- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #124
Praworządność szkół #124
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
informacja publiczna przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 25 IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W SOSNOWCU
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 25 IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W SOSNOWCU
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- Skanuj_2024_01_29_10_32_36_321.pdf
- infomacja_publiczna.docx
REGULAMIN RADY RODZICÓW
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR25
W SOSNOWCU
Rozdział I
Postanowienia ogólne
$1
Niniejszy regulamin działalności Rady Rodziców zostaje ustalony na podstawie art.
83 i 84 ustawy
z dnia 14 grudnia 2016 roku - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59) oraz
Statutu Szkoły.
$2
Rada Rodziców jest społecznym organem reprezentującym wszystkich rodziców
uczniów szkoły, której celem jest:
1. Organizowanie i rozwijanie współpracy rodziców z dyrekcją szkoły, Radą
Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, władzami oświatowymi,
samorządowymi i innymi organami w celu doskonalenia statutowej
działalności szkoły,
2. Organizowanie różnych form aktywności rodziców wspomagających proces
nauczania, wychowania i opieki w szkole i środowisku,
3. Prezentowanie wobec dyrektora szkoły, nauczycieli, uczniów i władz
oświatowych opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach szkoły,
4. Upowszechnienie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i funkcjach
opiekuńczo-wychowawczych rodziny i szkoły w życiu dziecka.
$3
1. Terenem działania Rady Rodziców jest budynek szkoły, jednakże Rada
Rodziców może podejmować działania również w innych miejscach, w
których przebywają uczniowie w trakcie realizacji przez szkołę zadań
dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Gi
Rozdział II
Zadania i kompetencje Rady Rodziców
34
„ Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności.
$5
_ Rada Rodziców opiniuje, co znajduje odzwierciedlenie w protokole,
przedstawiony przez Radę Pedagogiczną szkolny zestaw programów
nauczania i szkolny zestaw podręczników.
W uzasadnionych przypadkach, Rada Rodziców może wystąpić do Rady
Pedagogicznej o dokonanie zmian w szkolnym zestawie programów
nauczania lub szkolnym zestawie podręczników, z tym, że zmiana w tych
zestawach nie może nastąpić w trakcie roku szkolnego.
56
. Rada Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną uchwala program
wychowawczo-profilaktyczny szkoły.
Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego
nie uzyska porozumienia
z Radą Pedagogiczną w sprawie programu wychowawczo-profilaktycznego,
program ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym
nadzór pedagogiczny nad szkołą.
Program wychowawczo-profilaktyczny ustalony przez dyrektora szkoły
obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w
porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
Rada Rodziców opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności
kształcenia lub wychowania szkoły.
Rada Rodziców, we wszystkich sprawach szkoły, może występować z
wnioskami i opiniami do:
a. dyrektora szkoły.
b. samorządu uczniowskiego,
c. organu prowadzącego szkołę.
d. organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
$7
. Rada Rodziców wyraża pisemną opinię, podpisaną przez przewodniczącego,
o pracy nauczyciela przed sporządzeniem przez dyrektora szkoły oceny
dorobku zawodowego.
2. Rada Rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od
dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku
zawodowego nauczyciela.
3. Brak opinii Rady Rodziców nie wstrzymuje postępowania.
$8
1. Rada Rodziców opiniuje, co znajduje odzwierciedlenie w protokole,
wprowadzenie przez dyrektora szkoły jednolitego stroju dla uczniów.
2. Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa wzór
obowiązującego na terenie szkoły jednolitego stroju dla uczniów.
3. Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa sytuacje, w
których przebywanie ucznia na terenie szkoły nie wymaga noszenia przez
niego jednolitego stroju ze względu na szczególną organizację zajęć
dydaktyczno-wychowawczych w określonym dniu lub dniach.
$9
1. Rada Rodziców na wniosek dyrektora szkoły opiniuje, co znajduje
odzwierciedlenie w protokole, podjęcie działalności w szkole przez
stowarzyszenia lub inne organizacje, których celem statutowym jest
działalność wychowawcza ałbo rozszerzanie i wzbogacanie form
działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły.
$ 10
1. Rada Rodziców opiniuje. co znajduje odzwierciedlenie w protokole, projekt
planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
$1I
1. Rada Rodziców ma prawo delegowania przedstawiciela do komisji
konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowiskom dyrektora szkoły.
Rozdział III
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów
$12
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do rad oddziałowych:
1. Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się na pierwszym zebraniu
rodziców w każdym roku szkolnym.
10.
It.
12.
. Termin pierwszego zebrania rodziców w oddziałach w każdym roku
szkolnym ustala dyrektor szkoły.
Podczas zebrań oddziałowych rodzice wybierają rady oddziałowe składające
się z trzech rodziców uczniów danego oddziału.
W wyborach do rad oddziałowych, jednego ucznia może reprezentować
tylko jeden rodzic.
._ Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się w głosowaniu tajnym.
Wybory do rady oddziałowej na pierwszym zebraniu rodziców w każdym
roku szkolnym przeprowadza wychowawca oddziału.
Zgłoszenia kandydatów do rady oddziałowej mogą dokonać jedynie rodzice,
którzy przybyli na zebranie.
Kandydat do rady oddziałowej musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
._ Wybory do rady oddziałowej odbywają się przy nieograniczonej liczbie
kandydatów zgłoszonych przez rodziców, przy czym liczba kandydatów nie
może być mniejsza niż trzech.
Głosowanie odbywa się na przygotowanych kartach do głosowania.
Na karcie do głosowania wpisuje się nazwisko swojego kandydata.
Za wybranych do rady oddziałowej uważa się trzech pierwszych
kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
. W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów,
przeprowadza się kolejną turę głosowania.
„ Wybrani członkowie rady oddziałowej w oparciu o liczbę uzyskanych
głosów wyłaniają ze swojego grona: przewodniczącego, sekretarza i
skarbnika.
$ 13
S
. Przewodniczący rady oddziałowej jest przedstawicielem w Radzie
Rodziców.
Przewodniczący rady oddziałowej ma prawo upoważnić jednego z członków
rady oddziałowej do udziału w zebraniu i głosowania w jego imieniu.
Rozdział IV
Zadania rad oddziałowych
$ 14
„Przewodniczący Rady oddziałowej reprezentuje rodziców uczniów danego
oddziału w Radzie Rodziców na zasadach wynikających z niniejszego
Regulaminu.
. Rada oddziałowa może występować, w porozumieniu z wychowawcą
uczniów, z wnioskami do dyrektora szkoły oraz nauczycieli w sprawach
istotnych dla uczniów.
W
>
Rada oddziałowa współdziała z przewodniczącym Rady Rodziców i
prezydium w celu wykonania zadań o charakterze ogólnoszkolnym.
Rada oddziałowa może organizować, z własnej inicjatywy lub na wniosek
wychowawcy, zebrania rodziców.
815
Pracami rady oddziałowej kieruje przewodniczący.
Przewodniczący rady oddziałowej w szczególności:
a. reprezentuje rodziców uczniów danego oddziału i radę oddziałową
wobec innych podmiotów,
b. utrzymuje stały kontakt z wychowawcą,
c. dokonuje podziału zadań pomiędzy członków rady oddziałowej.
Rozdział VI
Ogólne zasady działania Rady Rodziców
$16
Pierwsze zebranie Rady Rodziców zwołuje dyrektor szkoły w terminie do 30
września danego roku szkolnego, po zebraniach i wyborach
przeprowadzonych w oddziałach.
Pierwsze zebranie w kadencji Rady Rodziców otwiera dyrektor szkoły i
przewodniczy mu do czasu wybrania przewodniczącego Rady Rodziców.
$ 17
Wybory przewodniczącego Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu
jawnym.
„W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez
podniesienie ręki.
Dopuszcza się przeprowadzenie wyborów przewodniczącego Rady
Rodziców w głosowaniu tajnym na wniosek członka Rady Rodziców,
przyjęty przez Radę Rodziców w głosowaniu jawnym.
4. Głosowanie tajne przeprowadzenia się w sposób określony w $ 12.
Zadania dyrektora szkoły podczas wyborów przewodniczącego Rady
Rodziców:Zgłoszenia kandydatów na przewodniczącego Rady Rodziców
mogą dokonać jedynie członkowie Rady Rodziców, którzy przybyli na
zebranie.
a. przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
b. przeprowadzenie głosowania,
c. policzenie głosów i podanie wyników głosowania.
Kandydat na przewodniczącego Rady Rodziców musi wyrazić zgodę na
kandydowanie.
7. Wybory przewodniczącego Rady Rodziców odbywają się przy
nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez członków Rady
Rodziców.
8. Za wybranego przewodniczącego Rady Rodziców uważa się kandydata,
który uzyskał największą liczbę głosów.
9. W przypadku otrzymania przez kandydatów równej największej liczby
głosów o wyborze przewodniczącego Rady Rodziców rozstrzyga kolejna
tura wyborów.
10. Wybrany przewodniczący Rady Rodziców prowadzi dalszą częścią zebrania.
$ 18
1. W zebraniach Rady Rodziców mogą brać udział z głosem doradczym osoby
zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady
Rodziców.
2. Osoby zaproszone uczestniczą w tej części zebrania Rady Rodziców, która
dotyczy ich zakresu spraw.
3. Osoby zaproszone, nie będące członkami Rady Rodziców, nie biorą udziału
w głosowaniach.
$ 19
1. Rada Rodziców na pierwszym zebraniu, oprócz przewodniczącego
wybiera: Wybory zastępcy i skarbnika przeprowadza przewodniczący Rady
Rodziców, oddzielnie w głosowaniach jawnych.
a. zastępcę,
b. skarbnika,
c. członków — przedstawiciele wszystkich oddziałów.
2. Przewodniczący, zastępca i skarbnik tworzą Prezydium Rady Rodziców.
Rozdział VII
Szczegółowe zasady działania Rady Rodziców
$ 20
1. Przewodniczący Rady Rodziców organizuje pracę Rady, prowadzi i zwołuje
posiedzenia oraz jest reprezentantem Rady Rodziców na zewnątrz.
2.Zastępca przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
3.Skarbnik Rady Rodziców odpowiada za prawidłową gospodarkę środkami
finansowymi zgromadzonymi przez Radę.
4.Członek prezydium pomaga w wykonywaniu zadań powyżej wymienionym osobom
N
w
$21
Porządek zebrania zatwierdza Rada Rodziców.
Głosowanie w sprawie porządku zebrania odbywa się po otwarciu przez
przewodniczącego zebrania
i stwierdzeniu jego prawomocności (quorum).
Bezpośrednio przed głosowaniem w sprawie porządku zebrania, członkowie
Rady Rodziców mogą zgłaszać propozycje zmian w porządku zebrania.
Propozycje zmian w porządku zebrania może również złożyć
przewodniczący.
Propozycje zmian w porządku zebrania przewodniczący poddaje pod
głosowanie Rady Rodziców.
Rozdział VIII
Tryb podejmowania uchwał
$ 22
Wnioski Rady Rodziców przyjmowane są w drodze uchwał.
Uchwały Rady Rodziców podejmowane są zwykłą większością głosów.
Quorum wymagane dla podjęcia uchwał przez Radę Rodziców wynosi co
najmniej 50% członków Rady Rodziców.
„. Przez zwykłą większość głosów należy rozumieć taką liczbę głosów "za",
która przewyższa co najmniej o jeden głos liczbę głosów "przeciw". Pomija
się głosy "wstrzymujące się".
$ 23
Uchwały Rady Rodziców podejmowane są w głosowaniu jawnym.
Uchwały Rady Rodziców mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym, po
przyjęciu w głosowaniu jawnym formalnego wniosku w sprawie tajności
głosowania.
W głosowaniu tajnym członkowie Rady Rodziców głosują kartami do
głosowania przygotowanymi przez sekretarza Rady Rodziców.
Głosowanie tajne przeprowadza trzyosobowa komisja skrutacyjna, wybrana
spośród członków Rady Rodziców.
$ 24
Głosowanie jawne przeprowadza przewodniczący Rady Rodziców.
W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez
podniesienie ręki.
. W przypadku równej liczby głosów o podjęciu uchwały decyduje głos
przewodniczącego.
$ 25
1. Jeżeli uchwały i inne decyzje Rady Rodziców są sprzeczne z obowiązującym
prawem, dyrektor szkoły zawiesza ich wykonanie.
Rozdział EX
Dokumentowanie zebrań
$ 26
1. Członkowie Rady Rodziców dokumentują swój udział w zebraniu podpisem
na liście obecności.
2. Listę obecności podpisuje przewodniczący Rady Rodziców i protokolant.
827
1. Protokoły z zebrań Rady Rodziców numerowane są w ramach roku
szkolnego.
2. Zebrania Rady Rodziców numeruje się cyframi arabskimi, a uchwały
cyframi rzymskimi.
3. Protokoły z zebrań Rady Rodziców przechowywane są w sekretariacie
szkoły.
4. Prawo wglądu do protokołów zebrań Rady Rodziców mają: dyrektor szkoły,
upoważnieni pracownicy organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad
szkołą i organu prowadzącego.
$ 28
1. Za przechowywanie protokołów Rady Rodziców odpowiedzialny jest
dyrektor szkoły.
Rozdział X
Zasady pozyskiwania i wydatkowania funduszy Rady
Rodziców
$ 29
1. Fundusze Rady Rodziców pochodzą z dobrowolnych składek rodziców oraz
innych źródeł pozyskiwanych w celu wspierania działalności statutowej
szkoły.
Składki rodziców mogą być gromadzone na odrębnym rachunku bankowym.
3. Rada Rodziców określa wysokość składek .
>»
4. Wpłaty mogą być dokonywane jednorazowo lub w ratach.
5. Wpływy i wydatki środków finansowych podlegają rejestracji zgodnie z
obowiązującymi przepisami finansowo-księgowymi.
6. Rada Rodziców może wybrać spośród siebie osobę do prowadzenia obsługi
księgowej lub w uzasadnionych przypadkach wyznaczyć osobę
odpowiedzialną za prowadzenie prawidłowych rozliczeń księgowych.
7. Rada Rodziców podejmuje działania na rzecz pozyskania funduszy z innych
źródeł.
$30
1. Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone w szczególności na:
poprawę bazy materialnej szkoły,
wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły,
wycieczki szkolne,
imprezy szkolne,
nagrody, stypendia,
zapomogi,
obsługę finansową Rady Rodziców.
pokrywanie innych uzasadnionych wydatków na rzecz uczniów,
pokrywanie innych uzasadnionych wydatków związanych z działalnością
szkoły.
2. Środkami finansowymi na koncie dysponuje Prezydium Rady Rodziców.
3. Wnioski wraz z uzasadnieniem o przyznanie środków finansowych z
funduszu Rady Rodziców mogą składać:
dyrektor szkoły,
wychowawcy klas.
pedagog szkolny,
pracownik szkoły,
rady oddziałowe,
Samorząd Uczniowski,
rodzić lub opiekun prawny.
R PĘę mo MAO SP
©moeaosP
$31
1. Na pierwszym zebraniu w danym roku szkolnym skarbnik Rady Rodziców
przedstawia sprawozdanie wydatkowania funduszy Rady Rodziców za
poprzedni rok szkolny.
Rozdział XI
Postanowienia końcowe
$ 32
1. Rodziców wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
2. Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonywane przez plenarne
zebranie Rady Rodziców.
$
12
3
Regulamin został uchwalony przez Radę Rodziców w dniu 08 stycznia 2020r.
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 261
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie?
W klasach IV-VIII poszczególnym ocenom przypisuje się następujące wagi:
sprawdziany, prace klasowe, wypracowania klasowe - waga 5
kartkówki - waga 3-4 (wg ustaleń PZO)
dyktanda -waga 1-3 (wg ustaleń PZO)
zadanie (praca dodatkowa, praca w grupach) – waga 2-4 (wg ustaleń PZO)
aktywność – waga 1-3 (wg ustaleń PZO)
prace domowe – waga 1-2 (wg ustaleń PZO)
udział w konkursach – waga 3-4 ( w zależności od rango konkursu)
wysoka lokata w konkursach międzyszkolnych – waga 5
wszystkie oceny z wychowania fizycznego mają tę samą wagę
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
„ 1. Szkoła zobowiązuje uczniów do noszenia estetycznego i schludnego stroju uczniowskiego.
2. Zabrania się : noszenia zbyt krótkich spódnic, strojów odkrywających biodra, brzuch, ramiona oraz z dużymi dekoltami.
3. Ubranie nie może zawierać wulgarnych i obraźliwych nadruków – również w językach obcych oraz zawierać niebezpiecznych elementów.
4. Uczeń zobowiązany jest nosić na terenie szkoły odpowiednie obuwie zmienne.
5. Podczas uroczystości z okazji rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego oraz Dnia Edukacji, Narodowego Święta Niepodległości, Święta Konstytucji 3 Maja, obowiązuje uczniów strój galowy tj. elegancka biała bluzka lub koszula, spodnie lub spódnica w kolorze granatowym lub czarnym. Strój galowy obowiązuje także w przypadku innych ważnych uroczystości, o których uczniowie i rodzice są informowani odpowiednio wcześniej”.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
„6. Kryteria oceniania w klasach IV-VIII
5). wymagania na stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
a/ opanował pełen zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia;
b/ w czasie lekcji biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programem nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe, rozwiązuje także zadania wykraczające poza program nauczania;
c/ osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych i innych, kwalifikując się do finałów na szczeblu regionalnym albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.”
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Tak/Nie
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
„§ 72. Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły:
Uczeń na odpowiedzialność swoją i rodziców lub prawnych opiekunów przynosi do szkoły telefon komórkowy lub inne urządzenie elektroniczne.
Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zaginięcie tego rodzaju sprzętu.
W czasie lekcji i przerw obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to uzasadnione tematyką lekcji.
Przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych (lub w razie przebywania w szkolnej świetlicy, bibliotece) uczeń ma obowiązek wyłączyć i schować aparat telefoniczny.
W razie konieczności skontaktowania się z rodzicami czy omówienia ważnej sprawy uczeń może skorzystać z telefonu szkolnego znajdującego się w sekretariacie szkoły.
W przypadku łamania przez ucznia regulaminu na lekcjach lub na terenie szkoły nauczyciel odnotowuje ten fakt w „zeszycie do korespondencji” i przekazuje telefon do „depozytu” znajdującego się w sekretariacie szkoły.
Uczeń może odebrać aparat po zakończeniu zajęć edukacyjnych w danym dniu, jeżeli tak zostało ustalone z nauczycielem lub wicedyrektorem. W przeciwnym wypadku rodzic (prawny opiekun) jest zobowiązany osobiście odebrać aparat lub inne urządzenie elektroniczne.
Odmówienie przez ucznia oddania telefonu lub innego urządzenia elektronicznego skutkuje odpowiednim wpisem w zeszycie uwag i upomnieniem Dyrektora Szkoły. W skrajnych sytuacjach uczeń może otrzymać naganę Dyrektora Szkoły.
Zakaz korzystania z telefonów komórkowych obowiązuje także nauczycieli i innych pracowników szkoły podczas zajęć edukacyjnych (nie dotyczy to sytuacji, gdy nauczyciel spodziewa się ważnej rozmowy telefonicznej dotyczącej spraw służbowych lub używa urządzenia w celach edukacyjnych).
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu. /SP25_Sosnowiec/Skrytka ESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? Nie jest wymagane
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie Są zamknięte, ale od wewnątrz można otworzyć tzw. zamek zatrzaskowy
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie Załącznik skan
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. Załącznik - skan
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 9/20
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. mgr 5-letnie kierunek psychologia
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 248
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 2
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 68
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
§ 68 Prawa i obowiązki uczniów
Prawa ucznia:
1. prawo do nauki
2. prawo do informacji
3. prawo do swobodnej wypowiedzi
4. prawo do wolności myśli, sumienia i wyznania
5. prawo do prywatności
6. prawo do równego traktowania
7. wolności od poniżającego traktowania
8.pawo do składania skarg i wniosków
2. W szczególności uczeń ma prawo do:
1. zapoznawania się z programem nauczania, jego treściami, celami oraz stawianymi wymaganiami;
2. sprawiedliwej, jawnej umotywowanej i systematycznej oceny swojej pracy;
3. głoszenie swoich poglądów, jeśli nie narusza tym dobra innych osób;
4. poszanowania swojej godności i jej obron;
5. rozwijania swoich zainteresowań;
6. życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym;
7. korzystania z pomocy szkoły w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych i w innych wypadkach losowych;
8.organizacja działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi szkoły w porozumieniu z Dyrektorem; organizowania życia szkolnego umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspakajania własnych zainteresowań;
9. uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych;
10. korzystania z pomieszczeń szkolnych, środków dydaktycznych, sprzętu, księgozbioru biblioteki podczas zajęć szkolnych;
11. wpływania na życie szkoły poprzez działalność samorządową;
12. zrzeszania się w organizacjach działających w szkole;
13. korzystania z porad pedagoga;
14. bezpłatnego dostępu do podręcznik, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
§ 69.1. Każdy uczeń Szkoły Podstawowej nr 25 ma obowiązek:
systematycznie się uczyć i przygotowywać do zajęć, uzupełniać zległy materiał pod kierunkiem i w terminie wyznaczonym przez nauczyciela;
punktualnego przychodzenia na lekcje i inne zajęcia;
kulturalnie zachowywać się w szkole i poza nią;
godnie reprezentować szkołę podczas konkursów, zawodów pozaszkolnych, a także podczas wyjść do teatru, kina, wyjazdów na wycieczki;
okazywać szacunek nauczycielom oraz innym pracownikom szkoły;
podporządkować się zarządzeniom Dyrektora Szkoły, Rady Pedagogicznej, nauczycieli oraz ustaleniom samorządu klasowego lub szkolnego;
przestrzegać zasad współżycia społecznego, a w szczególności: okazywać szacunek dorosłym
i kolegom, przeciwstawiać się przejawom brutalności i wulgarności, szanować poglądy i przekonania innych ludzi;
naprawić wyrządzoną przez siebie szkodę;
dbać o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i swoich kolegów;
dbać i szanować mienie szkoły;
przestrzegać zakazów dotyczących palenia tytoniu, picia alkoholu, stosowania środków odurzających;
dbać o schludny wygląd oraz nosić ubiór w kolorach: granatowym, szarym, białym. W dniach uroczystości szkolnych obowiązuje strój galowy składający się z białej bluzki (koszuli) oraz spódnicy (spodni) w kolorze czarnym lub granatowym. Obowiązuje obuwie zmienne na terenie szkoły;
uczęszczania na zajęcia edukacyjne do ostatniego dnia nauki;
usprawiedliwiać nieobecności w szkole:
a/ usprawiedliwienie ma forę pisemną, zawiera wskazanie przyczyny nieobecności i jest podpisane przez rodziców lub inne upoważnione osoby;
b/ usprawiedliwienie składa się do wychowawcy klasy, nie później niż 7 dni po powrocie z nieobecności,
c/ usprawiedliwienie nie spełniające wskazanych wyżej warunków, nie będzie uwzględniane,
d/ wychowawca klasy nie uznaje usprawiedliwień, których treść jest sprzeczna ze stwierdzonym stanem faktycznym.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
§ 73 2. Kary:
W stosunku do uczniów nie wywiązujących się z obowiązków szkolnych stosuje się kary;
Ustala się następujące rodzaje kar:
a/uwaga ustna nauczyciela
b/uwaga pisemna nauczyciela zapisana w zeszycie do korespondencji lub dzienniczku ucznia
c/przeniesienie ucznia do równoległej klasy swojej szkoły uchwałą Rady Pedagogicznej
d/na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej dyrektor może wystąpić z wnioskiem do kuratora oświaty o przeniesienie ucznia do innej szkoły, gdy ten:
da/ umyślnie spowodował uszczerbek na zdrowiu kolego
db/ dopuszcza się kradzieży
dc/ wchodzi w kolizję z prawem
dd/ demoralizuje innych uczniów
de/permanentnie narusza postanowienia statutu
3. Szkoła informuje ucznia i jego rodziców o przyznanej mu nagrodzie lub zastosowaniu wobec niego kary w terminie 3 dni.
4.Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie|) mogą wnieść odwołanie do Dyrektora Szkoły w terminie 7 dni od podjęcia decyzji przez Radę Pedagogiczną o przeniesieniu ucznia do innej klasy.
5.Dyrektor Szkoły w terminie 7 dni ma obowiązek rozpatrzenia odwołania.
6.W przypadku naruszenia praw ucznia, uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą wnieść pisemną skargę lub wniosek do Dyrektora Szkoły.
7. Dyrektor Szkoły w terminie 14 dni ma obowiązek odpowiedzieć pisemnie na złożoną skargę lub wniosek.