego na kwotę ponad 1,5 mln zł. W ramach tym środków zlikwidowano 357 tradycyjnych pieców
węglowych i uniknięto spalania ponad 700 ton węgla. b) Wspierano również zakup i montaż instalacji
kolektora słonecznego.
100. Skąd Państwo dowiedzieliście się o rankingu Perły Samorządu ?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
CJ Reklama prasowa na łamach Dziennika Gazety Prawnej
CJ Mailing
C] List wysłany do urzędu pocztą tradycyjną
Strona 30z31
CI Inne- proszę wskazać jakie:
Strona 31z31
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
2965269.5991677.7828806
Nazwa dokumentu
ANKIETA_PERŁY SAMORZĄDU 2021_UMG.pdf
Tytuł dokumentu
ANKIETA_PERŁY SAMORZĄDU 2021_UMG
Sygnatura dokumentu
WPG-I.1431.5.2021
Data dokumentu
2021-07-14
Skrót dokumentu
0A485EE02128DBED902F4A5A295A54D344A29267
Wersja dokumentu
1.1
Data podpisu
2021-07-14 12:17:48
Podpisane przez
Iwona Bożena Bierut Dyrektor Wydziału
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.102.6.6.8102
Data wydruku: 2021-07-14
Autor wydruku: Tanaś Karolina w zastępstwie za WPG Sekretariat (Inspektor)Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dla osób wnioskujących o udostępnienie
informacji publicznej
TOŻSAMOŚĆ
I
DANE
KONTAKTOWE
ADMINISTRATORA
Prezydent Miasta Gdańska.
80-803 Gdańsk ,ul. Nowe Ogrody 8/12
umg@gdansk.gda.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP /UMGDA/SkrytkaESP +48 58 52 44 500
DANE
KONTAKTOWE
INSPEKTORA
OCHRONY
DANYCH
Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących
przetwarzania Państwa danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku oraz realizacji
praw z tym związanych.
iod@gdansk.gda.pl
+48 58 52 44 500
CELE PRZETWARZANIA I
PODSTAWA PRAWNA
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej. Udzielenie odpowiedzi jest obowiązkiem prawnym
ciążącym na Administratorze wynikającym z art. 4 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
ODBIORCY DANYCH
Dostęp do danych, niezbędny w zakresie obsługi technicznej Administratora, ma Gdańskie
Centrum Informatyczne. Ponadto odbiorcą danych może być Minister Cyfryzacji w związku z
możliwością kierowania korespondencji poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.
PRZEKAZANIE DANYCH
OSOBOWYCH DO PAŃSTWA
TRZECIEGO LUB
ORGANIZACJI
MIĘDZYNARODOWEJ
Państwa dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej.
OKRES
PRZECHOWYWANIA
DANYCH
Przez okres niezbędny dla realizacji celu przetwarzania a następnie dla wypełnienia obowiązku
archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i
archiwach tj. przechowywanie w archiwum zakładowym przez 5 lat
PRAWA OSÓB KTÓRYCH
DANE SĄ PRZETWARZANE
W zakresie swoich danych osobowych mają Państwo prawo:
- dostępu do danych i otrzymania ich kopii oraz prawo do ich sprostowania (poprawienia);
- do ograniczenia przetwarzania oraz usunięcia danych (realizacja tych praw posiada
ograniczenia).
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeśli przetwarzanie
danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych (na adres Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
INFORMACJA O
DOWOLNOŚCI LUB
OBOWIĄZKU PODANIA
DANYCH
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne z wyjątkiem wydania decyzji,
gdzie zgodnie z przepisami KPA decyzja zawiera oznaczenie strony.
Konsekwencją niepodania danych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia lub
niedoręczenie korespondencji
INFORMACJE O
ZAUTOMATYZOWANYM
PODEJMOWANIU DECYZJI,
W TYM O PROFILOWANIU
Nie następuje zautomatyzowane podejmowania decyzji w tym profilowanie osób.
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
2965269.5991673.7828854
Nazwa dokumentu
Klauzula dot. informacji publicznej.pdf
Tytuł dokumentu
Klauzula dot. informacji publicznej
Sygnatura dokumentu
WPG-I.1431.5.2021
Data dokumentu
2021-07-14
Skrót dokumentu
5992752B58C4B1D9AA14DF60F424CB29171A664A
Wersja dokumentu
1.1
Data podpisu
2021-07-14 12:18:04
Podpisane przez
Iwona Bożena Bierut Dyrektor Wydziału
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.102.6.6.8102
Data wydruku: 2021-07-14
Autor wydruku: Tanaś Karolina w zastępstwie za WPG Sekretariat (Inspektor)