- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #12
Praworządność szkół #12
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
ODP: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 21 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 21 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- informacja_publiczna_SP210D0A_sprawa-64383info.szkolajestnasza.pl.pdf
Dąbrowa Górnicza, 02.02.2024r.
L.dz.SP21.0142.1.2024.
Pani
Anna Dęboń
STOWARZYSZENIE DO!PAMINA LAB
sprawa-64383©info.szkolajestnasza.pl
ul. Jaworowa 17,
41-300 Dąbrowa Górnicza
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 21 w Dąbrowie Górniczej, w odpowiedzi na wniosek
o udostępnienie informacji publicznej złożony przez Annę Dęboń w dniu 25.01.2024r. — na podstawie
art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 2 ust. 1 iart. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r.
o dostępie do informacji publicznej, przekazuje informacje zgodnie z załącznikiem.
Z poważaniem
PO
Załączniki:
1. Załącznik do informacji publicznej (sprawa-64383QQinfo.szkolajestnasza.pl)
Załącznik do informacji publicznej (sprawa-64383©info.szkolajestnasza.pl)
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
231
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej
ważonej? Tak/Nie
NIE
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
NIE
3.a. Jeśli tak to jakie?
NIE DOTYCZY
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
NIE
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
TAK
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez
osoby uczące się? Tak/Nie
NIE
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
farbowanie włosów. Tak/Nie
NIE
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się?
Tak/Nie
NIE
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
pomalowane paznokcie? Tak/Nie
NIE
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby
uczące się? Tak/Nie
NIE
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
NIE
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób
uczących się? Tak/Nie
TAK
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu
szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
Stosowny strój — schludny i czysty. Odpowiedni do oficjalnej sytuacji, obowiązujący w czasie
uroczystości szkolnych, w trakcie reprezentowania szkoły w konkursach; wyjątek - zawody
sportowe.
https://www.sp2ldabrowagornicza.pl/pliki-do-pobrania/statut-maj-2023.pdf
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż
dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
NIE
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie
NIE
Załącznik do informacji publicznej (sprawa-64383Qinfo.szkolajestnasza.pl)
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania unocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub
nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły
po okresie nieobecności? Tak/Nie
NIE
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może
poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
TAK
Uczeń ma prawo do poprawy oceny z wyjątkiem oceny bardzo dobrej i celującej w terminie
tygodnia od wstawieniu ocen do dziennika. W przypadku choroby ucznia termin poprawy
ustalany jest indywidualnie z nauczycielem.
https://www.sp21dabrowagornicza.pl/pliki-do-pobrania/statut-maj-2023.pdf
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułuw/paragrafu.
Nauczyciele w klasach I - III przyjmują następujące ogólne wymagania edukacyjne na
poszczególne oceny szkolne w stopniach:
a) osiągnięcia na poziomie oceny celującej
6 - otrzymuje uczeń który:
i) opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania w danej
klasie, iii) potrafi korzystać z różnych źródeł informacji i samodzielnie zdobywać wiadomości,
iv) samodzielnie wykonuje obserwacje i doświadczenia, v) biegle posługuje się zdobytymi
wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych, często w sposób
nietypowy, vi) wszystkie zadawane prace wykonuje w bardzo dobrym tempie i bez zastrzeżeń,
vii) na zajęciach jest bardzo aktywny.
W klasach drugiego etapu kształcenia. począwszy od klasy IV nauczyciele przyjmują
następujące ogólne wymagania edukacyjne na poszczególne oceny szkolne w stopniach:
a) celujący- otrzymuje uczeń, który:
i) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w rozwiązywaniu
problemów teoretycznych lub praktycznych, proponuje rozwiązania nietypowe, rozwiązuje
zadania innowacyjnie i twórczo w ramach podstawy programowej
https://www.sp2ldabrowagornicza.pl/pliki-do-pobrania/statut-maj-2023.pdf
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczemnicy, w przypadku
gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
NIE
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane
telefony? Tak/Nie
NIE DOTYCZY
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
NIE DOTYCZY
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
Stosowanie się do zakazu korzystania z telefonu i innych komunikatorów w czasie zajęć
lekcyjnych, świetlicowych, bibliotecznych i w trakcie przerw. a) telefon w czasie pobytu
ucznia w szkole jest wyłączony/wyciszony; b) w wyjątkowych sytuacjach nauczyciel na prośbę
ucznia może umożliwić mu skorzystanie z telefonu w celu przekazania rodzicom, opiekunom
ważnych informacji; Pierwsze naruszenie zasad — zwracamy uwagę uczniowi i przypominamy
Załącznik do informacji publicznej (sprawa-64383©info.szkolajestnasza.pl)
o zakazie korzystania z telefonu (dotyczy korzystania z telefonu w czasie przerwy i zakłócenia
przebiegu zajęć edukacyjnych, świetlicowych, bibliotecznych).
Kolejne naruszenia zasad- zgodnie ze Statutem.
RADA RODZICÓW PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 W DĄBROWIE
GÓRNICZEJ NIE ZGODZIŁA SIĘ NA ZMIANY W ZAPISACH DOTYCZĄCYCH
ZASAD W UŻYWANIU TELEFONÓW NA TERENIE SZKOŁY. WW. ZAPISY SĄ
UZGODNIONE Z RADĄ RODZICÓW.
hittps://www.sp2ldabrowagornicza.pl/pliki-do-pobrania/statut-maj-2023.pdf
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać
podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
TAK
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
NIE
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
NIE DOTYCZY
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
TAK
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
TAK
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
/$P21DG/SkrytkaESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
NIE
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
NIE DOTYCZY
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
NIE DOTYCZY
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
NIE DOTYCZY
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
NIE DOTYCZY
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie
uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
RODZIC NIE MUSI PODAĆ PRZYCZYNY. UCZNIA USPRAWIEDLIWIA RODZIC-
SZKOŁA PODSTAWOWA
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie
drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie
WYJŚCIA EWAKUACYJNE NIE SĄ ZAMYKANE NA KLUCZ; WEJŚCIE GŁÓWNE DO
SZKOŁY JEST ZGODNIE Z PROCEDURAMI REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ W
RAMACH POSZCZEGÓLNYCH STOPNI ALARMOWYCH I STOPNI ALARMOWYCH
CRP DOZOROWANE I ZAMKNIĘTE NA KLUCZ ZE WZGLĘDU NA
BEZPIECZEŃSTWO, KLUCZ ZNAJDUJE SIĘ W DRZWIACH.
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
NIE
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie
karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
TAK
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
Załącznik do informacji publicznej (sprawa-64383©info.szkolajestnasza.pl)
TAK
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie
PYTANIE PROSZĘ KIEROWAĆ DO RADY RODZICÓW JAKO NIEZALEŻNEGO
ORGANU SZKOŁY, DYREKTOR NIE POSIADA WIEDZY NA TEN TEMAT
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
PYTANIE PROSZĘ KIEROWAĆ DO RADY RODZICÓW JAKO NIEZALEŻNEGO
ORGANU SZKOŁY, DYREKTOR NIE POSIADA WIEDZY NA TEN TEMAT
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o
sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
PYTANIE PROSZĘ KIEROWAĆ DO RADY RODZICÓW JAKO NIEZALEŻNEGO
ORGANU SZKOŁY, DYREKTOR NIE POSIADA WIEDZY NA TEN TEMAT
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania
finansowe wydatków? Tak/Nie
TAK
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
BRAK OPUBLIKOWANEGO SPRAWOZDANIA, PRZEDSTAWIANE PISEMNIE,
DODATKOWE INFORMACJE W POSIADANIU RADY RODZICÓW, PYTANIE
PROSZĘ KIEROWAĆ DO RADY RODZICÓW JAKO NIEZALEŻNEGO ORGANU
SZKOŁY, DYREKTOR NIE POSIADA WIEDZY NA TEN TEMAT
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
NIE, BRAK MOŻLIWOŚCI PRZELEWU, TYLKO PODLĄD- ODPOWIEDŹ
SKONSULTOWANA Z ZARZĄDEM RADY RODZICÓW, DODATKOWE
INFORMACJE W POSIADANIU RADY RODZICÓW,
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
TAK
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu OBECNIE W POSIADANIU RADY
RODZICÓW, PYTANIE PROSZĘ KIEROWAĆ DO RADY RODZICÓW JAKO
NIEZALEŻNEGO ORGANU SZKOŁY
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
NIE
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według
i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
NIE
44, Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
1 (NAUCZYCIEL WSPÓŁORGANIZUJĄCY KSZTAŁCENIE- 14 godzin)
45, Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
TAK
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
10 GODZIN
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów.
STUDIA MAGISTERSKIE PSYCHOLOGIA Z PP
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
Załącznik do informacji publicznej (sprawa-64383 ©info.szkolajestnasza.pl)
191 uczniów
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
20 uczniów
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
135
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie
TAK
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
Tak/Nie
NIE
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne
urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
TAK, MONITORUJE SIĘ NA PODSTAWIE KOMUNIKATÓW WOJEWÓDZKIEGO
CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I
ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO, BRAK URZĄDZEŃ
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
TAK, JEDNO URZĄDZENIE PRZENOŚNE
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w
przypadku fali upałów)? Tak/Nie
TAK, WENTYLATORY
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa
altana? Tak/Nie
NIE
55, Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i
wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
NIE
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
NIE DOTYCZY
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub
terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających
rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
TAK
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie) TAK
-Szatnia (Tak/Nie) TAK
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie) TAK
- Inne (proszę wpisać jakie) BOISKO, PLAC ZABAW
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
str. 57-58
https://www.sp21dabrowagornicza.pl/pliki-do-pobrania/statut-maj-2023.pdf
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
str. 59
https://www.sp21dabrowagornicza.pl/pliki-do-pobrania/statut-maj-2023.pdf
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole
(zgodnie ze statutem szkoły.)
str. 61-62
https://www.sp21dabrowagornicza.pl/pliki-do-pobrania/statut-maj-2023.pdf