- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #141
Praworządność szkół #141
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Re: Fwd: Wniosek o informacje z dnia 25.01.2024r. - przypomnienie. przez VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. JANUSZA KORCZAKA W SOSNOWCU
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. JANUSZA KORCZAKA W SOSNOWCU i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- Regulamin_Rady_Rodziców.pdf
- WNIOSEK_O_UDOSTĘPNIENIE_INFORMACJI_PUBLICZNEJ.docx
Regulamin Rady Rodziców
VI Liceum Ogólnokształcącego
im.J „Korczaka w Sosnowcu
Regulamin został opracowany na podstawie art.53ust.4 ustawy
z dnia 07.09.199Ir. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r.Nr 256 poz.2572
z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia
21.05.2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz
publicznych szkół (Dz. U. z 2001r Nr 61 poz.624 z późn. zm.).
Rozdział I
Postanowienia Ogólne
l. Reprezentacja rodziców uczniów VI Liceum Ogólnokształcącego
im. J. Korczaka w Sosnowcu przyjmuje nazwę Rady Rodziców. |
2. Rada Rodziców uchwala niniejszy Regulamin działalności w celu
określenia swoich zadań i kompetencji oraz współpracy z pozostałymi :
organami szkoły tj. dyrektorem szkoły, radą pedagogiczną, radą szkoły ;
i samorządem uczniowskim. :
3. Rada Rodziców jest wewnętrznym, samorządnym przedstawicielstwem
rodziców, współpracującym z dyrekcją szkoły, radą pedagogiczną, radą
szkoły i samorządem uczniowskim w celu realizacji zadań statutowych
szkoły.
4. Przedstawiciele Rady Rodziców i Rad Klasowych pełnią swoje funkcje
społecznie.
5. Regulamin Rady Rodziców nie może być sprzeczny z Ustawą o systemie
oświaty i Rozporządzeniem MEN.
NR:
Rozdział II
Cele i zadania Rady Rodziców i Rad Klasowych
1. Rada Rodziców jest organizacją, której celem jest:
a)
b)
c)
dad)
A
Ę
e)
D
2)
reprezentowanie ogółu rodziców szkoły oraz podejmowanie
działań zmierzających do realizacji i doskonalenia zadań
statutowych placówki oświatowej,
zapewnienie współpracy rodziców ze szkołą w doskonaleniu
organizacji nauczania, pracy wychowawczej i opiekuńczej w
szkole i środowisku,
spójne oddziaływanie na dzieci i młodzież poprzez rodzinę i szkołę
w procesie nauczania, wychowania i opieki — zgodnie z ich
potrzebami zdrowotnymi i rozwojowymi,
upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i
funkcjach opiekuńczo-wychowawczych rodziny,
pozyskiwanie rodziców do czynnego udziału w realizacji programu
nauczania, wychowania i opieki oraz udzielaniew tym zakresie
pomocy szkole,
prezentowaniew obecd yrekcji szkoły, rady pedagogicznej opinii
i wniosków dotyczących wszystkich istotnych spraw szkoły,
wspieranie wykonywania zadań statutowych szkoły funduszami
Rady Rodziców.
2. Zadania Rady Rodziców wynikają z celów określonych w pkt.1 i do nich
należą:
a)
b)
c)
a)
e)
JD
pomoc w wypracowaniu perspektywicznego programu szkoły, jej
bazy i wyposażenia,
współudział w realizacji programów nauczania i wychowania oraz
zadań opiekuńczych szkoły,
udzielanie pomocy Samorządowi Uczniowskiemu oraz innym
organizacjom młodzieżowym działającym w szkole,
organizowanie prac użytecznych rodziców na rzecz szkoły,
gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców i innych
źródeł oraz ich wydatkowanie zgodnie z potrzebami szkoły
i uczniów,
współudział w organizowaniu zajęć pozalekcyjnych rozwijających
zainteresowania i uzdolnienia uczniów,
g) udział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej,
b)
turystycznej i sportowej uczniów,
pomoc szkole w zapobieganiu zjawiskom niedostosowania
społecznego wśród uczniów oraz udzielanie im pomocy
materialnej,
|
E
R:
i) udział w działalności szkoły na rzecz ochrony zdrowia uczniów,
podnoszenia ochrony zdrowia uczniów, podnoszenia poziomu
higieny oraz utrzymanie ładu i porządku,
J) organizowanie działalności mającej na celu podnoszenie kultury
pedagogicznej w rodzinie,
K) opracowanie i uchwalenie planów finansowych dochodów
i wydatków na dany rok szkolny,
1) określenie minimalnej składki na rzecz Rady w porozumieniu
z Radami Klasowymi.
3. Zadaniem Rady Klasowej rodziców jest realizacja celów Rady Rodziców
na terenie danej klasy a przede wszystkim:
a) wyłanianie spośród rodziców wybranych do Rady Klasowej —
przewodniczącego, sekretarza i skarbnika,
b) dostosowanie zadań zawartych w pkt.2 do konkretnych potrzeb
klasy i uczniów, wyrażanych przez rodziców, uczniów
i wychowawców,
c) angażowanie rodziców do pomocy w wykonywaniu zadań Rady
Klasowej.
d) współdziałanie z przewodniczącym i Prezydium Rady Rodziców,
e) opracowywanie planów działalności Rady Klasowej na dany rok
szkolny wraz z planem finansowym , uwzględniającym dochody
i wydatki pochodzące ze składek rodziców,
J. składanie sprawozdań ze swojej działalności za zebraniu rodziców
danej klasy.
ge,
Rozdział III
© Kompetencje i prawa Rady Rodziców
1. Rada Rodziców posiada następujące kompetencje i prawo do :
a) uchwalania regulaminu swojej działalności,
b) występowania do organu prowadzącego szkołę, organu
sprawującego nadzór _ pedagogiczny, dyrektora, rady
pedagogicznej oraz rady szkoły z wnioskami i opiniami
dotyczącymi wszystkich spraw szkoły,
c) decydowania o wydatkowaniu swoich funduszy zgodnie z planem
finansowym, rozpatrując również wnioski dyrekcji o dotacje na
potrzeby szkoły,
d) zaznajomieniaR ady z zadaniami i zamierzeniami dydaktyczno-
wychowawczymi klasy i szkoły przez wychowawcę i dyrektora,
syg
Ę
|
ć
ć
ę
Ę
|
Ę
Ę
ć
Z
Sita
e) uzyskiwania od dyrektora szkoły informacji na temat zarządzania
i kierowania placówką,
J) znajomości zasad oceniania, klasyfikowania i promowania
uczniów oraz przeprowadzania egzaminów, określonych
w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania,
8) uzyskiwania rzetelnej informacji o uczniach, ich zachowaniu,
postępie i przyczynach trudności w nauce,
h) uzyskiwanie informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego
kształcenia uczniów,
i) wyrażania i przekazywania organowi sprawującemu nadzór
pedagogiczny opinii o pracy szkoły,
J) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną :
4) programu wychowawczego szkoły, obejmującego wszystkie
treści i działania o charakierze wychowawczym
skierowane do uczniów,r ealizowanego przez nauczycieli,
B) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb
rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska,
obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze
profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i
rodziców,
K) opiniowanie wyboru i zmiany podręczników,
I) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności
kształcenia lub wychowania szkoły, o którym mowa w art. 34 ust.2
ustawy o systemie oświaty.
m) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez
dyrektora szkoły.
n) przekazywania części swoich uprawnień Prezydium Rady
Rodziców w formie uchwały,
o) wyrażania swoich decyzji w formie uchwał zgodnych
z Regulaminem Rady Rodziców,
p) odwoływania się w sprawach spornych z innymi organami szkoły
do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, celem uzyskania
właściwej wykładni i oceny prawnej,
q) przedstawicielstwa w komisji konkursowej wyłaniającej kandydata
na stanowisko dyrektora szkoły.
i
i
i
z:
SWZ WAWY
A
Rozdział IV
Ordynacja wyborcza i struktura Rady Rodziców
1. Podstawowym gremium wyborczym Rady Klasowej i kandydatów
do Rady Rodziców jest ogólne zebranie rodziców danej klasy.
2. Prawo wyborcze w glosowaniu i wybieraniu posiadają wszyscy
rodzice i opiekunowie uczniów danej szkoły, z tym „że jednego
ucznia reprezentuje jeden rodzic lub opiekun.
3. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w
każdym roku szkolnym.
4. Wybory przeprowadza się w głosowaniu tajnym na zebraniu
rodziców danej klasy.
5. Prawo zgłaszania kandydatów do Rady KlasowejiR ady Rodziców
przysługuje każdemu z rodziców obecnemu na zebraniu.
6. Liczba osób składu Rady Rodziców odpowiadać będzie ilości
oddziałów w danym roku szkolnym.
7. Zebranie ogólne rodziców danej klasy wybiera 3- osobową Radę
Klasową oraz jednego przedstawiciela spośród wybranej Rady
Klasowej,k tóry wejdzie w skład Rady Rodziców.
8. Wybory przeprowadzają komisje wyborcze powołane na
zebraniach klasowych.
9. Komisje Wyborcze winny zapoznać się i pozostałych rodziców
z powyższą ordynacją wyborczą.
10. Do zadań Komisji Wyborczych należy:
a) przyjmowanie zgłoszonych kandydatów,
b) przeprowadzenie wyborów,
e) ustalenie wyników głosowania,
a) ogłoszenie wyników głosowania,
e) sporządzenie protokołu z wyborów.
ll Rada Rodziców na pierwszym posiedzeniu wyłania ze swego
składu Prezydium Rady Rodziców i Komisję Rewizyjną..
12.W skład Prezydium Rady Rodziców wchodzą:
a) przewodniczący,
b) wiceprzewodniczący,
c) sekretarz,
d) skarbnik,
e) 2 do 3 członków.
13.Rada Rodziców może utworzyć również komisje problemową np.
pracy wychowawczej, sportu, turystyki, kultury, opieki i żywienia
oraz komisje doraźne do wykonania określonego zadania.
Ś
PROPAGOWANIA
14 Zadaniem Prezydium Rady Rodziców jest bieżące kierowanie
całokształtem prac w okresie między zebraniami Rady Rodziców,
a przede wszystkim:
a) podejmowanie uchwał w ramach części uprawnień
przekazanych Prezydium przez Radę Rodziców,
b) koordynowanie działalności Rad Klasowych,
c) nadzór nad pracami Komisji,
d) podejmowanie decyzji dotyczących działalności finansowo-
gospodarczej,
e) organizowanie zebrań Rady Rodziców zwoływanych przez
przewodniczącego,
J) organizowanie zebrań Prezydium nie rzadziej niż raz na
2 miesiące,
g) składanie sprawozdań ze swej działalności przed Radą
Rodziców przynajmniej raz w roku szkolnym na przełomie
września i października,
h) organizowanie raz w roku szkolnym zebrań rodziców
z poszczególnych ciągów klasowych w celu przedstawienia
informacji z działalności Rady Rodziców.
15, W przypadku nie powołania Prezydium, wyżej wymienione zadania
spełnia przewodniczący, wiceprzewodniczący, sekretarz i skarbnik
Rady Rodziców.
ló. Zadaniem Przewodniczącego jest kierowanie pracami Rady
Rodziców ,a przede wszystkim :
a) współpraca z dyrekcją szkoły w dostosowaniu zadań i celów
Rady Rodziców do konkretnych potrzeb szkoły,
b) opracowanie wspólnie z Prezydium projektu planu
działalności łącznie z planem finansowym na dany rok
szkolny i przedstawienie go do zatwierdzenia Radzie
Rodziców,
c) dokonanie podziału zadań i obowiązków między członków
Prezydium,
d) zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców
i Prezydium.
e) Określenie zakresu zadań Komisji,
J). Kierowanie działalnością finansowo-gospodarczą,
g) Przekazywanie uchwał, opinii i wniosków Rady Rodziców
dyrektorowi szkoły i radzie pedagogicznej,
h) Reprezentowanie Rady Rodziców.
i
Ę
WOODA OAEAANAAOOAOAA
17. Zadaniem Sekretarza jest zapewnienie właściwej organizacji pracy
Rady Rodziców,o raz :
a) opracowanie harmonogramu zebrań Rady Rodziców oraz
kierowanie jego realizacją,
b) organizacyjne przygotowanie zebrań Rady Rodziców i jego
Prezydium,
c) nadzorowanie terminowości prac Komisji,
a) prowadzenie korespondencji i dokumentacji Rady Rodziców
i Prezydium.
18. Zadaniem Skarbnika jest prowadzenie lub nadzorowanie
całokształtu działalności finansowo- gospodarczej Rady Rodziców,
wypełnianie obowiązków określonych instrukcją prowadzenia
gospodarki finansowej i rachunkowości, a w szczególności :
3 a) organizowanie wspólnie ze skarbnikami Rad Klasowych
a wpływów finansowych na działalność Rady Rodziców,
b) nadzór nad pełną i bieżącą realizacją planowanych
dochodów oraz prawidłowym i celowym, zgodnym
z przeznaczeniem i _ obowiązującymi przepisami —
wykonywaniem wydatków,
c) opracowanie w porozumieniu z Prezydium projektów
planów finansowych i nadzór nad ich prawidłową
realizacją,
d) nadzór nad prawidłowością i rzetelnością dokumentacji
księgowego Rady Rodziców,
e) sprawdzanie na bieżąco dowodów rachunkowo-kasowych
i zatwierdzanie ich do wypłaty,
J) składanie sprawozdań z działalności _finansowo-
© gospodarczej orazw ykonywanie planów finansowych Rady
Rodziców.
19. Przekazywanie obowiązków skarbnika powinno być dokonane
protokolarnie po uprzednim zbadaniu gospodarki finansowej przez
Komisję Rewizyjną,
20.Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest nadzór nad działalnością
poszczególnych ogniw Rady Rodziców, zgodną z regulaminem
i instrukcją w sprawie zasad prowadzenia gospodarki finansowej,
a przede wszystkim:
a) dokonywanie raz w roku kontroli _ działalności
poszczególnych ogniw , zgodnej z regulaminem i uchwałami
Rady Rodziców,
b) dokonywanie raz w roku kontroli działalności finansowo-
gospodarczej Rady Rodziców,
Ę
Ę
Ę
5
j
|
j
|
MOZAIKA
POROWATYCH GOOTOAZZOPOERAAALOAOA
c) dokonywanie doraźnych kontroli na wniosek
przewodniczącego, skarbnika i Rady Rodziców,
a) składanie Radzie Rodziców rocznych sprawozdań ze swych
prac wraz z wnioskami pokontrolnymi.
e) przedstawienie sprawozdania ze swojej działalności
i wnioskowanie udzielenia absolutorium odchodzącej Radzie
Rodziców na ogólnym zebraniu wszystkich Rad Klasowych
na koniec kadencji.
2l Zadaniem komisji stałych i doraźnych jest wykonywanie prac
wynikających z ich kompetencji „, _ określonych przez
przewodniczącego i Radę Rodziców oraz składanie sprawozdań
z tych prac na zebraniach Prezydium lub Rady Rodziców.
Rozdział V
Zasady działalności finansowo- gospodarczej Rady Rodziców
1. Rada Rodziców prowadzi swą działalność finansową w oparciu
o ustawę z dnia 29.09.1994r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz.U.
z 2002 Nr 76 poz.694 z późn.zm).
2. Fundusze Rady Rodziców powstają ze składek rodziców, dotacji
instytucji i przedsiębiorstw oraz działalności własnej.
. Wysokość minimalną rocznej składki na rzecz Rady, ustala Rada
Rodziców większością dwóch trzecich głosów po uprzednich
konsultacjach z Radami Klasowymi.
4. Rodzice mogą zadeklarować składkę w innej wysokości niż określona
na zebraniu oraz mogą deklarować swoje świadczenia w robociźnie
na rzecz szkoły.
5. Fundusze Rady Rodziców mogą być wykorzystane na działalność
określoną w Rozdziale II Regulaminu , z uwzględnieniem zajęć
pozalekcyjnych i różnych form opieki nad dziećmi i młodzieżą.
6. Rada Rodziców gromadzi i przechowuje swoje środki pieniężne na
rachunku oszczędnościowym B.P.S. w Sosnowcu.
7. Odpowiedzialnym z ramienia Prezydium za całokształt działalności
gospodarczo-finansowej Rady jest skarbnik, którego zadania zostały
określone w niniejszym Regulaminie.
gó
<a
w
-8-
Ę
WPORZO
o
8. Celem prowadzenia własnej dokumentacji finansowej, Rada
Rodziców może zatrudnić księgowego.
9. Podstawą działalności finansowo-gospodarczej Rady jest roczny plan
finansowy, zatwierdzony na zebraniu rady Rodziców na dany rok
szkolny.
10.Wykonanie planu finansowego oraz kontrolę prawidłowości
dochodów i wydatków przeprowadza Komisja Rewizyjna wg zakresu
zadań , określonych w niniejszym Regulaminie.
11.Sprawozdanie z wykonania planu finansowego i działalności Rady
Rodziców powinno być omówione na zebraniach klasowych rodziców
i na posiedzeniu rady pedagogicznej.
szy,
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
1. Działalność Rady Rodziców powinna być zgodna z obowiązującymi
przepisami władz oświatowych i Statutem Szkoły.
2. Uchwały Rady Rodziców i jego ogniw zatwierdzane są zwykłą
większością głosów w głosowaniu jawnym, przy obecności
przynajmniej połowy uprawnionych.
3. W uzasadnionych przypadkach na wniosek Prezydium i przy
pozytywnej opinii dyrektora szkoły, Rada Rodziców może przedłużyć
swoją kadencję na następny rok szkolny.
4 Członkowie Rady Rodziców nie wywiązujący się z nałożonych
obowiązków mogą być odwołani przed upływem kadencji na zebraniu
klasowym rodziców lub przez Radę Rodziców.
5. Wniosek o odwołanie przedstawia przewodniczący Rady Klasowej lub
Rady Rodziców.
6. Na miejsce rezygnujących lub odwołanych członków na zebraniu
rodziców danej klasy lub klas równoległych, wybierani są nowi
członkowie.
7. Ustępująca Rada Rodziców działa do chwili wyboru i
ukonstytuowania nowej Rady Rodziców, co powinno nastąpić w
okresie nie dłuższym niż 2 tygodnie po przeprowadzeniu wyborczych
zebrań klasowych rodziców.
8. Rada Rodziców i Rada Pedagogiczna mogą zgłaszać wnioski
o wyróżnienia lub odznaczenia rodziców za działalność na rzecz
szkoły do dyrektora szkoły i do organu prowadzącego .
Ę
E
ć
|
ż
Ę
Ę
s
Ę
SSP
A
SAW
-9.
R:
9. Dyrektor szkoły może odwołać się do organu sprawującego nadzór
pedagogiczny w _— przypadku _ nieprawidłowej _ działalności
i podejmowania uchwał przez Radę Rodziców niezgodnie z ustawą
o systemie oświaty i Statutem Szkoły.
10.Na podstawie art.33 ust.l pkt2 i ust.2 ustawy z dnia 07.09.1991r.
o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r.Nr 256 poz.2572 z późn. zm.)
organy sprawujące nadzór pedagogiczny mogą wydawać zalecenia
organom szkoły, jeżeli ich działania są sprzeczne z wymienionymi
w Regulaminie aktami prawnymi.
11.Postanowienia niniejszego Regulaminu wchodzą w życie z dniem
01 września 2007r.
Rada Rodziców
FI Liceum Ogólnokształcącego
-10-
Ę
i
|UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
W odpowiedzi na Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dyrektor VI Liceum Ogólnokształcącego im. J. Korczaka w Sosnowcu przesyła odpowiedzi na zamieszczone w nim pytania.
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
672
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie?
WAGA 1 aktywność na zajęciach, praca w grupach, praca domowa, prezentacje, plakaty etc.
WAGA 2 kartkówka, odpowiedź
WAGA 3 sprawdzian, wypracowanie, test
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
„Uczeń ma obowiązek:
[…]
10) dbać o estetykę ubioru i uczesania, w szczególności z zachowaniem stonowanego makijażu
oraz noszenia manicure i biżuterii niezagrażających bezpieczeństwu innych osób;
11) podczas ważnych uroczystości szkolnych i państwowych nosić strój galowy (dziewczęta: biała
bluzka zakrywająca ramiona i brzuch, ciemne spodnie/spódnica/ciemna sukienka o stosownej
długości (minimum do kolan); chłopcy: garnitur lub ciemne spodnie i koszula w stonowanych
kolorach);
12) strój codzienny ucznia ogranicza się do ogólnie przyjętych zasad savoir-vivre, tzn. bluzka
zakrywająca ramiona i sięgająca minimum do pasa oraz spodnie/spódniczka/sukienka minimum
do kolan. Na zajęciach dydaktycznych w budynku szkoły i organizowanych przez szkołę nie
akceptuje się u uczniów odzieży odsłaniającej elementy bielizny, koszulek na ramiączkach,
głębokich dekoltów, krótkich spodenek, minispódniczek i minisukienek z wyjątkiem zajęć
wychowania fizycznego, gdzie obowiązuje strój sportowy wskazany przez nauczyciela
przedmiotu;”
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
„3. Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ustala się w stopniach według następującej skali:
1) stopień celujący – 6;
2) stopień bardzo dobry – 5;
3) stopień dobry – 4;
4) stopień dostateczny – 3;
5) stopień dopuszczający – 2;
6) stopień niedostateczny – 1”
Oraz:
„18. Ustala się następujące progi procentowe prac pisemnych:
PUNKTACJA SPRAWDZIANÓW, TESTÓW, KARTKÓWEK - OCENA
powyżej 98-100% celujący
powyżej 90-98% włącznie bardzo dobry
powyżej 75-90% włącznie dobry
powyżej 50-75% włącznie dostateczny
powyżej 33-50% włącznie dopuszczający
od 0-33% włącznie niedostateczny”.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Tak/Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
Nie dotyczy
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
„Uczeń posiada przywilej:
6) do korzystania z telefonu komórkowego na terenie szkoły w czasie przerw międzylekcyjnych
7) do korzystania z telefonów komórkowych oraz innych urządzeń rejestrujących
i odtwarzających obraz i dźwięk podczas zajęć dydaktycznych tylko po uzyskaniu zgody
nauczyciela prowadzącego te zajęcia.”
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
Nie dotyczy
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
/VILO_Sosnowiec/skrytkaESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
Nieobecności usprawiedliwiane są na podstawie pisemnego, przesłanego drogą elektroniczną usprawiedliwienia nieobecności przez rodzica/opiekuna prawnego.
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie Wpłaty nie są obowiązkowe i zależą od woli rodzica/opiekuna prawnego.
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. (załącznik)
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
Nauczyciel biologii – 0,5
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
11,5/20
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
Studia na kierunku: pedagogika specjalna Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
138
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
1
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
0
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie - przechodzi
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie W związku z prowadzoną obecnie termomodernizacją - NIE
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie w związku z termomodernizacją – nie.
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
Nie dotyczy
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie W związku z prowadzoną obecnie termomodernizacją - NIE
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (proszę wpisać jakie)
Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
§ 49
1. Uczeń ma prawo:
1) do właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy
umysłowej, uwzględniającej przy tym warunki i możliwości szkoły;
2) do życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym;
3) do opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole, zapewniających bezpieczeństwo,
ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej, oraz ochronę
i poszanowanie jego godności;
4) do informacji o przysługujących mu prawach i obowiązkach, systemie nagród i kar, zasadach
oceniania;
5) do swobody wyrażania myśli i przekonań światopoglądowych i religijnych, do ich reprezentacji
na terenie szkoły w ustalonej z wychowawcą formie, jeśli nie naruszają one zasad humanizmu;
6) do wypoczynku w czasie przerw międzylekcyjnych;
7) do rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów;
30
8) do korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym wsparcia w rozwiązywaniu
osobistych problemów;
9) do otrzymywania jasno sprecyzowanych wymagań edukacyjnych z każdego przedmiotu;
10) do sprawiedliwej, obiektywnej, jawnej i uzasadnionej oceny;
11) do wypowiadania opinii o programach i metodach nauczania;
12) wpływania na życie szkoły poprzez działalność samorządową oraz zrzeszanie się
w organizacjach działających w szkole;
13) wyboru zajęć edukacyjnych w zakresie rozszerzonym z zaproponowanych przez Dyrektora
Szkoły;
14) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów poprzez uzyskanie zgody na indywidualny tok
lub program nauki realizowany według trybu ustalonego przez ministra właściwego do spraw
oświaty i wychowania;
15) do korzystania z zajęć organizowanych przez szkołę w ramach pomocy psychologiczno-
pedagogicznej;
16) do korzystania ze wszystkich pomieszczeń i urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem i w myśl
obowiązujących regulaminów;
17) korzystania z pomocy materialnej, którą dysponuje Szkoła;
18) reprezentowania Szkoły w olimpiadach, konkursach, przeglądach i zawodach.
§ 50
1. Uczeń posiada przywilej:
1) zgłaszania nieprzygotowania do zajęć na zasadach określonych przez nauczyciela;
2) zwolnienia z obowiązku odpowiedzi ustnej i pisemnej w przypadku dłuższej niż pięć dni
usprawiedliwionej nieobecności;
3) zwolnienia z oceniania bieżącego w ustalonym wspólnie z nauczycielem okresie, w czasie gdy
bierze udział w olimpiadzie przedmiotowej bądź prestiżowym konkursie. Z wnioskiem o takie
zwolnienie zwraca się nauczyciel przygotowujący ucznia do olimpiady/konkursu;
4) do poinformowania z minimum tygodniowym wyprzedzeniem o terminie sprawdzianu;
5) do poinformowania o terminie i zasadach kartkówki;
6) do korzystania z telefonu komórkowego na terenie szkoły w czasie przerw międzylekcyjnych
7) do korzystania z telefonów komórkowych oraz innych urządzeń rejestrujących
i odtwarzających obraz i dźwięk podczas zajęć dydaktycznych tylko po uzyskaniu zgody
nauczyciela prowadzącego te zajęcia.
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
§ 51
1. Uczeń ma obowiązek:
1) dbać o honor szkoły i godnie ją reprezentować;
31
2) znać, szanować i wzbogacać jej dobre tradycje;
3) właściwie zachowywać się w trakcie zajęć edukacyjnych, a zwłaszcza zachować należytą
koncentrację i uwagę;
4) regularnie uczęszczać na lekcje i nie spóźniać się;
5) respektować zasady współżycia społecznego i normy etyczne;
6) odnosić się z szacunkiem do nauczycieli i innych pracowników szkoły;
7) dbać o kulturę słowa;
8) dbać o ład i porządek oraz mienie szkolne, własne i innych;
9) przestrzegać zasad higieny;
10) dbać o estetykę ubioru i uczesania, w szczególności z zachowaniem stonowanego makijażu
oraz noszenia manicure i biżuterii niezagrażających bezpieczeństwu innych osób;
11) podczas ważnych uroczystości szkolnych i państwowych nosić strój galowy (dziewczęta: biała
bluzka zakrywająca ramiona i brzuch, ciemne spodnie/spódnica/ciemna sukienka o stosownej
długości (minimum do kolan); chłopcy: garnitur lub ciemne spodnie i koszula w stonowanych
kolorach);
12) strój codzienny ucznia ogranicza się do ogólnie przyjętych zasad savoir-vivre, tzn. bluzka
zakrywająca ramiona i sięgająca minimum do pasa oraz spodnie/spódniczka/sukienka minimum
do kolan. Na zajęciach dydaktycznych w budynku szkoły i organizowanych przez szkołę nie
akceptuje się u uczniów odzieży odsłaniającej elementy bielizny, koszulek na ramiączkach,
głębokich dekoltów, krótkich spodenek, minispódniczek i minisukienek z wyjątkiem zajęć
wychowania fizycznego, gdzie obowiązuje strój sportowy wskazany przez nauczyciela
przedmiotu;
13) naprawiać wyrządzone przez siebie szkody materialne;
14) usprawiedliwiać nieobecność w ciągu 7 dni od momentu ustania nieobecności (przez rodziców
lub ucznia pełnoletniego);
15) na terenie szkoły nosić obuwie zmienne typu sportowego oraz strój codzienny (wg pkt.12);
16) przestrzegać obowiązujących norm prawnych;
17) opuszczać budynek szkoły po zakończeniu zajęć lekcyjnych lub za zgodą i wiedzą
rodzica/opiekuna prawnego po akceptacji wychowawcy. Uczeń pełnoletni może opuścić szkołę po
wpisaniu się w książce wyjść;
§ 52
Uczeń ma obowiązek dbać o zdrowie i bezpieczeństwo własne, koleżanek i kolegów w czasie
przebywania na terenie szkoły oraz innym miejscu zajęć (uczeń nie pali papierosów oraz
e-papierosów, nie pije alkoholu, nie zażywa narkotyków i innych środków odurzających).
§ 53
32
W przypadkach konfliktowych, dotyczących różnej interpretacji przepisów zawartych w § 49, §50
i §51, uczeń ma prawo odwołać się do Rzecznika Praw Ucznia, z zastrzeżeniem, że pierwszą
instancją rozstrzygania sporu jest wychowawca
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
§ 58
1. Za nieprzestrzeganie postanowień statutu szkoły, a w szczególności uchybianie wymienionym
w statucie obowiązkom, uczeń może zostać ukarany. O każdej udzielonej uczniowi karze
wychowawca informuje jego rodziców.
2. Za nieprzestrzeganie postanowień statutu uczeń może otrzymać następujące kary:
1) pisemna nagana wychowawcy, podpisana przez ucznia i jego rodziców;
2) ustna nagana Dyrektora Liceum;
3) pisemna nagana Dyrektora Liceum, podpisana przez ucznia i jego rodziców;
4) czasowe zawieszenie przywilejów określonych w § 50 oraz brak możliwości uczestniczenia
w wycieczkach o charakterze krajoznawczo-turystycznym, uczestniczenia w zawodach
sportowych i konkursach, brak możliwości reprezentowania szkoły.
3. Karę opisaną w ust. 2 pkt. 1 może udzielić wychowawca lub Dyrektor Szkoły, pozostałe stosuje
tylko Dyrektor Szkoły.
4. Skreślenie ucznia z listy uczniów może nastąpić w przypadkach, gdy uczeń:
1) naruszył nietykalność cielesną bądź uchybił godności osobistej członka społeczności szkolnej;
2) dopuścił się czynu zagrażającego życiu lub zdrowiu innych członków społeczności szkolnej;
3) dokonał kradzieży;
4) dopuścił się rażącego wybryku chuligańskiego na terenie szkoły lub poza nią;
5) posiadał, rozprowadzał, używał środki odurzające bądź alkohol na terenie szkoły lub poza nią;
6) przebywał na terenie szkoły pod wpływem alkoholu bądź środków odurzających;
7) dopuścił się innych czynów, noszących znamiona przestępstwa;
8) dopuścił się innych ciężkich naruszeń współżycia społecznego, przejawiającego się również
w cyberprzestrzeni;
9) dopuścił się celowego niszczenia mienia szkoły. Na winnych niszczenia mienia szkolnego
34
spoczywa obowiązek naprawienia szkody bądź poniesienia kosztów naprawy w terminie nie
dłuższym niż 14 dni.
10) trzykrotnie otrzymał naganę Dyrektora i wyczerpał środki zaradcze stosowane wobec niego
przez Szkołę.
11) uczeń pełnoletni nie realizuje obowiązku nauki - uchwałą Rady Pedagogicznej po zasięgnięciu
opinii Samorządu Uczniowskiego.
5. W Liceum nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność ucznia.