- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #41
Praworządność szkół #41
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W JAWORZNIE
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W JAWORZNIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- Regulamin_Rady_Rodzicow_H0xxoYv.pdf
- WNIOSEK_O_UDOSTĘPNIENIE_INFORMACJI_PUBLICZNEJ.pdf
- Sekretariat_SP6.vcf
Załącznik do Uchwały Nr ....../2018 z dnia 13 września 2018 r.
Rady Rodziców Szkoły Podstawowej nr 6 im. Stefana Żeromskiego w Jaworznie
w sprawie Regulaminu Rady Rodziców
Regulamin
Rady Rodziców Szkoły Podstawowej nr 6
im. Stefana Żeromskiego w Jaworznie
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:
1. Szkole – należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową nr 6 im. Stefana Żeromskiego w
Jaworznie
2. Statucie – należy przez to rozumieć statut szkoły,
3. Dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora szkoły,
4. Radzie – należy przez to rozumieć radę rodziców szkoły,
5. Radzie Oddziałowej – należy przez to rozumieć wewnętrzny organ wybierany przez
rodziców uczniów danego oddziału,
6. Zebraniu rodziców – należy przez to rozumieć Zebranie Rodziców Uczniów Oddziału,
7. Przewodniczącym, Wiceprzewodniczącym, Sekretarzu, Skarbniku – należy przez to
rozumieć odpowiednio przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sekretarza i skarbnika
rady rodziców,
8. Prezydium – należy przez to rozumieć Prezydium rady rodziców,
9. Komisji Rewizyjnej – należy przez to rozumieć komisję rewizyjną rady rodziców,
10. Rodzicach – należy przez to rozumieć rodziców i prawnych opiekunów uczniów Szkoły,
11. nauczycielu – należy przez to rozumieć wszystkich pracowników pedagogicznych szkoły.
Rozdział II
Cele i zadania Rady
§ 2
1. Podstawowym celem Rady jest reprezentowanie interesów ogółu rodziców uczniów Szkoły
poprzez podejmowanie działań, jako organu Szkoły, wynikających z prawa oświatowego,
Statutu i niniejszego Regulaminu oraz wspieranie Dyrektora, nauczycieli i innych organów
Szkoły w pracy na rzecz dobra uczniów.
2. Rada realizuje swoje cele w szczególności poprzez:
a) pobudzanie aktywności i organizowanie różnorodnych form działalności na rzecz
rozwoju Szkoły,
b) zapewnienie rodzicom wpływu na działalność Szkoły poprzez wyrażanie
i przekazywanie Dyrektorowi i innym organom Szkoły, organowi prowadzącemu i
organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny stanowisk i opinii w sprawach
związanych z działalnością Szkoły,
c)
formułowanie opinii w sprawach przewidzianych przepisami prawa oświatowego
oraz Statutu,
d) finansowe i organizacyjne wspieranie działalności statutowej Szkoły,
e) wspieranie działalności samorządu uczniowskiego,
f)
organizowanie współpracy z Dyrektorem i nauczycielami Szkoły w celu
podniesienia jakości jej pracy.
Rozdział III
Struktura i zasady wyborów Rady oraz jej organów wewnętrznych
§ 3
1. Podstawowym ogniwem organizacji ogółu rodziców Szkoły jest Zebranie oddziałowe.
2. Zebranie oddziałowe wybiera spośród siebie, w tajnych wyborach, z nieograniczonej liczby
kandydatów Radę Oddziałową, składającą się z co najmniej 3 osób.
3. Zebranie oddziałowe, podczas którego dokonuje się wyboru Rady Oddziałowej prowadzi
rodzic wybrany w głosowaniu jawnym jako Przewodniczący Zebrania Oddziałowego.
4. Kandydatów do Rady Oddziałowej zgłaszają rodzice uczestniczący w Zebraniu
oddziałowym. Do zgłoszenia kandydatury osoby nieobecnej na Zebraniu oddziałowym
należy dołączyć jej pisemną zgodę.
5. Dla przeprowadzenia wyborów Zebranie oddziałowe wybiera, co najmniej dwuosobową
Komisję Skrutacyjną, w skład której nie mogą wchodzić osoby kandydujące do Rady
oddziałowej. W celu przeprowadzenia tajnego głosowania Komisja Skrutacyjna sporządza
karty do głosowania, rozdaje je rodzicom z zachowaniem zasady reprezentatywności
rodziców (jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic), oblicza ilość głosów oddanych na
poszczególnych kandydatów, sporządza protokół z przebiegu głosowania i ogłasza wyniki
wyborów.
6. Wybór następuje zwykłą większością głosów. Głos jest ważny, jeśli na liście do głosowania
głosujący wskazał nie więcej kandydatów niż liczba członków Rady oddziałowej
przewidzianych do wybrania.
7. Sprawy związane z procedurą wyborczą nieuregulowane w niniejszym Regulaminie
rozstrzyga Zebranie oddziałowe.
8. W skład Rady wchodzi po jednym przedstawicielu Rad Oddziałowych, wskazanym przez
Zebranie oddziałowe.
9. Odwołanie członka Rady może nastąpić w czasie każdego Zebrania oddziałowego, w
przypadku rezygnacji z członkostwa w Radzie lub na pisemny wniosek ¼ liczby rodziców
uczniów klasy, zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym, z zachowaniem zasady
reprezentatywności rodziców, przy obecności co najmniej połowy rodziców uprawnionych
do głosowania.
10. W przypadku wygaśnięcia mandatu członka Rady przeprowadza się wybory uzupełniające
w trybie określonym w ust. 2 – 8.
11. W przypadku braku kandydata do ustanowienia pełnego składu Prezydium Rady, dopuszcza
sie wybór przedstawiciela z tych samych oddziałów co kandydaci do składu Prezydiu
§ 4
1. Rada na pierwszym zebraniu w każdym roku szkolnym wybiera, w głosowaniu jawnym:
a) Prezydium
b) Komisję Rewizyjną
1. W skład Prezydium, którego liczebność Rada określa w uchwale, wchodzą:
a) Przewodniczący
b) Wiceprzewodniczący
c)
Sekretarz
d) Skarbnik
1. W skład Komisji Rewizyjnej, której liczebność Rada określa w uchwale, wchodzą:
a) Przewodniczący
b) Sekretarz
c) Członek Komisji Rewizyjnej
§ 5
1. Rada działa poprzez zebrania oraz organy wewnętrzne, zgodnie z ich kompetencjami.
2. Zebrania zwyczajne Rady odbywają się co najmniej trzy razy w roku szkolnym. Zebranie
Rady zwołuje Przewodniczący z własnej inicjatywy, na wniosek ¼ członków Rady oraz na
wniosek Dyrektora, z tym, że pierwsze zebranie zwołuje dotychczasowy Przewodniczący
nie później niż do końca września każdego roku.
3. O terminie, miejscu i proponowanym porządku zebrania zawiadamia się członków Rady w
sposób określony przez każdego członka Rady, co najmniej 7 dni przed planowanym
terminem zebrania.
4. W uzasadnionych przypadkach może być zwołane zebranie nadzwyczajne
po zawiadomieniu członków Rady najpóźniej na dzień przed terminem zebrania.
5. Tryb zwoływania zebrań Prezydium, Komisji Rewizyjnej i Rad oddziałowych określają te
organy.
6. Uchwały Rady, Prezydium, Komisji Rewizyjnej i Rad oddziałowych podejmowane są
zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy liczby ich członków.
7. Zebrania Rady są protokołowane. Rady oddziałowe decydują samodzielnie o formie
dokumentowania swoich decyzji.
8. W zebraniach Rady, Prezydium i Komisji Rewizyjnej mogą brać udział, z głosem
doradczym, zaproszone osoby.
9. W zebraniu Rady zwołanej na wniosek Dyrektora uczestniczy on z mocy prawa.
Rozdział IV
Kompetencje i zasady działania Rady oraz jej organów wewnętrznych
§ 6
1. Kompetencje Rady określają zapisy ustawy z dnia 14 grudnia Prawo oświatowe (Dz. U. z
2017 poz. 59). oraz akty wykonawcze do ustawy.
2. Rada jest organem Szkoły, który reprezentuje ogół rodziców uczniów Szkoły.
3. Do kompetencji Rady należy w szczególności:
a) występowanie z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach dotyczących Szkoły do
Dyrektora oraz pozostałych organów Szkoły, a także do organu prowadzącego i organu
sprawującego nadzór pedagogiczny,
b) uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu wychowawczo –
profilaktycznego Szkoły,
c) opiniowanie projektu planu finansowego Szkoły składanego przez Dyrektora,
d) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub
wychowania,
e) opiniowanie możliwości podjęcia w Szkole działalności przez stowarzyszenie lub inną
organizację, w szczególności organizację harcerską,
f)
opiniowanie oceny dorobku zawodowego nauczycieli, w związku z ubieganiem się
przez nich o awans na stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego, mianowanego i
dyplomowanego,
g) występowanie do Dyrektora z wnioskiem o wprowadzenie obowiązku noszenia przez
uczniów na terenie Szkoły jednolitego stroju oraz udział w określeniu wzoru tego stroju,
h) występowanie z wnioskami o dokonanie oceny pracy Dyrektora i nauczycieli,
i)
występowanie z wnioskiem o utworzenie Rady Szkoły,
j)
wybór przedstawicieli rodziców do Rady Szkoły, komisji oraz innych ciał, których
przepisy przewidują udział przedstawicieli rodziców uczniów Szkoły,
k) wybór przedstawiciela Rady do komisji konkursowej na stanowisko Dyrektora,
l)
uchwalanie corocznego preliminarza Rady i jego zmian,
m) zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego Rady po zbadaniu sprawozdania
przez Komisję Rewizyjną i przedstawieniu przez nią opinii w tej sprawie,
n) uchwalanie propozycji wysokości składek rodziców uczniów Szkoły.
§ 7
1. Prezydium wykonuje wszystkie zadania i kompetencje Rady pomiędzy jej zebraniami, z
wyłączeniem spraw wymienionych w § 6 ust. 3 pkt 2, 5 – 13.
2. Do podstawowych zadań Prezydium należy:
a) bieżące kierowanie pracami Rady w okresie między zebraniami, w tym gospodarką
finansową Rady,
b) realizacja preliminarza Rady,
c) wykonywanie uchwał Rady,
d) koordynowanie prac Rad oddziałowych,
e) nadzór nad pracami komisji powołanych przez Radę,
f)
zatrudnianie osób (zlecanie usług) niezbędnych do realizacji zadań Rady.
g) Prezydium reprezentuje Radę i ogół rodziców uczniów Szkoły wobec Dyrektora i
innych organów Szkoły oraz na zewnątrz.
h) W imieniu Rady dokumenty skutkujące zobowiązaniami finansowymi podpisują
dwaj Członkowie Prezydium: Przewodniczący lub Sekretarz oraz Skarbnik lub
Wiceprzewodniczący.
§ 8
1. Komisja Rewizyjna jest organem sprawującym kontrolę nad działalnością Prezydium.
2. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy w szczególności:
a) kontrolowanie co najmniej raz w roku całokształtu działalności finansowej
Prezydium pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami,
b) przedstawianie Radzie informacji i wniosków wynikających z przeprowadzonych
kontroli,
c) opiniowanie rocznego sprawozdania finansowego Rady,
d) wykonywanie innych zadań kontrolnych zleconych przez Radę.
e) Komisja Rewizyjna może działać poprzez zespoły kontrolne, w składzie co najmniej
trzech osób, powoływanych na wniosek Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
f)
Członkowie zespołu kontrolnego mają prawo żądania od Członków Prezydium i
osób zatrudnionych lub wykonujących usługi na rzecz Rady składania pisemnych
bądź ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw. Kontrolowani są
obowiązani udostępnić wszystkie dokumenty dotyczące zakresu kontroli.
g) Po zakończeniu kontroli zespół kontrolny sporządza protokół, z którym zapoznaje
Prezydium. Protokół przed przedstawieniem go Radzie wymaga zatwierdzenia przez
Komisję Rewizyjną. W przypadku rażących uchybień w działalności Prezydium,
Komisja Rewizyjna może wystąpić do Rady z wnioskiem o podjęcie odpowiednich
działań nadzorczych.
§ 9
1. Pracami Rady i Prezydium kieruje Przewodniczący, a w razie jego nieobecności
Wiceprzewodniczący.
2. Szczegółowy zakres zadań i obowiązków członków Prezydium, na wniosek
Przewodniczącego, określa uchwała Prezydium.
3. W przypadku wygaśnięcia mandatu członka Prezydium Rada przeprowadza wybory
uzupełniające na zwolnione miejsce
§ 10
1. Rada, Komisja Rewizyjna i Prezydium dokumentują swoje zebrania i podejmowane podczas
zebrań czynności w formie protokołu.
2. Protokół, zatwierdzony przez Radę na jej najbliższym zebraniu, podpisuje osoba
protokołująca i Przewodniczący.
3. Uchwały Rady, Komisji Rewizyjnej i Prezydium podpisuje osoba protokołująca i
Przewodniczący.
4. Rada raz w roku składa ogółowi rodziców Szkoły pisemne sprawozdanie ze swojej
działalności wraz z informacją o wynikach działań kontrolnych Komisji Rewizyjnej.
Rozdział V
Organizacja pracy i zadań Rad oddziałowych
§ 11
1. Rada oddziałowa reprezentuje ogół rodziców uczniów oddziału wobec Dyrektora i innych
organów Szkoły.
2. Kadencja Rady oddziałowej trwa jeden rok.
3. Do zadań Rady oddziałowej należy w szczególności:
a) realizowanie celów i zamierzeń Rady oraz jej Prezydium w danej klasie,
b) prezentowanie opinii i wniosków formułowanych przez rodziców uczniów oddziału
wobec Dyrektora i nauczycieli,
c)
występowanie z wnioskami, w tym dotyczącymi organizacji pracy Szkoły oraz
oceny pracy nauczycieli i Dyrektora, do Rady oraz opiniowanie projektów jej
uchwał,
d) informowanie rodziców uczniów oddziału o działaniach Rady i Prezydium, a także o
wynikach działań kontrolnych Komisji Rewizyjnej,
e) zwoływanie Zebrania, w miarę potrzeb, z własnej inicjatywy, na wniosek
wychowawcy lub ¼ liczby rodziców uczniów oddziału, z zachowaniem zasady
reprezentatywności rodziców,
f)
składanie raz do roku sprawozdania ze swojej działalności przed rodzicami uczniów
oddziału.
g) Pracami Rady oddziałowej kieruje jej Przewodniczący, a w razie jego nieobecności
wyznaczony Członek Rady oddziałowej.
Rozdział VI
Zasady gospodarki finansowej i wydatkowania funduszy Rady
§ 12
1. Źródłem funduszy Rady są:
2. dobrowolne składki rodziców Szkoły, darowizny od osób fizycznych oraz osób prawnych,
3. dotacje,
4. dochody z innych źródeł.
5. Fundusze, o których mowa w ust. 1, mogą być wydatkowane na wspieranie celów
statutowych Szkoły, w tym szczególnie udzielanie Szkole pomocy materialnej w zakresie
realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego i opieki nad uczniami.
6. Fundusze, o których mowa w ust. 1, mogą być przechowywane na odrębnym rachunku
bankowym rady. Do założenia i likwidacji tego rachunku bankowego oraz dysponowania
funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające pisemne upoważnienie
udzielone przez radę.
7. Pisemne wnioski o przyznanie środków z funduszu Rady mogą składać:
a) Dyrektor
b) Rada Pedagogiczna
c) Wychowawcy klas
d) Rady oddziałowe
e) Rada Szkoły
f)
Samorząd Uczniowski.
1. Przyznanie środków z funduszu Rady następuje w formie podjętej prze nią uchwały
§ 13
1. Podstawą działalności finansowej Rady jest roczny preliminarz. W preliminarzu planowane
przychody i wydatki powinny być zbilansowane. Ujęte w preliminarzu kwoty powinny
wynikać z odpowiednich kalkulacji szczegółowych.
2. W działalności finansowej Rady obowiązują zasady celowego i oszczędnego
gospodarowania.
3. W przypadku wydatkowania środków publicznych mają zastosowanie przepisy dotyczące
finansów publicznych.
§ 14
1. Rachunkowość Rady prowadzona jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 września
1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2017 r. poz. 61 z późn. zm.)
§ 15
1. Sprawy nieuregulowane w Regulaminie rozstrzyga Rada w drodze uchwały, zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
Rozdział VII
Zmiany Regulaminu i przepisy końcowe
§ 16
1. Zmiana Regulaminu odbywa się w trybie i na zasadach właściwych dla jego uchwalenia, po
zasięgnięciu opinii Rad Oddziałowych.
§ 17
1. Traci moc dotychczasowy Regulamin przyjęty uchwałą Rady z dnia:
14 września 2017 r.
§ 18
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem:
13 września 2018 r.
§ 19
1. Rada posługuje się pieczątką podłużną o treści:
„Rada Rodziców
Szkoły Podstawowej nr 6
im. Stefana Żeromskiego w Jaworznie
43-600 Jaworzno ul. Lipowa 24”
(podpis i pieczęć Przewodniczącego Rady)Odpowiedź na wniosek o UDOSTEPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Szkoła Podstawowa nr 6 im. Stefana Żeromskiego
ul. Lipowa 24, 43-600 Jaworzno
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 387
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej?
Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
3.a. Jeśli tak to jakie?
Statut:
każda ocena cząstkowa, którą otrzymuje uczeń, ma ustaloną wagę:
a) sprawdziany waga - 5, kartkówki waga — 3;
b) wagi pozostałych ocen cząstkowych określone są w umowach przedmiotowych,
c) dla ocen cząstkowych uzyskiwanych przez ucznia w okresie ogłoszonego kształcenia na odległość ustala się
wagę odpowiadającą w umowach przedmiotowych zadaniom domowym 34
3) w przypadku oceniania formy aktywności, która nie została uwzględniona w umowie przedmiotowej lub
wymaga potrzeby wyróżnienia któregoś z działań, nauczyciel ustala z klasą sposób oceny oraz jej wagę.
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
średniej ważonej z ocen bieżących? Tak
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak
Statut:
W klasach I-III Szkoły Podstawowej Nr 6 w Jaworznie ocenianie bieżące jest realizowane poprzez:
1) ocenę słowną opisową:
a) ustne wyrażenie uznania lub dezaprobaty np.: brawo, bardzo ładnie, wspaniale, ładnie, postaraj się, popracuj
jeszcze, popraw się;
b) ocenę spontaniczną połączoną z gestem, mimiką i niewerbalnym przekazem informacji przez nauczyciela.
2) ocenę pisemną opisową zawierającą:
a) komentarz słowny z informacją o sprawdzanej umiejętności z uwzględnieniem zaleceń i wskazówek;
b) punkty od 1 do 6 i odpowiadające im kategorie stopnia opanowania trudności:
ME W
opanował/opanowała wiadomości! umiejętności
W klasach I-III w bieżącym ocenianiu zachowania ucznia przyjmuje się przyporządkowanie punktowe do
kategorii stopnia spełniania wymagań w zakresie obszarów rozwoju ucznia, o których mowa w ust. 2 oraz
obszarów podstawowych, o których mowa w ust.1:
a
zgodnie z oczekiwaniami
1) stopień: powyżej oczekiwań oznacza, że uczeń wyróżnia się w spełnianiu wymagań;
2) stopień: zgodnie z oczekiwaniami oznacza, że uczeń spełnia wymagania bez zastrzeżeń;
3) stopień: poniżej oczekiwań oznacza, że uczeń nie spełnia wymagań, co zostaje odnotowane w komentarzach
wychowawcy.
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby
uczące się? Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
farbowanie włosów. Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
pomalowane paznokcie? Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące
się? Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
noszenie makijażu lub biżuterii? Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących
się? Nie, z wyjątkiem zapisu w obowiązkach ucznia:
podkreślać w miarę możliwości uroczystym strojem święta szkolne i państwowe (uroczysty strój to
bluzka/koszula, spódnica, sukienka lub spodnie w wersji klasycznej nie sportowej);
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu
szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie nie dotyczy.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż
dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane
tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie
nieobecności? Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić
daną ocenę bieżącą? Tak
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Statut
W klasach I-III:
1) 6 pkt. otrzymuje uczeń, który opanował pełen zakres wiadomości i umiejętności z poszczególnych obszarów
edukacyjnych, zgodnie z wymaganiami zawartymi w podstawie programowej, biegle posługuje się zdobytymi
wiadomościami i umiejętnościami, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia, osiąga sukcesy
w konkursach przedmiotowych, zawodach sportowych;
W przedmiotowym ocenianiu opracowanym przez nauczycieli zawarte są wymagania edukacyjne niezbędne do
uzyskania poszczególnych ocen bieżących oraz śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych
i dodatkowych zajęć edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nauczycieli programów nauczania.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy
uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony?
Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Nie dotyczy
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
Uczeń korzysta z w/w urządzeń w czasie przebywania pod opieką Szkoły za przyzwoleniem nauczyciela, innego
pracownika Szkoły
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać
podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu: /SP6Jaworzno/SkrytkaESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z
lekcji? Tak/Nie Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw
lekcyjnych? Tak/Nie Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie
uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? Na
podstawie usprawiedliwienia przesłanego przez rodzica przez dziennik elektroniczny. Nie
wymagamy zaświadczeń.
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia
(w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki
pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej
kwoty środków na konto Rady Rodziców? Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o
sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Własnym koncie Rady
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania
finansowe wydatków? Tak, ustnie podczas zebrania RR
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. RR gromadzi dokumenty finansowe
potwierdzające wpływy i wydatki – do wglądu
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych
w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według
i zgodnie z zapotrzebowaniem? Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
- logopeda – 2 godziny
- informatyka – 0,75 godziny (nauczanie indywidualne)
- technika – 1,5 godziny (w tym 0,5 nauczanie indywidualne)
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze – 1 godzina
- świetlica – 2 godziny
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 10 godzin, ½ etatu
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego
i ukończonych kursów. Mgr psychologii z kwalifikacjami pedagogicznymi
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 352
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? Nie dotyczy, nie zgłoszono takiej potrzeby
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? II półrocze: 94
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne
urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza
wewnątrz budynku? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące
(w przypadku fali upałów)? Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.:
ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich
i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Nie dotyczy, nie
zgłoszono takiej potrzeby
56. Jeżeli tak, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Nie dotyczy
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem
wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu
(monitoring)? Tak
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze Tak
-Szatnia Nie
-Teren wokół szkoły Tak
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Statut:
Uczeń Szkoły ma prawo do:
1) informacji na temat zakresu wymagań edukacyjnych oraz metod nauczania;
2) pełnej wiedzy na temat kryteriów oceniania z przedmiotów i zachowania;
3) poznania ustalonych przez nauczycieli sposobów sprawdzania wiadomości uczniowskich;
4) tygodniowego rozkładu lekcji zgodnego z zasadami higieny pracy umysłowej;
5) poszanowana swej godności;
6) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów;
7) swobody wyrażania myśli i przekonań, o ile nie naruszają one dobra osobistego osób trzecich;
8) nietykalności osobistej;
9) korzystania z pomocy doraźnej;
10) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno – wychowawczym;
11) bezpiecznych warunków pobytu w szkole, ochrony przed przemocą, uzależnieniami, demoralizacją oraz
innymi przejawami patologii społecznej;
12) korzystania ze wszystkich pomieszczeń i urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem, w myśl obowiązujących
regulaminów;
13) reprezentowania szkoły w konkursach, przeglądach i zawodach;
14) korzystania z poradnictwa zawodowego, psychologicznego i pedagogicznego;
15) uzyskania pomocy w przypadku trudności w nauce;
16) zwrócenia się z prośbą do nauczyciela o ponowne wyjaśnienie trudnych dla niego problemów omawianych
na lekcji lub występujących w zadaniu domowym;
17) przedstawienia wychowawcy klasy, dyrektorowi Szkoły i innym nauczycielom swoich problemów oraz
uzyskania od nich pomocy, odpowiedzi i wyjaśnień;
18) ulg i przywilejów wynikających z wewnątrzszkolnego oceniania;
19) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny, wystawionej zgodnie z wewnątrzszkolnym ocenianiem;
20) informacji o planowanym sprawdzianie lub pracy klasowej obejmującym większą partię materiału niż 3
jednostki lekcyjne na tydzień przed terminem, przy czym w ciągu dnia może odbyć się tylko jeden taki
sprawdzian, a w ciągu tygodnia trzy;
21) zwolnienia z pytania następnego dnia po zawodach, konkursach i występach artystycznych;
22) odpoczynku w czasie ferii i przerw świątecznych, w związku z czym nie zadaję się na ten okres prac
pisemnych i ustnych;
23) aktywnego udziału w śródrocznej i rocznej ocenie swojego zachowania oraz zachowania kolegów z klasy;
24) reprezentowania szkoły na zewnątrz w czasie obchodów rocznic i świąt państwowych oraz oświatowych;
25) uczestnictwa w zebraniach Rady Pedagogicznej w wyniku inicjatywy dyrektora Szkoły, wychowawcy lub
jego samego, po uprzednim uzgodnieniu problematyki wystąpienia z wychowawcą lub opiekunem organizacji,
którą ma reprezentować;
26) opracowywania i redagowania gazetki szkolnej.
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Statut
Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w Statucie, a zwłaszcza:
1) systematycznie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych, przygotowywać się do nich i swoim
zachowaniem nie zakłócać toku lekcji;
2) identyfikować się ze społecznością szkolną;
3) dostrzegać znaczenie rodziny w swoim życiu i życiu społeczeństwa;
4) szanować i ujawniać postawy patriotyczne;
5) okazywać szacunek nauczycielom, wychowawcom, pracownikom szkoły, innym uczniom;
6) dbać o wspólne dobro, ład i porządek w Szkole;
7) wystrzegać się szkodliwych nałogów;
8) naprawiać wyrządzone szkody materialne;
9) przestrzegać zasad kultury współżycia;
10) dbać o honor i tradycje Szkoły;
11) podporządkować się zaleceniom i zarządzeniom dyrektora Szkoły, Rady Pedagogicznej oraz ustaleniom
Samorządu Uczniowskiego;
12) zapoznania się ze Statutem Szkoły;
13) punktualnie przychodzić na zajęcia szkolne;
14) przebywać w świetlicy szkolnej w czasie oczekiwania na rozpoczęcie lekcji;
15) systematycznie pogłębiać wiedzę i rozwijać swoje zdolności i zainteresowania;
16) przestrzegać regulaminów pracowni, świetlicy i biblioteki;
17) sumiennie wywiązywać się z zadań i obowiązków przydzielonych lub przyjętych przez siebie;
18) godnie i kulturalnie zachowywać się poza Szkołą;
19) uchylony
20) uchylony
21) uchylony
22) podkreślać w miarę możliwości uroczystym strojem święta szkolne i państwowe (uroczysty strój to
bluzka/koszula, spódnica, sukienka lub spodnie w wersji klasycznej nie sportowej);
23) nosić zmienne obuwie zgodnie z wymogami Szkoły;
24) usprawiedliwiać nieobecność na zajęciach szkolnych wg następującego trybu: a) nieobecności uczniów na
zajęciach szkolnych winni usprawiedliwiać rodzice lub prawni opiekunowie poprzez dziennik elektroniczny; b)
informacja o nieobecności powinna być przekazana w dowolnej formie w pierwszym dniu nieobecności w Szkole;
c) usprawiedliwienia nieobecności dokonują rodzice lub prawni opiekunowie w terminie nie przekraczającym
jednego tygodnia; d) wychowawcy winni być w posiadaniu wzorów podpisów rodziców lub prawnych
opiekunów; e) wszelkie wątpliwości związane z absencją ucznia wychowawcy konsultują z rodzicami; f) wszelkie
zwolnienia z zajęć szkolnych mogą nastąpić wyłącznie na pisemną lub osobistą prośbę rodziców.
25) chronić i zabezpieczać własność prywatną;
26) przeciwstawiać się przejawom brutalności i wulgarności;
27) przestrzegać zasad tolerancji i szanowania poglądów innych ludzi;
28) dbać o bezpieczeństwo i zdrowie własne i swoich kolegów;
29) troszczyć się o mienie Szkoły i jej estetyczny wygląd, utrzymywać czystość i porządek na terenie Szkoły
i wokół niej;
30) uczestniczyć w pracach na rzecz klasy, Szkoły i środowiska;
31) przebywać podczas zajęć szkolnych na terenie Szkoły (zabrania się samowolnego opuszczania terenu Szkoły
podczas lekcji i przerw);
32) okazywać pomoc ludziom starszym i niepełnosprawnym;
33) zgłaszać bezpośrednio po zdarzeniu nauczycielowi na zajęciach, nauczycielowi dyżurującemu, wychowawcy,
dyrektorowi lub innemu pracownikowi Szkoły wszelkie zachowania mające znamiona przemocy, działań
agresywnych oraz inne patologiczne przypadki zachowań zaistniałe podczas pobytu w Szkole;
34) przestrzegania zakazu przynoszenia do Szkoły bez zgody nauczyciela ostrych narzędzi i przedmiotów,
materiałów łatwopalnych;
35) przestrzegania zakazu przynoszenia do Szkoły materiałów wybuchowych oraz innych zagrażających zdrowiu
i życiu (w tym papierosów, zapałek, zapalniczek, alkoholu, narkotyków, dopalaczy, e-papierosów);
36) stosowania się do następujących ustaleń dotyczących używania na terenie szkoły urządzeń komunikacyjnych,
rejestrujących dźwięk, obraz w tym telefonów komórkowych: a) uczeń korzysta z w/w urządzeń w czasie
przebywania pod opieką Szkoły za przyzwoleniem nauczyciela, innego pracownika Szkoły;
b) uchylono
c) uchylono
d) nieprzestrzeganie ustalenia będzie uwzględniane w ocenie z zachowania.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole
(zgodnie ze statutem szkoły.)
Statut
1. Uczeń podlega karze za naruszenie obowiązujących w Szkole przepisów:
1) kara powinna być adekwatna do popełnionego naruszenia;
2) karę wymierza wychowawca lub dyrektor Szkoły na wniosek wychowawcy;
3) o zastosowanej wobec ucznia karze zawiadamia się rodziców;
4) ustala się następujące rodzaje kar: a) upomnienie wychowawcy; b) upomnienie dyrektora; c) nagana
z ostrzeżeniem wychowawcy; d) nagana dyrektora; e) zawieszenie w prawach do uczestniczenia w zajęciach
pozalekcyjnych oraz imprezach szkolnych przez wychowawcę doraźnie; f) zawieszenie w prawach do
uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych oraz imprezach szkolnych przez dyrektora na okres od jednego do
dwunastu miesięcy; g) przeniesienie ucznia do równoległej klasy tej Szkoły.
Za wielokrotne naruszanie postanowień Statutu oraz za szczególnie rażące naruszanie zasad współżycia
społecznego lub szkodliwy wpływ na społeczność uczniowską ucznia lub w przypadku ucznia pełnoletniego
nieusprawiedliwioną, ciągłą absencję powyżej 4 tygodni, po wyczerpaniu wszelkich innych oddziaływań
wychowawczych i kar zawartych w statucie Szkoły uczeń szkoły może zostać:
1) przeniesiony do innej szkoły na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii Samorządu
Uczniowskiego i po wyrażeniu zgody przez Śląskiego Kuratora Oświaty;
2) skreślony z listy uczniów w przypadku ucznia pełnoletniego.
Dokument podpisany przez Anna Skrzydłowska
Data: 2024.02.05 10:57:45 CET
Signature Not Verified -
Read-Receipt: Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W JAWORZNIE
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.Wiadomość wysłana w dniu 29 marca 2024 09:35:38 GMT-00:00 do {{ email }} o temacie „Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB” została wyświetlona. Nie gwarantuje to, że wiadomość została przeczytana lub zrozumiana.