- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #58
Praworządność szkół #58
Instytucja: |
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. KSIĘSTWA SIEWIERSKIEGO W SIEWIERZU |
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o informację DOPAMINA LAB - odp przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. KSIĘSTWA SIEWIERSKIEGO W SIEWIERZU
Ocena LLM: G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.Załączniki
- 04082022scan_20220804134139.pdf
- WNIOSEK_O_INFORMACJĘ_PUBLICZNĄ.docx
- Regulamin_Rady_Rodziców_2023.pdf
ROZLICZENIE RADY RODZICÓW
rok 2022/2023
stan konta na 01.09.2022r
stan konta na 30.06.2023r
wydatki związanei z działalnościa Rady Rodziców:
dofinansowania wycieczek, dofinansowanie komersu,
przekazanie pieniędzy z różnych zbiórek i akcji,
zakupy różnych nagród dla uczniów,
inne wydatki np.: mikołajki, dzień kobiet, dzień nauczyciela
pozyskane środki:
z wpłat na Radę Rodziców, kiermaszy, festynów,
darowizn, różnych zbiórek
19 803,30 zł
21 391,30 zł
11 143,00 zł
12 731,00 zł
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 478
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
Praca na lekcji – 1
Aktywność - 1
Dialog, odpowiedź ustna – 2
Kartkówka - 3
Sprawdzian – 5
Praca dla chętnych - 2
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak, ale nie wyłącznie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). ILOŚĆ PUNKTÓW
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak
13.
1. Uczeń zobowiązany jest do dbania o schludny wygląd zewnętrzny oraz noszenia stosownego stroju w stonowanych barwach (nie może mieć połyskujących aplikacji, wulgarnych
i obraźliwych nadruków itp.).
2. W czasie świąt, uroczystości szkolnych i pozaszkolnych ucznia obowiązuje strój galowy.
3. Podczas zajęć wychowania fizycznego uczniów obowiązuje strój sportowy.
4. W budynku szkolnym uczniów obowiązuje obuwie zmienne sportowe o podeszwach niepozostawiającej śladów.
5. W budynku szkolnym zabrania się noszenia nakryć głowy oraz ozdób zagrażających zdrowiu
i bezpieczeństwu.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
1) stopień celujący (6) oznacza, że posiadł umiejętności i wiedzę znacznie wykraczającą poza zakres wiedzy określanej na ocenę bardzo dobrą, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia, biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania, proponuje rozwiązania nietypowe, osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych i innych lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Nie, ponieważ nie rekwirujemy telefonów
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica - Nie rekwiruje się telefonów
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole? Coroczna ankieta wśród rodziców
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu: /sp1siewierz/SkrytkaESP
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? /Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy – nie mamy takich uczniów
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? Rodzic usprawiedliwia nieobecności, nie musi podawać przyczyny, ale zazwyczaj to robi.
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak, w formie dobrowolnych składek
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Nie, nie ma ustalonej kwoty
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:-Własnym koncie Rady
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki – w załączniku
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu – w załączniku
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? 0
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? Pełen etat – 22/22
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów: Magister psychologii z przygotowaniem pedagogicznym
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 426
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 10
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 288
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze Tak
-Szatnia Nie
-Teren wokół szkoły Tak
- Inne (proszę wpisać jakie) -
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
1. Prawa ucznia wynikają z Konwencji o Prawach Dziecka.
2. Uczeń ma także prawo do:
1) zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,
2) kształcenia się oraz wychowania i opieki odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju,
3) organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,
4) dostosowania treści, metod i organizacji nauczania do jego możliwości,
5) korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
6) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,
7) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny, ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce oraz znajomości kryteriów oceniania z zajęć edukacyjnych i zachowania,
8) bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,
9) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki podczas zajęć szkolnych, pozaszkolnych i pozalekcyjnych,
10) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym,
11) zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych rozwijających ich zainteresowania i uzdolnienia,
12) udziału w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych w przypadku trudności w nauce,
13) do bezpłatnego transportu i opieki przysługujące uczniom niepełnosprawnym w czasie przewozu do szkoły,
14) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową, proponowanie zmian i ulepszeń w życiu klasy i szkoły,
15) wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu uczniowskiego,
16) aktywnego udziału w pracach samorządu uczniowskiego (m.in. czynne i bierne prawo wyborcze),
17) składania wniosków i opinii za pośrednictwem samorządu uczniowskiego we wszystkich sprawach szkoły, w tym sprawach dotyczących realizacji wymienionych powyżej podstawowych praw uczniów,
18) pomocy materialnej.
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w statucie szkoły i stosownych regulaminach, a w szczególności:
1. Zachowania się w każdej sytuacji w sposób godny młodego Polaka.
2. Wykorzystania w pełni czasu przeznaczonego na naukę oraz rzetelnej pracy nad poszerzeniem swojej wiedzy i umiejętności, uczęszczania na zajęcia wynikające z planu zajęć, przybywania na nie punktualnie – w razie spóźnienia na zajęcia, uczeń zobowiązany jest do przybycia do sali,
w której się one odbywają.
3. Właściwego zachowania się w trakcie zajęć edukacyjnych:
1) zachowywać podczas lekcji należytą uwagę,
2) nie rozmawiać z innymi uczniami,
3) zabierać głos tylko po upoważnieniu go do tego przez nauczyciela.
4. Systematycznego przygotowania się do zajęć szkolnych, odrabiania prac poleconych przez nauczyciela do wykonania w domu.
5. Uczęszczania na wybrane przez siebie zajęcia pozalekcyjne.
6. Usprawiedliwiania w określonym terminie i formie nieobecności na zajęciach edukacyjnych – usprawiedliwienie uczeń zobowiązany jest przedłożyć w dniu stawienia się na zajęcia; usprawiedliwienie powinno być sporządzone przez rodziców, w formie pisemnego lub złożonego ustnie wychowawcy klasy oświadczenia o przyczynach nieobecności dziecka – ostateczną decyzję o usprawiedliwieniu nieobecności podejmuje wychowawca klasy, istnieje możliwość usprawiedliwiania nieobecności ucznia przez rodzica poprzez e-dziennik.
7. Postępowania zgodnego z dobrem szkolnej społeczności.
8. Dbania o honor i tradycję szkoły oraz współtworzenie jej autorytetu.
9. Godnego, kulturalnego zachowania się w szkole i poza nią.
10. Dbania o piękno mowy ojczystej.
11. Okazywania szacunku nauczycielom i innym pracownikom szkoły.
12. Przestrzegania zasad współżycia społecznego:
1) okazywać szacunek dorosłym i kolegom,
2) przeciwstawiać się przejawom wulgaryzmu i brutalności,
3) szanować poglądy i przekonania innych,
4) szanować godność i wolność drugiego człowieka,
5) zachowywać tajemnice korespondencji i dyskusji w sprawach osobistych powierzonych
w zaufaniu, chyba że szkodziłby ogółowi, zdrowiu czy życiu.
13. Dbania o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów: nie palić tytoniu i nie pić alkoholu, nie używać e-papierosów itp..
14. Nie używania narkotyków ani innych środków odurzających.
15. Zachowywania czystego i schludnego wyglądu.
16. Troszczenia się o mienie szkoły i jej estetyczny wygląd wewnątrz i na zewnątrz – za zniszczone mienie szkoły odpowiedzialność materialną ponoszą rodzice – rodzice zobowiązani są osobiście naprawić zniszczone mienie lub pokryć koszty jego naprawy albo koszty zakupu nowego mienia.
17. Nosić obowiązujący w szkole strój szkolny.
18. Na bieżąco zapoznawać się z organizacją pracy szkoły.
19. Na terenie szkoły istnieje możliwość korzystania z telefonu komórkowego oraz urządzeń elektronicznych, takich jak: tablet, zegarek typu smartwatch itp.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
1. Uczeń może ponieść następujące kary:
1) upomnienie ustne wychowawcy wobec klasy,
2) upomnienie ustne dyrektora szkoły,
3) pisemne upomnienie dyrektora szkoły i zobowiązanie ucznia do poprawy,
4) nagana dyrektora szkoły,
5) kara przeniesienia ucznia do równoległej klasy.REGULAMIN RADY RODZICÓW
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Księstwa Siewierskiego
ustalony na podstawie art. 83 ust.4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (j.t. Dz.U.
a)
b)
c)
z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.).
81
Rada Rodziców, zwana dalej Radą, jest społecznym organem władzy w szkole
reprezentującym ogół rodziców uczniów uczęszczających do szkoły.
W skład Rady wchodzą po jednym przedstawicielu Rad Klasowych (oddziałowych), wybranych
w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danej klasy (oddziału). i
Wybory do Rady przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku
szkolnym.
W wyborach, o których mowa w ust. 3, jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
82
Rada może występować do dyrektora i innych organów szkoły, organu prowadzącego oraz
organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach
szkoły.
Do kompetencji rady rodziców należy:
uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo- -profilaktycznego
szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26;
opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania
szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 56 ust. 2;
opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
CE)
Rada działa za pomocą swoich organów, którymi są:
a) Rady Klasowe (Oddziałowe)
b) Przewodniczący Rady,
c) Prezydium Rady,
d) Komisja Rewizyjna
W skład Rady i jej ogólnoszkolnych organów wchodzą wyłącznie rodzice uczniów szkoły, a w
skład Rad Klasowych - wyłącznie rodzice uczniów danych klas.
84
Rada działa na zebraniach. Zebranie Rady może podejmować uchwały we wszystkich
sprawach w zakresie jej właściwości.
Do wyłącznej właściwości zebrania Rady należy: Ą
a) wybór prezydium Rady i Komisji Rewizyjnej,
b) występowanie z wnioskiem o utworzenie Rady Szkoły,
c) określenie zasad wydatkowania środków Rady,
d) rozwiązanie Rady.
»85
W zebraniach Rady, z głosem doradczym, może brać udział Dyrektor Szkoły.
Przewodniczący Rady może, za zgodą lub na wniosek członków Rady, zapraszać inne osoby
do udziału w zebraniach
W zebraniach rady rodziców może uczestniczyć pielęgniarka środowiska nauczania i
wychowania albo higienistka szkolna w celu omówienia zagadnień z zakresu edukacji
zdrowotnej i promocji zdrowia uczniów, z zachowaniem w tajemnicy informacji o stanie
zdrowia uczniów. '
$6
Zebranie Rady zwołuje Przewodniczący lub upoważniony przez niego członek Rady, z własnej
inicjatywy oraz na wniosek 1/3 rad oddziałowych lub Dyrektora Szkoły.
Zebranie Rady zwołuje się przynajmniej 4 razy w bieżącym roku szkolnym, w tym pierwsze we
wrześniu każdego roku.
O terminie, miejscu i proponowanym porządku zebrania zawiadamia się członków Rady oraz
Dyrektora, w sposób zwyczajowo przyjęty szkole, na 7 dni przed planowanym terminem
zebrania, a w przypadku zebrania nadzwyczajnego na 3 dni przed terminem.
W uzasadnionych przypadkach, poza terminem określonym w ust. 2, mogą być zwołane
zebrania nadzwyczajne.
Członek Rady Rodziców wskazuje osobę upoważnioną, która w przypadku jego nieobecności
będzie uczestniczyć w spotkaniu Rady. Osobą upoważnioną może być każdy rodzic/opiekun
ucznia klasy do której uczęszcza konkretny członek Rady.
87
Zebranie Rady przygotowuje i prowadzi Przewodniczący lub upoważniony przez niego
członek Rady.
88
Po otwarciu zebrania, a przed zatwierdzeniem proponowanego porządku, projekt porządku
zebrania Rady może być uzupełniony o propozycje zgłoszone przez członków Rady oraz
Dyrektora Szkoły.
Ta sama propozycja nie może być zgłaszana więcej niż jeden raz na jednym zebraniu.
89
Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów osób uczestniczących w zebraniu,
z zastrzeżeniem ust. 2.
Uchwala o rozwiązaniu Rady podejmowana jest bezwzględną większością głosów.
Zwykła większość głosów jest to taka liczba głosów „za”, która przewyższa co najmniej o
jeden głos, liczbę głosów „przeciw". Pomijane są głosy „wstrzymujące się".
Bezwzględna większość głosów jest to taka liczba głosów „za”, która przewyższa co najmniej
o jeden głos, łączną liczbę głosów „przeciw” i „wstrzymujących się".
Dla ważności uchwał Rady wymagana jest obecność co najmniej 1/3 regulaminowego składu
Rady. *
810
Uchwały Rady, z zastrzeżeniem ust. 3 są podejmowane w głosowaniu jawnym.
W glosowaniu jawnym członkowie Rady głosują przez podniesienie ręki. Głosowanie jawne
przeprowadza osoba przewodnicząca zebraniu.
Uchwały rady mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym, po przyjęciu w głosowaniu
jawnym formalnego wniosku w sprawie tajności głosowania.
W głosowaniu tajnym członkowie Rady głosują kartami do glosowania przygotowanymi przez
osobę prowadzącą zebranie. Glosowanie tajne przeprowadza trzyosobowa komisja
skrutacyjna, wybierana spośród członków Rady. Rodzice uczniów
811
Rada dokumentuje zebranie i podejmowane podczas zebrań czynności w formie protokołu
lub odrębnych dokumentów.
Protokół zebrania rady powinien zawierać:
a) numer, datę i miejsce zebrania,
b) listę osób obecnych podczas zebrania,
c) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,
d) zatwierdzony porządek obrad,
e) przebieg obrad, streszczenie wystąpień oraz wnioski,
f) treść podjętych uchwal,
g) podpisy przewodniczącego i protokolanta.
Zebranie Rady numeruje się cyframi rzymskimi a uchwały Rady - arabskimi. Nowa numeracja
zaczyna się z początkiem roku szkolnego.
812
Uchwały sporządzone w formie odrębnych dokumentów, to propozycje dotyczące:
a) regulaminu lub zmiany regulaminu,
b) wystąpienia z wnioskiem o utworzenie Rady Szkoły,
c) rozwiązania Rady.
Dokumenty wymienione w ust. 1 powinny zawierać w szczególności:
a) tytuł uchwały,
b) podstawę prawną,
c) tekst uchwały,
d) podpis Przewodniczącego.
Rada może postanowić o sporządzeniu uchwały w formie odrębnego dokumentu także w
innych przypadkach.
813
Rada Klasy reprezentuje rodziców uczniów danej klasy, na zasadach wynikających z
regulaminu, a ponadto może występować, w porozumieniu z wychowawcą uczniów klasy, z
wnioskiem do Dyrektora oraz nauczycieli w innych sprawach istotnych dla klasy, w granicach
statutowych kompetencji Rady.
$ 14
Rodzice uczniów klasy, na pierwszym zebraniu w każdym roku szkolnym wybierają spośród
siebie Radę Klasy, w składzie: i
a) przewodniczący,
b) wiceprzewodniczący, pełniący też funkcję sekretarza,
c) skarbnik.
Kadencja Rady Klasy trwa rok do wyboru nowej rady w kolejnym roku szkolnym.
W razie ustania członkostwa w Radzie Klasy przed upływem kadencji wskutek utraty prawa
wybieralności lub rezygnacji, rodzice na najbliższym zebraniu przeprowadzają wybory
uzupełniające, na okres do końca kadencji.
Wszystkie glosowania związane z wyborem Rady Klasy są jawne, a o wyborze decyduje
zwykła większość głosów.
815
Pracami Rady Klasy kieruje przewodniczący.
Przewodniczący Rady Klasy w szczególności:
a) reprezentuje rodziców uczniów klasy i Rade Klasy wobec innych podmiotów,
b) utrzymuje stały kontakt w wychowawcą uczniów klasy,
c) zwołuje w miarę potrzeby, w tym na wniosek wychowawcy uczniów klasy, posiedzenia
Rady Klasy
816
Pracami Rady Rodziców kieruje Prezydium wybierane spośród wszystkich członków Rady w
glosowaniu tajnym według kolejności otrzymanej liczby głosów. Przy równej ilości uzyskanych
głosów zarządza się ponowne głosowanie.
Osoby kandydujące do wyboru może zgłosić każdy członek Rady, w liczbie nieprzekraczającej
pełnego składu Prezydium. Warunkiem przyjęcia kandydatury jest wyrażenie zgody przez
zgłaszaną osobę.
Jako organ kontrolny, Rada Rodziców wybiera ze swego grona Komisję Rewizyjną.
Komisja rewizyjna składa się z trzech osób. Członkowie komisji wybierają przewodniczącego
na swym pierwszym posiedzeniu.
Prezydium Rady Rodziców może tworzyć stałe lub doraźne komisje spośród członków Rady
oraz innych osób - dla wykonania określonych zadań.
$17
Kadencja Prezydium Rady oraz Komisji Rewizyjnej trwa dwa lata, począwszy od miesiąca
września, do dnia 30 września ostatniego roku kadencji.
W razie ustania członkostwa w Prezydium przed upływem kadencji wskutek utraty prawa
wybieralności lub rezygnacji, na najbliższym zebraniu Rady przeprowadzone są wybory
uzupełniające, na okres do końca kadencji.
Rada może odwołać Prezydium w całości lub dokonać wyboru nowych jego członków w
trybie wyborów uzupełniających.
518
Z grona osób stanowiących Prezydium Rady wybiera się: '
a) przewodniczącego, pełniącego jednocześnie funkcję Przewodniczącego Rady
b) dwóch wiceprzewodniczących,
c) sekretarza,
d) skarbnika.
Przewodniczący reprezentuje Radę wobec innych organów, a ponadto:
a) kieruje pracą Rady w zakresie i na zasadach ustalonych W Regulaminie,
b) kieruje pracą Prezydium, w tym w szczególności zwołuje i prowadzi posiedzenia
Prezydium,
c) zwołuje Zgromadzenie ogółu rodziców - z inicjatywy własnej lub na wniosek Prezydium,
Rady albo Dyrektora.
819
W celu wspierania działalności statutowej szkoły, Rada Rodziców na osobnym koncie
bankowym, gromadzi fundusze z następujących źródeł:
a) dobrowolnych składek rodziców,
b) wpłat osób fizycznych, organizacji, instytucji,
c) z dochodowych imprez organizowanych przez Rade Rodziców
d) oraz innych źródeł.
Wysokość składek rodziców ustala się na początku każdego roku szkolnego. Propozycje
wysokości składki przedstawia dla całej szkoły Prezydium Rady Rodziców. Ustalona wysokość
składki podlega indywidualnemu zadeklarowaniu jej wnoszenia przez każdego z rodziców.
Do podejmowania pieniędzy z konta funduszu, O którym mowa w ust. 1, upoważnieni są
Przewodniczący Rady oraz Skarbnik.
Kwoty podejmowanych pieniędzy oraz ich przeznaczenie określa Prezydium, w ramach zasad
ustalonych przez Radę, na podstawie pisemnego wniosku zgłaszanego przez
zainteresowanego.
Środki Funduszu przeznaczone są w szczególności na:
a) poprawę jakości bazy szkoły,
b) finansowanie zadań związanych Z działalnością opiekuńczo- wychowawcza szkoły,
c) finansowanie potrzeb uczniów ze szczególnie biednych rodzin
Decyzje w sprawie wydatkowania środków podejmuje:
a) sam Przewodniczący Rady przy wydatkach do 500 zł,
b) do 1 000 zł — Prezydium Rady,
c) powyżej 1 000 zł cała Rada Rodziców.
O każdym wydatku musi być informowana cała Rada drogą e-mailową, bądź w inny sposób
ustalony przez Radę np.: sms, dziennik elektroniczny, telefonicznie, osobiście.
8 20
Rada może podjąć uchwale o samorozwiązaniu się, jeśli uzna, że nie może w sposób
wystarczający reprezentować interesów rodziców uczniów szkoły lub kiedy uzna, że
wystarczającą, reprezentację interesów rodziców uczniów Szkoły zapewnia Rada Szkoły.
Rozwiązanie Rady równoznaczne jest z rozwiązaniem Prezydium
Środki funduszu Rady przekazane zostają Radzie Szkoły
821
Zmiana (nowelizacja) Regulaminu odbywa się w trybie na i na zasadach właściwych dla jego
uchwalenia.
Jeżeli liczba zmian w Regulaminie jest znaczna, Przewodniczący opracowuje i ogłasza, w
formie obwieszczenia, tekst jednolity Regulaminu.
$ 22
Regulamin wchodzi w życie z dniem 8.11.2023 PRZEWODNICZĄCY
RADY RODZICÓW
Oh
l
podpis Przewodniczącego Rady Rodziców