- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #137
Praworządność szkół #137
Instytucja: |
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W SOSNOWCU |
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez None
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W SOSNOWCU i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- SP6__Rada_Rodziców.pdf
- SP6_WNIOSEK.pdf
1
Regulamin Rady Rodziców
Szkoły Podstawowej nr 6 z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Juliusza Słowackiego w Sosnowcu
Rozdział I
Postanowienia wstępne
§ 1
1. Podstawa prawna działalności Rady Rodziców:
1) regulamin,
2) art. 83 i 84 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r.
poz. 900 ze zm.),
3) statut szkoły.
2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o rodzicach należy rozumieć ogół rodziców lub
opiekunów prawnych uczniów Szkoły.
3. Ilekroć w regulaminie jest mowa o Szkole, należy przez to rozumieć Szkołę
Podstawową nr 6 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Juliusza Słowackiego w
Sosnowcu.
4. Rodzice współdziałają ze Szkołą za pośrednictwem Rady Rodziców, która jest
samorządnym przedstawicielstwem i reprezentantem ogółu rodziców uczniów szkoły.
5. Rada Rodziców jako organ Szkoły:
1) współdziała z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem
Uczniowskim, organami prowadzącymi i nadzorującymi Szkołę w realizacji
zadań Szkoły,
2) może występować z wnioskami i opiniami w sprawach szkoły,
3) ma prawo do samodzielnego określania swojej wewnętrznej organizacji,
4) musi działać w sposób przejrzysty i transparentny,
5) działa na całym terenie Szkoły.
Rozdział II
Zadania i cel działalności Rady Rodziców
§ 2
1. Celem działalności Rada Rodziców jako społecznego organem Szkoły jest:
1) przedstawienie nauczycielom, władzom szkolnym opinii rodziców w istotnych
sprawach Szkoły,
2
2) zapewnienie współpracy rodziców ze Szkołą celem doskonalenia procesu
nauczania oraz pracy opiekuńczej i wychowawczej,
3) współpraca z Dyrektorem Szkoły i Radą Pedagogiczną w zakresie zapoznawania
ogółu rodziców uczniów z programami, projektami, organizacją nauczania oraz
innymi zadaniami i wynikającymi z nich zadaniami dla rodziców.,
4) pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania
realizacji zadań Szkoły,
5) gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności Szkoły, a także
ustalanie zasad ich wykorzystywania,
6) egzekwowanie rodzicielskich praw, takich jak:
a) znajomości zadań i zamierzeń dydaktycznych, wychowawczych,
profilaktycznych i opiekuńczych Szkoły,
b) uzyskiwanie rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego postępów lub
trudności w nauce, zachowania oraz sukcesów,
c) znajomości zasad oceniania oraz zasad klasyfikowania i promowania uczniów,
d) uzyskiwanie porad w sprawie dalszego kształcenia swojego dziecka,
e) otrzymywanie pomocy w przypadku problemów dydaktyczno wychowawczych
dziecka.
2. Kompetencje Rady Rodziców:
1) uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Programu wychowawczo-
profilaktycznego Szkoły w każdym roku szkolnym w terminie 30 dni od
rozpoczęcia roku szkolnego,
2) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły,
3) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności i kształcenia lub
wychowania,
4) opiniowanie pracy nauczyciela na pisemną prośbę Dyrektora Szkoły,
5) opiniowanie formy realizacji godzin przydzielonych uczniom w ramach
kompetencji Dyrektora,
6) opiniowanie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
7) uchwalanie regulaminu swojej działalności.
Rozdział III
Struktura wewnętrzna, tryb pracy Rady Rodziców oraz tryb przeprowadzania wyborów
§3
1. W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych,
wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału.
2. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
3. Jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic. Rodzeństwa reprezentowane są również
przez jednego rodzica.
4. Podstawowym ogniwem organizacyjnym ogółu rodziców jest Zebranie Rady
Rodziców.
5. Zebranie Rady Rodziców:
3
1) odbywa się co najmniej raz w roku szkolnym oraz w miarę potrzeb,
2) zwoływane jest przez Przewodniczącego Rady Rodziców - na wniosek Rady,
Przewodniczącego Rady lub na wniosek Dyrektora Szkoły,
3) zebranie jest protokołowane, a w protokole odnotowywane są uchwały, wnioski z
dyskusji, a także wyniki wyborów,
4) w zebraniach Rady Rodziców może uczestniczyć Dyrektor, przedstawiciel Rady
Pedagogicznej lub inne zaproszone osoby.
§ 4
1. Rada Rodziców wybiera w głosowaniu jawnym:
1) Prezydium Rady Rodziców: przewodniczącego, wiceprzewodniczącego,
skarbnika,
2) Komisję Rewizyjną – w składzie 2 osobowym.
2. Zgłoszeni kandydaci muszą wyrazić zgodę na kandydowanie.
3. Każdy uprawniony do głosowania rodzic ma prawo oddać jeden głos.
4. Wybrani zostają kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
5. Rada Rodziców może tworzyć stałe lub doraźne zespoły robocze spośród swoich
członków oraz innych rodziców, celem wykonania zadań w ramach swoich
kompetencji.
§ 5
1. Kadencja Prezydium Rady Rodziców oraz Komisji Rewizyjnej trwa 1 rok, począwszy
od miesiąca września do dnia 30 września następnego roku szkolnego.
2. Prezydium dokonuje swojego ukonstytuowania na swym pierwszym posiedzeniu.
3. Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Rady Rodziców koordynują pracą Prezydium
Rady Rodziców, reprezentują Radę Rodziców na zewnątrz, wyrażają i przekazują
opinie w jej imieniu, również w czasie konkursu na stanowisko Dyrektora Szkoły.
4. Skarbnik Rady Rodziców jest m. in. odpowiedzialny za dokumentowanie finansów i
działalności Rady.
5. Po zakończeniu kadencji można powtórnie kandydować do organów Rady Rodziców.
6. Rodzice biorą udział w organach statutowych w okresie uczęszczania ich dzieci do
Szkoły.
7. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Rady pod względem formalnym oraz
gromadzenia i wydatkowania środków pieniężnych z konta Rady Rodziców.
Rozdział IV
Tryb podejmowania uchwał przez Radę Rodziców
§ 6
1. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej
połowy regulaminowego składu danego organu.
2. Uchwały Rady Rodziców Szkoły są protokołowane.
4
Rozdział V
Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców
§7
1. W celu wspierania działalności szkoły, Rada Rodziców może gromadzić fundusze:
1) ze składek rodziców,
2) dobrowolnych wpłat od osób prawnych i fizycznych,
3) z darowizn pozyskanych podczas imprez organizowanych przez Radę Rodziców
dla uczniów, rodziców oraz środowiska Szkoły,
4) innych źródeł, z których pozyskanie dodatkowych funduszy nie narusza
obowiązujących przepisów prawa oraz nie posiada znamion działalności
gospodarczej.
2. Fundusze, o których mowa w ust.1, przechowywane są na odrębnym rachunku
bankowym Rady Rodziców.
3. Do założenia i likwidacji rachunku bankowego, o którym mowa w ust. 2 oraz
dysponowania funduszami na tym rachunku jest uprawniony Przewodniczący i
Wiceprzewodniczący Rady Rodziców.
4. Rada Rodziców zarządza zgromadzonymi środkami finansowymi w sposób racjonalny
i oszczędny, dopasowany do potrzeb i realiów Szkoły.
5. Sugerowana wysokość rocznej składki Rady Rodziców ustala się na początku każdego
roku szkolnego.
6. Rodzice mogą zadeklarować składkę indywidualną, wyższą albo niższą od
sugerowanej.
§ 8
1. Podstawą działalności finansowej Rady Rodziców jest roczny plan finansowy, którego
projekt przygotowuje się oddzielnie na każdy rok szkolny, w zależności od
planowanych wpływów na konto Rady.
2. Planowane na dany rok szkolny wydatki powinny być dokonane w sposób celowy i
oszczędny.
3. Dyrektor Szkoły może wnioskować do Prezydium Rady Rodziców o wydatkowanie
środków na potrzeby Szkoły.
4. Po każdym roku szkolnym sporządzone jest i przedstawiane Radzie sprawozdanie
finansowe.
§ 9
1. Rada Rodziców Szkoły może wydatkować środki:
1) pochodzące ze składek rodziców zgromadzonych wyłącznie w celu wspierania
działalności statutowej szkoły - finansowanie albo dofinansowanie, m.in.:
a) wycieczek szkolnych,
b) niektórych zajęć pozalekcyjnych i kół zainteresowań,
c) zabaw i spotkań integracyjnych,
d) zakup książek,
5
e) pomocy materialnej w postaci sfinansowania dożywiania, odzieży,
podręczników,
f) nagród dla uczniów,
g) konkursów i imprez szkolnych,
h) projektów Rady Rodziców zgodnych z działalnością statutową szkoły,
i) innych związanych ze wspieraniem działalności statutowej.
2) pochodzące z innych źródeł niż składka rodzicielska - finansowanie albo
dofinansowanie, m.in.:
a) ponadstandardowego wyposażenia szkoły,
b) ponadstandardowych środków dydaktycznych,
c) materiałów biurowych lub papierniczych,
d) materiałów do prac adaptacyjnych.
2. Wydatkowanie środków nie może powodować dodatkowych zobowiązań finansowych
dla szkoły.
§ 10
1. Sposób wydatkowania środków Rady Rodziców może w części być zależny od
życzenia, czy wskazania celów przez osoby lub organizacje wpłacające dodatkowe
kwoty na rzecz Rady Rodziców. W takim przypadku Prezydium Rady Rodziców nie
może wydatkować tych środków na inne cele, bez uzyskania zgody ofiarodawców.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 11
1. Regulamin Rady Rodziców szkoły podlega zatwierdzeniu przez zebranie Rady
Rodziców.
2. Zmiany w regulaminie mogą nastąpić w trybie przewidzianym dla jego zatwierdzenia.
3. Rada Rodziców posługuje się swoją pieczątką.
4. Regulamin Rady Rodziców obowiązuje z dniem zatwierdzenia.
1
WNIOSEK – pytania +odpowiedzi
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
719
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej
ważonej?
TAK
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi?
TAK
3.a. Jeśli tak to jakie?
8b. Waga ocen cząstkowych określona jest w Przedmiotowych Szczegółowych
Warunkach i Sposobach Oceniania Wewnątrzszkolnego Uczniów. Ustala się następującą
liczbę wag dla poszczególnych przedmiotów:
3 wagi – język polski, matematyka, język angielski,
2 wagi – biologia, geografia, historia, język niemiecki, fizyka, chemia, przyroda,
edukacja dla bezpieczeństwa, wiedza o społeczeństwie, informatyka, religia,
technika,
1 waga – muzyka, plastyka, wychowanie fizyczne.
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących?
TAK (ważonej)
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6).
TAK
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów
przez osoby uczące się?
NIE
2
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne
za farbowanie włosów.
NIE
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące
się?
NIE
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne
za pomalowane paznokcie?
NIE
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby
uczące się?
NIE
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty
ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii?
NIE
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób
uczących się?
TAK
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze
statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli
nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
Stroje uczniowskie
1. Podczas pobytu w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę uczniowie
mają obowiązek noszenia schludnego stroju.
2. Uczeń:
1) powinien nosić, czyste, odpowiednie do sytuacji, miejsca i wieku ubranie
(spódniczka, spodenki powinny zakrywać udo do połowy, nie może nosić sukienek, bluzek z
odkrytymi plecami, bluzek z odkrytym brzuchem, dużym dekoltem);
2) nie może nosić czapki, kaptura ani innych nakryć na głowie;
3
3) musi nosić obuwie o podeszwie niepozostawiającej śladów na podłodze, spełniające
wymogi bezpieczeństwa i higieny.
3. Ubranie nie może zawierać wulgarnych i obraźliwych nadruków – również w
językach obcych oraz zawierać niebezpiecznych elementów.
4. Podczas uroczystości szkolnych wynikających z ceremoniału szkolnego,
reprezentowania szkoły na zewnątrz, imprez okolicznościowych uczeń zobowiązany jest do
noszenia stroju galowego (biała bluzka lub koszula, czarne lub granatowe spodnie, spódnica,
sukienka do kolan). W stroju galowym nie dopuszcza się krótkich spodenek.
5. Na imprezy turystyki kwalifikowanej uczniowie ubierają strój ustalony przez
nauczyciela, natomiast na imprezach rozrywkowych organizowanych po zajęciach (zabawy
szkolne, dyskoteki) strój jest dowolny.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się
więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji.
NIE
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej.
NIE
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce
i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu
do szkoły po okresie nieobecności?
NIE
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się
może poprawić daną ocenę bieżącą?
NIE
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Ustala się następujące ogólne kryteria ocen:
1) stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
a) opanował wiadomości i umiejętności obejmujące pełny zakres treści ujętych w
programie nauczania danej klasy zgodnym z podstawą programową,
4
b) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów
teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania
nietypowe, rozwiązuje także zadania o podwyższonym stopniu trudności,
c) uczestniczy i odnosi sukcesy w pozaszkolnych formach aktywności związanych z
danymi zajęciami edukacyjnymi (konkursy przedmiotowe, zawody sportowe),
d) zdobywa wiedzę poprzez samodzielne poszukiwania i przemyślenia,
e) uzyskał tytuł laureata lub finalisty w konkursie przedmiotowym o zasięgu
wojewódzkim (uczeń, który tytuł laureata lub finalisty konkursu przedmiotowego uzyskał po
ustaleniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych otrzymuje celującą końcową
ocenę klasyfikacyjną).
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku
gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami.
NIE
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane
telefony?
NIE DOTYCZY
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
NIE DOTYCZY
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
Tutaj celem uzupełnienia – w budynku przy ul. Wawel uczą się klasy młodsze, w budynku
przy ul. Legionów klasy starsze.
Warunki korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych
1. Uczniowie uczący się w budynku przy ul. Wawel nie mogą korzystać z telefonów
komórkowych i elektronicznych urządzeń audio – video na terenie szkoły i podczas zajęć
prowadzonych przez szkołę (zajęcia dydaktyczne, wycieczki, zielone szkoły). Uczniowie
uczący się w budynku przy ul. Legionów mogą korzystać z telefonów komórkowych na terenie
szkoły tylko podczas przerw. Podczas zajęć telefon i urządzenia muszą być wyłączone i
schowane do plecaka. Od zasady tej można odstąpić w sytuacjach szczególnych (uczniów
przewlekle chorych, zagrożenia życia i zdrowia, ostrzeżenie o grożącym niebezpieczeństwie) i
5
za zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia. W innych sprawach nie cierpiących zwłoki
rodzice mogą skontaktować się z dziećmi za pomocą telefonu stacjonarnego będącego na
wyposażeniu szkoły.
2. Za zniszczenie lub zaginięcie sprzętu szkoła nie ponosi żadnej odpowiedzialności.
3. Rejestracja obrazu i dźwięku na terenie szkoły może odbywać się za zgodą
nauczyciela prowadzącego zajęcia, a w innych sytuacjach dyrektora szkoły.
4. Uczniowie naruszający podczas lekcji zasady korzystania z telefonów i innych
urządzeń elektronicznych na prośbę nauczyciela mają obowiązek odłożenia na biurko
nauczyciela telefonu lub innego urządzenia. Przedmioty te uczeń może zabrać po zakończeniu
danej lekcji. Odmowa ucznia skutkuje wezwaniem do szkoły rodziców w celu
zdyscyplinowania dziecka. Wobec ucznia notorycznie łamiącego zakaz korzystania z telefonu i
urządzeń elektronicznych dyrektor może wydać zakaz przynoszenia sprzętu do odwołania.
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne).
TAK
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty?
NIE
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
NIE DOTYCZY
25. Czy szkoła prowadzi BIP?
TAK
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP?
TAK
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
/SPnr6/domyslna
27. Czy w szkole obowiązują mundurki?
NIE
6
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
NIE DOTYCZY
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
NIE DOTYCZY
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji?
NIE DOTYCZY
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych?
NIE DOTYCZY
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie
uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np.
lekarskiego?
Rodzic usprawiedliwia nieobecność w formie pisemnej (na papierze lub w dzienniku
elektronicznym). Nie jest wymagane podanie przyczyny nieobecności ani zaświadczenia
lekarskiego.
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie
drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz?
NIE – jeden budynek
TAK – drugi budynek (uczniowie i pracownicy mają karty wejścia)
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły?
NIE
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie
karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej?
TAK
7
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców?
TAK
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców?
TAK
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców?
TAK – kwotę deklarują sami rodzice
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność
szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
TAK – (zgodnie z regulaminem) prosi, zachęca…
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków?
TAK – przedstawia, nie publikuje
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
Nie jest publikowany. Przedstawione sprawozdanie jest aktualnie ze względu na ferie
zimowe i nieobecność rodziców niedostępne dla mnie, a mój czas ustawowy przesłania
wniosku się kończy.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców?
NIE
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu?
8
TAK
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
W załączeniu
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
NIE
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty
według i zgodnie z zapotrzebowaniem?
TAK
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
NIE DOTYCZY
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka?
TAK
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
16/20
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów.
Studia mgr - psychologia
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
610 uczniów
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
43 uczniów
9
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
11 uczniów
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację?
NIE (rozpoczęte są prace projektowe)
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
NIE
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne
urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)?
TAK – aktualnie zepsute, otrzymujemy na bieżąco komunikaty z UM
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku?
TAK - ozonatory
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące
(w przypadku fali upałów)?
NIE
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy,
żywa altana?
TAK
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych
wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej
diecie?
TAK
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna?
10
NIE
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub
terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających
rejestrację obrazu (monitoring)?
TAK
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze TAK
-Szatnia NIE
-Teren wokół szkoły TAK
- Inne (proszę wpisać jakie) BOISKO, PLAC ZABAW
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Uczeń ma prawo do:
1) znajomości swoich praw;
2) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy
umysłowej;
3) prawidłowego wyposażenia sal w sprzęt zgodny z wymogami bhp;
4) bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych
przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych;
5) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo,
ochronę przed narkomanią, szkodliwymi informacjami, a także wszelkimi formami przemocy
fizycznej bądź psychicznej oraz ochrony i poszanowania jego godności;
6) przerw międzylekcyjnych;
7) korzystania z pomocy doraźnej, zgodnie z odrębnymi przepisami;
8) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno –wychowawczym;
9) swobody wyrażania myśli i przekonań, a w szczególności dotyczących życia szkoły,
a także światopoglądowych i religijnych, jeśli nie narusza tym dobra innych osób;
10) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów;
11) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli
postępów w nauce;
11
12) pomocy w przypadku trudności w nauce, prawo do korzystania z pomocy
psychologiczno – pedagogicznej organizowanej w szkole zgodnie z obowiązującymi
przepisami;
13) korzystania z poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego;
14) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych;
15) korzystania z księgozbioru biblioteki;
16)wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszania się w
organizacjach działających w szkole.
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Uczeń ma obowiązek:
1) dbać o honor szkoły, godnie ją reprezentować oraz znać, szanować i wzbogacać jej
dobre tradycje;
2) systematycznie i wytrwale pracować nad wzbogacaniem swej wiedzy,
3) wykorzystywać jak najlepiej czas i warunki do nauki;
4) współdziałać w realizacji celów i zadań stojących przed szkołą, być
współodpowiedzialnym za wyniki jej pracy i wszystkie sprawy społeczności uczniowskiej;
5) przestrzegać zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i
innych pracowników szkoły;
6) przeciwdziałać wszelkim przejawom nieodpowiedzialności, lekceważenia
obowiązków ucznia, przestrzegać porządku szkolnego, dbać o ład i estetykę w
pomieszczeniach i otoczeniu szkoły;
7) stwarzać atmosferę wzajemnej życzliwości, pomagać słabszym, przeciwdziałać
wszelkim przejawom przemocy;
8) dbać o zdrowie, bezpieczeństwo swoje i kolegów, przestrzegać zasad higieny
osobistej, dbać o estetykę ubioru;
9) przestrzegać ustaleń władz szkolnych i wszelkich przepisów wydanych przez władze
państwow;.
10) przestrzegać zapisów zawartych w statucie szkoły;
11) dostosować się do organizacji nauki w szkole:
a) punktualnie stawiać się na zajęciach lekcyjnych,
b) eliminować spóźnienia,
c) systematyczne przygotowywać się do zajęć lekcyjnych,
d) regularnie odrabiać zadania domowe;
12) kulturalnie zachowywać się podczas zajęć;
13) prowadzić zeszyt przedmiotowy, zeszyt ćwiczeń;
14) pisać każdą pracę kontrolną;
15) aktywnie uczestniczyć w zajęciach, na miarę swoich możliwości wkładać wysiłek w
wywiązywanie się z obowiązków na wychowaniu fizycznym, technice, muzyce, plastyce itp.;
16) bezwzględnie podporządkowywać się podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
przerw, imprez i uroczystości szkolnych poleceniom nauczycieli, opiekunów lub innych
pracowników szkoły;
17) przebywać podczas przerw międzylekcyjnych wyłącznie w miejscach do tego
wyznaczonych;
12
18) bezwzględnie przestrzegać regulaminów znajdujących się w pracowniach
przedmiotowych i sali gimnastycznej;
19)terminowo usprawiedliwiać nieobecności na zajęciach lekcyjnych w formie
pisemnego (na papierze lub w dzienniku elektronicznym) usprawiedliwienia od rodziców
ucznia;
20) nosić podczas pobytu w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę strój
ustalony w niniejszym statucie;
21) posiadać strój galowy i nosić go podczas uroczystości szkolnych wynikających z
ceremoniału szkolnego, reprezentowania szkoły na zewnątrz, imprez okolicznościowych –
szkolnych i środowiskowych;
22) wyłączyć podczas pobytu w szkole telefon komórkowy i inne urządzenia
elektroniczne;
23) przestrzegać ustaleń władz szkolnych.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa
szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
5. Za nieprzestrzeganie zapisów statutu, wewnątrzszkolnych regulaminów oraz zasad
bezpieczeństwa własnego i innych uczeń może zostać ukarany:
1) ustnym upomnieniem nauczyciela przedmiotu, wychowawcy, pedagoga lub psychologa
szkolnego;
2) ustnym lub pisemnym powiadomieniem rodziców o jego niewłaściwym/nagannym
zachowaniu;
3) upomnieniem dyrektora i podpisaniem przez ucznia kontraktu dotyczącego zachowania w
obecności rodziców;
4) odsunięciem ucznia od udziału w imprezie lub wycieczce szkolnej o charakterze
rozrywkowo-rekreacyjnym, zakazem reprezentowania szkoły na zewnątrz;
5) przeniesieniem ucznia do klasy równoległej (gdy istnieje taka możliwość);
6) poza wyżej wymienionymi karami nieprzestrzeganie zapisów statutu szkoły skutkuje
jednocześnie obniżeniem oceny z zachowania;
7) w uzasadnionych przypadkach, za szczególnie rażące wykroczenia, takie jak:
a) znęcanie się nad kolegami,
b) rozprowadzanie na terenie szkoły narkotyków i innych środków odurzających,
c) przebywanie na terenie szkoły pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,
d) uczestniczenie w bójkach i rozbojach,
e) umyślne niszczenie mienia i sprzętu szkolnego,
f) fałszowanie lub niszczenie dokumentacji szkolnej
13
oraz po wyczerpaniu wszystkich środków zapobiegawczych, na podstawie uchwały rady
pedagogicznej i na umotywowany wniosek dyrektora, uczeń może zostać przeniesiony przez
Kuratora Oświaty do innej szkoły.
6. W szkole nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność osobistą ucznia
(dotyczy to pracowników szkoły oraz rodziców dziecka).
7. O wszystkich zastosowanych wobec uczniów karach wychowawca powiadamia rodziców. O
zamiarze zastosowania kar, o których mowa w ust. 5 pkt 6, 7 rodzice muszą być powiadomieni
ze stosownym wyprzedzeniem.
8. Rodzice ukaranych uczniów mają prawo do wyczerpującego uzasadnienia wymierzonej
kary. Uczniom lub ich rodzicom przysługuje prawo pisemnego odwołania od kar
wymienionych w ust. 5 pkt 6 i 7 do udzielającego kary lub instytucji wyższej, w terminie do 14
dni od powiadomienia o zastosowaniu kary. W przypadku otrzymania odwołania, dyrektor
podejmuje działania wyjaśniające, dotyczące warunków zastosowanej kary i przyczyn jej
zastosowania, a o ich wynikach powiadamia ucznia i jego rodziców.
9. Wykonanie kary może ulec zawieszeniu na czas próby (od 3 do 6 miesięcy).
-
RE: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W SOSNOWCU
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W SOSNOWCU
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- SP6_WNIOSEK.pdf
- SP6__Rada_Rodziców.pdf
1
WNIOSEK – pytania +odpowiedzi
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
719
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej
ważonej?
TAK
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi?
TAK
3.a. Jeśli tak to jakie?
8b. Waga ocen cząstkowych określona jest w Przedmiotowych Szczegółowych
Warunkach i Sposobach Oceniania Wewnątrzszkolnego Uczniów. Ustala się następującą
liczbę wag dla poszczególnych przedmiotów:
3 wagi – język polski, matematyka, język angielski,
2 wagi – biologia, geografia, historia, język niemiecki, fizyka, chemia, przyroda,
edukacja dla bezpieczeństwa, wiedza o społeczeństwie, informatyka, religia,
technika,
1 waga – muzyka, plastyka, wychowanie fizyczne.
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących?
TAK (ważonej)
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6).
TAK
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów
przez osoby uczące się?
NIE
2
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne
za farbowanie włosów.
NIE
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące
się?
NIE
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne
za pomalowane paznokcie?
NIE
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby
uczące się?
NIE
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty
ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii?
NIE
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób
uczących się?
TAK
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze
statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli
nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
Stroje uczniowskie
1. Podczas pobytu w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę uczniowie
mają obowiązek noszenia schludnego stroju.
2. Uczeń:
1) powinien nosić, czyste, odpowiednie do sytuacji, miejsca i wieku ubranie
(spódniczka, spodenki powinny zakrywać udo do połowy, nie może nosić sukienek, bluzek z
odkrytymi plecami, bluzek z odkrytym brzuchem, dużym dekoltem);
2) nie może nosić czapki, kaptura ani innych nakryć na głowie;
3
3) musi nosić obuwie o podeszwie niepozostawiającej śladów na podłodze, spełniające
wymogi bezpieczeństwa i higieny.
3. Ubranie nie może zawierać wulgarnych i obraźliwych nadruków – również w
językach obcych oraz zawierać niebezpiecznych elementów.
4. Podczas uroczystości szkolnych wynikających z ceremoniału szkolnego,
reprezentowania szkoły na zewnątrz, imprez okolicznościowych uczeń zobowiązany jest do
noszenia stroju galowego (biała bluzka lub koszula, czarne lub granatowe spodnie, spódnica,
sukienka do kolan). W stroju galowym nie dopuszcza się krótkich spodenek.
5. Na imprezy turystyki kwalifikowanej uczniowie ubierają strój ustalony przez
nauczyciela, natomiast na imprezach rozrywkowych organizowanych po zajęciach (zabawy
szkolne, dyskoteki) strój jest dowolny.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się
więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji.
NIE
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej.
NIE
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce
i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu
do szkoły po okresie nieobecności?
NIE
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się
może poprawić daną ocenę bieżącą?
NIE
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Ustala się następujące ogólne kryteria ocen:
1) stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
a) opanował wiadomości i umiejętności obejmujące pełny zakres treści ujętych w
programie nauczania danej klasy zgodnym z podstawą programową,
4
b) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów
teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania
nietypowe, rozwiązuje także zadania o podwyższonym stopniu trudności,
c) uczestniczy i odnosi sukcesy w pozaszkolnych formach aktywności związanych z
danymi zajęciami edukacyjnymi (konkursy przedmiotowe, zawody sportowe),
d) zdobywa wiedzę poprzez samodzielne poszukiwania i przemyślenia,
e) uzyskał tytuł laureata lub finalisty w konkursie przedmiotowym o zasięgu
wojewódzkim (uczeń, który tytuł laureata lub finalisty konkursu przedmiotowego uzyskał po
ustaleniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych otrzymuje celującą końcową
ocenę klasyfikacyjną).
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku
gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami.
NIE
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane
telefony?
NIE DOTYCZY
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
NIE DOTYCZY
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
Tutaj celem uzupełnienia – w budynku przy ul. Wawel uczą się klasy młodsze, w budynku
przy ul. Legionów klasy starsze.
Warunki korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych
1. Uczniowie uczący się w budynku przy ul. Wawel nie mogą korzystać z telefonów
komórkowych i elektronicznych urządzeń audio – video na terenie szkoły i podczas zajęć
prowadzonych przez szkołę (zajęcia dydaktyczne, wycieczki, zielone szkoły). Uczniowie
uczący się w budynku przy ul. Legionów mogą korzystać z telefonów komórkowych na terenie
szkoły tylko podczas przerw. Podczas zajęć telefon i urządzenia muszą być wyłączone i
schowane do plecaka. Od zasady tej można odstąpić w sytuacjach szczególnych (uczniów
przewlekle chorych, zagrożenia życia i zdrowia, ostrzeżenie o grożącym niebezpieczeństwie) i
5
za zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia. W innych sprawach nie cierpiących zwłoki
rodzice mogą skontaktować się z dziećmi za pomocą telefonu stacjonarnego będącego na
wyposażeniu szkoły.
2. Za zniszczenie lub zaginięcie sprzętu szkoła nie ponosi żadnej odpowiedzialności.
3. Rejestracja obrazu i dźwięku na terenie szkoły może odbywać się za zgodą
nauczyciela prowadzącego zajęcia, a w innych sytuacjach dyrektora szkoły.
4. Uczniowie naruszający podczas lekcji zasady korzystania z telefonów i innych
urządzeń elektronicznych na prośbę nauczyciela mają obowiązek odłożenia na biurko
nauczyciela telefonu lub innego urządzenia. Przedmioty te uczeń może zabrać po zakończeniu
danej lekcji. Odmowa ucznia skutkuje wezwaniem do szkoły rodziców w celu
zdyscyplinowania dziecka. Wobec ucznia notorycznie łamiącego zakaz korzystania z telefonu i
urządzeń elektronicznych dyrektor może wydać zakaz przynoszenia sprzętu do odwołania.
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne).
TAK
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty?
NIE
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
NIE DOTYCZY
25. Czy szkoła prowadzi BIP?
TAK
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP?
TAK
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
/SPnr6/domyslna
27. Czy w szkole obowiązują mundurki?
NIE
6
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
NIE DOTYCZY
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
NIE DOTYCZY
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji?
NIE DOTYCZY
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych?
NIE DOTYCZY
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie
uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np.
lekarskiego?
Rodzic usprawiedliwia nieobecność w formie pisemnej (na papierze lub w dzienniku
elektronicznym). Nie jest wymagane podanie przyczyny nieobecności ani zaświadczenia
lekarskiego.
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie
drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz?
NIE – jeden budynek
TAK – drugi budynek (uczniowie i pracownicy mają karty wejścia)
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły?
NIE
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie
karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej?
TAK
7
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców?
TAK
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców?
TAK
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców?
TAK – kwotę deklarują sami rodzice
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność
szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
TAK – (zgodnie z regulaminem) prosi, zachęca…
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków?
TAK – przedstawia, nie publikuje
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
Nie jest publikowany. Przedstawione sprawozdanie jest aktualnie ze względu na ferie
zimowe i nieobecność rodziców niedostępne dla mnie, a mój czas ustawowy przesłania
wniosku się kończy.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców?
NIE
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu?
8
TAK
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
W załączeniu
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
NIE
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty
według i zgodnie z zapotrzebowaniem?
TAK
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
NIE DOTYCZY
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka?
TAK
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
16/20
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów.
Studia mgr - psychologia
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
610 uczniów
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
43 uczniów
9
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
11 uczniów
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację?
NIE (rozpoczęte są prace projektowe)
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
NIE
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne
urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)?
TAK – aktualnie zepsute, otrzymujemy na bieżąco komunikaty z UM
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku?
TAK - ozonatory
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące
(w przypadku fali upałów)?
NIE
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy,
żywa altana?
TAK
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych
wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej
diecie?
TAK
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna?
10
NIE
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub
terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających
rejestrację obrazu (monitoring)?
TAK
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze TAK
-Szatnia NIE
-Teren wokół szkoły TAK
- Inne (proszę wpisać jakie) BOISKO, PLAC ZABAW
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Uczeń ma prawo do:
1) znajomości swoich praw;
2) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy
umysłowej;
3) prawidłowego wyposażenia sal w sprzęt zgodny z wymogami bhp;
4) bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych
przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych;
5) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo,
ochronę przed narkomanią, szkodliwymi informacjami, a także wszelkimi formami przemocy
fizycznej bądź psychicznej oraz ochrony i poszanowania jego godności;
6) przerw międzylekcyjnych;
7) korzystania z pomocy doraźnej, zgodnie z odrębnymi przepisami;
8) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno –wychowawczym;
9) swobody wyrażania myśli i przekonań, a w szczególności dotyczących życia szkoły,
a także światopoglądowych i religijnych, jeśli nie narusza tym dobra innych osób;
10) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów;
11) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli
postępów w nauce;
11
12) pomocy w przypadku trudności w nauce, prawo do korzystania z pomocy
psychologiczno – pedagogicznej organizowanej w szkole zgodnie z obowiązującymi
przepisami;
13) korzystania z poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego;
14) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych;
15) korzystania z księgozbioru biblioteki;
16)wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszania się w
organizacjach działających w szkole.
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Uczeń ma obowiązek:
1) dbać o honor szkoły, godnie ją reprezentować oraz znać, szanować i wzbogacać jej
dobre tradycje;
2) systematycznie i wytrwale pracować nad wzbogacaniem swej wiedzy,
3) wykorzystywać jak najlepiej czas i warunki do nauki;
4) współdziałać w realizacji celów i zadań stojących przed szkołą, być
współodpowiedzialnym za wyniki jej pracy i wszystkie sprawy społeczności uczniowskiej;
5) przestrzegać zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i
innych pracowników szkoły;
6) przeciwdziałać wszelkim przejawom nieodpowiedzialności, lekceważenia
obowiązków ucznia, przestrzegać porządku szkolnego, dbać o ład i estetykę w
pomieszczeniach i otoczeniu szkoły;
7) stwarzać atmosferę wzajemnej życzliwości, pomagać słabszym, przeciwdziałać
wszelkim przejawom przemocy;
8) dbać o zdrowie, bezpieczeństwo swoje i kolegów, przestrzegać zasad higieny
osobistej, dbać o estetykę ubioru;
9) przestrzegać ustaleń władz szkolnych i wszelkich przepisów wydanych przez władze
państwow;.
10) przestrzegać zapisów zawartych w statucie szkoły;
11) dostosować się do organizacji nauki w szkole:
a) punktualnie stawiać się na zajęciach lekcyjnych,
b) eliminować spóźnienia,
c) systematyczne przygotowywać się do zajęć lekcyjnych,
d) regularnie odrabiać zadania domowe;
12) kulturalnie zachowywać się podczas zajęć;
13) prowadzić zeszyt przedmiotowy, zeszyt ćwiczeń;
14) pisać każdą pracę kontrolną;
15) aktywnie uczestniczyć w zajęciach, na miarę swoich możliwości wkładać wysiłek w
wywiązywanie się z obowiązków na wychowaniu fizycznym, technice, muzyce, plastyce itp.;
16) bezwzględnie podporządkowywać się podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
przerw, imprez i uroczystości szkolnych poleceniom nauczycieli, opiekunów lub innych
pracowników szkoły;
17) przebywać podczas przerw międzylekcyjnych wyłącznie w miejscach do tego
wyznaczonych;
12
18) bezwzględnie przestrzegać regulaminów znajdujących się w pracowniach
przedmiotowych i sali gimnastycznej;
19)terminowo usprawiedliwiać nieobecności na zajęciach lekcyjnych w formie
pisemnego (na papierze lub w dzienniku elektronicznym) usprawiedliwienia od rodziców
ucznia;
20) nosić podczas pobytu w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę strój
ustalony w niniejszym statucie;
21) posiadać strój galowy i nosić go podczas uroczystości szkolnych wynikających z
ceremoniału szkolnego, reprezentowania szkoły na zewnątrz, imprez okolicznościowych –
szkolnych i środowiskowych;
22) wyłączyć podczas pobytu w szkole telefon komórkowy i inne urządzenia
elektroniczne;
23) przestrzegać ustaleń władz szkolnych.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa
szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
5. Za nieprzestrzeganie zapisów statutu, wewnątrzszkolnych regulaminów oraz zasad
bezpieczeństwa własnego i innych uczeń może zostać ukarany:
1) ustnym upomnieniem nauczyciela przedmiotu, wychowawcy, pedagoga lub psychologa
szkolnego;
2) ustnym lub pisemnym powiadomieniem rodziców o jego niewłaściwym/nagannym
zachowaniu;
3) upomnieniem dyrektora i podpisaniem przez ucznia kontraktu dotyczącego zachowania w
obecności rodziców;
4) odsunięciem ucznia od udziału w imprezie lub wycieczce szkolnej o charakterze
rozrywkowo-rekreacyjnym, zakazem reprezentowania szkoły na zewnątrz;
5) przeniesieniem ucznia do klasy równoległej (gdy istnieje taka możliwość);
6) poza wyżej wymienionymi karami nieprzestrzeganie zapisów statutu szkoły skutkuje
jednocześnie obniżeniem oceny z zachowania;
7) w uzasadnionych przypadkach, za szczególnie rażące wykroczenia, takie jak:
a) znęcanie się nad kolegami,
b) rozprowadzanie na terenie szkoły narkotyków i innych środków odurzających,
c) przebywanie na terenie szkoły pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,
d) uczestniczenie w bójkach i rozbojach,
e) umyślne niszczenie mienia i sprzętu szkolnego,
f) fałszowanie lub niszczenie dokumentacji szkolnej
13
oraz po wyczerpaniu wszystkich środków zapobiegawczych, na podstawie uchwały rady
pedagogicznej i na umotywowany wniosek dyrektora, uczeń może zostać przeniesiony przez
Kuratora Oświaty do innej szkoły.
6. W szkole nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność osobistą ucznia
(dotyczy to pracowników szkoły oraz rodziców dziecka).
7. O wszystkich zastosowanych wobec uczniów karach wychowawca powiadamia rodziców. O
zamiarze zastosowania kar, o których mowa w ust. 5 pkt 6, 7 rodzice muszą być powiadomieni
ze stosownym wyprzedzeniem.
8. Rodzice ukaranych uczniów mają prawo do wyczerpującego uzasadnienia wymierzonej
kary. Uczniom lub ich rodzicom przysługuje prawo pisemnego odwołania od kar
wymienionych w ust. 5 pkt 6 i 7 do udzielającego kary lub instytucji wyższej, w terminie do 14
dni od powiadomienia o zastosowaniu kary. W przypadku otrzymania odwołania, dyrektor
podejmuje działania wyjaśniające, dotyczące warunków zastosowanej kary i przyczyn jej
zastosowania, a o ich wynikach powiadamia ucznia i jego rodziców.
9. Wykonanie kary może ulec zawieszeniu na czas próby (od 3 do 6 miesięcy).
1
Regulamin Rady Rodziców
Szkoły Podstawowej nr 6 z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Juliusza Słowackiego w Sosnowcu
Rozdział I
Postanowienia wstępne
§ 1
1. Podstawa prawna działalności Rady Rodziców:
1) regulamin,
2) art. 83 i 84 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r.
poz. 900 ze zm.),
3) statut szkoły.
2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o rodzicach należy rozumieć ogół rodziców lub
opiekunów prawnych uczniów Szkoły.
3. Ilekroć w regulaminie jest mowa o Szkole, należy przez to rozumieć Szkołę
Podstawową nr 6 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Juliusza Słowackiego w
Sosnowcu.
4. Rodzice współdziałają ze Szkołą za pośrednictwem Rady Rodziców, która jest
samorządnym przedstawicielstwem i reprezentantem ogółu rodziców uczniów szkoły.
5. Rada Rodziców jako organ Szkoły:
1) współdziała z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem
Uczniowskim, organami prowadzącymi i nadzorującymi Szkołę w realizacji
zadań Szkoły,
2) może występować z wnioskami i opiniami w sprawach szkoły,
3) ma prawo do samodzielnego określania swojej wewnętrznej organizacji,
4) musi działać w sposób przejrzysty i transparentny,
5) działa na całym terenie Szkoły.
Rozdział II
Zadania i cel działalności Rady Rodziców
§ 2
1. Celem działalności Rada Rodziców jako społecznego organem Szkoły jest:
1) przedstawienie nauczycielom, władzom szkolnym opinii rodziców w istotnych
sprawach Szkoły,
2
2) zapewnienie współpracy rodziców ze Szkołą celem doskonalenia procesu
nauczania oraz pracy opiekuńczej i wychowawczej,
3) współpraca z Dyrektorem Szkoły i Radą Pedagogiczną w zakresie zapoznawania
ogółu rodziców uczniów z programami, projektami, organizacją nauczania oraz
innymi zadaniami i wynikającymi z nich zadaniami dla rodziców.,
4) pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania
realizacji zadań Szkoły,
5) gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności Szkoły, a także
ustalanie zasad ich wykorzystywania,
6) egzekwowanie rodzicielskich praw, takich jak:
a) znajomości zadań i zamierzeń dydaktycznych, wychowawczych,
profilaktycznych i opiekuńczych Szkoły,
b) uzyskiwanie rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego postępów lub
trudności w nauce, zachowania oraz sukcesów,
c) znajomości zasad oceniania oraz zasad klasyfikowania i promowania uczniów,
d) uzyskiwanie porad w sprawie dalszego kształcenia swojego dziecka,
e) otrzymywanie pomocy w przypadku problemów dydaktyczno wychowawczych
dziecka.
2. Kompetencje Rady Rodziców:
1) uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Programu wychowawczo-
profilaktycznego Szkoły w każdym roku szkolnym w terminie 30 dni od
rozpoczęcia roku szkolnego,
2) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły,
3) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności i kształcenia lub
wychowania,
4) opiniowanie pracy nauczyciela na pisemną prośbę Dyrektora Szkoły,
5) opiniowanie formy realizacji godzin przydzielonych uczniom w ramach
kompetencji Dyrektora,
6) opiniowanie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
7) uchwalanie regulaminu swojej działalności.
Rozdział III
Struktura wewnętrzna, tryb pracy Rady Rodziców oraz tryb przeprowadzania wyborów
§3
1. W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych,
wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału.
2. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
3. Jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic. Rodzeństwa reprezentowane są również
przez jednego rodzica.
4. Podstawowym ogniwem organizacyjnym ogółu rodziców jest Zebranie Rady
Rodziców.
5. Zebranie Rady Rodziców:
3
1) odbywa się co najmniej raz w roku szkolnym oraz w miarę potrzeb,
2) zwoływane jest przez Przewodniczącego Rady Rodziców - na wniosek Rady,
Przewodniczącego Rady lub na wniosek Dyrektora Szkoły,
3) zebranie jest protokołowane, a w protokole odnotowywane są uchwały, wnioski z
dyskusji, a także wyniki wyborów,
4) w zebraniach Rady Rodziców może uczestniczyć Dyrektor, przedstawiciel Rady
Pedagogicznej lub inne zaproszone osoby.
§ 4
1. Rada Rodziców wybiera w głosowaniu jawnym:
1) Prezydium Rady Rodziców: przewodniczącego, wiceprzewodniczącego,
skarbnika,
2) Komisję Rewizyjną – w składzie 2 osobowym.
2. Zgłoszeni kandydaci muszą wyrazić zgodę na kandydowanie.
3. Każdy uprawniony do głosowania rodzic ma prawo oddać jeden głos.
4. Wybrani zostają kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
5. Rada Rodziców może tworzyć stałe lub doraźne zespoły robocze spośród swoich
członków oraz innych rodziców, celem wykonania zadań w ramach swoich
kompetencji.
§ 5
1. Kadencja Prezydium Rady Rodziców oraz Komisji Rewizyjnej trwa 1 rok, począwszy
od miesiąca września do dnia 30 września następnego roku szkolnego.
2. Prezydium dokonuje swojego ukonstytuowania na swym pierwszym posiedzeniu.
3. Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Rady Rodziców koordynują pracą Prezydium
Rady Rodziców, reprezentują Radę Rodziców na zewnątrz, wyrażają i przekazują
opinie w jej imieniu, również w czasie konkursu na stanowisko Dyrektora Szkoły.
4. Skarbnik Rady Rodziców jest m. in. odpowiedzialny za dokumentowanie finansów i
działalności Rady.
5. Po zakończeniu kadencji można powtórnie kandydować do organów Rady Rodziców.
6. Rodzice biorą udział w organach statutowych w okresie uczęszczania ich dzieci do
Szkoły.
7. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Rady pod względem formalnym oraz
gromadzenia i wydatkowania środków pieniężnych z konta Rady Rodziców.
Rozdział IV
Tryb podejmowania uchwał przez Radę Rodziców
§ 6
1. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej
połowy regulaminowego składu danego organu.
2. Uchwały Rady Rodziców Szkoły są protokołowane.
4
Rozdział V
Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców
§7
1. W celu wspierania działalności szkoły, Rada Rodziców może gromadzić fundusze:
1) ze składek rodziców,
2) dobrowolnych wpłat od osób prawnych i fizycznych,
3) z darowizn pozyskanych podczas imprez organizowanych przez Radę Rodziców
dla uczniów, rodziców oraz środowiska Szkoły,
4) innych źródeł, z których pozyskanie dodatkowych funduszy nie narusza
obowiązujących przepisów prawa oraz nie posiada znamion działalności
gospodarczej.
2. Fundusze, o których mowa w ust.1, przechowywane są na odrębnym rachunku
bankowym Rady Rodziców.
3. Do założenia i likwidacji rachunku bankowego, o którym mowa w ust. 2 oraz
dysponowania funduszami na tym rachunku jest uprawniony Przewodniczący i
Wiceprzewodniczący Rady Rodziców.
4. Rada Rodziców zarządza zgromadzonymi środkami finansowymi w sposób racjonalny
i oszczędny, dopasowany do potrzeb i realiów Szkoły.
5. Sugerowana wysokość rocznej składki Rady Rodziców ustala się na początku każdego
roku szkolnego.
6. Rodzice mogą zadeklarować składkę indywidualną, wyższą albo niższą od
sugerowanej.
§ 8
1. Podstawą działalności finansowej Rady Rodziców jest roczny plan finansowy, którego
projekt przygotowuje się oddzielnie na każdy rok szkolny, w zależności od
planowanych wpływów na konto Rady.
2. Planowane na dany rok szkolny wydatki powinny być dokonane w sposób celowy i
oszczędny.
3. Dyrektor Szkoły może wnioskować do Prezydium Rady Rodziców o wydatkowanie
środków na potrzeby Szkoły.
4. Po każdym roku szkolnym sporządzone jest i przedstawiane Radzie sprawozdanie
finansowe.
§ 9
1. Rada Rodziców Szkoły może wydatkować środki:
1) pochodzące ze składek rodziców zgromadzonych wyłącznie w celu wspierania
działalności statutowej szkoły - finansowanie albo dofinansowanie, m.in.:
a) wycieczek szkolnych,
b) niektórych zajęć pozalekcyjnych i kół zainteresowań,
c) zabaw i spotkań integracyjnych,
d) zakup książek,
5
e) pomocy materialnej w postaci sfinansowania dożywiania, odzieży,
podręczników,
f) nagród dla uczniów,
g) konkursów i imprez szkolnych,
h) projektów Rady Rodziców zgodnych z działalnością statutową szkoły,
i) innych związanych ze wspieraniem działalności statutowej.
2) pochodzące z innych źródeł niż składka rodzicielska - finansowanie albo
dofinansowanie, m.in.:
a) ponadstandardowego wyposażenia szkoły,
b) ponadstandardowych środków dydaktycznych,
c) materiałów biurowych lub papierniczych,
d) materiałów do prac adaptacyjnych.
2. Wydatkowanie środków nie może powodować dodatkowych zobowiązań finansowych
dla szkoły.
§ 10
1. Sposób wydatkowania środków Rady Rodziców może w części być zależny od
życzenia, czy wskazania celów przez osoby lub organizacje wpłacające dodatkowe
kwoty na rzecz Rady Rodziców. W takim przypadku Prezydium Rady Rodziców nie
może wydatkować tych środków na inne cele, bez uzyskania zgody ofiarodawców.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 11
1. Regulamin Rady Rodziców szkoły podlega zatwierdzeniu przez zebranie Rady
Rodziców.
2. Zmiany w regulaminie mogą nastąpić w trybie przewidzianym dla jego zatwierdzenia.
3. Rada Rodziców posługuje się swoją pieczątką.
4. Regulamin Rady Rodziców obowiązuje z dniem zatwierdzenia.