Praworządność szkół #47
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
We: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. C.K. NORWIDA
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. C.K. NORWIDA i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej III Liceum
Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w Będzinie przekazuje następujące
informacje:
1. 0
2. TAK
3. TAK
3a. Oceny bieżące wpisywane są do dziennika z wagą 1, 2, 3 lub 4
następująco:
waga 4 aktywność na lekcjach wychowania fizycznego
waga 3 sprawdzian, test, wypracowanie, test: język polski w użyciu oraz
test historyczno-literacki z języka polskiego
waga 2 kartkówka, odpowiedź ustna, wypowiedź pisemna, wypowiedź ustna,
test sprawności językowych z języków obcych, projekt, aktywność, analiza
tekstów źródłowych
waga 1 praca domowa, zadanie, karta pracy, praca bieżąca na lekcji,
notatka z lekcji
Dodatkowo przewiduje się oceny bieżące za udział w konkursach
przedmiotowych. Za udział w konkursie przedmiotowym uczeń uzyskuje ocenę
celującą z wagą 2. Za zajęcie wysokiego miejsca w konkursie
przedmiotowym lub awans do kolejnego etapu konkursu uczeń uzyskuje
dodatkowo ocenę celującą z wagą 3.
4. TAK
5. TAK
6. NIE
7. NIE
8. NIE
9. NIE
10. NIE
11. NIE
12. NIE
13. NIE DOTYCZY
14. NIE
15. NIE
16. TAK
17. TAK
18. Sprawdziany, testy oraz kartkówki są punktowane, a uzyskany wynik
przeliczany jest na ocenę według szkolnej skali procentowej następująco:
96% - 100% ocena celująca
19. NIE
20. NIE DOTYCZY
21. NIE DOTYCZY
22. Uczeń ma obowiązek przestrzegania zakazu korzystania z telefonów
komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych w czasie trwania lekcji
– chyba, że nauczyciel zezwoli na ich użytkowanie w związku z
ćwiczeniami, wykonywanymi podczas zajęć.
23. TAK
24. NIE
25. TAK
26. TAK; IIILOBedzin/SkrytkaESP
27. NIE
27a. NIE DOTYCZY
27b. NIE DOTYCZY
27. TAK
28. NIE
29. Podstawą usprawiedliwienia nieobecności ucznia pełnoletniego i
niepełnoletniego może być: 1) zaświadczenie lekarskie lub
usprawiedliwienie wydane przez przychodnię; 2) pisemne wyjaśnienie
rodziców (opiekunów prawnych) z podaniem przyczyny za pomocą dziennika
elektronicznego, w tym modułu e-usprawiedliwienia; 3) pisemne
wyjaśnienie ucznia pełnoletniego za pomocą dziennika elektronicznego, w
tym modułu e-usprawiedliwienia; 4) odpowiednie dokumenty organów
państwowych lub społecznych. 3. Nieobecności można usprawiedliwiać w
terminie do 5 dni od powrotu do szkoły. Termin ten jest wiążący i jego
niedotrzymanie powoduje nieusprawiedliwienie nieobecności.
30. NIE
31. NIE
32. TAK
33. TAK
34. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
35. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
36. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
37. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
38. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
39. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
40. NIE
41. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
42. NIE
43. TAK
44. NIE DOTYCZY
45. TAK
45a. 9,35
45b. dyplom ukończenia studiów magisterskich w zakresie psychologii,
specjalność: psychologia wychowawcza; kurs kwalifikacyjny z zakresu
terapii pedagogicznej, studium doskonalące dla psychologów w zakresie
podstaw psychoterapii
46. 27
47. 0
48. 6
49. TAK
50. NIE
51. NIE
52. NIE
53. NIE
54. NIE
55. NIE
56. NIE DOTYCZY
57. TAK
57a
- korytarze - TAK
- szatnia - NIE
- teren wokół szkoły - NIE
58. § 42. 1. Uczeń ma prawo do:
1) wiedzy o przysługujących prawach oraz środkach, które przysługują
uczniom w przypadku naruszania ich praw;
2) swobodnego dostępu na zajęć lekcyjnych;
3) korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej;
4) uzyskania pomocy w nauce;
5) pomocy psychologiczno – pedagogicznej;
6) rozwijania swoich zdolności i zainteresowań;
7) wolności myśli, sumienia i wyznania, przy czym rodzicom przysługuje
prawo do ukierunkowania dziecka i pieczy nad korzystaniem przez nie z
przysługującej wolności;
8) swobody wyrażania myśli i przekonań, także światopoglądowych i
religijnych, jeśli nie narusza tym dobra innych osób;
9) swobodnej wypowiedzi, a w szczególności swobodę poszukiwania,
otrzymywania i przekazywania informacji w dowolnej formie;
10) wygłaszania opinii, przedstawienia stanowiska (obrony) we własnej
sprawie;
11) przedstawienia własnego stanowiska, gdy zapadają decyzje dotyczące
uczniów (lub indywidualnego ucznia);
12) przedstawiania w ramach samorządu uczniowskiego radzie szkoły,
radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wniosków i opinii we wszystkich
sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych
praw uczniów;
13) jawnej i umotywowanej oceny, do informacji o zasadach oceniania,
klasyfikowania i promowania oraz o
zasadach i kryteriach oceniania zachowania oraz o możliwościach
odwołania od ustalonej oceny, warunkach przystąpienia i trybie
przeprowadzania egzaminu poprawkowego i klasyfikacyjnego;
14) poszanowania jego godności;
15) opieki wychowawczej, higienicznych warunków nauki i pobytu w szkole,
zapewniających bezpieczeństwo i ochronę przed wszelkimi formami przemocy
fizycznej bądź psychicznej;
16) tajemnicy życia prywatnego i rodzinnego;
17) odpoczynku, czasu wolnego, rozrywki i zabawy;
18) uczestnictwa w wycieczkach, uroczystościach szkolnych;
19) otrzymywania pomocy materialnej;
20) przynależności do organizacji i stowarzyszeń działających na terenie
szkoły.
2. Uczniowi przysługują przywileje:
1) najwyżej dwukrotnego w każdym semestrze zgłoszenia przed zajęciami
nieprzygotowania do lekcji. Ilość tych zgłoszeń oraz zasady ich
przyjmowania ustala nauczyciel, w zależności od liczby godzin tych zajęć
w tygodniu. Zgłoszenie nieprzygotowania do zajęć (nie dotyczy
zapowiedzianych sprawdzianów) jest odnotowywane w dzienniku
elektronicznym w postaci skrótu literowego „np.”;
2) siedmiodniowego okresu na uzupełnienie powstałych zaległości
programowych dla ucznia powracającego do szkoły po długotrwałej
chorobie;
3) skorzystania ze zwolnienia z odpowiedzi, kartkówki, jeśli zostanie
wylosowany jego ,,szczęśliwy numerek’’ (nie dotyczy zapowiedzianych
sprawdzianów);
4) dwutygodniowego „okresu adaptacyjnego” w stosunku do uczniów klas
pierwszych, polegającego na niewstawianiu ocen niedostatecznych w tym
czasie. Przywilej ten ma zastosowanie również wobec uczniów
przyjmowanych do szkoły w trakcie roku szkolnego i w takcie cyklu
nauczania. Uczeń nie jest jednak zwolniony od sprawdzianów i odpowiedzi
ustnych – nauczyciel zamiast oceny niedostatecznej udziela instrukcji
dotyczącej dostrzeżonych braków oraz sposobów i terminu ich
uzupełnienia;
5) zwolnienia od pisemnych prac domowych w okresie dłuższych przerw w
zajęciach (ferie zimowe, przerwa świąteczna).
59. § 43. 1. Uczeń ma obowiązek:
1) godnego odnoszenia się do symboli państwowych (godło, flaga, hymn)
i religijnych;
2) dbania o honor szkoły i godnego jej reprezentowania oraz
kultywowania
i wzbogacania tradycji szkolnych, szacunku dla sztandaru szkoły;
3) systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych i
życiu szkoły, przygotowywania się do zajęć oraz właściwego zachowania w
ich trakcie; w razie nieobecności na zajęciach lekcyjnych – do
samodzielnego uzupełnienia materiału zrealizowanego podczas danej
lekcji;
4) dostarczania zwolnień lekarskich lub innych zaświadczeń
usprawiedliwiających nieobecność niezwłocznie po powrocie do szkoły, nie
później niż w ciągu tygodnia od wznowienia nauki;
5) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów,
nauczycieli
i innych pracowników szkoły, dbania o piękno i poprawność posługiwania
się językiem polskim;
6) wykonywania poleceń wydawanych przez nauczycieli i innych pracowników
szkoły;
7) dbania o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów –
uczniom zabrania się palenia tytoniu (w tym tzw. papierosów
elektronicznych), picia alkoholu, używania i dystrybucji środków
psychoaktywnych, zarówno na terenie szkoły, jak i poza nią;
8) godnego zachowania w różnych miejscach i sytuacjach:
a) przeciwstawiania się przejawom brutalności i wandalizmu,
b) okazywania pomocy osobom starszym, słabym i dzieciom;
9) szanowania poglądów i przekonań innych ludzi;
10) naprawiania szkód wyrządzonych na rzecz szkoły i kolegów. Za umyślne
spowodowanie zniszczenia uczeń ponosi odpowiedzialność materialną.
Równowartość szkody pokrywają rodzice ucznia;
11) przestrzegania zasad bhp i zgłaszania nauczycielom lub wychowawcy
oddziału wszelkich zagrożeń;
12) dbania o wspólne dobro, ład i porządek w szkole. Na terenie szkoły
ucznia obowiązuje obuwie zmienne;
13) przestrzegania zakazu korzystania z telefonów komórkowych oraz
innych urządzeń elektronicznych w czasie trwania lekcji – chyba, że
nauczyciel zezwoli na ich użytkowanie w związku z ćwiczeniami,
wykonywanymi podczas zajęć;
14) przestrzegania zakazu filmowania oraz fotografowania zajęć
lekcyjnych, przerw międzylekcyjnych i zajęć organizowanych przez szkołę
bez zgody nauczyciela;
15) przestrzegania zakazu samowolnego opuszczania zajęć lekcyjnych i
wychodzenia poza teren szkoły w czasie przerw międzylekcyjnych.
60. § 46. 1. Ustala się następujące kary dla uczniów
nieprzestrzegających statutu szkoły:
1) upomnienie udzielone przez wychowawcę lub dyrektora szkoły;
2) rozmowa ostrzegawcza przeprowadzona przez dyrektora z udziałem
rodziców ucznia;
3) nagana na piśmie z powiadomieniem rodziców ucznia, dołączona do
arkusza ocen ucznia - nagana ta podlega usunięciu z arkusza po
ukończeniu nauki przez ucznia;
4) skreślenie z listy uczniów;
5) zawieszeniem prawa do udziału w zajęciach pozalekcyjnych i do
reprezentowania szkoły na zewnątrz, wydanym przez Dyrektora szkoły na
wniosek wychowawcy;
6) zakazem udziału w imprezach i wycieczkach wydanym przez Dyrektora
szkoły na wniosek wychowawcy;
7) przeniesienie ucznia do równoległej klasy po zasięgnięciu opinii Rady
Pedagogicznej;
8) przeniesienie ucznia do innej szkoły przez Kuratora Oświaty, na
wniosek Dyrektora szkoły.
2. Kary stosuje się, uwzględniając następujące zasady:
1) skreślenie z listy uczniów może nastąpić tylko dla ucznia
pełnoletniego (obowiązek nauki trwa do ukończenia 18 roku życia);
2) rada pedagogiczna podejmuje uchwałę dotyczącą skreślenia z listy
uczniów.
3. Przypadki, w których rada pedagogiczna może podjąć uchwałę
upoważniającą dyrektora szkoły do skreślenia ucznia pełnoletniego z
listy uczniów:
1) spożywanie alkoholu lub przebywanie pod jego wpływem na terenie
szkoły,
w miejscu odbywania zajęć praktycznych, na wycieczkach szkolnych oraz
podczas innych wyjść organizowanych przez szkołę;
2) zachowanie stanowiące zagrożenie dla pozostałych uczniów lub
nauczycieli,
3) posiadanie, zażywanie, rozprowadzanie narkotyków lub przebywanie pod
ich wpływem na terenie szkoły, w miejscu realizacji projektów
międzynarodowych, na wycieczkach szkolnych oraz podczas innych wyjść
organizowanych przez szkołę;
4) rażące naruszanie zasad współżycia społecznego, przejawiające się
agresją słowną lub fizyczną wobec kolegów, nauczycieli lub innych
pracowników szkoły;
5) demoralizujący wpływ na rówieśników;
6) umyślna dewastacja mienia i pomieszczeń szkolnych lub miejsca, gdzie
uczeń przebywa na wycieczce szkolnej - doprowadzająca do poważnych
strat materialnych;
7) kradzież mienia na szkodę szkoły, innych uczniów, nauczycieli oraz
pracowników szkoły lub miejsca, w którym uczeń przebywa na wycieczce
szkolnej;
8) porzucenie nauki przez ucznia pełnoletniego;
9) niedotrzymanie ustaleń dotyczących frekwencji lub zachowania ucznia
(szczegółowe zasady dotyczące ustalania takich warunków określa odrębna
procedura);
10) fałszowanie, kradzież lub umyślne niszczenie dokumentacji szkoły.
4. Decyzję o skreśleniu podejmuje dyrektor szkoły na podstawie uchwały
rady pedagogicznej i po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego, gdy
wcześniej podjęte środki wychowawcze, mające na celu zmianę w sposobie
zachowania, nie dały rezultatu. Kara skreślenia z listy jest karą
najwyższą - z wyjątkiem skrajnych przypadków - stosuje się ją po
zastosowaniu innych kar niższych.--
Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.
Z wyrazami szacunku
Anna Wacławczyk
III Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w BędzinieTa wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i
przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość
została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy
o powiadomienie o tym nadawcy i usunięcie wiadomości.
Klauzula informacyjna
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest III Liceum
Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w Będzinie dalej ADO.
2. ADO przetwarza Pani/Pana adres e-mail wyłącznie w celu wymiany
informacji drogą elektroniczną.
3. Jeśli kontaktujemy się z Panią/Panem za pomocą poczty elektronicznej,
oznacza to że otrzymaliśmy adres konta mailowego bezpośrednio od
Pani/Pana w celu kontaktu, bądź pozyskaliśmy adres poczty z legalnego
źródła uprawniającego do kontaktu z Panią/Panem.
4. Nie będziemy udostępniać innym podmiotom Pani/Pana adresu e-mail,
chyba że będzie to wynikać z przepisu prawa.
5. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania,
usunięcia, cofnięcia zgody, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia
sprzeciwu.
6. Pani/Pana adres poczty elektronicznej będzie figurował w naszej bazie
do momentu cofnięcia zgody na jego przetwarzanie.--
Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.
Z wyrazami szacunku
III Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w BędzinieTa wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i
przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość
została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy
o powiadomienie o tym nadawcy i usunięcie wiadomości.
Klauzula informacyjna
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest III Liceum
Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w Będzinie dalej ADO.
2. ADO przetwarza Pani/Pana adres e-mail wyłącznie w celu wymiany
informacji drogą elektroniczną.
3. Jeśli kontaktujemy się z Panią/Panem za pomocą poczty elektronicznej,
oznacza to że otrzymaliśmy adres konta mailowego bezpośrednio od
Pani/Pana w celu kontaktu, bądź pozyskaliśmy adres poczty z legalnego
źródła uprawniającego do kontaktu z Panią/Panem.
4. Nie będziemy udostępniać innym podmiotom Pani/Pana adresu e-mail,
chyba że będzie to wynikać z przepisu prawa.
5. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania,
usunięcia, cofnięcia zgody, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia
sprzeciwu.
6. Pani/Pana adres poczty elektronicznej będzie figurował w naszej bazie
do momentu cofnięcia zgody na jego przetwarzanie.Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej III Liceum
Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w Będzinie przekazuje następujące
informacje:
1. 0
2. TAK
3. TAK
3a. Oceny bieżące wpisywane są do dziennika z wagą 1, 2, 3 lub 4
następująco:
waga 4 aktywność na lekcjach wychowania fizycznego
waga 3 sprawdzian, test, wypracowanie, test: język polski w użyciu oraz
test historyczno-literacki z języka polskiego
waga 2 kartkówka, odpowiedź ustna, wypowiedź pisemna, wypowiedź ustna,
test sprawności językowych z języków obcych, projekt, aktywność, analiza
tekstów źródłowych
waga 1 praca domowa, zadanie, karta pracy, praca bieżąca na lekcji,
notatka z lekcji
Dodatkowo przewiduje się oceny bieżące za udział w konkursach
przedmiotowych. Za udział w konkursie przedmiotowym uczeń uzyskuje ocenę
celującą z wagą 2. Za zajęcie wysokiego miejsca w konkursie
przedmiotowym lub awans do kolejnego etapu konkursu uczeń uzyskuje
dodatkowo ocenę celującą z wagą 3.
4. TAK
5. TAK
6. NIE
7. NIE
8. NIE
9. NIE
10. NIE
11. NIE
12. NIE
13. NIE DOTYCZY
14. NIE
15. NIE
16. TAK
17. TAK
18. Sprawdziany, testy oraz kartkówki są punktowane, a uzyskany wynik
przeliczany jest na ocenę według szkolnej skali procentowej następująco:
96% - 100% ocena celująca
19. NIE
20. NIE DOTYCZY
21. NIE DOTYCZY
22. Uczeń ma obowiązek przestrzegania zakazu korzystania z telefonów
komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych w czasie trwania lekcji
– chyba, że nauczyciel zezwoli na ich użytkowanie w związku z
ćwiczeniami, wykonywanymi podczas zajęć.
23. TAK
24. NIE
25. TAK
26. TAK; IIILOBedzin/SkrytkaESP
27. NIE
27a. NIE DOTYCZY
27b. NIE DOTYCZY
27. TAK
28. NIE
29. Podstawą usprawiedliwienia nieobecności ucznia pełnoletniego i
niepełnoletniego może być: 1) zaświadczenie lekarskie lub
usprawiedliwienie wydane przez przychodnię; 2) pisemne wyjaśnienie
rodziców (opiekunów prawnych) z podaniem przyczyny za pomocą dziennika
elektronicznego, w tym modułu e-usprawiedliwienia; 3) pisemne
wyjaśnienie ucznia pełnoletniego za pomocą dziennika elektronicznego, w
tym modułu e-usprawiedliwienia; 4) odpowiednie dokumenty organów
państwowych lub społecznych. 3. Nieobecności można usprawiedliwiać w
terminie do 5 dni od powrotu do szkoły. Termin ten jest wiążący i jego
niedotrzymanie powoduje nieusprawiedliwienie nieobecności.
30. NIE
31. NIE
32. TAK
33. TAK
34. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
35. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
36. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
37. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
38. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
39. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
40. NIE
41. Rada Rodziców jest odrębnym organem w III Liceum Ogólnokształcącym
im. C. K. Norwida w Będzinie. W celu uzyskania danych w powyższym
zakresie należy zwrócić się do podmiotu będącego w posiadaniu takich
informacji, tj. do Rady Rodziców przy III Liceum Ogólnokształcącym im.
C. K. Norwida w Będzinie. (42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 5).
42. NIE
43. TAK
44. NIE DOTYCZY
45. TAK
45a. 9,35
45b. dyplom ukończenia studiów magisterskich w zakresie psychologii,
specjalność: psychologia wychowawcza; kurs kwalifikacyjny z zakresu
terapii pedagogicznej, studium doskonalące dla psychologów w zakresie
podstaw psychoterapii
46. 27
47. 0
48. 6
49. TAK
50. NIE
51. NIE
52. NIE
53. NIE
54. NIE
55. NIE
56. NIE DOTYCZY
57. TAK
57a
- korytarze - TAK
- szatnia - NIE
- teren wokół szkoły - NIE
58. § 42. 1. Uczeń ma prawo do:
1) wiedzy o przysługujących prawach oraz środkach, które przysługują
uczniom w przypadku naruszania ich praw;
2) swobodnego dostępu na zajęć lekcyjnych;
3) korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej;
4) uzyskania pomocy w nauce;
5) pomocy psychologiczno – pedagogicznej;
6) rozwijania swoich zdolności i zainteresowań;
7) wolności myśli, sumienia i wyznania, przy czym rodzicom przysługuje
prawo do ukierunkowania dziecka i pieczy nad korzystaniem przez nie z
przysługującej wolności;
8) swobody wyrażania myśli i przekonań, także światopoglądowych i
religijnych, jeśli nie narusza tym dobra innych osób;
9) swobodnej wypowiedzi, a w szczególności swobodę poszukiwania,
otrzymywania i przekazywania informacji w dowolnej formie;
10) wygłaszania opinii, przedstawienia stanowiska (obrony) we własnej
sprawie;
11) przedstawienia własnego stanowiska, gdy zapadają decyzje dotyczące
uczniów (lub indywidualnego ucznia);
12) przedstawiania w ramach samorządu uczniowskiego radzie szkoły,
radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wniosków i opinii we wszystkich
sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych
praw uczniów;
13) jawnej i umotywowanej oceny, do informacji o zasadach oceniania,
klasyfikowania i promowania oraz o
zasadach i kryteriach oceniania zachowania oraz o możliwościach
odwołania od ustalonej oceny, warunkach przystąpienia i trybie
przeprowadzania egzaminu poprawkowego i klasyfikacyjnego;
14) poszanowania jego godności;
15) opieki wychowawczej, higienicznych warunków nauki i pobytu w szkole,
zapewniających bezpieczeństwo i ochronę przed wszelkimi formami przemocy
fizycznej bądź psychicznej;
16) tajemnicy życia prywatnego i rodzinnego;
17) odpoczynku, czasu wolnego, rozrywki i zabawy;
18) uczestnictwa w wycieczkach, uroczystościach szkolnych;
19) otrzymywania pomocy materialnej;
20) przynależności do organizacji i stowarzyszeń działających na terenie
szkoły.
2. Uczniowi przysługują przywileje:
1) najwyżej dwukrotnego w każdym semestrze zgłoszenia przed zajęciami
nieprzygotowania do lekcji. Ilość tych zgłoszeń oraz zasady ich
przyjmowania ustala nauczyciel, w zależności od liczby godzin tych zajęć
w tygodniu. Zgłoszenie nieprzygotowania do zajęć (nie dotyczy
zapowiedzianych sprawdzianów) jest odnotowywane w dzienniku
elektronicznym w postaci skrótu literowego „np.”;
2) siedmiodniowego okresu na uzupełnienie powstałych zaległości
programowych dla ucznia powracającego do szkoły po długotrwałej
chorobie;
3) skorzystania ze zwolnienia z odpowiedzi, kartkówki, jeśli zostanie
wylosowany jego ,,szczęśliwy numerek’’ (nie dotyczy zapowiedzianych
sprawdzianów);
4) dwutygodniowego „okresu adaptacyjnego” w stosunku do uczniów klas
pierwszych, polegającego na niewstawianiu ocen niedostatecznych w tym
czasie. Przywilej ten ma zastosowanie również wobec uczniów
przyjmowanych do szkoły w trakcie roku szkolnego i w takcie cyklu
nauczania. Uczeń nie jest jednak zwolniony od sprawdzianów i odpowiedzi
ustnych – nauczyciel zamiast oceny niedostatecznej udziela instrukcji
dotyczącej dostrzeżonych braków oraz sposobów i terminu ich
uzupełnienia;
5) zwolnienia od pisemnych prac domowych w okresie dłuższych przerw w
zajęciach (ferie zimowe, przerwa świąteczna).
59. § 43. 1. Uczeń ma obowiązek:
1) godnego odnoszenia się do symboli państwowych (godło, flaga, hymn)
i religijnych;
2) dbania o honor szkoły i godnego jej reprezentowania oraz
kultywowania
i wzbogacania tradycji szkolnych, szacunku dla sztandaru szkoły;
3) systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych i
życiu szkoły, przygotowywania się do zajęć oraz właściwego zachowania w
ich trakcie; w razie nieobecności na zajęciach lekcyjnych – do
samodzielnego uzupełnienia materiału zrealizowanego podczas danej
lekcji;
4) dostarczania zwolnień lekarskich lub innych zaświadczeń
usprawiedliwiających nieobecność niezwłocznie po powrocie do szkoły, nie
później niż w ciągu tygodnia od wznowienia nauki;
5) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów,
nauczycieli
i innych pracowników szkoły, dbania o piękno i poprawność posługiwania
się językiem polskim;
6) wykonywania poleceń wydawanych przez nauczycieli i innych pracowników
szkoły;
7) dbania o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów –
uczniom zabrania się palenia tytoniu (w tym tzw. papierosów
elektronicznych), picia alkoholu, używania i dystrybucji środków
psychoaktywnych, zarówno na terenie szkoły, jak i poza nią;
8) godnego zachowania w różnych miejscach i sytuacjach:
a) przeciwstawiania się przejawom brutalności i wandalizmu,
b) okazywania pomocy osobom starszym, słabym i dzieciom;
9) szanowania poglądów i przekonań innych ludzi;
10) naprawiania szkód wyrządzonych na rzecz szkoły i kolegów. Za umyślne
spowodowanie zniszczenia uczeń ponosi odpowiedzialność materialną.
Równowartość szkody pokrywają rodzice ucznia;
11) przestrzegania zasad bhp i zgłaszania nauczycielom lub wychowawcy
oddziału wszelkich zagrożeń;
12) dbania o wspólne dobro, ład i porządek w szkole. Na terenie szkoły
ucznia obowiązuje obuwie zmienne;
13) przestrzegania zakazu korzystania z telefonów komórkowych oraz
innych urządzeń elektronicznych w czasie trwania lekcji – chyba, że
nauczyciel zezwoli na ich użytkowanie w związku z ćwiczeniami,
wykonywanymi podczas zajęć;
14) przestrzegania zakazu filmowania oraz fotografowania zajęć
lekcyjnych, przerw międzylekcyjnych i zajęć organizowanych przez szkołę
bez zgody nauczyciela;
15) przestrzegania zakazu samowolnego opuszczania zajęć lekcyjnych i
wychodzenia poza teren szkoły w czasie przerw międzylekcyjnych.
60. § 46. 1. Ustala się następujące kary dla uczniów
nieprzestrzegających statutu szkoły:
1) upomnienie udzielone przez wychowawcę lub dyrektora szkoły;
2) rozmowa ostrzegawcza przeprowadzona przez dyrektora z udziałem
rodziców ucznia;
3) nagana na piśmie z powiadomieniem rodziców ucznia, dołączona do
arkusza ocen ucznia - nagana ta podlega usunięciu z arkusza po
ukończeniu nauki przez ucznia;
4) skreślenie z listy uczniów;
5) zawieszeniem prawa do udziału w zajęciach pozalekcyjnych i do
reprezentowania szkoły na zewnątrz, wydanym przez Dyrektora szkoły na
wniosek wychowawcy;
6) zakazem udziału w imprezach i wycieczkach wydanym przez Dyrektora
szkoły na wniosek wychowawcy;
7) przeniesienie ucznia do równoległej klasy po zasięgnięciu opinii Rady
Pedagogicznej;
8) przeniesienie ucznia do innej szkoły przez Kuratora Oświaty, na
wniosek Dyrektora szkoły.
2. Kary stosuje się, uwzględniając następujące zasady:
1) skreślenie z listy uczniów może nastąpić tylko dla ucznia
pełnoletniego (obowiązek nauki trwa do ukończenia 18 roku życia);
2) rada pedagogiczna podejmuje uchwałę dotyczącą skreślenia z listy
uczniów.
3. Przypadki, w których rada pedagogiczna może podjąć uchwałę
upoważniającą dyrektora szkoły do skreślenia ucznia pełnoletniego z
listy uczniów:
1) spożywanie alkoholu lub przebywanie pod jego wpływem na terenie
szkoły,
w miejscu odbywania zajęć praktycznych, na wycieczkach szkolnych oraz
podczas innych wyjść organizowanych przez szkołę;
2) zachowanie stanowiące zagrożenie dla pozostałych uczniów lub
nauczycieli,
3) posiadanie, zażywanie, rozprowadzanie narkotyków lub przebywanie pod
ich wpływem na terenie szkoły, w miejscu realizacji projektów
międzynarodowych, na wycieczkach szkolnych oraz podczas innych wyjść
organizowanych przez szkołę;
4) rażące naruszanie zasad współżycia społecznego, przejawiające się
agresją słowną lub fizyczną wobec kolegów, nauczycieli lub innych
pracowników szkoły;
5) demoralizujący wpływ na rówieśników;
6) umyślna dewastacja mienia i pomieszczeń szkolnych lub miejsca, gdzie
uczeń przebywa na wycieczce szkolnej - doprowadzająca do poważnych
strat materialnych;
7) kradzież mienia na szkodę szkoły, innych uczniów, nauczycieli oraz
pracowników szkoły lub miejsca, w którym uczeń przebywa na wycieczce
szkolnej;
8) porzucenie nauki przez ucznia pełnoletniego;
9) niedotrzymanie ustaleń dotyczących frekwencji lub zachowania ucznia
(szczegółowe zasady dotyczące ustalania takich warunków określa odrębna
procedura);
10) fałszowanie, kradzież lub umyślne niszczenie dokumentacji szkoły.
4. Decyzję o skreśleniu podejmuje dyrektor szkoły na podstawie uchwały
rady pedagogicznej i po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego, gdy
wcześniej podjęte środki wychowawcze, mające na celu zmianę w sposobie
zachowania, nie dały rezultatu. Kara skreślenia z listy jest karą
najwyższą - z wyjątkiem skrajnych przypadków - stosuje się ją po
zastosowaniu innych kar niższych.--
Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.
Z wyrazami szacunku
Anna Wacławczyk
III Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w BędzinieTa wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i
przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość
została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy
o powiadomienie o tym nadawcy i usunięcie wiadomości.
Klauzula informacyjna
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest III Liceum
Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w Będzinie dalej ADO.
2. ADO przetwarza Pani/Pana adres e-mail wyłącznie w celu wymiany
informacji drogą elektroniczną.
3. Jeśli kontaktujemy się z Panią/Panem za pomocą poczty elektronicznej,
oznacza to że otrzymaliśmy adres konta mailowego bezpośrednio od
Pani/Pana w celu kontaktu, bądź pozyskaliśmy adres poczty z legalnego
źródła uprawniającego do kontaktu z Panią/Panem.
4. Nie będziemy udostępniać innym podmiotom Pani/Pana adresu e-mail,
chyba że będzie to wynikać z przepisu prawa.
5. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania,
usunięcia, cofnięcia zgody, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia
sprzeciwu.
6. Pani/Pana adres poczty elektronicznej będzie figurował w naszej bazie
do momentu cofnięcia zgody na jego przetwarzanie.W dniu 2024-01-25 10:12, DopaminaLab napisał(a):
> WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu
> Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
>
> PROSIMY O PRZESŁANIE ODPOWIEDZI ZA POŚREDNICTWEM POCZTY
> ELEKTRONICZNEJ NA ADRES EMAIL {{ email }}
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, ZGODNIE Z NUMERACJĄ,
> poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich
> danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego
> cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie
> wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i
> przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do
> dokumentów.
>
> 1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
> 2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje
> stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
> 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
> 3.a. Jeśli tak to jakie?
> 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala
> się na podstawie/z
> uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen
> bieżących? Tak/Nie
> 5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w
> codziennej praktyce
> dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6).
> Tak/Nie
> 6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do
> farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
> 7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
> 8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez
> osoby uczące się? Tak/Nie
> 9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
> 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i
> biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
> 11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii?
> Tak/Nie
> 12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój
> uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
> 13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad
> ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak
> uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać?
> Jeżeli nie,
> proszę o wpisanie „nie dotyczy".
> 14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji
> zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba
> tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
> 15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy
> domowej. Tak/Nie
> 16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za
> nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej
> kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do
> szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
> 17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach)
> w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą?
> Tak/Nie
> 18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
> ocenę celującą?
> Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
> 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu
> niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
> 20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane
> są zarekwirowane telefony? Tak/Nie
> 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu
> szkolnego?
> Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
> 22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w
> Państwa szkole?
> 23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których
> mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne).
> Tak/Nie
> 24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
> Jeśli tak, w jakiej kwocie?
> 25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
> 26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
> Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
> 27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
> 27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny
> koszt? Tak/Nie
> 27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
> 27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
> nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
> 28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku
> szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
> 29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy
> wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i
> przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
> 30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu
> czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na
> klucz? Tak/Nie
> 31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
> 32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują
> zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej
> pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
> 33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
> 34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność
> Rady Rodziców? Tak/Nie
> 35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują
> deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady
> Rodziców? Tak/Nie
> 36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
> społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej
> działalność? Tak/Nie
> 37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
> -Indywidualnym koncie jednego z rodziców
> -Własnym koncie Rady
> -Subkoncie utworzonym na koncie placówki
> 38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej
> roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
> 39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego
> opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa
> placówki.
> 40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców?
> Tak/Nie
> 41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie
> regulaminu? Tak/Nie
> Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
> 42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad
> grupą? Tak/Nie
> 43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone
> wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
> 44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce
> i ile ich jest?
> 45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> 45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> 45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu
> wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
> 46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
> 47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
> 48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
> 49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację?
> Tak/Nie
> 50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne
> odnawialne źródła energii? Tak/Nie
> 51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza
> (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość
> powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
> 52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń
> odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
> 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i
> rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
> 54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się
> instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród
> deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> 55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych,
> zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad)
> osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
> 56. Jeżeli „tak", czy opcja dostępności posiłków roślinnych
> jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
> 57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami
> szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w
> postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu
> (monitoring)? Tak/Nie
> 57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
> -Korytarze (Tak/Nie)
> -Szatnia (Tak/Nie)
> -Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
> - Inne (proszę wpisać jakie)
> -Nie dotyczy
> 58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze
> statutem szkoły).
> 59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie
> ze statutem szkoły).
> 60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie
> stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
>
> UZASADNIENIE
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 roku jako
> wspólnota wartości, platforma współpracy i działań na osi
> edukacja - kultura - zmiana - rozwój oraz wolna przestrzeń
> (do)wolnej edukacji. Stowarzyszenie jest wspólną, oddolną
> inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i
> nauczycielek oraz osób uczących się. Współpracujemy z szerokim
> otoczeniem akademickim i społecznym. Na podstawie wniosków z
> prowadzonych projektów edukacyjnych i badań, opracowujemy
> rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i
> ogólnopolskich. Aktywnie angażujemy się w działania
> następujących koalicji: Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji,
> Tak dla prewencji suicydalnej w szkołach, Forum Edukacji Domowej.
> Polska szkoła przechodziła i przechodzi w ostatnich latach
> nieustającą przemianę. Dotyczy to
> zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. W
> związku m.in z rozwojem neurodydaktyki, wiedzy o procesach uczenia
> się, psychologii i pedagogiki, w organizacji życia szkolnego i
> funkcjonowaniu szkoły, jako instytucji kształcącej i wychowującej,
> obserwujemy korzystne i warte odnotowania zmiany i trendy.
> Jednocześnie nie możemy jednak nie zauważyć, że nadal istnieją
> obszary życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości
> i wyzwania i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego
> działania. CELEM NASZEGO MONITORINGU JEST ZDIAGNOZOWANIE I
> DOOKREŚLENIE TYCH OBSZARÓW ORAZ NA TEJ PODSTAWIE OPRACOWANIE RAPORTU
> I PUBLIKACJI PT. SZKOLNA KARTA PRAW – JAKO NARZĘDZIOWNIKA
> ZAWIERAJĄCEGO USTANDARYZOWANĄ I USYSTEMATYZOWANĄ WIEDZĘ (W TYM
> PRAWNĄ) ORAZ KOMPENDIUM DOBRYCH PRAKTYK, W TYM
> DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH ORGANIZUJĄCYCH INKLUZYWNĄ I ZDROWĄ
> SZKOŁĘ JAKO MIEJSCE ZORIENTOWANE NA DOBRO DZIECI I MŁODZIEŻY,
> REALIZUJĄCE I ROZUMIEJĄCE PRAWA DZIECI I PRAWA CZŁOWIEKA, OPARTE NA
> WARTOŚCIACH DEMOKRATYCZNYCH I PRAWORZĄDNOŚCI. Publikacja zostanie
> rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna
> będzie również w formie elektronicznej. Ponadto, celem
> upowszechnienia Szkolnej Karty Praw planujemy także cykl wydarzeń
> edukacyjnych (warsztaty, spotkania, konferencje). Wierzymy, że
> pogłębione i na szeroką skalę zbadanie problemów i wyzwań
> współczesnej szkoły (w tym w zakresie praworządności), wzmocni
> ochronę praw osób uczących się i praw człowieka w szkołach oraz
> przyczyni się do wzrostu świadomości oraz poprawy obowiązujących
> w systemie edukacji standardów i jakości. Swoim projektem pragniemy
> promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i
> prawa człowieka w edukacji i szkole, WESPRZEĆ KADRY ZARZĄDZAJĄCE
> ORAZ PEDAGOGICZNE SZKÓŁ I RODZICÓW, a także otoczyć dzieci i
> młodzież (w tym z grup mniejszościowych) opieką i wsparciem.
>
> PROSIMY O PRZESŁANIE ODPOWIEDZI ZA POŚREDNICTWEM POCZTY
> ELEKTRONICZNEJ NA ADRES EMAIL {{ email }} --
> Anna Dęboń
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
> tel. 504820333 / e-mail: {{ email }}
> NIP: 6292493017
> KRS: 0000773382
>
> _Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605
> Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww.
> adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail:
> {{ email }}. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z
> którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail:
> {{ email }}. _
> _ _
> _Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu
> zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi
> na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z
> odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych
> znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko
> pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu,
> podpis. _
> _ _
> _Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów
> statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia
> dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie
> uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl [1]. Ponadto możemy przetwarzać
> Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
> Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie
> uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO._
> _ _
> _Twoje dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy
> niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych
> będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym
> powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane
> osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z
> odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
> mogą zostać opublikowane na naszej stronie:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl [1] - w takim przypadku odbiorcami
> Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z
> oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w
> Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być
> przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem
> programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on
> odpowiedni poziom ochrony danych osobowych. _
> _ _
> _Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo
> żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
> Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas
> Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do
> Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych._
>
>>
>
>
>
> Links:
> ------
> [1] http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/--
Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.
Z wyrazami szacunku
III Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w BędzinieTa wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i
przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość
została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy
o powiadomienie o tym nadawcy i usunięcie wiadomości.
Klauzula informacyjna
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest III Liceum
Ogólnokształcące im. C.K. Norwida w Będzinie dalej ADO.
2. ADO przetwarza Pani/Pana adres e-mail wyłącznie w celu wymiany
informacji drogą elektroniczną.
3. Jeśli kontaktujemy się z Panią/Panem za pomocą poczty elektronicznej,
oznacza to że otrzymaliśmy adres konta mailowego bezpośrednio od
Pani/Pana w celu kontaktu, bądź pozyskaliśmy adres poczty z legalnego
źródła uprawniającego do kontaktu z Panią/Panem.
4. Nie będziemy udostępniać innym podmiotom Pani/Pana adresu e-mail,
chyba że będzie to wynikać z przepisu prawa.
5. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania,
usunięcia, cofnięcia zgody, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia
sprzeciwu.
6. Pani/Pana adres poczty elektronicznej będzie figurował w naszej bazie
do momentu cofnięcia zgody na jego przetwarzanie. -
Potwierdzenie otrzymania: Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. C.K. NORWIDA
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości
Do: {{ email }}
Temat: Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
Data: 2024-03-29 10:35Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.