- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #110
Praworządność szkół #110
Instytucja: |
IX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. WISŁAWY SZYMBORSKIEJ W SOSNOWCU |
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez IX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. WISŁAWY SZYMBORSKIEJ W SOSNOWCU
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z IX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. WISŁAWY SZYMBORSKIEJ W SOSNOWCU
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- Dopamina.docx
- p39.pdf
- p41.pdf
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 681
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie? Nie dotyczy
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie, Nie dotyczy
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
8) dbanie o estetykę wyglądu;
9) noszenie w czasie zajęć szkolnych schludnego, estetycznego ubioru oraz obuwia
zmiennego, a podczas uroczystości – stroju galowego:
a) uczennice: biała bluzka, granatowy, szary, czarny żakiet, granatowa, szara, czarna spódnica, sukienka lub spodnie,
b) uczniowie: garniturowa koszula, granatowa, szara, czarna marynarka, granatowe, czarne lub szare spodnie,
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
1. Ocena celująca – uczeń w wysokim stopniu opanował materiał wynikający z podstawy programowej.
W zakresie posiadanej wiedzy samodzielnie potrafi interpretować fakty i zjawiska, dokonać ich selekcji i je oceniać. Potrafi doskonale zaplanować i zorganizować pracę. Wypowiedzi ustne i pisemne charakteryzują się wzorowym językiem. Na lekcjach jest bardzo aktywny. W pracy wykorzystuje wiedzę z innych, pokrewnych przedmiotów. Potrafi samodzielnie formułować pytania i rozwiązywać problemy.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Tak/Nie Nie dotyczy.
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica Nie dotyczy.
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
15) Podczas zajęć edukacyjnych uczeń:
e) korzysta z urządzeń multimedialnych tylko za zgodą nauczyciela; przestrzega warunków wnoszenia
i korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły;
f) przestrzega zakazu rejestrowania obrazu i dźwięku za pomocą urządzeń elektronicznych; zakaz ten może być zawieszony tylko przez nauczyciela na określonych przez niego warunkach;.
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki
i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu: /lo9sosnowiec/SkrytkaESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie. Nie dotyczy.
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy.
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
13) usprawiedliwianie nieobecności w czasie 7 dni od dnia powrotu do szkoły; ucznia niepełnoletniego usprawiedliwiają rodzice lub prawni opiekunowie, uczeń pełnoletni może usprawiedliwiać się sam. Usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach dokonuje się poprzez dziennik elektroniczny;
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną
o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie
z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? Nie dotyczy
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? Na etacie, 20/20
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Wymagane do objęcia tego stanowiska: mgr psychologii, posiadanie przygotowania pedagogicznego
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 133
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 4
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 4
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/ w trakcie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie codziennie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
-Inne (proszę wpisać jakie) Boiska szkolne
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Rozdział 6 PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIÓW
§ 37 1. Uczeń ma prawo do:
1) wiedzy o przysługujących mu prawach;
2) kształcenia się, wychowania i opieki odpowiedniej do wieku i osiągniętego rozwoju;
3) dostosowania treści, metod i organizacji nauczania do jego możliwości psychofizycznych;
4) zapoznania się ze statutem szkoły, zasadami wewnątrzszkolnego oceniania, regulaminami
i procedurami obowiązującymi w szkole;
5) zapoznania się z programem nauczania i wymaganiami edukacyjnymi dla danego poziomu nauczania;
6) odpowiednio zorganizowanego procesu nauczania, dostosowanego do możliwości psychofizycznych
i predyspozycji ucznia;
7) zrzeszania się w organizacjach działających na terenie szkoły;
8) opieki wychowawczej;
9) swobody w wyrażaniu własnych poglądów, myśli, przekonań, z zachowaniem szacunku dla innych osób;
10) rozwijania zainteresowań na zajęciach pozalekcyjnych oraz w formie indywidualnego programu lub toku nauki, w przypadku szczególnych uzdolnień ucznia umożliwienia ukończenia szkoły w skróconym czasie;
11) powiadomienia, z wyprzedzeniem co najmniej tygodniowym, o terminie i zakresie pisemnych prac klasowych;
12) jawnej i umotywowanej oceny;
13) czasu wolnego przeznaczonego na wypoczynek;
14) opieki zdrowotnej;
15) pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej;
16) ochrony własności intelektualnej;
17) współorganizowania imprez szkolnych i uczestnictwa w nich;
18) korzystania z pomocy dydaktycznych, urządzeń i sprzętu znajdującego się w szkole;
19) współredagowania i wydawania gazetki szkolnej i/lub innych mediów wewnątrzszkolnych;
20) bezpiecznych warunków nauki w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę;
21) uzyskiwania informacji z różnych źródeł wiedzy;
22) wsparcia nauczycieli w przypadku zagrożenia niepowodzeniem szkolnym;
23) brania udziału w konkursach i olimpiadach;
24) pomocy materialnej i stypendialnej, w przypadku pozostawania w trudnej sytuacji ekonomicznej lub życiowej;
25) przygotowania go do kształcenia na kolejnym etapie edukacyjnym, w tym wyboru zawodu i kierunku kształcenia;
26) reprezentowania Szkoły na zewnątrz;
27) do ochrony przed wszelkimi przejawami przemocy, agresji, zastraszania itp.;
28) równego traktowania.
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
2. Do obowiązków ucznia należy:
1) przestrzeganie obowiązujących w szkole przepisów prawa zewnętrznego i wewnętrznego;
2) systematyczne uczenie się i doskonalenie swoich umiejętności;
3) odnoszenie się z szacunkiem do uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły;
4) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
5) dbanie o porządek i ład w klasie i szkole;
6) szanowanie mienia szkolnego oraz mienia kolegów, nauczycieli i innych osób;
7) dbanie o zdrowie, higienę osobistą, bezpieczeństwo własne i kolegów, nie uleganie nałogom
i przekonywanie innych o ich szkodliwości;
8) dbanie o estetykę wyglądu;
9) noszenie w czasie zajęć szkolnych schludnego, estetycznego ubioru oraz obuwia zmiennego, a podczas uroczystości – stroju galowego:
a) uczennice: biała bluzka, granatowy, szary, czarny żakiet, granatowa, szara, czarna spódnica, sukienka lub spodnie,
b) uczniowie: garniturowa koszula, granatowa, szara, czarna marynarka, granatowe, czarne lub szare spodnie,
10) szanowanie symboli państwowych i szkolnych, aktywne uczestniczenie w życiu szkoły;
11) wykazywanie się wiedzą zdobytą podczas zajęć;
12) systematyczne uczęszczanie i przygotowywanie się do zajęć;
13) usprawiedliwianie nieobecności w czasie 7 dni od dnia powrotu do szkoły; ucznia niepełnoletniego usprawiedliwiają rodzice lub prawni opiekunowie, uczeń pełnoletni może usprawiedliwiać się sam. Usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach dokonuje się poprzez dziennik elektroniczny;
14) odrabianie prac domowych;
15) Podczas zajęć edukacyjnych uczeń:
a) bierze aktywny udział w zajęciach współpracuje z nauczycielem i uczniami danego oddziału;
b) dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, po uzyskaniu zgody nauczyciela;
c) korzysta z pomocy dydaktycznych i naukowych zgodnie z polecaniem nauczyciela;
d) wykonuje zadania i prace zlecone przez nauczyciela;
e) korzysta z urządzeń multimedialnych tylko za zgodą nauczyciela; przestrzega warunków wnoszenia
i korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły;
f) przestrzega zakazu rejestrowania obrazu i dźwięku za pomocą urządzeń elektronicznych; zakaz ten może być zawieszony tylko przez nauczyciela na określonych przez niego warunkach;.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
Rodzaje kar oraz tryb odwoławczy § 40 1.
Za nieprzestrzeganie postanowień statutu, niewypełnianie obowiązków ucznia, nieprzestrzeganie zasad BHP, naruszanie zasad współżycia społecznego, szkodliwy wpływ na społeczność uczniowską, uczeń może być ukarany:
1) naganą pisemną wychowawcy klasy odnotowaną w dzienniku klasowym;
2) naganą pisemną Dyrektora Szkoły odnotowaną w dzienniku klasowym;
3) zawieszeniem prawa do udziału w zajęciach pozalekcyjnych i do reprezentowania szkoły na zewnątrz, wydanym przez Dyrektora Szkoły na wniosek wychowawcy;
4) zakazem udziału w imprezach i wycieczkach wydanym przez Dyrektora Szkoły na wniosek wychowawcy;
5) odpowiednio obniżoną oceną zachowania;
6) skreśleniem z listy uczniów uchwałą Rady Pedagogicznej, z zastrzeżeniem ust. 13;
7) przeniesieniem do równoległej klasy po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej;
8) przeniesieniem do innej szkoły przez Kuratora Oświaty, na wniosek Dyrektora Szkoły;
2. Zastosowana kara powinna być adekwatna do popełnionego uchybienia.
3. Pełnoletni uczeń może zostać skreślony z listy uczniów w następujących przypadkach:
1) picie alkoholu, przebywanie w stanie nietrzeźwym, pod wpływem narkotyków lub innych środków odurzający oraz ich zażywanie na terenie szkoły i podczas zajęć organizowanych przez szkołę;
2) wymuszenia, przejawy przemocy fizycznej i psychicznej wobec innych;
3) posiadanie i rozprowadzanie narkotyków i środków odurzających na terenie szkoły;
4) fałszowanie podpisów i dokumentów;
5) umyślne dewastowanie mienia szkoły;
6) propagowanie, szerzenie idei oraz poglądów rasistowskich i/lub faszystowskich;
7) publikacja zarejestrowanych materiałów bez zgody zainteresowanych;
8) nagminne naruszanie obowiązków ucznia, w tym nieusprawiedliwiona absencja przekraczająca 50%;
9) popełnienie przez ucznia przestępstwa (skazanie prawomocnym wyrokiem sądu).
4. O zastosowaniu kary, o której mowa w ust. 3, Dyrektor Szkoły zawiadamia na piśmie rodziców (prawnych opiekunów) ucznia w terminie 14 dni od dnia postawienia wniosku na zebraniu Rady Pedagogicznej.
5. Kara, o której mowa w ust. 3, może być zastosowana dopiero po wysłuchaniu ucznia.
6. Wykonanie kary może zostać zawieszone, jeżeli uczeń uzyska poręczenie co najmniej dwóch nauczycieli i Samorządu Uczniowskiego.
7. Organy wskazane w ust.6 udzielają poręczenia po uprzednim szczegółowym przeanalizowaniu stanowiska Rady Pedagogicznej, wychowawcy klasy i Samorządu Szkolnego.
8. Uczeń, o którym mowa w ust.6 jest zobowiązany do podpisania stosownego oświadczenia, zawierającego warunki kontynuowania nauki w czasie trwania wstrzymania kary.
9. O zastosowaniu wobec ucznia kary wychowawca powiadamia rodziców ucznia (prawnych opiekunów).
10. Od każdej kary uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą odwołać się do Dyrektora Szkoły
w terminie siedmiu dni od dnia zawiadomienia o ukaraniu.
11. Od decyzji Dyrektora Szkoły o skreśleniu z listy uczniów ukarany lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą w terminie 14 dni od dnia skutecznego zawiadomienia o karze odwołać się do Kuratora Oświaty
w Katowicach za pośrednictwem Dyrektora Szkoły.
12. Dyrektor rozpatruje zastrzeżenia, o których mowa w ust. 10, w terminie siedmiu dni od ich otrzymania oraz informuje ucznia i jego rodziców (opiekunów prawnych) o sposobie rozpatrzenia zastrzeżeń.
13. Obowiązek nauki trwa do ukończenia 18. roku życia. Skreślenie z listy ucznia niepełnoletniego może nastąpić po przeniesieniu go do innej szkoły.SPRAWOZDANIE FINANSOWE RADY RODZICÓW
IX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W SOSNOWCU
ZA ROK SZKOLNY 2022/2023
1. Skład Rady Rodziców w IX Liceum Ogólnokształcącym
W ramach przeprowadzonych wyborów do prezydium Rady Rodziców wyłoniono następujący skład
Rady Rodziców:
Marta Wacławik — Przewodnicząca Rady Rodziców
Beata Zawiślak — Zastępca Przewodniczącej Rady Rodziców
Aneta Baranowska- Skarbnik Rady Rodziców
Dariusz Januszewski — Sekretarz Rady Rodziców
Wyżej wymienione osoby zostały wyłonione w wyniku jawnego, jednomyślnego głosowania.
Rada Rodziców podjęła uchwałę upoważniającą wyznaczone osoby (łącznie 2 osoby) do zarządzania
kontem bankowym oraz podtrzymała decyzję o podwójnej akceptacji wszelkich dokonywanych
wydatków (tzw. zasada czterech oczu).
2. Zgromadzone pieniądze/darowizny na fundusz Rady Rodziców w roku szkolnym
2022/2023.
Najważniejszym źródłem wpływów pieniędzy na fundusz Rady Rodziców są indywidualne składki
(darowizny) od rodziców uczniów naszej szkoły.
Rok szkolny 2022/2023 rozpoczęliśmy ze stanem konta: 18398,88 zł (słownie: osiemnaście tysięcy
trzysta dziewięćdziesiąt osiem złotych osiemdziesiąt osiem groszy).
Według stanu na 31.08.2023 r. w roku szkolnym 2022/2023 na konto Rady Rodziców wpłynęło:
15977,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy dziewięćset siedemdziesiąt siedem złotych zero groszy) i
darowizna 500zł. W sumie: 16477,00zł
W sumie Rada Rodziców dysponowała w roku szkolnym 2022/2023 środkami w wysokości:
34875,88 zł (słownie: trzydzieści cztery tysiące osiemset siedemdziesiąt pięć złotych osiemdziesiąt
osiem groszy).
Poniżej na wykresie przedstawiono wpływy z poszczególnych klas w szkole. W roku szkolnym
2022/2023 Rada Rodziców otrzymała darowizny w wysokości:
a) poniżej 500zł od klas:
e 3M—-wychowawca: Alicja Marciniec
e 3L-wychowawca: Marcin Mazur
e 4AP—wychowawca: Joanna Popławska - Kozłowska
e 4BP— wychowawca: Roman Lewandowski
e 4CP-wychowawca: Sylwia Świder
e 4EP— wychowawca: Jakub Skuta
e 4DP- wychowawca: lzabela Dobrzyńska
b) w przedziale 500zł — 1000zł od klas:
e 1P-wychowawca: Małgorzata Woźniak — Kutek
e 2EM—wychowawca: Anna Malczewska
e 2P- wychowawca: Krzysztof Brom
e 2TP- wychowawca: Przemysław Kopczyński
e 3EP — wychowawca: Michalina Malinowska
e 3TP- wychowawca: Adrian Mrówka
c) w przedziale 1000zł — 1500zł od klas:
e 1AP- wychowawca: Kamila Witko
e 1DB— wychowawca: Tomasz Morawski
e 1TP— wychowawca: Leszek Śliwiński
e 2EP-wychowawca: Tomasz Szyndler
e 2M]J-wychowawca: Katarzyna Budziłek- Jurek
d) w przedziale 1500zł — 2000zł od klas:
e 1M-wychowawca: Justyna Powałka
e) powyżej 2000zł od klas:
e 1EM-= wychowawca: Izabela Zdańkowska
Najwyższą darowiznę Rada Rodziców otrzymała od klas: 1EM — wychowawca Izabela Zdańkowska w
wysokości: 2150,00 zł
WYSOKOŚĆ WPŁAT Z POSZCZEGÓLNYCH
KLAS W SZKOLE
4EP
4DP
4CP
4 BP
4AP
3TP
3M
3L
3 EP
2TP
2P
2MI
2EP
2 EM
17P
1300,00
1250.00)
1950.00
FEUNIONB
1P FIFPRIUM
1M HETMAN
1 ME PRETKNE
1DB
1AP
zł- 2ł500,00 zł1 000,00 zł1 500,00 zł2 000,00 zł2 500,00
m KWOTA
CZW
Regulamin Rady Rodziców
w IX Liceum Ogólnokształcącym im. Wisławy Szymborskiej
w Sosnowcu
Rozdział I
Postanowienia ogólne
$1.
Uchwalono na podstawie art. 83 i art. 84 ustawy z 14 grudnia 2016 r. — Prawo oświatowe
$2.
Regulamin niniejszy określa cele, zadania i organizację Rady Rodziców.
$3.
1. Terenem działania Rady Rodziców jest budynek szkoły.
2. Rada Rodziców może podejmować działania również w innych miejscach, w których
przebywają uczniowie w trakcie realizacji przez szkołę zadań dydaktycznych,
Ut
wychowawczych lub opiekuńczych.
Rozdział II
Cele rady rodziców
$ 4.
Rada Rodziców, zwana dalej Radą, jest społecznym organem władzy w szkole
reprezentującym ogół rodziców i opiekunów prawnych uczniów uczęszczających do szkoły,
której celem jest:
1. Organizowanie i rozwijanie współpracy rodziców z dyrekcją szkoły, Radą
Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, władzami oświatowymi, samorządowymi
i innymi organami w celu doskonalenia statutowej działalności szkoły.
2. Organizowanie różnych form aktywności rodziców wspomagających proces
nauczania, wychowania i opieki w szkole i środowisku.
3. Prezentowanie wobec dyrektora szkoły, nauczycieli, uczniów i władz oświatowych
opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach szkoły.
4. Upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i funkcjach opiekuńczo-
wychowawczych rodziny i szkoły w życiu dziecka.
Rozdział III
Zadania i kompetencje rady rodziców
$5.
Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności.
$ 6.
1. Rada Rodziców opiniuje przedstawiony przez Radę Pedagogiczną szkolny zestaw
podręczników.
2. Rada Rodziców może wystąpić do Rady Pedagogicznej o dokonanie zmian
w szkolnym zestawie podręczników, jednak zmiana w tych zestawach nie może
nastąpić w trakcie roku szkolnego.
8 7.
Rada Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną uchwala program wychowawczo-
profilaktyczny szkoły obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze
wychowawczym skierowane do uczniów, realizowane przez nauczycieli.
Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska
porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu wychowawczo-
profilaktycznego, program ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym
nadzór pedagogiczny nad szkołą.
Program wychowawczo-profilaktycznego ustalony przez dyrektora szkoły obowiązuje do
czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
$8.
1. Rada Rodziców może występować z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach
szkoły.
2. Rada Rodziców opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia
lub wychowania szkoły.
$9.
1. Rada Rodziców wyraża pisemną opinię o pracy nauczyciela przed sporządzeniem
przez dyrektora szkoły oceny dorobku zawodowego lub oceny pracy nauczyciela.
2. Rada Rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia
otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego/ocenie pracy
nauczyciela.
3. Brak opinii Rady Rodziców nie wstrzymuje postępowania awansowego.
810.
1. Rada Rodziców wnioskuje lub też wyraża zgodę na wprowadzenie przez dyrektora
szkoły obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju.
2. Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa wzór obowiązującego
na terenie szkoły jednolitego stroju dla uczniów szkoły.
3. Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa sytuacje, w których
przebywanie ucznia na terenie szkoły nie wymaga noszenia przez niego jednolitego
stroju ze względu na szczególną organizację zajęć dydaktyczno-wychowawczych
w określonym dniu lub dniach.
$11.
Rada Rodziców na wniosek dyrektora szkoły opiniuje podjęcie działalności w szkole przez
stowarzyszenia lub inne organizacje, których celem statutowym jest działalność
wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej,
wychowawczej i opiekuńczej szkoły.
$.12;
Rada Rodziców opiniuje projekt planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
$ 13.
Rada Rodziców opiniuje wprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu
nauczania.
$ 14.
Rada Rodziców opiniuje ustalenie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-
wychowawczych.
$ 15.
Rada Rodziców ma prawo delegowania przedstawiciela do komisji konkursowej wyłaniającej
kandydata na stanowisko dyrektora.
Rozdział IV
Tryb przeprowadzania wyborów
$ 16.
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do rad oddziałowych:
. Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców
w każdym roku szkolnym.
. Podczas zebrań oddziałowych rodzice wybierają rady oddziałowe składające się
z trzech rodziców uczniów danego oddziału.
. W wyborach do rad oddziałowych jednego ucznia może reprezentować tylko jeden
rodzic.
. Wybory do rady oddziałowej na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku
szkolnym przeprowadza wychowawca oddziału.
„.. Kandydat do rady oddziałowej musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
. Za wybranych do rady oddziałowej uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy
uzyskali największą liczbę głosów.
„W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów przeprowadza się
kolejną turę głosowania.
. Informację o przeprowadzonych wyborach rada oddziałowa uwzględnia
w sporządzonym protokole, który przewodniczący po podpisaniu przekazuje
Wychowawcy klasy.
„. Wybrani członkowie rady oddziałowej wyłaniają ze swojego grona przewodniczącego.
817.
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do Rady Rodziców:
.. Przedstawicielem Rady Rodziców jest Przewodniczący Rady Oddziałowej wybrany na
pierwszym zebraniu rodziców lub inna osoba z Rady Oddziałowej zastępująca
Przewodniczącego.
.. Wybory Przewodniczącego Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu jawnym.
„W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki.
. Zadania dyrektora szkoły podczas wyborów Przewodniczącego Rady Rodziców:
1) przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
2) przeprowadzenie głosowania,
3) policzenie głosów i podanie wyników głosowania.
. Kandydat na Przewodniczącego Rady Rodziców musi wyrazić zgodę na
BL” cl z
kandydowanie.
6. Za wybranego Przewodniczącego Rady Rodziców uważa się kandydata, który uzyskał
największą liczbę głosów.
7. W przypadku otrzymania przez kandydatów równej największej liczby głosów
o wyborze Przewodniczącego Rady Rodziców rozstrzyga kolejna tura wyborów.
8. Wybrany Przewodniczący Rady Rodziców prowadzi dalszą część zebrania.
Rozdział V
Struktura rady rodziców
$ 18.
1. W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych,
wybranych przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału.
2. Pracami Rady Rodziców kieruje Prezydium, w którego skład wchodzi:
1
2) zastępcy przewodniczącego,
3) skarbnik,
przewodniczący,
4) sekretarz,
5) członkowie — przedstawiciele wszystkich oddziałów.
3. Kadencja Prezydium trwa rok.
4. W razie ustania członkostwa w Prezydium przed upływem kadencji, na najbliższym
zebraniu przeprowadzane są wybory uzupełniające, na okres do końca kadencji.
5. Rada może odwołać Prezydium w całości lub dokonać wyboru nowych jego członków
w trybie wyborów uzupełniających.
$ 19.
Zadania przewodniczącego Rady Rodziców:
a) reprezentowanie Rady Rodziców na zewnątrz,
b) kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców, w tym działalnością finansowo-
gospodarczą,
c) przygotowanie zebrania Rady Rodziców, które polega w szczególności na opracowaniu
projektu porządku zebrania oraz zawiadomieniu członków Rady Rodziców o terminie
zebrania — z uwzględnieniem daty i godziny rozpoczęcia oraz o miejscu i proponowanym
porządku zebrania,
d) prowadzenie zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium,
e) opracowanie projektu planu działalności Rady Rodziców wraz z planem finansowym
na dany rok szkolny,
f) przekazywanie dyrektorowi szkoły oraz innym organom szkoły, organowi
prowadzącemu szkołę lub organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny nad szkołą opinii
i wniosków wypracowanych przez Radę Rodziców,
g) podpisywanie uchwał Rady Rodziców,
h) monitorowanie stopnia realizacji podjętych uchwał przez Radę Rodziców,
i) informowanie Rady Rodziców o stopniu realizacji podjętych uchwał,
j) podpisywanie protokołów z zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium.
. Zadania sekretarza Rady Rodziców:
a) zapewnienie właściwej organizacji pracy Rady Rodziców,
b) opracowanie harmonogramu prac i zebrań Rady Rodziców,
c) organizacyjne przygotowanie zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium,
d) protokołowanie zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium,
e) prowadzenie korespondencji i dokumentacji Rady Rodziców oraz Prezydium.
. Zadania skarbnika Rady Rodziców:
a) prowadzenie działalności finansowo-gospodarczej Rady Rodziców,
b) wypełnianie obowiązków określonych przepisami prowadzenia gospodarki finansowej
i rachunkowości.
Zadania Prezydium Rady Rodziców:
a) bieżące kierowanie pracą Rady Rodziców w okresie między zebraniami,
b) odbywanie zebrań w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż 3 razy w roku,
c) koordynowanie działalności rad oddziałowych rodziców,
d) zatwierdzanie planu działalności Rady Rodziców wraz z planem finansowym na dany
rok szkolny,
e) zatwierdzanie harmonogramu prac i zebrań Rady Rodziców,
f) decydowanie o działalności finansowo-gospodarczej Rady Rodziców,
g) składanie okresowych sprawozdań z działalności na ogólnym zebraniu rodziców.
(ky UQ
Rozdział VI
Zasady działania rady rodziców
$ 20.
„. Pierwsze zebranie Rady Rodziców zwołuje dyrektor szkoły w terminie do 30 września
danego roku szkolnego.
. Pierwsze zebranie Rady Rodziców otwiera dyrektor szkoły i przewodniczy mu do
czasu wybrania Przewodniczącego Rady Rodziców.
. Kolejne zebrania Rady zwołuje Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniony
przez niego członek Rady, z własnej inicjatywy oraz na wniosek 1/3 rad klas lub
dyrektora szkoły.
. Zebrania Rady przygotowuje i prowadzi Przewodniczący Rady lub upoważniony
przez niego członek Rady Rodziców.
. O terminie, miejscu i proponowanym porządku zebrania zawiadamia się członków
Rady oraz dyrektora, w sposób zwyczajowo przyjęty szkole, na 14 dni przed
planowanym terminem zebrania, a w przypadku zebrania nadzwyczajnego na 3 dni
przed terminem.
. W zebraniach Rady, z głosem doradczym, może brać udział dyrektor szkoły.
-. Przewodniczący Rady Rodziców może, za zgodą lub na wniosek członków Rady,
zapraszać inne osoby do udziału w zebraniach.
. W zebraniach Rady Rodziców może uczestniczyć pielęgniarka szkolna w celu
omówienia zagadnień z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia uczniów,
z zachowaniem w tajemnicy informacji o stanie zdrowia uczniów.
. W sytuacjach szczególnych Rada Rodziców może pracować w trybie
niestacjonarnym/zdalnym z wykorzystaniem technik multimedialnych.
$.21.
. Zebranie Rady może podejmować uchwały we wszystkich sprawach w zakresie jej
właściwości.
„ Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów osób uczestniczących
1.
3.
w zebraniu.
Uchwała o rozwiązaniu Rady Rodziców podejmowana jest bezwzględną większością
głosów.
Uchwały Rady Rodziców są podejmowane w głosowaniu jawnym.
Uchwały Rady mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym, po przyjęciu
w głosowaniu jawnym formalnego wniosku w sprawie tajności głosowania.
W trybie niestacjonarnym/zdalnym Rada Rodziców może podejmować uchwały.
$ 22.
. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane.
Protokół zebrania Rady powinien zawierać:
1
2
8
4
5
6
7.
numer, datę i miejsce zebrania,
listę osób obecnych podczas zebrania,
zatwierdzony porządek obrad,
stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,
przebieg obrad,
streszczenie wystąpień oraz wnioski,
treść podjętych uchwał lub uchwały w formie załączników,
8) podpisy przewodniczącego i protokolanta.
Rozdział VII
Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy
$ 23.
Rada Rodziców gromadzi fundusze pochodzące z dobrowolnych składek rodziców
oraz innych źródeł.
Fundusze, o których mowa w ust. 1, są przechowywane na odrębnym rachunku
bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku bankowego oraz
dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające
pisemne upoważnienie udzielone przez radę rodziców.
Propozycje wysokości dobrowolnej składki rodziców Rada Rodziców i jej Prezydium
ustala na początku każdego roku szkolnego.
(dl
BB W
.. Preliminarz wydatków w każdym roku szkolnym Prezydium Rady Rodziców ustala na
swoim pierwszym posiedzeniu.
Prezydium Rady może postanowić o zmianie struktury wydatków do wysokości 10%
ustalonych wartości.
Wpływy i wydatki środków finansowych podlegają rejestracji zgodnie
z obowiązującymi przepisami finansowo-księgowymi.
Rada Rodziców może zatrudnić, za wynagrodzeniem, osobę odpowiedzialną za
prowadzenie prawidłowych rozliczeń księgowych.
Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone w szczególności na:
a) ponadstandardowe wyposażenie i środki dydaktyczne szkoły,
b) wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły,
c) wycieczki szkolne,
d) imprezy szkolne,
e) nagrody,
f) zapomogi,
g) obsługę finansową Rady Rodziców,
h) pokrywanie innych uzasadnionych wydatków na rzecz uczniów,
i) pokrywanie innych uzasadnionych wydatków związanych ze szkołą.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
$ 24.
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Działalność Rady Rodziców musi być zgodna z obowiązującymi przepisami.
Regulamin Rady Rodziców musi być zgodny z postanowieniami Statutu Szkoły.
Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonywane przez plenarne zebranie
Rady Rodziców.
_mtoka „15 Lok.
(b Oho ol sk -
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez IX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. WISŁAWY SZYMBORSKIEJ W SOSNOWCU
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.To jest potwierdzenie dorÄczenia wiadomoÅci, która zostaÅa wysÅana na adres {{ email }}.
Uwaga: to potwierdzenie dorÄczenia wiadomoÅci oznacza tylko, że wiadomoÅÄ zostaÅa wyÅwietlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treÅÄ tej wiadomoÅci zostaÅa przeczytana lub zrozumiana.
Załączniki
- MDNPart3_alNVZqF.txt
Return-Path: <el.8019489a10cb7874e729b783e380a5df.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co>
Received: from localhost (127.0.0.1) (HELO v461.home.net.pl)
by /usr/run/smtp (/usr/run/postfix/private/idea_relay_lmtp) via UNIX with SMTP (IdeaSmtpServer 5.4.0)
id 55acb3997604b19f; Fri, 29 Mar 2024 10:35:48 +0100
Authentication-Results: v461.home.net.pl; spf=pass (sender SPF
authorized) smtp.mailfrom=news.emaillabs.co (client-ip=185.243.31.151;
helo=smtp2-2131.emaillabs.co;
envelope-from=el.8019489a10cb7874e729b783e380a5df.1.siecobywatelska.smtp
@news.emaillabs.co; receiver=<UNKNOWN>)
Authentication-Results: v461.home.net.pl; dmarc=none (p=none dis=none) header.from=info.szkolajestnasza.pl
Received: from smtp2-2131.emaillabs.co (smtp2-2131.emaillabs.co [185.243.31.151])
(using TLSv1.2 with cipher AECDH-AES256-SHA (256/256 bits))
(No client certificate requested)
by cloudserver117166.home.pl (Postfix) with ESMTPS id 869F291C0001
for <lo9@sosnowiec.edu.pl>; Fri, 29 Mar 2024 10:35:47 +0100 (CET)
Authentication-Results: v461.home.net.pl;
dkim=pass (1024-bit key) header.d=info.szkolajestnasza.pl header.i=@info.szkolajestnasza.pl header.b=Kmyfscrk
Received: from app-prod-new.watchdog.internal (localhost [127.0.0.1])
by app-prod-new.watchdog.internal (SMTP) with ESMTPS id 1D88C885F4
for <lo9@sosnowiec.edu.pl>; Fri, 29 Mar 2024 10:35:46 +0100 (CET)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=info.szkolajestnasza.pl; s=el; t=1711704946;
bh=HbyBGvmx26cDz8mNKqrU0kuWh46u49LCcpQmlDUolcw=;
h=Subject:From:To:Reply-To:Date;
b=Kmyfscrkm9KQfjnDI5lti11dflmNtaM/JnhJZIzU3N0YUKYn+0VFHUxVMgG6/gLa2
rFmWHl1dtNUfTZ5xaKQCVMz1zScp1nElE8KMmkVSSSmMOoDU1iBd/3xGut0Zq+vygz
+I01j7+fYxmgdRRrOb0EaKMivixHl28Ia7GgcL7s=
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="===============0065736911119429880=="
MIME-Version: 1.0
Subject: =?utf-8?q?Re=3A_Wniosek_o_informacj=C4=99_DOPAMINA_LAB?=
From: DopaminaLab <sprawa-64481@info.szkolajestnasza.pl>
To: lo9@sosnowiec.edu.pl
Reply-To: sprawa-64481@info.szkolajestnasza.pl
Date: Fri, 29 Mar 2024 09:35:46 -0000
Return-Receipt-To: sprawa-64481@info.szkolajestnasza.pl
Disposition-Notification-To: sprawa-64481@info.szkolajestnasza.pl
Message-ID: <171170494600.828.9330379272345775136@info.szkolajestnasza.pl>
Feedback-ID: :siecobywatelska.emaillabs.co:1.siecobywatelska.smtp:emaillabs
X-Sid: sprawa-64481@info.szkolajestnasza.pl
X-Return-Path: <el.8019489a10cb7874e729b783e380a5df.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co>
X-Sigh: S/MIME sigh milter - version 1607.1.6
X-CLIENT-IP: 185.243.31.151
X-CLIENT-HOSTNAME: smtp2-2131.emaillabs.co
X-VADE-SPAMSTATE: clean
X-VADE-SPAMCAUSE: gggruggvucftvghtrhhoucdtuddrgedvledruddvvddgtdeiucetufdoteggodetrfdotffvucfrrhhofhhilhgvmecujffqoffgrffnpdggtffipffknecuuegrihhlohhuthemucduhedtnecunecujfgurheptggguffhvfhrfffipffksegrtderredttdejnecuhfhrohhmpeffohhprghmihhnrgfnrggsuceoshhprhgrfigrqdeigeegkedusehinhhfohdrshiikhholhgrjhgvshhtnhgrshiirgdrphhlqeenucggtffrrghtthgvrhhnpeeihedvveeuheejjeeuleetjedtffefhffggffftdegtdehtedvieeljedulefghfenucffohhmrghinhepshhivggtohgshiifrghtvghlshhkrgdrphhlnecukfhppedukeehrddvgeefrdefuddrudehudenucevlhhushhtvghrufhiiigvpedtnecurfgrrhgrmhepihhnvghtpedukeehrddvgeefrdefuddrudehuddphhgvlhhopehsmhhtphdvqddvudefuddrvghmrghilhhlrggsshdrtghopdhmrghilhhfrhhomhepffhophgrmhhinhgrnfgrsgcuoehsphhrrgifrgdqieeggeekudesihhnfhhordhsiihkohhlrghjvghsthhnrghsiigrrdhplheqpdhnsggprhgtphhtthhopedupdhrtghpthhtoheplhholeesshhoshhnohifihgvtgdrvgguuhdrphhl
X-DCC--Metrics: v461.home.net.pl 1024; Body=1 Fuz1=14 Fuz2=14
X-AVK-Virus-Check: AVA 25.37654;8C6632A3