- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #56
Praworządność szkół #56
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Szkoła Podstawowa nr 1 - pismo przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W BĘDZINIE
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W BĘDZINIE
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- 20240206102914321.pdf
|
Kuwu17 - ydzodoyop DuijOLDY
ajurzpóg m 7/23 anoasispo;
AŁOAZS AOLAAUAGAJIM
WsIUEZEMOJ 7
1zpeimodpo siuezeyszJd eu nsezo siusznłpAm slnpomod oo Ałoyzg IloeziueGJo
nsaJlyez z MOlusunyop EylIj 9emozijeueszid Azajeu y8SOlUuM EU Izpalmodpo Eeluajelzpn op
usAuep EluemojoGAz.d nis9 /v *'$0mepoySolu/Ą zszid usAuepbz iIfoeuwuoju! saJyez Ijolszs
eu npól6zMm sz nsezo fs93IM alnqszuijod EłoyYZS nYSOlUM ElusZ.JJEdZOJ op s2 'Żlnuuolu|
1 pz0z €0 Gz EIup op Auozn;pAm elejsoz
J pzOz LO GZ Eelup z feuzojqnd iIloeuuolul slusiudajsopn o nysolruMm elusiMiEłez Eu UILlo]
oz '©0MEpoySOIUM WUelwepeimod (1 z06 zod U zz0z z n za ) leuzoajqnd iloewuojul
op eldalsop o U LOOZ ElUSezJM 9 Elup z AMelsn Z 1sn g| "Me SIMe]Spod EN
[|d'ezseu]solejoyzs oluiO) /zypb9-EMEJJS :|IELU-2
|d'doQ)euliuedop :|leu-2
qe] EulwydiOp sluszsAzieMm0]S
uoqód EuUuy IuEd
JI pZ07 z0'90 ulzpeq
vcOd/e”ZL20 LdS$S
dt 0 Ł LIC w cy ą Le
C6C ceępi ST aIN
ę RUJOĄZS LL ni "UI2 pdg 00” cy
pzotMolą4 "= p w!
TZN BMOMBISPOT BŁOĄZĘ
NI Q PI -
Odpowiedź na pytania przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W BĘDZINIE
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W BĘDZINIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Będzinie przesyła w załączeniu
odpowiedź na pytania złożone na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji
RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej.--
Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.
Z poważaniem,
Kaja Pasamonik-Jaśkiewicz
Sekretarz Szkoły Podstawowej nr 1 w Będzinie
(32) 267-39-30Ta wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana.
Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym nadawcy i usunięcie wiadomości.Klauzula informacyjna
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza, ul. Szkolna 3, 42-500 Będzin
dalej ADO.
2. ADO przetwarza Pani/Pana adres e-mail wyłącznie w celu wymiany informacji drogą elektroniczną.
3. Jeśli kontaktujemy się z Panią/Panem za pomocą poczty elektronicznej, oznacza to że otrzymaliśmy adres konta mailowego bezpośrednio od Pani/Pana w celu kontaktu, bądź pozyskaliśmy adres poczty z legalnego źródła uprawniającego do kontaktu
z Panią/Panem.
4. Nie będziemy udostępniać innym podmiotom Pani/Pana adresu e-mail, chyba że będzie to wynikać z przepisu prawa.
5. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, usunięcia, cofnięcia zgody, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu.
6. Pani/Pana adres poczty elektronicznej będzie figurował w naszej bazie do momentu cofnięcia zgody na jego przetwarzanie.Załączniki
- Odpowiedź_na_zapytanie.pdf
- Regulamin_Rady_Rodziców.pdf
- Sprawozdanie_Komitet_Rodzicielski0D0A_2022-23.pdf
szkoła Podstawowa Nr 1
im. 4. Mickiewicza
42-560 Bedzin ul Szkolna 3 ,
NIP 625143395 Będzin, 23.02.2024 roku
tel 32 267 3930
5P01.0717-5/2024
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
W odpowiedzi na pytania złożone na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz
art. 10 ust. I ustawy o dostępie do informacji publicznej informuję, co następuje:
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 376
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej
ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie?
Kategorie wagowe ocen (od najwyższych):
1) waga 6 — konkursy przedmiotowe, artystyczne, zawody sportowe (I, II, III miejsce,
laureat, wyróżnienie, finalista — tylko pozaszkolne);
2) waga 5 — sprawdziany;
3) waga 4 — dyktando, kartkówka, czytanie ze zrozumieniem, przygotowanie projektu,
konkursy szkolne (I, II, III miejsce);
4) waga 3 — odpowiedź ustna, recytacja, technika czytania, prasówka, referat
przedmiotowy, prezentacja multimedialna, ćwiczenia i zadania praktyczne
na komputerze (informatyka), prace wytwórcze wykonane na lekcji (plastyka, technika),
sukcesy uczniów w szkolnych konkursach, taniec (muzyka);
5) waga 2 — aktywność na lekcji (częste zgłaszanie się i udzielanie prawidłowych
odpowiedzi na lekcji), udział w konkursach przedmiotowych, praca na lekcji, praca
w grupach;
6) waga 1 — praca domowa, zeszyt ćwiczeń, prowadzenie zeszytu przedmiotowego,
prace wytwórcze wykonywane w domu (plastyka, technika).
4. Czy w Państwa placówce oceny Śródroczne/roczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
Ocena wynikająca ze średniej ważonej ma charakter orientacyjny. Ostateczną decyzję
podejmuje nauczyciel przedmiotu.
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów
przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty
ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące
się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty
ujemne za pomalowane paznokcie?” Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez
osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty
ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla
osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze
statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli
nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
[...| Punkty przyznawane są według ustalonych kryteriów poddawanych cyklicznej
ewaluacji. |
nosi strój galowy podczas uroczystości szkolnych 0 — 1 punkt,
schludny wygląd zewnętrzny 0 — 1 punkt
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się
więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie |
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie |
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce
i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu
do szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się
może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
a) posiadł pełną wiedzę i umiejętności wynikające z podstawy programowej przedmiotu
w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
b) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów
teoretycznych 1 praktycznych z podstawy programowej przedmiotu w danej klasie,
proponuje rozwiązania nietypowe,
c) zpowodzeniem bierze udział w konkursach związanych z przedmiotem,
d) wzorowo wykonuje prace domowe i zadania dodatkowe;
Laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim oraz
laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej, przeprowadzonych zgodnie z
przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 ustawy o systemie oświaty, otrzymuje
z danych zajęć edukacyjnych najwyższą pozytywną roczną ocenę klasyfikacyjną. Uczeń,
który tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub
ponadwojewódzkim lub tytuł laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej
uzyskał po ustaleniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych
zajęć edukacyjnych najwyższą pozytywną końcową ocenę klasyfikacyjną.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w
przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami.
Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane
telefony? Tak/Nie
Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
Nie dotyczy
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
1. Zasady korzystania z telefonów komórkowych i sprzętu elektronicznego:
1) Uczniowie, przynosząc do szkoły telefony komórkowe i inny sprzęt elektroniczny,
czynią to na własną odpowiedzialność, za zgodą rodziców;
2) uczniowie, w wyjątkowych sytuacjach, mogą skorzystać z telefonu po uprzednim
otrzymaniu zgody nauczyciela.
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
SP1_Bedzin/SkrytkaESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest
podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np.
lekarskiego?
Nie wymaga się podania uzasadnienia/przyczyny nieobecności ani przedstawienia
zaświadczenia np. lekarskiego?
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie
drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na kłucz? Tak/Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na
wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej?
Tak/Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców:
Tak/Nie
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność
szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rad
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
W załączeniu
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
W załączeniu
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty
według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
Nie dotyczy
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
11/22 (pół etatu)
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów.
Ukończone studia wyższe na kierunku psychologia
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 327
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 29
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŹ? 169
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła
energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane
specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół
szkoły)? Tak/Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za
oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania
chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy,
żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych
wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej
diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna?
Nie dotyczy
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki
lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych
umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (proszę wpisać jakie): sala gimnastyczna
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
1. Uczeń ma w szczególności prawo do:
1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnego z zasadami higieny pracy
umysłowej;
2) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo,
ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę 1
poszanowanie jego godności;
3) do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych
przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych — w przypadku uszkodzenia,
zniszczenia lub niezwrócenia powierzonych podręczników lub innych materiałów
edukacyjnych szkoła może zażądać od rodziców ucznia zwrotu kosztów ich zakupu;
4) korzystania z pomocy stypendialnej bądź doraźnej, zgodnie z odrębnymi przepisami;
5) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno — wychowawczym;
6) swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły,
a także światopoglądowych i religijnych — jeśli nie narusza tym uczuć innych osób;
7) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów;
8) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny zgodnej z warunkami i sposobem
oceniania wewnątrzszkolnego oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce;
9) pomocy w przypadku trudności w nauce,
10) umożliwienia realizacji indywidualnego toku nauki i indywidualnego programu
nauczania;
11) korzystania z poradnictwa psychologiczno — pedagogicznego;
12) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru
biblioteki podczas zajęć pozalekcyjnych;
13) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz pracę w
organizacjach działających w szkole;
14) korzystania z zajęć dodatkowych uwzględniających jego potrzeby rozwojowe;
15) pomocy w przygotowaniu się do konkursów i olimpiad przedmiotowych.
2. Uczeń ma prawo do znajomości warunków i sposobu oceniania
wewnątrzszkolnego, a w szczególności:
1) wymagań edukacyjnych na poszczególne stopnie szkolne dla odpowiednich
przedmiotów nauczania;
2) form sprawdzania postępów ucznia;
3) częstotliwości oceniania;
4) zasad przeprowadzania sprawdzianów;
5) zasad oceniania prac pisemnych uczniów;
6) jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce izachowaniu;
7) warunków i trybu uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej;
8) informacji o poczynionych postępach i przewidywanych stopniach;
9) systemu nagród i kar;
10) zasad klasyfikacji i promowania;
11) szczegółowych kryteriów ocen zachowania.
3. Uczeń ma prawo do uzyskania pierwszej pomocy w razie wypadku lub nagłego
zachorowania.
4. Uczeń ma prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej,
sportowej oraz roztywkowej zgodnie z własnymi potrzebami 1 możliwościami
organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem.
5. Tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia:
2) w przypadku naruszania praw ucznia określonych w statucie, uczeń ma prawo
zwrócić się o pomoc do wychowawcy, pedagoga, samorządu uczniowskiego oraz
rzecznika praw ucznia;
3) w przypadku niewyjaśnienia sprawy, uczeń za pośrednictwem rodziców ma prawo
złożyć skargę w formie ustnej lub pisemnej do dyrektora szkoły.
59, Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem
szkoły).
1. Uczeń jest w szczególności zobowiązany do:
1) właściwego zachowania podczas zajęć edukacyjnych;
2) przestrzegania obowiązujących w szkole przepisów bhp iregulaminów;
3) podporządkowania się zaleceniom dyrektora, nauczycieli i pozostałych pracowników
szkoły;
4) systematycznego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach lekcyjnych i w życiu szkoły,
uczęszczania na zajęcia edukacyjne, należytego przygotowania się do nich oraz aktywnego
udziału w zajęciach, a także niezakłócania przebiegu zajęć przez niewłaściwe zachowanie;
5) noszenia stroju zgodnie z regulaminem;
6) noszenia obuwia zmiennego na terenie szkoły;
7) przestrzegania obowiązujących zasad i zakazów;
8) dbałości o czysty i schludny wygląd;
2. W dniach ważnych wydarzeń i uroczystości szkolnych ucznia obowiązuje
odświętny strój szkolny.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic), jakie stosuje się w Państwa
szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
1. Kary nie mogą być stosowane w sposób naruszający nietykalność igodność
osobistą ucznia.
2. Za nieprzestrzeganie postanowień statutu, uczeń może zostać ukarany:
1) ustnym upomnieniem wychowawcy klasy;
2) upomnieniem wychowawcy klasy wpisanym do dziennika elektronicznego;
3) pozbawieniem pełnionych w klasie funkcji;
4) pozbawieniem pełnionych na forum szkoły funkcji;
5) przeniesieniem do innej klasy;
6) pozbawieniem możliwości udziału w wydarzeniach klasowych i szkolnych
o charakterze rozrywkowo — rekreacyjnym;
7) ostrzeżeniem ustnym lub na piśmie;
8) wykonaniem określonych prac porządkowych, przywracających stan poprzedni.
3. Zastosowana kara powinna być adekwatna do popełnionego uchybienia.
4. Kary, z wyjątkiem wymienionych w ust. 2 pkt 1, 2, 3 nakłada dyrektor.
5. O nałożonej karze informuje się rodziców.
6. Od kary nałożonej przez wychowawcę przysługuje odwołanie do dyrektora.
Odwołanie mogą wnieść rodzice w ciągu 7 dni od uzyskania informacji.
7. Dyrektor rozpatruje odwołanie najpóźniej w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Rozstrzygnięcie dyrektora jest ostateczne.
8. Uczeń ma prawo do odwołania od kary za pośrednictwem wychowawcy lub
rodziców do dyrektora szkoły w ciągu 7 dni od orzeczenia kary na piśmie
o ponowne ustalenie okoliczności podstaw i wysokości wymierzonej kary, jeśli uważają,
że kara jest nieadekwatna do popełnionego przewinienia.
9. Dyrektor szkoły, po konsultacji z radą pedagogiczną, podejmuje ostateczną
decyzję w terminie 14 dni i przekazuje pisemnie odpowiedź.
10. Od kar nakładanych przez dyrektora przysługuje wniosek o ponowne
rozpatrzenie sprawy. Przed podjęciem rozstrzygnięcia dyrektor zasięga opinii rady
pedagogicznej.
11. Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora szkoły
o skierowanie wniosku do kuratora oświaty o przeniesienie ucznia do innej szkoły.
12. Dyrektor szkoły może odstąpić od wystąpienia o zastosowanie kary
przewidzianej w ust. 11, jeśli poręczenia za właściwe zachowanie ucznia udzieli
nauczyciel, rada samorządu uczniowskiego lub rada rodziców.
13. Uczeń może zostać ukarany za:
1) nagminne nieprzestrzeganie postanowień zawartych w statucie szkoły;
2) wulgarne słownictwo;
3) agresywne zachowanie w stosunku do kolegów;
4) lekceważący i arogancki stosunek do nauczycieli i pracowników szkoły;
5) stosowanie wszelkich używek - używanie, posiadanie lub rozprowadzanie —
w szkole, jej otoczeniu i na wszystkich imprezach organizowanych przez szkołę;
6) niszczenie mienia szkoły i osobistego uczniów;
7) nagminny brak właściwego stroju i obuwia zamiennego;
8) notoryczne spóźnianie się na lekcje i ucieczki z pojedynczych godzinlekcyjnych;
9) zaśmiecanie klasy, szkoły, nieprzestrzeganie porządku w szkole i w czasie wyjść
w miejsca publiczne;
10) udowodnione kradzieże;
11) wagary;
12) spowodowanie zagrożenia zdrowia i życia kolegów, pracowników szkoły, za
stosowanie przemocy;
13) udowodnione wejście w kolizję z obowiązującym prawem.
DYREKTOR SZKOŁY
Podstawowej jr | w Będzinie
KOMITET RODZICIELSKI
SZKOŁY F' "TAWOWEJ mr 1
w Będzinie, ui. Szkolna 3
. 7 39 :
tal, 32 267 00 80 REGULAMIN RADY RODZICÓW
Szkoły Podstawowej nr 1 im. Adama Mickiewicza w Będzinie
Rozdział I
Postanowienia ogólne
$1.
Uchwalono na podstawie art. 83 i art. 84 ustawy z 14 grudnia 2016 r. — Prawo oświatowe
(Dz.U. z 2023 r., poz. 984 ze zm.)
$ 2.
Regulamin niniejszy określa cele, zadania i organizację Rady Rodziców. |
$3.
1. Terenem działania Rady Rodziców jest budynek szkoły.
2. Rada Rodziców może podejmować działania również w innych miejscach, w których
przebywają uczniowie w trakcie realizacji przez szkołę zadań dydaktycznych,
wychowawczych lub opiekuńczych.
Rozdział II
Cele rady rodziców
$4.
Rada Rodziców, zwana dalej Radą, jest społecznym organem władzy w szkole
reprezentującym ogół rodziców i opiekunów prawnych uczniów uczęszczających do szkoły,
której celem jest:
1. Organizowanie i rozwijanie współpracy rodziców z dyrekcją szkoły, Radą
Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, władzami oświatowymi, samorządowymi i
innymi organami w celu doskonalenia statutowej działalności szkoły.
2. Organizowanie różnych form aktywności rodziców wspomagających proces
nauczania, wychowania i opieki w szkole i środowisku.
3. Prezentowanie wobec dyrektora szkoły, nauczycieli, uczniów i władz oświatowych
opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach szkoły.
4. Upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i funkcjach opiekuńczo-
wychowawczych rodziny i szkoły w życiu dziecka.
Rozdział III
Zadania i kompetencje rady rodziców
$5.
Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności.
$ 6.
1. Rada Rodziców opiniuje przedstawiony przez Radę Pedagogiczną szkolny zestaw
programów nauczania i szkolny zestaw podręczników.
2. Rada Rodziców może wystąpić do Rady Pedagogicznej o dokonanie zmian w szkolnym
zestawie programów nauczania lub szkolnym zestawie podręczników, jednak zmiana
w tych zestawach nie może nastąpić w trakcie roku szkolnego.
8 7.
Rada Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną uchwala program wychowawczo-
profilaktyczny szkoły obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze
wychowawczym skierowane do uczniów, realizowane przez nauczycieli.
Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska
porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu wychowawczo-
profilaktycznego, program ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym
nadzór pedagogiczny nad szkołą.
Program wychowawczo-profilaktycznego ustalony przez dyrektora szkoły obowiązuje do
czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
$ 8.
1. Rada Rodziców może występować z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach
szkoły.
2. Rada Rodziców opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia
lub wychowania szkoły.
$9.
1. Rada Rodziców wyraża pisemną opinię o pracy nauczyciela przed sporządzeniem
przez dyrektora szkoły oceny dorobku zawodowego.
2. Rada Rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia
otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela.
3. Brak opinii Rady Rodziców nie wstrzymuje postępowania awansowego.
8 10.
1. Rada Rodziców opiniuje wprowadzenie przez dyrektora szkoły obowiązku noszenia
przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju.
2. Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa wzór obowiązującego na
terenie szkoły jednolitego stroju dla uczniów szkoły.
Ue
(
3. Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa sytuacje, w których
przebywanie ucznia na terenie szkoły nie wymaga noszenia przez niego jednolitego
stroju ze względu na szczególną organizację zajęć dydaktyczno-wychowawczych
w określonym dniu lub dniach.
811.
Rada Rodziców na wniosek dyrektora szkoły opiniuje podjęcie działalności w szkole przez
stowarzyszenia lub inne organizacje, których celem statutowym jest działalność
wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej,
wychowawczej i opiekuńczej szkoły.
812.
Rada Rodziców opiniuje projekt planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
813.
Rada Rodziców opiniuje wprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu
nauczania.
8 14.
Rada Rodziców opiniuje ustalenie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-
wychowawczych wynikających z $ 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z
11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2017 r. nr 46, poz. 1603 ze
zm.) oraz innych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
8 15.
Rada Rodziców ma prawo delegowania przedstawiciela do komisji konkursowej wyłaniającej
kandydata na stanowisko dyrektora.
Rozdział IV
Tryb przeprowadzania wyborów
$ 16.
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do rad oddziałowych:
1. Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców
w każdym roku szkolnym.
2. Podczas zebrań oddziałowych rodzice wybierają rady oddziałowe składające się
z trzech rodziców uczniów danego oddziału.
3. W wyborach do rad oddziałowych jednego ucznia może reprezentować tylko jeden
rodzic.
4. Wybory do rady oddziałowej na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku
szkolnym przeprowadza wychowawca oddziału.
3 |
3
6.
7.
8.
9.
Kandydat do rady oddziałowej musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
Za wybranych do rady oddziałowej uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy
uzyskali największą liczbę głosów.
W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów przeprowadza się
kolejną turę głosowania.
Z przeprowadzonych wyborów rada oddziałowa sporządza protokół, który
przewodniczący po podpisaniu przekazuje Przewodniczącemu Rady Rodziców.
Wybrani członkowie rady oddziałowej wyłaniają ze swojego grona przewodniczącego.
8 17.
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do Rady Rodziców:
„sj
6.
7.
8.
>
Wybory przedstawiciela danego oddziału do Rady Rodziców przeprowadza się na
pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
Przedstawicielem Rady Rodziców jest przewodniczący rady oddziałowej wybrany na
pierwszym zebraniu rodziców.
Wybory Przewodniczącego Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu jawnym.
W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki.
Zadania dyrektora szkoły podczas wyborów Przewodniczącego Rady Rodziców:
1) przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
2) przeprowadzenie głosowania,
3) policzenie głosów i podanie wyników głosowania.
Kandydat na Przewodniczącego Rady Rodziców musi wyrazić zgodę na
kandydowanie.
Za wybranego Przewodniczącego Rady Rodziców uważa się kandydata, który uzyskał
największą liczbę głosów.
W przypadku otrzymania przez kandydatów równej największej liczby głosów
o wyborze Przewodniczącego Rady Rodziców rozstrzyga kolejna tura wyborów.
Wybrany Przewodniczący Rady Rodziców prowadzi dalszą część zebrania.
Rozdział V
Struktura rady rodziców
$ 18.
W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych,
wybranych przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału.
Pracami Rady Rodziców kieruje Prezydium, w którego skład wchodzi:
1) przewodniczący,
2) zastępcy przewodniczącego,
3) skarbnik,
4) sekretarz,
Kadencja Prezydium trwa rok.
W razie ustania członkostwa w Prezydium przed upływem kadencji, na najbliższym
zebraniu przeprowadzane są wybory uzupełniające, na okres do końca kadencji.
PE
5. Rada może odwołać Prezydium w całości lub dokonać wyboru nowych jego członków
w trybie wyborów uzupełniających.
Rozdział VI
Zasady działania rady rodziców
$19.
1. Pierwsze zebranie Rady Rodziców zwołuje dyrektor szkoły w terminie do 30 września
danego roku szkolnego.
2. Pierwsze zebranie Rady Rodziców otwiera dyrektor szkoły i przewodniczy mu do
czasu wybrania Przewodniczącego Rady Rodziców.
3. Kolejne zebrania Rady zwołuje Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniony
przez niego członek Rady, z własnej inicjatywy oraz na wniosek 1/3 rad klas lub
dyrektora szkoły.
4. Zebrania Rady przygotowuje i prowadzi Przewodniczący Rady lub upoważniony przez
niego członek Rady Rodziców.
5. O terminie, miejscu i proponowanym porządku zebrania zawiadamia się członków
Rady oraz dyrektora, w sposób zwyczajowo przyjęty szkole, na 14 dni przed
planowanym terminem zebrania, a w przypadku zebrania nadzwyczajnego na 3 dni
przed terminem.
6. W zebraniach Rady, z głosem doradczym, może brać udział dyrektor szkoły, na
zaproszenie Rady Rodziców.
7. Przewodniczący Rady Rodziców może, za zgodą lub na wniosek członków Rady,
zapraszać inne osoby do udziału w zebraniach.
$ 20.
1. Zebranie Rady może podejmować uchwały we wszystkich sprawach w zakresie jej
właściwości.
2. Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów osób uczestniczących w
zebraniu.
3. Uchwała o rozwiązaniu Rady Rodziców podejmowana jest bezwzględną większością
głosów.
4. Uchwały Rady Rodziców są podejmowane w głosowaniu jawnym.
5. Uchwały Rady mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym, po przyjęciu w
głosowaniu jawnym formalnego wniosku w sprawie tajności głosowania.
$21.
1. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane.
2. Protokół zebrania Rady powinien zawierać:
1) numer, datę i miejsce zebrania,
2) listę osób obecnych podczas zebrania,
3) zatwierdzony porządek obrad,
4) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,
5) przebieg obrad,
6) streszczenie wystąpień oraz wnioski,
7) treść podjętych uchwał lub uchwały w formie załączników,
ł
8) podpisy przewodniczącego i protokolanta.
Rozdział VII
Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy
$ 22.
Rada Rodziców gromadzi fundusze pochodzące z dobrowolnych składek rodziców
oraz innych źródeł.
Fundusze, o których mowa w ust. 1, mogą być przechowywane na odrębnym
rachunku bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku
bankowego oraz dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby
posiadające pisemne upoważnienie udzielone przez radę rodziców.
Propozycje wysokości dobrowolnej składki rodziców Rada Rodziców i jej Prezydium
ustala na początku każdego roku szkolnego.
Preliminarz wydatków w każdym roku szkolnym Prezydium Rady Rodziców ustala na
swoim pierwszym posiedzeniu.
Prezydium Rady może postanowić o zmianie struktury wydatków do wysokości 10%
ustalonych wartości.
Wpływy i wydatki środków finansowych podlegają rejestracji zgodnie z
obowiązującymi przepisami finansowo-księgowymi.
Rada Rodziców może zatrudnić, za wynagrodzeniem, osobę odpowiedzialną za
prowadzenie prawidłowych rozliczeń księgowych.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
8 23.
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Działalność Rady Rodziców musi być zgodna z obowiązującymi przepisami.
Regulamin Rady Rodziców musi być zgodny z postanowieniami Statutu Szkoły.
Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonywane przez plenarne zebranie
Rady Rodziców.
Podstawa prawna
art. 83 i art. 84 ustawy z 14 grudnia 2016 r. — Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r., poz. 984
ze zm.)"KOMITET RODZICIELSKI
SZKOŁY " AWOWEJ m 1
w Będzinie, ui. Szkołna 3
tel. 32 267 39 30 KOMITET RODZICIELSKI 2022/2023
Lista zakupów dokonanych w roku szkolnym 2022/2023
Stan za okres od 01.01.2023 do 31.03.2023
Wydatki - gotówka: 1 295,90
Artykuły na „Dzień otwarty szkoły”
l 6. | 24.02.2023 | Wymiana korespondencji ze szkołą w Turcji i Grecji — projekt „Penfriend”
| 8. | 03.03.2023 | Artykuły na „Dzień otwarty szkoły”
l 9. | 13.03.2023 | Wysyłka prac A3 na konkursy „Oddaj krew- ratuj życie” oraz „Śladami historii Polski — skąd nasz ród”
Nagrody na konkurs „Matematyczny rebus”
Przewóz uczniów na zawody do Czeladzi w dn. 23.03.2023
Wysyłka prac na konkurs „Ocalić od zapomnienia”
mz p aa a mana I tka m]
zm
Wydatki - przelew: 9 000,00
10.03.2023
mz A |
| Razem wydatków | 9000,00
ARZ SZKOŁY
Podstawowej flr 1» Będzinie
je,
U
TZ. *
Kaja Pasam nik-Jaskiewicz
KOMITET RODZICIELSKI
SZKOŁY "wOWEJ nr 1
w Będzinie, u. Szkolna 3
tel. 32 267 38 30
Wydatki — opłaty i prowizje w okresie 01.01.2023r. — 28.02.202$r.: 47,74
i Rodzaj zakupu
Prowizja od przelewu
Opłata za prowadzenie rachunku
[6. | 10.03.2023
m ———-2>>,)]]])| |
KUMM KOEEEA Razem wydatków
WPŁATY NA KOMITET RODZICIELSKI W ROKU SZKOLNYM 2022/2023 od 01.01.2023 do 31.03.2023
|
[| Razem wpłaty do kasy: |
865,00
SEKRETARZ SZKOŁY
Podst nrfl w Będzinie
Kaja Pagamońfk-Jaskiewicz
KOMITET RODZICIELSKI
SZKOŁY ' "WOWEJ nr 1
w Będzinie, ui. Szkolna 3
tel. 32 267 39 30
Protokół stanu finansów
Komitetu Rodzicielskiego przy szkole Podstawowej nr 1 im. Adama Mickiewicza
w Będzinie, ul. Szkolna 3
stan od 01.01.2023 r. do 31.03.2023 r.
Wpływy - 865,00 zł, w tym:
na konto od 01.01.2023 r. do 28.02.2023 r ..: 0,00
w kasie: 865,00
Wydatki - 10 343,64 zł, w tym płatne:
przelewem: 9.000,00
gotówką: 1 295,90
prowizje 1 opłaty od 01.01.2023 r. do 28.02.2023 r .: 47,74
Stan całkowity finansów:
stan kasy na koncie na dzień 28.02.2023r.: 10 561,66 zł,
stan kasy w gotówce na dzień 31.03.2023r.: 3 107,00 zł
= SZKOŁY
Podstawo ej ny 1 Będzinie
Z VU
hik-faskiewicz
KOMITET RODZICIELSKI
SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 1
w Będzinie, ui. Szkolna 3
tel. 32 267 39 30 KOMITET RODZICIELSKI 2022/2023
LISTA ZAKUPÓW DOKONANYCH W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
STAN ZA OKRES 01.04.2023 - 31.07.2023
Wydatki - gotówka: 5 o. |... 2176,10zł
| 6. | 19.04.2023 _ |nagrody w konkusie Eko-Stworek |_| | | 32.00zł
przewóz dzieci na zawody w dn. 26.04.2023
[_8. | 27.04.2023 _ baterie ma
| 9. | 20.05.2023 _ |nagrodywkonkusie _ ,,,)—/) |_| |_| | ||| 200.00zł
dyplomy dla dzieci
13. Figurki 1 tabliczki grawerowane
14. Dyplomy i puchary
17.
I
| o o POMOC ADMINISTRACYJN
_ . Razem wydatków na dzień 31.07.2023 > o oły „ze awjowej ar I
=
po” "Iwona Janota
KOMITET RODZICIELSKI
SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 1
w Będzinie, ut. Szkolna 3
tel. 32 267 39 30
opłaty i prowizje w okresie 01.03.2023 - 31.08.2023
1.03. - 31.03.2023
5,00 zł
O |O|O
1.06. - 30.06.2023 45,00 zł| 0,50zł
01.07. - 31.07.2023 0,43 zł
01.08. - 31.08.2023 _ | —— | | |
©
saldo konta na dzień 31.07.2023
wpłaty na konto RR 100,00
wpłaty na konto RR 1 060,00
Bonito 72,77
razem 1 232,77
5 085,08 zł
Paulina Trzcionka
kl. 5b
kl. 8a
KOMOĆ ADMINISTRA NA
Szkoły Podes awowej sz 1
w Będzinie
E2 2
Iwona Janota
KOMITET RODZICIELSKI
SZKOŁY PODSTAWOWEJ ru 1
w Będzinie, ui. Szkolna 3
tel. 32 267 39 30
Protokół stanu finansów
Komitetu Rodzicielskiego przy Szkole Podstawowej nr 1 im. A. Mickiewicza
w Będzinie, ul. Szkolna 3
stan od 01.04.2023 - 31.07.2023
stan kasy w gotówce na dzień 31.07.2023
stan kasy na koncie na dzień 31.07.2023
5 085,08 zł
6 825,98 zł
wpłaty na konto RR 100,00
wpłaty na konto RR 1 060,00
Bonito 72,77
wpłaty gotówkowe 810,00
Protokół stanu finansów
Komitetu Rodzicielskiego przy Szkole Podstawowej nr 1 im. A. Mickiewicza
w Będzinie, ul. Szkolna 3
stan od 01.01.2023 - 31.07.2023
wydatki łącznie gotówkowe 3 472,00 zł Saka Podana cy NĄ
wydatki łaczne konto 12 941,72 zł w Będzinie
16 413,72 zł
wona Janota